Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Siksakkia Mulla on seuraava neuvola helmikuun alussa ja siellä saan kelan paperit. Laitan ne heti menemään :) Eli tän pakkauksen sitten saan. Tosin en tiedä yhtään kauanko täällä on käsittelyaika, kun niin vähän on tullut kelan kanssa asioitua.
Harsojen määrää mäkin olen katsellut, että niitä on tosi vähän. Niitä nyt on toisaalta helppo ommella itse lisääkin.
 
Nasu meillä pakkaus tuli vähän reilussa viikossa. :D äippärahapäätöstä ei oo vielä tullut...

siksakkia no jos mulle olis tulossa esim toinen lapsi niin mä en ottais sitä äippäpakkausta. :) Ehkä.

(.) tänään tulis äiti ja isä kahvittelemaan, ja anoppi kanssa. Ja ihan muuten vaan.... :) EI vaan oo mitään leivottuna kun ei oo jauhoja kaapissa... :p kun ne piti tosiaan heittää silloin niitten ötököitten takia pois... no ehkä niille kelpaa kaupan kääretorttu. Olkoon ilman jos ei kelpaa. :LOL:

EM ja Dodoliina 23+5 :heart:
 
Aamusta alko heti verenpaineet nousemaan kun kämppä oli taas ku pommin jäljiltä. Alkoin armoton komento ja hommat alko hoitumaan. Kyllä se vaikuttaa niin paljon mielialaan kun kämppä on kaaoksessa.

Mä aattelin tänään leipasta mummon mustikkapiirakkaa ..kermaviilitäytteellä jaa dieetti? mikä se on? :whistle: hyvä juttu tosiaan kun olo on parantunut alkas tuo makee taas maistumaan kun ei sais. No kai sitä saa joskus herkutella :whistle:

Näin yöllä muuten unta että olin saanut kaksospojat..ja siinä sitten ihmettelin että koskahan kerron ihmisille.. :p

nara ja himppu mitähän mulla on viikkoja 23 ja risat. Taitaa olla se laskettu viikon edellä listassa mutta samapa tuo.
 
just syötiin ja lapset päikkäreillä ja lepohetkellä. Mietin mitä helppoa voisin leipoa.Olen armottoman huono siinä hommassa. Meidän kiertoilma uunikin elää omaa elämäänsä ja välilä tekee ruuat ½ nopeammin ku ohjeissa lukee.

Mun masu on ihan hassu. Se on noussu jotenki tosi paljon.Liikeetkin tuntu päivällä tossa navan yläpuolella. Aamulla masu oli ihan alhaalla,mieskin sanoi että se oli aamulla alempana.

Mä olen edelleen sitä mieltä,että en ota pakettia. Aikasemminki olen ihmetelly ku vaatteita ei ole enää niin paljon pakkauksessa. Ja sillä 140 ? saa kyllä aika paljon h&m vauvan vaatteita. Vauvan vaatteita meillä on kyllä oikeesti paljon ja muutaman olen ostanut uutta vauvaa varten,mutta sellaisia todella poikamaisia.
Mä mietin mitä voisin ostaa vauvalle sillä 140?:lla. Kamala vaunukuume vaivaa,mutta aikuisten oikeesti pärjäsin vallan mainiosti näillä nykyisillä. Ruokakauppaanhan se raha menee ku vaan käy kääntymässä ja ostaa vähän enemmän. Mut mut olis se hauska jotain konkreettista ostaa sillä.Viimeksi ostin sillä sen gracon autobabyn jalustalla.Maksoi tarj. 149?.

Ehdotelkaa missä sitä pirkanmaa tapaamista voisi järjestää? Mä olen vajaa 4 v sitten Hesasta muuttanut tänne ja lasten kanssa vaan tässä kotona ja lähialueella ollut joten Tamperekaan ei ole niin kamalan tuttu mulle. Olisko se viikonloppuna parempi pitää? Ja vain tuleville äideille? Vai otetaanko lapsia mukaan? jne. Itse en kyllä halua vapaaehtoisesti lähteä kahvilaan tms kaikkien lasten kanssa. :whistle: Olishan se oma aikakin aika kivaa. Onko ideapark liian kaukana? siellä vois shoppailla vauvajuttuja samalla. Jos lähdetään Tampereelle tms. tapaamiseen ni Jasmin ja höpöliini voitais mennä vaikka yhdellä autolla sinne.Mun kyytiin voi tulla.
Mutta ehdottakaa te muut paikkoja ku varmasti paremmin niitä tiedätte kuin minä.

