TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Ei mullekkaan selvinnyt että miksi se käynnistettiin? Muutenkin ihan huono ohjelma 30min tiivistetty 4 eri aihetta. Aina nuo synnytykset leikattu niin ettei pahimpia kohtia näytetä helposti näytti se vauva solahtavan ulos pienihän se olikin. Tuossakin äiti "repi ressiä" jossei samanpäivän aikana ois käynnistynyt ihme että edes käynnisty noilla viikoilla. Itsellä kun täysaikaista käynnisteltiin 4pvää sehän riippuu alakerran tilanteesta jos lähdetään epäkypsästä tilanteesta niin kyllähän se kestää.

Oon tänään taas kaks kertaa oksentanut ja eilen myös..ei se vaan lopu EI!

Suppareita ei ole nyt pahemmin ollut tiettyhän niitä heti tulee kun menee mainitsemaan. :D En tiedä miksi vauvan liikehdintä tuntuu epämiellyttävältä. Kääntys toistepäin ei tarvis tonne alas potkia. Tuntuu niinku olis joku leikkikauhakuormaaja mahas kaivamassa. :p
 
Sompio ei tässä hätiä mitiä ... mulla vaan ton syömisen kanssa menee välillä ketuilleen. Tää on erilaista pahaolo kuin sillo ens alkuu. Mä syön kai väärin johtuu kai tuosta RD:stä en oo varma. Arvot on ok! heti jos syö liikaa tulee hirvee olo tai sitten vaan johtuu raskaudesta. Ei oikein passaa mitään herkutella makeet ja rasvaset ruuat saa yrjöt lentään eihän niitä sais muutenkaan syödä. Kaivaa taas ruokapäiväkirjat esiin.
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKKILLE!!! :heart: :heart: :heart:
Suzyanne meidänkin ompelukone on miehen mummin vanha :LOL: Avomies joulupäivänä manasi että kun ei ole ompelukonetta, omepelisi itse uudet aukkopetteet kajakkiin mutta kun kone puuttuu. No mummihan innostui asiasta ja lahjoitti oman koneensa kun ei enään sillä itse ompele. Tosin mies ompeli kuin ompelikin ne aukkopeitteet itse. :kieh:
PikkuPantteri Hahtuvahousut on kyllä ihan helpot neuloa, jos olet ikinä neulonut. Vihreät hatuvahousut on tehty pyöröpuikoilla suljettuna neuleena (niinkuin villasukat esim.) Siniharmaat on neulettu kadella puikolla ensin ja lopuksi saumat ommeltu yhteen ja lahkeet sen jälkeen.
Vihereitten hahtuvahousujen ohjeen löydät:
http://www.kolumbus.fi/wilhelmiina/neuleohjeet.htm
Lyhyt lahkeisten housujen ohjeella tehty koko on small.
Siniharmaitten hahtuva housujen ohje on Suuren käsityölehden 2/2007, siinä lehdessä on myös niitten sisävaippojen ohje. Jos et löydä tuota lehteä niin voin yv:nä tai sähköpostina lähetää sen neulonta ohjeen.
Nara Jaksamista oksentamisen kanssa.
Oma äitini minua odottaessa oksensi ensimmäiset 5 kuukautta eikä vielläkään 25-vuoden jälkeen normaali vatsatauti tunnu missään. :LOL: Näin äitini sanoi.
Sompio toivottavasti miehesi selkä paranee pian.

Tytti ja Papu 24+6
 
Meillekin on tulossa miehen äidin ompelukone heti kun vaan päästäisiin keski-suomeen lähtemään noiden selkävaivojemme kanssa :kieh:

Kiitos tytti :heart: Tänään on ollut jo hieman parempi. Seisoa ei ole kokeillut, mutta asennon vaihtaminen onnistuu jo helpommin.
 
IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ :heart:

Meillä esikoinen alkanut herätä aamuisin aikaisin (ainakin meidän mittakaavassa). Tähän saakka nukkunut puoli yhdeksään niin nyt herää jo seitsemältä tai heti sen jälkeen. Oli ihana kun tänä aamuna mies heräsi pojan kanssa ja mä sain pitkästä aikaa nukkua puoli kymmeneen :D
Heh, oon aina ollu aamu-uninen niin tuo oli tosiaan luxusta!
Ja vielä kun heräsin oli ihana ystävänpäivä yllätys odottamassa pöydällä :heart:
Olivat yhdessä askarrelleet mulle kortin ja lahjat vielä kaiken kukkuraksi!



nikunaku: Tämän vauvan painoarvio oli rakenneultrassa rv 19+4 290g.
Esikoinen rv 20+4 362g, rv 22+4 500g ja rv 25+2 860g.

Kurjaa jos pikkuinen ei saa nukuttua öisin! Voisko olla uusia hampaita tulossa ja siitä johtuvaa kipu-itkua?


Sompio: Meillä kans esikoisen jossain ultrassa (käytiin useamman kerran, kun mm. epäiltiin sydämessä olevan jotain poikkeavaa yms.) tuli tunne että katsookohan se lääkäri varmasti kaikki rakenteet, kun ei juuri puhunut tai pukahtanut.

Mutta sitten kun neuvolassa terkkari luki koneelta sen mitä lääkäri oli tutkimuksesta kirjoittanut/sanellut niin tuli kyllä oikein turvallinen olo kun tajusin että toisilla lääkäreillä sitten varmaan vain on sellainen tyyli että eivät juuri mitään kerro ääneen. Siellä tosiaan luki sekin että kymmenen sormea ja kymmenen varvasta, vaikkei sitä ultrassa sanonutkaan :)

Tämän raskauden molemmissa ultrissa on ollut todella ihana lääkäri joka kertoi koko ajan mitä tutki, mitä näkyi ja vielä kaikkea extraa =)
Tietty tuollainen on mukavampi vanhemmille, mutta toki ymmärrän että lääkäritkin on erilaisia ja joku voi tarvita sen koko keskittymisensä tutkimuksen tekemiseen.


PilkkuPantteri: Esikoista odottaessa mulla kasvoi kuppikoko kahdella jo odotusaikana, eikä enää ONNEKSI suurentunut siitä vauvan synnyttyä joten ne odotusaikana hankitut liivit oli juuri sopivan kokoiset.
Hetkellisesti, kun maito nousi rintoihin, ne tuntui puristavan, mutta se meni heti ohi kun maidon tulo tasaantui.

Eli oman kokemuksen perusteella mä ostaisin jo imetysliivit, vauvan syntymään kuitenkin enää niin vähän aikaa. Ja jos sitten käykin niin ettei imetäkään ja imetysliivit jää tarpeettomaksi, niin ne saa aika hyvin myytyä esim. huutiksessa.


Nara: Mullakaan ei käynnistys-yritykset heti tuottaneet tulosta. Vaikka kohdunsuu oli jo pehmeä ja pari senttiä auki kun sain ensimmäisen tabletin, meni vielä kolme vuorakautta että vauva syntyi. Mutta kai se pari senttiä auki oli sitten kuitenkin ensisynnyttäjälle vielä aika epäkypsä tilanne?

Voimia toivottelen tuon oksentamisen kanssa, täällä kohtalotoveri :/ :wave: En edes enää odota että se loppuisi ennenkö vasta sitten kun vaavi syntyy. Oon vaan iloinen ettei se ole enää jokapäiväistä :saint:



Siksakkia & KultaPieni 28+1
 
korvatulehdus oli pikkuisella. Ihan käsittämätöntä,ei kuumetta, ei räkää.Päivisin kuin enkeli. Ensimmäisenä menossa ulos ja ensimmäisenä syönyt lautasen tyhjäksi.Paremmin syönyt kuin isosisarukset.

