TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Paljon onnea synttärisankareille ja rouviintuneille!! :flower:
Mä aina unohdan kaikki nimimerkit kun alan kirjoittaa joten sanonpa nyt näin. ;)

Täällä ei taas mitään uutta omaan napaan kuulu, keskiviikkona neuvola niin tulenpa sitten kertoilemaan. :)

Piti johonkin aiheeseen kommentoida mutta katosipa sekin nyt sitten päästä. :D

Jonz&Tessu

 
Vielä uudelleen kiitos onnitteluista! :D Tein pienen kakun synttäreiden kunniaksi. Sillä ollaan sitten herkuteltu tänään. :p

Tänään vein nuo meidän 3v ja 5v lapsoset kerhoon, mukana oli tuplarattaat kun tuo 2v minimies tietty oli reissussa mukana. Sen lyhyen kävelyn ja tuplarattaiden lumessa työntämisen jälkeen on alapää ollut ihan muusia. :$ Käytiin tässä illalla kaupassa autolla, jo pelkkä autoon nouseminen teki kipeää. Ja autosta poistuminen vielä kipeempää. Täähän alkaa oleen jo todellakin vaivaksi. Jos nää liitoskivut tästä pahenee, niin apua! Ei musta voi tulla "toimintakyvytöntä", se nyt vaan ei sovi ollenkaan meidän päiväohjelmaan. :xmas: Onneksi ens viikko on lomaa koulusta ja kerhoista, saa ottaa ihan lököilyn kannalta koko viikon. Maataan sitten lasten kanssa päivät pitkät sängyssä ja luetaan vaikka satuja. No, se saattais toimia noin puoli tuntia. :LOL:

Eilen nukkumaan mennessä tuli supistus, mikä tuntui alaselässäkin. Tuli mieleen noista teidän selkäsäryistä. Säikähin vähän sitä, kun mulla on synnytyssupistukset alkaneet aina ensin tuntuun alaselässä. Aattelin, ettei vaan ala paikat aukeemaan. Onneksi ens kuun alussa on lääkärineuvola.

Sauna on vähän ajan päästä lämmennyt. Sinne menen rentoutumaan ja toivon, et se auttas tuonne liitoksiinkin. :$

Tänään rv 25+6 :heart:
 
Muakin on alkanut supistella nyt päivittäin. Eivät onneksi ole vielä olleet kipeitä. Tänään saunassakin supisteli. Sama oli esikoista odottaessa, mutta vasta myöhemmin. Mikähän siinä saunomisessa aiheuttaa supistuksia?

Onneksi keskiviikkona se ultra jossa varmaan lääkäri samalla tekee sisätutkimuksen niin selviää ettei vaan paikat ole lähtenyt kypsymään. En sitä kyllä usko, koska tosiaan kivuttomia nuo supparit vielä on, vähän vaan tukalan tuntuisia. Mutta kyllä se vaan kummasti mieltä rauhoittaa kun on sitten lääkärin varmistus asiasta.
 
Tänne ei mitään ihmeellistä. Liitoskivut ovat olleet poissa jo useamman viikon, tosin pidempää kävelyä olen pyrkinyt välttämään. Tämä kömpelyys vaan alkaa ärsyttämään, huomaa miten istuminen ja nouseminen alkaa olla vaivaloisempaa, eikä ihan jokaisen pienen jutun takia viitsisi paljoa kyykistellä. Mutta muuten kaikki hyvin. Nukkuminen kyljellään saa hartiat hieman jumiin ja sen vuoksi viime yön nukuinkin melkein kokonaan selällään. Koska selällään nukkuminen tuntuu hyvältä, se ei liene vaaraksi vauvalle.

Painoarvioista: kun kävimme rakenneultrassa vk 23+0 oli vauva 535 g ja siitä vajaan viikonpäästä 23+6 oli 4d, jossa painoarvioksi annettiin 730g, eli aika paljon tuo mittaustulos näyttää myös vaikuttavan, sillä tuskin nyt ihan tuota on kasvanut. Mutta eikös joku maininnutkin, miten millienkin mittauserolla saadaan valtavia eroja tuohon painoarvioon? Rakenneultrassa kätilö vielä säikähti vauvan isoa kokoa, kunnes muisti, että me ollaankin jo noin pitkällä viikkojen kanssa. Yleensä kun kaikki on rakenneultrassa noin rv 20 tienoilla.

