Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Täältä tule nyt omanapaista rutinaa mutta poteeko kukaan muu tukkoisesta nenästä? Mulla alkoi tämä flunssa jo ennen joulua eikä loppua näy. Yhden antibioottikuurin söin, toi vain väliaikaisen helpotuksen. Tänään kävin taas työtervesylääkärillä ja sen diagnoosi oli enterorokko. Meinasin kyllä nauraa sille päin naamaa. :kieh:
Poskiontelot on kuvattu kahdesti mutta puhdasta näyttää. Onko tää loppuraskaus sitten näin tukkoista? Esikoisesta ei tälläistäkään vaivaa ollut...

Onko ideoita helpotukseen?
:/
 
:wave: tukkoinen on täälläkin. Ilman nenäsuihketta en pysty öisin nukkumaan. :ashamed:
Raskaudesta tän on pakko johtua, mullakin on poskiontelot tutkittu jo neljästi ja turvotusta näyttää vaan, ei märkätulehdusta että olis joku pöpö.
 
Tukkoisuutta täälläkin nyt helpottanut. Varmaan meillä keskuslämmitys myös vaikuttaa. Yhessä välissä yöt oli helvettiä käytin humidosea kosteuttamaan.

Siksakkia ei juurihoito minusta ainakaan (on vissiin juurihoidettu liian monta hammasta :D ) ole kovinkaan kamalaa riippuu varmaan hampaasta eikös toisissa hampaissa ole enempi juuria kuin toisissa. Sitä puudutustakaan ei sitten tarvi enää kun hermot veke.. tosin tuo makaaminen selällään ei ole varmaan herkkua kuukauden päästä varsinkaan..itsellä kans huippaa ihan hirveesti.

 
Tuli tossa mieleen että minkälaisia suppareita teillä on? Mä eilen katoin Ihanaa ELisaa ja katoin kellosta että mua supisti yhtä soittoa 25min kokoajan niin ettei hetkeksikään hellitä välillä vaan tulee pari piikkiä että supistaa vielä kovempaa. Kyllä siinä tulee tunne että lopu jo..mietin vaan onko muilla tuollaisia pitkäkestoisia vai onko lyhyt kestoisempia mutta tulee peräjälkeen.. Aika jännää että yli puolet raskaudesta voi tulla tuollaisia kivuliaita ja piiiiiitkiä suppareita mutta eivät onneks ole aiemmissa raskauksissa ainakaan paikkoja avanneet. Ihan näin paljoa ja pitkään ei ole aiemmissakaan raskauksissa supistellut. Ens kuun alussa on se neuvolalääkäri.
 
Nara: Harjoitussuppareita tulee muutama per päivä. Kohtu vaan kovettuu ja ottaa vähän hengitykseen. Mutta kivuliaita ei ole ja menee nopeesti ohi.

Ja kyllä myös täällä on tukkoinen nenä. Vuotaa varsinkin aamuisin.
 
Jouduin vetäytyä makkariin ja laittaa ikkunan auki. Mies maalaa keittiön kattoa ja alkas tuntumaan päänsärkynä... Tuskin tuosta hajusta sen kummempaa haittaa on. Vesiohenteista :( ja onhan näitä viikkoja.

Työt alkaa oikeesti ottaa voimille. Kotona ei jaksa tehdä enää mitään. Ja työmotivaatio putoaa vatsan kasvun myötä. Kun ei jaksa, eikä taivu. Vaan eipä töitä enää kuin reilu kuukausi. Pidän vuosilomat äippäloman alle.

 
noniin, hammaslääkäri on nyt koettu ja olikin ihan miellyttävä kokemus! kolme reikää oli, mutta ilman puudutetta niistä selvittiin. mulla kun tulee puudutusaineesta aina tosi huono olo, niin yritän sitä välttää. tosi mukava hammaslääkäri-setä!

mä en noista suppareista oikein tiedä. että onko se supistus, kun tuntuu selässä, kyljissä ja vatsassa, ihan kuin menisi joku vanne ympäri, ja samalla masu on ihan kova ja pinkeä? jos se on supistelua, niin mulla kanssa se kestää hyvinkin kauan kerrallaan. en vain oikein huomaa millon se alkaa, huomaan vain sen olevan päällä.

