Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Mullakin on muutaman kerran ollut suonenvetoa yöllä, mutta ei onneksi vielä kovin pahana. Joillain magnesium auttaa tuohon vaivaan, mutta en tiedä millaisilla annoksilla sitä saa raskausaikana ottaa, vai onko mitään rajoituksia. MultiTabs raskausmonivitamiini tableteissa sitä ainakin on yhtenä aineena.

Mukavaa lomaa teille syli täynnä kultaa :wave:
 
Täällä ei onneksi suonta vedä..

Ostin tänään vaaville ens talveksi toppapuvun alesta tietty...kun sattu löytymään väri joka käy molemmin harmaanrusehtava tms sitä voi sitten asusteilla värittää..laskuihin menikin taas kiva summa.
Pitäs vielä käydä kattoon toinen toppis tolle tytölle.
Tosiaan ihanaa perjantai..mä vihaan noita arkiaamujen herätyksiä toisaalta saa olla päivät yksin kotona..yöllä ei saa kunnolla nukuttua ja uni ei meinaa tulla aamulla kyllä väsyttäis.

Ostoksille panna viimeisetkin pennit haisemaan. :kieh: ens viikolla menee sitten vaunuihin rahaa että taas persaukinen kuukausi tiedossa :/

jooo ja meni 60e kihomatolääkkeisiinkin. Vanhin tyttö valitteli että kutisee ja tytön päiväkodissa oli ilmo että kihomatoja vedetään sitten napit nassuun. Kai se pitää itsekkin syödä apteekista sano ettei pitäisi verenkiertoon imeytyä. En mä jaksa uskoa että mikään yksittäinen lääkeannos (tietty se toinen tulee kans) joka ei edes imeydy verenkiertoon aiheuttaisi vauvalle jonka kaikki elimet ovat jo kehittyneet mitään. Vaihtoehtona on sitten kihomatokierre jossei kaikkia hoideta. Kuinka moni päiväkodin lapsistakin hoidetaan kun siellä lukee suomeksi yks lappu ja hoidossa on lapsia vähän vaikka mistä kansallisuuksista. Kaikilla ole edes rahaa ostaa niitä ja kun kaikki lapset hoidetaan eri aikaan niin volaaa...
että semmosta kivaa taas viikonlopuksi petivaatepyykkiä ja desinfiointia.
nara ja himppu 24
 
linea negra löytyy, tosin aika haalea näyttäis olevan. :) Navasta tisseihin tuli ekana ja sit vasta navasta häpyluuhun... :D

suonenvetoon auttoi lisämagnesium ainakin mulla. syön multitabsin raskausmonivitamiineja mut niissä ei oo tarpeeks sitä niin hain apteekista lisää.

(.) Nyt on vaunut hankittu. Emma Bestar -yhdistelmät hankittiin kun oli edulliset ja meidän tarpeisiin sopivat. :) Vaikuttaa tosi toimivilta. Eipä tänne muuta... painoa on mulla tullut jo 7,5 kiloa! Lähtöpaino oli normaali, BMI jotain 20. Toivottavasti vähän rauhottuis tuo painonnousu... :eek: :|

EM ja Dodoliina 24+3 :heart:
 
Suzyanne
Nara, minkäkokoisen haalarin ostit vaaville ensi talveksi? Minä sain kaveriltani yhden toppahaalarin kokoa 62, sehän varmaan on ensi talvena toukokuiselle vaaville jo liian pieni? Toisen haalarin ostin kirppikseltä, koko 68. Ensikertalaisena minulla on vielä vähän hakusessa, minkäkokoinen vauva on minkäkin ikäisenä, ja varmasti osa hankkimistani on väärän kokoisia, mutta voihan ne ylijääneet sitten pistää myyntiin.

Neuvolassa kävin eilen, paino oli noussut 7 kiloa, viikkoa kohti 360 g, eli ei onneksi enää liikaa. Painoni otti hirveän spurtin tuossa loka-joulukuussa, nousi pahimmillaan reilusti yli sen suosituksen 500 g viikossa, mutta on nyt onneksi hidastunut normaalilukemiin. Sf-mitta oli 22 cm, eli keskikäyrällä mennään. Vaavin pulssi oli 136. :heart: Vauvan syntymäpainoa ei terkkari lähtenyt vielä arvioimaan, mutta viimeviikkoisen äippäpoli-ultrauksen mukaan täysin keskikäyrillä menee vaavinkin mitat.