Niiksu: mä olen värjännyt hiuksiani noin parin kuukauden välein. Kyllä mäkin pohdin asiaa, mutta päädyin pitämään kuontaloni edes jossain kuosissa. Ja kaipa tuokin asia kerrotaisiin neuvolassa, jos se oikeasti olisi vaarallista.

Sitten vielä suuret onnittelut Duellolle, synttärisankareille ja avioituneille.
 
Huomenta

Meilläkin on aamut aikaistunu tähän normaaliin rytmiin. Äiti ei vaan millään jaksais herää. Edelleen neiti herää itkemään tosi monta kertaa yössä,mutta itku ei onneks ole sellaista kamalaa kipu itkua.
Mun niska ja selkäkipu on menny pahemmaksi. :$ En meinannu sängystä päästä ylös. Yöllä lämmitin muutamaan kertaan kauratyynyä ja laitoin sen niskaan. Pakko tänään päivällä hautoa sitä oikeen urakalla.
Huomasin muuten jo viime yönä,että mä nukun melkein kokonaan mahallani. :eek: Auts. Vauva onneks potkii.

Kissinmintulle peukut 4 d ultraan. Teillä on ihanat hetket kohta edessä. Tule sitte kertomaan ja mielellään kuvien kanssa.

Jospa sitä lähtis suunnittelee mitä söisi ja sitte siivoilee keittiöö,eteistä ja joka paikkaa.Eilen illalla en jaksanu ollenkaan keräillä leluja tai vaatteita mistään pois ku toi niska ja selkä on kipeä...mutta tänään nuo ottaa jo niin päähän,että jotain on tehtävä.

NN rv 24+4
 
kissinmintulla kohta jännät paikat :D Onnea ultraan!!

Mä en enää tiedä miten päin nukkuisin |O Masullaan en ole pystynyt enää moneen kuukauteen, selällään olo tuntunut pahalta jo reilun kuukauden päivät ja nyt vauva on alkanut potkia mahdottomasti kun olen kyljellään.
Kun käännän toiselle kyljelle niin muksii siihenkin. Ihan kuin olis jotenkin poikittain masussa :xmas:
 
Kiitos hoitotaso-vinkeistä! Cittari taitaa olla lähinnä meitä mistä voisi mennä katsomaan sitä josko löytyis!

Juuh, sisko juuri viikonloppuna äimisteli että eihän sulla ole enää ollenkaan napaa kun annoin hänen harjotella ja pistää muhun napapiikin. Se kyllä onkin viittä vaille pullahtamassa pihalle :D

Hiuksia olen kanssa huoletta värjäillyt säännöllisesti juurikasvun takia.

Toi ilmainen vauvahieronta on kyllä hyvä asia! ystävällä on kolme lasta joita on kaikkia käyttänyt säännöllisesti koko vauva-ajan vyöhyketerapiassa josta on kuulemma ollut kaikkien kohdalla ihan valtava hyöty.

Voi että, ihan selkeesti kevät tulossa vaikka ulkona onkin -17 astetta pakkasta! Aurinko paistaa ja linnut laulaa! Voisi ponkasta koiralenkille mutta kun tuo pakkanen.. :ashamed:

No, vaihtoehtona on pyykkirumbaa, joten niiden kimppuun tästä! :wave:


Jasmin ja aarre 29+3 :heart:
 
Suzyanne
Tämä ei nyt liity ollenkaan mihinkään palstan aiheeseen, mutta näin eilen telkussa mainoksen jolle hekottelin niin että melkein pissin housuuni. :whistle: Ja äsken löysin sen netistä. Joten laitan sen tähän teille päivän piristykseksi. Parhaiten toimii niille keillä on enemmän tai vähemmän sairas huumorintaju niinkuin itselläni... :D

http://www.youtube.com/watch?v=yd4i7fkM8BY

Nyt hipsin suihkuun ja asioille, ihana auringonpaiste ulkona!

