Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Therean Keuhkot on parannettu ja muutenkin olo kohenee vähitellen. :) Keuhkokuumeena ne sen hoiti, ensin antibiootti tipalla ja sen jälkeen tablettikuurilla. Vielä on noi nenän röörit autuaasti lähes koko ajan tukkeessa, mutta taitaa ennemmin liittyä raskauteen kuin olleeseen flunssaan. :whistle: Kovasti yritän nyt merisuolaliuosta nenään suihkia, mutta öisin ei vaan pysty ilman nasolinia nukkumaan. Jos käy ilman nukkumaan, herää parin tunnin päästä ihan tukkeessa. Vähän vaan huolettaa kun en tiedä kuinka usein sitä on turvallista käyttää. :ashamed:

Kuntoa yritän nyt kohentaa sen verran kun pystyy tän mahan kanssa. Uimaan ollaan taas tänään miehen kanssa illemmalla menossa. :) Nyt taas kauhulla välttelen ihmismassoja kun influenssakausi on alkanut. Huhhuijaa.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Juups mä olin vaan ite luullut ettei sitä rennietä sais ottaa oisko siinä voinut olla joskus vuosikausia sitten sitä jotain ainetta. Muuttuvat nuo tabut vuosien myötä? tai sitten se oli vaan joku toinen merkki.
Kun esikoista 11v sitten odotin niin silloinkin neuvolassa suositteli käyttämään rennietä. Samarinin kielsi silloin. Mutta en nyt muista miksi... raskaus dementia..

alumiini on se aine mitä ei saa olla närästyslääkkeessä just muistin..

 
RockMummy: Ei varmaan ole syytä huoleen, niin kuin muutkin jo kirjoittelivat :hug: Minusta se on ihan tavallista, että liikkeet ei tunnu joka päivä yhtä voimakkaina ja usein. Ainakin kun esikoista odotin, niin sanottiin että vauvalla on välillä sellaisia kasvupäiviä jolloin nukkuu paljon ja keskittyy kasvamiseen =)
Tämä vauva myös liikkuu joinakin päivinä huomattavasti vähemmän kuin toisina. Nyt liikkeet on alkaneet tuntua jo todella ylhäällä ja välillä myös kyljissä, tähän saakka tuntuneet lähinna alhaalla.

Anu: Lämpimästi tervetuloa :wave:

Pianissimo: Se että synnyttäjä ja henkilökunta ymmärtävät täydellisesti toisiaan mitä kieleen tulee, on varmasti tosi ihana juttu synnytys-tilanteessa. Nuo synnytyspaketit tosiaan kuulostaa vähän hassuilta, ihan kuin siinä olis ostamassa jotain extreme-matkaa :D
Tai no, sitähän se tavallaan onkin, mutta kun ei sitä voi etukäteen tietää miten synnytys menee. Jos vaikka ostaa sen epiduraali-puudutuksen mutta synnytys eteneekin niin hurjaa vauhtia ettei sellaista ehditä laittaa, niin laitetaanko se sitten kuitenkin, maksetaanko turhasta vai saako rahat takaisin :LOL:
Paljonko muutes aikaero on, esim. kun kirjoitat meidän aikaa aamuyöllä neljältä? :)

Mulle äitiyspakkaus tuli n. 1,5kk päästä siitä kun palautin paperit Kelaan. Siis esikoista odottaessa, nyt en ole vielä lappuja vienyt kun edelleen mietin otanko pakkauksen vai rahan.

Ihania nimiä vauvoille tulossa, muutama suosikki meidänkin vaihtoehdoista on vilahtanut keskusteluissa :D

Närästykseen oon ottanut Samarinia, onneksi vaan pari kertaa on tarvinnut sitä käyttää ainakin tähän mennessä. Rennie ei auta mitään.

Kohdunkaulan mitta mullakin vain 2-3cm.

SF-mitan ja vauvan koon yhteyteen en hirveesti jaksa uskoa, koska ei tuo esikoinenkaan mikään jättiläinen ollut (syntyi rv 41+0 ja painoi vain 2880g) vaikka SF-mitta huiteli koko raskauden ajan yläkäyrän yläpuolella. Ja pituutta mulla vain 165cm jos se jotenkin vaikuttaa.
Mutta eikö se enemmän riipu siitä, onko esim. kohtu taaksepäin kallellaan eli piiloutuu johonkin syvemmälle vai tököttää suoraan eteenpäin niin kuin mulla?