Tosi tylsää,siellä päivystyksessä yleensä hoidetaan lapset ekana,mutta tämän päivän päivystävä lääkäri päätti ottaa kaikki järjestyksessä. Nää pääsi sitten viimeisenä sisälle,kun ei ollu kuumetta eikä mitään akuuttia. Ainakin 3 h olivat siellä. Viimeks meillä meni kyllä sen 2 h odottaessa vaikka lapset pääsi ekana.

Nyt vasta mun porkkana kakku on valmis.
Pakkasin kiireellä 4 v vaatetta mukaan kun jää sinne Hesaan keskiviikkoon asti.
Nyt mies siivoo keittiötä ( risti seinään ;) :whistle: )

eipä muuta ihmeellistä.

Vointeja kaikille:)

Ai niin siksakkia,meinasinki kysyä miten sä noin monta kertaa olet ollu ultrassa,mutta vastaus tulikin. Jännä miten nopeasti vauva kasvaa ihan muutamassa viikossa.
 
Noista imetysrintsikoista.. Onko teillä tuo liivien ympärysmitta kasvanut raskaanaollessa, eli jos ennen raskautta ollut vaikka 80, onko imetysrintsikat täytynyt ottaa suuremmat, esim. 85? Mä oon niin huono noiden rintsikoiden kanssa, liekkö omatkaan ikinä olleet täysin passelit, kun omin päin liikkeestä ostaa.

Ajattelin tilata tuolta Triumphin liikkeestä parit. Koko vaan mietityttää..
 
nikunaku: Hyvä että selvisi mikä lapsella on, mutta ikäviähän tuo tulehdukset tietty on :hug: Pikaista paranemista!! :heart:

Joo käytiin esikoista odottaessa ultrassa n. 15 kertaa, oli vähän kaikenlaista siinä mutta onneksi poika oli täysin terve ja hyvävointinen syntyessään. Ja hyvähän se vaan on että tutkivat tarkkaan ja ultraan pääsee vaikka sitten mielummin "turhan" takia.

Niiksu: Mulla ei ympärysmitta kasvanut, pelkkä kuppikoko vaan.
 
Suzyanne
Olin tänään (ei kun siis eilen) kaverini kanssa James Bluntin keikalla, ja voi :heart: kun oli ihana! :heart: :heart: Muuten jaksoin ihan hyvin olla, mutta huomasin, että kävely on myrkkyä edelleen. Meiltä on 400 m lähimmälle metroasemalle, ja jo puolessa välissä matkaa alkoi kovat supparit, ja aika pian vatsaan alkoi myös sattua tosi ikävästi. Onneksi kipu hellitti aina kun pääsi istumaan, mutta alkoi kävellessä sitten jo noin 200 m jälkeen.

Naralle jaksuja oksentamisen kanssa. :hug:

Niiksu Minulla ympärysmitta on kasvanut kilojen lisääntymisen myötä, noin raskauden puoliväliin saakka meni koko 75 ja nyt siis 80. En usko että ainakaan itselläni enää alusmitta kasvaa, mutta voi olla että imetysliiveissä pitäisi olla yhden koon isompi kuppi kuin tällä hetkellä, se varmaan vielä kasvaa, kun rinnat täyttyvät maidolla. Triumphin imetysliivit ovat tosi hyviä ja sopuhintaisia. Minä olin jo tilata sieltä, mutta sitten iski nuukuus( tai oikeastaan rahan puute) ja peruin tilauksen, säästän sen tilipäivän jälkeen. :whistle: Itse kävin ensin liikkeessä sovittamassa, Sokoksella olisi saanut myyjänkin avuksi jos olisi halunnut. Sitten kun siellä ei ollut kokoani, niin nettikaupasta oikea koko olisi löytynyt. Mutta erittäin tukevilta ja samalla mukavilta tuntuivat, tilaan ne heti kun rahatilanne vähän elpyy.