Suonenvedosta, sitä kyllä ilmenee, ja jostain syystä aina yöllä keskellä unien. :eek: Minäkin olen kuullut että magnesium auttaisi, ja käyttämässäni raskaus-Multivitassa sitä onkin, muttei se ainakaan minulle auta.

Suzyanne & pikkukundi 25+2
 
suonenvedosta: mangnesium tosiaan joillain auttaa että kannattaa ainakin kokeilla! sitten sukat jalkaan yöksi ja mieluummin vielä säärystimetkin tai jotain pohkeisiin jos sieltä vetää. ja yks syy ainakin on että jos ei juo tarpeeks.. itelläni aianki auttaa ku juo paljon vettä niin ei vetele suonta, mutta sitten taas saattaa joutua ravaamaan koko yön pissalla :/ kurja vaiva kyllä.. itelläni nyt ollu aika harvoin ja nukun kyllä villasukat ja säärystimet jalassa joskus tosin yöllä potkin ne pois jos tulee kuuma.. sitten jos tulee oikein kunnon kramppi pohkeeseen haen kaulaliinan ja solmin sen oikein piukkaan pohkeen ympärille ni johan auttaa :D konstit on monet!

hyvää lomaa syli täynnä kultaa!! voikun pääsis itekin jonnekin! suuniteltiin kyllä pientä kylpylälomaa mutta luulen että laitetaan nekin rahat remonttiin (varastosta vauvalle huone).. mutta parempi ja pidempi aikasempi käyttöhän se on..

nyt iltavuoroon töihin ..

Höpöliini ja tyttönen 22+2
 
Kävin sokerirasituksessa eilen ja nyt odotellaan tuloksia! Toivottavasti sieltä ei kantaudu huonoja uutisia..

Linea Negra löytyy, on ollut melkein alusta asti ja siitä vähän tummunut. Alhaalta pitkälle yli navan ylettyy. Jännä. :)

Meillä on vaunut ja turvakaukalo hankittu, hoitopöytä saadaan miehen veljeltä. Pinnasänky pitäisi ostaa vielä ja sitä ollaan mietitty käytettynä. Jos löytyy sopivaa. Vaatteita on kertynyt pieni pino, oon ostanut kirpparilta ja alesta. Viimeksi ostin keltasävyisen trikoomyssyn (johon ihastuin ihan täysin) ja siihen sopivan bodyn. Ihania vaatteita pienille <3

miida ja maukka rv 25+3
 
Suzyanne ostin 68cm meillä on aika kirppuja nuo lapset siis pituudeltaan ettei mene koot yksiin taulukkojen kanssa ainakaan sitten yli yks vuotiaana..Luulis että meillä tuo on ok koko ostaa sitten ens vuoden alesta taas isomman ...hitsi JesperJuniorissa oli Jonathan vauvantoppikset 15e vähän harmitti että ehdin ostaa sen reiman 30e mutta ei sekään kallis ollut ja tykkäsin väristä no sama tuo. Ostin kuitenkin tytölle Jonathanin toppapuvun ja hatun ja hanskat kaikki jotain 39e. Hirveesti oli vielä kamaa jäljellä 50-60% alella.

Kauheeta mitä siellä Belgiassa oli tapahtunut päiväkodissa..aina noita hulluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Minäkin olen kuullut että magnesium auttaisi, ja käyttämässäni raskaus-Multivitassa sitä onkin, muttei se ainakaan minulle auta.
Se voi olla että kun magnesium on vaan yhtenä ainesosana siinä tabletissa, niin sitä on niin vähän ettei auta suonenvetoon sillä annostuksella. Kannattaa kokeilla lisäksi pelkkiä magnesium-tabletteja, niin kuin joku kirjoittikin että oli löytynyt apu niistä


Tuo päiväkoti-tapaus on ihan kammottava :'( Mihinköhän tää maailma on oikein menossa :| :kieh:
 
hyvää päivää.

mulla on myös ollut suonenvetoa öisin ja välillä päivisinkin. ei auta mulla magnesiumin syönti, mutten uskalla lopettaa, jos vaikka sitten vielä krampit pahenisi...

mulle ei ole ilmestynyt linea negraa.

minä en osaa ostaa vielä talvihaalareita ensi talveksi, kun ei ole tuohon vauvan koko asiaan mitään näppituntumaa. kai sillä äitiyspakkauksen haalarilla pärjää jouluun asti ja ostetaan sitten alesta jos vielä tarvii isomman :)

kävin tänään viemässä paperit Kelaan ja nyt sitten odotellaan pakkausta saapuvaksi :)

yellow 24+1
 
Suonenvedoista Mä pidän kanssa yöllä villasukkia jalassa ja päivisin on ohuet säärystimet sisälläkin, kun tota jalkaa on särkenyt niin vimmatusti selkäsäryn takia. Yritän ehkäistä ainakin sitä, että ei saisi vetoa.

