TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Heipä hei kaikille ja tervetuloa uusille. :) Eipä oikein terveenä täälläkään ole pysytty, huono omatunto vaivaa nyt kun selkä ei kestä, eikä alavatsa juuri mitään. Sekä flunssa vain vaivaa.. tänään sitten annoin periksi ( vasten tahtoisesti, mies ei pitänyt siitä että olen puoli kuollut ) Muutamana yönä nukkunu pari tuntia ja muuten valvonut. Silti on huono omatunto, pitäis jaksaa opiskella, pakkaa, siivoilla... Olenko huono ihminen kun ei paikat kestä? :( Käyn lääkärissä tänään, katsotaan mitä sanoo.. jotenkin tuntuu että valitan turhasta..
Jaahas joku jo sanoikin että ei ole tukiliivistä apua liitoskipuihin.. :headwall: Pitääkö mun nyt luovuttaa..? :'(
Kävely ei tosiaan tunnu hyvältä... pitää purra hammasta että voi kävellä pitempiä matkoja, plus supistelu tekee kipeää kun kohdunkannattimet on arat.. Harmittaa kyllä nyt...

Muuttoakin pukkais, joku se onnitteli asuntokaupoista. Kiitos. :)
Yellow teitte sitten kaupat perjantaina? Me tehtiin edellisenä päivänä. :D Onnea teillekin!

MOnella muullakin tuntuu olevan kipuja.. :( Onneksi ei ole enää kauaa niin saadaan nyytit ulkopuolelle tuhisemaan.

Therean&neiti 28+2
 
Onnittelut asuntokaupoista :flower:

Mulla tuolla kaapissa tk:sta haettu tukivyö, mutta eipä ole tullut nyt käytettyä.

Nuo uudet turvakaukalot on niin ihanat, että pakko ihailla niitä ;) Koitan laittaa kuvaa jossain välissä.
Perjantain lääkäriaika siirtyi lääkärivajeen vuoksi tiistaille. Illalla meinas iskee stressi ku toinen vauva on tosi kova potkiin ja toisesta ei kuulunut mitään, että onko kaikki kunnos. Kyllä sieltä sitten alkoi toisestakin tuntumaan :heart:
Nytkin tuntuu kumpikin olevan liikkeellä.

Mies vähän kauhistui eilen ku sanoin ettei vauvat välttämättä odottele enää kuin n.6vko. En usko ainakaan, että yli 35 tai 36 menee.

Mukaan vain uudetkin. Kiva, että löysitte tien tänne. =)

Poks 29 K&S :heart: :heart:

muoks, tässä kuva
 
Huomenta.

2 yötä olen jo saanut nukuttua suht hyvin. Pää on silti täynnä räkää mutta voitonpuolella ollaan. ;)

Tänään olis neuvolakin. Saas nähdä mihin kokeisiin taas pistävät. En ole viitsinyt viime sokerirasitus tuloksiakaan soitella. Toivottavasti on hyviä lukemia. :D

Mä olen käynyt sokerirasituksessa ööö... 5 kertaa 2vuoden sisällä :kieh: Että näin... 2 kertaa ollu koholla esikoisen odotuksessa. Synnytyksen jälkeen 6kk päästä tuli kutsu taas sokerirasitukseen ja kaikki ok. Sit aloinkin odottamaan tätä veijaria ja taas sokerirasitukseen missä kaikki arvot ok ehkä liiankin matalat. Ja silti määrättiin rv 26 sokerirasitukseen kun esikoisesta oli ollut sokerit koholla. Ihme touhua. :kieh:

Ne siellä labrassa nauroikin et mähän olen kanta asiakas kun käyn noin usein nauttimassa ihanaa " kokiksen" makuista litkua. :LOL: :LOL:

Tarttis jostain saada voimia et jaksais tehdä koulujuttuja ja kaikki kotityötkin on rästissä. :headwall: :headwall: :headwall:

Nyt on taas mentävä pötkölleen... :snotty:

Niisku-rouva&neiti 1v+ pikkupapu rv 30 :heart:
 
Tytti ja Bad Virgin täällä onp kolmas Haminalainen. :whistle:

MayaXs kiitos lapsivesi-infosta!

