TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Sompio meilläkin käsittääkseni takana nyt perhevalmennukset, ei ollu kyllä kuin yksi tunti sitä parisuhdelöpinää ja sit toinen kerta sitä fysioterapiajuttua. Ensi keskiviikkona oisi sitten juttua synnytyksestä ja se synnytysvideo, tekis mieli mennä ihan "varmuuden vuoksi" mutta mies on silloin iltavuorossa eikä ehkä saa sitä päivää vapaaksi niin en taida minäkään yksin viitsiä..


Meillä kävi tänään sitten pesukoneen korjaaja tekemässä vakuutusyhtiölle arvion ja totesi että turha on konetta korjata. Kiva, 4v vanha Upon kone ja siis aivan käyttökelvoton nyt.
Ja vakuutusyhtiö ei korvaa kuin 200e uudesta koneesta kun vastaava maksaa 500e halvimmillaan. Eli taas pitää sijoittaa kun ei noita pyykkejä ala käsinkään pesemään! :(

Mullakin tökki palsta tänään ja kyllästyneenä sitten päivitin sivun jolloin toimi taas hyvin.

Tervetuloa Bad Virgin myös toukokuisten palstalle! :flower:


Huomenna neuvolaan eli pitää vielä vaa'alle pompata tän illan päätteeksi, kuinkahan paljon tällä kertaa.. :ashamed:

Suzyanne ihanat vauvanvaatteet! Ois kyllä munkin matkaan tarttuneet jos ois vastaan tullut! =)


Jaksamisia!


Jasmin ja herra aarre 30+4 :heart:
 
Suzyanne: noi kotiutumisvaatteet on todella ihanat. Kun tuun kuukauden päästä Suomeen, niin täytyy mennä kattomaan tota samaa pukua. Talvella ei juurikaan ollut myynnissä noita vanupukuja. Täällä on sit vain sellaisia älly-lällyvärisiä. Ai niin, ootko muuten huomannut, että siitä "vauvan huolto-oppaasta" on olemassa myös taaperoversio. Sellaisen ajattelin ehkä joskus myös ostaa omalle insinöörimiehelleni.

Perhevalmennuksesta:
Kivaa että on puhetta siitäkin. Nyt mun pitäis mennä sinne tietty yksin, kun mies ei ole vielä silloin Suomessa. Vähän olen ennakoinutkin, että ei se kovin antoisaa ole. Saas nähdä, tuleeko mentyä ainakaan noihin parisuhde-osioihin.

Harsoista: Mä ostin jostain Kampin lastenvaateliikkeestä harsopaketin, jossa oli 10 tai 12 kpl sinisiä, valkoisia ja kuviollisia. Se maksoi jotain 14e. Varmasti itse tekemällä saisi halvemmalla, mutta mä oon vai niin laiska.

jee, kohta on taas viikonloppu, jaksamisia!
 
Joo elikkä mä olen 29v jo yhden tytön äiti,Jessica on nyt 2v4kk ja perheeseen kuuluu myös isä 35v.
Mä olen tällä hetkellä työtön kotiäiti,tein aiemmin tehtaalla sijaisuuksia,mutta kukin arvata saattaa,näinä päivinä töitä ei sieltä määräaikaisille löydy :(
Mutta parin kuukauden päästähän alkaa jo mammaloma,sitä odotellessa :D

Perheen isä on samaisella tehtaalla vakituisena ja nyt odotellaankin yt-neuvottelujen päätöstä,saa nähdä =)

Mun olisi tarkoitus tämän kakkosen kotihoidon jälkeen lähteä opiskelemaan lähihoitajakouluun ja siitä sitten amk:n,haaveammattini olisi kätilö :D

No,mutta kirjoittelemisiin taas :wave:

Bad Virgin ja Paprica
 
Heips, ja lämpimästi tervetuloa Bad virgin!

Ihon kutinasta, tuntuu ainakin että kädet,jalat ja vatsa kutisee etenkin just iltaisin. :/ Rasvaaminen auttaa jonkun verran.