Voi hurja, miten pieneltä tuo Amilia vauva näyttää kuvassa :heart: Kiitos linkistä ElinaMaria

Mulla myös inhottavia lantiokipuja ja vielä ne liitoskivutkin vaivaa :/
Alaselkä on kuin tulessa melkein joka päivä, fysioterapeutille pääsen ensi torstaina. Jospa sieltä jotain apua löytyisi, esim. oikeanlaisia venytysliikkeitä kun ei tunnu mitkään tähän asti tehdyt auttavan. Lämmin sauna ja hieronta lievittää kipua vähäksi aikaa mutta pian se taas palaa.

Uusi gallug: Aikooko teidän miehet pitää varpajaiset? Tai onko ennen pitäneet?
Meillä mies ei pitänyt esikoisen syntymän jälkeen, eikä kai nytkään aio pitää. Raskausaikana vähän suunnitteli niin tekevänsä, mutta sitten kun vauva syntyi niin sanoi ettei malta olla meistä erossa :heart:
Piti isyysloman heti vauvan synnyttyä ja sen jälkeen ehti olla vain kaksi päivää töissä, kun joutui pitkälle sairaslomalle umpisuolileikkauksen takia. Että silloin ei olisi kuntokaan antanut periksi varpajaisia viettää ja jäivät lopulta kokonaan.


Siksakkia & KultaPieni 24+4
 
Eih... Olenkohan taas sairastumassa kun pikkuhiljaa aamupäivän kuluessa meni pää jotenkin ihan tukkoon ja raskaaksi.. samanlainen olo kuin jouluna kun sain flunssan :(
Nautiskelin panadolin ja teetä päälle, nyt pohdin maltanko levätä vai onko sitä lähdettävä ulos kun on niin hyvä ilma..
Henkkamaukalta tuli tänään parit äippärintsikat ja näyttäis ainakin olevan hyvänkokoset ja -tuntuset. En oo vielä päälle testannut.


Huoh, okei, kompromissi, hetki lepoa ja sitten kevyelle kävelylle! :saint:
 
varpajaisia ei ole ennenkään pidetty,tuskin nytkään.

Ideapark tapaamista ku mietin,ni mun pitikin katsoa netistä paljon Hämeenlinnasta on matkaa sinne,mutta se sitte unohtui. Tottakai kaikki halukkaat saa tulla mukaan! :heart:
Oisko se sitte hyvä paikka tapaamiselle? Ainakin on helppo siirtyä kaupasta toiseen oli ilma millainen vaan. ilmainen iso parkkis jne.
 
Kissinminttu Kiva kuulla että parempi vaikka tuo tukkoisuus ei tietenkään hyvä juttu olekaan, huomannut itsellä ainakin nenän tukkoisuutta ettei meinaa henki kulkea. Mulla se taitaa olla raskaudesta johtuvaa.

Sf-mitta huiteli kuopukseltakin suht korkealla ja isohan neiti sitten olikin. Eihän ne aina mene yks yhteen.

En tiedä juhliiko varpajaisia. :)

JAsminille pikaista paranemista. Toivottavasti ei pahasti pukkaa päälle.
 
Mörö!! Apua miten paljon tekstiä tullu.. :D Sokrutestissä käyty ja JOO ei se ollu pahaa litkua, jotaa normaalia kolajuomaa happoineen! :) Tänää soitin tulokset ja kaikki oli hyvät eli ei hätiämitiä!
Nyt alan lukemaan teiän juttuja läpi, että pysyn perässä..

T:tytsy+masukki 24+2
 
Kissinminttu mun tietääksee kouvolassa toi ultra on kyllä kalliimpi kun esim lahdessa.. just yks kaveri otti selvää ja kouvolan hinta oli jotain yli 200e eikä kelankorvauksia saa, lahdessa kelankorvauksienkaa 170e muistaakseni?!

