Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

heippa!

no mä en oo huomannu et niis mun lantionpohjan lihaksissa olis mitään vikaa... :p mä oon testannu tota pissan pysäytystä ja ei mitään ongelmaa... ei myöskään pidätyskyvyssä. :| katsotaan sitten muutaman kuukauden päästä että vieläkö on yhtä hyvässä kuosissa.

Mut mistä sen tietää et ne on kunnossa? eihän sitä voi tietää... vai voiko? :LOL:

Tuli äippäpakkaus... vähän se oli blaah. :D Mut oli se silti niin ihanaa saada. Haljun ja valjun värisiä vaatteita mut onhan se ymmärrettävää et pitää tehä mahollisimman neutraali. Oli siin muutama ihana oranssi ja vihree vaate. :)

EM ja Dodoliina 23+4 :heart:
 
juu vähän huumorilla vaan kyselin noita vaunujuttuja heh täällä etelässä tarvi hirveesti parin pakkaspäivän takia niitä miettiä heh..

mä olen lirautellut housuun välillä oksentaessa tai yskästessä mutta ei sillä ole kai tässä vaiheessa hirveesti lantiopohjanlihasten kanssa tekemistä?? vaan niitten venyvien sileiden kudosten samalla kun kohtu venyy myös muut sileätkudokset antaa periksi plus kohtu painaa virtsarakkoa. Synnytyksen jälkeen enempi sitten nuo lihasjutut tietty niitä voi aina vahvistaa ja kannattaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Therean kertomuksesta tuli mieleen että isossa lapsessa on tuon solisluunmurtuman lisäksi joka nyt ei ole niin paha kuin Olkahermopunoksen syntymävaurio eli erbin pareesin vaara. Se onkin sitten jo isompi juttu. Itse en pysty yli 4kg synnyttämään eka oli 4100 ja jäi pahasti jumiin onneksi ei saanut tuota vaikka kättään retkotteli ens alkuun.
Pakko kommentoida tähän. Meillä poika syntyi 3100g ja 49cm, niin vaikka oli noin pieni niin jäi jumiin hartioista ja hänelle tuli synnytyksessä erbin pareesi. Onneksi ei ollut olkahermopunos katkennut vaan venynyt ja vaiva parani intenssiivisellä jumppaamisella. Tämän vuoksi siis meillä ei enää yhtään lasta alakautta tähän maailmaan tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samuli03:
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Therean kertomuksesta tuli mieleen että isossa lapsessa on tuon solisluunmurtuman lisäksi joka nyt ei ole niin paha kuin Olkahermopunoksen syntymävaurio eli erbin pareesin vaara. Se onkin sitten jo isompi juttu. Itse en pysty yli 4kg synnyttämään eka oli 4100 ja jäi pahasti jumiin onneksi ei saanut tuota vaikka kättään retkotteli ens alkuun.
Pakko kommentoida tähän. Meillä poika syntyi 3100g ja 49cm, niin vaikka oli noin pieni niin jäi jumiin hartioista ja hänelle tuli synnytyksessä erbin pareesi. Onneksi ei ollut olkahermopunos katkennut vaan venynyt ja vaiva parani intenssiivisellä jumppaamisella. Tämän vuoksi siis meillä ei enää yhtään lasta alakautta tähän maailmaan tule.
juu eihän se painoa aina katso. Yhdellä tutulla oli vähän päälle 2kg ja sai tosi pahat repeämät se äiti. Siksi mullakin aina syynätään se paino kun eka jäi pahasti jumiin ja sai vain 3 agpar pistettä tosin virkos sitten pienellä avustuksella.
 