Eemelin Äiti hurmaavat kaukalot! :D

|O Täällä voimakkaat supistelut jatkuu. Eilen lähemmäs 50 niitä oli ja tulivat ihan milloin vaan. Istuin, makasin, nousin ylös tai vaihdoin vaan asentoa. Yölläkin oli kaikissa asennoissa ja vauva senkun vaan mylläsi. |O
Huomenna ylimääräinen nvlalääkäri, tarkistavat ettei ole auennut.

kissinminttu & pipana 28+6
 
Terveisiä neuvolasta :wave:
Kaikki oli hyvin :)
rv 30+4
paino -225/vko, yhteensä painoa tullut 3,5kg koko raskauden aikana
hb 145
paineet 130/75
pissa puhdas
sf 29
tarjonta rt

Monilla taitaakin olla sitten muutto edessä vielä ennen vauvan syntymää. Meillä vahvistui juuri tänään muuttopäiväksi 24.4, jolloin mulla siis jo rv 37+6 - saa nähdä miten muutto sujuu mun osalta.

Viime yönä heräsin neljän aikaan siihen, etten oikeen kunnolla saanut henkeä, ja sitten alkoi supistaa aika kovasti. Yritin herättää miestä, kun säikähdin niin, mutta olin jotenkin niin paniikissa, etten saanu sanotuksi mitään :( Onneksi se meni sitten nopsaan ohi, mutta pelästyin kyllä.

Eemelin äiti ihanat nuo teidän turvakaukalot :)

Nyt täytyykin tästä lähteä töihin, heippa hei :wave:

Alx & Baby Boy 30+4
 
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille!! :wave:

AIVANA IHANIA masu kuvia olette laittaneet!! :heart:

(.) Oma mieli on ollut tämän aamun aika maissa, ja tulihan tuossa itkutkin itkettyä, herkkis kun olen...
Neuvolassa kävin aamulla.
Pissa puhdas
painoa tullut 167g/viikko (vain!! :D ) painoa kaiken kaikkiaan tullut nyt 11kg
RR 124/79
hemppari 119, viimeksi 114, joten rauta-annos tuplattiin
sf-mitta 28 ihan normaalisti menee ja syke 150...
Kaikki siis muuten hyvin, mutta sain komennuksen alkaa seurata sokereita tiuhaan, koska hyppivät ihan miten haluavat! :whistle:
Vauva vaan ei ole vieläkään raivotarjonnassa. Ihan kippurassa kiinni oikealla kylkiluissa ja välillä poikittain!!! Sain uuden neuvolan ajan kahden viikon päähän ja jos vauva ei sittenkään ole oikein päin, tulee kuulemma lähtö äitipolille.... Neuvolantäti puhui jo ulkokäännöksestäkin!! :eek: Pelkkä ajatus, että joutuisin sektioon... :'( :'( :'( Tulee pitkät kaksi viikkoa odotella sitä seuraavaa neuvolaa... Voiko mitään pelätä näin paljoa????? :ashamed:

Nyt on lähdettävä etsimään tietoa tuosta käännös asiasta, että vallaton mielikuvitukseni ei karkaisi ihan käsistä!

nasu ja nipsu 30+6

 
Heipparallaa :wave:

Tässä mun neuvola kuulumiset

rv 28+4
paino tippunut 600g (tähän menessä tullut noin 10 kg)
hb 106..rautaa syödään edelleen
paineet 115/66
pissa puhdas
sf 28..eli yläkäyrillä mennään
tarjonta viisto (pää kuitenkin alaspäin viistosti)
turvotus +
syke 130-140

Mulla myös tosi hankala olla selällään ja neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä..vauvankin sydän lompsotti (neuvolatädin sanonta). Jouduin kääntymään kyljelleen ja sitten vasta saatiin tasaset sydänäänet. eli vauvankin huono olla kun olen selällään.

