TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

humu82 ja Teheran :wave: Täällä kanssa perätilassa. Kääntö yritykseen on aika toukokuun alkuun 36+4 ois suunnitelmissa tehdä. Elättelen toiveita että tämä ipana kääntyisi omin avuin. Lääkäriltä sain vinkin, kannataa olla nelinkontin on kuulemma enemmän tilaa kohdussa kääntyä. Täällä siis välillä konttaillaan pitkin taloa :kieh:
Turvotusta ei ole. Pienet "rannut" on nilkoissa kun ottaa sukat pois illalla.
Snowball ei haittaa josset halua tarkemmin kertoa palstalla mistä päin olet voithan lattaa yksitysviestiä. Minusta kyllä tuntuu että tämä ipana on kanssa niin itsepäinen että jos kääntyy rt:hen niin varmasti menee kesäkuun puolelle. :kieh: Pessimisti pettyy vähemmän.
 
felicia
Täällä kärvistellään kovan päänsäryn kourissa. Olo on tosi hirveä, oksettaa ja kroppa
tärisee/vapisee. Vatsa ja selkä kanssa kipeät ja välillä supistaa, ei kuitenkaan
säännöllisesti.
Eipä ihme kun oon juossut lasten perässä iltapäivästä asti ja nukkunut huonosti yön.
Jotenkin alkoi vaan tulla epäilys, et oisko kuitenkin synnytys alkamassa, mut enpä usko,
aamulla on taas ok.
 
Kiitos kaikille kun toivotitte tervetulleiksi porukkaan jännäilemään. Täällä on taas yhdellä iltariehunta menossa, tuntuu että pissa lirahtaa housuun ihan väkisin kun tuo sopivasti nyrkkeilee. Reilu kaveri... :whistle:

Perätilasta on ollut puhetta... Mulla olis ollu kääntöyritys ens viikolla jos ei ois jollain ihmeen kaupalla sillon viime sunnuntaina kääntynyt itsekseen.

Turvotusta on... Sormukset eioo menny kuukauteen ja muutenkin olo on kun ilmapallolla...

Tytti83 Mie allekirjoitan ihan täysin ton "pessimisti ei pety" - sillä niinhän se menee ;)
 
Kääntymispuhureita kaikille perätilassa oleville :whistle:

Sisko äsken soitti, että oli löytänyt laatikollisen 60 senttisiä vaatteita :D Ei ainakaan sitten vaatteet lopu kesken, kun itsekin niitä olen haalinut aika lahjakkaan määrän. Sisko oli säästänyt parhaimmat vaatteet ja osa on käyttämättömiäkin ja unohtanut kaappiin. Tai siellä on jotain tyttö-vaatteita, jotka on käyttämättömiä. Heille kun tuli 3 poikaa. Siellä on mun kutoma myssykin :heart:

*muoks* Onko täällä muita Jytyn jäseniä? Tai muita liiton jäseniä? Mitenkähän jäsenmaksu menee äitiysloman ajalta? Mulla on otettu suoraan palkasta jäsenmaksu. Täytys varmaan liittoon päin ottaa yhteyttä, mutta kiva jos joku tietäisi jo kertoa =)

*muoks.2.* Voiko työnantajalta hakea verokortin pois ja toimittaa sen saman Kelaan? Vai tarviiko pyytää uusi? Vai kannattaisiko se laskettaa jokatapauksessa uudestaan... :whistle:
 
Huomenia...
Vauva ei anna nukkua yöllä ja esikoinenkin keksi jo kuuden aikaan, että nythän on jo aamu... Oih |O

sompio. Itse olen PAMin jäsen eikä ainakaan meillä tarvitse maksaa jäsenmaksuja mammaloman ajalta. Itse piti vain soittaa liittoon ja ilmottaa äippäloman aika, että merkitsivät ylös miltä kuukausilta en maksuja maksa.

nasu ja nipsu 37+1
 
Tervehdys kaikille!