Mulla on muuten jo pienoinen "paniikki" noista vauvankamoista ehdinkö saada kaikki hommattua. Noita vaunujenkin ostoa olen venyttänyt vaan. Pitäs vaan ostaa että saa edes yhden asian alta pois. Kelalle en ole saanut laitettua paprua ja huoks..toisaalta on vielä kuukausia mutta äkkiä se hujahtaa jossei mitään tee.
Hobbyhallista olen nyt katellut niitä ABC:n vaunuja vähän alta 300e ei ole mitään havaintoa onko tuo merkki mitä laatua? kai se meille välttää heh. Roiskuukohan vaunuihin kurat jos ottaa vaalean kuosin ja tummassa näkyy taas karvat ..mulla on ihan hirveät ongelmat :whistle: kuljetaan sitten sadesuojat päällä kesät talvet heh :p :p :p
minullako muka useampi lapsi saa nauraa :kieh:
nyt keksin jotain kehittävää tekemistä painun pihalle.... =)
 
Heipä hei :wave:

Meillä yhdessäoloa takana 3,5 vuotta. Kihloihin mentiin 1,5v sitten. Naimisiin menosta emme tiedä.. ei ole pakollista. Mekin ollaan uusperhe tavallaan. Mulla entisestä liitosta 3 lasta. Meillä vaan sellainen tilanne että lapset asuvat suurimman osan ajasta isänsä luona toisella paikkakunnalla. Hyvin mies tulee toimeen mun lapsien kanssa, mutta joskus ei tahdo ymmärtää kun alkavat todenteolla riehumaan. :D

Muakin närästää koko ajan. Rennie auttaa vähän, mutta ei vie kokonaan pois. Kahvi ei sovi mulle. Mullakin virtsankarkailua aivastaessa. :ashamed: Kerran oli vieraat pöydässä kun mulla meni pullaa väärään kurkkuun ja enhän sitten siinä yskiessä pystynyt pidättelemään :eek: Menin vaan vaihtamaan housut..en tiedä ihmettelikö vieraat miksi housuja vaihdoin :D
Nyt mulla on ilmennyt turvotusta nilkoissa. Teen istumatyötä ja se varmaan tekee tehtävänsä. Yritän kävellä aina välillä ja tietysti juoda. Maanantaina neuvola ja katotaan mitä siellä sanotaan.

Meilläkin mies voi nyt tuntea vaavelin potkut masun päältä :D Sen naama leves eka kerran hymyyn. ;)

KappAhalissa mun muistaakseni se alennetuista vielä puolet pois alennus loppui keskiviikkona..ainakin täällä seinäjoella. Mäkin ostin itelleni ja lapsille isot läjät vaatteita
:p Nyt lähen maalikauppaan..lastenhuoneen seinää alan maalaamaan. =)

Aurora72 ja toukka 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Alkuperäinen kirjoittaja Samuli03:
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Therean kertomuksesta tuli mieleen että isossa lapsessa on tuon solisluunmurtuman lisäksi joka nyt ei ole niin paha kuin Olkahermopunoksen syntymävaurio eli erbin pareesin vaara. Se onkin sitten jo isompi juttu. Itse en pysty yli 4kg synnyttämään eka oli 4100 ja jäi pahasti jumiin onneksi ei saanut tuota vaikka kättään retkotteli ens alkuun.
Pakko kommentoida tähän. Meillä poika syntyi 3100g ja 49cm, niin vaikka oli noin pieni niin jäi jumiin hartioista ja hänelle tuli synnytyksessä erbin pareesi. Onneksi ei ollut olkahermopunos katkennut vaan venynyt ja vaiva parani intenssiivisellä jumppaamisella. Tämän vuoksi siis meillä ei enää yhtään lasta alakautta tähän maailmaan tule.
juu eihän se painoa aina katso. Yhdellä tutulla oli vähän päälle 2kg ja sai tosi pahat repeämät se äiti. Siksi mullakin aina syynätään se paino kun eka jäi pahasti jumiin ja sai vain 3 agpar pistettä tosin virkos sitten pienellä avustuksella.
Täytyy myös komentoida tähän..mun hyvällä kaverilla myös poika jäi kiinni hartioista ja hermot menivät poikki venytyksestä. Ranteesta alaspäin ei käsi toimi ollenkaan. Pari leikkausta tehty ja peukaloon saatu vähän voimaa. Mun kaveri yritti sanoa ettei mahdu tulemaan alakautta koska sen äitillä on ollut sama juttu. (painoi n.4 kg) Eivät uskoneet sitä koska kaveri on vähän pyöreä ja isorintainen. Sanoi lääkäri: kyllähän sinä nyt yhden vauvan synnytät. Hakivat korvauksia, mutteivät saaneet.
 