Ens viikolla onkin sitten lääkäri ja taas katsotaan kohdunsuun tilanne. Supistuksia tulee mullakin..joskus jopa yöllä. Kävellä ei voi pitkiä matkoja..vatsa kovettuu niin ja alkaa supistamaan. Iltaisin muutenkin turvoksissa ja hankala olotila. Aamuisin levänneenä on ihan hyvä olla. Aikamoinen pallo alkaa tämä masu oleen..kuinkahan suuri vaaveli sieltä tällä kertaa tulee. :eek: Edelliset on ollu 3540/52, 4400/54 ja 3680/52. Keskimmäinen olikin aika jytky.. laitoksella oli paljon suurempi kuin muut. :D Oikea pulloposki :LOL:

Tervetuloa uudet joukkoon :wave:

Vaavelin tavarat ja huone alkaa olla kaikki kunnossa.. ei kuin tervetuloa äidin pikku toukka :heart: :heart:

Aurora ja toukka 28+6
 
Nasu: Olen ajatellut ihan samaa tuosta kääntö asiasta..mullakin vauva ei vielä täysin kääntynyt ja mieleen hiipinyt samat pelot...en tiedä haluanko että väkisin käännettäisiin. On kuulemma aika kivuliasta ja se ei takaa että pysyy siellä. :eek: Sektiosta taas paraneminen kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksestä.. sekään ei houkuta. Toivotaan että meidän vaavelit kääntyy vielä niinkuin pitääkin :D Onhan tässä aikaa vielä..
 
Nasu22

Sullakin sit sama edessä kun mulla. Mitään tietoa ei ole tosta kääntämisestä ja meillä vauva tiukasti istuu ei sitä edes huvita kääntyä. :eek: Rv 26 mulle sanottiin et ehtii kyllä kääntymään vielä monta kertaa mutta eipähän ole siltä tuntunut ja potkottaa todella kovin tonne alas. Välillä oikein pelkään et jalka plumpsahtaa ulos :LOL:

Jos jollain vaan on tietoa tosta kääntämisestä niin kertoilkaa meille ketkä siihen ehkä joutuvat.

Koskas sen vauvan viimeistään pitäisi kääntyä??? Siis koska vielä mahtuu kääntymään??

Itse en myöskään halua sektiota ja perätilasynnytystä en voi edes harkita! Esikoinen oli 3855g 52cm ja päänympäryskin oli 36 että jos tämä huitelee samoissa mitoissa niin pelottaa jo ihan tarpeeks.

No toivottavasti olen neuvolakäynnin jälkeen viisaampi. ;)
 
nasu , aurora ja niisku-rouva :eek: Mulle lääkäri sanoi maanantaina että kyllä se vauva ehtii hyvin vielä kääntyä... ja ehtiihän se! :) Uskotaan niin!! Mustakin tuntuu että joskus sieltä joku jalka tulee ulos kun potkii niin kipeästi kohdunsuuta....

Mä jostain luin kikkakolmosia miten sen sais kääntymään: yks oli että taskulampulla laittaa valoa masuun ja vetää sitä hitaasti alaspäin. et vauva muka näkis sen valon ja kääntyis sen mukana... :D Ja sit oli niitä että konttausasennossa ja peppu pystyssä heiluttelee takamusta niin vauva vois kääntyä... onks kellään mitään muita vinkkejä?

Mut jos ei käänny niin eihän sille sitten mitään mahda. :) Pääasia että vauva tulee ulos turvallisesti, tuli sitten sektiolla tai perätilasynnytyksellä. eikös niin?

EM ja dodoliina 30+1
 
Tervehdys...