Minäkin ilmoittaudun näin pitkästä aikaa. Oli ongelmia koneen ja netin kanssa ja sitten olen ahkerasti taustaillut vaikka en kommentoinut olekkaan. Täällä on niin ahkeria kirjoittajia, että välillä ei meinaa perässä pysyä!

Synnytystapa-arviossa en ole minäkään käynyt, eikä mitään puhetta sellaisesta ole neuvolassakaan ollut. Tämä syntyvä kun on jo kolmas, ja kaksi aikasempaakin olleet lähes neljä kiloisia joten oletettavasti tilaa piisaa.. Vaikkakin sekä lääkäri että terkkari sanoi, että tämä lapsukainen on aikaisempia vielä isompi, mikäli päättää loppuun asti masussa kölliä. Vähän meinaa jänskättää..

Ei muuta kun tsemppiä kaikille enmmän tai vähemmän vaivaisille, kuperkeikkoja pt-lapsille ja voimia niille, ketkä jo piankin tositoimiin pääsevät! Kaikki tässä ollaan jo loppusuoralla!! Enää vähän aikaa..

Mokka ja Hikka 34+5
 
Kiitos kaikille puhalluksista, toivotaan että meidän jääräpää vauva uskois puhetta. :) Jospa meidän kaikkien PT vauvat kuuntelis järkipuhetta. :p

Täällä neuvolassa lääkäri kun katsoi ultralla niin yritti mittailla samalla vauvan kokoa mutta varmistuu sitten äippäpolilla kunhan aika sinne tulee. Niiden perusteella ei mikään jättivauva.
Muuten ei kai mitään synnytystapa arviota.

Mikähän siinä on että paino oli taas pudonnut kun kävi neuvolassa, vaikka syön aina kun on nälkä ja herkuttelenkin aina silloin tällöin. :/ En nyt siis joka päivä syö herkkuja, ehkä pari kertaa viikossa.

Tosiaan, loppusuoralla kaikki ollaan. Alkaa olla jännät paikat tässä pinossa. :) Kuka jakaantuu ensin? =)
 
Huomenta.

Täällä voidaan hyvin. Eilen nukuin koko päivän :D Ja kuitenkin illalla jo nukahdin klo 23 vähän univelkoja kun tuo esikoinen on valvottanut.

Masussa villit möyrimiset.

Eilen oltiin ostoksilla koko perheen voimin pari tuntia vierähti ihan kepeesti. Illalla hiukan supisteli ja limatulppaa bongailin vessassa käydessä. :whistle:

Tänään mies haluaa lähteä skanssin avajaisiin :eek: Siellähän on porukkaa ihan sikana en tiedä onko niin järkevää lähteä sinne tällä vatsalla tunkemaan... :LOL:

Niisku-rouva & pikkupapu 36+2 :heart:
 
Huomenta..

En taida olla vieläkään hereillä, vaikka kävin suihkussakin pari tuntia sitte.. Jäätävä väsymys |O Ei tiedä miten päin nukkuis, ettei sattuis selkä,tulis paha olo tai supistelis. Keskiviikkona oli neuvola, kaikki hyvin =) Viikon päästä onkin lääkärineuvola, nyt eri lääkäri mitä ennen on ollu- odotan mielenkiinnolla. Terkkarin mukaan ei oo jättiläistä tulossa, enkä siihen usko itekkään.

Täälläkin olis tänään edessä kauppareissu. Onneks todettiin yhdestä suusta, et ei Skanssiin päinkään :LOL: Siellä on varmasti "muutama" muukin, ja mulla kun ei meinaa voimat riittää nokukauppoihinkaan.. Vauvaa varten on kaikki valmiina, ja mulle sopis meno-paluu tyksiin vaikka heti :D Omat kotiutumisvaatteet on viel mietinnässä mut ne ehtii mies haalia sittenki ku oon jo ite sairaalassa.

