TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

voi kääks....mä olen paniikissa. eli 2 kk ennen ku alkaa äippäloma ja meinasin sen varhennettuna aloittaa eli olis pitäny jo muutama päivä sitte ilmoittaa.Äkkiä meiliä töihin.

Niin ja en muistanu että tossa on kaikki pääsiäisen pyhät joita ei lasketa mukaan....joten äippäloma alkaa vielä aikasemmin.
 
Heips!
Pitkästä aikaa... oon aina välistä käynyt lukemassa tekstejä, mut ei ole aikaa ollut istua ja kirjoittaa...

Onnea asunnon ostajille! :) Onnea avioliittoon astuneille/asteleville! :)
Tsemppiä niille, joilla saikkua ja kaikille voimia ja tsemppiä loppuraskauteen! :)

Omaa napaa: mulla todettiin se raskausdiabetes tammikuussa, nyt 3krt viikossa mittailen arvoja ja tarkkailen ruokavaliota... karkin tms.herkun pois jättö ei tee ollenkaan vaikeeta,kun en niitä edes syönyt. Mutta vaalea leipä se tekee vaikeeta ja sit on vähän hankala keksiä välipalaa, kun ei aina jaksais hedelmää ja ruisleipää syödä... tykkäisin laittaa mysliä luonnonjugurttiin mutta, en ole löytänyt sellasta mysliä jossa ois vähän sokeria... kun sitä mitä kotona oli söin, niin pompsahti sokeri arvo tunti ruokailusta korkeelle... mut jospas tää tästä, ei onneks ole kun noin 3kk kun h-hetki on lähellä!
Ens ma on aika äippäpolille, tarkkaillaan vauvan kokoa tämän takia... sit on vielä ainakin rv36 yks käynti jossa kans tarkkaillaan... No, näkeepähän useemmin vauvan, muuten ois vaan ne 2 ultraa, joissa jo käynyt.

K


 
huh huh mikä paniikki iski. Päätin sitte laittaa meilissä iloituksen ja pyytää virallisen paperin postissa kun asun kaukana Hesasta. :whistle:
Sitte iski toinen paniikki,mun gmail ei toiminut.Tein vaikka mitä,käynnistin koneen uudelleen,korjasin langattoman nettiyhteyden. Sitte oli pakko soittaa miehelle mikä ihme on vikana. Syy sitten selvisi, mä kun olin laskenu tietokoneen kalenterissa niitä päiviä ni se oli jääny sinne huhtikuuhun.
Ja vastaus oli näin:koska gmail on salattu yhteys ja sertifikaatti ei toimi jos sun kello ja palvelimen kello eri ajassa.
Enpä olis selvinny ilman miehen apua.:heart: Nyt on meili kirjoitettu ja olo helpottunut. Mä kun olen hoitovapaalla ni en osannu toto työ juttua niin ajatella. Ja tuskin heille töissä ongelmia tulee,koska olen hoitovapaalla ja ilmoittanut olevani poissa töistä siihen saakka ku nuorin (nyt 1v5kk) täyttää 3 v.

Moerri: Kyllä sitä jaksaa vaikka yöheräämisiä olis kahdella. Pystyiskö miehes käydä isomman luona öisin kun herää? Meillä ainakin se meni automaattisesti siihen,että mies hoiti muide yöheräämiset ku mulla oli aina just silloin vauva tississä kiinni. Mutta nyt ku ei ole tissitakiaista ni vuorotellen käydään.Ja isompien luona käy se kumpaa ne huutaa öisin. :whistle:

Taidan poistua nyt vihdoin sen imurin kimppuun.Ja sitte ne leipoo ne sämpylät ku neiti menee päiväunille.


 
Pauzi
Mä sain tänään kodinhoidontuen päätöksen, äitiysraha ja -avustus päätös tuli jo viimeviikolla. Musta nää on vaan niin uskomattomia juttuja, että yksi tuki syö toista, joten kai se on ihan sama mitä sitä saa niin ei ne kovat tulot ole kuitenkaan. Minimi rahoilla kun mennään... Mä en muutenkaan ymmärtänyt yhtään mitään tosta päätöksestä, kai sen sit näkee kun jotain tulee, pääasia on et edes jotain saan jostain.