Niin toivotaan et kääntyis. Googletin asiasta ja mitään niistä en halua!

Mulla on ikäviä muistoja jopa esikoisen synnytyksestä että ylimääräisiin toimenpiteisiin tyksiin en mene! mun kohdalla ne hiukan aina harjoittelee tuntuu jo ihan siltä ja kun mun elimistö ei ole mikään v*tun harjottelu kappale. Aina mulle sattuu kaikkea kamalaa ja sit sen jälkeen joku viitsii edes lukea mun paperit läpi tietääkseen et mulla on huonot suonet tai saan paniikkikohtauksen aika äkkiä tai et mun veri ei se aina hyydy niin ku pitäis. Syke laskee liian alas ja kaikkea kivaa ni ei en todellakaan lähde mihinkään kääntö yritykseen mun tuurilla istukka irtoo... seurauksena hätäsektio josta en toivu ja mies jää kahden pienen lapsen kanssa.
Joop se on kiva kun on mielikuvitus ja pelko näin paha tässä vaiheessa et oikein ahdistaa. Toivottavasti neuvolantäti jaksaa kuunnella mun sairaat pelkoni. :ashamed:
 
Aurora ja niisku-rouva "ihana", etten ole ainoa tämän asian kanssa!! Tai siis en todellakaan tätä kellekään toivo, mutta mukava, että en ole ainoa..
Itselleni sanoivat nyt neuvolassa, että viimestään silloin kahden viikon päästä on kääntynyt jos kääntyy, eli 33 viikolla. Eli jos siihen on uskominen niin eihän tätä "armon aikaa" enää ihan mahdottomasti ole! Oma vauvani ainakin oli kuulemma tiukasti kiinni kylkiluissa.. :|
Netistä ei tunnu aiheeseen liittyen löytyvän järin muuta kuin keskusteluja. Mutta olisi mukava löytää faktojakin. Pitänee sairaalojen sivuilta etsiä, luulisi siellä jotain ainakin olevan...
ElinaMarialla kiitos vinkeistä! :D Olen itsekin kuullut tuota taskulamppu juttua. Ainakin minä olen niin höperö, että kokeilen ihan mitä vain päällä seisomista! :D Tuskimpa siitä haittaakaan on.

Itse menen vaikka kymmenen kertaa ulkokäännökseen, kun sektioon. Ja jos vain voisin niin saisi pikkuinen tulla vaikka mikä paikka edellä, mutta omalla kohdallani tuskin edes harkitaan, kun esikoinenkaan ei meinannut mahtua pää edellä (50,5/ 3280) ja sen vuoksi nyt jo muutenkin mietitään, että minkä kokoinen vaavi mahtuu tulemaan...
Tottahan se on, että pitäisi vaan olla kiitollinen, että ylipäätään masussa on terve vauva, ja että synnytys sujuisi turvallisesti. Mutta kyllä tälläiset "ongelmat" kuitenkin laittavat mietityttämään..
Eihän se auta kun odotella muutama viikko, ja kuulostella, että miten asian kanssa edetään... :whistle:
 
"Therean: Eipä oikein terveenä täälläkään ole pysytty, huono omatunto vaivaa nyt kun selkä ei kestä, eikä alavatsa juuri mitään. Sekä flunssa vain vaivaa.. tänään sitten annoin periksi ( vasten tahtoisesti, mies ei pitänyt siitä että olen puoli kuollut ) Muutamana yönä nukkunu pari tuntia ja muuten valvonut. Silti on huono omatunto, pitäis jaksaa opiskella, pakkaa, siivoilla... Olenko huono ihminen kun ei paikat kestä? :( Käyn lääkärissä tänään, katsotaan mitä sanoo.. jotenkin tuntuu että valitan turhasta..
Jaahas joku jo sanoikin että ei ole tukiliivistä apua liitoskipuihin.. :headwall: Pitääkö mun nyt luovuttaa..? :'(
Kävely ei tosiaan tunnu hyvältä... pitää purra hammasta että voi kävellä pitempiä matkoja, plus supistelu tekee kipeää kun kohdunkannattimet on arat.. Harmittaa kyllä nyt..."