Liikkeitä tuntuu täälläkin vähän miten sattuu.. Välillä möyrytään kokopäivä ja toisinaan on taas ihan hiljaista kokopäivän! :)

Nimeä ollaan jo mietitty, mutta se ei kuitenkaa ole ihan satavarma vielä.. Tytöstä olisi tullut Nia Emilia.. Pojasta saattaa tulla Eetu Oliver, mutta saa nähdä sitten =)

Varpaijaiset: Tiedossa on kuulemma pippalot! :D

Mua ei oo kertaakaan närästänyt VIELLÄ ! :whistle:

Sf-mitta oli 20cm viikolla 22,pikkasen yli ton keskiviivan,mutta eiköhän sekin tuosta tasaannu kun mahaviellä kasvaa... Siin tais olla kaikki!

Anulle tervetuloa! :flower:
 
Neuvola terkkuja: hb 116, rautaa olen jo syönyt, painoa tullut 750g per vko, sf mitta 24cm, sykkeet 140 ja 155 ja mun verenpaineet 105/65. Yhteensä paino noussut 11kg.
Kumpikin on oikeinpäin, toivottavasti myös pysyvät.

Varpajaiset pitää jonkinlaiset kaverinsa kanssa. Ekat lapset miehelle.

Avustuksissa ollaan päädytty rahaan. Jotenkin mennyt huonommaksi toi pakkaus. Kaikenlaista kumminkin säästössä ja sukulaisilta saadaan kierrätettäväksi vaatteita.

22+6 pian poksuu :heart: Täytyy kuvata masua huomenna =)
 
Suzyanne
Pian 3xäippä Esikoinen tosiaan olisi tulossa. Luin jostain, että normaali kohdunkaulan pituus raskauden aikana on yksilöllinen, mutta yleensä vaihtelee 3-5 cm välillä. Minulla on ollut lääkäri- ja neuvolakäynnellä yleensä 4-5 cm. Kyselin juuri viimeksi lääkäriltä tuosta pituudesta, ja lääkäri sanoi että voi vaihdella samallakin ihmisellä tuon 3-5 cm välillä, tärkeintä on kuitenkin että kohdunsuu olisi tiukasti kiinni, ja muutenkin "napakka".

Nanna täällä myös yksi jolla kipeitä supistuksia. Ne alkoivat aika pian vuodenvaihteen jälkeen, ollen aluksi kivuttomia, mutta viime viikon lopulla alkoivat muuttua kivuliaammiksi. Nyt olen ollut sairaslomalla töistä tuon kaksi viikkoa, ja ilmeisesti ei ole enää töihin asiaakaan. :ashamed: Pystyn olemaan jalkeilla, eli hoitamaan kevyitä kotitöitä, käymään asioilla tms. noin 2 h päivässä, sitten alkaa supistella niin ilkeästi, että on pakko mennä pitkälleen. Mitään vähänkään fyysistä en pysty tekemään, koska esim. imuroimisesta supparit alkavat jo 10-15 min. päästä. Olen ainakin tähän asti ottanut "vammaisuuteni" aika hyvin, varsinkin kun kuulemma vaavi ei ole vielä tulollaan, tms.

ElinaMarialla oli söpö masukuva! :flower:

Gallup Ei ole ollut puhetta varpajaisista, mutta luulisin ettei mies aio sellaisia pitää. Yleensäkin olemme aika "matalan profiilin" ihmisiä. B)

Toukotytsy Nia Emilia on tosi kiva nimi, eikä tule varmasti samannimistä kovin usein vastaan.

Liikkeistä, minäkin olen huomannut, että esim. vähän kovaäänisemmässä ympäristössä vaavi käy levottomaksi, ja alkaa potkia ihan hurjasti. Laulan harrastuksenani bändissä, ja olin kovin huolissani, miten vauva suhtautuu suht kovaääniseen musiikkiin, tai onko siitä kenties haittaa. Soitin sitten teratologiseen tietopalveluun, siellä sanoivat että jos käyn treeneissä kerran viikossa, noin 1,5 h kerrallaan, ja alennamme hieman äänenvoimakkuuksia, ainakaan mitään kuulovaurioita ei pitäisi sen takia tulla. Heh, olen minä kyllä niin hassu, että viimeksi olin treeneissä paksu untuvatakki päällä, ettei vaavi häiriintyisi niin paljon, tuli pikkuisen kuuma.. :LOL:

Suzyanne 24+6
 
mä muistutan vielä kerran, kun kyselette niiden ultrien hintoja ni kysykää kuuluuko siihen lääkärin palkkio mukaan. Itselle tulikin puolet kalliimpi reissu alkuraskauden ultra ku kerrotussa hinnassa ei ollut lääkärin palkkiota,vain pelkkä ultra.