Vielä tuohon erbin pareesiin: Mulla oli siinä pelvimetria (?) kuvauksessa yksi mitta vähän liian pieni, mutta lääkäri oli meinannut että pieni lapsi mahtuu. Kun makasin osastolla käynnistystä odottaen (vedet oli jo mennyt kotona) rv39 sanoi lääkäri mulle, että naiset synnyttävät oman kokoisia vauvoja, että mahtuu kyllä :eek: No eipäs mahtunut. Tyttö syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla ja painoi 3310g. Leikkaava lääkäri sanoi, että ei olisi mahtunut lantiosta ulos.

Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu toukokuussa 9v, joista naimisissa 5,5v. Esikoinen oli vähän alle 1v kun mentiin naimisiin.

Muakin närästää päivittäin, mutta ei onneksi vielä koko aikaa.

Vaunut pitäis kanssa meille ostaa, mutta tämän ollessa viimeinen lapsi, en ajatellut kalliita ostaa. Eli jotain 300-400 sais maksaa. Vaunulan sivuilla oon kovasti vieraillut ja sieltä taidetaan hakea.

Meillä on molemmat lapset nyt sairastaneet vesirokon, tyttö ensin ja sit poika. Ja voi kun on inhottava tauti. Molemmilla näppyjä satoja ja kova kuume. Nyt onneksi on tuo tauti ohi!!

 
kissinminttu. Täällä kanssa on tehty jo esikoista odottaessa kaiken maailman harjoituksia, mutta eipä näköjään ole ollut täydellistä apua, tai sitten olen tehnyt jotenkin väärin... :whistle: Itsellänikin kyllä onnistuu tuo pissan keskeyttäminen ihan hyvin, mutta aivastaessa onkin sitten eri asia.

Voih, elinaMaria on saanut jo äippäpaketin.. =) Omaani odotan jo kovasti. Menikö kuinka kauan papereiden viennistä, kun paketti tuli??? En ole kovin malttamaton! :D Omat paperit vein tosin kelaan vasta nyt loppu viikosta, joten vielä saa varmaan tovin odotella.

Aurora72. Itselläni on kanssa jo aikamoisesti turvotusta nilkoissa. Sukistakin jää jo aikamoiset painaumat, ja nilkkakorustakin joutuu varmaan kohta luopumaan. Ainkaan meidän neuvolassa eivät kommentoineet asiaa mitenkään, kait vasta sitten loppuajasta... Olenkin nyt yrittänyt kovasti lisätä veden juontia, kun eikös sen pitäisi vähän rauhoittaa tuota turvotusta...?

 
Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu kutakuinkin 2 v ja 4 kk, joista yhdessä asuttu 2 v. OLi aika pikaista toimintaa tuo yhteenmuutto, mutta mulla oli vuokrayksiö ja miehellä omakotitalo, niin todettiin, että turhaan maksan vuokraa kun kerran en siellä kämpässä edes majaile. Naimisiin menosta ollaan puhuttu, mutta ei vielä olla päädytty sinne asti.

Onneksi mua ei närästä, ainakaan vielä. Sain siitä tarpeekseni viime keväänä, jolloin lopulta söin kuukauden happokuurin kun ei apteekin käsikauppa tuotteet enää auttaneet.

Virtsankarkailusta: Viime aikoina ei ole ollut ongelmia, mutta alkuviikoilla oli jonkin asteista pidätysvaikeutta juuri aivastessa taikka yskiessä, varsinkin jos rakko sattui olemaan täynnä. Muuten ei ole ollut onkkelmia...

Illalla pitäisi mennä miehen kummipojan synttärikaffeille. Lahjaakaan ei ole vielä hommattu, kun kutsu tuli vasta eilen. Kyseinen perhe muutti marraskuussa parin sadan kilometrin päähän, mutta ovat nyt tulleet vierailemaan täällä suunnalla. Onneksi 3-vuotiaalle keksii suht helposti lahjan, ettei tarvii kaupassa tuskastella asian kanssa.