Mulla on olo jotenkin kummallisen hyvä. Oikeestaan niin hyvä et pelottaa. Ei mitään kipuja missään, saan hyvin nukuttua, ja muutenkin kaikki kropassa toimii. No oikeestaan nyt on viikon verran ollut lievää ummetusta havaittavissa. Kahdessa edellisessä raskaudessa olen kärsinyt kamalista liitoskivuista, selkäsäryistä, kummallisista alapään vihlaisuista. Mut nyt ei niin mitään. Jos vauva ei potkis ja maha kasvais, en vois mistään päätellä olevani raskaana. Tuntuu aika kummalliselta...

Paljon onnea naimisiin menneille/menijöille!! En oikein muista enää et mihin muuhun piti jotain sanoo... Jotenkin tuntuu että on vielä niin pitkä aika laskettuun aikaan ettei viittis alkaa vielä laitteleen tavaraa valmiiks. Vauvan vaatteetkin on sillain "lähellä" et tiedän mistä sit löytyy kun alan lajitteleen ja pesemään... Pitäs vaan kaiken maailman lipastoa hommata mihin ne sit mahtus.

Ei kummempia.. Viikonloppua odottelen jo innoissani.

Pauzi ja Lilli 27+0 POKS!!!

 
yellow: Onnittelut teille myös uudesta kodista :)

anuaanua: Anteeksi kamalasti typerä kommenttini :ashamed: :ashamed: Oon tosi pahoillani, en yhtään muistanut että teille oli alunperin tulossa kaksi pikkuista :hug:

Te jotka murehditte painon nousua, eikös nyt ole just ne viikot menossa, jolloin vauvakin kasvaa nopeimmin? Silloinhan on ihan ymmärrettävää että se painonnousu/viikko on nyt isompi ;)

Mä ihan hämmästyin eilen, kun luin Vau'kirjan odotuskirjaa ja katsoin että nyt vauva on mahdollisesti jo kilon ja 32cm kokoinen :eek: Tuntuu uskomattomalta että mun sisällä on jo niin iso uusi elämä!! :heart:

nikunaku: Minäkin etsin sitä laskuria Kelan sivuilta, tuloksetta. Esikoista odottaessa v.2007 se siellä oli. Kysyin Kelasta asiaa niin täti sanoi että se laskuri on poistettu netistä, ei kyllä sanonu miksi.
Mutta siis siihen lasketaan kalenterin mustat päivät, sunnuntait ja arkipyhät vaan pois. Mulla esim. äitiysloma alkaa varhennettuna 50 päivää ennen la:a 7.3. ja la on 8.5.

12h paasto oli ohjeena täälläkin sokerirasitukseen mennessä, varmaan sama koko Suomessa.

moerri: Toivottavasti esikoisen yöunet rauhoittuu pian :hug:
Ja voihan olla, että saatte vauvan joka ei paljon yöllä valvota :D

Karkki-82: Harmi juttu tuo rd :hug: Onneksi kuitenkin seuraavat myös vauvan vointia ja kokoa.
Olisko joku luomumysli sellaista jossa vähemmän sokeria? Niitä ainakin tuolla meidänkin lähikaupassa on muutamaakin eri lajia, mutta ei mysleistä juuri käyttökokemusta ole mutta aina sitä kuvittelee että se luomu olis terveellisempää :D
Ja nykyäänhän on hirveesti erilaisia muroja jotka käy välipalaksi tai vaikka ihan jugurtinkin päälle. Oletko maistanut sellaisia Elovenan(?) "tyynyjä"? En muista niitten oikeaa nimeä, mutta sellaisia joskus laitan jugurtin päälle.

Pauzi: Voi että miten ihanalta kuulostaa, jos ei vaivan vaivaa kärsittävänä :D Toivottavasti kestää loppuun asti tuo olotila!

