Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Tervetuloa joukkoon anu! :flower:

Rockmummy: Täällä on kanssa päiviä, ettei masussa kauhiasti möyrytä, mutta on myös niitä päiviä, että melkein koko ajan tuntuu jossakin joku tuikkasu ym. Istukka on takaseinässä, joten se ei niitä liikkeitä pahemmin vaimenna. Liekö sitten potkii tuonne selkään päin.

Nara: Mulla Rennie auttaa vielä toistaiseksi tuohon päätä nostavaan närästykseen. Lisäksi kokemusta on myös Gavisconesta, joka tehoaa mulla, jos tuo Rennie lopettaa tehoamisensa.

Kävin eilen lastentarvikeliikkeessä, josta sitten mukaani tarttui soittorasia. Olipahan sitä pakko testata kotiin päästessä, niin eikös mahassa alkanut oikein kunnon möyrintä. Samaa kokeilin vielä illalla ja sama kaava toistui. Musiikki kun loppui niin kyllä liikettä alkoi tulla =)

Aloitin päivän käymällä pienellä uintilenkillä ennen töihin tuloa, hieman meinaa tuo sauna ramaista, mutta eiköhän se tästä tämäkin päivä lähde käyntiin.

Fox, 22+2
 
Miks mä oon luullut ettei rennietä sais syödä vaikka sitä näköjään saakin. eiks niissä jossain närästyslääkkeissä ole joku ainesosa mikä ei käy raskaana? Pitää katsoa apteekista joku paketti mukaan. Yleensä en kärsi närästyksestä joten ei oo noista tabuista enempää tietoa.

Huonosti taas nukuttu..

Muakin kiinnostaa tuliko mosmot ? katoin että oli tervekauppakin suljettu samaa firmaahan ne oli. Liekö liian suuri kysyntä eivät pystyneet toimittamaan tavaraa.......

 
RockMummy Mulla sama juttu kun sulla liikkeiden kanssa. Viime viikolla tuntui ihan mahdottomasti, välillä vauva tuntui olevan liikkeessä ihan koko päivän. Nyt sitten eilen ainakin tuntui paljon vähemmän ja jotenkin laiskempia liikkeitä. Sellaset oikein terävät ja napakat potkut puuttui kokonaan. Mutta eiköhän ne liikkeet sieltä taas vahvistu, kun vauva keräilee hetken voimiaan. :heart: Mulla oli toisessa raskaudessa niin, että liikkeet loppui pariksi päiväksi. Siis etten tosiaan tuntenut 2-3 päivään ainootakaan hipaisua. Saattoihan vauva siellä silti liikkua, mutta itse en vaan tuntenut mitään. Soitin tietty hädissäni neuvolaan ja ottivat sinne sydänäänten kuunteluun. Kaikki oli oikein hyvin masussa. Neuvolassa sanoi, että joskus vauvat saattaa vaan levätä ja nukkua niin paljon että ei juurikaan sitten jaksa liikkua. Kyllä ne liikkeet sieltä sitten taas alkoi tuntumaan oikein napakasti. =)

Pianissimon kertomat synnyttämispaketit alkoi tosissaan naurattaan. :D Jotenkin niin hölmön tuntuista, kun Suomen palveluihin tottunut. :D

stk ja minivitonen tasan 22+0 :heart:
 
Fox82 Tuosta soittorasian äänestä tuli mieleen... Kun oltiin miehen kanssa siellä elokuvissa, niin vauva aloitti mahdottoman möyryämisen heti, kun elokuva alkoi. Ja se loppui vasta, kun elokuva loppui. :D Välillä piti tosissaan omaa asentoa korjata, kun vauva piti sellaista elämää masussa. :heart: Kai pieni sitten kuuli, että nyt ei ole niitä normaaleita kodin ja sisarusten ääniä, mihin on jo niin tottunut. :D
 
Syli täynnä kultaa: Saman havainnon olen kyllä itsekin tehnyt eli jos liikkuu hieman erilaisessa ääniympäristössä niin alkaa aikamoinen hulabaloo. Esim. tuossa lauantaina kun miehen kaveri perheineen vieraili meillä ja lapset riehui siinä olkkarissa, niin eiköhän mahassa alkanut kunnon vilinä ja vilske.
 
