Tänne ei mitään ihmeellistä. Liitoskivut ovat olleet poissa jo useamman viikon, tosin pidempää kävelyä olen pyrkinyt välttämään. Tämä kömpelyys vaan alkaa ärsyttämään, huomaa miten istuminen ja nouseminen alkaa olla vaivaloisempaa, eikä ihan jokaisen pienen jutun takia viitsisi paljoa kyykistellä. Mutta muuten kaikki hyvin. Nukkuminen kyljellään saa hartiat hieman jumiin ja sen vuoksi viime yön nukuinkin melkein kokonaan selällään. Koska selällään nukkuminen tuntuu hyvältä, se ei liene vaaraksi vauvalle.
Painoarvioista: kun kävimme rakenneultrassa vk 23+0 oli vauva 535 g ja siitä vajaan viikonpäästä 23+6 oli 4d, jossa painoarvioksi annettiin 730g, eli aika paljon tuo mittaustulos näyttää myös vaikuttavan, sillä tuskin nyt ihan tuota on kasvanut. Mutta eikös joku maininnutkin, miten millienkin mittauserolla saadaan valtavia eroja tuohon painoarvioon? Rakenneultrassa kätilö vielä säikähti vauvan isoa kokoa, kunnes muisti, että me ollaankin jo noin pitkällä viikkojen kanssa. Yleensä kun kaikki on rakenneultrassa noin rv 20 tienoilla.
Niiksu: mä olen värjännyt hiuksiani noin parin kuukauden välein. Kyllä mäkin pohdin asiaa, mutta päädyin pitämään kuontaloni edes jossain kuosissa. Ja kaipa tuokin asia kerrotaisiin neuvolassa, jos se oikeasti olisi vaarallista.
Sitten vielä suuret onnittelut Duellolle, synttärisankareille ja avioituneille.