TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Heissan!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan hyvin. Kohdun sisäsuu oli kiinni ja kanava kiinteä ja 2cm. Terkka oli aiemmin kokenut vauvan pieneksi viikkoja nähden, mutta siihen lekuri ei osannut mitään sanoa, koska ei osannut... jännä ettei neuvolalääkäreiksi valita sellaisia, jotka ovat perehtyneet hommaan ja tekisivät sitä päivittäin :/ muuten kyllä mukava lääkäri miellä. Keskusteltiin myös tulevasta ehkäisystä ja suositteli hormoonikierukkaa. Sen voi kuulemma laittaa jo imetysaikana ja ennen menkkojen alkuakin, mutta kuitenkin mielellään 6kk synnytyksen jälkeen.

Miten teillä odottajilla autoilu sujuu? Mulla kun mienaa tila loppua. Ratti on jo mahassa kiinni, vaikka takinkin avaan ajonajaksi. Ei kovin turvallista :/ ja vielä olisi muutama kuukausi raskautta edessäpäin ja asutaan niin, että mun on pakko ajella raskauden loppuun asti tai muuten emme pääse kulkemaan mihinkään, en pääsisi edes neuvolaan. Mies kun on kotona vain viikonloppuisin.

Sairaalakassin olen pakannut supistusten aikana ja ei kait siinä muuta kuin pesuaineet, hammasharja, hiusharja, kirja ja kotiinpaluvaatteet sekä tietty side.

Liivinsuojina olen käyttänyt halppissiteitä kahtia leikattuna. Halppissiteet kun ovat niitä pehmoisia ja miellyttävän tuntuisia ärtyneillekin nänneille sekä paljon halvempia kuin oikeat liivinsuojat. En tiedä jos itse tekisi kestosuojat, niin mitä niihin laittaisi imuiksi, jotta pitäisivät ainakin desin maitoa? Voisi kyllä yrittää tehdä selaisiakin, jos löytäisi vinkkejä.

Mä oon tässä valitellut, kun olen iso ja kömpelö... selkää särkee ja ei meinaa löytyä nukkuma-asentoa jne... Palautti vähän maan tasalle mua, kun vkl kaverin kanssa puhuin ja hänen siskonsa odottaa/odotti kaksosia ja tänään on la. Toisella on yli 6kg pelkkää vauvaa mahassa + sitten istukat ja muut... Itsellä ei sentään ole vauvaa kiloakaan ja valitan :ashamed:

28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja henski09:
28+5 ja paino arvio oli 1430g, tässä on sulattelemista. :x onko kellään muulla näin paljoo?
Meillä kans 28+2 ja paino arvio oli 1490g.
Mut nehän on vaan arvioita, meilläkin esim. pää oli iso vastasi kokoa vk 33, mutta reisuluun mitta taas meni kasvukäyrällä, ei yhtään yli. Joten vauva voi hyvinkin painaa vähemmän, jos vaan joku niistä 4 mitasta on vaan ollut kasvukäyrän ylirajoilla...
 
nikunaku Vilkutuksen aikaan olin jo matkalla töihin. Oli kiva käydä, vaikka nyt ei niin kauheasti siellä mitään tehty ja juteltu. Tai tää olikin eka lääkärinaika. Ja sitten menen kätilön kanssa juttelemaan sitten vielä erikseen ja hän kertoo kaikki vaihtoehdot kipulääkityksestä ja synnytysasennoista ja muista. Ja jos miehen selkä olisi sen verran parantunut, että pääsisi mukaan. En vielä sitä varannut kun odotan alkaako selkä parantua vai menenkö sitten yksin.
Oli kiva, että ultrattiin ja meidän nuppu on edelleen tyttö :D Kysyin sukupuolta kun halusin testata tuleeko sama veikkaus kuin rakenneultrassa. Viikkoja on 25+6 ja painoarvio oli 820 g. ihan keskikäyrillä kuulemma. Neuvolassa ei mitään kokoarviota ole tehty.
Sitten menen VAS:n vielä sinne synnytysvalmennusiltaan, niin eiköhän sitä sitten ala olla selvillä mitä siinä synnytyksessä tapahtuu =)
Ja neuvolassa ei ole vielä sanottu, mutta sitten mennään tuonne VAS:n synnytystapa-arvioonkin. Eli menen sinne vielä monta kertaa kaikenkaikkiaan käymään.