onko muilla tissien kanssa ongelmia? mulla tulee nännien koko alueelle semmosia kipukohtauksia ja tuntuu, että tissit on ihan tulessa. ne on ihan kosketusarat, ei siedä edes vaatteiden kosketusta. sitten se menee ohi ja tilanne on taas ihan normaali. näitä tulee vaihtelevasti kerran päivässä-pari kertaa viikossa. se kipu on vaan ihan sietämätöntä, hyvä ettei vedet valu silmistä.... :'( onko normaalia, täytyykö tämäkin vaan kestää?

yellow 24+4
 
Yellow: Täällä on kanssa ollut havaittavissa rinnoissa kipu tai oikeastaan sellaisia kihelmöinti kohtauksia. Ei kuitenkaan noin kivuliaita kun sulla vaan hieman lievempiä. Sen verta olen tarkkaillut, että jos niitä vihloo niin vielä samaisena iltana rinnat myös tihkuttelevat... Kaikkea sitä saa kestää.

Tukkoinen nenä on vielä ainakin pysynyt loitolla meikäläisestä. Tuntuu, että limakalvot on yllättävän hyvässä kunnossa verraten aiempaan.

Oon kans miettiny et millaisia nuo supistukset mahtaa oikein olla. Sen verta tiedän, että maha menee kovaks ja muutaman kerran olen tällaista havainnutkin, mutta tosiaan alkamisajan kohtaa en ole huomannut. Lisäksi tässä on perjantaista alkaen silloin tällöin jomotellu tuota alaselkää, liekö sitten lihaksista taikka luustosta johtuvaa... mitä lie...

Laitanpa vielä joukon jatkeeks tuoreen masukuvan, jossa viikkoja 23+1. Eipä tuo masu tuossa kovin isolta näytä, mutta jotenkin se vain tuntuu suuremmalta...



Fox, 23+1



 
Itsellä nuo supparit on sellaisia ne pahimmat piikkit niinku puukolla viillettäs ei voi olla huomaamatta eikä voi tehdä mitään muuta kuin maata just siinä kohtaan missä on. Maha myös kovettuu. Ekasta lapsesta ei ollut mitään kuin ihan lopussa vasta..nämä kivuliaammat alko kolmannesta odotuksesta. Kumma kun kaikki vaivat tuplaantuu lapsilukumäärän myötä. Ihmetyttää vaan tuollaiset pitkäkestoiset supparit eihän ne synnyttäessäkään kerralla kestä kauan tulee ja menee. Hauskintahan just on että vaikka kipeitä supistuksia tulee kuukausi tolkulla viimeksikin käynnistäminen kesti 4pvää..että mikähän virka niillä harjoitussupistuksilla on? Tietenkin hyvä ettei ne vaikutakkaan tässä vaiheessa mihinkään. Ärsyttäviä ne kuitenkin on...oiskohan sektiosta voinut jäädä jotain kiinnikkeitä jotka aiheuttaa myös kipuiluja..en tiedä.
 
moikka

just ja just elävien kirjoissa.Ainakin tuntuu siltä. Aamulla soitin lääkärin aikoja ja saatiin yksi aika yhdelle potilaalle.Päätin varaa sen itselle ja lasten kanssa lähdettiin päivystykseen. Lapsilla oli vain virus flunssaa ja sama miehellä.Niin joo pojalla oli menny korviin tulehdus joten oli ainut joka sai lääkekuurin.
Mun oma lääkäri aika oli vähän ajan päästä ja eka hänkin oli sitä mieltä,että pelkkää rajua virus flunssaa. Sitte ennen ku oli lähettämässä mua kotiin pyysi käydä otta crp:n. Se oli 62 piti olla alle 8,joten sain lääkekuurin. Hengästyn ku kävelen vähän,kuumetta 39 lääkkeellä laskee mut sit nousee heti. Lääkepakkausen päällä luki että keuhkoputkentulehduksen hoitoon. Huomenna pitää mennä kontrolli crp:n,otan kyllä noi tytöt sinne mukaan ja vaadin,että heiltäkin mitataan se. Meidän 1v5kk menee aina vaan huonompaan kuntoon.

Anteeks en jaksa kommentoida nyt mihinkään. :ashamed: kaiken luin ku olen niin addiktoitunut. :p

Oisko se ideapark tapaaminen sit parempi sillo 7.2 klo12. Itsekkin huomasin,että mulla saattaa olla esikoinen silloin kotilomalla.Se on jo etukäteen sovittu,mutta soittivat ja siirtävät sitä mahdollisesti.Joten ehkä olis helpompaa suunnitella suoraan siihen 7.2 ni mun ei tartte sitten viime hetkellä perua. Ja kun mun kyydissä tulee jasmin ja höpöliinikin.