Liitoskivuista Sekä neuvolan täti että akupunktion antanut lääkäri olivat sitä mieltä, että ne mun pari päivää kestävät nivussäryt eivät olisi liitoskipuja, vaan pakarasta ja selästä säteillyttä selkäkipua, joka on jumittanut sitten nivusissakin.

Akupunktiota kokeilen nyt selkään. Tai lähinnä pakarassa mulla neuloja oli tänään. Löyty aika mukavia kipupisteitä ja kun kävi vähän vääntämässä neulan asentoa, niin ai että säteili kipu mukavasti :kieh: Tosin oli sitä mieltä, että ei välttämättä ole issias vaan ihan vaan joku hermon painaminen tai jumitus muuten. Mutta eipä sitä kukaan ole varmaksi issiakseksi sanonut.

Ihanaa kun on viikonloppu. Tulin juuri töistä ja odotan, että mies toisi tullessaan kummipojan =)
 
Ai niin...

Toppapukua minäkin katselin, mutta kun en tiennyt minkä kokoisen ostaisin. Käytetään aluksi kuitenkin äitiyspakkauksen toppapukua, niin ostaa sitten syksyllä/talven mittaan uuden. Kaverini lapsi on syntynyt huhtikuussa ja heille kävi äitiyspakkauksen haalari koko talven. Olisiko maaliskuussa ottanut vanupuvun käyttöön, mutta sillä pärjäsi.

Magnesiumia minullakin on tuossa monivitamiinissa, mutta kai sitä sitten erikseen pitäisi ottaa, että saisi paremman tehon suonenvetoa vastaan. Millä annoksella yellow sitä syöt?
 
pikaisesti magnesiumin annostuksesta:

multivitan raskausmonivitamiinissa on magnesiumia 180 mg jos otta aina sen 2 tablettia.
sit apteekissa myydään sellaista kuin Magnex- magnesiumvalmistetta, joka on 350 mg. 350 mg on se suositus (käsittääkseni) , eli mä teen niin et otan 2 multivitaa ja puolikkaan magnexin. Loppui mulla suonenveto.

toivottavasti on apua. KAnnattaa kysyy viel apteekista jos syö jotain eri vitamiineja nii et miten lisäks sit ottais tota magnesiumia.

*MUOKS

Niin siis nää on vaan mun saamat ohjeet.. :) Et luottakaa ennemmin apteekkariin. :D :D
 
Pikavisiitillä! :wave: Hauskaa lomaa stk! :) ja tervetuloa uusille..

Linea negraa ei mulle ainakaa vielä oo tullu..
Suonenvetojakaan ei oo ollu.. onneks.. ne on ihan kauheita,just varsinkin yöllä kun niihin herää! :whistle:

Äippäpakkaus saapui eilen ja se on nyt pengottu läpi.. Ihaniahan nuo vaatteet siellä on! :heart: Mietin että näinköhän mahtuu enää sitten syksyllä/alkutalvesta se toppapuku vaaville kun on kokoa 68cm?! :/
Mies availi tänään oman isyyspakkauksensa ja oli kyllä todella yllättynyt ja tykkäsi paljon! =)

Olikohan muuta.. öö.. noh eipä muistu nyt mieleen ! :D

T:tytsy+masukki 24+5
 
Suzyanne
Täytyykin kysellä tuosta MAGNESIUMISTA apteekista tarkemmin, minä kun otan vaikka mitä eri vitamiineja, siinä onkin miettimistä että saa sopivan miksauksen aikaiseksi. B) Lääkäriltä tietty aina päivittelen noita vitamiineja mitä kannattaa syödä, esim. erilliset rautatabletit lisäsin lääkärin suosituksesta, kun oli hemppa pudonnut alle 120 tuossa viime verikokeessa. Lisäksi menee kalsiumtabletti, ja yksi raskaus-Multitabs päivässä.

ÄIPPÄPAKKAUKSESTA, tehtiin eilen miehen kanssa päätös että otetaan rahana. Sen verrran on jo tuota tavaraa, ja saadaan kavereilta sekä halvalla kirppikseltä, ettei pakkaukselle varmaankaan ole tarvetta.

