TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Ilmoittaudun nyt aktiivisemmin mukaan :attn: Supistuksia tuli töissäkin pitkin aamua ja soitin päivystävälle ajan. Sattui tosi hyvä lääkäri, joka myös äitiysneuvolan puolella. Tutki ja ultras. Töihin ei tällä mammalla ole enää asiaa. Kohdunsuu oli aavistuksen auennut, mutta ei hälyttävää. Sanoi, että supistukset voi helpottaa levolla. Streptokokkinäyte otettiin ja jos supparit ei helpota, niin sitten äippäpolille. Voi että kun on jotenkin huojentunutkin olo, että saa vihdoin ottaa levollisemmin!!!

Onnea kaikille, joilla juhlan aihetta ja voimia niille, jotka niitä tarvitsee.

Tämä mamma lepää nyt oikein luvan kanssa!

alhambra ja napero rv 27+2
 
Suzyanne ja Niiksu se on ostettu Lindexiltä muistaakseni joskus vuonna 2007 syksyllä. :D Ei oo tosiaan mammapaita, mut menee nyt ihan hyvin päälle. Siinä on sinisiä ja vihreitä ne kuviot. Ja jonkun verran mustaa.

alhambralle :hug: nyt vaan nauttimaan olosta ja ottamaan rauhallisesti!!

(.) Tänään ei ees tuskastuta masun kanssa. huh... eilinen oli kyl aika inhottava päivä. Mut jospa sitä menis vaikka vähän ompelemaan.... :p

EM ja Dodoliina 28+1 :heart:
 
Hienot sokeriarvot Sompiolla! Onnea! Mä en oo jaksanu soitella neuvolaan ja kysellä omiani, kun en usko niissä mitään vikaa olevan. Parin viikon päästä on seuraava käynti niin sittenpähän nuo selviää.

Alexsandralle synttärionnitteluja! :flower:

Hyvä, että pääsit saikulle alhambra, nyt vaan huilit ja otat lunkisti!

Voi kun tässä pääsiskin johki lepolomalle itekin ottamaan lunkisti...tekis kyllä niin hyvää! Tuntuu että aamusta iltaan saa vaan painaa kotihommia, noita maailman epäkiitollisimpia töitä. Missään ei parin tunnin päästä enää näy vaikka olis koko päivän huhkinu hullun lailla. Ja kun sitten luulee tehneensä päivän työt ja istuu alas niin eikö sitä muistu taas mieleen hommia mitkä vielä pitää tehdä. Plääh! No, tää on tätä, joskus vaan alkaa ottaa kupoliin tuo loputon kotihommien määrä.

villahousu & Sulo 26+6
 
Suzyanne Kiitos. Todennäköisesti ei leikata ollenkaan, jos paranee. Mutta en tiedä, koska tuo selkä alkaa parantua :kieh:

Ihania masukuvia :heart:

Alexandra Ei meilläkään ole otettu masukuvia :ashamed: Piti joka viikko kanssa ottaa, mutta on jäänyt. Jos edes muutaman saisi otettua. Kukaan ei kyllä usko, että mulla on toukokuussa jo LA. On muiden mielestä niin pieni maha. Niin ja synttärionnea :heart:

Kiitos villahousu :heart: En mäkään uskonut, että niissä mitään häikkää olisi, mutta tulipahan heti soitettua ja kysyttyä.

Mäkin tahtoisin lomalle. Siis en sairaslomalle, vaan saisi olla kotona ja laittaa kaikkea kuntoon. Selkäkin on parempi heti kun annoin itselleni periksi, että saikkua on haettava :LOL:

*muoks* Tänään tein virallisen ilmoituksen töihin äitiyslomasta ja saan ekat 3 kk palkkaa =) =) =)
 
""*muoks* Tänään tein virallisen ilmoituksen töihin äitiyslomasta ja saan ekat 3 kk palkkaa =) =) =) [/quote]""

Mitä tarkoittanet virallisella ilmoituksella? Itse niin ympärisekaisin näissä asioissa, niin tartuin tuohon. Täytyykö siitä tehdä joku ilmoitus vai tarkoititko sanallista ilmoitusta?