Fox, 21+6
 
Aurora72 ja Nasu21: Täällä kärsitään kanssa tuossa turvotuksesta. On kärsitty alusta asti. Varsinkin nilkat on iltaisin aikasta mahtavien painautumien peittämät. Vettä olen juonut suht reippaasti, mutta toistaiseksi en ole havainnut siitä olevan kovin suurta apua. Sen sijaan jos ei kauhiasti syö suolapitoisia ruokia, niin silloin turvotus ei ole niin suurta. Mulla tää taitaa tosin johtua ihan hormoneista. Muistan kun alotin e-pillerit niin ekat, joita söin 0,5 vuotta sai aikaan aivan samanlaisen reaktion. Pillereiden vaihto toiseen merkkiin helpotti ongelmaa, mutta mikäs nyt auttaa...
 
Fox82: Mitäs sitä miettimään pitkään, jos tietää että siinä on se ihminen kenen kanssa haluaa elää :) Mekin muutettiin yhteen käytännössä heti kun alettiin seurustella. Jotkut kummasteli ja kauhisteli että ihan liian pian, mutta meille se oli sopiva ratkaisu jota ei ole tarvinnut koskaan katua :heart:
 
Fox82 meillä kans oli aikanaan nopeeta toimintaa, tammikuussa kun tavattiin niin jo saman talven aikana muutettiin yhteen ja toukokuussa olin jo raskaana :whistle: ja ihan suunnitellusti!

Lantionpohjalihakset ei mullakaan missään paraatikunnossa ole. Kyllä nuo synnytykset on vaikuttaneet niihin ja kun en mikään liian ahkera jumppaaja oo ollu niin välillä varsinkin synnytyksien jälkeen on yskiessä vähän lirahtanut. No nyt on reilu puoltoista vuotta edellisestä synnytyksestä ja nyt pystyy jo pidättämään yskiessäkin, että ovat sen verran kuntoutuneet. Täytys kyllä paljon ahkerammin varsinkin sitten synnytyksen jälkeen jaksaa jumpata. Mulla ei raskaus aikoina niinkään ole ongelmia lihasten kanssa ollu vaan enemmänkin sitten synnytysten jälkeen.

Närästykseltä oon onneks säästyny. Mua ei oikeestaan oo koskaan ees närästäny, joten en taida ees osata kuvitellakaan kuinka kurja vaiva se on.

Ainoa raskausvaiva mikä mulla tällä hetkellä on niin on tuo selkä, vähänkin enemmän kun touhuilee tai joutuu seisomaan paikoillaan niin alaselkä kipeytyy todella. Tänäänkin oon melkein koko päivän viettäny jaloillani kun oon leiponu lasten huomisille synttäreille niin kyllä on selkä taas niin kipeenä että.

Jep, kakkapylly kutsuu pesulle, täytyy mennä!

villahousu & Sulo 23+2
 
Meillä kanssa tosi nopeaa touhua miehen kanssa. Ensitapaamisesta saakka ollaan oltu yhdessä. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. :heart: Siitä päivästä saakka oltiin kokoajan yhdessä.Mies sitte virallisesti muutti mun luokse 5 kk seurustelun jälkeen.Raskaaksi tulin 6kk seurustelun jälkeen. Kihloihin mies halus vasta sitten kun tapaamisesta oli vuosi.
Laskin just että ollaan oltu sen 5½ v= 66 kk, joista olen ollut raskaana 35 kk. :whistle: eli vähä yli puolet ajasta olen ollu raskaan. :D

virtsankarkailua on jos aivastaa. :ashamed: 4 synnytystä takana ,enkä ole kovin aktiivisesti lantionpohjanlihaksia treenannu. Tämän synnytyksen jälkeen pakko ottaa itseään niskasta kiinni.