Meidän poikaa luullaa usen tytöksi. Eiku kerhoon vaan liittymään,sinne on kiva laittaa kuvia. Voin laittaa meidän kikkara pää pojastakin kuvaa kuhan olen paremmassa voinnissa ja omalla koneella.

NN rv 21+3
 
ai niin unohdin kirjottaa,että mielettömän ärhäkkä tauti tää mikä meillä on! Mies oli siellä Lahdessa pe-la yön ja siellä sairastui.Nyt heidän koko perhe on kipeenä samassa taudissa. Mä olin hesassamun siskon luona ja la ku olin lähdössä pois mulla alkoi nousee kuume.Nyt hekin ovat kipeenä kaikki. :(
 
Moit pitkästä aikaa!

Samaa rintojen kuumotusta on ollut täälläkin, säikähdin ihan, että mikäs nyt. Jotenkin kutittikin?! Yhtenä yönä heräsin, että pohjetta veti suonella niin maan perk*leesti, ikinä ennen ei ole vetänyt. Närästys jatkuu.. Supisteluja en tunnista, mut välillä vatsa on kipeän tuntoinen ja kovankin. Pitkät kävelylenkit taitaa jäädä kohta pois, kun aina tuntuu maha kipeytyvän..

Tänään alkoi perhevalmennus ja oli ihan mukavaa! Kiva tavata oman alueen mammoja.

*Muok* Ai niin, joku taisi kysellä tuosta linea negrasta. Mulla löytyy haalea viiva navasta alaspäin :) Mies sitä aina ihmettelee, sen mielestä on ihan super-erikoista, että sellainenkin on ilmaantunut.

Niiksu
 
Suzyanne
Rintojen kanssa on ongelmia täälläkin, kirvelykohtauksia aina kun menee sisätiloista muutaman asteen pakkaseen, ei koskaan sisätiloissa. Muutaman minuutin kirvelee tosi kipeästi, ja sitten menee ohi. Toinen rintoihin liittyvä, ei niinkään ongelma mutta kyllä aika ihmeellinen juttu minusta, on ollut rintojen todella huomattava kasvu tässä raskauden aikana. Muu vaatekokoni ei ole muuttunut, (paitsi mahan kohdalta) mutta kuppikoko on muuttunut 75 B:stä 80 E:hen !! :eek: Koko ajan on vaan saanut ostaa suurempaa ja suurempaa kokoa, eikä loppua näy. Sinänsä entiselle pienirintaiselle aika "jännää".. :LOL:

Hiuksista, minä olen ihan hulluna pitkiin hiuksiin pikkupojilla sekä myös aikuisilla miehillä. Minun miehelläni on lapaluihin ulottuvat luonnonkiharat hiukset, jotka olivat lapsena kullanvaaleat, mutta tummuivat kullanvivahteisen vaaleanruskeiksi. Täytyy pitää sormet ja varpaat pystyssä että vauva perii miehen kutrit. Ja jos hän on poika, niinkuin jo kaksi eri ultraajaa on lupaillut, niin pitkä tukka hänelle saa mieluusti kasvaa. =)

Nikunakulle ja perheelle pikaista paranemista, ikäviä tuollaiset ärhäkät pöpöt jotka tarttuvat kaikkiin! :(

Supistukset ovat minulla juuri sellaisia niinkuin moni on niitä kuvaillut, eli vatsa menee kovaksi, ja samalla tuntuu voimakasta kramppaavaa ja kiristävää tunnetta. Kivuliaisuus vaihtelee, riippuu ihan rasituksen määrästä ja laadusta. Imurointi on kaikkein pahin, saa aikaan jo 10 min. jälkeen sitkeitä ja kivuliaita suppareita, samoin esim. lakanoiden vaihto.

Tukkoinen nenä on täälläkin, kolme viikkoa sitten alkoi flunssa joka kesti viikon, mutta jätti jälkeensä sitkeän nuhan. Olen tässä juuri harkinnut että pitäisiköhän mennä lääkäriin tarkistuttamaan olisiko poskiontelontulehdusta.

