Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Nikunaku. Kiitoksia tiedoista!! :)
Kun itselleni tuli tuo päätös tuosta äitiyspäivärahasta, niin samalla tuli lappu jossa luki, että "teidän perheellä voi olla oikeus myös kodinhoidontuleen äitiysraha kaudella". Yritin tuolla kelan sivuilla asiaa tutkia, mutta juuri tuota erotus asiaa en oikein tajunnut. Pitänee vielä kelasta kysellä. En kyllä usko itsekään, että sitä saataisiin... On tuon kelan kanssa aina sellaista taistelua vähän joka asiasta...

Nyt mukavat illan jatkot vaan kaikille!! :wave:
 
Mä katoin kans kun jo lokakuisia tuolla näkyy että :eek: enää helmi maalis ja huhtikuussa alkaa varmaan jo ekat mahat poksumaan osallahan tais olla LA huhtikuun lopussa ja toukokuun alkukuulaisista jossei muutkin osa ainakin jakaantuu jo huhtikuussa. Toivottavasti kaikki pysyvät kuitenkin kasassa riittävän pitkään.
 
Heippa! Pitkästä aikaa ehdin tänne. Reissut ja työt syöneet aikaa ja energiaa. Ja maha. se kasvaa kuin joku taikina ja tekee olon jo välillä jossain määrin tukalaksi. Joko muilla alkaa olla samanlaisia tuntemuksia? Ja ruokaa ei voi ahtaa enää vanhaan malliin - nyt tuntuu jouluillallisen jälkeiseltä fiilikseltä joka ilta. :eek: En siis syödessä vielä muista, että ei voi syödä ihan normaalisti ja sitten, kun kampean itseni ylos, niin se iskee tajuntaan - liian myöhään.

4D- ultraan me ei olla menossa, kaupungin tarjoama 3D rakenneultra oli ihan riittämiin.

Painosta
en tiedä, mutta kyllä sitä varmaan on ihan "kivasti" tullut lisää. Lähtöpaino oli 68 kg ja viimeksi neuvolassa sitä oli kertynyt yhteensä reilut 5 kg lisää. Kyllä 80 tulee paukkumaan rikki, pelkään. :ashamed:

Jollain muullakin nipisteli pakkasella rintoja, sama täällä. Välillä se on tosi kivuliastakin, vaikka on ihan kunnolla vaatetta päällä.

Tänään sain postissa huuto.netistä tilaamani Manduca- repun, turvakaukalo-matkaratas- setti on matkalla ja kestovaippojakin on jo muutama. Ja su- iltana haettiin pinnasänkykin. Ihanaa, kun suurin osa tavarasta alkaa olla kasassa. Sitteri ja hoitopöytä vielä tarvitaan, mutta siinähän se sitten alkaa olla. :p

Vauva on tänään ollut kumman rauhallinen, toivottavasti kohta alkaa perinteiset iltamenot.

Nenän tukkoisuutta
piti vielä kommentoida. Sitä on täälläkin, on ollut jo kaksi kuukautta. Jossain veiheessa oli aika kovat sinuiittioireetkin, mutta odottamalla ne menivät itsestään ohi. Punktioon olisin sitten mennyt, jos olisi pahentunut. Käytän sarvikuonokannua aamuin illoin ja sillä vaiva pysyy jotenkin hallinnassa. Suosittelen siis sitä! Lisänä kortisonisuihke, jota olen käyttänyt jo vuosia. Mutta kuten moni on sanonut, tällaista se nyt vain raskaana olevilla on - kaikki limakalvot turvoksissa...

PilkkuPantteri ja Jyvä 25+1
 
Olittepa taas kirjoitelleet paljon. Tulin töistä kesken päivän pois flunssan takia ja luen huomenna teidän jutut. Kysyisin nyt että onko jollekin lääkäri suositellut jotain yskänlääkettä raskauden aikana? Kun mies kävi tänään apteekissa ja siellä sanottiin, että mitään ei saa käyttää.
 
Kissinminttu, juu 4D on ihana, tsemppiä teille sinne! :) Äkkiä se aika menee ja kohta onkin jo se päivä kun tekin pääsette katsomaan vauvelia sinne!