Mä en edes uskalla ajatella turvotusta. Mulla on näistä tytöistä 04 ja 07 ollut niiiiiiin järkyttävät turvotukset ettei mitkään kengät mahtunu päälle.Varpaat oli kaksinkertaiset ja nilkat....niin siis mitkä nilkat,ne oli kuin elefantin jalat. Viimisessä raskaudessa turvotus oli kyllä vielä pahempaa kuin koskaan.Silloin turvotus oli polviin saakka.Jos sääreen painoi peukalon hetkeksi ni siihen jäi peukalosta kuoppa. Jalat oli kyllä niin pökkelöt että välillä kävely oli tosi vaikeaa.Housuja ei meinannu kunnolla saada jalkaan kun ei jalka noussu niin ylös. :eek: niin ja kääks sillo vaivas iskias tosi pahasti.Pelkäsin etten pysty synnyttämään siinä kunnossa.

NN rv 20+1
 
Virtsankarkailua ei vielä ole ollut, mutta kyllä niitä lantionpohjanlihaksia pitäisi kuntouttaa. Ei ne kovin häävissä kunnossa kuitenkaan ole.

Alesta löydettiin muutamia kivoja vaatteita. KappAhlin puolesta puolet ale oli vielä menossa Ideaparkissa, mutta oli tosi vähän vaatteita. Eikä ne miellyttänyt. Mutta muualta tosiaan löydettiin ja ei normaalihintaisia ostettu. Haalaria hypistelin monessa paikassa, mutta kun en oikein tiennyt minkä kokoisen sitä ostaisi.

Turvotusta on täälläkin nilkoissa. En vain osannut yhdistää sitä raskausvaivaksi :ashamed:
 
Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä noin puolitoista vuotta, josta reilut puoli vuotta kihloissa. Ensitapaamisesta ei mennyt kauan, kun käytännössä asuttiin yhdessä. Viime juhannuksena päätettiin, että jätän pillerit pois. Naimisiinmeno on edesssä jossakin välissä, ehkä tänä vuonna, ehkä myöhemmin. Haluaisin olla hääpäivänä suht fitissä kunnossa ja se tuntuu tällä hetkellä hyvin kaukaiselta ajatukselta.

Lantionpohjan lihakset tuntuu ihan hyväkuntoisilta, karkailua ei ole. Täytyy sitten synnytyksen jälkeen treenata, et pysyis hyvinä.
 
Huh heijakkaa kun tullut tekstiä. Kaikki luettu, mutta kommentoin mitä muistan... :D

lantiopohjanlihakset kai sitten on ihan ok kunnossa, ei ainakaan ole ollut mitään karkailua. :whistle: Ei mulla oo koskaan ollut, vaikka jo 5. raskaus meneillään.

närästystä mulla on tässä raskaudessa ja edellisessä ollut joskus, ei kuitenkaan kauheesti. Ennen en edes osannut kuvitella miltä se tuntuu, mutta mitä muilta olen kuullut, niin närästystä tää kuulostaa olevan.

Me ollaan oltu tuon miehen kanssa yhdessä jo "aikakaudet". :D Olin 16v kun alettiin seurusteleen, ja 15v kun tavattiin. Vuosi siinä oltiin ihan kavereita. Sit kun ihastuttiin ja rakastuttiin, se olikin melko vauhdikasta menoa. Ens kuussa täytän 26v, ja edelleen ihan :heart: :heart: .

Mä sain neuvolasta liput ja laput Kelaan. Äp hakemuksen saan viedä sinne kuitenkin virallisesti vasta 20.1. Malttamattomana täälläkin pakkausta ootellaan. Kelan sivuilta oon jo pariinkin kertaan käynyt kurkkimassa minkä näköinen pakkaus tulossa. Eikös se kevään aikana sitten vaihdukin taas uuteen... me taidetaan kaikki saada se mikä nyt on jaossa?

