TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Jaiks! :eek: Mä kerroin vasta nyt s-postitse äidille tästä raskaudesta. Asuu siis kaukana eikä ole nähnyt mahaa. Saa nähä miten se reagoi itse uutiseen ja siihen että vasta nyt kerron. Jokseenkin oksettaa heh..ei oo vaan pystynyt aiemmin kertoon viime vuosikin kun oli aika haipakkaa kaikenlaista souvia niin halus vähän säästää ihmisiä..kaikille kun 5.lapsi ei ole kait? ilouutinen ..onpahan ainakin omalta mielenpäältä asia pois tarvi enää salata. Se miten muut reagoi se on heidän asiansa. jeps...
 
Mä olin eilen täkäläisessä sokerirasituksessa. Piti juoda noin 2 dl lämmintä vettä, johon oli sotkettu 50g glukoosia. Aamulla ois vielä saanu syödä kevyen aamupalankin. En kyllä syöny mitään, ettei olis sotkenyt tulosta. Lupasivat soittaa tänään, jos tulos on epänormaali. Nyt siis jo kello melkein neljä, eikä soittoa ole kuulunut, joten kai siis kaikki hyvin. Se litku oli vain niiiin makeaa, että teki tosi pahaa saada se juoduksi.

Pilkkupantteri
: Lupasin auttaa sisko hankkimaan liput Madonnan keikalle netistä. Sit kävikin niin, että me molemmat onnistuttiin saamaan yhtäaikaa liput sinne. En vielä pistänyt omiani myyntiin, jos satuttaisiin silloin vielä olemaan Suomessa. Olis niin huippua päästä keikalle. Aikoinaan olen sanonut, että jos Madonna tulisi Suomeen, niin sille keikalle haluan, vaikken niin fani olekaan, enkä yleensäkään tykkää isoista konserteista, mutta tässä on nyt sitä jotain.

Pian 3x äippä
: mäkin olisin ehdottanut sulle jotain tunikaa. Toisaalta myydään äitiystunikoita, joita voi hyvin pitää raskauden jälkeenkin tai sitten myynnissä myös ihan tavallisia tunikoita, jotka menevät hyvin äitiystunikana. Noille kun on sitten käyttöä jälkeenkinpäin. Musta on muutenkin kivaa, että tällä hetkellä muodissa on kaikenmaailman mekkopaidat yms, jotka menee hyvin äitiyspaitoina, eikä ole tarvinnut kovin noihin paitoihin laittaa rahaa.

Kelasta: Suomessa ollessa kävin palauttamassa nuo raha-anomuspaperit suoraan Kelaan, jotta pystyin varmistamaan, oliko kaikki kohdat oikein täytetty. Mulla oli siellä joku harjoittelija, mutta se oli tosi mukava ja tietäväinen, vain pariin kohtaan se takana istuva "aputäti" lisäsi jotain. Tosi nopeasti sain vielä päätöksenkin. Kysyin vielä, että voiko äippäpakkauksen postittamisen saada myöhemmäksi ja vielä eri osoitteeseen, kuin mitä meidän Suomen osoite on, niin senkin pitäisi kuulemma onnistua. Läksin tosi hyvillä mielin pois Kelasta, kun sain niin hyvää palvelua.

Myös neukkatäti varoitti, että ne laput ja liput on oltava ihan oikein täytetty, tai muuten tulevat takaisin. Mutta kertoi myös parin asiakkaansa kertoneen, että Kelasta oli oikein soitettu heille kotiin, että jos aloittaisivat äippäloman varhennettuna, niin saisivat isomman äippärahan, kun äippäraha alkaisi jotenkin siten, että katsottiin jotain vanhempia tuloja. En ymmärtänyt ihan koko juttua, mutta siis Kelassa laskettu asiakkaan parhaaksi kuitenkin niitä rahoja.

