Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Kummiasiasta Meillä on siskot ja veljet "käytetty" jo ensimmäisten lasten kohdalla. Paitsi miehen yksi sisko, kuka on vielä alaikäinen kummiksi. Neljännelle ei ollut sopivaa kummisetä ehdokasta, joten pojalla on sitten vain 2 kummitätiä. Näistä toinen on mun serkku, ketä pyysin kummiksi, eikä pyydetty hänen kihlattuaan. Kun ei hänen kanssaan juurikaan tekemisissä olla oltu, niin olisi ollut hölmöä pyytää kummiksi vain sen takia kun serkkuni pyysin. Tälle uudelle tulokkaalle on jo tiedossa, ketä aiotaan pyytää. :heart: Meillä on pyydetty jokaiselle lapselle vain se 2 kummia, kun tiedossa on ollut että halutaan iso perhe, niin on sitten "säästelty" niitä kummiehdokkaita monelle lapselle. :D

Itse en ole kenenkään kummi ainakaan vielä, höh ja pöh. No, jos sitten jos siskot joskus innostuvat vauvoja saamaan... :D Mies on yhden jo vähän isomman pojan kummi. Seurusteltiin silloin kun pyysivät vain miestä kummiksi, en siitä loukkaantunut, vaikkei minua pyydettykään.

Me siis kuulutaan kanssa kirkkoon, vaikkei mitään uskovaisia ollakkaan. Mutta ei ole tehnyt mieli erotakkaan kirkosta. :whistle:
 
nikunaku: Voi vitsi, enpä edes tullut ajatelleeksi miten ilkeitä ollaan oltu noissa nimi-kirjoitteluissa :LOL: Voi raasu, toinen uteliaana miettii mitä nimeä kukakin tarkoittaa :hug:

Mä en vaan tällä puolella kehtaa paljastaa mahdollisia tulevia nimiä, kun useampi kaverikin täällä palstalla käy ;) Eihän siinä olis mitään jännitystä sitten heille :D
Kerhon puolella vois vaikka paljastaakin...


syli täynnä kultaa: Ei mullekaan ole koskaan tullut mieleen erota kirkosta, vaikken siellä joka sunnuntai käykään :whistle: Taidetaan olla sellaisia kirkon jäseniä, niin kuin suurin osa suomalaisista. Ja kyllä mä koen, että saan sille kirkollisverollekin vastinetta eikä se loppujen lopuksi niin iso summa vuodessa ole, että sen takia kehtaisin erota.

Tää kun on pieni paikkakunta, niin seurakunta on aktiivinen järjestäjä esim. lapsiperheiden toiminnassa. Mekin käydään srk:n perhekerhossa, mistä tykkään todella paljon. 3-6-vuotiaille on sitten myös ikävuosi-kerhot joissa ollaan pari tuntia ilman vanhempia. Sellaiseen varmaan mekin lapset sitten ilmoitetaan kunhan ovat isompia, elleivät ole päivähoidossa.
 
Joo en mä aatellutkaan että ilkeyttä ette kerro :D mielenkiinto vaan lisäänty ja lisäänty entisestään.

Tutuille ja puolitutuille vilkutan :wave: veikkaan että ovat jo kirjotusten perusteella tunnistaneet. Just tämän takia en kirjoittele esikoiseni tilanteesta ja sairaudesta täällä.Ymmärrän hyvin. Nyt en osaa ajatella edes että nimi pidettäis salassa. Siskoni kanssa ollaan yhdessä mietitty nimiä.Neuvolatätikin on jo sanonu,että nyt meittimään nimeä sisarusten nimien jatkoksi ja sielläkin nimistä ollaan puhuttu. :whistle:


missäs se kerho nyt sit onkaan? kertokaa miten sinne pääsee? jne.

nn
 
NN:Tein pientä salapoliisityötä kun muistan lukeneeni tuosta liittymisestä aiemmin. Muistaakseni pitää laittaa yksityisviesti Syli täynnä kullalle halukkuudesta liittyä kerhoon. Hän antaa sulle sit salasanan, jolla pääsee kirjautumaan sisään Kerhoon, joka löytyy ainakin etusivulta ja on nimeltään Toukokuun 2009 tuhisijat...
 