NN rv 20+2


 
Mä meinaan ottaa sen rahan sillä saa melkosen kasan esim. kirpparilta vaatteita. Jos nyt jostain syystä sellaisen äippäpakkauksen haalarin haluaisin niin niitä saa kirpparilta 3e:lla. Katoin että oli ihan uudenveroinen en muista oliko reima vai reimatec 8e. "Uudet" fleecepuvut 3-6e miks mä ottasin jonkun pakkauksen jossa vaatteistakin jäis puolet käyttämättä. Potkuhousutkin on niin epäkäytännölliset suosin puolipotkareita.

huh maha täynnä ruokaa..piirakka uunissa :p
 
Heips taas!
en oo vähään aikaan taas kirjoitellu,lukenu kylläkin päivittäi.Kävin neuvolassa ja täti sit sanoi et sokerirasitukseen on mentävä.Ja verenpaineet koholla.Hienoa.Sain juuri täytettyä äippärahahakemuksen ja rahana otetaan,kaikki kuitenkin tallessa ja vielä käytössäkin meidän neidillä.
Aah,nyt vois mennä vaikka ruokalevolle,vatsa aivan täynnä
Katsellaan taas
Luppa- ja kirppu rv 22+2
 
Heippa mammat. :)
Ootte taas ahkeroineet sivuja täyteen. :flower:

Niin siis tuosta naimisiin menosta joku puhui niin olisi tarkoitus tänä vuonna mennä. :heart: Viime keväänä mentiin kihloihin ja sovittiin että naimisiin mennään tänä vuonna.
Yhdessä ollaan oltu about vuosi. Asuttu yhdessä muutama kuukausi, syksyllä muutettiin.

Uusioperhe myös ja kyllä siinä aina omansa on järjestelyissä. Etsiskellään sitä omakotitaloa ja jos totta puhutaan niin nyt jo ahdistaa etsiminen...vaikka ei olla kuin viikon verran nyt tosissaan etsitty. Kärsimätönkö?? Kai se on nuo vauvan tarvikkeiden pohtiminen saanut kärsivällisyyden väistymään mun kohdalla. :whistle: Kun tähän asuntoon ne EI mahdu.
Eipähän ehdi odotusaika käymään tylsäksi kun on kaikenlaista muuta pohdittavaa myös. :D

Toivottavasti
[/b]Lupan Verenpaineet ei kohoa enempää.

Äippäpakkauksesta, kolmas lapsi ja meinaan silti ottaa pakkauksen. Otin edellisistäkin, tosin on tullut jaeltua vaatteita lainaan melkoisesti..siis kaikki vauva tavarat on lainassa mun vanhimmalla siskolla. JOnka tyttö on nyt 4v. Saan niitä sieltä sitten takas, kuten esim vaunut ja pinnasängyn sekä vaatteet etc.

Huomenna neuvolaan, pitäkää peukkuja ettei ole painoa paljoa tullut. :headwall:

Jaksamisia kaikille! :wave:

Therean & Neiti 21+6
 
en ole konnella ollut moneen kuukauteen nyt ajattelin päivittää tietoni ja kysyä pari asiaa jotka askarruttaa mieltä, eli synnytys sairaalani on LS ja uusi laskettuaika on 30.5.2009 ja ensimmäinen lapsi ja ikää itselläni on 21 :) torstaina kävi todella ikävästi että tappelimme mieheni kanssa rajusti ja yöllä alkoi supistamaan soitin aamulla heti äitipolille ja ne vaan sanoi että lepoa lepoa, nyt huomenna on taas töitä ja mietityttää kaikki että onkohan se järkevää mennä töihin, työni on kumminki erittäin raskasta, olin keittiössä töissä, toisaalta en haluaisi poiskaan olla. onko muilla ollut supistuksia tähän aikaan jo? menossa 21+1 rv
onko moni käynnyt tuoss 4d ultrassa? femedaa olen itse ajatellut, kertokaa kokemuksia :)
 
Nanna21, juu kannattaa lepäillä vaan jos supistaa usein.. :hug:

(.)
Huomenna olis se sokerirasitustesti... jännittää vähän miltä se Litku maistuu?! :) Olis puol tuntii aikaa syyä jotain,mut perkules kun ei oo nälkä viellä :D täytyy vissii väkisin jotaa koittaa pupeltaa etten kuole nälkää huomenna .. :whistle:

Semmoset pikaset täältä päin! Lueskelen huomen paremmin teiän kuulumisia..

