TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Ma olen toissa niin en voi mitaan videonpatkia avata...voitaisiin vahan katsoa pitkaan...

Tanaan oli taas laakarintarkastus. Eipa siella oikein mitaan jannittavaa ikina tapahdu, pissa oli normaali, paineet koholla (mutta niin on ollut ilman mitaan jarkevaa syyta jo ennen raskautta) ja SF-mitta 29cm. Mittasi kylla mun mielesta niin hutiloiden, etta melkeinpa varmaan arvasi tuon tuohon kun viikkoja 29+2... Nyt on sitten seuraava aika varattu jo 2 viikon paahan, tasta se alkaa se laakarilla yhtenaan ravaaminen! Torstaina viela verikokeeseen, kun eivat voi samassa paikassa niita ottaa, pitaa taas lahtea toista monta tuntia aikaisemmin. Alussa podin noista poissaoloista huonoa omaatuntoa, mutta nykyaan vaan positiivista, etta paasen taalta pois :).
Taytin tanaan tuon aitiyslomapaperinkin ja palautin. Viimeinen tyopaiva sitten 9.4. vasta (!) Huoh, ei jaksaisi tuonne asti. Taalla on vaan tuet niin huonot, etta ei kannata oikein jaada aikaisemmin kuin tuon 3 viikkoa ennen laskettua, monet jaa paljon myohemminkin.

Mulla katosi napa jo varmaan 2 kuukautta sitten. Toispuolisesti jo 3kk sitten. Mutta mulla olikin ihan littea napa ennen raskautta, syvyys varmaan jotain alle millin, etta eipa siina paljoa varaa ollut. Ihan on semmoinen ruma pallonapa nyt... Muuten ei haittaisi, mutta nakyy ikavasti paidankin lapi.

Ei pelaa mullakaan nakojaan paa enaa. Vaikka mita piti kommentoida, mutta unohtui...
 
Heippa kaikille,

Ja suuret onnittelut Eemelin äidille rouvakerhoon liittymisestä! :flower: :heart: Mukava kuulla että juhlat meni hyvin!

Onnea myös synttärisankareille paljon! Ja Duellolle pikkuisen pojan johdosta, toivottavasti kaikki menee hyvin, tulethan kertomaan kuulumisia heti kun jaksat? :wave: Uskomatonta että ensimmäinen toukokuun tuhisija on nyt syntynyt..! :heart:

Hiusten värjäämisestä
: Mäkin olin eka vähän huolissaan siitä, mutta sitten juttelin monen kanssa että siitä ei ole mitään vaaraa lapselle. Sen jälkeen oonkin värjäillyt hiuksia parin kuukauden välein.

Napa on jo tosiaan ihan hassun näköinen, se kohta missä on ollut joskus vuosia sitten napakoru, on aikoinaan arpeutunut ja nyt leviää sivusuunnassa ihan hurjan näköiseksi! Ja kohta on koko napa ulkona ihan tosissaan!

Masu on kasvanut tosi paljon parin viime viikon aikana ja alkaa näyttää jo ihan vauvamasulta, ihanaa! Vauva on kaiketi kääntynyt ylösalaisin koska nyt on viikon verran tuntunut potkut ihan ylämahassa, hirveä biletys on alkanut ainakin silloin kun yrittää käydä nukkumaan! :D Nyt liikkeet tuntee helposti masun läpi jo ja mies ja anoppikin on saaneet kokeilla pikkujätkän kantapäiden voimaa!

Saatiin tänään koevedokset hääkuvista, nyt pitää vaan valita minkä ottaa! :heart: Osassa kuvista ei edes huomaa vauvamasua, niin taitavasti oli mun mekko leikattu. Kiloja on tullut tosin jo jotain 10kg et tunnistaa kyl itestään sellasen pienen pyöreyden nois kuvis.. kohta siirtynen uusille, ennenkokemattomille kymmenluvuille.. lähtöpaino oli 69kg ja nyt jotain 79kg..hui.. onneksi olen melko pitkä, tasoittaa vähän tätä olemusta!! hahah. Onko muille tullut yhtä paljon painoa kun mulle ja tietääkö kukaan minkä verran se keskimäärin vielä tästä nousee?!