Eemelin äiti, kiitos kysymästä, hääjärjestelyt alkaa olla mallillaan, puvun hankin jo monta kk sitten, kampaaja ja meikki + kynsien huolto varattu.. Kengät ja laukku vielä puuttuu ja alusvaatteet, mutta pitänee lähteä shoppailukierrokselle perjantaina! :) Jännittää miltä puku näyttää nyt kun tuota mahaakin on jonkin verran tullut, ostin sen silloin kun ei vielä mahaa näkynyt, mutta isommassa koossa. Joten pitäisi sen päälle mahtua vaikka on normaalimallistosta, toivotaan! :D

Painoa on tullut nyt jo 7kg joka ei niinkään mahassa näy, vaan enemmänkin yleisessä "leviämisessä"..hahaha.. No johan tässä mennään kohta 25. viikolla niin kai sitä painoakin on ihan ok tulla? Pitää ehkä vaan hieman enemmän tarkkailla mitä syö, huomaa että selkä rasittuu ylimääräisestä painosta ja on koko ajan kipee. Kaipa selkäkivut on muutenkin raskaudessa melko yleisiä.

Mitä yhdistelmävaunuja suosittelisitte? Itse haluaisin kääntyvät etupyörät ainakin ja melko kevyen rungon ja EHKÄ pehmeän kopan.. Emmaljungan mallistossa on makeita vaunuja hienoilla kuoseilla mutta ovat niiiiiin kalliitakin..

Pitää varmaan häiden jälkeen alkaa keskittyä isompiin ostoksiin vauvalle, meiltä puuttuu vielä pinnasänky, vaunut, turvakaukalo... eli kaikki isot ostokset! :) Tuntuu että moni on jo ostanut paljon tavaroita vauvalle, alkaa itsellekin iskeä pientä vauvantarvikekuumetta..! :p

Huomenna tuleekin jo 24 viikkoa täyteen, jippii! Nyt aika menee kyl tosi nopeesti!
 
HipHei! :wave:

Täällä taas heräilty ihan kiitettävän aikaisin, taitaa suunta olla takasin petiin vielä hetkeksi kun viiden jälkeen jo nousin...

Suzyanne Niitä name it- vaatteita myy saman niminen kauppa ja sit olikohan ainakin Anton&Nina-kaupoissa (entinen Nicky&Nelly) kanssa myynnissä. Voi olla muuallakin.
Tuosta sun väsymyksestä, on tuttua minullekin, on päiviä kun yhtäkkiä iskee tai sitten on aamusta asti aivan vetämätön olo. Ei auta mitkään nukkumiset vaan energiat on ihan hukassa! Joskus oon pakottanut itseni silloin ulos mutta en koe että oisi kovinkaan paljon auttanut, pitää vaan sitten lojua sohvalla se fiilis pois. Neuvolan täti veikkasi että josko verensokerit tippuisi liian alas mutta ei mulla kyllä mikään syöminenkään siihen auta.
Kuulostaa kammottavalta tuo teidän kerrostalohiippari! Itse oisin kans ihan hälisemässä kyllä, muutenkin oon ihan pienestä asti pelännyt kaikkia "juoppoja" sun muita kun asuttiin vielä silloin aika levottomassa kerrostalossa.

Äitiyspakkaus Oli ihastuttava! Otan kyllä seuraavallekin muksulle jos minulle niitä enemmänkin joskus suodaan! Vaikka tiesikin kelan kuvista että mitä sieltä löytyy, niin silti oli jännittävää penkoa ja ihastella niitä tavaroita! Ne raidalliset oranssikeltaiset body ja potkarit eivät olleet yhtään niin räikeät kuin valokuvassa vaan loppujen lopuksi ihan neutraalit. Reilun kokoisiahan nuo vaatteet olivat mutta tosi tyytyväinen oon silti että otin pakkauksen enkä rahoja, en oisi itse osannut ostaa niin monipuolisesti kaikkea, eri asia se on varmaan kokeneemmilla sitten.
Täytyy pikkuhiljaa ruveta varmaan pesemään ja lajittelemaan noita vaatteita ja muita vaavikamoja nyt kun saadaan makkariin vauvalle oma lipastokin!


Mitäs sitä tänään tekis kun ei oo tiedossa mitään siivoustakaan... täytyy keksiä jotain näperreltävää, perjantai on ainakin varattu kukkien mullanvaihdolle, jei!
:p


Jasmin ja herra aarre 26+5 :heart:
 
moikka!