Tänään alkoi viikon loma :D
 
Hei :wave: täällä kanssa yksi joka on tänään siivonnut. Imuroitu, matot pöllytetty ja lattiat pesty. Petivaatteet tuuletin ja lakanat vaihdoin eilen.
Joku kirjoitteli tuosta jäällä liikkumisesta, minä kävin eilen hiihtämässä tuossa meren jäällä. Lahdella kun on lunta jään päällä ja kylän urheiluseura ajoi ladun sinne viikonloppuna. Tasaisella on kiva hiihtää kun en noille valaistuille laduille viitsi mennä kun siellä on mäkiä. Kun en halua ottaa tuota kaatumisen riskiä. Titystikkään pitkää lenkkiä en voinnut hiihtää kun kävi tuonne lonkkiin/lantioon.
Kiitos muuten kaikille jotka kirjoittivat mitä sairaala kassissa on ollut mukana ja mitä aijotte pakata. Olenkin pohtinut mitä pitäisi pakata mukaan. Olen kyllä ainakin ajatellut pakata mukaan "omia eväitä" koska olen kuullut että KOKSissa ruoka annokset eivät ole mitään kovin isoja ja ruoka on välillä vähän sitä sun tätä.
Onko kellään muuten kokemuksia KOKSin synnytys osastosta? Tai millaista siellä on synnyttää.
MayaXs hahtuvalangasta neulotut vaippahousut kannattaa pestä ennen kun ne otetaan käyttöön. Kannattaa käyttää joko villapesu tai hienopesu ainetta ja pestä käsin.(Tosin minä pesin pyykkikoneen käsin pesuohjelmalla) Ja viellä tehdä lanoliini käsittely. Tällaiset ohjeet sain paikalliselta kestovaippa yhdistykseltä kun kyselin asiaa.
Jasminille onnea kun sait "imetys luvan" :flower:

Tytti ja Papu 25+5
 
Mistähän sais edullisen verenpainemittarin? gigantin sivuillakin näky olevan lähemmäs 100e onko ne niin kalliita? Ois kiva tietää mihin suuntaan ne paineet menee. Mulla on ollut viimisen viikon aikana sitä rintalastan takasta kipua joka sekin voi viitata verenpaineeseen ja tuntuu että sydän tykyttää välistä miten sattuu siitä olen kyllä lukenut että kuuluu ihan tähän vaiheeseen raskauttakin. Neuvola aikaakin joutuu siirtämään kun on muuta menoa silloin. Saa nähä saako sitä aiemmaksi vai myöhemmäksi..pyydän kyllä aiemmaksi kun se pissakaan ollut puhdas ja olen muutenkin huonovointinen.
Eilen säikähdin kun oli housut läpi asti mennyt märäksi..kai se oli jotain tosi vetistä valkovuotoa ei sitä ainakaan uudestaan enää tullut.

nara ja himppu 28 (29)
 
Piina: Täällä kanssa yksi autoileva odottaja. Omalla autolla pystyn ajamaan vielä ilman ongelmia, mitä nyt välillä poistulo tuottaa hankaluuksia. Mulla on se hyvä puoli, että pituutta löytyy niin ei penkin tarvii olla niin kauhian lähellä rattia. Miehen autolla, joka on paku, pystyn vielä toistaiseksi ajamaan, mutta ongelmia alkaa olemaan kuskin paikalle pääsemisen kanssa. Tuossa jouduin pari päivää sillä ajelemaan kun oma auto oli korjattavana. Tosin nyt on oma auto taas pihassa yhtenä kappaleena. Jos vaikka nyt keskittyis väistelemään noita toisia autoja, eikä törttöilis niiden persauksiin. Onneks selvittiin peltivaurioilla. :)

Tein tuossa juuri porkkanapiirakkaa. Hyvä ettei kuola valu suusta, kun tuoksuu sen verta hyvälle. :p Hetken pitää vielä antaa jäähtyä, mutta kun ei millään malttais...

Fox, 26+5
 
Kysymys kohdunpohjan korkeudesta:
Miten voi olla tänään VAS:ssa laitettu korkeudeksi 46? Kun viikkoja on 25+6. Edellisen mitan on mitannut neuvolalääkäri 24+3 ja se oli 21. Neuvolalääkäri ei ultraa, eli se on ihan mittanauhalla. Mitä tuo tän päivänen meinaa?
 
Siksakkia No ei voi niin :D Ei ollut laittanut käyrälle. Näkeeköhän ne neuvolasta nuo VAS:n tiedot. Kun ma on neuvola, niin voinko kysyä sieltä vai pitääkö soittaa VAS:n? Kai se 26 tarkoitti :whistle: Vai mikä kuulostaisi oikealta? Kun kuulemma keskikäyrillä mennään.
 