Vauvanvaatteista kyselisin kaikilta, että onko teillä niissä joitan lempimerkkejä tai -kauppoja, joiden valikoimista erityisesti tykkäätte? Itse esikoisen odottajana en ole niihin koskaan ennen tätä raskautta juurikaan perehtynyt, mutta sen mitä olen nyt niitä katsellut, niin suosikeikseni ovat nousseet ehdottomasti Lindexin sekä Tutan vauvanvaatteet. Muita en ole uusina ostanutkaan kuin noita, kaikki muut on kirppikseltä hankittuja. Laitan tähän kuvan tänään alerekistä löytämästäni Tutan huppariasusta johon ihastuin ikihyviksi, väri on ylivoimainen lempivärini. Body on kirppikseltä, ja siihen kuuluu myös housut, ihastuin kovasti noihin kummituksiin. =)

 
heippa!

supistuksista mä en oo varma tunnistanko mä ne kun tulee, mut kyllä tänäänkin ihan sohvalla maatessa alko ensin sattumaan vähän selkään, sit meni maha kovaks ja vähän tuntui ilkeeltä ja kiristävältä. Et ehkä se on sellanen? Mut onks toi nyt harkkasupistus vai 'oikee' supistus?

Tissien kanssa välillä tulee nipistely- ja kutinakohtauksia mut ei mitenkään satu.

suonenvetoja ei enää tuu kun syön magnesiumia.. huh!

(.) närästää koko ajan... :x vauva istuu mukavasti masussa kun on potkinut mun virtsarakkoa mojovasti pari päivää. :LOL: Ei kiva.

EM ja Dodoliina 24+6 :heart:
 
Artunäiti, tukkoisuutta on ollut kovasti mullakin. Ei oo ikinä ennen ollut poskiontelontulehduksia ja nyt jo toinen antibioottikuuri muutaman kuukauden sisällä. Harmittaa kovasti kun ei meinaa saada happea ja pää on ihan tukossa! Ootteko muuten käyttänyt nenäsumutteita? Kaikissa sumutteissa lukee ettei niitä sais käyttää raskauden aikana, mutta pakkohan se on jotta saa nukuttua. Lääkärikin sanoi että esim. Nasolin on ihan ok.

Mä oon saanut tän viikonlopun aikana selkäni kipeäksi ja se vaan jatkuu ja jatkuu. :( toivottavasti ei tarttee loppuraskautta kärsiä tästä.

Muuten menee hyvin, meidän häät on alle kahden viikon päästä! :heart: Ja huomenna 4D ultra Femedassa, jippii! Katsotaan tuleeko yllätyksiä sukupuolen suhteen, rakenneultrassa kätilö oli varma että tulokas on poika ja niin mekin katsottiin itse. :)

Tuun huomenna kertomaan sitten ultrauutiset!

RockMummy + pikkurokkari 23+4
 
RockMummy: Meillä kans häät pian :heart:. Mua jännittää kovasti. Pidetään pienet kirkkohäät ja kotona kahvitellaan sitten n.30 ihmisen voimalla =)
Voi mä haluaisin kans tuonne 4d ultraan. Laita sitten kuvaa meidän ihailtavaksi.

Supistuksia en ole tuntenut ja olo suhteellisen hyvä. kop kop ettei heti iske joku tauti.

Suzyanne: Ihana asu. Tutalla on hyviä vaatteita.

Nyt täytyy kans mennä nukkumaan.


 
Suzyanne Ihanat vaatteet olet löytänyt :) Mä en ole koskaan ennen tykännyt vihreästä, mutta esikoisen synnyttyä ihastuin limenvihreisiin vauvan vaatteisiin ja vähän tummenpiinkin! Siinä vuoden 2007 äp:ssä tuli pari lime-valkoista ja sitten ne ihanat vihreä-valkoraidallinen body ja vihreät puolipotkarit.

Yleensäkin tykkään kirkkaista väreistä ja nuo retrokuvioiset on minusta ihania! Löytyy oikeastaan aika laidasta laitaan, oranssia, punaista, violettia mutta myös vaaleansinistä. Ja jos tämä toinen on tyttö niin ihan varmasti myös vaaleanpunainen kuuluu meidän vaatekaappiin.

Ostan paljon Lindexiltä ja H&M:lta lasten vaatteita, ne kun on edullisia mutta ihan laadukkaita ja kivan näköisiä sekä istuu päälle hyvin. Paljon meillä on myös Tutan vaatteita, ne vaan on siitä ikäviä että niihin tulee melko nopeasti nukkaa ja haalistumaa. Lisäksi jonkin verran Kapp&Ahlista ostettuja.