Mulla oli taas kerran pahoinvointi-aamu+aamupäivä. Mut onneks kerran vasta oon tarvinnu oksentaa :x Johan edellisestä kerrasta olikin melkein viikko aikaa. Samanlainen pahoinvointi taitaa jatkua nytkin kuin esikoista odottaessa, että loppuun asti joutuu oksentelee :whistle:


Siksakkia & KultaPieni 27+6
 
Kiitos kaikille harrastus vastauksista. Oon kyllä varmaan just niin hullu että selkään on vaan päästävä.
Äippälomasta Mulle hoitaja neuvolassa laski ja tulosti valmiiksi kelan sivuilla täytetyn lapun ja käski viedä pomolle. LA kun on 15.5 niin lomalle pääsen 7.4 alkaen. Siellä on huhtikuussa ylimääräisiä pyhiä jotka osallaan saattaa jotenkin vaikuttaa loman alkamisajankohtaan, en kyllä ole ihan varma. Muutenkin meillä täyteltiin yhdessä neuvolantädin kanssa ne kelan paperit ettei tarvinnut yksin vääntää itkua niiden kanssa. Mä kun ainakin oon sellainen että jos lapussa lukee kela tai vero ja täytä niin saan hengenahdistusta :D en tykkää yhtään niiden lippujen täytöstä.

Lemmikeistä Onko kuinka monella kissoja kotona ja miten olette ratkaisseet kissan pääsyn estämisen esim pinnasänkyyn? Meillä noita katteja on 3. En vaan haluaisi eristää lasta ja kissoja toisistaan. Mutta niin mukavuuden haluisia nuo rontit on että pelkään niiden menevän vauvan viereen/päälle loikoilemaan ja siitä seuraukset saattaa olla aika ikäviä. Jossain nettisivuilla näin myytävän sellaisen kunnollisen suojaverkon (metallia) joka tulee vaunuihin. En oikein jaksa luottaa minkään kangasverkon toimivuuteen varsinkaan tuon 6,5kg painoisen kisun kohdalla :D
Työkaveri naureskellen kertoi että heidän piti ostaa toinen sitteri kun kissa oli aina vauvan sitterissä nukkumassa niin piti sitten katille hankkia oma ettei tarvitse varastaa vauvan paikkaa :LOL:
 
Olipa ihana kauppareissu :| Käveltiin miehen kanssa ja mies sano ota kiinni hänestä että tässä on liukasta mä että plaah heh kyllä mä selviin..otin kaks askelta ja kaaduin. Kävi ihan tajuttoman kipeetä. Käytiin siinä välissä yhdessä pikkukaupassa ja takas autolle ja taas mä meinasin kaatua mies sai kiinni mutta liitokset huusi hoosiannaa ja heti perään uudestaan luistelin huusin kivusta..nyt otin panadolia ja uikutan liikkuessa..olkaa varovaisia ..pitää levätä tää päivä paljoa muuta pysty kun istuminen sattuu kävelemisestä puhumattakaan. Liitokset niin herkät että paljoa passais niitä turhaan "kolhia".

Mä oo jaksanut yhtään noudattaa RD dieettiä. Koti mittauksissa arvot ok niin en ole repinut ressiä kun painoakaan ole tullut ku 5kg. 2vkon päästä uusinta sokrurasitus enempi kai nuo kotiarvot kuitenkin vaikuttaa munkin kun niitä pitää merkkailla en oo vaan muistanut. Tänään otin paaston oli 5.2 alla 5.5 pitää olla .. Karkki nyt ei muutenkaan maistu joskus muutaman syön lasten pusseista.

 
Hetkeksi istahdan teemukin kera koneen ääreen...

Jennyfr Meillä fysioterapeutti sanoi että puolivälin jälkeen ei saisi enää ratsastaa, jotenkin se hevosen liike on sellainen mitä ei raskaana olevalle suositella. Monet mun kaverit lopetti jo hyvissä ajoin ennen puolta väliä. Olehan varovainen!

anuaanua Hyvä kun puutuitte naapurin tilanteeseen, kuulostaa aika hirveeltä tuollainen! Oisi voinut käydä mitä vaan. :/

Me tajuttiin eilen miehen kanssa että 2,5kk laskettuun aikaan eikä ole vakuutusta vauvalle muistettu ottaa, on aika mennyt niin nopeesti! :( Vähän siinä harmiteltiin ja kirottiin ja tänään mies soitti jollekin vakuutusyhtiön tutulleen joka ehkä saisi vielä sen järjestymään jos ripeästi toimitaan, toivotaan parasta!

