Sitten ne ultrakuulumiset, eli käytiin tänään kasvukontrollissa rv 28+5.
Mulla oli aika jo klo 9.40 ja ajat oli silloin jo melkein 2h myöhässä
Voin vaan kuvitella kauanko ne joutui odottamaan joilla oli iltapäivä-aika :xmas:
Vauvalla kaikki hyvin, painoarvioksi sanoi ultratessa (jos oikein kuulin) n.1200g mutta äitiyskorttiin oli merkinnyt 1300g. En sitten tiedä kumpi pitää paikkansa. Joka tapauksessa sanoi että ihan sopivan kokoinen viikkoihinsa nähden, ei yhtään liian pieni eikä liian iso.
Vauva vaan istua napotti perätilassa :snotty: Toivon todella että kääntyisi vielä, ja mielellään mahdollisimman pian! En haluaisi joutua sektioon, mutta toisaalta pt:ssa olevan vauvan synnyttäminen alakautta hirvittää ihan yhtä paljon :|
Mutta jotenkinhan se on sieltä ulos saatava kuitenkin, niin eipä taida olla paljon vaihtoehtoja...
Kellään kokemusta pt:sta? Tehtiinkö käännösyritys ja miten onnistui? Syntyikö sektiolla vai alakautta ja monesko raskaus oli? Kertokaa pliis ihan kaikki, jospa se rauhoittaisi mieltä.
Toisaalta ehkä vähän turhan aikaista tuota murehtia, kun tosiaan vielä on tilaa kääntyä ympäri ja takaisin vaikka kuinka monta kertaa. Mutta en sille mitään voi että mietityttää jo nyt.
Kohdunsuu oli 2cm pitkä, kiinni vielä mutta pehmeä. Onkos tuo tavallista uudelleensynnyttäjillä että alkaa kypsyä jo näin aikaisin?
Mulla on ollut supistuksia vasta muutaman viikon eikä edes mitään mahdottoman kipeitä. Kuitenkin vähän tukalamman tuntuisia kuin pelkät harjoitus-supistukset ja nyt mietinkin että nekö on pehmittäneet kohdunsuun vai kuuluuko se muutenkin asiaan?
Esikoista odottaessa sellaiset pienet supistukset, lähinnä menkkakipujen luokkaa, avasi kohdunsuun 2-3senttiin niin sillä vähän jännittää että alkaako nytkin aueta jo tuollaisilla ei kovin kipeillä suppareilla :|
Sukupuoli ei selvinnyt tässäkään ultrassa, eli varmaan loppuun asti saadaan jännittää
Ihan kiva oikeestaan ettei tiedetä, esikoista odottaessa kun tiedettiin jo rakenneultrasta lähtien.
Oli muuten aika jännä kun lääkäri oli jo tutkimuksen kokonaan tehnyt niin mies kysyi että näkyikö sukupuolta. Lääkäri vastasi että voidaan yrittää katsoa ja alkoi uudelleen ultrata
Siis vaikka ajat oli sen lähes 2h myöhässä, niin hän yritti selvittää vielä meidän vauvan sukupuolta yli kymmenen minuuttia!!
En olis voinut kuvitella että noin toimitaan julkisella puolella, kun eihän se sukupuolen selvittäminen mikään itse tarkoitus ole noissa ultrissa
Yritti monelta suunnalta katsoa, mutta totesi vaan ettei pippeliä näy. Sit esitteli sellaista kohoumaa josta sanoi, ettei tiedä onko se häpykumpu vai kivekset. Ja sanoi vielä että vauva pissasi juuri, muttei nähnyt mistä se pissa tuli
En edes ole tiennyt että vaavin pissaamisenkin pystyy erottamaan ultrassa, tuolla siis ihan tavalliset 2D-laitteet jossa kuva mun silmään näyttää tosi epäselvältä.