Pikkuneiti 4v jännittää nyt huomattavan paljon enemmän, kun synnytys lähestyy. Ite olen aika rauhallisin mielin- mitä nyt melkeen hypin seinille (hyppisin jos jaksaisin..) pian tän olotilan kanssa. Olisin niiiiin valmis lähtöön jo....plaah...

Ihme tosiaan ettei vielä oo kukaan jakautunut! Tarkkaa sakkia :LOL: Ai niin, piti kommentoida tohon miehen [/b]kuorsaukseen. Meillä autto se, kun mies oli nielurisaleikkauksessa- viime syksystä asti on ollu ihanan rauhallista :) Sitä ennen kokeili kuorsaussuihketta, muttei siitä ollu mitään hyötyä- samoin ne laastarit oli yhtä tyhjän kanssa. Nyt kehtaa mokoma väittää mun kuorsaavan :LOL: Tosin se ei häiritse kuulemma yhtään häntä, kultanen mies =) Miehen kuorsaus haittas hänen omiakin unia, niin tosi hyvä juttu että siitä päästiin.

Mietityttää
TYKSin tilanne, onkohan kovakin ruuhka..Jos muuten joku sinne suuntaava haluaa vaikka viesteillä enemmän ni yytä saa laittaa =)

Nyt pyykkien laittoon.. Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

Mamcelli ja masukki 36+5 :heart:
 
Sompio :wave: Täällä yks jytyn jäsen. Ei mullakaan ole tietoa noista asioista, tosin mulla työsuhde päättyy toukokuun lopulla..Mutta multakin on jäsenmaksu mennyt suoraan palkasta. Kerro toki jos selviää miten on! |O

Nara Musta tuo sun masu on ihana :D Mun mies on myös puhunut mun 'pikku'masustani että hirveen iso pallo. No, eihän näitä enää kauaa kannella. :D

(.) mä en jaksais enää tätä masua kannella. :ashamed: Mieli sanoo että syntyis jo, mutta sit tulee jarrua toiselta suunnalta ja kuulee vaan ajatuksen että vielä ihan hyvä vauvan oleilla masussa. Mun sisko sanoo että sit alkaa olee valmis synnytykseen ku nää 'en jaksa kantaa mahaa' ajatukset tulee.

G: Kertokaa tuntemuksianne, esim ootteko jo valmiita synnytykseen, henkisesti siis? :)

kissinminttu & nti potku 35+1
 
Täällä ollaan henkisesti enemmän kuin valmiita synnytykseen. Mutta järki sanoo että vielä saa mennä muutama viikko ja sitten olis vasta hyvä ajankohta syntyä. :heart:
Kyllä taas huomaa loppusuoran olevan meneillään, alkaa mieli olla jo aika levoton, haluais vaan tästä isosta olemuksesta eroon ja vauvan rinnalle. Ja sitten kun vauva on syntynyt, sitä haikailee, kuinka ihanaa oli ne potkut masussa jne. :D

Väsyttää.

stk ja minivitonen 34+3 :heart:
 
olipas tuskanen ilta..koko päivän oli liikkeellä ja illalla kun "rauhotuin" ni hirveät supistukset alkoi ja kunnon vihlonnat alapäässä,tuntu et nyt kyl repee paikat..eipä ole ennen ollut tollasta..tänkin päivän kauppareissu oli yhtä tuskaa noiden vihlontojen takia..mikäköhän niitä aiheuttaa
 
Tervetuloa uusille! :)

Mulla mieli vähän maassa. Oon ollut mahataudissa noin puolitoista vuorokautta, ettei yhtään mikään ole maistunut. No, neuvolas oli sit ketoaineet 3+ ja prot +. Kaikki muuten kyl hyvin. Verenpaine ok ja turvotusta ei yhtään. Eli luultavasti noi ketoaineet on vaan kuivumisesta. Nyt olo on hyvä ja taas ruoka ja juoma maistuu, mutta silti murehdin. :'( Kun ei ikinä oo pissas ollu mitään häikkää. Soittelevat sieltä vielä tänään, kun ei ollut oma th paikalla.