Suzyanne 28+6
 
Unohtanut joka kerta laittaa sen painoarvion rakenneultrassa.. :headwall: 20+0 oli 300g.

Sompio Miehellesi pikaista paranemista. :) Samoin täällä, flunssasta huolimatta nukuin hyvin.

Kissinmintun Uutisia odotellessa täälläkin. :D

Napa Vielä löytyy mutta uhkaavasti näyttää siltä että häviämään päin. :whistle:

Hiuksia Olen värjäillyt parin kuukauden välein, alkuraskaudesta laitettiin vain raitoja. Luotan kanssa siihen että kyllä terveydenhoitaja/lääkäri olisi siitä mnulle sanonut jos olisi pahasta. :)

Täällä myös aurinko paistaa mutta flunssan takia en taida haluta tuonne pakkaseen. :headwall:

Olen jäänyt koukkuun yhteen kirja sarjaan, käytiin parhaan ystävän kanssa katsomassa leffa ja oli pakko lukea se kirja..nyt sitten luen toista osaa siihen... Ajattelin että ehdin lukemaan ne ennen kuin vauva syntyy. :D Suosittelen romantiikasta pitäville lukemaan kirjat tai katsomaan elokuvat. -Twilight, seuraava elokuva on Uusikuu. :)

Therean&Neiti 26+1
 
Ihana auringonpaiste, mutta niin kylmä!!! Kaupasta autoon kävelles sormet jäätyi. Mut oikeesti talvella saakin olla pakkasta, niin kevään lämpö tuntuu sitten sitäkin ihanammalta.

Täällä viikon ainut vapaa, enkä saa mitään aikaan. Napa alkaa olla pohja ulkona, hiukset menen värjäämään ensi viikolla. Piristää.

Kiitos Suzyanne piristyksestä. :LOL:

Työ vie niin mehut, että... edelleen kaikki varusteet hankkimatta... tuleekohan vielä kiire. Mulla on kyllä kaikki kolme mennyt viikon-kaks yli lasketun ajan, että mahdan olla sitten toukokuulla niitä, jotka vaan roikkuu palstalla. Antakaa vinkki hyvästä ja edullisesta valkoisesta peruspinniksestä, jossa olis laskettava pohja ja irrotettava laita. Ikeassa ainakin, onko hyvä?

Aurinkoista päivää jokaiselle, odottelen kans kissinmintun kuulumisia.

Alhambra + Napero 27+1 POKS
 
Avio ja synttärionnea :flower:

Täällä jotenkin tympäsee edelleen..taas saa oksennella päivittäin ja eilen tietty taas supisteli pitkin päivää kun piti käydä siitäkin aiemmin mainitsemassa ettei supistele heh..no mä en niitä pelkää vaikka kipeitä ovatkin.

Mun pitäs kans laittaa raitoja. Jos hiustenvärjäystä pelkää voi samantein lopettaa muidenkin kemikaalien käytön. Enempi varmaan jostain deoranteista tms päivittäistuotteista imeytyy jokapäivä elimistöön näitä kemikaaleja what evöö... Kummasti ne kampaajatkin saavat terveitä lapsia vaikka altistuvat päivästä toiseen näille höyryille ja varmaan värjäävät omaakin päätänsä. Mä en vissiin jaksa stressata mistään. :p viittoilen vaan kintaalla :wave:

Millonhan ne Kelan rahat napsahtaa tilille vois käydä ostaan sen turvakaukalon. Aattelin etten osta enää vaatteita. Ostan sitten ku vauva syntyy. Saa sitten muitakin värejä kuin noita valkosen neutraaleja. Kirpparilta löyty taas 1-2e tosi hyväkuntoisia vaatteita. Ei raski ostaa kaupasta enää oikein mitään.

:p
Mä en tiedä miten mulla on niin voimaton olo? eilen makasin suurinpiirtein koko päivän sängyssä. Ei vaan ollut voimaa mihinkään. Rauta-arvotkin on nouseet että ei sekään pitäs olla.

jos suunnittelis päivän menuun. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Antakaa vinkki hyvästä ja edullisesta valkoisesta peruspinniksestä, jossa olis laskettava pohja ja irrotettava laita.
Meillä on Brion valkea pinnis, en muista sen mallin nimeä. Ostettiin 2007 se esikoiselle, varmaan mallit/nimet muuttunutkin siitä.
Mutta on siis sellainen peruspinnis jossa pohjan saa kolmeen eri korkeuteen ja laitaa laskettua. Ja sälepohjalla, halusin sellaisen ehdottomasti kun ajattelin että se olis hengittävämpi kuin vaneripohja.