Ne sokeriarvot oli hyvät terkkarin mukaan..tosin se ulkomaalais syntyinen lekuri väitti mulle että paastoarvo on koholla... mikä on 5.1 mulla... ei tainnut lekuri tietää mistä puhuu.. :kieh: Se ärsytti eilen suunnattomasti. ENNEN oli raja 5.1 nykyään 5.3..
Nyt mun pitäis kuulemma pitää dieettiä lekurin mukaan.. |O Joo-o..kun en muutenkaan syö juuri mitään ylimääräistä..
Taidan uskoa enemmän terkkaria..

Ja ei varmaan tarvii sanoa että ärsyttää vieläkin asia.. :whistle:

Therean&neiti27+3
 
Heips!

Ihania vaatteita suzyanne ja onneksi ei löytynyt mtn vikoja =)

Neuvola taas takana, kaikki oli ok. Paitsi paino mua ahdistaa vaan, edelleen oli tullut se vajaa 800g/vko. Tosin terkkari ei puhunut vieläkään mitään sokerirasitustestistä onneksi!! Mutta kai antaa olla, kun oireita tms ei ole ja vauvaa ultrataan parin viikon välein..
Nyt olen kyllä alkanut kyttää mitä syön ja iltasin syö enää mitään! Tosin turvotusta vieläkin, eli osa painosta tuleepi siitä.

Kiitos jollekin IKEA-vinkistä, siis harsoista. Ollaan parin viikon aikana menossa hakemaan pinnasänky yms, niin tuli lisättyä tuokin listaan =)

Meille tulee digikamera synnärille mukaan ja ehkä yksi masukuva ennen synnytystä, sitten vaan vauva kuvia ja tietty perinteiset pesukuvat isistä ja vaavista :heart:

Mutta eipä kummempia siis tänne!
 
Pikainen tervehdys hyvät odottajat! Lähden loppuviikoksi lomailemaan. En pääse palstalle sinä aikana, voi tulla vieroitusoireita. Mutta pitäkää palsta pystyssä ja voikaa hyvin.

Kommentoin taas, kun tulen... :wave:

Alhambra + Napero rv28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Sokerirasituksessa käyty..hirveet 2h pyörrytti vaan. Kotona mittasin lukemat 11.6 :eek: tarvii paljoa miettiä narahtaako vai ei!? KYLLÄ!
Soitatko sä neuvolaan tuloksista,mä soitin soittoaikana ja kuulin jääneeni kiinni :snotty:

alhambra hyvää lomaa :wave:


BV ja P 26+4
 
Bad Virgin; huomenna soitan ne viralliset tulokset tuo 2h arvo pitäs olla alle 8.7. Onhan mulla käytännössä nytkin se RD on vaan narahtanut eri testeissä viimeksi oli keskimmäinen arvo koholla ja paasto oli sitten eri mittauksessa koholla. Samaa ruokavaliota tässä tai siis tiukempaa varmaa joutuu jatkamaan. En mä tiiä mitä ne nykysin tekee jos on vaikka kaikki koholla tarviiko käydä äitipolilla tms? Jos mä oikein katoin merkas se paastoksi 5.5 sillä pikatestillä mikä siinä on raja-arvo? Noh huomenna selviää ne lukemat. Tuttua hommaahan tämä on ..edellisessä raskaudessa oli kaikki 3 arvoa koholla taitaa olla nytkin. En oo koskaan insuliinille onneks joutunut.
 
Suzyanne
Pianissimo Mielestäni puku oli nyt kevääksi tullut Lindexille, uskoisin että niitä vielä kuukauden päästä on. Itse ihastuin siihen, sekä noihin muihin saman sarjan vaatteisiin ensisilmäyksellä, ja nappasin samantien koko setin, noiden lisäksi vielä yhden body, jossa on valkoisella pohjalla ruskeita raitoja, ja vihreät reunukset. Ihana kokohaalari olisi vielä ollut samaa sarjaa, sekä myssy, mutta ne jätin ainakin vielä kauppaan, voi olla että tosin käyn nappaamassa myöhemmin. :whistle:

Myötätuntoni kaikille sokrurasituksesta narahtaneet, täältä ehkä tullaan perästä, eli testiin joudun minäkin. Kiitos sille palstalaiselle, (en tietty muista kuka se oli :ashamed: ) joka vinkkasi että kova janoni, väsymykseni ja vessahätäni voisivat olla sitä. Sittenhän sen näkee.