Napero on kyl pirteä ja potkii! :heart:

Mut kaikesta huolimatta, hyvää viikonloppua kaikille :wave:

alhambra ja napero 35+4
 
G: Henkisesti oon kyllä ihan valmis synnyttämään! :D Enemmän jännitän sitä että joutuuko päksissä neljän hengen huoneeseen ja selviänkö siitä selväjärkisenä. :whistle: Mutta se on taas asia jolle ei mitään voi jos sinne joutuu. Eilen bongailin illalla kivuttomia supistuksia. Mulla niitä ei yleensä ole ollut yhtään ja maha kiristyi eilen monta kertaa. Odottelin heti että josko ne siirtyis selkä puolelle ja sais jotain jo aikaseksi mut ei vielä. :D

Jonz&Tessu 38+2
 
Nara : mulla oli esikoisen (tytön) aikaan masu semmonen joka lähti selän puolelta leviämään, ihan ku uimarengas ois ollu vyötäröllä, nyt aivan erilainen: semmonen nätti pallo tossa edessä, takaa ei edes huomaa että raskaana olisi.. (Vaikka painoa onkin tullut lähes 10 kg :ashamed: ja lähtöpaino oli lievän ylipainon rajoissa) pakko uskoa että tyttö ja poikamahat on erilaiset, ainakin omassa tapauksessa..

alhambra jaksamisia :hug: , tod.näk. ketoaineet johtuu kuivumisesta..


Eilisen touhuamisen takia yö oli tuskaa, muutama usean minuutin kestävä ,kipeä, suppari, alapäässä tuntu että räjähtää. häpyluu varmaan menee kohta kahtia :LOL: Turvotusta on varmaan enemmän ku laki sallii, nilkat ei taivu, naama oli aamulla kuin turpiisa saanu, vettä kiskon litrakaupalla, mut ei se vaan auta. :x

Muutaman päivän tuntenut selvästi vihlaisuja kohdunkaulassa, onko muilla kokemuksia? :attn: liekkö nuo paikat aukeilee ja kypsyy. kun esikoiselta en muista tällaisia tuntemuksia..

36+5 ja lepopäivä...
 
Mä en oo oikein valmis synnyttämään en henkisesti enkä fyysisesti :D
Musta tuntuu että tässä on vaan hoidettu jotain sairautta rd;tä heh tuntuu että sitä jotenkin syrjäyttää koko synnytysajatuksen varsinkin kun tiedän että tämä ei itekseen täältä tule. Synnytys tai paremminkin käynnistys alkaa tasan tarkkaan sitten kun lekuri niin määrää. Pelko jo persuuksissa ens tiistain tuomiosta... jos vauva olis kasvanut entiseen tahtiin olis painoarvio nyt n.3,3-3,4 kg ,,en kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä painaako vauva vaikka 3kg vai 3,3kg sittenhän käynnistystä vaan pitkitetään ja lopputulos on kuitenkin sama painon suhteen ja käynnistys edessä joka tapauksessa. Ilmeisesti myös vaikuttaa että vauva oli viimeksi ainakin makrosominen ja se on aina riski vauvalle varsin näin loppuajasta vaikuttaa mm. vauvan hengitykseen. Sitten tietty hartiat on mahdollisesti leveät ja taas kasvaa mm. erbin pareesin riski. Parempi olla spekuloimatta ens viikolla on ehkä viisaampi...
 
pije: Oletkin ensimmainen, jolla olen kuullut olevan tata samaa palleavaivaa. Muuten on katsottu vaan kuin olisin jotenkin outo kun valitan... Kiitos tuesta ja jaksamista sinnekin pain!
Mulla ihan selkeasti se kaikista pahin raskausvaiva, ja vie younet lahes kokonaa :(. Se eilen ostettu kipugeeli auttaa ehka vahan, mutta ei tarpeeksi.
Mika muuten on Panacodin suositeltu annostus kun on raskaana, tietaisiko joku? Taalla kun ei sita codeiinia suositella ollenkaan niin en voi kenltakaan kysya, mutta nyt alkaa olla niin epatoivoiset ajat etta pakko sita on ottaa silti.