Mä vähän luulen että kätilöopistolla on meikäläisestä jo vähän esitietoja kun olen siellä viimeiset 14.v rampannut :LOL:

Mä erosin kirkosta sen takia etten usko sen sanomaan pyhään kolminaisuuteen jne..onhan tässä maassa ihmisiä jotka rappaa kirkon ovista eest taas riippuen tarviiko vihkikirkkoa tai ollakseen kummi ... kokoajanhan nuo eroluvu ovat nousseet tiedä sitten mikä on kenenkin syy eroon on? tietty se että siitä on tehty helppoa.
 
Suzyanne
Nikunaku:
Voi vitsi siitä tähän nimi kirjoitteluun....aamulla ku näitä luin ni mietin mikä nimi? kaikki antoi paljon vihjeitä ja meinasin jo halkea mielenkiinnosta.* ollut kissalla nimenä muttei sentään nöpö* jne.

Heh, minä voin kyllä tuon meidän nimiehdokkaamme kertoa, nimittäin se olisi Vili. =) Ei liian suomalainen tai ruotsalainen, ei liian yleinen muttei liian omituinenkaan, eikä liikaa eläimen nimi, vaikka kissani nimi se olikin. B) Tyttö jos olisi, niin Veera olisi ollut ykkösehdokas. Ja jos meille nyt tulee poika, niin eihän sitä tiedä vaikka tässä ehtis vielä vanhoilla päivillään sen Veerankin pykätä, nyt kun vihdoin ja viimein löytyi ensimmäinen sopiva isäehdokaskin. B)
 
Kiitos pistin salasana kyssäriä.

Suzuanne: Vili on ihana nimi. Tulee hymy huuleen ku kuulee vili.Eikä todellakaan ole eläinen nimi. Siis kun jotain nimiä on jotka on niin koiran tai kissan nimiä ettei osaa kuvitella sellaista ihmisellä. Meidän entisessä asuinpaikassa naapurin pojan nimi oli Vili. Kuten sanoit tuohan täyttää kriteerit erikoinen/harvinainen mutta silti ihan tuttu.

pojalle tulis nimeksi Lucas,mutta itse tykkään myös esim. Noel nimestä ja monesta monesta muusta.


 
Heipat kaikille :D

Olen taustaillut raskauden alusta lähtien ja jos huolitte mukaan niin tulisin mielelläni. Kirjoilla olen nyt tuolla kesäkuisissa, mutta laskettuaika siirtyi 29.5.09 ja tunnen kolotuksenne enemmän omikseni kuin tuolla muutaman viikon "nuoremmissa" :LOL:

Ikää on kertynyt jo 34v. ja sen ihanan 35:den pykälän saavutan ennen vauvan syntymää. Mies on nelikymppinen.. Toista yhteistämme odotan, ukolla on 2 lasta entuudestaan. Pääkaupunkiseudulla asutaan ja Jorvissa ajattelin synnyttää kun se näkyy melkein ikkunasta.. Tyttöä veikkaan itse ja viime viikon ultrakin antoi ihan pikkusen viitteitä siihen suuntaan.. Jännitys tiivistyy..

Mitäs muuta?? Ammatiltani olen lähihoitaja, alle 3v:lla olin kun jäin kotiin. Esikko ehtii täyttää 1v.8kk kun tämä meidän Ruusunpuna ( :LOL: joo, prinsessa on toiveissa :LOL: ) syntyy.