Suzuanne: Ihanaa untuvatakki päällä B) vähän hiljemmalla soitatte. Ja mun muistaakseni vauvalle on pahinpia yllättävät kovat äänet jota voivat pelästyä. Eiköhän se lapsivesi vähän vaimenna ääniä sinne masuun.

Miestä odotetaan kotiin Hesan työreissulta. Seitsemän aikaan pitäis olla kotona. Meillä onkin myöhäinen ilta menossa ku just lapset vasta heräs päiväunilta. 1 v kin taisteli päiväunia vastaan vajaa 2 h ,meni ihan yliväsyneeksi. Meidän 4 v kin joka ei yleensä nuku on kömpinyt omaan sänkyyn nukkumaan.

 
Suzyanne Ei ole tullut mieleenkään että mahaan vois äänet kuulua liian kovina =) Mutta nyt kun tarkemmin ajattelen niin viimeistään siinä vaiheessa kun huudan olkkarista lastenhuoneeseen että NYT LOPPUU SE RIEHUMINEN!! niin mahassa aletaan riehua :LOL: Pitää vissiin hiukka hillitä tuota karjumista :ashamed:

Olen ollut ihan kiikun kaakun vaunujen kanssa, ostanko kaksarit vai sen seisomislaudan ja tavalliset vaunut. Rahaa on tosi niukasti ja kaksareille tulis käyttöä max. reilu puoli vuotta. En millään oikein raaskinut. Tänään kävin kierrätyskeskuksessa, jep jep kuulostaa oksettavalta :whistle: Löysin sieltä todella siistit, mutta toki vuosimallia 2001 olevat Brion Finesset hintaa 35 euroa. Ostin oitis ja pistin kaikki kankaat koneeseen ja tulipa puhtaan oloista. Näillä kokeillaan osaako Omppu seistä laudalla vai onko pakko ostaa ne kaksarit. Ei vielä edes kävele niin pikkusen hirvittää onko kykyjä toukokuussa riittävästi pelkälle seisomalaudalle, tuskin |O Siinä tapauksessa ostan lisäksi jotkut matkaratas-malliset joilla pääsen myös kauppaan auton kanssa. Jos Ompun energiataso ei tuosta yhtään laske niin sitä ei voi pitää kaupoilla yhtään vapaana ennenkuin menee ekalle :LOL:

Närästää muakin, ihan nonstoppina. Rennie auttaa välillä, välillä ei. Jos juon jotain matalahiilihappoista vettä tasaiseen tahtiin ainakin sen 1.5 litraa päivässä pysyy närästys poissa. Onneks närästys loppuu kuin seinään synnärillä, sinne on vaan niin pitkä aika |O

Ostin tänään kirpparilta aivan syötävän söpön tyttöjen hellehatun kokoa 62, taisi olla Lindexin mallistossa viime kesänä. Ja samasta pöydästä löysin myös puuvillaisen villatakin jossa oli pieniä kukkia helmassa. Kohta lähtee mopo käsistä, pitäisköhän jotenkin varmistaa että varmasti on se tyttö tulossa..

Anu
 
Mulla menee hermot noitten vaunuvalintojen kanssa heh ...katotaan vaan ku tili tulee niin mitään ei ole jäljellä. Voiko pojalla olla punanen koppa hehe :D noissa ora jovi aireissa on punanen tai kupari se koppa mitä se haittaa??? siis en tiiä kumpi on tulossa.
Panin pyörimään koneellisen vauvan vaatteita..tuntuu että en saa mitään aikaan kaikki hommat seisoo..
Heh enpä ole ajatellutkaan että vois mahaan olla liian kovat saundit..onhan siellä vettäkin mikä vaientaa mä olen huutanut imettäessäkin/vauvan nukkuessa, eikä vauva ole eväänsäkään liikauttanut josko niillä on tosiaan kuulo alentunut :LOL: . Toiset hiippailee sukkasiltaan ja kuiskailee..ei meillä :whistle: viimeksi oli sen verta pienempi ikä ero lapsilla ja uhmaikäinen poika teki imettäessä tuhojaan..pakko oli välillä korottaa ääntä.
 