Muita äippäpolikuulumisia, vaavi on nyt 1530 g eli keskikäyrällä mennään edelleen, ja raivotarjonnassa edelleen, on ollut jo viikosta 25 asti, eikä enää tarvitsisi kääntyäkään. Kohdunkaula oli normaali, eli 2,5 cm, ja kohdunsuu napakasti kiinni. Mutta koska edelleen supistelee pienimmästäkin rasituksesta, saikku jatkuu 22.3 asti eli äitiysloman alkuun. Mitenhän sitä saa ajan kulumaan, noh, ehkä samalla tavalla kuin tämän 2 kk tähänkin asti.. :D

[/b]Perhevalmennuksesta vielä, että minäkin olisin hyvin voinut sinne mennä tiistaina yksin, mutta jotenkin olen niin hassu, etten kehdannut, kun ajattelin että kaikki luulee että mies on jättänyt, ja säälivät..voi että olen sit hassu luuloineni! :LOL:

alhambra hyvää lomaa sinulle! :flower:

Suzyanne 30+1
 
Suzyanne
Hihi minäkin se näköjään onnistuin sotkemaan mustaukset.. :D

Närästyksestä piti vielä sanomani, että te keillä sitä on, eikä Rennie tai Gaviscon auta, pyytäkää ihmeessä lääkäriltä Ranixal-resepti! Otin tunti sitten ekan, ja aah mikä autuus kun ei närästä!! Minua on närästänyt suunnilleen viikosta 20 asti, ja se on vaan pahentunut koko ajan, eikä nuo em. käsikauppalääkkeet auttaneet tippaakaan. Mutta tämä auttoi. Kohta meinaan ottaa päivänokoset, saas nähdä auttaako se refluksiinikin, eli makuulla on tupannut tulemaan usein kamalanmakuista, hapokasta "tavaraa" kurkkuun kesken unien... :x
 
Tervehdys vaan taas!

Bad Virgin tervehdys vaan, minäkin kirjoittelen täällä ja tuolla kesäkuisissa, kun sinne ensin sen alkuperäisen LA:n mukaan olisin kuulunut, mutta tänne sitten sen muutetun mukaan.

Neuvolakuulumisia hemppa 121 ja painoa tullut ihan liikaa. Sokerit on ollut nyt ok paastossa (4.9), mutta kai ne muuten heittää, kun tuota painoa on kertynyt tosiaan jo 11 kg tän odotuksen aikana :ashamed: Ja tietysti osansa tekee tämä ettei pääse liikkumaan normaalisti. 2 viikon välein on tosiaan ultra noiden suppareiden takia. Meillä vaihtuu taas neuvola"täti", vähänkö harmittaa. Jotenki kurjaa kun on eri ihminen aina.
Vekaran syke oli 140 ja keskikäyrällä sanoi kasvun olevan.

Voihan nenä, mulla on vakava raskausdementia kun en muista mitä piti kirjoittaa ja sitten oon huomannut sellaisen että jos nuo isommat muksut alkaa kinaamaan ni mun pää tyhjenee kaikesta, en muista enää mitään. :headwall: Ja nytkin ne huomasi kesken leikin että olen koneella niin heti alkoi kinaaminen, joten palaan asiaan kun tilanne rauhoittuu.

Mantelinkukka + vekara
 
Suzyanne: kiitti tiedosta! Tää tod.näk. matkii ja hankkii samanlaiset vermeet. Oli niin ihanat.

Sit kysymys kastepuvusta. Onko teistä kukaan käyttänyt kastehaalaria vauvalla? Ymmärsin, että ne ovat yleistymässä, mutta silti kaikki papit eivät hyväksy niitä. Myös seurakuntien ohjeet vaihtelivat. Joissain paikoissa sanotaan vain, että asun on oltava valkoinen, oli se sitten mikä hyvänsä vaatekappale. Meidän seurakunnan ohjeessa puhutaan koko ajan vain kastemekosta. Ehkä asia selviää vain kysymällä meidän seurakunnasta.