Tuo Thereanin kirjoittama teksti voisi olla hyvinkin minun näppikseltäni.. Aivan samat oireet ja kivut mulla, paitsi suppareita en tunnista, joten niitä mulla ei taida olla. Olen ollut taas pari päivää töissä sairasloman jälkeen ja ei paljoa naurata. Koitan nyt vielä toistaiseksi sinnitellä, mutta en tiedä.. Yöllä en meinaa päästä sängystä ylös vessaan, joka puolella kipuja. Selkä vaivaa.. alavatsa vaivaa edelleen.. huoh. En haluais valittaa kyllä, mutta töiden kannalta aika kurja?! Toisaalta mulla ois enää vain kuukausi töitä, sitten kesäloma ja äippäloma. Olis kiva olla vielä töissä.. ääh.

Meille tuli eilen äitiyspakkaus, oli oikein kiva. Huomenna sokerirasitukseen, jännittää.

Haleja kaikille, en ole oikein jaksanut kirjoitella, mutta lähes jokaisen viestin olen kuitenkin käynyt lukemassa! :heart:

Niiksu
 
Pauzi

Musta tuntuu vähän kummalliselle, et jos teille on sanottu et rv 32-33 jos ei ole kääntynyt niin ei enää käänny. Ja mä kun olen jäänyt siihen käsitykseen ettei yritetä kääntää ennen rv 36 ettei käänny sit takasin :eek: Kai näitäki on sit niin paljon ku on äitipolejakin, mut mua vähän ihmetyttää. Mulla vauva on rt, mut pelkäänkin et kääntyy pian pois. Sillä oli niin pitkään lemppariasentona olla sivuttain alhaalla. Toivotaan et näin pysys loppuun asti.
Joku jo sanoikin että pääasia et vauva saadaan turvallisesti ulos, mut mä en mitään muuta pelkää niin kauheesti kun sitä sektioo :ashamed: Musta on ihan ihmeellistä et joku synnytyspelosta kärsivä haluaa mieluummin sektion, mulla pelko on päinvastainen!!!
 
Pauzi. itseänikin vähän ihmetytti tuo kääntymis juttu. Mutta epäilen että neuvolantäti tarkoitti, että jos ei ole kääntynyt kahden viikon päästä, niin sitten sinne äitipolille, että ultraavat, ja saadaan varmuutta vauvan asentoon. Ei minunkaan mielestäni vauvaa käännetä ennen 36 viikkoa. Joko täti puhui epäselvästi tai itse ymmärsin väärin... :whistle:
Ja tarkoitti kai, että pitäisi jo alkaa olemaan 33 viikolla oikein päin. No selvinnee sitten seuraavassa neuvolassa.
Itse pelkään myös YLITSE KAIKEN sektiota!!!! Mukava kuulla etten ole ainoa. Jotenkin ihan oudolta tuntuu, että joku mielummin haluaa sen kun synnyttää alateitse. Taitaa olla harvinaisempaa tämä sektio pelko kuin alatiesynnytys-pelko...
 
Nikunaku Kiitos ohjeesta. Menee varmasti testiin heti viikonloppuna :p

Pian 3x äippä En näe Kelan sivuilta tietojani, koska on miehen kanssa yhteiset pankkitunnukset eli ne on mieheni nimellä :( No kipitin Kelaan (taaaas) ja ilmeni, että työpaikalta eivät ole lähettäneet ilmoitusta siitä, etteivät maksa 3kk palkkaa vaan erotuksen. Sekään ei riitä että sen kertoo vaan niiden pitää saada kirjallisena.... rasittava mesta....