Se vauvan syntymäkoon arviointi kohdunpohjankorkeuden mukaan tuli mulle ihan yllätyksenä. Koskaan ennen ei ole tollain arvioitu. Ja itsekin mietin ja miehellekin sanoin, et ei se taida olla mitenkään luotettava arvio-tapa. :whistle: Sellanen käyrä siihen neuvolan tietokoneeseen tuli, kun täti syötti sinne sen kohdunpohjankorkeuden. Näytti sitä sitten mullekin, ja siellä yläkäyrällä se huiteli.

stk ja minivitonen 21+4 :heart:
 
Minäkin kärsin närästyksestä :whistle: Ei sitä onneksi ihan yhtä usein ole vielä ollut kuin esikoista odottaessa, mutta voihan se olla että vaiva pahenee loppuraskaudessa. Tomaatti ja appelsiinimehu on pahimmasta päästä.

syli täynnä kultaa: Keväällä 2007 uusi äitiyspakkaus vaihtui vasta toukokuun loppupuolella. Esikoisen la oli siis 07/2007 ja se pakkauksen vaihtuminen meni just siihen kun meille tuli se, sai jännittää kumpi tulee ja uusi saatiin. Ihan kiva sen puoleen, kun meillä jo olikin melkein kaikki siitä edellisen vuoden pakkauksesta, kun oltiin saatu ja jotain ostanut kirpparilta.

Vaikka hakemuksen vientiä panttaisi ihan viime hetkeen (eikös se 2kk ennen la:a pidä viim. palauttaa) niin varmaan meille tulee kuitenkin tuo nyt Kelan sivuilla näkyvä pakkaus, ellei sitten lopu jo maaliskuussa.

Minäkin oon käynyt sieltä kuvia katsomassa, ja varsinkin niistä oransseista ja vihreistä tykkään. Mutta miten minusta näytti että siinä olis vähemmän vaatteita kuin esikoisen vuoden 2007 pakkauksessa? Onko kukaan muu huomannut samaa vai kuvittelenko vain? :whistle:
 
Joo, 2kk ennen la:ta pitää laput palauttaa. Just sanoi neuvolassa. =)

Mä tykkään kans niistä oransseista ja vihreistä. Sitten ne leijona-sukat ja tumput on söpöt. Meidän nelosella oli sellaiset nalle-aiheiset. :D Tykkään myös niistä ruskeista housuista. Ja ne puolipotkarit on meillä aina ollut suosiossa. Samoin kietaisubodyt ja paidat. Tossa pakkauksessa ei muuten olekkaan kuin 1 ainoa kietaisuvaate. Aiemmin on ollut enemmän. Se toppahaalarikin on kovin yksinkertainen, mutta silti jotenkin kivan näköinen. :D

juu, tässä ihailen pakkausta näin netin välityksellä. :D
 
Siksakkia Jostain kuulin/luin, että pakkaukseen on lisätty kestovaippoja ja vähennetty vaatetta. En osaa itse sanoa, kun en niitä edellisiä pakkauksia ole nähnyt.

Mä olen ajatellut koko ajan, että tuo pakkaus meille tulee. Mutta kun LA on vasta 30.5., niin voisiko se ehtiä vaihtua uuteen?
 
Heippa!

pikaisesti jotain kirjoittelen :)

sompio: kyllä vammalassa ainakin mun mielestä on 36 viikolla se synnärille tutustuminen ja ei ole pelkästään ensikertalaisille.. ainakin sillon ku me oltiin (2005) ni siellä oli uudelleen synnyttäjiäkin ja tampere lempäälä seudulta oli muutama pariskunta että etköhän sä sinne kans pääse :) soittelet vaan..

pirkanmaan mammojen tapaaminen kiinnostais kans!! varsinkin jos jossain "lähistöllä" nähtäis joskus!! :)

jasmin 84: taisitkin jo saada vastauksen siihen lakanan kokoon mutta meillä ainaki pinnasänky oli 120x60cm ja paljonko siihen sitte haluut jättää "kääntövaraa" 15-20 senttiä ainakin kannattaa.. sitte jos pakkauksen laatikkoo aikoo käyttää ja sitä patjaa ni sen mitat onki kelan sivuilla.. niitä en nyt muista..