Tuolla esim. jotain: http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/85

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=275

*muoks* En kyllä tiedä saako noista laitaa kokonaan pois?
 
:D juu, kaikki hyvin, eipä tässä kummempaa kuin terveiset Pipanalta, joka nyt sitten vahvistettiin tytöksi: :heart:



Istukka heti tuossa naaman vieressä. :) Nenää siellä lämmitteli. Painoa oli 966g, vastasi koon puolesta viikkoa 27+1.
 
Voih, ihanat kuvat kissinmintun tyttösestä! Hienoa, että kaikki oli kunnossa!

Navanpohja on mullakin noussut jo aikalailla. Ei vielä ole pulpahtanut ulos, mutta varmaan piakkoin sen tekee.

Vau, aika hienoa palvelua tuo ilmainen vauvahieronta! Mä käytin tuota nelosta kolmekohan kertaa vyöhyketerapeutilla kun oli niin kovin itkuinen vauva ja epäiltiin johtuvan vatsasta, mutta meille ei nyt niin kauhean suurta hyötyä siitä ollut. Ehkäpä itkut johtui jostain muusta. Monihan siitä on saanut todella paljon apua.

Äh, ei nyt taas päässä raksuta mitä pitikään kirjottaa, joten eipä tässä muuta kuin kirpakkaa pakkaspäivää kaikille! (sais kyllä jo kevät tulla..)

villahousu & Sulo 27+5
 
Ihania ultra uutisia Kissinmintulla.Ja aivan ihanat kuvat.

Mun niskakipu alkaa helpottaa.Olen koko aamupäivän ja vähän päälle hautonut sitä lämmitetyllä kauratyynyllä.
En kyllä taida uskaltaa lähteä sinne vesijumppaan ku tuo selkä on kipeä. En ole ku kerran päässy sinne,sitte tultiinki kipeäksi ja mies reissuhommissa Hesassa joten nyt olis eka mahdollisuus.
Kamala ikävä meidän 4 v tyttö.Jäi mun siskon luokse Hesaan sunnuntaina. Huomenna iskä hakee kotiin kun taas kerran menee Hesaan töihin.

Nytkö ne kaikki vaivat iski kerralla.Alkoi mieletön päänsärkykin.
Onneks pakkanen on vähän lauhtunut.Taidetaan lähteä lasten kanssa pihalle kun mies tulee kotiin. Aamulla oli -19 astetta.Pikku hiljaa se on laskenu ku aurinko paistaa.Tais olla vaan -9 hetki sitten. Huomiseksi aamuksi on luvattu -16.

 
Onnea synttäreistä ja avioitumisista! :flower:

Aivan ihanat kuvat kissinmintun pikkuvaavista.. Voikun ois ollu rahaa mennä itsekin 4D:en! :heart: :)

Olikohan se sompion mies kellä oli selkä mennyt?! Nimittäin mun mieheltä meni ihan samalla tavalla n.1-2kk sitten ja ei kyllä kävellyt eikä istunutkaan pitkään aikaan ilman että itku tuli.. ja sai vaan kunnon kipulääkkeet hoidoksi! Nyt on jo OK, mutta sillontällön vaivaa ja joku ihme ääni/lonksunta kuuluu tietyissä liikkeissä.. :/

Painoarvio rakenneultrassa viikolla 22 oli vaavilla n.412g ja vastas hyvin viikkoja.

Hiuksia oon värjänny ihan normaalisti.

Navanpohja noussu mullakin huomattavasti,mut ei oo viellä kokonaan pullahtanu! :)

Duellolle todella suuret onnittelut ensimmäisestä toukovauvasta! :heart: =)

Kurkkumainos oli ihan mainio! :LOL:

toukotytsy+masukki 28+2
 

Yhteistyössä