 
Niiksu Meillä on käytössä sellainen populus-järjestelmä, johon laitetaan lomat yms. Sinne sitten piti laittaa myös äitiysloma. Ja raskaustodistus piti toimittaa esimiehelle. En mäkään näistä tiennyt ennenkuin pyysin kelaa varten palkanlaskijalta todistuksen 6 kk:n tuloista. Hän sitten sanoi miten toimitaan.
Kannattaa varmaan esimieheltä kysyä, että tarviiko teillä ilmoittaa jotenkin muuten kuin sanallisesti.
Ja pyysin siis 6 kk:n tulot sen takia, että haen äitiysrahaa 6 kk:n tulojen mukaan enkä v. 2007 verotietojen mukaan.
Enkä aikaisemmin tiennyt, että meillä maksetaan ekat 3 kk palkkaa. Oli iloinen yllätys :D
 
Vähänkö nauroin mainosvideolle :LOL: Aivan mainio.
Hyvää syntymäpäivää Alexandra :flower:
Alhambra[/b nyt ei muuta kun ota iisisti ja lepäile.
Meilläkin työnantaja maksaa 3 kuukautta palkaa, mikä on ihan kiva ele työn antajalta. =)

Tytti ja Papu 25+3
 
Heippa vaan!
Neuvola terveisiä tulin vaan jakamaan.. Ja masu kuvaa jos saan aikaiseksi tasaviikon kunniaksi. =)
Elikkä
Rv. 30+0
painoa +827g/v (auts)Nyt siis yhteensä tullut 7.5kg viimeksi tuli synnytykseen mennessä 12.5kg.
Paineet oli 131/71
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Sykettä meillä ei edes ikinä kerrota. pelkkä plussa on tossa kohtaa.
Sf-mitta oli 27 ja menee tasan keskikäyrällä. :)
Kaikki oli siis ok ja seuraavan kerran menen kolmen viikon päästä. :)


Rv siis tasan 30

Jonz&Tessu
 
Alkuperäinen kirjoittaja henski09:
28+5 ja paino arvio oli 1430g, tässä on sulattelemista. :x onko kellään muulla näin paljoo?
Helistimen raskauskalenterissa 29raskausviikolla painoa sikiöllä on noin 1250g ja eikö ne kuitenkin voi heittää oikeasti suuntaan tai toiseen...? Itsellä ei siis ole annettu arviota mutta ajattelinpahan jotain sanoa.. =) Koittaa lohduttaa. ;)
 
MayaXs: Huh, tosi pitkään joudut töissä olemaan jos vasta 3vko ennen la:a loma alkaa! Millainen äitiysvapaa-järjestelmä siellä on, eroaako miten paljon Suomen systeemistä?

Synttärionnittelut Alexanrda-85 :flower: :flower:
Me ollaankin aika tarkkaan saman ikäiset, mä täytän 24v. sunnuntaina B)

Ihania masukuvia olitte laittaneet :heart:

nikunakulla ja jasminilla ollut mukavalta kuulostava päivä :heart:
Hienoa kun tän palstan kautta ihmiset "löytää toisensa" :)

Teidän kirppiskierroksesta tuli mieleen, että kaikki ketkä vaan jotain osais vinkata, kertokaahan Tampereen ja Helsingin parhaat kirppikset, mielellään vaikka osoitteetkin! Ja tietty muitakin käynnin arvoisia kohteita olis kiva kuulla. Kiitos jo etukäteen :saint:

Miehellä on ensi viikolla talviloma ja ollaan lähdössä reissuun, ensin Tampereelle ja sitten Helsinkiin. Olis mukava käydä jossain sellaisilla kirppiksillä joilta mahdollisesti löytäis vauvalle ja esikoisellekin kaikkea kivaa, mutta en yhtään tiedä mistä sellaisia noista kaupungeista löytäis kun niin harvoin tulee käytyä :/

alhambra: Hyvä että sait sairaslomaa! Toivottavasti paikat ei enää enempää aukea ennen kuin sitten toukokuussa vasta :)