Kamala tosiaan tuo BELGIAN PÄIVÄKOTISURMA! Missään ei voi nykyään enää olla varmasti turvassa, kun kaikenmaailman sekopäitä kuljeskelee vapaina. :eek:

SYLI TÄYNNÄ KULTAA, hyvää lomareissua!! Meidänkin piti lähteä vähän niinkuin talviloman viettoon tuonne Viroon tässä ensi sunnuntaina, mutta päätimme vähän lykätä lähtöä, ja tarkkailla minun vointiani, kun on ollut aika kivuliaitakin suppareita tässä lähiaikoina. Seuraava äippäpolikäynti on 4.2, jos lääkäri on sitä mieltä että kaikki on hyvin, niin lähdemme sen jälkeen.

VAUNUISTA, että meillähän on miehen hankkimat käytetyt Emmaljungat, jotka olen meinannut diskata, osin vaunukuumeeni takia, ja osin siksi kun muistin että ne on kauhean vanhat ja nukkavierut. Tänään sitten kävin katsomassa niitä, ne kun ovat säilössä tuolla muutaman kilsan päässä miehen autotallilla. Ja yllätyin iloisesti, nimittäin ne olivatkin uudemmat ja paremmat kuin muistin! kevytrunkoiset olivat, kätevät kasata, tukevat liikutella, ja lisäksi kauniin väriset, metsänvihreät joissa pieniä kukkia, ei liian tyttömäisiä kuitenkaan. Päätin sitten hyväksyä vaunut, kun tuntuivat käteenkin hyviltä. Ihan hyvä juttu. Jotenkin vaan alkoi tehdä mieli uusia, kun täältä niistä luin, ja katselin netistäkin ahkerasti toinen toistaan hienompia vaunuja. :whistle:

PINNASÄNKYKIN miehen varastosta löytyi, sitä en ollut tätä päivää ennen nähnyt, mutta kelpuutin sen samantien, oli juuri sellainen mistä tykkään, eli pähkinän värinen, (tms. puun sävy) pohjan saa nostettua jne. Hoitopöytä pitäisi hankkia. Olen alustavasti huutonetistä katsellut, varmaan aika lähellä sängyn kanssa samaa sävyä olisi paras, ja laatikoitakin siinä pitäisi olla mielellään useampi. Eiköhän sekin käytettynä jostain tule hankittua.

Suzyanne 25+2

 
sompio: mä syön Sano Magnesiumia yhden tabletin päivässä, joka onkin se maksimiannos eli 350mg. syön myös Multivitan monivitamiinia yhden päivässä pari kertaa viikossa eli sillon kun muistan. Multivitassa on yhdessä tabletissa magnesiumia 100mg eli vähän mulla menee yläkanttiin... täytyy koittaa ottaa magnesiumia puolikas niinä päivinä kun otan Multivitaa.
jostain kumman syystä tuon magnesiumin muistan aina aamulla ottaa, varmaan yöllisillä suonenvedoilla on osuutta asiaan :whistle:

yellow 24+1
 
Kiitos yellow =)

Tänään siskon 5-vuotias poika koitti, että potkiiko vauva. Oikeasti potkaisi kyllä pari kertaa, mutta ei hän tuntenut. Mutta oli olevinaan, että olisi potkaissut monta kertaa. Ja lauloi vauvalle =)
 
|O ...Puolet päivästä mennyt ihan harakoille, aamulla jaksoin nousta vielä käymään keskustassa asioilla mutta kotiin päästyäni olin niin VÄSYNYT että nukuin/lojuin sohvalla neljään asti ja katselin taas kerran kun mies hakkasi pleikkaria :/
Sitten oli pakko ryhdistäytyä ja lähteä koiran kanssa ulkoilemaan, tunnin lenkki tehtiinkin, oli aivan upea ilma ja luminen tienoo!
Nyt mies yöksi töihin ja minä pääsin vihdoin suihkun kautta vielä lueskelemaan teidän juttuja ja itsekin kirjoittamaan. Toivottavasti huomenna energisempi olo kun anoppikin tulossa käymään. =)

Ihanaa lomaa Syli täynnä kultaa! Meki miehen kanssa viime vuoden puolella käytiin se tukholman laivareissu kaksistaan ja oli kyllä ihanan rentouttavaa..

Minäkin täällä odottelen äippäpakkausta... ikuisuus sitten vein ne paperit ja nyt vasta tuli kelalta lappu että joo, kyllä se jossain vaiheessa tulee... Huoh.