Siksakkia Täällä sama juttu, että ultrassa tulee käytyä raskauden aikana varmaan ainakin 10 kertaa. Se on minusta ihan hyvä, samalla sitten saa aina nähdä että vaavilla on kaikki hyvin. Minun kohdallani se tiheä ultraaminen johtuu tosin ihan vaan minusta, kun olen erityisseurannassa perussairauteni takia. Mutta kuitenkin olen ihan hyvilläni että tällä erää näen vaavin aina 3 viikon välein. :heart:

Nikunaku naminami just tuo kertomasi tyyppinen porkkanakakku on lähes suurinta herkkuani, tuli houkutus leipoa sitä ihan lähipäivinä.. paljon mitään en enää pysty/jaksa enää tehdä, mutta syöminen ei onneksi tuota ainakaan mitään ongelmia. :LOL:

Oho, kello on jo sata, nyt uinumaan!

Suzyanne 28+4
 
Huomenta! Mäkin tykästyin Triumphin imetysliiveihin. Kävin niitä stocmannilla kokeilemassa, mutta en ostanut, kun mietin, että ostanko B- vai C-kupit :whistle: Ennen raskautta käytin A75 ja nyt on menossa B80. Helmikuun aikana saisi stockalta kanta-asiakasalennusta, niin täytyy varmaan käydä tässä kuussa vielä hakemassa (100 ? ostosta saa 20 ? alennusta). Ostaa parit rintsikat ja parit alushousut ja parit vauvanvaatteet, niin johan siinä satku iloisesti hurahti :D
 
Oletteko tykänneet Anttilan imetysliiveistä? Siellä näytti olevan imetysliivit 11,90? / kipale. Kokojakin aika kivasti..

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=260006&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=12653&compartmentId=13154&categoryId=13170

 
Onnea Duello pienen pojan syntymän johdosta! :flower:

Myöhästyneet ystävänpäivä toivotukset kaikille. :)

Tuosta liivin koosta, oli ennen C80, nyt D80. Ja todellakin toivon ettei enää kasvais yhtään. :/ MIehestä se nyt on mukavaa kun on runsaat muodot mutta itseä nuo enemmän häiritsee. :p

Meillä oli joskus kuopuksella tuollainen korvatulehdus, ei mitään oireita muuta kun yöllä itki enemmän. Toivottavasti paranee teidän lapsi pian. :)

Ei tänne mitään erikoista, suunnitellaan miehen kanssa tulevaa omassa kodissa. :) Ja pitkästä aikaa hyvä mieli. :)

Raskausvaivoja jonkin verran mutta onneksi ne loppuu toukokuussa. :) Jaksamisia teille joilla niitä on enemmän kuin tarpeeksi. :hug:

Therean&neiti 25+6
 
Niiksu mulla on ollu parit kipaleet noita anttilan imetysliivejä ja ei ne kyllä mitään hääppösiä ole. Sellasia lurppanoita jotka muutaman pesun jälkeen on kaput. En suosittele. Täytyykin munkin tutustua noihin Triumphin liiveihin, mulla kun on aina vaan jotain rupuliivejä ollu joita sitten kiroan kun tissit pomppii kummarrellessa pois liiveistä eikä ne tue yhtään.

Rakenneultrassa viikolla 21+4 painoarvio oli muistaakseni 425g. Viikolla 25+0 arvio oli 660g.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

villahousu & Sulo 27+3
 
villahousu: Niinhän se tahtoo olla, ettei halvalla saa hyvää. Tosi halvathan nuo Anttilan rintsikat onkin. Jos raskis investoida noihin Triumphin liiveihin ja panis peukut pystyyn, että sopivat vielä vauvan synnyttyäkin..

Niiksu ja viikot hetken mietinnän ja laskennan jälkeen tasan 25 =)
 
Myohastyneet onnittelut Duellolle taaltakin! Tavallaan hassua, etta ensimmainen toukovauva on jo maailmassa, mutta toisaalta taalla ainakin tuntuu, etta ipana olisi jo ihan valmis tulemaan ulos. Todella vahvoja potkuja ja kaivamista koko ajan, pienella selvasti tylsaa...