T:tytsy+masukki 24+0 :heart:
 
:attn: Vaihdoin nimimerkkiä nasu21- nasu22. Alkaa nuo synttärit niin uhkaavasti jo lähestyä. Ei ole kiire, mutta nyt kun muistan, niin saa päivittää jo iäksi 22. Olisin mielelläni vaihtanut nim.mer. hieman erilaiseksi, mutta kun kaikki mieluisat tuntuivat jo olevan käytössä.

ElinaMaria. Pakkaus on tullut teille kyllä tosi nopeasti!! Itse kun odotin viime talvena esikoisen pakkausta, niin odotin sitä yli 2kk. Kelalla tuntui olevan kovasti ruuhkaa, ja sitten niistä ruokalapuistakin löytyi vielä jotain, ja toimitus viivästyi... Jospa tällä kertaa tulisi pikapakettina!! :D

nanna21. Hae ihmeellä sairaslomaa, jos tuntuu liian pahalta. Olisi kuitenkin kamalaa. jos paikat alkaisivat jo aukeamaan. Otahan rennosti!! :hug:

Toukotytsy. Tuosta litkun mausta. Minusta se maistuu aikalailla pepsi maxilta. No, ehkä hieman öky makeammalta, mutta ei se mielestäni niin pahaa ollut, kun odotin. Kävi vaan ne hapot kovasti röyhtäyttämään, kun tyhjään masuun joi. Mummot ja papat varmaan ajatteli labran odotus tilassa, että onpa hyvä käytöksinen nuori, kun röyhtäilee kuin pieni porsas... :LOL: (tosin eipä sille oikein itse mitään mahtanut) Suosittelen, että otat jotain suuhunpantavaa mukaan. Itse olen ollut molemmilla käynti kerroilla niin huono vointinen pois lähtiessä, että on pitänyt jotain suuhun laittaa (esim suklaata) ennenkuin on uskaltanut lähteä autolla ajamaan.

nasu ja nipsu 24+3
 
Hii, pistetäänpä uutta gallua kehiin. Henkilökohtasesti mä pidän nimistä, siksi siis. :whistle:

G: suositteko lasten nimissä perinteisiä nimiä vai erikoisempia/harvinaisempia? Niin, ja onko teillä perus suomalaiset sukunimet? vai erikoisempi? :D

meillä ihan perinteinen suomalainen sukunimi ja ei nyt ihan erikoisempia etunimiäkään lapselle olla mietitty. Toki oon ehdottomasti sitä mieltä että nimien pitää sointua hyvin yhteen, niin ja väliviiva nimet ei ole myöskään meidän harkinnassa, ei tosin ole kaksiosaista sukunimeä, mutta pitkähkö on silti. :)

kissinminttu & pipana 22+3
 
NimiGalluppiin:Meillä miehen kanssa yhteisillä lapsilla on nimet jotka käyvät Suomessa,mutta myös englanninkielisissä maissa.Niin ja ruotsissakin.Ei olla suomenruotsalaisia :whistle: mutta taitaa kaikkien noiden nimet olla ruotsinkielisen kalenterin puolelta valittu. Sukunimi on suomalainen,miten sanois nätisti,soiva-sointuva ei mielestäni kova.
Näillä lapsilla on 2 nimeä, etunimi ja toka nimi alkaa samalla kirjaimella ja liittyy jotenki tähti-, avaruus tms. teemaan. Nyt ollaan jo päätetty mahdollinen tytön nimi ja se on E.E. ( meillä S.S, O.O ja L.L ) mahdolliselle pojalle nimi oli hakusessa ja sen alkaisi L kirjaimella,toinen nimi olikin tosi vaikea keksiä siihen.Mutta lääkäri sanoi niin varmasti,että tyttö tää on.Sitte onkin nimi ongelma jos onkin poika.

Munkin synttärit lähenee.Auts jo 34 v-saa päivitellä jo listaan jos ehtii.Helmikuun alussa vietellään synttäreitä.

Niin tuohon nimi juttuun vielä,meillä mies on se hankalampi osapuoli nimiasiassa.
:| Mulla olis monta kivaa vaihtoehtoa mielessä.Tällä hetkellä on ennätys,jopa 2 mahdollista tytön nimeä on saanut miehen hyväksynnän.Mutta silti ykkösvaihtoehto on niistä varmin.
Edellisillä kerroilla on ollu vaan 1 nimi jonka mieskin on sulattanut.