Pian poksuu viikot, nyt jo muistaakseni 26+5! JIPPII!
 
Tännehän saa valittaakin, eikös :ashamed: ? Mulla tänään se viikon ainut vapaa ja illan supisteli vähän väliä. Kirjastos oli paha olla ja autoskin tuli pienellä matkalla monta supparia. Mietin jo soittaa töihin, että en tule aamulla, mutta nyt oon ollut levossa ja olo helpottaa, joten menen kokeilemaan.

Mies jo sanoi, ettet sä kumminkaan saikkua hae. Yleensä menenkin töihin vaikka pää kainalos, mutta tämä nyt onkin ihan eri juttu, kun on vastuu pienestä. Eli tottakai sairaslomalle, jos ei helpota ja tutkimaan, ettei paikat aukee...
RockMummy : Kyllä täälläkin on jo melkein kymmenen kiloa tullut. Viime neuvolakäynnillekin se reilu 800g per viikko... Mut en murehdi, kun tähän saakka on mennyt imettäes alle lähtöpainon.

alhambra ja napero rv 27+1
 
Kiitos taas miehen huomioimisesta :heart: Tänään mies kävi ensimmäisen kerran suihkussa 1½ viikkoon :D Mutta saikin ottaa lisäannoksen särkylääkettä. Perjantaina joudun menemään yksin sinne pelkopolille kun ei tuo pysty autossa istumaan tai olemaan niin pitkään liikkeellä. Tosin ekalla kerralla on lääkärintarkastus ja aikaa varatessa sanottiin, että voi tulla yksinkin ja sitten tulla toisen kerran yhdessä kätilön kanssa juttelemaan.
Toukotytsy Kipulääkettä minunkin miehelle määrättiin ja seurantakäynti 10 vkon päähän. Ja hiihtoloman jälkeen pitäisi pystyä töihin menemään :(

Kissinmintulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Onnea minullekin, koska sokeriarvot olivat hyvät :D Paastoarvo oli 4,4, 1 h arvo 6,0 ja 2 h arvo 4,2. Ei ole liikaa suklaata syöty :D
 
Sompio voih :hug: toivotaan että miehes pian paranee. Ja onnea hyvistä sokeriarvoista!

Mitenköhän Duello ja pienokainen voi?

(.) tänään oon vaan ollu tuskastunut tähän mahaan. Kysyin mieheltä et voisko se ottaa tän loppuviikoks... ja voisin pitää viikon loman tästä masusta. :ashamed: no kun heti kävellessä supistelee ja kauppareissulla sattuu mahaan. Kumartuessa sattuu sillai pistävästi ja koko ajan närästää. Sori - nyt tuli vähän valitusta. Oon ollu tuskastunu koko päivän. Noh, ehkä huomenna on parempi fiilis.

On tämä rakas masu ja masuvauva, aina ei vaan raskaus ole kivaa. :|



Poksujen kunniaksi masukuvaa. :)

EM ja Dodoliina 28+0 POKS! :heart: :heart: :heart:

 
Kiitos EM :heart:
Mä toivon isompaa mahaa, kun kaikki sanoo, että ei mulla voi olla LA toukokuussa. Mutta näillä selkävaivoilla on ehkä parempi, että se maha ei tän isompi vielä ole. Pitäisi niitä masukuvia saada aikaiseksi ennen synnytystä :D
 
Suzyanne
Nikunaku makoisat naurut sain tuosta sinunkin mainospätkästä. :LOL: Tänään tuo minun laittamani kurkkumainos tuli telkkaristakin, ja edelleen nauratti, kyllä tuo mainosten käsikirjoittaminen on taito, joka vaatii todellista luovaa hulluutta, oli joskus unelma-ammattini, mutta jäi sitten ihan omaa laiskuutta.. :ashamed:

Söpöt masukuvat ElinaMarialla ja RockMummylla! ElinaMaria, mitä värejä tuossa paidassasi on, ja mistä on ostettu? Ihan minun tyyliseni paita. Mulla on kaikki niin älyttömän tylsiä,(minun makuuni) mitä olen kaupoista löytänyt, eikä entiset 36-38-kokoiset mahdu enää. Jotain tuollaisia suurikuviollisia kun löytyisi, tai sitten etnis-kuviollisia Indiska-tyyliin. Lindexissä on värikkäitä kuviollisia paljon, mutta ainakin minulla alkaa jo ei-äippämalliset nousta hassusti edestä ylemmäs kuin takaa, vaikka muuten väljänmallisia olisivatkin.

Rockmummy, minulle myös tullut aika tarkkaan 10 kg, ja viimeisten 3 viikon sisällä on tullut kilo viikossa. :ashamed: Lähtöpainoni oli 63 kg, ja nyt siis 73 kg. Itse luulen, että vähintään 5-6 kg tulee varmaankin vielä. Aika suuri olen jo, ja vielä suurempi tulen olemaan. :whistle:

Sompion miehelle pikaista paranemista! En nyt muista miten se olikaan, peruttiinko leikkaus kokonaan, vai lykättiinkö sitä vaan?

alhambra, tosiaan kannattaa hakea sairaslomaa jos vähän väliä suppailee. Toivotaan että supparit sinulla hellittäisi! Mulla ne ei ole hellittäneet, niitä on ollut nyt 5 viikkoa, alkavat aina kun vähänkin rasittuu, esim. vaikka kävelee enemmän kuin 200 m rivakasti, tai imuroi, tai yleensä on liikkeellä enemmän kuin 1,5 h putkeen. Mutta eivät ole ainakaan tähän mennessä avanneet paikkoja, toivottavasti ei sinullakaan!

Ai niin, Anuko se oli, joka sanoi saaneensa jo lupauksen sektiosta? Minä olen kahteen otteeseen jo kysellyt äippäpolilta synnytystavasta, mutta lääkärit (on aina eri lekuri) eivät suostu keskustelemaan siitä kuin vasta viikolla 36 kuulemma. Itse luulen, että suunniteltuun sektioon päätyvät riskieni takia, mutta minusta on aika ihmeellistä, etteivät edes suostu vielä asiasta keskustelemaan, vaikka ovat sanoneet että minulla on ennenaikaisen synnytyksen riski. Noh, minä kyllä taidan stressata ihan liikaa... :ashamed:

Huomenna poksuu taas viikot, aika tuntuu menevän kuin siivillä! Puhuimme, että alamme tuossa maaliskuun alussa pikkuhiljaa laitella vauvakamoja tänne, kun nyt näyttää siltä että joudumme tässä pikkuasunnossa olemaan ainakin jonkin aikaa vauvan synnyttyä. Ihan vaan pinnasänky meinataan laittaa, mihin alussa ajattelimme laittaa sen meidän rottinkisen perintövauvankopan. Ja sitten hoitotaso pinniksen päälle, ja vauvanvaatteet pinniksen lähellä olevaan lipastoon. Siinä onkin kyllä aika iso homma että saamme raivattua pinnikselle tilaa, koska juuri siinä nurkassa on tällä hetkellä vielä pari painavaa kuntolaitetta...joita ei kukaan käytä.:whistle:

Suzyanne 28+6 (oho, vajaan vartin päästä poksuu!)
 