Nasu22 Tsemppiä. Mulla kans viimeraskaudessa terkkari ja lääkäri olivat painelujensa ym. jälkeen varmoja, että vauva on perätilassa. Ultralla varmistettiin, että ihan oikein raivotarjonnassa oltiin. "Möykky" jota painelivat olikin sitten ilmeisesti peppu eikä pää.
 
Elinamaria: tottahan toki sen tärkein asia että lapsi saadaan turvallisesti tähän maailmaan!
Siitä ei varmasti kenkään tarvitse edes keskustella. Mutta näistä peloista ja mieltä askaruttavista asioista pitää saada puhua ja punnita eri vaihtoehtoja. Minä ainakin tykkään saada mahdollisimman paljon tietoa kaikesta ja kuulla muiden kokemuksista.

Toivotaan nyt että kaikkien vaavelit saadaan lähtöasemiin ajoissa :D
 
Therean: :hug: Et todellakaan ole huono ihminen siksi ettei paikat kestä! Raskaus tuo niin mahdottomasti muutoksia että ei ole ihme jos yksi jos toinenkin kohta kropassa reistailee. Uuden ihmisen kasvattaminen ja kantaminen on rankka homma, mutta onhan se palkintokin sitten lopussa aivan ainutlaatuisen ihana :heart:

Mullakaan ei tk:sta lainaan saatu tukivyö auta mitään :/ Ei sen paremmin alaselän kipuihin kuin liitoskipuihinkaan. Tänään oltiin kävellen esikoisen kanssa kerhossa, tai siis työnsin pojan rattaissa. Matkaa tuli yhteensä vain 5km mutta voi sitä kipua kun päästiin kotiin |O Selkä ihan kuin tulessa, ja pois päin tullessa jo supistelikin ikävästi :/
Mutta nuo selkä- ja liitoskivut on oikeastaan ainoat vaivat (lievää närästystä ja pahoinvointia lukuunottamatta) niin ajattelen kuitenkin että pääsen vähällä. Esikoista odottaessa olin paljon raihnaisempi ja jouduinkin olemaan sairaslomalla.

Nytkin lääkäri kysyi olenko töissä, olis kirjoittanut tuon selän takia sairaslomaa. Hassua sinänsä että töissä ollessa saisi sairaslomaa, mutta kun hoitaa omaa lasta niin ei sitten kuitenkaan minkäänlaista kodinhoitajaa tms. edes silloin tällöin muutamaksi tunniksi vaikka olisi kuinka huonona.

Onko teillä muilla kunnass/kaupungissa yhtä huono tilanne kuin täällä ettei lapsiperheille riitä mitään kotiapua?
Tänne piti tämän vuoden alusta palkata ihan oma kodinhoitaja lapsiperheille, mutta sitten viime hetkellä karvivat sen säästösyistä budjetista :kieh:

Eemelin äiti: Hienot kaukalot olitte hankkineet! Me ajateltiin tämä vauva kuskata vielä esikoiselle v.2007 hankitussa kaukalossa, ostetaan sitten uusi kolmannelle lapselle, jos sellainen vielä siunaantuu.

nasu22 ja muut kenen vaavi pt:ssa: Sama huoli mullakin, että mitä jos vauva ei käännykään :attn: Tsemppiä :hug:

Mutta ehtiihän ne vielä ihan hyvin kääntyä, esikoinenkin kääntyi vasta rv 32-33, en ihan tarkkaan muista mutta sen kyllä tunsi! Oli ihan mahdotonta mötkellystä ja sen jälkeen supisteli monta tuntia.

Meillä on rajana (kai) rv 36 että jos silloin on vielä pt:ssa niin sitten äitiolikäynti rv 36+ ja päätetään yritetäänkö ulkokäännöstä vai mitä.