Nimet on päätetty tai oikeastaan väännetty niistä kättä. Tytöstä tulee Anni Linnea ja pojasta todennäköisesti Emil Akseli tai Axel jos minä saan päättää. Sukunimi on niin suomalainen että siihen ei Jessicat ja Janinat oikein rimmaa :D
Vauva kastetaan, koska mies kuuluu kirkkoon ja minäkin kyllä ajattelen että erotkoon penska sitten isompana jos haluaa. Ja pohjautuuhan aika moni suomalaisen kulttuurin tapakin uskonnosta ja tavallaan noi Jeesus-jutut kuuluu jo yleissivistykseen.. Ainakin mun mielestäni :D Muuten koen että kunhan saadaan ystävät ja sukulaiset kokoon ja hyvää ruokaa niin se on pääasia. Edelliset ristiäiset vetästiin läpi lasten synttärien "kaavalla" eikä nytkään aijota pingottaa kummemmin. Kun lapsia on paikalla PALJON niin hulluksihan siinä tulee jos niitä pitää hissutella olemaan paikoillaan ettei kukat ja kaakut kaadu. Kunnolla vaan herkkuja ja lasten mieleen olevia juttuja, niin ettei pöydästä tarvitse paljoa seilata muualle ja hyvin meni.. Ainakin viimeksi B) Samaan pyritään nytkin.

Muutakin olitte jutelleet, en nyt muista.. Mutta jos mukaan huolitte olisin kiitollinen :heart:


Anu rv.21+3
 
Moro!

Pikasesti tulin kahlaamaan uudet kirjotukset läpi, niitä olikin tullu taas tuhottomasti. Eilen en kerenny koneelle kun oli ne synttärit ja tänään en oo vielä jaksanu kun iski sitten eilen myöhällä mahatauti muhun. Yks pojista alko sitten yöllä kans oksentaa ja yks on valitellu mahaansa myös. Taitaa olla sitä noroa ny.

Hei jos te pirkanmaalaiset kokoonnutte Idea-parkissa ja huolitte yhden hämäläisen joukkoonne niin mäkin voisin hurauttaa sinne, tästä ei kuitenkaan aja ku vajaan tunnin sinne.

Nimigallubiin vielä vastaan ja sitten takas sohvalle... Eli meillä on ruotsinkielinen sukunimi, mutta kaikilla lapsilla on varsin tavalliset suomalaiset nimet, profiilista saapi kurkkia mitkä ne ovat ;) Nelosen aikaan tykästyin vähän vanhanaikasempiin nimiin ja sellaisen tuo taapero sitten sai ja tällekin on tulossa hiukan vanhanaikainen nimi. Sen verran tää joutuu nyt kyllä joukosta erottumaan, kun ei enää löydy mieluista pojan nimeä M eikä N alkuista, että saa ihan muulla kirjaimella alkavan nimen. Meillä siis kaks ekaa alkaa M:llä ja kaks seuraavaa N:llä. Tytöstä olis mitä todennäköisimmin tullu Miina.
Niin ja vauva kastetaan, mutta kummeista ei vielä oikeen oo hajua, todennäköisimmin otetaan mun sisko miehineen jo kolmannen kerran ja miehen sisko miehineen toista kertaa...pakko käyttää samoja kun vaihtoehtoja ei oikein ole.

Anulle tervetuloa :flower:

Nyt maate, moro!

villahousu & Sulo 23+4
 
Suzyanne
Tervetuloa Anu!

Nikunaku Lucas ja Noel on minusta ihania nimiä! Minä olen aina tykännyt enemmän ruotsalaisista kuin suomalaisista etunimistä, ja omat perisuomalaiset etunimeni jopa vaihdoin ruotsalaisiin vastineisiin pari vuotta sitten. :whistle: Olisin takuulla ehdottanut meidänkin vauvalle jotain ruotsalaista nimeä, Noel olisi ollut ehdottomasti listalla, sitten Kim, Matias, Mikael ja Kristian. Mutta vauvan tulevan sukunimen ruotsalaisuuden takia ihan selvyyden vuoksi emme ruotsalaista etunimeä anna, sitten aina virastoissa yms. paikoissa kysyttäisiin haluammeko puhua ruotsia tms., kun emme puhu kumpikaan sitä tuskin sanaakaan . :) Itselläni tuo selittely on tosin edessä, jos menemme joskus naimisiin, ja otan miehen nimen. Mutta se on sitten sen ajan murhe se. B)

