TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Paljon onnea vuosia täyttäville :flower:

Meillä meni häät hienosti. :heart: Ekaa kertaa elämässä minäkin olen rouva, hih. Vieraita oli vajaa 20. Morsian oli kuulemma erittäin kaunis (kumma).
Pappi puhui hienosti. Ihana mies mulla.:heart:

Tallilta tulee valitusta hevosesta. On kuulemma niin hankala :/ .

Vauvat myllänny taas urakalla.

K&S 26+4
 
syli täynnä kultaa : Onnea huomisen johdosta!

Sompio : Tsemppiä sokerirasitukseen! Kolme kertaa myös olen siellä ollut, mutta tässä raskaudes ei ilmeisesti tarvitse.

Ilmoittelen vaan, että mukana ollaan. Luen päivittäin teidän kirjoitukset, mutta kommentointi jää vähälle. Tulen sitten vähän aktiivisemmin mukaan, kun jään lomille. Sitä odotelles.

Olo on hyvä ja voin paksusti. Painoa oli tullut tämän viikon neuvolakäynnille reilu 800g per viikko. Vaikka liikun ja käyn töis... Mut kieltämättä ruoka maistuu. Kaikki arvot oli hyviä. Rautaakaan ei vielä tarvitse.

Joku kirjoitti mammatopeista. Millaisia ne mahtaa olla. Onko niis kuitenkin jotenkin tiiviit kupit, että liivinsuojat pysyy paikalla.

Vaikka viihdyn hyvin töis, niin odotan kovasti, että sais jäädä kotiin ja laittaa täällä kaiken valmiiks. Vaavi potkii paljon ja välillä yöt on unettomia. Ei mitään syytä tai pahaa oloa, mutta unet vaan katoaa kahden jälkeen.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Alhambra + napero rv26+6




 
Nasulle synttärionnea :heart:

alhambra Kiitos :D Nyt kun ei saa syödä mitään, niin tekisi koko ajan kauheasti mieli napostella jotain :| Meillä joutuu kaikki käymään.
Mäkin haluaisin jäädä jo kotiin =)

Eemelin äidille paljon onnea :heart: :heart:
 
Paljon onnea rouva Eemelin äiti!! :D :flower:

Siksakkia. Ei tarvitse päivitellä. Ilmoitin jo silloin muutama viikko sitten että saa pikkuhiljaa päivitellä sen 22v. Siis nyt vasta oli virallinen juhla päivä. Anteeksi epäselvyyteni!! :whistle:
 
Huomenet täältäkin!

Viikonloppu poissa palstalta ja paljon on tullut juttua!

duello oli saanut ekana toukovauvansa, ihmeellistä ja toivotan lämpimästi onnea minäkin ja jaksamista pienelle sekä vanhemmille! :flower:

Stk ja nasu22 myös lämpimät onnittelut synttäreistä! :flower:

Ja Eemelin äitikin on nyt sitten rouva, hieno juttu! :flower:


Eilen illalla reissusta kotiuduttiin ja aikaisin nukkumaan kun molemmat oltiin miehen kanssa ihan poikki. Liekö tämä flunssa verottanut niin paljon voimia. Mies kuitenkin illalla vielä kokosi pinnasängyn ja vauvavaatelipaston valmiiksi, saan tänään sitten viikata vaatteet lipastoon pahvilaatikoista!
Puoli seitsemältä havahduin pissahätään ja herätin samalla miehen jonka piti olla kuudeksi töissä! :D

Hei muuten, tietäisikö joku mistä saisin hankittua pinniksen päälle sellaisen hoitotason? Tässä kävin mielessäni läpi tarvikeinventaariota ja se vielä puuttuisi kun ei aiota "oikeaa" hoitopöytää hankkia. Kiitos valmiiksi jos joku osaa vinkata!

Taidan kömpiä vielä vähäksi aikaa nukkumaan... |O

Kaunista maanantaita!

Jasmin ja herra aarre 29+2 :heart:
 
Onnea naimisiin menosta eemelin äiti !