Meillä ainakin neuvolassa terkkari aina lukee koneelta mitä lääkäri on kirjoittanut/sanellut ultrakäynnistä. Kyllä ne tiedot varmaan tulee teidänkin neuvolaan.

Tuota käyrää katselin neuvolakortista, niin eikö siinä ole keskikäyrä 23cm:n kohdalla rv 26? Jos nyt oikein sitä osasin lukea :xmas:
 
Iltaa..

Ihana ylläri,että ultrasivat Sompion tyttöä.
Nara jos et saa neuvolasta lainaksi ni kurkkaa onko lidliin jääny.Niillä on aina silloin tällöin verenpainemittaria ja kääks..oisko hinta 30-35 e. Voi olla jopa vähemmänki tai sit vähä enemmän. Olipa hyvä vastaus.:ashamed:

Oltiin pihalla pari tuntia.Sitte hypättiin autoon ja käytiin vuokraa lapsille ja meille leffat. Ostetiin irtokarkkeja ja herkuteltiin. Suunniteltiin huomenna mennä pulkkamäkeen ja laavull paistaa makkaraa. Yritän huomenna leipoa laskiaspullia. Täytyy kokeilla ajan kanssa tehdä ne pullat ja antaa kohoo kunnolla. En ole ikinä osannu pullia tehdä.
Mulla on nyt ihme kausi menossa ja ole tehnyt vaikka mitä ruokia tälläkin viikolla joita en ole koskaan ennen tehnyt. Kyllä mies on ollu tyytyväinen.

Miehestä puheen ollen... se on ihan onnessaan. Sai tänään kuulla,että pääsee Las Vegasiin koulutukseen. Mäkin olen tosi onnellinen hänen puolestaan. Ainut huoli,mulla on se,että missä kunnossa mä olen silloin ja kuinka mä jaksan. Hän menee toukokuussa pari ekaa viikkoa kai. Tarkkaa pituutta en tiiä. Onneksi mun LA (menkkojen mukaan 28.5) on vasta 5.6. En usko,että vauva syntyy noin paljoa etuajassa.Mutta oma vointi pelottaa. Näistä edellisista kesällä syntyneistä tytöistä mulla on ollu niin kamalat turvotukset että käveleminenkin oli tuskaa ja se hitsin iskias selkävaiva. Siinä sitte rv 36-37 ollaan valaana,selkä kipeenä ja elefantin jaloilla jotka ei taivu, yh:na 1-2 viikkoa. :|
Pitää pyytää mun vanhemmat tänne auttamaan. Varsinki jos mulla on vielä jotain häikkää ja pitäis lääkärissä käydä kontrolleissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti83:
Olen kyllä ainakin ajatellut pakata mukaan "omia eväitä" koska olen kuullut että KOKSissa ruoka annokset eivät ole mitään kovin isoja ja ruoka on välillä vähän sitä sun tätä.
Onko kellään muuten kokemuksia KOKSin synnytys osastosta? Tai millaista siellä on synnyttää.
[
Tytti ja Papu 25+5

Tytön synnytin vajaa 3v sitten KOKS:sissa ja ihan olin tyytyväinen paikkaan. Mulla sattui ihan mukaviakin (mukana myös töksäyttelijä) hoitsuja. Synnytyssalissa en kauaa viipynyt, mutta sain sielä kaiken mitä halusinkin. Osastolla oli hoitajia laidasta laitaan, yksi vanhankansanhoitajakin sattui mulle pariksi yöksi, mutta ihan kiva vain, kun otti mielellään välillä valvovan ja itkseskelevän vauvan hoiviinsa, kun vauva oli ensin oksentanut liiat imetysmaidot veke.

Ainut miinus oli se pupunruoka, ruoka oli mielestäni oikein hyvää, mutta sopivampaa vuodepotilaalle kuin synnytyksestä toipuvalle imettäjälle. Onneksi sielä oli jugurttia ja jotain muutakin naposteltavaa tarjolla aterioiden välille syötäväksi.

 
Huomenta,

Tosi addikti koneella :whistle:

Unohdin eilen sanoo Jasminille, että tosi ihana uutinen ku lääkäri antoi luvan imetykselle! :flower: :heart:

Mies yllätti positiivisesti. :heart: Sain nukkua pitempään ja kun heräsin sain aamiaisen sänkyyn.
Nyt pitäis alkaa tekee niitä pullia.