Tervetuloa Anu. :)

Neuvolassa käyty, kaikki lappuset saatu, sokerirasitukseen sain ajan.
Painoa tullut +245 viikossa ja terkkari on tyytyväinen raskaudenajan painon nousuun. :D
Hemppa kohdillaan edelleen, paineet 107/77. Kaikki ok...vauva sit ei tykkää kun masua painellaan, siellä alkoi taas myllääminen. :) SF-mitta vaan huitelee korkealla, sanoi että katsotaan kun tulee viikkoja lisää että miten asettuu... :whistle: Ei jättivauvaa eihän? Vatsanpeitteet nyt tulee vielä jonkun verran mukaan siksi sanoi että katsotaan miten asettuu kun tulee viikkoja lisää. Neuvolalääkäri olisi taas ens kerralla, jotenkin tuntuu että vastahan mä olin? Mihin tää aika oikein rientää...

Rennietä olen ottanut silloin tällöin kun närästys alkoi tosi aikaisin.

Liikkeet tuntuu usein, istukka takaseinämässä. Mutta joskus on ollut päiviä kun on ollut rauhallisempi. Että ei huolta, vauvalla on sunnuntai päiviä. :)
En nyt muista miten tunsin esikolta ja kuopukselta...

Pää on kyllä jumissa...mihin en oo vielä vastannut... 4D ultraan ei olla menossa. Olikos muuta..
En nyt muista mutta muistan varmaan sitten kun olen painanut "vastaa" nappia.. :headwall:

*muoks* :LOL: Niin kun sanoin unohdin..tuo synnytyspaketti oli kyllä melkoisen hassua.. :D

Niin ja jos hermostun tai ärsyynnyn niin tuntuu että pikkuinen alkaa olla levoton myös. Musiikki saa heräämään tämänkin naperon.

Mitähän nyt unohdin..

Therean&neiti 22+1
 
Kiireellä jotain kirjoitan, kun esikko pyörii tuolla koneen alla.

Täällä on mahdottoman vilkas asukki, aivan eri luokkaa kuin ensimmäinen oli mahassa ollessaan. Potkut tekee osittain jo kipeetä ja asentoa saa vähän väliä korjata. Sf-mitta on täälläkin hurjissa lukemissa. Hirvittää vähän, että millainen jättiläinen tulee.

Neuvola on vasta helmikuussa ja sitten tietää paremmin muuta jutut. Närästystä täällä ei onneksi oo, mutta suonikohjut alkoi kyllä vaivata niin, että tukisukkahousuja pidetään nyt laitokselle asti aamusta iltaan. Kyllä ne osaa olla kipeitä ja kuumottavia nuo verisuonet. No, hyvän asian takiahan tässä kärvistellään. Nyt alkaa volyymitaso nousta pikku-neidillä, joten jaksamisia kaikille. Yritän aina käydä kun kerkiän, mutta esikoinen ja työt vie päivästä kyllä ison osan.

viikuna ja toukka 25+1
 
pian 3x äippäKyseli vaunuista. Meidän Mosmot tuli eilen ja ei mulla einakaan niistä valittamisen aihetta löytynyt. Itse ainakin tykkäsin.
Sompiomuistaakseni kyseli Febedan 4D hintaa,voi olla että muistan väärin, mutta oisko itelle jääny maksettavaa 160 vai 170?,Laitan ensi tiistaina vahvistuksen paljon jäi maksettavaa.Muistaisikohan Nanna paremmin, kun varasi sinne viimesimpänä?

nimistäei olla vielä kunnolla keskusteltu,mutta eiköhän yhteisymmärrykseen päästä :D

Äh nyt jatkettava töitä. Millä ihmeella kestän täälä vielä n. 3kk???? :kieh:
 
Hassu tuo synnytyspaketti =)

Eilen just sanoin miehelle, että vauvoilla vuoropäivät kuinka liikkuvat toisena päivänä toinen hiljaisempi ja toinen hoitaa potkimisen =) Istukat edessä ja toinen takana.