Suzuanne: kiitos! Nyt on vaan poika tulossa, niin jää vielä tuo tytön nimi käyttämättä, mutta jos sitä vielä joskus tytönkin saisi! :)

mäkin oon muuten huomannu että kun huudan koirille että "NYT NÄTISTI" tai komennan muuten vaan kovempi äänisesti, niin ihan välillä säikähdän kun masuasukki alkaa potkimaan ja möyryämään heti... :whistle: Täytyy täälläkin hiljentää tota Voluumia! :D
mutta ei täälläkään kyllä aleta hiippailemaan,kun vauva on saapunut kotiin.. Pitää tottua ääniin, koska mielestäni pitää pystyä esim. imuroimaan kun vauva nukkuu! Yksi kaverini on totuttanut lapsensa siihen että kotoonta ei kuulu ääntäkään kun pikkuneiti nukkuu päikkäreitä ja sitten kun esim. pienikin ääni kuuluu makkarissa herätään.. Ei kiva! :|

Nara: Mun mielest punanen sopii pojalle tosi hyvin! Mun yhdellä ystävällä on pojalla punaset Brionvaunut ja puna-musta kantokoppa ja poika sopii kyytiin tosi hyvin! :)
 
anu mekin ollaan Linneaa kaavailtu nimeksi. Sara Linnea kokonaisuudessaan...sikäli mikäli nimi pienelle sitten sopii :D :) Jos nyt sitten poika tulee niin nimi hällekin valmiina. Joona Mikael. :) Mikael on miehenkin toinen nimi.

4D lääkärinpalkkiohan on aika yleisesti se 100e, eikä sitä juurikaan mainita ellei itse kysele. Mä soittelin tänään sinne A Mediin ja kyselin ajoista. Perjantaina pitää soitella kuulemma uudelleen, sit selviäis oisko niillä aikoja helmikuun alkuun. Nyt ainakin oli täyttä. Perjantaina meinasin tarkkaa hintaakin sitten kysellä. :)
 
Moikka kaikki!
Tervetuloa Anu! :flower:

Mulla on kyllä ollu niin höttöpää päivä ettei mitään rajaa. Aamulla nukuin autuaasti neuvolalääkärin ohi kun en muistanut laittaa herätystä illalla. Vähän nolotti soittaa tädille että hupsista kun unohdin. Sain sitten uuden ajan viikon päähän. Sitten kävin hakemassa neuvolasta kelan paperit että saan ne vietyä niin sillä välin kävi kaveri pimpottamassa ovikelloa kun olin sopinut eilen että hän tulee kylään klo 11. Taas uusi nolostumisen aihe! :ashamed:
Loppu päivän oonkin sitten odottanut että koska unohdan pääni johonkin. :whistle:

Täällä ei muuten närästystä kummempaa. Tessu on tosi aktiivinen potkija ja möyryää välillä jo niin että ihan ahdistaa. Varsinkin jos en istu ihan selkä suorassa niin tuntuu tosi kököltä kun Tessu puskee oikein kovasti. :)