Vauvan toppapuku löydettiin alesta ihana ja se oli kokoa 74cm. Pääteltiin jotenkin viisaasti että ehkäpä se sille ensi talvena menisi jos ä-pakkauksen toppis on kerran 68- senttinen... mistä tuon tietää ennen kuin sitten kun sen aika on! Mutta edullinen oli niin ei haittaa jos olisikin pieni.

Suonenvetoa ei täältä onneksi löydy, just mietin että aika vähäisiä on mun vaivat olleet. (jos tuota valtavaa peräpukamaa ei lasketa!)
Vitamiineista ylipäätään sen verran että jäin miettiin kun joku tuolla yleisellä puolella kirjoitteli tuosta raskaus MultiTabsista että onko se mistään kotoisin kun siinä on niin montaa eri vitamiinia että ne kumoaa toistensa vaikutukset kun kaikki ei imeydy kaikkien kanssa niin hyvin... Itsekin sitä meinaa syön että onkohan siitä loppujen lopuksi minkä verran hyötyä.. Hmm..

Pirkanmaan Mammat Voitais tosiaan vähän pohtia sitä tapaamispäivää, millainen aikataulu kenelläkin on? Varmaan joku viikonloppu se pitäis olla? Mulle on sairausloman vuoksi aika joustavaa tuo ajankohta kun siis kotona tulee oltua. Mutta ne joilla lapsiakin niin joutuu sitten niidenkin hoitoa sumplimaan. Ehdottakaa!

Huomenna menään ravintolaan syömään miehen kanssa kun hällä alkaa muutaman päivän loma B)

Hyvät yöt täältä!

Jasmin ja herra aarre 25+6 :heart: (aletaan kohta oleen taas uusilla luvuilla!)
 
Ootte tehneet mukavan kuuloisia ale-löytöjä, noita toppiksia meinaan. Mä en varmaan toppapukua osta ensi talvea varten etukäteen, kun luulisin että sillä äp:n puvulla pärjää ainakin vuoden loppuun ja sit jos tarve on niin ostaa vaikka joulun jälkeen alesta.
Meillä siis vuoden 2006 ja 2007 pakkausten puvut. Esikoisella käytettiin ensimmäinen talvi sitä 2006 vuoden sini-keltaista pukua. Mutta jos nyt tulee tyttö niin tuskin sitä tulee kuitenkaan käytettyä, on se sen verran poikamainen mun makuun :xmas:
2007 pakkauksen puku oli jotenkin hankalan mallinen, siinä oli mahdottoman tiukat hihan ja lahkeen suut eikä se oikein istunut vauvan päälle niin jäi käyttämättä. Ja se toppahattu oli niin pieni ettei mahtunut päähän 5kk ikäiselle vaikka py ihan normaali!

Tuossa nykyisessä pakkauksessa tosiaan toppapuvun koko 68cm mutta tosi monet on sanoneet että se on kuitenkin saman kokoinen kuin ne vanhemmat 80cm(?) merkinnällä varustetut.
 
Pirkanmaan tapaaminen Varmaan sitä päivää pitäisi alkaa ehdottelemaan. Viikonloppu ainakin mulle olisi parempi, koska teen iltatyötä. Jos johonkin 3-4 viikon päähän sovitaan aika, niin kaikki varmaan ehtisi järjestellä lastenhoidot yms. Vai riittääkö pari viikkoa?

Äitiyspakkauksen toppapuku on munkin kuuleman mukaan reilua kokoa. Kaverin poika syntyi huhtikuussa ja käytti ekan talven kokonaan äp:n pukua.
 
onpa siksakillakin muhkee maha. Mun pitäs varmaan kans kuvata oma maha ihan itelleni että tajuaisin sen koon. :D Hoikemmilla varmaan enpi erottuu se itse maha ja mulla ei ole koskaan ollut eteenpäin työntyvä maha, mutta nyt tuntuu että maha on pienempi kuin aiemmin.
SIIIVOAMAAN ihanaaa :kieh:
 
Voi ei! Kirjoitin piiitkäään tekstin ja sitten... Mies kävi koneella ihan ihan nopeesti vaan ja teksti oli poissa |O Noh, meillä nimiä mietitty vähän ja pojasta kaiketi tulee Aku Petteri ja tytöstä Fanny/Frida/Malin Vieno Emilia

Varpaijaiset mieheni pitää melko varmasti vaikkei niistä puhetta ole ollutkaan. Saattaa jopa olla niin että tulee kahdet varpajaiset, sekä turun nurkilla että miehen kotikaupungissa jyväskylässä.

Tervetuloa uusille ja Vointeja Kaikille!!!

Jennyfr & Mp 24+1
 

Yhteistyössä