Närästää aivan mahdottomasti mullakin. Illalla saa laittaa vielä monta tyynyä pään alle, että on pää ylempänä. Renniee sopii ottaa.

Näin unta, että vauvat oli perinyt meidän sukuvian liikavarpaista=). Miehelle nauranu, että minkälaiset varpajaiset saakaan pitää jos kummallakin ylimääräisiä varpaita :LOL:

22+6 "Kunto ja Sievi"
 
Mukana ollaan, vaikka en nyt ihan päivittäin ole ehtinyt kirjoittelemaan. Työt alkaa viemään voimia ja tää kaikki rumba... Kelaan olen soitellut äitiyspäiväraha-asioissa. Olin jo paperit vienyt, kun selvisikin, että työnantaja maksaa sen kolme kuukautta. Tosin saattaa olla, että tulee suurempi noilla 2007 vuoden tuloilla, kun oon ollut täs puolen vuoden aikana viis kuukautta osittaisella hoitovapaalla. Kelan virkailija kertoi, että kone ottaa automaattisesti sen paremman vaihtoehdon. Kas kun edes jossain asias ratkee hakijan parhaaks. Murehdin niin, että jos valitsenkin väärin...

Nyt vielä illaksi töihin. Onneks mulla on opiskelija mukana, niin ei tuu niin raskaaksi :p .

Masussa myllää melkein jatkuvasti. Oikeita potkuja ei niinkään, mutta sellaista pyörimistä.

Tässä nyt vaan omat kuulumiset, palaan kommentoimaan muiden kirjoituksia paremmalla ajalla.

Alhambra + Napero 23+1 B) B)
 
Nara Apteekista sanottiin mullekin, että Rennietä saa syödä raskausaikana.

Humu Kiitos, minä se kyselin. Kun hieman vertailen noita hintoja. Tekisi mieli mennä, mutta kun en tiedä raskitaanko maksaa :|


 
Kiitos kommenteista vauvelin liikkeisiin liittyen Fox, Sompio ja Syli täynnä kultaa ja kaikki muutkin! Kovasti helpottaa kun kuulee muidenkin kokemuksia :) nyt vauveli on taas sätkiskellyt alavatsaan tässä aamulla kun on ollut aikaa rauhoittua täällä sairaslomalla.

Mulla oli viikko sitten neuvolassa SF-mitta hieman alakäyrän alapuolella, eli vain 15cm. Onko kellään muulla ollut niin vai meneekö kaikilla normaalilla tai yläkäyrällä? Hassua sinänsä että ei kai tolla mitalla ole mitään tekemistä oman koon kanssa koska olen melko pitkä ja normaalipainoinen ja masukin on kivasti kasvanut..?

4D on meillä viikon päästä! :heart: Maksaa Femedassa 166 ? Kela-korvauksen jälkeen, pitääkin muistaa ottaa Kela-kortti mukaan! Ihana päästä sinne nyt, mulle sanoikin se vastaanottoapulainen että kannattaa tulla viikkojen 22-25 välillä niin saa parhaat näkymät, sen jälkeen voi olla joillekin pettymys kun ei saada niin hyvää kuvaa koska vauva on jo niin iso. Mulla viikon päästä 23+5!

 
Itsellä on Balancid Novum niminen närästyslääke tehonnu tosi pahaan närästykseen,silloin kun rennie ei enää auttanut.

Mun sf mitta on aina ollu tosi iso.Kohtu on korkealla,lapset on aina ollu korkealla,laskeutuu vasta synnytyksessä.Mitta on aina ollu tyyliin sama ku raskausviikkokin eli viikolla 20 on 20 cm 30 rv mitta 30 cm jne.Aina on ollut yläkäyrän yläpuolella sf mitta. Samoilla sf mitoilla lapset ollut 2,7-3,9 kg.
Lääkärillä on muuten ollu joka kerta vaikeuksia mitata kohdunkaulan pituus kun on niin korkealla ettei meinaa yltää siihen. Kohdunkaula mulla on normaalistikin vain sen 2,5-3cm.Oisko ultrassa joskus saatu mitaksi 3 cm ja päälle.

mut nyt pitäis jotain purtavaa ottaa ku nälkä iskee.