Hmm.. Oli jotain Galluppeja joihin mun piti vastata. Varpajaiset mies tahtoo pitää ja piti viimeksikin. Nyt vain annoin ehdoiksi että pitää ne kun olen sairaalassa vielä tai sitten vasta jonkin verran myöhemmin kun viimeksi piti ensimmäisen kotona olo viikon loppuna ne ja minä olin vauvan kanssa ihan yliväsynyt ja ylihormooninen ja en voinut itkemättä puhua mitään. Se ei ollut kivaa. Joten nyt sanoin että niin ei tehdä tällä kertaa. :saint:
Nimistä, mä olen niitä joidenkin mielestä tyhmiä ihmisiä joilla on ensimmäisen kirjaimen pakkomielteitä. Meidän suvussa se on J jota jatkoin jo esikon kanssa ja nyt mielelläni jatkaisin tämän kakkosenkin kanssa. Mutta mulla on jotenkin kauhean vaikeaa keksiä mukavalta kuulostavaa J alkuista pojan nimeä Juuson kaveriksi. :) Tykkään Jaakosta mutta miehellä on jotain sitä vastaan. Ja Jere on myös kiva mutta yhdellä kaverilla on Jere-niminen pika ja toisaalta meidän sukunimi on Lehtinen niin en ehkä halua tehdä Jere Lehtistä. ;) Siinäpä tuli siihen sukunimi juttuunkin jo. Eli meille käy aika tavalliset suomalaiset nimet kun sukunimi on yksi niistä tavallisimmista. Tyttönimeäni on suomessa alle tuhat mutta näitä lehtisiä on yli 15tuhatta. :kieh: ;)

Nyt lopetan kun tuntuu että olen kirjoittanut taas romaanin. :)

Ja ainiin, pakkauksen aion ottaa kun mieskin niin haluaa. :)

Jonz&Tessu

 
sompio femedan hinta on joo sen 166e niinkun täällä mainittiin, siinä on se kela vähennetty, odotan sitä jo innolla varmasti on hieno kokemus, ja varsinkin kun on ruvennut supistelemaan niin näkee että kaikki on hyvin =)

nara, pian 3 x äippä ja suzyanne onko teillä raskas työ? mä olen keittiössä töissä ja joudun paljon nostelee, saas nähä miten käy tuon työn kanssa, kauan siel pystyy olemaan, tänään on ollut rankka päivä supistellut paljon, tuntuu että kun alkaa pikkasenkin suututtamaan joku ni samantien masu kovana ja kipeä :(

pomo soitteli tänään ja yrittää että käytän kesälomani nyt pois alta ennen äippä lomaa, kiva ansaitulla lomalla olla kotona vaan kun rankka liikkuminen tekee pahaa, yritin että saisin lomat pitää äitiysloman jälkeen, katotaan nyt saako niiden kanssa kättä vääntää. harmi että pääsen näin harvoin koneelle, tänne kerkee ilmestymään niin paljon tekstiä että aikaa menee kun niitä lukee :)
 
G Ei ole tulossa varpajaisia, kuten ei aiemmillakaan kerroilla. Ei vaan tunnu meidän "jutulta" tai tarkemmin sanottuna miehen "jutulta". :D

Noista äänistä, mihin vauva tottuu... Tiedän yhden vauvan, kuka oli opetettu niin, että saunassa ei saanut heittää löylyä, kun vauva nukkui... olisi muuten herännyt... :snotty: Ja yksien vauva oli opetettu niin, että nukahti päikkäreille vain autossa. Joutuivat lähteen ajelulle aina siihen samaan aikaan, et vauva nukahti. Mä oon aina jotenkin aatellut, et asiat voi tehdä helpoksi tai vaikeaksi, ihan miten ite tykkää... :snotty: Meillä on vauvan ihan pakko tottua älämölöön, kun aina joku lapsista metelöi, vaikka vauvalla olisikin uniaika. Ja toinen, meillä vauvat on opetettu ihan pienestä pitäen kodin ääniin; pesukone, imuri, tiskit jne. Sillonhan niitä on just helpointa tehdä kun vauva on unilla. :D

Ja mun mielestä se punainen käy pojalle oikein hyvin. Kunhan ei mikään hehkuva pinkki ole. :D

stk ja minivitonen 22+0 :heart:
 
Kiitos ultra-hintavastauksista.

G: Meillä mies ei ennen ole puhunut varpajaisista, mutta tänään sanoi pitävänsä. Bruce Springsteen tulee Tampereelle 2.6. ja mies aikoo mennä sinne kaverin kanssa varpajaisiin. Saa nähdä, onko nuppu edes syntynyt :D Itsekin tekisi mieli mennä, mutta ei taida arvata lippua ostaa. Voisihan sen käyttää sitten joku muu. LA kun on 30.5.
 