lihakset: ihan tossa kans meinat itku päästä ku oli siinä kovassa flunssassa ja muutaman kerran kauheessa yskän puuskassa lirahti tippa housuihin :( aattelin et voi kauheeta tästäkö tää alkaa, mut nyt ei onneks enää mitään vaivaa ollu sen flunssan jälkeen eikä esikoisestakaan ikinä ollu eli ehkä selvisin säikähdyksellä :)

G: ollaan oltu yhdessä nyt 4,5 vuotta joista naimisissa 2,5 vuotta.. oltiin seurusteltu noin kuukausi kun mentiin kihloihin ja kaks viikkoo ku mies muutti mun asuntoon :D oltiin kans hiukan nopeita! oltiin seurusteltu noin 3 viikkoo ku olin tullu raskaaks mut se päätty aikanaan keskenmenoon ja sitten esikoinen sai alkunsa kun oltiin oltu ½ vuotta yhdessä... mitäs sitä aikaileen jos molemmat on varmoja asioista :) tosin tilanteeseen vaikutti kuitenki se että tunnettiin jo muutaman vuoden ajalta ettei ihan ventovieraita oltu toisillemme ku alettiin yhessä olla!!

nyt nukkuun ja aamulla taas töihin klo 7!! hyvät viikonlopun jatkot!

Höpöliini ja tyttönen 21+3
 
Sompio: Ainiin, hyvä huomio :) Jos tuossa uudessa pakkauksessa on sitten enemmän kestovaippa-juttuta, esikoisen pakkauksessa oli yksi. Muutes harsojakin on vähemmän, vain 4kpl.

[quote="Sompio"Mutta kun LA on vasta 30.5., niin voisiko se ehtiä vaihtua uuteen?[/quote]

Se riiippuu ihan missä vaiheessa nämä nykyiset pakkaukset loppuvat. Joskus on vaihtunut paljon aiemmin, mutta silloin 2007 esim. vasta toukokuun loppupuolella. Muistan kun täällä palstalla seurasin keskustelua, jossa jotkut kysyivät aina s-postilla Kelan pakkauksesta vastaavalta henkilöltä ja aina se hänen arvioimansa vaihtumis ajankohta siirtyi ja siirtyi vaan eteenpäin :)
Sekin voi vaikuttaa, kuinka pitkä käsittelyaika siellä Kelassa on johon laput palautat. Sun pitäis ne kuitenkin viim. 30.3. viedä ja jos tilaavat pakkauksen heti niin siinä ei mene kauan kun tulee omaan postiin, mutta toisissa toimistoissa käsittely kestää jopa viikkoja.


Mä mietin edelleen ottaisinko pakkauksen vai rahan, en osaa päättää :snotty: Mies on sitä mieltä että pakkaus, mutta periaatteessa ei tarvita siitä mitään ja siksi minä vielä jahkailen.
 
Kiitokset Siksakkia ja höpöliini lakanamitoista!

Lantionpohjalihakset täälläkin on käyneet mielessä useampaan otteeseen kun perhevalmennuksen fysioterapeutin osuudessa niiden jumppaamista niin peräänkuulutettiin. Täytyy munkin myöntää että joskus yskähtäessä vähän voi tiputella jos ei vähään aikaan ole vessassa käynyt.

Eilen oli ihana päivä, ei mitään kotitöitä tehtävänä! Lötkötin vaan sohvalla uneliaana katellen kun mies tahkos pleikkarin kanssa. Nukutti, mutta vauva potkutteli niin tosissaan ettei siinä oikein pystynyt silmiään sulkemaan. Illemmalla sitten aloin kahvinkeitintä puhdistamaan osa osalta kun kerta kaikkiaan jotain kuitenkin teki mieli puuhailla... outoa. :)

Nyt elän ihan maanantaiaamua kun mies heräsi töihinsä jo viideltä ja täällä yksikseni aamukahvittelen. Toivottavasti jätän kuitenkin kipittämättä postilaatikolle kun ei siellä varmaan mitään sunnuntaipostia kuitenkaan ole! :D

Leppoisaa päivää kaikille!

Jasmin ja aarre 25+1 (25+4) :heart:
 

Yhteistyössä