 
Sitten ne ultrakuulumiset, eli käytiin tänään kasvukontrollissa rv 28+5.
Mulla oli aika jo klo 9.40 ja ajat oli silloin jo melkein 2h myöhässä :whistle: Voin vaan kuvitella kauanko ne joutui odottamaan joilla oli iltapäivä-aika :xmas:

Vauvalla kaikki hyvin, painoarvioksi sanoi ultratessa (jos oikein kuulin) n.1200g mutta äitiyskorttiin oli merkinnyt 1300g. En sitten tiedä kumpi pitää paikkansa. Joka tapauksessa sanoi että ihan sopivan kokoinen viikkoihinsa nähden, ei yhtään liian pieni eikä liian iso.

Vauva vaan istua napotti perätilassa :snotty: Toivon todella että kääntyisi vielä, ja mielellään mahdollisimman pian! En haluaisi joutua sektioon, mutta toisaalta pt:ssa olevan vauvan synnyttäminen alakautta hirvittää ihan yhtä paljon :|
Mutta jotenkinhan se on sieltä ulos saatava kuitenkin, niin eipä taida olla paljon vaihtoehtoja...

Kellään kokemusta pt:sta? Tehtiinkö käännösyritys ja miten onnistui? Syntyikö sektiolla vai alakautta ja monesko raskaus oli? Kertokaa pliis ihan kaikki, jospa se rauhoittaisi mieltä.

Toisaalta ehkä vähän turhan aikaista tuota murehtia, kun tosiaan vielä on tilaa kääntyä ympäri ja takaisin vaikka kuinka monta kertaa. Mutta en sille mitään voi että mietityttää jo nyt.

Kohdunsuu oli 2cm pitkä, kiinni vielä mutta pehmeä. Onkos tuo tavallista uudelleensynnyttäjillä että alkaa kypsyä jo näin aikaisin?
Mulla on ollut supistuksia vasta muutaman viikon eikä edes mitään mahdottoman kipeitä. Kuitenkin vähän tukalamman tuntuisia kuin pelkät harjoitus-supistukset ja nyt mietinkin että nekö on pehmittäneet kohdunsuun vai kuuluuko se muutenkin asiaan?

Esikoista odottaessa sellaiset pienet supistukset, lähinnä menkkakipujen luokkaa, avasi kohdunsuun 2-3senttiin niin sillä vähän jännittää että alkaako nytkin aueta jo tuollaisilla ei kovin kipeillä suppareilla :|


Sukupuoli ei selvinnyt tässäkään ultrassa, eli varmaan loppuun asti saadaan jännittää :) Ihan kiva oikeestaan ettei tiedetä, esikoista odottaessa kun tiedettiin jo rakenneultrasta lähtien.

Oli muuten aika jännä kun lääkäri oli jo tutkimuksen kokonaan tehnyt niin mies kysyi että näkyikö sukupuolta. Lääkäri vastasi että voidaan yrittää katsoa ja alkoi uudelleen ultrata :eek: :) Siis vaikka ajat oli sen lähes 2h myöhässä, niin hän yritti selvittää vielä meidän vauvan sukupuolta yli kymmenen minuuttia!!
En olis voinut kuvitella että noin toimitaan julkisella puolella, kun eihän se sukupuolen selvittäminen mikään itse tarkoitus ole noissa ultrissa :whistle:

Yritti monelta suunnalta katsoa, mutta totesi vaan ettei pippeliä näy. Sit esitteli sellaista kohoumaa josta sanoi, ettei tiedä onko se häpykumpu vai kivekset. Ja sanoi vielä että vauva pissasi juuri, muttei nähnyt mistä se pissa tuli :) En edes ole tiennyt että vaavin pissaamisenkin pystyy erottamaan ultrassa, tuolla siis ihan tavalliset 2D-laitteet jossa kuva mun silmään näyttää tosi epäselvältä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja henski09:
28+5 ja paino arvio oli 1430g, tässä on sulattelemista. :x onko kellään muulla näin paljoo?
Mulla painoarvio oli rv 28+5 1300g, mistä lääkäri sanoi että on ihan normaali viikkoihin nähden. Vähän yli sadan gramman heitto ei varmaan ole mikään hälyttävä, vaan normaalin rajoissa vielä. Onhan noissa aina pieni mittavirheen mahdollisuuskin, ja varmasti lääkäri olisi sanonut jos jotain olisi, "liian" iso tms. :hug:

Vauvat kuitenkin kasvaa niin yksilöllisesti jo sikiöaikanaan ja nuo keskiarvot mitä milläkin viikolla painaa on vain keskiarvoja, joten uskaltaisin olla huoletta :)
 
Huomenta! :wave:

Mä oikeen "säikähin" noita Jonzin viikkoja. :eek: Jo rv30, oon tottunut siihen et meidän pinossa kaikkien viikot on 20 jotain. :D Mut niin se aika menee vauhdilla, kohta kaikilla jo nyytit sylissä. :heart:

Ihania ultrakuulumisia kaikilla! :heart:

Mulla on näköjään viimeisimmässä raskaudessa ultrattu joka lääkärintarkastuksessa. :eek: En muista kuin et ekassa ja viimeisessä, mut on se katottu tuossa keskimmäisessäkin, kun täällä neuvolakortissa on kaikennäköisiä niskaturvotus-mittoja. Hyvä minä. :snotty: Mut kuitenkin, lääkäri on ollut rv 29+0, sikiön arvioitu paino on ollut 1400g. Poika oli syntyessään rv 40+3, 3740g ja 49cm.

Paljonkos sulla Siksakkia on viikkoja? Meinasin vaan, kun mulla on vauvat kääntyneet raivotarjontaan aina vasta rv30 tienoilla. Nytkin tuntuu et tämä "minivitonen" kököttää edelleen pää ylhäällä ja pylly alhaalla. Mikäli potkuista jotain voi päätellä. Alas tulee kaikki potkut. Rv 33+3 on myöhäisin raivotarjontaan kääntynyt, mitä näistä vanhoista äitiyskorteista kattelen.

Sitten noista kohdunsuun tilanteista, niitäkin katselen vanhoista ä-korteista. :D Mulla on esikoisen odotuksessa ollut rv 35+6 kohdunsuu pehmeä ja kiinni. Tyttö syntyi rv 40+0.
Toisen lapsen odotuksessa kohdunsuu ollut kiinteä ja kiinni vielä viimeisimmässä lääkärissä rv 36+1. Tyttö syntyi rv 41+0.
Kolmannessa raskaudessa kohdunsuu pehmeä ja kiinni rv 35+5, Poika syntyi rv 40+1.
Ja neljännessä raskaudessa kohdunsuu ollut pehmeä ja auki parille sormelle rv 38+0. Poika syntyi rv 40+3.
No jaa... näistä ei sitten tainnut olla juurikaan hyötyä sinun kysymykseen... :snotty:

stk ja minivitonen 26+2 :heart:
 
Ei siitä vauvan PT kannata varmaaan tässä vaiheessa hirveesti huolestua. Taitaa suurimmalla osalla olla vielä perätilassa ja vaikka oliskin oikein tosiaan kääntyilevät mahdollisesti vielä moneen kertaan. Opusten mukaan joskus rv30 jälkeen alkavat kääntyilemään raivotarjontaan. Itsellä oli ainakin perätilassa ja sen kyllä itse tunnenkin missä tilassa se siellä on sais kyllä kääntyä. Inhottavalta välillä tuntuu tonne alas nuo potkut.