Ja syntäri onnittelun syli täynnä kultaa ja nasu 22 :flower:

Merkkailen vaan välillä. Kirjottelen sitten vaikka torstaina lisää, kun taas ultra takana! Saadaan sitten painoarvioita kolmin kappalein =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Nasu22 ONNEA myös sinne!! :flower:

Eemelin äidille LÄMPIMÄT ONNITTELUT naimisiin menon johdosta! :heart:

moerri Meillä on ollut vauvoilla sama juttu; että kun oppivat jotain uutta ja ihmeellistä, eivät vaan malta nukkua. Kiitos muistutuksesta, olinkin jo kerennyt unohtaan tuon vaiheen. :D Kyllä se ohi menee ja uni maistuu taas vähän ajan päästä paremmin. =)

stk ja minivitonen 25+6 :heart:
 
nasu22: Anteeksi, mua kai vaivaa raskausdementia kun en taaskaan muistanut että ikä oli jo muutettu :whistle: :ashamed:

jasmin84: Mä oon nähnyt niitä pinniksen päälle laitettavia hoitotasoja ainakin lastentarvikeliikkeissä ja Citymarketissa oli Brion hoitotasoja myynnissä.

Esim. Lastentarvike myy tälläistä:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=205&toimittajaid=20

moerri: Meillä esikoinen oli ihan samanlainen jotain uutta opittuaan, että sitä piti harjoitella unissaankin ja yöt oli todella levottomia! Onneksi tosiaan ohi menevä vaihe, toivottavasti teilläkin pian meno rauhoittuu :hug:
 
Onnea Nasu merkkipäivän johdosta! :flower:

Eemelin äiti paljon onnea naimisiin menon johdosta :flower: Onko erilainen olo? :p Saako udella paljon teillä oli kustannukset häillä? Sillä kyselen kun pitäis meiänkin mennä. :) Missä oli vihkiminen ja vastaanotto? Anteeksi jos olet jo kertonut aiemmin, sama pää kesät talvet.. :ashamed:

Omaa napaa sen verran että sain kuin sainkin sen flunssan viikonloppuna...ei kai tuo ihme ollut että tarttui kun mies oli pari viikkoa kipeänä ja sitten omat lapset tuli viime viikolla. :headwall:

Jokos Sompion mies leikattiin?

Therean&Neiti 26+0 ( poks )
 
Therean Ei sitä leikattukaan. Pistettiin kotiin ja seurataan. Loppukuu sairaslomaa ja muuten kattellaan miten käy. On se hieman pystynyt jalkeilla olemaan, mutta kovasti ei kannata rasittaa, kun heti iskee kauhea kipu. Kyljen vaihtaminen sängyssä on ihan ok ja ehkä n. 5 wc- tai muuta lyhyttä reissua päivässä. Tänään suunniteltiin suihkuun menoa, mutta ei uskalla vielä mennä niin pitkäksi aikaa seisomaan. Ja istuminen on vielä pahempaa kuin seisominen.

Tulin justiin sokerirasituksesta. Ei se litku niin pahaa ollut :D Eikä tullut huono olokaan. Huomenna saa tulokset.
 
Moikka

Hyvää syntymäpäivää STK ja Nasu22.:flower:
Eemelin äidille onnittelut naimisiin menon johdosta. :flower:

Mä vein tänään kelan paperit.Oli kyllä puoliksi tyhjä mun paperi,ku en oikein tienny miten merkkaan sen,että olen ollu hoitovapaalla ja että ne tulot edellisen mukaan.Täti täytti ne pari kohtaa.
Ennen sinne lähtöä kävin pissalla. Alko närästää ni otin närästyslääkkeen ja pari huikkaa mehua päälle. Kun mä pääsin sinne kelaan ni mulla oli heti pissahätä. :eek:

Ihana ilma ulkona,me tultiin vaan heti sisään tekemään ruokaa...ja mun piti päästä sinne vessaan.

Olen nukkunu jotenki huonosti ja niskat on jumissa toiselta puolelta. Selkäkin meinaa just mennä jumiin.Mutta pientähän nää vielä on.
Sompion miehelle sympatiat. Toivottavasti saa sen kuntoon ennen ku vauva syntyy.

Sompio,Jasmin ja Höpöliini ( mut sä taidatkin jo tietää kun olet Vasissa synnyttänyt) Vasissa synnyttäneiden osastolla annetaan ilmaiseksi vauva hierontaa n 4-5 krt jos vauvalla on ilmavaivoja. :wave: Mun mielestä todella ihana juttu ja vielä ilmaiseksi. Meillä tää nuorin kärsi ilmavaivoista,ne tais alkaa siinä 3 viikon iässä.Helpottui huomattavasti jo ensimmäisen hieronnan jälkeen. Ja katosi sen 5 kerran jälkeen.Eiköhän tuo palvelu vieläkin ole,syksyllä 2007 siis itse vietiin.