Nikunakulle ja perheelle pikaista paranemista :hug:


Jännä juttu, mutta tässä raskaudessa en ole juurikaan kärsinyt nenän tukkoisuudesta. Esikoista odottaessa se oli tuttu vaiva monta kuukautta. No, vielähän sekin ehtii tulla :saint:

Sama juttu supistusten kanssa, viimeksi tässä vaiheessa raskautta oli supistellut jo hyvän aikaa, kipeitäkin eikä vaan pelkkiä harkka-supistuksia. Ja nyt ei oikeastaan mitään :) Vaan alle 10 supistusta on tullut koko raskauden aikana! Tietysti osansa tekee se, että olin silloin raskaammassa hommassa. Esikoista kyllä saa nostella kymmeniä kertoja päivässä ja vähän jännittää että missä vaiheessa se alkaa aiheuttaa supistuksia, mutta ainakin vielä on mennyt hyvin.

RockMummy: Teillä on kaikkea ihanaa edessä, 4D ja häät! Ja samoin Eemelin äidillä :heart:
Joko kaikki häävalmistelut alkaa olla pulkassa?

 
Suzyanne Mä kattelin eilen just tota samaa Tutan pukua, mutta oli cittarissa normaalihintainen ja en raskinnut ostaa. Meilläkin on aika paljon ostettu Tuttaa. Kaikki ei ole mitään tiettyä merkkiä, mutta suurin osa on H&M:ltä tai Tutan vaatteita.

Suppareita Mulla ei kai ole ollut vielä. Tai sitten en tunnista niitä.

Ideapark-tapaaminen taitaa olla mun osalta aika huonoja vaihtoehtoja sittenkin molemmat, mutta yritän järjestellä ton 7.2. päivän. Ensin oli kalenteri ihan tyhjä ja sitten on humpsahtanut vaikka mitä menoa. Ja moni on muualla kuin tässä kotikulmilla, että menee koko viikonloppu :( Pakko kyllä jostain karsia, koska jossain välissä pitää levätäkin.
 
:wave: Heipä hei kaikille!

Nyt yritän muistaa mitä piti vastata kun olette kirjoittaneet niin paljon. :D

Luonnonkiharat hiukset pitkinä pojalla minusta ihanat! :heart:

Nenän tukkoisuutta Kyllä isolla K:lla..ihmettelin jo että mikä on kun nenä aina tukossa etenkin öisin. :snotty:

Suppareista, joskus tekee kipeetä alavatsalla kun on oikein kova mutta ei nyt ihan noin kauan kestä kuin NARALLA. Mutta on aika paljolti yhteydessä mun stressaamiseen ja touhuamiseen.

Rinnat, jep, kyllä on ihan ihme kipukohtauksia välillä. :/ Nännit saattaa olla tosi arat joskus ja joskus taas ei mitään.

Pikaista paranemista sairastuneille. :flower: Olenkin päivitellyt että miten sitä vielä jaksais jos sairastuisi...

Jaahas, täytynee lähteä katsomaan mitä äiteelle kuuluu. :) Jaksamisia kaikille! :heart:

Therean&neiti23+1
 


RockMummy: Teillä on kaikkea ihanaa edessä, 4D ja häät! Ja samoin Eemelin äidillä :heart:
Joko kaikki häävalmistelut alkaa olla pulkassa?
Kutakuinkin. Hääpuku löytynyt ja kengät pitäis hakea. Tarjottavat tilattu. Tulee vain omaväki joten eipä siinä ihmeempiä.

Nyt ku sais ittensä liikkeelle ja tallille. Huomenna lääkäri kelaan b-lausuntoa varten.
 
Neuvola kuulumisia.
Kaikki ihan hyvin
paino +739g/vk (auts)
paineet 133/72
pissa puhdas
hemppa 116 rautalääkkeet nostaneet ihan vähäsen.
sf-mitta 24 tasan keskikäyrällä.
syke + (ei ikinä kerro nopeutta)
liikkeet ++

Ja koska oli lääkärineuvola tarkistettiin kohdunsuu joka oli täyspitkä kiinteä ja kiinni. =)

Nyt meen keräilemään tavaroita lattioilta että mies pääsee imuroimaan. :p

Jonz&Tessu

 

Yhteistyössä