Ihania masukuvia ja 4d kuvat =) :heart:
Oon kyl tein masuista niin kade, koska itsel menee aina pienikin painonnousu jenkkakahvoihin :( Ja täälläkin on se 10kg jo tullut.
Eilen sain vaunut ja nyt tuntuu niin paljon todellisemmalta vauvan tulo. ( http://www.vaunula.fi/f7_varit_turkoosimusta.jpg) Koko meidän lauma innoissaan!

Suzyanne se kurkkumainos oli niin loisto :LOL:

Huomenna olis taas kontrolli ja hiukan pelottaa, kun ollut muutama pahempi supistusrykelmä viikon aikan. Mutta siitä ja painoarvioista lisää huomenna!

Äippä ja masukki 27 POKS :heart:
 
Kiitos stk!

Ihania masukuvia ElinaMaria ja RockMummy!

Kissinmintulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisesta. Ihania kuvia!

RockMummy kyseli painosta. 16 kg on tähän mennessä tullut. Viimeiset pari viikkoa onneksi pysynyt suht samoissa lukemissa, mutta tuossa joulun tienoilla otti kunnon spurtin ylöspäin.

Hiuksia on värjäilty täälläkin suunnalla.

Napa on toistaiseksi vielä olemassa, mutta muoto on kyllä muuttunut. Uskoisin, että tulee pulpahtamaan ulos vielä jossakin vaiheessa.

Eilinen oli oikein kunnon hässäkkä päivä. Aamupäivällä läksin kesken työpäivän kotiin odottamaan ilmalämpöpumpun korjaajaa, joka ei sitten koskaan ilmaantunutkaan. Lupasivat ilmoittaa jos saavat jonkun illalla tulemaan, mutta hiljaista on ollut. Saa nähdä, koska saavat jonkun ukon paikalle sitä korjailemaan. Isoa vikaa viinä ei oo, mut ois ihan kiva, jos kämpäs olis yli 19 astetta lämmintä... Onneks on takka, saa hetkellisesti hieman lämpösempää. :)

Fox, 26+3
 
Tänään onkin taas parempi olo kunnon unien jälkeen. =)

Mua ei kyllä maha haittaa itse mahana. Tosin nuo kaikki muut vaivat osa varmaan mahan aiheuttamia kuten selkäkivut. Selkäranka rutiseee ja ratisee ja nyt on rintarankakin kipee. Eniten ärsyttää huonovointisuus ja väsymys. Supistusten aikana yritän harjoitella hengittämistä vaikka en mä synnyttäessä kuitenkaan niin hengitä. Vaan jännitän koko kroppaa ja vedän ilokaasua posket lommolla ...kaukana mielikuvat jostain mäelle kipuamisesta ja keräänpä tässä samalla vähän kukkia ja sitten laskeudutaan :LOL:

Kylläpä teillä on ollut matalat sokerirasitusarvot. Nyt vasta tajuaa kuinka korkeat ne itsellä on :eek: 26.pvä uus keikka saa nähä mitä lukemia tulee. Onhan tuokin vähän että kuka sitä sokeria nyt yleensä vetää tyhjään mahaa tuollaisia määriä kun mullakin on kotimittauksissa nyt ollut normaalit arvot.

aamupalalle..
 
Ihania masukuvia olette laittaneet! :heart:

Hiusten värjäämisestä... itse olen opiskellut parturi-kampaajaksi, värjäämisestä ei pitäisi olla haittaa vauvalle. Olen esikoisen ja toisen tytön raskausaikana lätrännyt koulun parturi-kampaamossa ja työharjoitteluissa värjäysaineiden ja permisaineiden kanssa. Ihan terveitä nuo meidän neitoset siitä huolimatta ovat. =)

Ulkona taas lähemmäs -20 pakkasta, ei oikein huvita ulos mennä, ainakaan vielä. Tulis nyt vaan pian se kevät ja auringonlämpö! :heart: B)