Tuli eilen käytyä meren jäällä. Tehtiin kävelyretki saarelle. Voi luoja muilla ihmisillä oli luistimet ja sukset. Mä köpöttelin kuin joku pingviini ja kirosin hehe kiertelin ja kaartelin etsien lumista kävelyalustaa. Sitten jos jalka lipsahti jäällää AUuuuuuuu mun liitokset sitten kun tuli kohta ettei ollut lunta au au au....lopulta sain kokeilla miltä tuntuu olla rantautunut valas ...

:LOL: saarta ympäröi peilikirkas aaltoileva jää ei mitään tsäänsejä kuin mennä kyljelleen ja mies veti mut kädestä "kuivalla" maalle voi luoja mä nauroin ... paistettiin makkaraan ja eikun takas ... sai illalla vetää taas panadolia. Tänään ollaan taas kotona paikat jumissa mutta saipahan happea.

 
Moikka

Onpa täällä hiljaista.

Nara: miten ihmeessä sä uskalsit jäälle lähtee kävelee. Älä enää tollasia extreme juttuja harjoita. :) Mutta aivan ihanalle kuulosti teidän retki makkaranpaistoineen.

Siksakkia: Mä olen tosi vähän käyny Tampereen kirppiksillä.Mutta laitan linkiksi tosi hyvän sivun jossa on koko suomen kirppikset. Laitan sen nyt Tampereen kohdalta ja selaile sitä sitten. Hesassa moni kehuu sitä Valtterin kirppistä.Itsekin haaveilen sinne valtteriin pääsystä.

http://www.vuolanne.net/kirpputorit/#TAMPERE

En sitten tiedä miten usein tuota listaa päivitellään,eli onko vielä olemassa kaikki.Mutta ainakin Vammala on muuttunut sinne jo Sastamalaksi.

Apinan raivolla tai oikeestaan suklaalevyn voimalla huonekalut vaihtoi järkkää ja nyt olen tyytyväinen.( ainakin hetken:ashamed: :whistle: ) Toitottavasti pitempään.Luulisin ainakin kun sain ne ongelma kohdat ratkottua.
Mun mies on tässä muutaman päivän ollu ihan hassu. Lähteny töihin jo klo05,yleensä lähteen klo8. Pääsee sitten aikasemmin kotiin. Kuhan vaan jaksaa.On menny kyllä aikasemmin nukkumaan. Aivan ihanaa saada mies kotiin jo klo 16 -17,kun yleensä tulee klo18-20.

Eiku pesukonetta tyhjentää.Imuroidakin saisi vaikka just eilen sen tein.


Ai niin siksakille vielä,että olen ymmärtäny,että uudelleen synnyttäjillä kohdunsuu pehmenee aikasemmin jo 20+ viikoilla ei pitäis olla vielä hälyyttävää.

NN rv 24+6
 
NN; Noku mä luulin että siinä olis koko matkan sitä lunta jään päällä heh..kyllä kävi tosiaan mielessä että Medihelilläkö täältä takas tullaan. :p
taidan tehdä tänään pikkupitsoja. Lähettää vanhin tyttö kauppaa. Mä vietän tänään kotipäivän. Huomasin tossa että kelalle pitää taas täyttää uus päivärahahakemus kun se kurssi loppu. Uskomatonta hommaa. Se lafka teettää niin paljon turhaa paperisouvia ettei ole tosikaan. Ihan niinku niitä ylläpitokorvauksia ei vois vähentää vaan seuraavista rahoista että pitää sen takia täyttää uus hakemus vaikka niillä seisoo koneella millo kurssi on loppunut. Mä en vaan ymmärrä ton paikan logiikkaa tuskin ne ymmärtää itsekkään. :kieh:
 
Huomenta mammat =)

Tänään olisi tullut ä.avustus tilille. Koitin miettiä mitä tarviis käydä ostamassa. Pinniksiin patjat ja pehmusteet.
Nythän vauvat kasvaa pikavauhdilla. Kyllä mä uskon, että painoarviot on ihan ok. Meillä ultrassa painoarviot 26+1 oli toisella yli 900g ja toisella himpun alle.
Seuraava ultra rv29. Kohdunkaula oli kiinni, mutta ilmeisesti hieman pehmeä. Lääkäri ei oikein kertonut kunnolla.