Jonz: Meillä on myös tässä lähipiirissä tosi monta J-kirjaimella alkavaa nimeä, myös meidän esikoisella (Julius). Sen lisäksi siskoni sekä kahden serkkuni kaikkien lasten nimet alkaa J:llä ja meidän isovanhemmat varsinkin menee jo niissä ihan sekaisin. Ei se muistikaan enää niin hyvin pelitä kun ikää jo yli 80 ja melkein 80. Pappa onkin keksinyt sitten omia lempinimiä lapsenlapsenlapsille että muistaa kuka on kukin :)

Meillä ei sen kummempaa pakkomiellettä tuohon jiillä alkavaan nimeen ole, mutta sillä kirjaimella vaan sattuu alkamaan niin monta kaunista nimeä ettei voi mitään :heart:

Heh, tuo Jere Lehtinenhän olis aika legenda :D Yhden kaverin isoisä oli nimeltään Lauri Ylönen, ja tämä vanha herra sai joskus puhelinsoittoja Rasmuksen faneilta :D Oli ihan että jaa kyllä minä Lauri Ylönen olen, ja nimmarinkin voin lähettää, mutta en kyllä tiedä sellaista orkesteria kuin The Rasmus :LOL:


Punainenhan on ihan yhtä sopiva väri pojalle siinä missä tytöllekin, myös vaunuissa :) Tai siis tarkoitan, että jos nään vaunut joiden kopassa punaista niin en mä ainakaan automaattisesti ajattele että siellä matkustaa poikavauva.
Meillä pojalla on punaista paljon vaatteissakin, mukavaa se vaan on kun ei aina ole ne perinteiset pojalle sinistä ja tytölle punaista :saint:

Äänistä: Tää masuvauva myös reagoi koviin tai yllättäviin ääniin ihan niin kuin säikähtäisi. Tänään kerhossakin alkoi potkia vimmatusti, kun meteli nousi aika korkeaksi. Tuntui kaikki äidit komentavan yhtä aikaa lapsiaan kovaäänisesti, kun meno alkoi käydä vähän villiksi :D Se tila missä kerho pidetään on jotenkin tosi hankala, kuin yksi iso halli ja kaikuu aika ikävästi niin siellä aina omatkin korvat alkaa soida välillä :whistle:

Luulenpa että tää pikkukakkonen joutuu tottumaan ääniin ihan eri tavalla kuin esikoinen, ja ihan hyvä niin. Päiväunilla ei ole ollut mitään ongelmaa kun poika nukkuu ulkona, siellä saa vaikka rekka-auto ajaa ohi eikä herää kunhan vaan uneen on päässyt.
Mutta yöunille meno-aikaan meillä on aina ollut hiljaista niin on tietty siihen tottunut. Eipä sitä meteliä yksi aikuinen yksinään saa kovin paljon aikaiseksi, kun toinen aina nukuttamassa poikaa. Esim. jouluna ym. kun on oltu mummolassa yötä niin on ollu välillä vaikeuksia nukahtaa illalla kun ei siellä tietenkään ole yhtä hiljaista kuin kotona nukkumaanmenoaikaan.
 
Minäkin olen edelleen mukana, en vaan ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella!

Justinnsa tänään mietin noita vauvan liikkumisia, kun se on ollut tänään selvästi hiljaisempi. Mutta en sitten ala huolestumaan, kun se näköjään on ihan normaalia ja yleistä :).

Meillä on nimestä kovasti vääntöä ja se aihe onkin nyt ollut vältelty hetken aikaa... Ei tosiaan olla oikein samoilla linjoilla miehen kanssa...

G: Ei olla mitään puhuttu miehen kanssa varpajaisista. Mulle on ihan sama pitääkö vai ei, mutten vaan usko, että pitää, kun on niin huono juhlimaan yleensäkään.

Närästykseen mulla vielä auttaa hiilihapolliset juomat, enkä ole joutunut lääkkeisiin turvautumaan. Light Cokiksesta saa muuten aika hyvät röyhtäykset :LOL: !

4D-ultraan me ei olla menossa, kun se sukupuolikin selvisi niin hyvin rakenneultrassa.