Suzyanne tosi pelottava tyyppi kyllä asuu teiän rapussa.. :| Mä pelkään tommosia ihan hirveesti! Toivottavasti pääsette pian pois siitä talosta.. :)

Täällä ollaan selvitty vieläkin ilman mitään tauteja.. oikeen ihmettelen, kun on noita nuhaisia sukulaisiakin nähnyt melko usein! :whistle:
Painon noususta en vielä tiedä, neuvola-lääkäri ois taas 6pvä,mutta tuntuu kyllä että on tullut!

Mietin, kun minua on tässä nyt parinpäivän aikana alkanut vaivaamaan semmonen outo kipu (taas :D ) tuolla oikeallapuolella mahaa kun kävelen!?
Äskenkin piti jättää aamulenkki lyhyeksi kun alkoi pistämään ja silleen oudosti kiristämään,tuntuu kuin suoli tai joku lihas repeäisi jos kävelen ja sit täytyy hetkeks pysähtyä ja taas pääsee vähän matkaa eteäpäin.. Onks kellää muulla ollu vastaavaa?
Toivottavasti tosta selityksestä sai ees jotain selvää! :p

Mies sitten eilen siivos kämpän katosta lattiaan kun en itse voinut kun hetken liikkua rätin ja mopin kanssa ton ihme kivun takia.. :ashamed: mutta puhdasta on! Vauvan vaatteet sain pestyä ja laitettua kaappeihin! Tuli vaan entistä kovempi halu saada jo pikkuinen syliin ja kotia! :heart:

tytsy+masukki 25+4
 
moikka!

Suzyanne tosi pelottava tyyppi kyllä asuu teiän rapussa.. :| Mä pelkään tommosia ihan hirveesti! Toivottavasti pääsette pian pois siitä talosta.. :)

Täällä ollaan selvitty vieläkin ilman mitään tauteja.. oikeen ihmettelen, kun on noita nuhaisia sukulaisiakin nähnyt melko usein! :whistle:
Painon noususta en vielä tiedä, neuvola-lääkäri ois taas 6pvä,mutta tuntuu kyllä että on tullut!

Mietin, kun minua on tässä nyt parinpäivän aikana alkanut vaivaamaan semmonen outo kipu (taas :D ) tuolla oikeallapuolella mahaa kun kävelen!?
Äskenkin piti jättää aamulenkki lyhyeksi kun alkoi pistämään ja silleen oudosti kiristämään,tuntuu kuin suoli tai joku lihas repeäisi jos kävelen ja sit täytyy hetkeks pysähtyä ja taas pääsee vähän matkaa eteäpäin.. Onks kellää muulla ollu vastaavaa?
Toivottavasti tosta selityksestä sai ees jotain selvää! :p

Mies sitten eilen siivos kämpän katosta lattiaan kun en itse voinut kun hetken liikkua rätin ja mopin kanssa ton ihme kivun takia.. :ashamed: mutta puhdasta on! Vauvan vaatteet sain pestyä ja laitettua kaappeihin! Tuli vaan entistä kovempi halu saada jo pikkuinen syliin ja kotia! :heart:

tytsy+masukki 25+4
 
Heippa!
Meille tuli toissapäivänä aitiyspakkaus. Oli ihana hypistellä niitä pieniä vaatteita:) Laitoin sitten eilen kaikki vauvan vaatteet pesuun ja silitin jo pestyt ja viikkasin nätisti kaappiin odottamaan:)
Me ollaan jo hankittu pinnasänky, vaunut, turvakaukalo, sitteri ja vaatteita. Eli meillä on jo kaikki isot hankinnat hankittu. Ei malttaisi millään odottaa toukokuuta. Ja vielä 2kk niin alkaa äippäloma:)

Erica ja muru 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Olittepa taas kirjoitelleet paljon. Tulin töistä kesken päivän pois flunssan takia ja luen huomenna teidän jutut. Kysyisin nyt että onko jollekin lääkäri suositellut jotain yskänlääkettä raskauden aikana? Kun mies kävi tänään apteekissa ja siellä sanottiin, että mitään ei saa käyttää.

Niin se sitten kävi etten ole kuitenkaan ehtinyt tänne kirjoittamaan, koulussa menossa tiukat viikot, sitten alkoi viimeinen harjoittelu 7vko...No kaksi viikkoa ehdin olemaan, niin sitten iski influenssa.... joten tämä viikko sitten ollaan maattu kotona.