Taalla on ollut muutamia vihlaisuja kohdunkaulan kohdalla. Aina ovat liittyneet siihen tunteeseen, kun vauva poraa paataan alaspain, etta kylla luulisi avautumiseen liittyvan.

Henkisesti valmiita synnytykseen ollaan, enemman kuin valmiita. Eniten arveluttaa juuri tuo kun ei ole vauvan kokoa eika mun lantion kokoa tutkittu tai arvioitu lainkaan ja ekaa kertaa asialla, muuten ei edes pelottaisi.

Ihanaa kun mies on tanaan vapaalla ekaa kertaa yli viikkoon :). Mukavaa perjantaita muillekin!
 
Skanssiin ei suostunut tämäkään täti lähtemään! Itse kun raision myllyssä töissä, niin tiedän paljon turkulaisia saa liikkeelle tuollaisilla avauksilla. Hullua menoa!
Toisen äipän kanssa meinattiin, että käydään ensi viikon pe aamupäivällä tsekkaas millanen pulju tuli..

TYKSistä puhuttiin, olisko ollu mamcelli? Ruuhkaa kuulemma on ihan kiitettävästi. Ulos pistetään mahd pian, jos vaan kaikki ok niin äidillä kun vauvallakin. Mulle hyvä juttu, koska en halua olla siellä yhtään extraa, mutta ensisynnyttäjille pee juttu, jos tosi kiirutta siellä :/ Jää kaikki vaivaavat asiat vaivaan varmaan tosi hurjasti...
Mut toivotaan et jotenkin ihmeellisesti toukokuuksi hiljenisi :p

Hauskaa viikonloppua kaikille, toivotaan et kaikki sais nauttia vklsta, eikä näistä ihanista raskausvaivoista :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandra-85:
Oonkohan mä ainoa, joka ei pääse minkäänlaiseen synnytystapa-arvioon? :| Mä en ole edes saanut minkäänlaista painoarviota meidän pikkuisesta :( Lääkäri ei sanonut yhtikäs mitään siitä, ja neuvolantätikin sanoi, ettei lähde veikkaamaan yhtään mitään tuosta painosta. Höhhh. Jotenkin alkoi nyt jänskättää, että miten synnytys loppujen lopuksi menee, kun ei yhtään tiedä tilannetta, ja mulla vasta ensimmäinen lapsukainen tulossa. Pääsisinköhän mä Kättärille, jos soittaisin sinne?Vai pitääkö mennä yksityiselle?
Et ole ainoa! Ei täälläkään ole muuta tarjolla kuin neuvolalääkärin "arvio" ihan vaan käsituntumalla. Eikä mulla tällä viikolla lääkäri saanut mitään selvyyttä tarjonnasta, eikä sen jälkeen tutkinut mitenkään mun lantiota tms. Joten ihan kylmiltään vaan synnyttämään! Mulla siis myös ensisynnytys. En usko, että pääset Kättärille arvioon ilman lähetettä.

Tuon epäselvän tarjonnan takia päästiin nyt vielä yhteen ultraan, jonka mukaan Jyvä on kyllä pää ihan oikeaan suuntaan, mutta selkeästi ylempänä kuin mitä pitäisi olla eli ei ole vieläkään kiinnittynyt... :( Painoarvio ultraajan mukaan (käsin tunnusteltuna) oli n. 2,8, kg, nyt siis rv 36+3.

Oho, päästin viestin karkuun. Maya kyseli Panacodista. Minulle on kirjoitettu raskausaikana reseptiin: "1-2 tablettia 1-4 krt/pvä kipuun".

Henkisesti
alan olla ihan valmis synnyttämään. Tuntuu, että kotona olo menee ihan hukkaan ilman vauvaa. Ja muutenkin olen kärsimätön.