 
humu82 tilasin sinne femedaan ajan sain 6.2 vasta sen ajan, jännityksellä ootan mitä tulevan pitää =)

en voinut töihin sitten lähteä yöllä taas supisteli masua kovin, kävin lääkerissä ja kirjotti viikon saikkua, toivottavasti menis nyt lepäämällä ohi, en ois ihan viel halukas kotia jäämään, enkä varsinkaan sairaalaan makaamaan, mutta pakkohan se sitten on jos meijän pikkunen niin päättää sitten, onko muilla ollut kivuliaita suppareita? eilen tunsin ekaa kertaa mahan päältä kun vauva potki :heart: tänään olen ihan seuranut ja huomannu et joo o koko maha välil heilahtaa, aika nopeasti kaikki tapahtuu, kohta tunnen varmaan jo enemmän vauvelin liikkeistä :)

meil keskiviikkona sanottiin et tyttöä ne veikkaa masussa olevan ja ollaan aateltu nimeks hänelle Alisa, Alina tai Ava. vaikeaa tytölle on keksiä nimeä, pojasta tulisi Lucas tai ihan vaan Luukas, mietin et entä jos se vauva sit ei näytä yhtää Alisalta tai Luukakselta :D

nyt on mentävä lepäilemään taas :)

Nanna & pikku myy 21+2
 
Suzyanne
Hui mikä uutinen:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1635214

Olemme lähdössä ensi viikolla viikoksi Viroon, Tarton lähistölle. Saas nähdä uskaltaako sitä edes lähteä, kun minullakin jo kovasti on supistellut, ja tiedossa oleva ennenaikaisen synnytyksen riski. Ettei käy noin kuin uutisessa, lieneeköhän siellä Virossakaan kunnon välineistöä. Hmm, täytyy miettiä tarkkaan uskaltaako lähteä vai ei. Niin tai sitten pitäisi vaan lopettaa kaikesta mahdollisesta stressaaminen. Nimim. "Niin mikä seesteinen keskiraskaus? " :LOL:
 
Moikka

Uusille tervetuloa :flower: itse jäin tänne sitkeästi vaikka olen viikkoja jäljessä. Menkkojen mukaan LA olis 28.5 mutta ultran mukaan 5.6.
Tullut porukka sen verran tutuksi etten lähde kulumallakaan pois. :saint:

Suzuanne: voithan sä puhuu neuvolassa tuosta matkustamisesta jne. Koska sulla oli viimeksi lääkäri? Mitä ne sano tilanteesta kohdunkaulalla ja suulla? Selvitä kuinka nopeasti sieltä pääsee pois jos on tarve jne?Uskon ,että virossa pääsee hoitoon.Tuo arabiemiraatti on vähän hankalampi paikka. Esim. siskoni asui Libanonissa ja kertoi sellaisenkin karmean jutun kun tutun isä oli saanut sydänkohtauksen sunnuntaina ja olivat menossa sairaalaan.Lääkärit ei suostunut hoitamaan tätä miestä ku sillä ei ollut vakuutusta ja olisi pitänyt heti maksaa käteisellä.Pankit oli kiinni sunnuntaina ja huonosti siinä kävi sitten.:(
Siskoni tuli suomeen synnyttämään kun kuuli niin monelta nais tutulta rahastus meiningistä,kaikki verikokeet ihan kaikki maksoi ihan kamalasti. Jopa useassa tapauksessa suositeltiin keisarinleikkausta mielummin ( koska maksoi enemmän) ja kertoi jopa tapauksista jossa oli leikattu auki ja laitettu kiinni ja leikattu uudelleen?!! ( voiko noin edes tehdä???) ja maksoi sitten kaksinkertaisen summan. Mut nää kaikki on tapahtunut v.96 eli aikaa on paljon. Ja kuinka paljon niissäkin on sitä kaupunki legendaa mukana.