 
G: Meillä suomalainen -nen päätteinen sukunimi, ei kuitenkaan ihan kaikkein yleisimmästä päästä, nykyään reilut 650 henkilöä jolla tuo sukunimi.
On huomattavasti harvinaisempi kuin oma "tyttö"nimeni.

Pidän tärkeänä sitä, että etunimi sopii yhteen sukunimen kanssa.

Tykkään vanhoista nimistä, mutta en kuitenkaan tyyliin Kalle, Pertti, Esko, Liisa, Kaisa yms. vaan sellaisista vähän...hmmm, en osaa selittää, mutta kuitenkin erilaisista kuin nuo. Pitkistä ja kaksi-osaisista nimistä en oikein tykkää, max. pituus taitaa olla 6 kirjainta ja/tai 3 tavua. Se tuntuu sopivalta, en myökään pidä hirveän lyhyistä 3-4 kirjaimisista.

Esikoisella on kolme etunimeä ja kolme tulee myös toiselle lapselle. Pojan etunimi on ikivanha, mutta sellainen joka ei kuitenkaan ihan mahdottoman yleinen ole.

Toiselle lapselle tulossa saman tyylinen nimi, ellei sitten nimenanto-perusteet heitä ihan kuperkeikkaa :) Tämänhetkiset vaihtoehtot, mitkä meillä on, ovat kyllä vähän yleisempiä kuin esikoisen nimi, mutta ei tunneta ketään sen nimisiä.

Onneksi meillä miehen kanssa suhteellisen samanlainen nimimaku niin helppo päästä yhteisymmärrykseen :heart:
 
Terkkuja kylpyläreissusta. Oli tullut tosi paljon tekstiä =) Reissu meni hyvin. Sain nukuttua hyvin. Tanssittiin ja syötiin sekä uitiin.

G: Yhdessä ollaan oltu kesästä asti ja hyvin pian tulinkin raskaaksi eli pikaista toimintaa =) Syksyllä muutin miehen ok-taloon ja kihloihin mentiin lokakuun alussa. Pian naimisiin. Kirkko varattiin n.kk päähän ja vihkiminen perheen läsnäollessa kirkossa.

G: Nimistä, tykkään sellaisista perinteisistä nimistä.

Lantiopohjalihasten kunnon voi mies hyvin arvioida ;) Rakastellessa puristaa ns. ilolihaksilla :whistle:
Lirahtaa mullakin jos aivastaa eikä ehdi kunnolla jännittää. Pikkuhousunsuojia käytän. Ei haittaa pikkulirahdukset.

Jotain varmasti jäi, mutta täytyy lukea huomenna paremmin.

muoks, Ainakin tuohon äitiyspakkaus asiaan. Päädyttiin rahaan. Jotakuinkin kaikkia löytyy ja netistä tein löydön jossa tulee läjäpäin vauvanvaatteita.

"Kunto ja Sievi" 22+4
 
Nimistä Meilläkin suositaan perinteisiä suomalaisia nimiä. Mutta ei kuitenkaan mitään Pirkkoja ja Maijoja ja Matteja. Mutta kuitenkin sellaisia perinteisiä. :D Pojilla on meillä 3 nimeä, kuten miehelläkin on. Tytöillä 2. Ja tulevalle vauvallekin on nimi valmiina, niin tytön kuin pojankin. Nyt kun viides jo tulossa, vähän aikaa jouduttiin "kättä vääntämään" miehen kanssa, että päästiin sopuun pojan nimestä. Alkaa kaikki suosituimmat vaihtoehdot olla jo käytössä. :D Mutta tytön nimi päätettiin ihan sovussa, löytyi helposti molempia miellyttävä nimi. Meillä on aina ollut jotenkin helpompi löytää tytön nimi. :whistle:

Sukunimi meillä ei ole ihan perinteinen, mutta ei se mikään ihan ihmeellinenkään ole. Mutta siis ei mikään Mäkinen tms. Kuten oma tyttönimeni on tuon Mäkisen tyylinen. :D


stk ja minivitonen 21+5 :heart:
 