NN rv20+4
 
Nara kyllä rennietä saa syödä. Pakkauksessa sanotaan että jos käyttää ohjeen mukaan (eli max 12 päivässä) niin ei ole haittaa vauvalle. Ja mä en kyllä selviäis ilman närästyslääkkeitä... :x

liikkeistä: vauva on tosi vilkas! Pitkin päivää möyrii ja potkii, välillä pitää paussin ja sit taas jatkaa. :) Se on hyvä niin ei tarvii miettiä että onks kaikki hyvin! Illalla on potkumaraton ja aamulla kun herään niin vauva herää samalla. oikein hyvä rytmi - pitäispä se sen koko ajan!

:attn: Onkos kellään kokemusta LANTION LÖYSTYMISESTÄ? Kun mä luulen että mulla on se vaivana... iskiaskipuja noustessa, kumartuessa.... lantioaluetta jomotti yöllä ikävästi. kääntyminen sängyssä on aika hankalaa ja tuskaista. :/ huomenna on aika fysioterapeutille, toivotaan että löytyy syy kipuihin.

Ootteko muuten huomanneet TÄMÄN!? Aika hurjaa...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1536074

EM ja Dodoliina 24+0 POKS!!! :heart:
 
Juups, rennietä suosittelee neuvolassakin. Ja apteekissa. :) Mun Sf-mitta oli eilen 24cm.. :whistle: Viikkoja siis 22... toivotaan että tasaantuu. :) Kohdunkaula ollut aina sen 3cm..eh..luulin että se on joku vakio pituus naisilla...jaahas mihin työnnän pääni häpeästä... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Laitetaas vielä masukuva sen kunniaksi että 25. raskausviikko humpsahti käyntiin...



EM ja Dodoliina 24+0
Ihana masu kuva. :)
*muoks* Lantio ja lonkka kipuja täällä myös. :wave: Vielä olen kestänyt niitä kun saan nukuttua. Siivoamisen jälkeen onkin eri asia mitä pystyy tekee ennen seuraavaa päivää kun sattuu niin hirveästi..

Onnistuin sitten säheltää muokkaamisen ja lainaamisen kanssa.. :ashamed:
 
EM: Lantio ja lonkka ym. muita kipuja löytyy täältäkin. Varsinkin siivoaminen tuntuu provosoivan kipuilua entisestään. Samoiten pitkään seisominen (esim. leipoessa) tekee saman. Tosin mulla kivut tuntuu enimmäkseen tuolla häntäluun paikkeilla, mutta kyllä nuo nivuset ym. muut luut tuossa etupuolella saavat kipuilua aikaan. Nukkuessa en ole suurempia ongelmia vielä huomannut, muuta kuin ylösnousun yhteydessä. Kävelyvauhtikin on vaihtunut hieman hitaampaan kun reippaampi aiheuttaa kipuilua tuolla alakerran luissa...
 
Juups mä olin vaan ite luullut ettei sitä rennietä sais ottaa oisko siinä voinut olla joskus vuosikausia sitten sitä jotain ainetta. Muuttuvat nuo tabut vuosien myötä? tai sitten se oli vaan joku toinen merkki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Juups mä olin vaan ite luullut ettei sitä rennietä sais ottaa oisko siinä voinut olla joskus vuosikausia sitten sitä jotain ainetta. Muuttuvat nuo tabut vuosien myötä? tai sitten se oli vaan joku toinen merkki.
Kun esikoista 11v sitten odotin niin silloinkin neuvolassa suositteli käyttämään rennietä. Samarinin kielsi silloin. Mutta en nyt muista miksi... raskaus dementia..
 
Närästyksestä mua ei oo vielä närästänyt ollenkaan koko raskauden aikana. Saa nähdä milloin alkaa... :whistle:

Mä kuulin että Kouvolassa A Medi mainostaa 4D ultraa. Kuulemma kela-korvauksen jälkeen maksais 120e. :whistle: Täytyis varmistaa onko tosiaan noin 'halpa', sit vois varata vaikka ajankin. Kovasti senkin haluisin kokea, kun en tiedä tuleeko enää toista vauvaa hankittua. :D

kissinminttu & pipana 22+5
 

Yhteistyössä