Mutta eiks siellä arabiemiraateissa vai missä se suomalainen nainen maannut koomassa vaikka kuinka kauan siis vuosia ku sen mies ei enää käynyt siellä ja suomeen ei voitu siirtää tms. jotain ihan sekavaa.

mut nyt katsoo tota päivän pakollista hömpän pömppää romantiikkaa ja juonittelua.
:D
 
Suzyanne
nn Joo totta, täytyykin neuvolassa kysellä tuosta matkustamisesta, luulen kyllä että sanoo että voin matkustaa, varsinkin kun viime lääkärikäynnillä tällä viikolla oli tuo kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne hyvät, eli kohdunsuu kiinni, ja kohdunkaula 5 cm.

Huh, hurjia juttuja tuolla arabiemiraateissa, en nyt tiedä pitääkö se vanha klisee "lottovoitto syntyä suomeen" ihan kirjaimellisesti paikkansa, mutta ainakin monen asian suhteen meillä on täällä paremmat oltavat kuin monissa muissa maissa. Varsinkin julkinen terveydenhuolto ja sosiaaliturva täällä pelaa hyvin verrattuna moniin maihin, vaikka parantamisen varaa on toki asioissa täälläkin.

Olenpa ollut tänään aktiivinen palstailija, hyvin huomaa etten ole jaksanut tänään tehdä paljon mitään muuta kuin löhnätä kotona ja palstailla. No, onneksi laiskotteluun on mulla ihan lääkärin kehotus. :LOL:
 
Mitä te syötte närästykseen? sekin ihanuus on sitten mullekkin tullut?

Nanna21 on ollut kipeitä suppareita jo 2kk:ta tulee levossa, että autolla ajaessa jostain syystä? ja yks suppari kestää ja kestää usein kiristeleen sen vartin verran ainakin. Tänään oli illasta jomottavaa kipu selän että maha puolella. Näin on ollut aiemmissakin raskauksissa enkä usko että omalla kohdalla olisi ennenaikaisen synnytyksen vaaraa vaikka supparit on välistä tosi ärsyttäviä varsinkin autolla ajaessa.

On tuo synnyttäminenkin vähän eri sorttista joissain maissa. Samassa huoneessa saattaa synnyttää useampi. Yks sukulainen synnytti huoneessa missä toiselta synnyttäjältä kuoli vauva.. rahalla tietty saa laadukasta hoitoa varmaan maassa kuin maassa. Muuten en menis vannomaan että Suomeen syntyminen on lottovoitto hehe kylmä ilmasto ja kylmät ihmiset.. :p muualla maailmassa missä on huonot terveys/sosiaalipalvelut on sukulaisten auttaminenkin vähän eriä luokkaa kuin täällä suomessa mm. vanhukset hoidetaan kotona jne..
 
Moikka, en oo ehtinyt käydä täällä hetkeen ja tekstiä on ehtinyt tulla niin paljon että voi mennä hetki ennen kuin ehdin lukea kaikki :)

Nara, mä oon käyttänyt närästykseen Rennietä, tarkistin apteekista että se on turvallinen raskauden aikana.

Mulle iski jo toisen poskiontelon tulehduksen tässä viimeisen parin kuukauden aikana, hieman rasittavaa! Raskaus kuulemma altistaa poskiontelon tulehduksille..

Miten vaihtelevia teillä on ollut vauvan liikkeet? Mulla joinain päivinä ollut tosi kovia potkuja ja toisina päivinä (esim. viimeiset 3 päivää) liikkeet ollut hiljaisempia ja tuntunut vain satunnaisesti yleensä illalla. Mulla on istukka edessä, joten kaikki liikkeet tuntuu oikeestaan vaan ihan alhaalla, todennäköisesti siis missaan suurimman osan liikkeistä. Rakenneultrassakin pikkuinen veti tosi kovaa rallia, mutta en tuntenut mitään. Ehkä ei kannata huolestua kun ne kuitenkin jonkinlaisina joka päivä tuntuu, mutta luulis että ne voimistuis vaan koko ajan?