Eilen touhusin ihan pöhlönä täällä kotona, imuri toisessa kainalossa ja jätesäkki toisessa. Läks turhaa roinaa kylmästi roskiin. :whistle: Keittiöstä kerkesin vasta yhden kaapin laittaan uuteen uskoon, jos sitä kohta jaksais mennä jatkamaan tuota eilistä hösötystä. Lauantaina lapset meneekin mun vanhemmille yökylään. Äiti itse halusi heidät sinne ottaa, kun ens viikko on sitten hiihtolomaa. Mennään miehen kanssa sitten lauantaina viemään isompaa rojua jätteenkäsittelyyn, ja sen jälkeen hakeen ison kasan paneeleita, et saahaan tää remppa valmiiksi ennen vauvan tuloa. =) Johan sitä on ootettukin, et tää joskus valmistuis. :xmas:

Mulla liitoskivut käy vaan huonompaan suuntaan. Ei kiva ollenkaan. Eilen illalla oli jo jotain toivotonta, mieskin meinasi jo et alkaako synnytys, kun niin tuskailin. Ihan outoa, kun mulla aiemmat raskaudet menneet aina "siinä sivussa", ei aina oikeen edes muistanut et on raskaana. No, nyt ei pääse unohtuun. :xmas:

stk ja minivitonen 26+1 :heart:
 
Toi mainos oli hauska :LOL:
Ihania masukuvia olette laittanut :) Mä en ole vielä saanut otettua yhtään masukuvaa,vaikka tarkotus oli ottaa sellainen joka viikko :ashamed:
Mulle voi päivitellä tuonne listaan iäksi 24 - joka tuli tänään täyteen! :)
Kirjoittelisin enemmänkin, mutta nyt täytyy kiiruhtaa töihin. :wave:

Alex & Baby 28+4
 
Tosi söpöjä masukuvia :heart: Mä kanssa katsoin ElinaMarian paitaa, että tosi nätti! Mä en oo raskinu ostella mammavaatteita juuri ollenkaan ja sen kyllä huomaa. Ihmisten ilmoille tuntuu niin vaikealta lähteä, kun ei ole mitään päälle pantavaa. Perhevalmennukseenkin aina kauhea stressi, että mitä laittais ja mikä enää sopii.. Vielä kun muutaman kuukauden sinnittelis. Talvitakki alkaa olla tosi tiukka, mitähän loppuajan pitäis?!

Kiitos noista kommenteista liittyen hiusten värjäämiseen. Taidan soitella tänään itselle ajan, piristää vähän sairaslomalaisen mieltä :)

Miehen kanssa siivoillaan, mulla kaikki kevyet hommat :D

Alexandra-85: Synttärionnea :flower: :)

Niiksu

 
Kiitos kaikille toivotuksista :)

Musta tuntuu että oon vähän pudonnut kelkasta tän ketjun suhteen kun ei millään ehdi kaikkea lukemaan. :ashamed:

Masukuvanne on ihania :) Mulla se on jäänyt vähän vähemmälle nyt, mutta eipä tuo haittaa. Ehtiihän niitä vielä.
Tänään meinasin tälle hyvinvoivalle pienelle tytölle (en jostain syystä vieläkään ole saanut kiinni tyttöfiiliksestä, lieneekö kaipuusta menehtynyttä yhtävää kohtaan..en tiedä.. ) jotain vaaleanpunaista ja hempeetä hommata. :heart:

Töistä puheenollen... mä en enää ennen äippäloman aloittamista huhtikuussa palaa töihin, nyt se on selkeytynyt työmaallakin, sieltä soitettiin ja muistuteltiin avainten palauttamisesta. Siispä sinnekin tänään pakko suunnistaa.
Sen verran omalääkäri jo varoitteli, että voi olla että Kela vaatii multa jonkin tietyn lääkärinlausunnon (tässä tapauksessa mahdollisesti psykiatri! :eek: ) koska sairasloma jo jatkunut tammikuun alusta lähtien osittain henkisistä syistä. :ashamed: voi mä en jaksais niitä...