Ollaan molemmat pienessä flunssassa miehen kanssa, olo on kuin olisi jotain lihasrelaksantteja vetänyt, veltto ja vetämätön, kurkku kipeä ja pää tukossa. :|
Kuumetta ei onneksi ole, huomenna kun pitäisi lähteä viikonloppureissuun moikkaamaan äitiäni ja hakemaan ikeasta pinnasänky ja muutama lipasto. No, panadolin voimalla mennään...

Nyt pitäisi jaksaa vielä lattiat mopata ja pyykit järjestää että on kiva palata sitten sunnuntaina siistiin kotiin.

Jaksamisia!


Jasmin ja aarre 28+5 :heart:
 
jasmin84: Muistaakseni joissain vakuutusyhtiöissä oli että viim. 2kk ennen la:a pitää hakea jos haluaa vakuutuksen ennen syntymää. Me otettiin Tapiolasta, siellä 3kk ennen.

Mut tietty vaikuttaa missä teillä on muut vakuutukset, joillain yhtiöillä edellyttävät esim. koti- tai maatilavakuutusta samasta puljusta.

Toivottavasti saatte sen vielä :hug:
 
Merkkailen myös!

Sen verran omaa ).( että koville ottaa kun sairastuin tähän influenssaan ja muutenkin oli ongelmia suppareiden kanssa, niin sitten sain vielä allergisen reaktion lääkkeistä ja yöllä turposi hengitystiet tukkoon ja jouduin taas sairaalaan. Oon nukkunut nukkumasta päästyäni, voimat ei riitä mihinkään. Onneksi vauva on ok. Luen sit taas ja kommentoin kun oon paremmin voimissani.

Mantelinkukka + vekara
 
Mä ihan hämmästyin eilen, kun luin Vau'kirjan odotuskirjaa ja katsoin että nyt vauva on mahdollisesti jo kilon ja 32cm kokoinen Tuntuu uskomattomalta että mun sisällä on jo niin iso uusi elämä!!
Ultrassa käyty, vauvojen painoarviot n.900g. Kumpikin liikkui kovasti. Ovat poikittain masussa ja potkivat toisiaan päähän =) Kaveri sano, että selvittelevät arvojärjestystä :LOL: Kohdunkaula hieman pehmeä, mutta kiinni. 3.n viikon päästä lääkäri. Ens viikolla neuvola.

Jennyfr: Mulla on ollut sellainen metalliverkko vaunuihin. On kätevä, mutta jos käytät itkuhälytintä niin laita se verkon päälle. Ei toiminut meidän oma muuten. Noihin kaksostenvaunuihin ei ole tuollaista verkkoa. Pitäis laittaa se pingotettava verkko :/ En liioin luota siihen. Meillä joskus kissa nukkui vaunuissa, mutta meni kyllä jalkopäähän.
Makuuhuoneeseen kissoilla ei ole pääsyä.

Onnitteluja asuntokaupoista ja hääpäivistä. Jaksamisia supistusten kanssa ym. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. :flower:

K&S 26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
nikunaku: Minäkin etsin sitä laskuria Kelan sivuilta, tuloksetta. Esikoista odottaessa v.2007 se siellä oli. Kysyin Kelasta asiaa niin täti sanoi että se laskuri on poistettu netistä, ei kyllä sanonu miksi.
Mutta siis siihen lasketaan kalenterin mustat päivät, sunnuntait ja arkipyhät vaan pois. Mulla esim. äitiysloma alkaa varhennettuna 50 päivää ennen la:a 7.3. ja la on 8.5.
Ai tätä laskuria: http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Kertoo siis kaikki äitiys- ja vanhempainrahakaudet jne.