Jos jollain on ollut haalari, mistä olette hankkineet? Ihan kamalasti ei tarjontaa ollut, kun tässä ajankuluksi surffailin.

muoks: mäkin sössin noi mustaukset... noh, nyt on kunnossa.
 
Suzyanne
Pianissimo kun sitten menet Lindexille, varaudu siihen että rahaa palaa rutkasti, sillä siellä on ihan hillittömän ihania vauvanvaatteita! Itse en enää uskalla pahemmin sinne mennä edes "vain katselemaan", kun rahat siinä menee. :whistle: Olen katsonut kaikkien mahdollisten kauppojen vauvanvaatevalikoimat läpi, ja Lindexillä on eniten minun makuani. Sieltä tykkään itsellenikin vaatteita ostaa, sen vähän mitä kaupoista hankin, suurin osahan niistä on Valtterin kirppikseltä... =) Pianissimolle vielä, että sitten kun tulet Helsinkiin, tuolta em. kirppikseltä kannattaa ostaa myös vauvanvaatteita, siellä on niitä runsaasti, ja useimmat myyvät halvalla, sieltä olen vauvanvaatteetkin 90%:sesti ostanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Piina: mites sun kutiava iho?
.

Syön päivittäin heiniksiä, joka pitää kutinan aikahyvin poissa, mutta sen lisäksi rasvailen ahkerasti ja kortisooniakin käytän välillä.

Kastepuvusta: Ihan on perinteinen valkoinen mekkomallinen kaapissa odottamassa. Sassa olen itsekin kastettu, kuten myös kaikki lapsemme sekä joitain muitakin sukulaisia ja tuttuja.

Nyt alkaa jo potkut tekemään kipeää. Meinaa jalka välillä tulla tosiaan ihosta läpi. Mutta toisaalta ihan kiva, enään kun ei olekaan kuin pari kuukautta laskettuun aikaan =) Mullakin alkaa mieli virkistymään ja masennus siirtymään taka-alalle =)




 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Ehkä minäkin nyt ilmoittelen vähän omia kuulumisia. Jotenkin oon enemmän jumittunut tuolle toiselle palstalle, täällä kyllä käyn aina lueskelemassa silloin tällöin. LA vaihdettiin aika aikaisessa vaiheessa 10.5, eli sen vois päivitellä etusivulle.
Raskaus on mennyt kohtuu hyvin, ilman suurempia vaivoja. Selkää oon sairastanut ennen raskauttakin, joten odotettavaa oli että tulee vaivaamaan myös nyt raskauden aikana. Joten koska työni on fyysisesti rankkaa olen ollut sairaslomalla selän takia vuoden alusta. Huomenna olis vielä työpaikkalääkärin tapaaminen, ja oletuksena on että sairasloma jatketaan äippäloman alkuun asti. 5vk olis vielä "töitä".
Aika kyllä käy vähän pitkäksi, kun ei ole pienempiä lapsia hoidettavana (paitsi nuo kissathan on kyllä melkein kuin lapsia :LOL: ) ja selkä kipeytyy pienestäkin aktiviteetista, esim. astiapesukoneen täytöstä tai imuroinnista. Mutta uskon että palkinto on tän arvoinen sitten toukokuussa.
Hankinnat alkaa olla tehty, ja vauva muljuaa kauheella voimalla.
Eilisessä neuvolassa oli kaikki vallanmainiosti, vauva jo RT:ssä kuten olin aavistellutkin ja nyt tullut kiloja 10 aikaan ennen raskautta. toivotaan ettei enää toista kymppiä tulis :ashamed:

jonskuska ja keijo rv29+4
 
:wave:

Uus yritys... äsken painoin jotain mitä lie-näppäintä ja onnistuin lähettään mun viestin, vaikka vasta ekaa lausetta olin kirjottamassa. :D Mut laitetaan se tän uuden, ja meille ensimmäisen kannettavan syyksi. :xmas:

Kastemekko meillä käytössä. Esikoinen kastettiin samassa puvussa, missä minutkin (ja moni muu) on aikanaan kastettu. Mutta sitten innostuin tekemään mun hääpuvusta ylimääräiseksi jääneestä kankaasta kastemekon, ja sillä on sitten meidän muut lapset kastettu. Mun oli tarkoitus tehdä se puku jo ennen esikoisen kastetta, mutta kun tyttö syntyi n.1kk meidän häistä, ei siinä oikein kerennyt ja jaksanut panostaa. :D

Mulla eilen imuroidessa luisti jalka tossa parketilla aika pahasti... jotain spagaatin tapaista siinä huomasin suorittavani. Ja melko miehekäs "korkea C" siinä tais multa päästä, kun alapäähän SATTUI niin kamalasti. Ihan kuin se olis revennyt liitoksistaan. |O Koko eilisen loppupäivän olin ihan auuuuuu-uuu, aamulla oli aika paljon parempi, mut nyt taas alkanut päivän mittaan tekeen niin kipeetä. Ei sovi yhteen liitoskivut ja spagaatit!! Ei alkuunkaan! En suosittele kenellekkään! :snotty:

Mun on ollut ihan pakko opetella vähän hillitsemään itteeni vauvan vaatteiden ja tarvikkeiden ostamisen osalta. Kun on tota tavaraa säästössä aiemmilta kerroilta jo niin paljon... Mut oikeen ilkeetä tekee välillä jättää kauppaan joku oikein ihana vauvan puku. :D Aattelin panostaa sit enemmän, kun nähdään kumpi sieltä putkahtaa... ettei tarvii niitä unisex-vaatteita ostella yhtään enempää kaapin täytteeksi. Mut mielelläni teidän muiden ostoksia ihastelen ja lueskelen. :D

stk ja minivitonen 27+2 :heart:
 
Mä sain jätettyä tänään kaikki vauvanvaatteet kauppaan =) Juurikin Lindexillä kävin hypistelemässä ja ne on aivan ihania :heart: Kotona päätin, että jos ale-rekistä löydän jotain, mitä voisimme vielä tarvita, niin sitten saan ostaa. Mutta kun alessa oli lähinnä vain bodyja, joita meillä on jo ennestään aika paljon :whistle:

Huppupyyhkeen ostin, mutta sellaista meillä ei ennestään ollutkaan, joten se oli oikeasti ostolislistalla. Ja yhden pussilakanasetin.

Sitten ostin itselleni kahdet imetysliivit ja saa nähdä kuinka onnistuin arvioimaan kokoa. Mutta käytin Stocmannin kanta-asiakassetelin, jossa sai 100 ?:n ostokset 80 ?:llä, niin ajattelin kokeilla onneani =) Tosin myyjä oli tosi asiantunteva ja käytinkin pitkän tovin kokeilemalla eri liivejä ja eri kokoja.

Kastemekoksi meille tulee minun äidiltäni sellainen, jolla on kastettu kaikki hänen lapsenlapset. Nyt saa toivottavasti ensimmäistä kertaa siihen ommella vaaleanpunaiset nauhat :heart: Mies varmaan tykkäisi tuosta haalarista, mutta ei onneksi tiedä sellaisesta :whistle: Tosin en minäkään ollut sellaisesta ennen kuullut.
Mutta ostamme siihen päivään jonkin ihanan prinsessamekon, jota pidetään muuten ja sitten kastetilaisuuteen kastemekko päälle.
 
Terve tuleo Bad Virgin
b]Suzyanne[/b] Hyvä ettei ultrassa löytynyt mitään. Taisin muuten ostaa saman kirjan avomiehelle nimpparilahjaksi. Sen minkä minä ostin oli nimeltään Uusi vayva huoltajan opas. Kuin itse luin sitä nauroin ääneen.
Ummetuksesta kärsitään myös täällä ja minäkin laitan aivan minun rautatablettien piikkiin.
Kastemekkona meillä tulee olemaan minun äitini minulle virkkaama kastemekko. Se on valkoinen ja siihen tulee alle joko vaaleansinen tai vaaleanpunainen alus mekko. Mikä näkyy kastenmekon alta kun se on virkattua pitsiä.