Miehen =) kans puhuttiin meidän tulevasta tallin rakentamisesta ja mies sanoi, että tehdään kolmella karsinalla. On sitten varakarsina ku kerran tehdään :heart: Enpä viitsinyt itse ehdotella ku ihana jo muutenkin, että saan ikioman tallin.
Mennyt niin hankalaksi hevosten pito tallipaikalla :|

Jippii, talviloma. Saa lapset huilata kunnolla.

K&S 27+1
:heart:
 
Moro kaikille!
Toivottavasti kaikki voivat kutakuinkin ok supistuksineen päivineen..!

Olen tässä muutaman viikon taustaillut, On vielä toistaseks niin kauheen kiireiset nää mun viikot. Suoritan viimeisiä opintoja. Nyt työharjottelut menossa, samalla on vielä pari kurssia käymättä, joten aamut menee töissä, iltapäivät iltaan saakka koulussa ja aikas myöhä on jo ennenkun kotiin ehdin. Tänään tosin poikkeuksellisesti vaan iltapäivällä kouluun. Mut sitten helpottaa ku harjottelut on suoritettu, uutaman viikon päästä. Mut ihan sellanen umpiväsynyt olo on, ihan kun jossain huumassa kulkisin päivästä toiseen kun joku muumio. Saikullekkaan en viitsisi jäädä kun opinnot on suoritettava anyway..

Mut yhtenä kappaleena vaivojen kera tarvotaan, lueskelen taustalla joukkomme kuulumisia ja olen täällä sit ahkerammin kunhan nää kiireet hellittää tossa maaliskuun lopulla.. (ellen ole väsymyksen nujertamana ennen sitä!)

Hyvää vointia kaikille, muistakaa myös nauttia olostanne ja levätkää tarpeeksi. Vaivat kyllä unohtuu, kunhan nyytti on sylissä, ihan pian muuten jo, kun aika rientää niin kauheen nopsaan..! :heart:

Mokka ja hikka 27+4
 
Ei ihmeellisiä tännekään, tänään pitäisi siivoilla vähän enemmän, eilen tuli jopa tiskikone tyhjennettyä...

Akvaarioon muutti kolme kultapölymollia ja kolme mustamollia, aikas hienoja. Nokialta käytiin hakemassa, valinnanvaraa oli niin paljon että vaikea oli päättää mitä lajia otetaan. Vielä jonkun pienen tetraparven vois ottaa...

On niin sopivan paljon pakkasta että voisi vuodevaatteet raahata ulos tässä aamun alkajaisiksi. =)

Jaksamisia kaikille!

Jasmin ja aarre 29+5 :heart:



PS: Aikainen lintu madon nappaa joten aloitetaan GALLUP sairaalakassista, Millä viikoilla olette alkaneet kasailla kassia ja mitä tavaroita tarttui mukaan? Jotain listoja katellu netistä että mitä kaikkea suositellaan ottamaan mukaan synnärille mutta mitähän kaikkea siellä oikeasti tarvitaan? Vastailkaahan! =)
 
Täällä ilmoitelen itsestäni
Välillä käynyt pikasee lukemassa näitä, mutta en ole ehtinyt juuri kommentoimaan. Täällä kaikki hyvin RV27 meneillään ja aika vähän mitään vaivaa ollut. Kerron 2.3 neuvolan jälkeen taas kuulumisia.

[/b]Nimistä
Ollaan mietitty tytölle nimeksi Mia tai Nea. Olisko teillä ollut ehdotuksia toiseksi nimeksi?
 
Hei!