Huh, tosi hektinen meno töissä. Taidan vaan lueskella teidän jutut - ei ole mitään annettavaa tänään. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Mulla on olo jotenkin kummallisen hyvä. Oikeestaan niin hyvä et pelottaa. Ei mitään kipuja missään, saan hyvin nukuttua, ja muutenkin kaikki kropassa toimii. No oikeestaan nyt on viikon verran ollut lievää ummetusta havaittavissa. Kahdessa edellisessä raskaudessa olen kärsinyt kamalista liitoskivuista, selkäsäryistä, kummallisista alapään vihlaisuista. Mut nyt ei niin mitään. Jos vauva ei potkis ja maha kasvais, en vois mistään päätellä olevani raskaana. Tuntuu aika kummalliselta...
Ihan sama juttu - lievine ummetuksineen kaikkineen! :D Jotenkin epätodellisen hyvä vointi ja se ihmetyttää. Rangaistukseksi tulee varmasti ihan saatanallinen synnytys tms... No, ei pidä manata, täytyy olla tyytyväinen vointiin.

 
Suzyanne
Höh, en tajua, harva se pv käy niin että kirjoitan pitkän tekstin, ja kun lähetän sen, se häviää!! :( En tajua mistä se johtuu, mutta täytyy kai alkaa kopioida tekstit aina ennen lähetystä. No mutta, kirjoitan uudestaan, mutta tiivistettynä.

Pilkkupantteri Tulin samaan lopputulokseen sen valkoisen asun kanssa, että se on liian lianarka, ja päätin palauttaa sen, vaikka muuten se minusta söpö olikin.

Anu ihmeellistä toimintaa kerrassaan naapureiltasi! Oletko jo jutellut asiasta heidän kanssaan?

Rintojen vuotamisesta, minulta ei mitään nestemäistä vuoda, mutta nyt muutamana päivänä olen ihmetellyt nänneissä olevaa kuivahtanutta, tahmeaa, kellertävää töhnää. :x Kuivunutta maitoako?

Lemmikeistä meillä myös kolme kissaa. Ostamiemme käytettyjen vaunujen mukana tuli myös metallinen kissasuojus vaunuihin. Mutta mitä laittaa pinniksen päälle, ettei kissat hypi sinne kun vauva nukkuu? Jos emme saa isompaa asuntoa ennenkuin vauva syntyy, täytyy varmaan viedä kissat muualle hoitoon siksi aikaa kunnes saamme asunnon, ettei kissat vaan yöllä hyppää vauvan sänkyyn! :| Onneksi meillä on jo tiedossa kissoille hyvä hoitopaikka tuon tilanteen varalta. Muutenhan tässä yksiössä vauvan kanssa pärjäisi ainakin jonkin aikaa, mutta kissoja en uskalla täällä pitää kun vauva tulee. Joskus saattavat meidänkin ylitse juosta keskellä yötä. Kun saamme isomman kämpän jossa on makkari, kissoilla ei tule olemaan sinne asiaa.

Mantelinkukka voi ei miten ikävää! Toivottavasti paranet pian, ja hyvä kun vaavilla kaikki Ok! :hug:

Täällä alkaa olla jo reissussa olevaa miestä vähän ikävä, viikko tuntuu yllättävän pitkältä ajalta olla erossa, kun normaalisti joka päivä näkee. Mutta onneksi sunnuntai tulee pian. :heart: Hän menee vielä kuulemma toisen kerran Viron kämpällemme remppaamaan ennen vauvan syntymää, mutta sen jälkeen ei enää. Saapi nähdä koska pääsemme sinne yhdessä vaavin kanssa, mutta kyllä se varmaan alkusyksyyn ainakin menee.

Nara autz! :( Tuolla ulkona saa tosiaan kävellä kieli keskellä suuta ettei kaadu. Itse jo tässä mietin, että pitäisikö hommata sellaiset liukuesteet kenkiin, nyt kun on tuo vauvakin masussa. Onneksi kevät kuitenkin tulee kovaa vauhtia!