NN rv 25+1
 
Heippa!

On ollut niin kiireinen viikko töissä, että en ole ehtinyt tänne ollenkaan. Ajatukset alkaa näköjään itse kullakin siirtyä jo synnytykseen, kun pohditan sairaalakassin sisältöä :) Mä en ole ehtinyt sitä vielä ajatella, mutta nuo kokeneiden vinkit otan kyllä huomioon. Tosin omat sukat olisinkin osannut ottaa mukaan, kun hikeennyin silloin reilu vuosi sitten (kun hoidettiin sitä kohdunulkoista raskautta) nihin sairaalan sukkiin ihan tyystin. Ihme hiostavia putkia, jotka ei pysy jalassa. Ja omat sandaalit/tohvelit aion ottaa, ne on siellä sairaalassa aina väärän kokoisia.

En ole muutenkaan ehtinyt/jaksanut ihmetellä vauvatarvikkeita lainkaan. Pitäisi varmaan ommella lakanoita ja kutoa ne hahtuvat, mutta virtaa on jotenkin NIIN vähän. Ensi viikonloppuna varmaan ehdin puuhastella. Mies lähtee viettämään poikien viikonloppua ja minulla pe vapaa töistä eli sitten on kolme päivää aikaa vääntää ja kääntää tavaroiden kanssa ihan rauhassa.

Tänään ajelen moikkamaan ystävääni tuonen Oulun suunnille. Aika pitkä ajomatka, mutta kun ei minulla ole ollut mitään kovia supistuksia tms., niin en usko matkan olevan liian pitkä. Ja onneksi mahdun vielä ihan hyvin penkin ja ratin väliin :) Mutta teillä, joilla tekee jo tiukkaa, niin kokeilkaa laskea penkki mahdollisimman alas ja ratti ylös, se ainakin auttaa vähän. Ajoasento ei ehkä ole aivan ihanin, mutta tilaa on enemmän,

Vielä pitkä aika synnytykseen! En malttaisi millään odottaa. Ja toisaalta juuri mitään ei ole vielä valmiina, joten ihan hyvä että aikaa vielä on. Tai kaikki hankinnat on valmiina, mutta varastossa/kaapeissa pesemättöminä.

Jaaha, eipä nyt ole mitään järkevää asiaa. Kivaa viikonloppua ja laskiaista!

PilkkuPantteri & Jyvä 28+4
 
ninunakulla ihana mies :heart: Mä saan usein vaelluksilla aamupalan telttaan. Mies nousee laittamaan puurot ja kahvit ja mä saatan ehkä tehdä makuullani voileivät :D

Loman kunniaksi nukuin viime yönä yli 10 h:n unet. Ei ole sellaisia unia ollutkaan pitkiin aikoihin. Tosin kävin vessassa monta kertaa, mutta nukahdin aina uudestaan.
 
Pääsiskin jo synnyttämään tarvis enää miettiä mitä sitä tekis? Vauvan kanssa ei ole sitä ongelmaa. Mulla pitää olla kokoajan jotain ohjelmaa ja hirveesti tekemistä muuten tylsistyn kuoliaaksi. Jännä että välillä on ihan valmis synnyttämään ja toisaalta ei ole ollenkaan.
Tänään aattelin kuitenkin tehdä hyvää ruokaa ja omenapiirakkaa. Ens viikolla saa sitten olla taas itsekseen kun lapset menee kouluun ja päiväkotiin. Välillä nämä "lomat" on vähän rankkoja. Mulle arki on juhlaa..

Mulla olis kans parin viikon päästä autoilukeikka edessä kohti Seinäjokea (hautajaisiin ei tosin ole mun tuttu vaan miehen)..samalla voi käydä siellä Kyläkaupassa Alavudellako se on? no kuitenkin..

Ne sairaalan sukat on kyllä "hauskoja" :D itseasiassa ne kaikki vaatteet on aika Jaiks! :/

Eilen illalla sattu ihan hämyjuttu..kun edellis iltana oli tullut sitä vetistä valkkaria? ja housut oli märät niin eilen sitten "kusin" sänkyyn. :whistle: aivan uskomatonta miten voi kerralla vaan tulvahtaa .. mun mielestä se oli pissaa. Musta tuntuu että mulla on aina joku vaiva ja aina tulee uus kun vanhasta pääsee eroon.. :D en ole tälläistä raskautta vielä kokenut..