Miten musta tuntuu, että "kaikki" vaan jaksaa leipoa! :D Mun on tehnyt jo kauan mieli korvapuusteja, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi leipoa. Vesi kielellä niitä aina ajattelen. :p Mutta se inspiraatio aloittaa leipominen puuttuu ihan täysin. Tän raskauden aikana olen tosi huonosti jaksanut leipoa, vaikka normaalisti tykkään siitä touhusta, ja sitten liian usein tuleekin leivottua kaikkee hyvää. :snotty: Mutta ne vastaleivotut korvapuustit... :p Ja lasi kylmää kaakaota sen kanssa... :p
 
Muakin puraisi tuo leipomis-kärpänen eilen, tein korvapuusteja ja tavallisia pullia. Niistä oli tarkoitus tehdä laskiaispullia, mutta oli -15astetta pakkasta enkä viitsinyt sen takia vaan lämmittää autoa että lähtisin hakemaan kaupasta kermaa ja hilloa kun ei sattunut niitä olemaan kotona niin jäi laskiaispullat tekemättä. Mutta säilyyhän ne pakastimessa huomiseen, kun käydään muutenkin kaupassa niin huomenna sitten :p

Oon jonkun verran jaksanut leipoa tämän raskauden aikana, mutta korvapuusteja tein ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. Ne kun tuntuu jotenkin olevan niin paljon isompitöisiä kuin esim. joku kääretorttu tai mokkapalat.
 
Mä otin edellisten kanssa ton äippäpakkauksen siis 4 krt jo eli nyt mania vaan .. :p
Nimet meillä on ei suomalaiset miehen taustasta johtuen kuitenkin suomalaisten suuhun sopivat sukunimikin on lyhyt ja yksinkertainen.

En tiedä kannattiko sitä mustikkapiirakkaa syödä vai oliko ne nuo viinirypäleet tuntus taas että olis verensokerit ylhäällä. Hullua kun oranssipaprikan maistu liian makealta. Mulla on joku makean makuhermo ylikierroksilla ihan hyvä vaan ei tule mässättyä.

nukkuileen.
 
Mä en vieläkään ole jaksanut ajatella vauvan tuloa. En ole nimiäkään yhtään miettinyt, en kummeja enkä muutakaan. Tai noh, välillä jotain ajatellut, mutten saanut mitään aikaiseksi :/

Nimistä: Meillä on perinteinen suomalainen sukunimi (vaikka ei mikään yleinen) ja kaikilla miellä on perinteinen suomalainen etunimi ja toinennimikin niin aikuisilla kuin lapsillammekin. Eiköhän sieltä almanakasta, joku sopiva löydy tulokkaallekin sitten kesällä.

Lantionpohjalihakset: Se on jännä, että synnytyksen jälkeen on ollut kova treeni ja saanut ne ihan ok kuntoon, mutta miten raskaus vaikuttaakin niihin. Mäkin joudun tietoisesti jännitäämään lihaksia ja mielellään jalat ristissä aivastaessa ettei lirahda.

Äitiyspakkaus: Eiköhän se taas oteta rahana. On mulla ne laputkin jo jossain, mutta en ole niihin edes vilkaissutkaan. Milloikas on niiden viimeinen jättöpäivä :whistle: ?

Leipominen: On ollutkin ainut mitä olen saanut tänä viikonloppuna tehtyä. Tosin pelkän yhden kakun ja sämpylät, mutta tähän saamattomuuteen ihan hyvä suoritus sekin.
 
nikunaku Mulle käy Ideapark tai Tampere kuinka vain. En oikein osaa Tampereelta itsekään ehdottaa paikkaa. Varmaan eka johonkin kahvilaan voisi kokoontua.

Nimistä Meille tulee varmaan joku perinteinen suomalainen nimi. Sukunimi on suomalainen, mutta ei ihan tavallisimmasta päästä. Nimiä ei olla sen kummemmin vielä ajateltu. Piinan kanssa samoilla linjoilla, eiköjän ne kummit ja nimet kesään mennessä selviä. Tosin kummien kanssa on ongelma, kun ne läheiset sukulaiset, jotka haluaisin, on niin moneen kertaan jo kummeja, että en tiedä viitsiikö pyytää.

Leipominen Mä tykkään kyllä leipoa silloin kun aikaa on. Mutta kun me ei oikein miehen kanssa kauheesti syödä mitään leivonnaisia, niin niitä täytyy aina pakastaa ja ne jää sinne pakkaseen. Onhan siellä aina sitten vierasvaraa, mutta enemmän pitäisi vieraita käydä, että innostuisi enemmän leipomaan :)

humu Paljonko Femedassa maksaa 4D-ultra?

 

Yhteistyössä