Suzyanne 28+1
 
tää äiti on ihan poikki.Odotan miestä Hesasta ja menee vielä tunti. Olen leiponut pari pellillistä sämpylää.Kotilomalla oleva seikoiseni pyysi tekee omenapiirakkaa,no se on viittä vailla valmis.
Olen pessy pyykkiä 3 koneellista,astianpesukone on jo pyörinyt 2 kertaa. Keränny lelut joka puolelta.Imuroinut koko alakerran,tehnyt ruokaa ja vastannu sen tuhanteen lasten pyyntöihin. Ja miltä näyttä kämppä nyt?!? Leipomisen jäljiltä on tiskiä pöydillä,pitäis tyhjentää astianpesukone että voi uudelleen täyttää sen.Keittiössä saa imuroida ku pikku apualaiset leipoi kanssa joten lattiat on täynnä jauhoa.Niin ja sillä aikaa kummasti olohuoneen lattialle,keittiön pöydälle jne on ilmestynyt leluja.Ihanaa ku mies tulee siistiin kotiin. :|

Heti ku mies tulee kotiin taidan mennä köllöttää tohon mun divaaniin ja lukee sitä sisustuslehteä jonka mies toi eilen mulle kaupasta.Oispa vielä suklaata se kruunais kaiken.No ehkä toi lämmin omena piirakka vaniljakastikkeella kelpaa.....ja huomenna aamulla neuvolaan puntarille.Toivottavasti se ei hajoa. :whistle:

Mun mahan värinä/tärinä on huomattavasti vähentynyt.Onneksi. Mullakin on välillä sellainen tunne,etten muista edes olevani raskaana. Eli tän on pakko olla sitä seesteistä keskiraskautta. Kauhulla odotan elefantti jalkoja,liitoskipuja ja huonosti nukuttuja öitä ku ei löydy asentoa.
Ette muuten arvaa missä nukun parhaiten. :whistle: Lastenleikkihuoneessa on vanha heteka.Se joustaa niin ihanasti,siinä on hyvä nukkua puoliks mahallaan/puoliks kyljellään. :D

En saanu mieheltä kunnon vastausta siihen ultra juttuun.Sen ensimmäinen kommentti oli mihin sitä tarvitaan ja onko se ilmaista.Eli tuskin innostuu.

eipä muuta ku lapset kylpyyn ja odottamaan sitä omaa aikaa. :whistle:
 
Auts,Nara onneks ei käyny pahemmin.
Mantelinkukka: paljon paranussäteitä sinne!
Eemelin äidin kaksoset oli hyvänkokoisia. Ihanaa,valtataistelu. Näkyikö pojan vehkeitä kummallakin vai oisko toinen sittenkin tyttö?

 
PilkkuPantteri: Juu tuon laskurin minäkin löysin, mutta en sitä etsimääni (joka siis poistettu) joka vielä 2007 keväällä oli Kelan sivuilla. Eli siihen laitettiin la ja lukuna 30-50 kuinka monta päivää ennen la:a halusi loman aloittaa.
Sitten tuli ne päivämäärät milloin on mikäkin kausi noissa päivärahoissa.

Kissaverkkoja saa myös pinnasänkyyn, googlettamalla löysin esim. tälläisen:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/matkasangyt/kissaverkko/