Jokohan sitä pääsis kauppaa kohti.. :
 
Katoitteko muuten eilen illalla ohjelmaa Lapin pitkistä synnytysmatkoista? Kun siinä nainen lähti postiautolla Utsjoelta ensin Inariin ja siitä jatkoi Rovaniemelle. Aika hurjaa touhua. Mutta olihan niitä välillekin syntynyt ambulanssiin. Ovet auki ambulanssissa ja jännitetään, että kukaan ei kylmety :|
 
Tytti Mä oon kans menossa KoKSiin synnyttämään, suurin osa tutuista siellä synnyttäneet ja itsekin olen siellä syntynyt. :) En ole negatiivisia juttuja kuullut ollenkaan.

Synnytyksestä puheen ollen eilen äidilleni tokaisin, että haluan hänet mukaani synnytykseen jos mun mies on jumissa töissä (ei ihan helppo irtaantua töistä eikä lyhyt matkakaan). Äitee helahti hennon punakaksi ja näytti hetken siltä kun olis meinannut pyörtyä :LOL: Että näin..

Mä en tajua mikä mulla on, mistä tää fiilis puskee! Mulle on vakuutettu jo kahdessa ultrassa että vauva on tyttö, mutta mulla on aina vaan poikafiilis!
:ashamed: Järjetöntä...

Hei muuten..tietääkö kukaan... ..? Saako öljyväreillä maalailla raskausaikana? Voiko öljy olla jollain tapaa haitallista vauvalle jos imeytyy ihon läpi tai sitä voimakasta aromia hengittelee maalatessa? :/ Mulla on hirvee hinku maalata, ollut jo pitkään ja koko raskausaikana en oo uskaltanut pensseliin tarttua. |O

kissinminttu & pipana 27+2
 
Heippati... tänään näytti POKSuvan 28. Söin tossa jäätelöä, sain pikkumiehen nukkumaan ensin ja mittailin verensokerit, kun neuvolasta täti halus et seuraan arvoja... eihän ne mitään ihmeellistä näytä... alkaa potuttaa tämmönen turhaan tökkiminen. kaks yötä menny ihan käteen esikon takia, liekö viimisiä poskihampaita tekee ja viimeyönä en sit itse saanu unta kunnolla, pyöri ja kieri vaan... ajattelin tästä mennä seuraavaksi nukkumaan, kun NYT väsyttää. Oon tässä miettiny, et voikohan kohdun kannattimet tulehtua??? mulla on tosi ärtsyn kipee toi vasen nivunen koko ajan ja kävely tuottaa tuskaa. Onneksi ei tarvi esikkoa kauheesti kanniskella ja viihtyy sylissä istuskelemassa ja halimassa. Sillä on aika kenkku olo ollu tässä ja sitten vielä oma tahto hämmentää tosi pahasti... pienet kädet ei osaa tehä kaikkea mitä tahtoisi ja sitten menee hermo... kamala kattoa vierestä, kun ei voi oikein auttaa, pitää vaan kannustaa yrittämään uudestaan ja sitte halia paha mieli pois... kyllä pienen elämä on niin julmaa=(
keskiviikkona ois nla+lääkäri, ans kattoa missä kunnossa paikat on... musta tuntuu et hukun valkovuotoon kohta... jäätävää...

mut nyt päiväunille.... on vielä piiiiiitkä ehtoo edessä tuon tahto-otuksen kanssa, kun isäntäki huitelee edustusreissulla h-linnassa jääkiekkoa kattomassa. Tulee joskus yöllä takasin.

Vointeja kaikille!!

Maariana + pikkuveli(?) 28+0
 
Suzyanne
Tämä kirppishullu oli tänään UFFin euron päivillä, kauhee ryysis, ei kiva ollenkaan. :/ Tässä meidän lähimmässä ei ole lastenvaatteita valitettavasti ollenkaan, mutta itselle löysin aika mukavasti sopivaa päällepantavaa, nuo entiset kun ei oikein enää mahdu. :whistle: Löytyi mm. muutama kiva tunika, pari pidemmän mallista neuletta jotka ulottuu vatsan yli, ja harmaat, kapeat Kapp Ahlin uudenveroiset farkut juuri kokoani, ovat jopa tarpeeksi löysät ylhäältä niin että nappi menee kiinni. B) Nyt on jo sen verran sopivaa vaatetta, että pitäisi pärjätä tämä loppuaika.