Tänään sain viimeisteltyä tossut jotka olen neulonut Pavulle. Avomiehen toivomuksesta tein niiistä "maastokuvioiset" :LOL: Nuoloin ne vihreästä Nalle Colori langsta. Laitan niihin sitten siniset tai punaiset nauhat vaikka laitoksella kun Papu on syntynyt.

Tytti ja Papu 26+4
 
Moikka taas pitkästä aikaa! :wave:

Olen käynyt täällä päivittäin lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en ole itse saanut aikaiseksi kirjoitella.

Tänään tuli täyteen tasan 28 viikkoa, jihuu! Neuvola oli eilen ja kaikki oli oikein hyvin: kohdunsuu kiinni, kohdunkaula 3-4 cm, hemoglobiinikin noussu Obsidan-rautatablettien avulla jo 121:een, verenpaineet hyvät.. Kohdunpohjan korkeus 25,5 cm, eli ihan keskikäyrällä. Viis viikkoa sitten edellisessä mittauksessa oli vain 15cm, ihan alarajan alapuolella, joten hyvä että ollaan nyt normaalimitoissa. Ainoa mistä tuli ihan kohtuullisesti terkkarilta motkotusta, oli paino joka on nyt noussut jo 11 kg.. :whistle: noh, itse en kyllä ole huolissani, koska kyllä se sit siitä pikkuhiljaa sulaa pois kun vauva syntyy. Nyt on niin väsy olo vaan ettei todella jaksa miettiä koko ajan urheilua ja mitä suuhunsa pistää..

Vauva on jo kova potkimaan, onneks en herää siihen, mies vaan kertoilee aamulla aina silloin tällöin että jätkä on vetänyt kovaa rallia masussa keskellä yötä kun hän on kokeillut kädellä masun päältä! :LOL:

Kastemekoksi tulee varmaan sama kastemekko missä mieheni ja hänen siskonsa on kastettu. Sit jos seuraava vauva on tyttö, niin hänet voidaan sitten kastaa minun vanhassa kastemekossa. :)

Pitääpä käydä tuolla Lindexillä huomenna kurkkaamassa vauvan vaatteita, tähän mennessä olen ostanut suurimman osan vauvan vaatteista kirppikseltä, sieltä tekee kyllä ihania löytöjä! Hyviä kirppiksiä pk-seudulla on mm. Pandakirppis Myyrmannin parkkihallissa ja Helsingin Jäähallin kirppis. Valtteristakin on löytynyt jonkin verran vauvan vaatteita. Pesin kaksi koneellista vauvan pyykkiä tällä viikolla, oli ihana taitella niitä kaappiin! :heart: Pikkuvaatteille on varattu meidän vaatekaapista 3 hyllyä, näyttää kyl jo nyt siltä että eihän sinne mahdu oikeen mitään..

Vielä ei oikein hoksaa että laskettu aika on jo niin lähellä, olen katsellut lähiaikoina useamman kerran MTV3 Faktalta sellasta Synnytyssairaala ohjelmaa, jossa näytetään riskisynnytyksiä ja raskauksia. On kyllä tosi mielenkiintoinen ohjelma, mutta ei sovi synnytyspelkoisille.. Itse olen tykännyt niitä katsoa, ensisynnyttäjä kun olen ja kaikki on vielä vähän utopiaa. Jännä nähdä että turha sitä synnytystä on tosiaan etukäteen suunnitella koska kaikki saattaa kääntyäkin ihan päinvastoin kun olisi suunnitellut. :)

RockMummy + Pikkurokkari rv 28
 
Mä olen harjoitellut kutomista. Tai siis muistutellut mieleen, olenhan mä joskus 15-vuotta sitten kutonut :whistle: Mulla on netti auki ja kaksi kirjaa. Olen saanut jo oikean ja nurjan neuleen onnistumaan :D
Mikähän olisi helpo juttu alkaa tekemään ensimmäinen työ? Vinkkejä?
 

Yhteistyössä