Tuosta yskänlääkkeestä..
Juuri luin tutkimuksen tms. että tehokkain yskänlääke on hunaja. että nuo apteekin yskänlääkkeet on yhtä tyhjän kanssa. Joten suosittelen hunajaa :)

Ja jos tarpeen on, perinteistä limaa irroittavaa höyryhengitystä. esim. kylppäriin suihkuun 10-15 minuutiksi, muutaman kerran päivässä. eikä välttämättä tarvi seistä suihkun alla, sama tila riittää.

NARA Sinäköhän se olit joka ei oo kertonut raskaudesta monellekaan? Eipä olla mekään... vieläkään... Muutama mun ystävä tietää, mut ei sukulaiset ym. Ei tekis mieli kertoo ollenkaan, mut lapsille on pian pakko kertoo, ja sitten he hoitaa kyllä asian eteenpäin...

 
oottepas ollu taas ahkeria! =)

sompio tännekin sanon vielä että teelusikallinen hunajaa toimii hyvin kun ottaa illalla just ennen nukkumaanmenoa. :)

(.) siis vauva on pitäny sellasta meteliä pari päivää et ei tosikaan! :LOL: viime yönä en juurikaan nukkunut kun pitkin yötä oli bileet mahassa... :eek: on meno päällä tällä kaverilla. :D

EM ja villikissa 25+2 :heart:
 
tervetuloa Mantelinkukka :heart:

Jaksuja Naralle :hug: Kyllä se olo siitä taas voittaa, kun olet paremmin nukkunut. Pidän ainakin peukkuja.

Äitiysloman aloitan 30 pv ennen.

Painoa on tullut ehkä n. 4-5 kg. En ole puntarissa käynyt sitten viime neuvolan ;)

Vaatteista Mä olen Tutan vaatteista kuullut samaa, mutta aika paljon itsekin ollaan ostettu. En ole niitä pessyt vielä, että saas nähdä meneekö heti eka pesulla nukkaiseksi. Name it-vaatteet munkin mielestä näyttää ihan hyviltä. Ideaparkissa on niiden liike, niin sitten 7.2. voidaan mennä porukalla shoppailemaan :)

Mä olen kanssa noita vaatteita miettinyt. Meillä LA vasta 30.5., mutta kylmiä ilmoja voi silti olla vaikka juhannukseen asti.

Hunajaa suositeltiin toisessakin pinossa. Sitä sitten kokeilemaan, vaikka en siitä yhtään tykkääkään.
 
Huh miten ajoissa olette, moni oli jo pessyt ja laittanut vaatteetkin valmiiksi! :)
Mä en ole saanut mitään aikaiseksi. Tietty kaikki vauvatavarat on jo valmiina odottamassa esikoiselta ja tuplarattaat hankittiin, mutta vielä olisi sellaisia hommia tekemättä jotka olisi tarkoitus tehdä ennen vauvan syntymää :whistle:

Pienet vaatteet laitan valmiiksi varmaan n. kuukausi ennen la:a. Mä oon varmaan vähän hupsu mutta kuvittelen että ne vaan pölyyntyy jos monta kuukautta ennen laittaisin :snotty:
Meillä kun ei ole niille kaappia, vaan säilytetään hoitopöydässä. Ja siinä se takaseinä ei ole ylös asti umpinainen.
Viimeksi pesin ja silitin kaikki kokoon 68cm valmiiksi etukäteen, nyt en taida laittaa kuin 62cm asti korkeintaan, kun sitten ne vaan pyöri kuukausitolkulla käyttämättä kun olivat niin isoja.

Kävin tänään siellä fysioterapeutilla, sain tukivyön ja venytysliikkeiden ohjeita. Toivottavasti niistä olisi nyt apua. Esikoista odottaessa tukivyö ei auttanut mitään, mutta jospa nyt olisi toisin :saint:


Siksakkia & KultaPieni 25+6
 
heipat kaikille ja tervetuloa uusille =)

Mä kotiuduin tänään sairaalasta missä sain maata sunnuntaista saakka :/ Supistelut koveni vaan ja nyt oli kohdunsuu ylhäältä auennut 0.8cm :(
Siellä pääosin tosiaan sain maata vaan.
Nyt olo ihan outo kun saa olla kotona, tiedä mitä pitäisi tehdä.. Oikein mitään kuitenkaan saisikaan.. Ensi viikolla heti uusi kontrolli.