NN rv 24+3
 
Therean

Jotenkin ns. turvallisempi olo =) Kirkossa meidät vihittiin ja kotona kahviteltiin. Vieraita oli n.20 eli hyvin pienet. Ei olla yhtään laskettu paljon meni rahaa, arviolta 600e. Hih, kauneushoidot ja kampaukset mukaan luettuna. Ööh, mutta puku jäi kokonaan huomiotta, sen vuokra oli 420e, hyi olkoon. :/

Kiitoksia onnittelijoille :heart: Aamulla soittelin uudella nimellä eläinlääkärille. Oli tosi outoa ;)

Paljon onnea synttärisankareille :heart:
Täytyy taas lähteä asioille. Jossain välis pitäisi vissiin muuttaa kortit ym muut.

K&S 26+5 :heart: :heart:
 
Omaa napaaja runsaasti :D Sektio luvattu, pitää vielä toukokuun alussa käydä täyttämässä paperit ja sopimassa päivä.. Mutta luvattu on ihan varmaksi, jippii!!

Samalla ultrasi ja tutki sisukset.. Vauvan painoarvio on nyt 810g ja syntymäpainoksi veikkasi näiden tietojen pohjalta 3.5kg. Jo kolmas joka sanoi näyttävän tytöltä, mutta edelleen vauva pihtasi paikkojaan ja oli kovin siveä luonteeltaan. Äitiinsä tullut :LOL: Paikat olivat tiukasti kiinni ja napakat, ihan niinkuin kuuluukin näille viikoille. Vaikka viime päivinä onkin tuntunut välillä tosi kipeästi, potkiskohan johonkin hermoon joka sitten säteilee muualle..

Sokerirasituksen tuloksia en ole vieläkään saanut aikaiseksi kysyä, mutta eiköhän nuo olis soittaneet jos joku hätä olis ollut..

Ja vielä navasta.. sitä ei kohta enää ole!! Kuoppa on kadonnut!! Mulle iskee todellinen kriisi jos se vielä pullahtaa ulospäin!! :kieh:

Anu rv.25+3
 
anuaanua: Kiva että sait sektiolupauksen jo nyt, niin ei tarvitse enää loppuraskautta miettiä ja murehtia asiaa :)

Mullakin on napakuoppa hävinnyt melkein kokonaan jo, kohta varmaan pullahtaa ulospäin :whistle:
Esikoista odottaessa napa säilyi ihan normaalina, en huomannut mitään muutoksia. Ja mun mielestä masu on kasvanut nyt ihan samalla tavalla eteenpäin niin kuin silloinkin.
 
Suzyanne
Hurjan paljon onnea täältäkin tuoreelle rouvalle Eemelin äiti sekä vuosia täyttäneille Stk sekä Nasu22! :flower: :flower:

anuaanua, täällä toinen navaton ! Juuri eilen peilin ääressä yritin napakuoppaani etsiä, mutta turhaan. :D Hyvä kun saat haluamasi sektion. Itse olen myös melko varma että sektio tulee, ihan lääkärin päättämänä. Mutta otan vastaan luottavaisena sen mitä päättävätkin, pääasia että pikkuinen saadaan ulos, kun sen aika koittaa. =)

[/b]Jasmin minäkin Citymarketissa olen hoitotasoja nähnyt. Minusta se ainakin näytti olevan ihan kelvollinen, hintaa en muista, oisko ollut 39,90 tai jotain, ellen ihan väärin muista. Meillekin sellainen voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, koska hoitopöytää ei näillä näkymin hankita ainakaan jos ei päästä isompaan kämppään ennen vauvan syntymää.

Imetysliiveistä vielä, että tulin lopulta siihen lopputulokseen, että tilaan ne Triumphin liivit (tai kahdet) vasta vauvan syntymän jälkeen, kun näen että kasvaako kuppikoko vielä yhdellä. Viime viikolla sitten ostin Henkkamaukalta kahdet halpis-imetysliivit nykyistä kokoani, lähinnä väliaikaiseen käyttöön, mutta jos mahtuvat sitten vielä, niitä voi käyttää sitten imetysaikanakin.