Vauvantarvikkeita käytiin eilen Citymarketissa miehen kanssa katselemassa. Huomattiin, että siellähän onkin kätevästi yhdellä osastolla ihan kaikki mitä meiltä vielä puuttuu, ei tarvitse eri kaupoista haalia. Hoitotasokin siellä olisi ollut, pinniksen päälle laitettava, sellaista ollaan vähän mietitty, muttei kyllä osteta, kun on meidän budjettiin hintavahko, 69 e , mies sanoi että pystyy hyvin tekemään itse melkein vastaavanlaisen, hyvä niin.

Onko muilla muuten ollut nyt lähiaikoina normaalia kovempaa janoa? Itselläni on ollut nyt noin viikon verran ihan törkeä jano. Se iskee varsinkin iltaisin, litra vettä menee helposti kerralla. Sinänsä ikävä juttu tuo iltajano, kun minulla on myös refluksioiretta, niin sitten sitä heräilee monta kertaa yössä siihen kun meinaa tukehtua vatsalaukun sisältöön. :/

Mariaana83, kohdun kannatinten tulehtumismahdollisuudesta en osaa sanoa, mutta itselläni on myös ollut toinen nivunen tosi kipeä muutamia päiviä, eikä kävely tosiaankaan huvita kuin sen minkä on pakko.

kissinminttu, tuota öljyvärijuttuahan voisi hyvin kysyä sieltä teratologisesta tietopalvelusta, josta laitoin linkin jokin aika sitten, siksakkia lisäsi sen tuonne etusivulle. Itse en kyllä usko että oljyväreillä maalaamisesta olisi haittaa vauvalle, mutta ehkä kannattaa varmistaa kuitenkin.

Teillä, keillä on tullut jo äitiyspakkaus/äitiysavustus, niin kuinka kauan siinä on mennyt? Itse pistin paperit neljä viikkoa sitten, eikä ole vielä äitiysavustus tullut, eikä Kelan sivujen tiedoista päätellen hakemustani ole vielä edes käsitelty. Kylläpä menee kauan! |O Mutta varmaankin täällä pk-seudulla menee ihan normaalistikin kauemmin kuin muualla, voisi kuvitella.

No niin, täytyy tästä lähteä lauluharrastukseni pariin taasen, pakko kertoa teille että kävi aika munkki, pääsen ekaa kertaa elämässäni "oikealle" levylle laulamaan, taustoja vaan tosin, mutta kuitenkin. =) Se on lastenlevy, sitä sitten pitää pikkuiselle soitella, ja kertoa, että äidin ääni kuuluu jossain tuolla taustalla... :D Saa nähdä mitä pikkuinen tykkää studiosessiosta, potkii varmaan kovasti tahtia kun äiti laulaa. B)

Leppoisaa lauantaita kaikille!

Suzyanne 29+3
 
Ei ole tullut Kelasta päätöstä varmaan 3-4vko sitten pannu paprut. Eikö siellä ole muutenkin ruuhkaa kun on niitä lomautettuja vai mikä siellä maksaa tai ainahan siellä maksaa.

Päätä särkee kuinkas muutenkaan. Teinpä sentäs omppupiirakkaa.
Loppu päivä meneekin vissiin sängyn pohjalla..

Onnea Suzyannelle levylle pääsystä =)
 
huh huh äiti on poikki.
Kana lasagn tuli just uunista ja laitoin patongit vielä paistumaan. Sitä ennen paistettiin pullaa.Ja täytyy sanoa,että nyt onnistui. :eek: En ole eläissäni onnistunut pullien teossa.Nyt kaikki vinkit otettiin huomioon.

Hesan kelassa taitaa olla niin paljon enemmän ruuhkaa,eikö ne meinannu lakkauttaa vai onko jo lakkautettu monta kelan toimipaikkaa Hesassa.

Suzyanne: Kiva ku teit löytöä.UFF on ihmeen kallis normaalisti.Onko kukaan katsonut esim UFFin nettikauppaa. :eek: :eek: :eek: Siellä vasta hintoja onkin.
Siitä hoitotasosta pinnasängyn päälle.Suosittelen katsoo huutonettiä siellä oli tosi edullisesti niitä pääkaupunki seudulla.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=hoitotaso+pinnas%E4ngyn&status=N&sellstyle=K&odir=A&order=R&cat=%25&start=0&num=50

Tossa muutama hakusanoilla hoitotaso pinnasängyn
Kannattaa vielä kurkkaa hoitotaso sanalla.

Ah kohta saadaan ruokaa.

Oli ihana päivä pulkkamäessä ja siellä laavulla paistettiin makkaraa. Sen jälkeen kaikki vaatteet tuoksui ihanasti savulle.
 

Yhteistyössä