Minä innostuin pesemään eilen kolme koneellista vauvan vaatteita. Saatiin sunnuntaina kummitytön -ei niin tyttömäisiä- pieneksi jääneitä vaatteita lainaan pari kassillista. Nyt taitaa olla jo vaatetta ihan tarpeeksi alkukuukausiksi, vielä kun äippäpaketti tulee. Sittenhän juhannuksen jälkeen on taas alennusmyynnit, niin saa hankittua isompaa vaatesettiä taas edullisemmin.

Vaunuista on paljon puhuttu, mutta mitenkäs pinnasängyt? Oletteko niitä vertailleet/johonkin päätyneet? Me ajateltiin ostaa Ikeasta Gulliver tai Hensvik pinnasänky. Niissä on molemmissa pohjan korkeuden säätö ja toisen laidan voi poistaa. Myöhempää käyttöä varten voi poistetun laidan tilalle asentaa matalan turvalaidan, kun lapsi jo osaa itse kiivetä sänkyyn. Meillä kun on pieni asunto, ja jos tähän jäädään, niin tuollainen olisi järkevä ostos.

Eipä kai muuta tällä kertaa, oikein mukavaa ja SEESTEISTÄ keskiraskautta kaikille! :kieh: mulla on pahoinvointi palannut! Ei ihan niin järkyttävänä, kuin oli alussa, mutta pari kertaa on tullut pönttöä halailtua. Ja joka ilta kuvottaa... Että silleen...

yellow 23+5
 
Huomenta!

kissinminttu Vanhempi laps on Otto Antero.. Otto on miehen edesmennyt ukki ja Antero miehen ja hänen isänsä toinen nimi. Mulla oli kamala kriisi aikoinaan kun mielsin ton Oton lonkeroksi tai pankkiautomaatiksi ja Anterosta tuli se kamala ruisantero-mainos mieleen :LOL: :LOL: Vaan kaikkeen näköjään tottuu. Nyt tuo Anni tulee mun puolelta, ollaan kaikki jotain An alkuisia ja Linnea on miehen mummi. Jos poika tuliskin, vahingossa.. niin Emil sopii Ottoon ja on jotenkin samanhenkinen, Axel oli mun vaari , toimii ehkä paremmin Akselina tän sukunimen kanssa.. Kamalan vaikea keksiä kivoja nimiä, kun on ollut 20v. ja rapiat töissä päiväkodissa, moni nätti nimi on pilattu jollain riiviö-lapsi muistikuvalla :saint:

Väreistä Minä tykkään ihan perusväreistä ja siksi Omppu onkin saanut kulkea aika paljon myös punaisessa. Monasti on joku puolituttu tullut sanomaan että teillä onkin tyttö.. Ja ovat ihan noloina kun korjaan että ei kun sen äiti vaan tykkää punaisesta :D Olen jotenkin allerginen noille vaaleansinisille ja mintunvihreille..

Pinnasänky Saatiin aikoinaan kaverilta se ikean halvin, hintaa jotain 39??? Voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että PIIIIP... Menee vielä sellaisella joka ei tajua nousta seisomaan, mutta sitten onkin siirryttävä toisen sänkyyn. Vaikka pohjan laittais alimmalle tasolle jää laita niin matalaksi että seisovan lapsen painopiste on vaarallisessa kohdassa. Omppu siirtyi isojen sänkyyn, 120cm, alle vuosikkaana. Sahattiin sängystä jalat niin lyhkäsiks, että imuri just mahtuu alle ja hyvin on pelittänyt. Mahdun itsekin viereen kun nukutan.. Asutaan 58:ssa neliössä ja meitä on täällä ajoittain 3 lasta+ aikuiset ja keväällä myös tuo vauva. Ei voi kamalasti sisustella.. Itse nukutaan olkkarissa ja penskat lastenhuoneessa. Haaveena olis että kun menen taas töihin, muutetaan isompaan rivariin, siihen asti asutaan tässä ja maksaa kituutetaan tästä yli 700 vuokraa. Mieluummin tässä, kuin isommassa ja joutuisin viemään lapset pieninä hoitoon :( Maksamaan siitä ja samalla hoitamaan toisten pieniä, erittäin pienellä palkalla.. Ei kovin järkevä yhtälö..

Anu rv.21+5
 

Yhteistyössä