Mutta kommentoin lisää sitten kun jaksan olla tässä koneella =)
 
Moikkis!

Ihan pikasesti heitän tän päiväset lääkärineuvolakuulumiset, en ole nyt ehtinyt lukemaan juttujanne kunnolla joten palaan paremmalla ajalla niitä lukemaan ja kirjottelemaan =)
Eli lääkärissä kaikki kunnossa, kohdunsuu napakka ja kaulaa ainakin 2,5cm jäljellä. Ultralla painoarvio 660g, vastaa täysin viikkoja, ei vaikuta miltään jättilapselta ainakaan tässä vaiheessa. Viime neuvolakerralla mitattu iso sf-mitta johtunee siitä, että vauva on poikittain aivan kohdun yläosassa. Mä oonkin kummastellu mahani muotoa, kun tuntuu, että navan alapuolelta on pelkkää tyhjää ja vauvamaha on tossa ylhäällä ja niinhän siellä alavatsassa tosiaankin oli vaan tyhjää kun lääkäri ultralla katseli =) Pissa oli puhdas ja RR hyvä. Paino laskenut taas kahdessa viikossa 1,5kg!!!!! Eli 1,5kg alle lähtöpainon jo! Terkkari oli sitä mieltä, että hyvä vaan, ei siis ollut lainkaan huolissaan vaikka itse jo vähän meinasin, että onko jo liikaa painon laskua kun nyt siis neljässä viikossa on lähtenyt liki kolme kiloa. Mutta siis ylipainoahan multa löytyy parikymmentä kiloa.

Jees, mutta ei tälläkertaa muuta. Meillä alotettiin viime viikonloppuna remppa niin ei oo oikein riittänyt aika netissä oleskeluun, kohta aletaan olla loppusuoralla niin ehtii taas paremmin paneutumaan tähän.

pian 3x äipälle voimia ja ota tosi rauhallisesti nyt! :hug:

Niin juu ja mä en pääse sillon 7.2. (enkä olis päässy 14.pväkään) sinne ideaparkiin, mutta ehkäpä te tapaatte toisenkin kerran niin yritän sitten tulla mukaan!!

villahousu & Sulo 25+0 :heart:
 
Painosta: Ihan riittämiin on tullut, lähtöpaino oli 68 ja viime neuvolassa painoa oli 82 kiloa, et sillai. Suurin osa kiloista tuli alkuraskaudesta, kun piti syödä sitä pahaa oloa koko ajan pois, nousu on nyt rauhoitunut. Nyt on tainnut itse asiassa paino laskea ja toivon et se ei enää kauheasti nousekaan. Ikuisena paino-ongelmien kanssa kamppailijana tää ei tunnu yhtään kivalta, on aika homma pudottaa nää kilot.

Oon ahkerasti rasvannut ihoa ihan vauvaöljyllä ja hyvin se tuntuu kosteuttavan. Takapuoli on ihan arville revennyt, mut mahassa ei näy mitään. Maha on kuitenkin iso, ainakin päivittelyjen perusteella ja oli viime neuvolassa sf-mitta 23 cm. Ens viikolla on lääkärineuvola.

Tavaroista puuttuu vielä pinnasänky ja hoitopöytä, sekä haluaisin lastenhuoneeseen ison nojatuolin imettämistä varten. Vaatteita pitää vielä hankkia jokunen, kestovaippoja alkaa olla nyt alun tarpeisiin, olen ostellut niitä huutiksesta. Turvakaukalo on myös vielä hankkimatta. Säästän vaatteiden ja vaippojen pesun äitiyslomalle, et on sitten jotain tekemistä. Näin enneunta, jossa vauva syntyi 15.4.. Höpöhöpöä, mut vois se vähän aikaisemmin kuin toukokuussa tulla..

Ollaan miehen kanssa mietitty, et jos mentäis kuitenkin naimisiin ennen vauvan syntymää. Itse haluaisin mennä ihan salaa naimisiin, ettei kerrottaisi kenellekään, mutta mies haluaisi kertoa. Musta ois hauska, jos se olis ihan vaan meidän salaisuus. Mut täytyy vielä miettiä.

Kerttu ja nakki 25+4
 
oottepa olleet ahkeria. :)

Joo tuo hunaja on ainoa mitä mä olen kuullut että sais käyttää ns. yskänlääkkeenä.