Mulla vaan ongelmana se, että lääkäri sanoi istukan olevan sellaisessa kohdassa että se taitaa estää ulkokäännös-yrityksen tekemisen :/
Sektio ei houkuttele yhtään, mutta ei myöskään pt:n synnyttäminen alakautta. Onneksi ne kuitenkin tekee tarkat arviot mahtuisiko vauva tulemaan alakautta, tietty arviot on aina arvioita.

Se milloin vauva vielä mahtuu kääntymään riippuu lri:n mukaan monesta asiasta, esim. vauvan koosta, kohdun mallista jne. Ja toisethan saattaa kääntyä takaisin pt:an vaikka käännösyritys onnistuisikin (sanoi onnistumisprosentin olevan n.50% luokkaa).

Minä myös pelkään sektiota kamalasti :ashamed: Enkä vain sektiota, vaan myös kaikkia muita leikkauksia. En tajua mikä ihmeen laikkauskammo mulla on, tai että mistä se tulee :| Mutta mua pyörryttää jo pelkkä ajatus esim. siitä, jos synnytyksessä pitäis leikata väliliha.
Esikoista odottaessa lääkäri oli aika ihmeissään kun sanoin että mun ainoa synnytyspelko liittyy siihen jos joudun sektioon. Sanoi vaan, että yleensä synnytyspelosta kärsivät juuri haluavat sektioon. Oli tietty iloinen että oli niin päin, heidän näkövinkkelistään kuulema sektioon liittyy niin paljon enemmän riskejä kuin alatiesynnytykseen.

Esikoisen synnytys alakautta meni niin hyvin, samoin siitä toipuminen, että nyt tässä raskaudessa tuo sektiopelko on vain voimistunut kamalasti :whistle:
 
Ainiin, keskustelkaa ihmeessä asiasta tietävän lääkärin kanssa noista pt:an liittyvistä jutuista! Toivottavasti sellaiselle olisi kaikilla mahdollista päästä. Jos ei, niin ainakin kätilön tai terkkarin kanssa.

Meille onneksi sattui tosi ihana lääkäri viimeksi olleeseen ultraan, joka osasi kertoa hyvin ja ennen kaikkea mieltäni RAUHOITTAVASTI ulkokäännöksestä sekä pt:ssa olevan vauvan synnytysestä alakautta. Se keskustelu auttoi paljon, ilman sitä panikoisin paljon enemmän :whistle:
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Nasu: Täälläkin vauveli on ihan väärinpäin vielä ja mulle neuvolantäti sanoi että kerkee kyllä kääntyä moneen otteeseen.. viikolle 36 mennessä pitäs sit kuulemma olla viimeistää kääntynyt pääalaspäin.. että ei pitäs olla vielä mittää hätää! =) Tää pikku tapaus vaan tykkää ilmeisesti olla tuossa samassa asennossa koska ei mun mielestä oo kääntyilly mihkään suuntaan kertaakaan?! :D on mullakin käyny mielessä se kääntämine ja sektio, mutta ei se oo ainakaa viel alaknu pelottaa, uskon kuitenkin että kyllä siellä masussa kääntyillään oikein päin!

Hohhoi.. Mul on niin tylsää.. yksin himassa istunu koko päivän, kun mies töissä ja ei oo autoa.. :ashamed: tippu eilen pakoputki siitäkin! PRKL!! :LOL: ilma ois kivan lämmin mut ei saa itteää niskasta kiinne et lähtis vaikka käppäilemään, niimpä taian istua persus puutuneena täs sohvalla niin kauan kun mies tulee kotia.. :whistle:

Ainii mäkin huomasin että tulee välillä semmosta kirkasta nestettä tuolta alapäästä.. :/ mut onneks joku täällä neuvokin miten selvittää mitä se on.. Maitoa tai mitä se nyt onkaan tulee rinnoista ihan sikanaa aina kun käy makuu asentoo varsinkii kyljelleen.. inhottavaa.. :p