Voin kertoa oman pt kokemukseni, vaikka se nyt ei ihan normipt ollutkaan kun tapahtui rv 35+3. Mut jokatapauksessa perätilaa ei huomattu neuvolassa ja vedet vaan meni kun kalvot hajos. Mentiin sairaalaan ja siellä sitten perätila havaittiin. Painoarvio oli 2.2kg ja multa kuvattiin lantio sellasessa putkessa. Oli karmeeta maata selälleen isovarpaat yhdessä ahtaassa putkessa. Tuloksena oli että vauva mahtuu hyvin, mutta jos haluan niin ensisynnyttäjä saa sektion aina vauvan ollessa perätilassa. En hetkeäkään edes harkinnut sektiota, koska siinä on kaikki kivut vasta edessä kun vauva on ulkona. Minulle kerrottiin, että synnytys on muuten ihan normaali, saan tehdä ja olla miten haluan, mutta ponnistusvaiheessa pitää olla puoli-istuvassa asennossa jalat telineissä.

Synnytys oli helppo ja nopea 6.5h, ponnistusvaihe 35minuuttia. Paikalla oli hirveesti porukkaa, en tiedä johtuko perätilasta vai keskosuudesta. Jokatapauksessa perätila aiheutti pojan takapuoleen ison mustelman josta aiheutui lievä anemia. Poika vietiin synnytyksen jälkeen teholle ja siellä oli kaksi viikkoa, mutta se nyt liittyi siihen keskosuuteen eikä perätilaan.

Pyydä että sun lantio kuvataan ja tee sitten vasta päätös synnytystavasta. Turhahan sitä on pähkäillä jos vauva ei alakautta mahdu ulos. Mutta muuten olen kyllä alatiesynnytyksen kannalla, vaikka oonkin kyllä kuullu täysin kivuttomista sektioista, joista on jo päivän päästä päässyt kotiin.

Noilla viikoilla vauva pystyy vielä ihan hyvin vaihtamaan asentoa, joten älä huolestu! Ja neuvolasta ja sairaalasta on ainakin täällä saatavissa joogaliikkeitä jotka auttavat vauvaa kääntymään pää alaspäin, joten kyselepä niitä. Oon kyllä niin harvoin lukenut, että pahoittelen jos olet jo kertonut kokeilleesi kaikkea!

Tsemppiä!Muakin jänskää että onko tää tokakin pt kun eka oli.

T.Beija ja maha rv 29+3
 
Mä oon pakannut sairaalankassin tosi myöhään. Kassissa on ollut omat lähtövaatteet, imetysliivit+liivinsuojat, harja ja hygieenia välineet. Kameran,, lompakon,,kännykän. Sairaalassakin on pesuaineet, rasvaa, vaipat äidille ja lapselle kuin myös vaatteet, rintakumit jne..toiset tietty haluaa pitää sairaalassa omia pyjamia tms.
Vauvan lähtövaatteet on tuonut mies. Lehtiä tms. olen ostanut kanttiinista.
Otan tällä kertaa myös oman tutin vauvalle ja rintakumit omasta takaa. Rinnanpäät kun tuppaa menemään ens alkuun aika huonoon kuntoon.
 
Pussilakanoista jälleen: Äippäpakkauksen peitteen koko on 80x120cm. Itse olen ajatellut ottaa tuon ä-pakkauksen peiton käyttöön, mutta.. siihen ei löydy millään sopivia pussilakanoita! Esim. Elloksen pussilakanoissa koot ovat 80x120cm ja 100x120cm. Ei kai ne passaa ollenkaan, eikös nuo pussilakanat kuitenkin yleensä vähän kutistu pesussa? Mistä olette löytäneet sopivia pussilakanoita äitiyspakkauksen peitteeseen vai täytyykö tässä kuitenkin ostaa peite jostain muualta? Ä-pakkauksen mukana tulevan pussilakanan koko näkyy olevan 85x124cm.. Pitääkö tässä kuitenkin rueta ompelemaan itse sopivia.. Ääh.

Millä perusteella ne neuvolassa antaa noita painoarvioita? Osaisko joku kertoa. Ei tullu viimeksi lääkärillä (kun sairaslomaa hain) kysyttyä. Oli näköjään neuvolakorttiin kirjoittanut arvioksi 740g, viikkoja oli 24+4.
 

Yhteistyössä