 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
tää äiti on ihan poikki.Odotan miestä Hesasta ja menee vielä tunti. Olen leiponut pari pellillistä sämpylää.Kotilomalla oleva seikoiseni pyysi tekee omenapiirakkaa,no se on viittä vailla valmis.
Olen pessy pyykkiä 3 koneellista,astianpesukone on jo pyörinyt 2 kertaa. Keränny lelut joka puolelta.Imuroinut koko alakerran,tehnyt ruokaa ja vastannu sen tuhanteen lasten pyyntöihin. Ja miltä näyttä kämppä nyt?!? Leipomisen jäljiltä on tiskiä pöydillä,pitäis tyhjentää astianpesukone että voi uudelleen täyttää sen.Keittiössä saa imuroida ku pikku apualaiset leipoi kanssa joten lattiat on täynnä jauhoa.Niin ja sillä aikaa kummasti olohuoneen lattialle,keittiön pöydälle jne on ilmestynyt leluja.Ihanaa ku mies tulee siistiin kotiin. :|
Tää kuulosti ihan kuin meillä! :D Ja kun mä juuri eilen illalla kiukkusin kun olin päivällä imuroinut koko asunnon, puunannut wc:n, tiskannut, pessyt pari koneellista pyykkiä, viikannut kuivuneet pyykit kaappeihin, leiponut pullaa, kerännyt lelut lasten kanssa, tehnyt ruoan jne. Haaveissa oli siisti, puhdas ja raikas mutta pullantuoksuinen ja rauhallinen koti, kun mies tulee työpäivän jälkeen kotiin. Ja hitsi vie, mikä oli karu todellisuus; lelut oli levinneet lastenhuoneista olohuoneeseen asti. Tiskipöytä täynnä likaista kattilaa ja leivontakulhoa. Yksi lapsi huutaa vessassa pyyhkimään. Muut lapset riehuu innoissaan kun isi tulee kotiin. Ja äiti äkäilee kun lapset ei usko ja joka paikka mullin mallin sen kaiken uurastuksen jälkeen! Näin poksahti tämän äidin haavekupla, ja todellisuus valtasi mielen. :LOL: Nyt naurattaa, mutta eilen EI todellakaan! :whistle:

Mantelinkukalle parantumisia!!! :hug:

Kukas oli kaatunut... Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt! Mäkin oon pariin kertaan meinannut kaatua, onneksi kuitenkin välttynyt siltä. Lauantaina oltiin tyttöjä viemässä luistelukouluun jäähalliin, siellä oli ihan hilkulla etten lentänyt selälleen. Se kuitenkaan ei varsinkaan tässä tilassa ole leikin asia... :|

 
Huomenna se neuvola, ja neuvolassa vaaka! :eek: :snotty:

Ja aamulla aikaisin herätys, pitää viedä mies töihin, et saan auton päiväksi käyttöön. Ja kun ei oikeen innostais herätä sen takia 2h normaalia aikaisemmin! Mut eipä auta ruikutus, toivottavasti huominen menee nopeesti iltaan. :whistle:
 
Karkki minun mielestä Pirkkan tuote sarjassa on luomumysli on ainakin sellaista mihin ei ole lisätty sokeri. En kyllä ole aivan varma...Pohjolasta me ottettin Pavulle vakuutus ja se pitää ottaa viimeistää 2kuukatta ennen laskettua aikaa.
Anu kurja juttu tuo teidän naapuri. Oletko puhunut heidän kanssa?
Pikaista paranemista Mantelinkukka :hug:
Joku kyseli harrastuksista harrastin thai nyrkkeilyä mutta sen jätin melkein heti kun sain tietää että olen raskaana, kun siinä tulee noita potkuja ja iskuja. Pumpinkin olen jo lopettanut ja spinningin. Enään käyn vain lenkillä harvakseltaan. Partio harrastusta viellä jatkan lauman johtajana (eli pidän kertaviikkon partio kokouksen 7-10 vuotiaitten ryhmälle) tosin ensikuussa olevalle talvileirille olen lähdössä mutta "keittiö-vartioon" sillä enään en viitsi mennä mahoineni telttaan nukkumaan :)
Ja tietysti noita käsitöitä tulee viellä tehtyä. Eteisen uudesta matosta puuttuu enään puolimetriä, täytyy tehdä valmiiksi kiireenvilkkaa kun viellä mahdun kangaspuiden taakse :kieh:
Olen ommellut muutaman kestovaipan itse ja yhdet hahtuva housut neulonut, enempää kestoja en taida tehdä ainakaan ihan pieniä. Olen tehnyt hyvät vaippahankinnat huuto.netin kautta.
Tänään sain myös äitiyspakkauksen. Tosi kivan värisiä vaatteita, minä ainakin tykkäsin.
Laitan tähän viellä kuvan tekemistäni kestovaipoista. Oikealla olevista hahtuvahousuista itse olen tehnyt vihreät ja siniharmaat äitini on tehny. Keskellä olevat kaksi vaippa ovat A-I-O vaippoja ja vasemmassa reunassa sisävaippoja


Tulipa taas tekstiä!

Tytti ja Papu 24+4
 

Yhteistyössä