Tytsy+masukki 30+3
 
Täällä koti"apu" taitaa olla sitä että joku tulee lässyttään sun kotisohvalle tai vahtimaan lapsia, että itse pääset johonkin. EI KIITOS! Mulle tulis ku stressiä tuollaisesta. Itselle kun se lastenhoito on pienin vaiva ja KODIN PUHTAANA PITO suurin.
Mulle siis tarjottiin tätä "apua" ekalla neuvolakäynnillä.
 
moikka

Voi p! Olin postissa ja piru vie niiden pitää myydä niitä karkkeja.Teki sikana mielei lontoon raetta ja ostin.Pääsin autoon ja aloin syömään...ni kuulu kamala ääni.Mun hammas halkes.Menin heti hampikseen jos olis ollu jotain peruutus aikoja ku lapsilla oli hoitaja kotona. Ensimmäinen perutusaika on tänä pe. Muuten olis menny kuun loppuun. Voi hitto ku ottaa päähän.Meinaa alkaa särkee hammasta mut ei vielä.Kuhan saisi sen hampaan säästettyä.

Kebabista
: ei tullu yhtään liian vahvaa.Mulla oli jauhelihaa 750g paketti,sitä aromisuolaa ku piti laittaa 30 g ni en osannu arvioida paljonko se on,tuntu vaan paljolta ku avasin just sillo 90 g aromisuolan ja ois pitäny laittaa 1/3 osa siitä.Laitoin sitä 2 reilua ruokalusikallista.Pippurisekoitusta sen 1/5 dl. Tosi nopeestihan sen sai tehtyä pienellä vaivalla,mutta toi paistoaika oli niin pitkä.Jännitti kuinka käy koska meillä on kiertoilmauuni ja kaikki tuntuu valmistuvan siellä puolet nopeammin ja lämpötila ei saa olla sama ku ohjeessa. Mutta paistoin sen 3½ h mutta lämpötila oli alle 100 astetta,oisko se ollu 75-80 astetta.Suosittelen kyllä.Oli niin hyvää.
Kirjotinko jo että yhdessä ohjeessa suositeltiin tekee pieniä reikiä siihen alumiinifolioon,että rasva pääsee valuu pois. Mä paistoin sen ritilällä ja pelti oli alla johon ne rasvat valui.
Meinaan tehdä seuraavalla kerralla kaksi pötköö.Varmaan sillo ku esikoinen pääsee seuraavan kerran kotilomalle.

Mulla on vielä vinkki tohon lapsivesi juttuun: muistelisin että näin pitää testata lorahteleeko lapsivesi.Menee makaa sänkyyn tai riittääkö että istuu alas,sitte nouset ylös seisomaan...jos joka kerta lorahtaa jotain housuun ni silloin se voi hyvin olla lapsivettä.Eli jos kalvoon on tullu reikä.Mutta valkovuoto tuskin lorahtaa joka nousulla.

koitan kohta päästä lukemaan pinoa kunnolla.Nyt pitää mennä laittaa pikku neiti päiväunille.

nn rv 26+5
 
Therean Mä sanoin, että ei ole tukiliivistä ollut apua liitoskipuihin. Mutta sulle voi olla, älä luovuta vaikka mä valitankin :ashamed:

Kääntymisestä, sektiosta yms. Mä yritän tässä vaiheessa välttää sitä, että miettisin miten päin vauva on tai kääntyykö tai mahtuuko tai muuta. Tieto lisää tuskaa :D Odottelen viikkojen kulumista ja sitä synnytystapa-arviota. Ja sinne pelkopolille olen onneksi menossa keskustelemaan. Ajattelin, että keskustelen vain synnytyssairaalan väen kanssa mahdollisista kääntymisistä ja peloista yms. ja luotan täysin heidän näkemykseensä enkä sekoita itseäni kaikella mahdollisella tiedolla. Täältä mä luen ja suodatan sen mitä tunnen tarpeelliseksi.


 

Yhteistyössä