Mielellään ottaisin kokemuksia vastaan, mulle kun on eka tulossa niin kaikki jännittää ja stressaa ihan ylipaljon! :ashamed:

RockMummy ja pikkurokkari 22+4
 
Suzyanne: Meillä miehellä on niiiiiin umpiruotsalainen nimi kun vain voi olla ja joutuu tosiaan selittelemään joka paikassa, että ihan kiitos suomenkielellä sitä palvelua (tai no pärjäis kyllä ruotsinkielelläkin jotenkuten, mutta suomi kuitenkin äidinkieli). En kyllä suoraan sanoen ymmärrä, mitä vanhemmat ovat ajatelleet, kun eivät ole ruotsinkieltä pojalleen opettaneet, kun isän äidinkieli on kuitenkin ruotsi ja äitikin puhuu sitä sujuvasti. Ja asuivat vielä paikkakunnalla, missä ruotsi on ehkä se yleisempi kieli. Mieluusti olisin nyt lapsestamme kaksikielisen kasvattanut (sanoo hän, jolla suuri vaikeuksia kaikkien kielien kanssa).

Anu: Anu tervetuloa tähän raihnaiseen joukkoon mukaan. Meidän tulevasta pojasta on kaavailtu etunimikaimaa teidän tulokkaalle. Kaunis nimi :)

Liikkeet:
En tiedä missä istukka sijaitsee, mutta liikkeet tuntuu vaihtelevasti, joskus vain möyrimistä, joskus kunnon potkuja.

Rock Mummy: pikaista paranemista

Ulkomailla synnyttämisestä ja hoidosta:
Siellä sairaalassa jossa käyn, olisi ns. normaali alatiesynnytys ja normaali raskauden seuranta maksaneet n. 7000 e ja seuranta + sektio 11 000 e. Lisäksi 500e jos haluaa epiduraalin. Meillä ensin vakuutus ei pitänyt hyvänä ajatuksena synnytämistä Kiinassa, sillä hoito Suomessa parempaa. Minusta paikka kuitenkin näyttää ihan hyvältä ja lääkärit ovat hyviä. Koko ajan vain tulee mieleen se, että haluaako vakuutusyhtiö minut Suomeen synnyttämään, koska siellä synnyttäminen on ns. ilmaista ja heidän tarvitsee maksaa vain lentoliput, jotka ovat huomattavasti vähemmän kuin olisi tuo synnytyksen hinta. No, samapa se, mieluusti tulen Suomeenkin. Siinä tilanteessa on niiin ihana varmasti puhua suomea.
 
lisäys vielä: huvittavinta noissa "synnyttämispaketeissa" on, että niitä myydään kuin maitoa kaupassa. Tämän kuun tarjous oli -20%, jos ostaa kuun loppuun mennessä. Lisäksi voi ostaa juuri niitä "lisäosia", kuten epiduraali, lisää päiviä sairaalassa synnytyksen jälkeen, enemmän ultraääniä, jne. Oh my God!
 
Anulle lämpimästi tervetuloa! :flower:

]nikunaku ideaparkissa voisi olla ihan kiva kokoontua mutta mun täytyy ainakin sitten hypätä sun kyytiin kun en oo ikinä halunnut ajokorttia ajaa fobiani vuoksi joten meillä mies vaan autoilee :ashamed: Ja villahousu tottakai tuut kanssa jos pääset paikalle!

Ja tulkaa toki kaikki kerhoilemaan, mä ainakin kerhon puolella vain ja ainoastaan esitän kaikki tyhmimmät ja noloimmat kysymykseni sun muut kun täällä tosiaan kuka vaan näitä voi lukea. Ja siellä vois tosiaan nimimietinnätkin paljastaa ihan avoimesti, tänne en viitsi pistää muuta kun sen että nimet kyllä löytyy ainakin näin alustavasti!