Hiuksista olen värjäillyt, vaalentanut siis, nyt raskaana ollessakin mutta ensimmäisen kerran vasta joulun tienoilla. Ei mullekaan ole kukaan sen haitallisuudesta maininnut, sen vaan lukenut jostain, että jotkut parturit epäröivät värjätä raskaana olevien naisten hiuksia.

Täällä on kaiketi ollut juhlijoita jos jonkinlaisia, siispä ISOT ONNITTELUT kaikille kerralla! :flower:

Enpä mä sitten muuta muistakaan. Aamullakin tuli nukuttua niin sikeästi, etten edes kuullut miehen heräävän ja lähtevän töihin.

kissinminttu & pipana 26+6
 
Neuvola terkkuja:
Sf-mitta 27(vastaa viikkoja 30), sykkeet 145 ja 150, hemppa laskenu nyt 113. Joku ei muista säännöllisesti ottaa rautatablettia :ashamed:
Painoa tullut vajaa 600g per viikko.

Onnittelut Alexandralle :flower:

Kissinminttu: Mä jouduin viemään b-lausunnon kelaan. Sairasloma jatkunut pitkään.

Ruuanlaittoon ja sitten tallille.

K&S 27 :heart:
 
Onnea Duello.
Onnea avioituneet.
Onnea kaikki monet synttäreitä viettäneet.

Täällä selvitty kamalasta oksu/ripuli taudista.
Enpä olekaan ennen vaihatnut lakanoita 3 kertaa/viikko.

rv 27 painoarvio oli juuri kilon.

Hiuksia olen värjännyt kyllä.

Siinä se lyhykäisyydessään tää viesti, pakko mennä vielä pitkäkseen kun ruoka ei oikein maita...

JeAnKa & Meloni 28+5
 
Moikka

Alexandralle synttäri onnittelut! :flower: miten mulla oli sellainen olo,että jollain muullakin oli tänään synttärit vai oliks ne eilen.Mutta en muista kenellä.

Ihania masu kuvia. Eemelin äidin masukin on kasvanu paljon viime kuvasta.Onhan siellä kaksi. :heart:

Olipa mukava aamupäivä.Kyllä piristi. Kiitos Jasminille mukavasta kirppis seurasta. Mulla oli lapsilla täällä lastenvahti ja pääsi kiertelemään rauhassa ja oli aikuista seuraa. Aika vähäisiksi meidän ostokset jäi,mutta oli mukava huomata,että naapuri kaupungissa kirppikset ei huuda tyhjää kuten täällä.Lastenvaatteita olis ollu,mutta kaikki kivat lasten vaatteet oli joko liian isoja tai liian pieniä.Hinnatkin oli edullisempia ku täällä.
Niin ja nyt tiedetään Jasminin kanssa missä ne kaikki Suomen kadoksissa olevat markat ja pennit on. :LOL: siellä kirppiksellä myynnissä, niistä oli tehty tauluja ja patsaita. :eek: :D

Tänään saan 4 v neidin kotiin.Ihan mieletön ikävä häntä. Ja isäntä on taas kerran Hesassa töissä.

Ihana auringon paiste.Pakko vaan pistää neiti päiväunille ja sen jälkeen vois suunnata ulos. Mutta ette usko.Mulla on nyt ongelma.Pitää pistää toi lastenhuone uusiksi. Kun viimeksi käänsin siellä järjestystä ni se ei voikaan jäädä noin. Se vanha sivustavedettäväsohva/sänky on patterin edessä ja se patteri hohkaa kuumana siihen sohvaan niin että puu elää. :| Aion jollain apinan raivolla tai suomalaisella sisulla raahaa sen tonne lasten leikkihuoneeseen.Ja heteka saa mennä sieltä varastoon.Alun perin olen ostanu sen hetekan tonne leikkimökkiin.

NN ja pienet viikot 24+5 ( 25+6)
 

Yhteistyössä