Meilla oli kokoarvio 19+5 279g ja 23+5 570g (menin tuohon toiseen ultraan koska istukka oli pikkuisen kohdunsuun edessa, mutta oli sitten noussut tosi hyvin eika ollut enaa lahellakaan).

Taalla on tissit turvonneet koosta 70B-C kokoon 70DD, ja noissa mitoissa oltiin jo jouluna. Hassu olo, kun on tottunut aina aika pieniin ja kompakteihin rintoihin, pillereita syodessa olivat viela 70B -kokoa. Tassa koossa myos vaikea loytaa imetysliiveja, ja halpiskaupoista ei saa ollenkaan. Kalliita en viitsi ostaa kun ties vaikka viela paisuisivat (toivottavasti ei!). En tieda, yhdet ainakin olisi kai hyva saada niin ei ihan heti tarvitsisi lahtea liiviostoksille ja olisi jotkut sairaalaan. Onko teilla kokeneilla pysynyt rinnat niissa kaikista uhkeimmissa mitoissa ihan imetyksen loppuun asti, vai pienenevatko ne vahan asteittain?

Huudan juuri eBayssa kestovaippapakkausta. Just se mika on ajateltu ostaa ja todella hyvakuntoisilta nayttavat ainakin kuvissa, nuo on sitapaitsi todella uutta mallia, etta ei niita ole kukaan voinut kauaa kayttaakaan. Kumpa onnistaisi, voisi saastaa aika pitkan pennin.

Pitaisi alkaa siivoamaan. Koko kamppa haisee eiliselta lasagnelta...

Tanaan viikkoja tasan 29 :).
 
Maya Mä oletan ja muistan lukeneeni, että isoimmillaan rinnat on imetyksen alussa, kun maito nousee. Sitten ne siitä hieman tasaantuisi. Mutta mä en tosiaan tiedä, kun kokemusta ei ole :whistle: Odotellaan siis kokeneempien vinkkejä :D

Mä yritän myydä meidän toista kirjahyllyä huutonetissä ja tänään loppuu aika. Suunnittelen jo kovasti kyllä uutta tv-tasoa ja nupun huoneen kalusteita, vaikka kukaan ei ole sitä meidän hyllyä edes huutanut :D
 
hei kaikille. en ole pitkään aikaan kirjoitellut, lueskellut kyllä. meinaa olla työssä tosi kiire kun tuo oma yritys. vielä ois 8 vk töitä. mitenhän sitä jaksaa? olo on ollut ihan kohtuullinen nyt 26+4. ainut on vaan ku joutuu paljon autolla ajamaan niin ei jaksa illalla enää istua. Vielä olen miettinyt käydä yhdessä koulutuksessa maaliskuun lopussa, taitaa olla jo vähän hullu ajatus :D . meillä taas sairasteltu, flunssaa ja tytöllä paha mahatauti, joka nyt onneksi voiton puolella. ei ole ainakaan tullu vielä muille. meinaa vaan itsellä voimat loppua kun hoitaa toisia ja omaa nuhaa. olette olleet ahkeria valmistelijoita, mä en ole saanut hommattua kun autoon istuimen. rattaat on onneksi valmiina kunhan katsoo kunnon. sänky pitää vielä ostaa ja yläkertaan on tulossa mittatilauksesta kaapit mutta niiden toimitus näyttää venyvän. ois vaan kiva saada koko talouden kamat johonkin järjestykseen. kun vielä jaksais! onnea ensimmäisestä tulokaasta. kummallista ajatella että nyt jo joillakin saattaa syntyä kun ei itsellä ole valmiina mitään. mulla kyllä kaks edellistä antanut odotta itseään loppuun asti :whistle: jos vaikka käy nytkin niin. jaksamisia kaikille!
 
:wave:

Triumphin imetysliivejä täälläkin käytössä. Voin kanssa suositella. Kestää hyvin käyttöä, ja on tukevat. Mulla on yhdet jotkut huonomman merkkiset imetysliivit ja ne on jäänyt oikeestaan käyttämättä, on niin eritasoiset kuin noi paremmat. Mulla kuppikoko kasvoi vain esikoisen imetyksen alussa A:sta B:hen ja siinä B:ssä se on sen jälkeen ollut ihan normaalitilassa ja seuraavien imetyksien aikana. Ympärysmitta on pysynyt koko ajan samana.