Liitynpä nyt tuohon vuotelijoiden kerhoon vaikken tahtoiskaan. Aamulla huomasin että oli vuotanut verta ja päivää kohden muuttui tuhruksi. Neuvolassa sanoi että jos supistelee, on kipuja tai alkaa vuotaa lisää niin lääkäriin...joo-o..no ei ole onneksi supistellut kuin ajoittain ja kolotukset väheni levolla. Täytyy katsoa mitä tulee... onneksi vauva on liikkunut kivasti että edes sen puolesta voin huokaista. Vaikka pelko iskikin että joko hän meinaa nyt sieltä tulla... :headwall:

Haleja 3 x äipälle :hug:

Kaikille muillekin jaksamisia. :flower:

Therean&neiti 23+3
 
Mulla oli tänään neuvola. Painoa on tullut sellainen 5kg nyt. Kaikki oli muuten kunnossa ja vauvan :heart:-syke oli taas 140.

Sain Kelan laput ja ne näyttää kovin monimutkaisilta :/ Saa nähdä miten niiden kanssa vielä venkoillaan, että saadaan paperit lähtökuntoon.

Ostettiin vauvalle tänään pinnasänky, Lastentarvikkeesta, tällainen: http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/05418-04_lim_full.jpg Huomasin, että Lastentarvikkeessa on nyt -15% esim. sängyt ja muitakin tarjouksia, esim. vaunuja. Samalla ostettiin myös sitteri http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Emma_rockerDL_be.jpg Kannattaa käydä katsoo kys. liikkeen tarjoukset, jos sattuis jotain sopivaa/tarpeellista löytymään :)

Onko täällä muita kaupankassalla istujia? Miten olette jakselleet?

Muok. Hei kysyn vielä tuosta äippäpakkauksesta, että kuinka pian teille tuli se, kun olitte laittaneet hakemuksen? Tästä taisi olla jo aiemmin keskustelua, mutten millään jaksa alkaa selaamaan sivuja taaksepäin, en edes muista oliko se tämän kuun ketjussa.. Kiitos jos joku jaksaa vinkata!
 
äippälomasta aloitan 50 päivää aikaisemmin eli 30.3. Kuitenkin jään hoitovapaalle ja työ on kuitenkin aika rankkaa. Sitä paitsi työnantajani maksaa täyttä palkaa äitiysraha kauden ajan :)
Painoa on tullut 5 kiloa lisää koko raskaus aikana sf-mitta oli kyllä ihan käyrän ylärajalla :eek:
Olettepa te tehneet jo hirveästi vauvan tarvike hankintoja. Meillä ei ole muita kun vauvan vaatteita ei pinnasängystä vaunuista tietoakaan :( Olenko ainut joka on näin "vaiheessa" hankintojen suhteen?
Ostin tänään kangaskaupasta 2m harsokangasta ja ajattelin itse ommenlla harsoja valmiiksi. Mutta minkähän kokoisia kannattaisi tehdä?!?
Ainiin terve tuloa uusille!!!
3*äippä jaksamista ja lepäilyä

Tytti ja Papu 22+4
 
Tytti83: Me on tehty noita hankintoja jo aika paljon, mutta ihan sillä, että on sattunut hyviä tarjouksia, niin on kannattanut hyödyntää ne. Vaunut saatiin alesta, samoin nyt sänky ja sitteri. Hoitopöytää kytätään, että mistä ostetaan ja millainen, jos tulee tarjouksia tai sopivia käytettyjä tarjolle, niin heti hyökätään :LOL: Sama oli muuten mulla tuon sf-mitan kanssa, yläkäyrillä mentiin..

Kysäisenpä sellaistakin, että oletteko itse ommelleet pussilakanat ja tyynyliinat vauvoille, vai ostatteko valmiina? Kummin tulee edullisemmaksi? Tykkään väkertää käsilläni ja ompelukonekin olisi käytössä, niin olisi kiva tehdä ihan itse. Missähän hinnoissa sopivat kankaat liikkuvat?! Ajattelin ens viikolla käydä paikallisessa kangasliikkeessä kyselemässä hintoja. Monet pussilakanat teiltä löytyy, montako kannattaa olla että pärjää?
 