Minullakin on ollut tosi paljon noita vihlaisuja tuolla kohdunkaulan suunnalla. Toivottavasti ne viestivät tilanteen kehittymisestä.

Tervetuloa uusille!
:flower:

Nyt taidan leipoa korvapuusteja!

PilkkuPantteri & Jyvä 36+3
 
mulla ei ole mitään koko arviota annettu tähän menessä.Viime neuvolassakaan neuvolatäti ei osannu sanoa kummin päin vauva on.Ens viikolla on seuraava neuvola.Ja sitä neuvolalääkäri aikaa pohdin,että kai sellainen tässä loppu vaiheessa pitäis vielä olla.Kuulin just,että meidän neuvolalääkäri voi ultrata jos tarvetta.Np-ultranhan hän teki.

kyllä alkanu jännittää,niin ja voinki vastata,että en ole henkisesti valmis vielä synnyttämään.
Viikkojakin liian vähän.
Turvotusta on,sormukset ei ole ollu kädessä pitkään aikaan.Muutenki tosi huonosti niitä käytän. Jaloissa turvotusta,mutta edelleen akuhulla odotan koska saan norsun jalat.
Joko siksakkia: on lähteny synnyttää? LA:kin piti käydä kurkkaa pinosta,hällä on LA 8.5.

Ihanaa ku on perjantai. Mut tuskin mitään erikoista viikonloppuna kummiskaan on ohjelmassa. MLL:n lastenvaatekirppis tais olla nyt la Huittisissa.Pitää kurkkia jos netissä olis jo ilmoitus siitä.

NN rv 33+0 ( 34+1 menkkojen mukaan)

 
Ai niin turvotusta ei minulla ole ollut juuri lainkaan. Nilkoissa on iltaisin välillä aika hillityt rannut, jos olen kovasti ollut jaloillani. Olen kyllä käyttänytkin tukisukkia koko raskauden ajan suonikohjujen pelossa ja lisäksi juon normaalistikin tosi paljon vettä päivän aikana (n. 2- 2,5 l).
 
Mullekkaan ei ole koskaan tehty erikseen mitään synnytystapa-arviota. Ei edes silloin kun esikoista odotin. Viimeisellä lääkärikäynnillä lääkäri antoi jonkinlaisen kokoarvion tunnustelemalla vatsan päältä. Esikoinen painoi syntyessään 3820g.

vihlaisuja ja "poraamista" täällä tuntunut jo jonkin aikaa. Viime neuvolakäynnillä vauva olikin jo vähän laskeutunut, ei vielä kuitenkaan kiinnittynyt. Tuota "poraamista" ja vihlomista on tuntunut nyt taas lisää ihan kiitettävästi, saas nähä tiistaina neuvolassa, mikä on tilanne sillon.

supistuksia
on tänään taas tullut jonkinverran. Ei kuitenkaan mitään harjoitussuppareita kummemman tuntuisia.

Nyt ruoan kimppuun...

stk ja minivitonen 34+3 :heart:
 
G: Mä en ole valmis vielä synnytykseen :| Mä haluan pitää tän mahan :D Tämä on niin ihana vaikka vaivoja onkin :heart: Ja saahan tuo Nuppu rauhassa kasvaa vielä monta viikkoa.

Maya Muistaakseni toisessa pinossa oli puhetta tuosta Panacodista kun jollekin oli määrätty. Suurin osa piti sitä sellaisena lääkkeenä, jota ei suositella ja siitä kai jotain tutkimuksia sikiökuolemistakin oli. Mutta itsellä ei minkäännäköistä faktatietoa :attn: Luotetaan lääkärin arvioon, joka sitä määrää.

Kissinminttu Juu, kerron sitten kun saan aikaiseksi ottaa yhteyttä liittoon.

Kohdunkaulan vihlaisuista terkka juuri viimeksi varoitteli, että niitä tulee sitten kun vauva laskeutuu ja yrittää liikkua. Kun tilaa on vähän, niin siitä syntyy uusia kipuja. Kertoi etten pelästy :D
 

Yhteistyössä