Mulle voipi lisätä vuoden ikää lisää mun tietoihin. Huomenna rapsahtaa 26v mittariin. :xmas: Sain vanhemmilta ja siskoilta jo eilen ihanan yhteisen lahjan; lahjakortti parturi-kampaamoon. Sisältää hiusten leikkuun ja monisävyvärjäyksen! :heart: :D Aattelin sen käyttää sitten vauvan synnyttyä, ennen ristiäisiä. :D

Kauheesti oli tullut taas tekstiä, ja jotain vielä piti kommentoidakin... mut kun mä unohdin jo et mitä... :snotty:

Ainakin sairasteleville parantumista!!! :hug: Täälläkin ollaan oltu pahassa flunssassa ja yskässä. Esikoinen oli aluviikon koulustakin sen takia pois. Itsellä alkaa olo helpottaan, miehellä ei meinaa helpottaa vieläkään. Iltasin on ollut väsymystä ilmassa, ja ihan raatona olenkin sänkyyn melko hyvissä ajoin kaatunut. Liekö sitten flunssan vai raskauden takia. Normaalisti kun tykkään valvoa iltaisin vähän myöhempään, mut nyt vaan yksinkertaisesti ei jaksa.

stk ja minivitonen 25+5 :heart:
 
Enpä ole ostanut vielä imetysliivejä. Tilaan varmaan netistä niitä mammatoppeja öiksi. Kaarituellisissa on se pieni vaara että ne aiheuttaa rintatulehdusta ainakaan yöllä ei suositella ettei ne kaaret pääse tukkimaan maitotiehyitä. Muistan että aiemmin ostin Prismasta jotkut n.20e liivit (tuettomat) ne oli tosi hyvät ja mukavat päällä myyköhän ne vielä niitä? Varmaan ostaa jotku kaarituellisetkin. Mulla on kuppikoko pysynyt suurinpiirtein samana nyt useamman lapsen jälkeen niin raskaus/imetys kuin sen jälkeisen ajan eli D-kuppi. Ennen lapsia oli alkujaan B.

Subilla tulee povipommin raskauspäiväkirjan muistaakseni vika jakso 17.00 heh..
 
Iltoja..

Ihanaa. Viikon työputki takana ja edessä kaksi ansaittua vapaapäivää!! :D

syli täynnä kultaa. Synttäri onnittelut!! :flower: Itse täytän vuosia tänään. Mutta kuten joka vuosi, on synttäripäivä mennyt töissä ja iltavuorossa... :whistle:

Ryntäistä on ollut puhetta. Itselläni on jo odotusaikana koko kasvanut 80c - 85d. Itse olen ollut ihan tyytyväinen noihin h&m:n liiveihin, vaikka eivät kovin kummoiset olekaan. Mutta ainakin omassa käytössäni ihan hyvät. Nytkin ostin muutamat uudet h&m:n liivit, kun aina jotkut on kuitenkin pesussa...

Olisiko kellään hyvää apua mukavaan vaivaan nimeltään levottomat jalat!??
Sama vaivasi esikoisen loppu odotus aikana. Kun on ollut päivän töissä ja yrittää illalla asettua unille, niin jalat vispaa ihan hulluna. Vaikea selittää sitä tunnetta, mutta ihan kauheaa se on. Olen yrittänyt hieroa jalkoja, pitää lämpimiä sukkia, ja laittaa rentouttavaa rasvaa, mutta kun eivät pysy paikallaan, niin eivät pysy...
Kaikki konstit ovat tervetulleita!! :)

Nyt käyn nauttimaan miehen ensimmäistä itse tehtyä täytekakkua!! :D

nasu ja nipsu 28+3
 

Yhteistyössä