pian 3x äippä: Voi ei, tosi kurja juttu että jouduit sairaalaan! :/ :hug:
Toivottavasti nyt saisit kuitenkin olla kotona loppuraskauden eikä paikat enää avautuisi tuon enempää ennen kuin aika on. Muistahan levätä, levätä ja levätä vaan vaikka se tylsältä varmasti tuntuukin :hug:

villahousulle onnittelut painon putoamisesta,
kiva kannustus varmasti :)

Toivottavasti Thereanin vuoto ei ollut mitään vakavaa
eikä enää jatkuisi :hug:

Niiksu: Meillä on syöttötuolin pehmuste tuolla samalla nalle-kuosilla mikä oli sitterissä, minusta se on jotenkin tosi ihanan näköinen :) Kivan sängyn olitte myös löytäneet.
Tuolla Lastentarvikkeessa tosiaan on hyviä tarjouksia, melkein aina siellä on jostain tuotteista -xx% alennusta, että kannattaa seurata ja käydä oikeaan aikaan niin säästää :)

Äitiyspakkaus tuli n. 1,5kk papereiden viemisestä silloin kun esikoista odotin, nyt en ole vielä Kelan papereita palauttanut.

Tytti83: Pakkauksen harsot on kooltaan 80cm x 80cm. Minä ompelin osan suurinpiirtein sen kokoisia ja osan kahta pienempää kokoa, toiset taitaa olla n. 50cm leveitä ja toiset 30cm. Minusta oli kiva kun oli noita isompia (käytettiin esim. pyllypyyhkeinä ) ja sitten pienemmät oli hyviä puklurätteinä.

Mä ompelin esikoista odottaessa pinnikseen sopivia aluslakanoita, mutta pussilakanoiden kohdalla tulin siihen tulokseen että tulee halvemmaksi ostaa valmiina. Kirppikseltä hankin myös tosi siistejä äp:n pussilakanoita edullisesti.

Ostin aluslakanoiksi yksivärisiä puuvillakankaita jotka oli n. 3-5?/m. Kuviolliset nätit kankaat oli sitten jo sen verran hintavampia että olis tullut jo yksi pussilakana aika kalliiksi.
Mutta tietty jos saa alennuksella esim. jotain pakan loppuja niin sit tulee eduliseksi.

Meillä niitä vauvan lakanoita tuli vielä lahjaksi niin taitaa olla nyt yli 10kpl :whistle: Alkuun sekin määrä oli aivan liian vähän, kun vauva puklasi niin usein että lakanatkin aina kastuivat. Mutta sitten kun puklailu väheni minusta hyvin riittää jos on vaikka neljät lakanat (vähempikin ehkä ). Yhdet sängyssä, yhdet pesussa ja sitten vielä yhdet tai kahdet varalla jos sattuu vahinkoja.

Silloin kun vauva nukkui meidän vieressä, pidin hänen allaan pussilakanaa joka oli taiteltu moninkerroin. Sitten sen päällä vielä tyynyliina ja harso vauvan pään alla niin kun puklu tuli niin ei välttämättä tarvinnut vaihtaa kuin tyynyliina+harso eikä ainakaan kastunut meidän sängyn petauspatja.
Mutta tosiaan ne puklut oli sitä luokkaa että monesti meni se pussilakanakin ihan läpimäräksi.
 
Therean hui kamala! Onneksi vuoto hiipui.. tosi aikasta olis nyt syntyä... :|

äippäpakkaus paperit vein kelaan n. reilu viikko sitten ja nyt maanantaina tuli ilmotus, että olis noudettavissa noin 1-2viikon sisällä.

Hankinnoista Mä oon pikkuhiljaa nappaillut muutamia vaatteita kaupoista jos on ollu edullisia ja molemmille sukupuolille sopivia. Eri kokoisiakin on tullut hankittua. Nyt viimeks tuli tilattua H&M:ltä pari bodya, paitaa, lappuhaalarit yms. :) Tykkään hirveesti myös retro-kuvioista, voi kun sellasia löytyis enemmin. :D Täytyy viimeistään 4D:n jälkeen kiertää kirppareitakin jos sieltä löytyis jotain ihanaa.

Vähän synkempi Galluppi: Ootteko poteneet tai taipuvaisia synnytyksen jälkeiseen masennukseen..? :$
...Mä luulen olevani taipuvainen siihen, ihan menneisyyden sekä stressiherkkyyteni vuoksi. taitaa äiti ja siskokin niin pelätä kun ovat asiasta jo puhuneet. :/

kissinminttu & pipana 24+0

 

Yhteistyössä