Minulle on tullut joku ihme
selkäkipu jota ei aiemmin ole ollut. Eilen se alkoi, tuntuu ristiselässä vihlovana tunteena varsinkin kävellessä. Varmaan ihan normaali raskauteen liittyvä juttu, luulen.

Ihanaa, mies tulee tänään viikon remppareissulta Virosta! Olen häärännyt tänään ihan hulluna täällä kotona, siivonnut, pessyt pyykit pois, tiskannut, ja järkkäillyt muutenkin kämpän viihtyisäksi, lisäksi tehnyt ruokaa jälkiruokineen, sekä leiponut sämpylöitä miestä varten, että on mukava tulla kotiin. :heart:

Suzyanne 28+5
 
Suzyanne ollut kyllä ahkera! =) Itsellä mennyt levon kannalta, olenkohan tehnyt tänään mitään hyödyllistä.. en muistaakseni.

Hei sellainen tullut mieleen, että oletteko värjänneet raskaana hiuksianne? Googlettelu antaa ristiriitaisia vastauksia.. Mulla olis lahjakortti, juurikasvu aivan karmea ja olis muutenkin kiva saada päivitystä tähän leikkaukseen. Vai tyytyiskö vain leikkaamaan ja värjäis, kunhan vauva syntyy!?
 
nikunaku Kiva tuo vauvan hieronta-juttu :heart: Kiitos tiedosta ja kiitos miehen huomioimisesta.

Napa kohta hukassa täälläkin :wave:

Suzyanne Selkäkipu voi säteillä varmaan mihin vaan :| Mulla ainakin oli nivuset niin tosi kipeet pari päivää ja neuvolassa sanoi, että selästä säteilee. Ja viime viikolla oli oikea kylki kipeä...
 
Nasu22 ja STK hyvää syntymäpäivää kummallekkin :flower:
Eemelin äitille lämpimät onnittelu "rouvautumisen" johdosta :flower:
Painoarviota en muista sannottiinko sitä rakenneultrassa :ashamed: neuvolakorttiin sitä ei ainakaan merkitty. No kysyn sitä sitten kun käyn viikolla28 ultrassa.
(.) Papu pitää mahassa välillä ihan mahdotonta menoa mahassa. Taitaa olla potkunyrkkeily harkat nytkin parhaillaan menossa :kieh: Tosin taitaa olla väärin päin viellä kun tunnen potkut alavatsassa.
Joku kyseli selkäkivuista minullakin on tuntunut ristiselässä muutaman kerran kipua. Neuvolassa sanottiin että se on aivan normaalia.
Minä en ole viellä uskaltanut ostaa imetysliivejä. Tänään ostin yhdet uudet liivit kun tuntui että taas rinnat ovat kasvaneet. Kuppikoko olo 75E :eek: Jos tästä viellä rinnat kasvavat kun maitoa alkaa nousta niin saan ostaa imetysliivit kuppikokoa Ö :kieh:

Tytti ja Papu 25+1 POKS!
 
Suzyanne
Niiksu Joo, tällainen ahkeruus on minulle TODELLA harvinaista, ehkä kerran , pari kuussa saan ahkeruuskohtauksen, joinain päivinä taas olen ihan totaalinen sohvaperuna- itseasiassa useammin tuo viimeksimainittu. :LOL:

Hiusten värjäyksestä, itsekin tuossa jo ihan alkuraskaudesta törmäsin myöskin ristiriitaisiin viesteihin asian osalta. Sitten soitin Teratologiseen tietopalveluun ja kysyin asiasta, sanoivat että ihan vaaratonta on. Olenkin pari kertaa tuon jälkeen juurikasvuja värjäillyt.

Laitankin muuten tähän linkin jossa kerrotaan tuosta Teratologisesta tietopalvelusta. Se on paikka, josta voi kysellä mitkä kaikki asiat ovat/ eivät ole haitallisia raskaana ollessa. Itse olen tässä raskauden aikana jo kahteen otteeseen sinne soittanut.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Maitoa on taas eilen ja tänään tihkunut sen verran, että pitää varmaan mennä lähipäivinä ostamaan liivinsuojuksia. B)

 

Yhteistyössä