Sairaalahoidon taso tosiaan vaihtelee ja riippuu niin monesta asiasta ympäri maailmaa. Mutta onhan nyt viimein nostettu esiin Suomenkin hoitotaso, se että täällä(kin) mokaillaan yllättävän paljon. Asioista ei vaan puhuta. Osaltaan hermoiluni synnytyksestä johtuukin myös niistä faktoista joita äitini kautta tiedän suomalaisesta sairaalamaailmasta. Mutta ei siitä sen enempää, sitä vain että monien asioiden summa tuo hoidon tasokin on. Onneksi perusjutut Suomessa kuitenkin kunnossa ja osaamista löytyy!

Vauva tuntuu käyvän ihan kuumana masussa! Hyöriminen ja pyöriminen on sitä luokkaa että tuntuu kuin siellä ei ikinä nukuttaisi! Yöksi onneksi rauhoittuu joten saan hyvin levättyä mutta päivät ovat ihan mahdottomia!
Muutenkin toimintatahtini on selkeästi hidastunut. Asioiden tekemiseen kuluu aavistuksen verran pidempi aika, kenkien pukeminen ja tavaroiden nostelu alkaa olla työläämpää jne. Tässä oppii pakon edessä kärsivällisyyttä kun on tottunut että asiat tapahtuvat ripeästi!

Kuinkahan kauan oikein joudun äippäpakkausta venailemaan kun pari viikkoa sitten paperit vein ja eilen tuli kelalta lappu että muutaman viikon päästä pakkaus tulisi. Höh.

Tsemppiä tiistaipäivään!

Jasmin ja aarre 25+3 (25+6) :heart:
 
nanna Paljonko siellä Femedassa maksaa 4 D ultra?

Tervetuloa Anu :heart:

nara Mä kokeilin närästykseen eka Multitabsin närästyslääkettä, mutta ei oikein auttanut. Parempi on ollut Gaviscon-merkkinen.

RockMummy Mulla kanssa esikoinen tulossa, että en noista liikkeistä osaa niin sanoa. Itsekin tunnen joskus enemmän ja joskus vähemmän. Alkuun tunsin vain makuulla, mutta nyt tuntee istuessaankin möyrimistä. Mulla on istukka takana, joten mun pitäisi ne liikkeet kai hyvin tuntea. Mutta aika myöhään mä niitä vasta aloin tuntemaan verrattuna siihen miten aikaisin täällä osa ne tunsi. Oppikirjojen mukaan aloin tuntemaan kuitenkin aikaisemmin, mitä esim. vau-kirjassa sanottiin.
 
suzyanne oliko sinulla esikoinen nyt tulossa? Mietin vaan tuota kohdunkaulan pituutta.. Minulla se ollut 3.3-3.5cm enää ja sairaslomaa nyt toistaiseksi ensi viikko vielä. Yritän jotenkin henkisesti valmistautua siihen ultraan ja kaikkeen mahdolliseen. Viime yönä juuri tuli nähtyä unta, että passittivat sieltä suoraan yliopistollisen osastolle :/
Joka tapauksessa oikein hyvää matkaa sinulle :flower:
Nanna minulla tosiaan kanssa pahasti supistellut 30.12 asti ja lepoa määrätty. Jos tuntuu tosi pahalta ja supistukset tuntuu myös alaselässä, kannattaa ottaa yhteyttä äippäpoliin. Ultrauksessa näkee jos jotain muutoksia tms. Toivottavasti helppaa viikon aikana! :hug:

Tervetuloa Anu! :flower:

Kerhossa ollut hiljaista, kun täällä niin meno päällä aina. Mutta jos lisää aktiivisia sinnekin puolelle, niin eiköhän sielläkin lähde juttu vauhdittumaan =)

Mutta nyt on mentävä lepäilemään, lupasin jo eilen tehdä sitä, mutta oli sitten olevinaan hommaa, tosin vain kevyttä!

Miten muuten kävi mosmojen tilaajien? Tuliko vaunut?
 

Yhteistyössä