Rockmummy: Onnea rouvalle!
 
pilkkupantterille ja pianissimolle onnittelut madonna-lipuista, kylläpäs teitä lykästi, moni mun ystävistä jäi ilman ja muutenkin seurailin iltalehden sivuja että oli ollut kaikenlaisia ongelmia lipunmyynnissä. Nauttikaahan täysin siemauksin sitten kun sen aika tulee! :flower:

Olitpas Nara rohkea ja kerroit viimein! Tsemppiä reaktion vastaanottamiseen, tuli mitä tuli, sinun asiasi ja rakas aarteesi se on, eikä yhtään sen vähempi kuin edellisetkään lapsoset!

Kiva kuulla että RockMummyn häät sujuneet hyvin, onnittelut vielä rouvalle! Ja onnea vielä Eemelin äidin hääjuhliin myös! :flower:

Niiksullako oli mahakivun kanssa ongelmia? Toivottavasti ratkaisu kipuihisi löytyy eikä ole mitää sen ihmeellisempää kuin jokin luonnolinen raskausvaiva. Ikäväähän se on kärvistellä, :hug: Sinulle!


Oma masuaarre on ollut viime päivät yltiörauhallinen, liikkuu siis tosi laiskasti, välillä miettii että onko siellä vielä mitään elämää :/ Sitten tulee taas pari kevyttä potkua joten kai siellä vielä kyydissä ollaan. On vaan tottunut kovempaan jylläämiseen niin tällaset päivät saa heti vähän huolestumaan. :(

Leivoin eilen tiikerikakun ja sainkin siivota sitten tuttuun tapaan taas koko keittiön ;)
Mutta tosi hyvää tuli, ihme kyllä :p

Nyt pitäis värjätä hiukset kun alkaa taas juurikasvu irvistellä :wave:

Jasmin ja aarre 28+4 :heart:
 
kissinminttu on ahkeroinut kauniin verhon pinniksen päälle! Minäkin haaveilen ompelukoneesta, jospa sen kanssa voisi alkaa harjotteleen väsää kaikkea, motivaatiota ainakin olisi kokeilla!

Äippäx3 Nyt kärsivällisyyttä matkaan, pyydät vaikka jonkun sinne vierailulle pitään sun kanssa niitä seiniä pystyssä, älä töihin lähde itseäsi matkoilla ja seisomisella kiusaamaan, saattaa kääntyä vaan pahempaan sinun vaivat! Keksit jotain muuta paljon kivempaa, mielikuvitus peliin! Mulla itsellä ei ole onneksi noita sinun rasittavia vaivoja, mutta silti saikulla ja aikamoinen kotihiiri oon. Silti pyrin päästä oven ulkopuolelle tuulettumaan säännöllisesti tai ainakin käytän paljon aikaa suunnittelemalla kaikkea millä itseäni voisin piristää! :D Tsemppiä ja lepoa! Mutta itse tietysti tiedät parhaiten ja kuuntelet voimavarojasi!
 
Suzyanne
Rockmummmylle Onnea! :flower: Ikävä tuo hiivajuttu, itsellänikin se vaiva on ihan yhtenään tässä raskausaikana ollut, ja tietty aina juuri silloin kun ei pitäisi.

Itse en ole menossa Madonnan keikalle, mutta lauantaina kaverin kanssa mennään James Bluntia katsomaan. Onko kukaan muu menossa? Heh, olen jotenkin niin neuroottinen tuosta masusta, että vähän pelottaa että joku tönäisee sitä tungoksessa. Varmaan töinäisisin takaisin. :kieh:

Masun taputtelusta se on kyllä ikävää jos jotkut tulevat kysymättä koskemaan! Ihankuin odottava äiti olisi jotain yhteistä omaisuutta tms. Onneksi itseäni ei ole vielä ainakaan kukaan tuntematon tullut taputtelemaan, eikä tarvitsisi tullakaan. :x

Pianissimo Hyvä kun sokeriarvot Ok! Tuosta Kelan lapusta, itse lähetin sen postissa, ja olen 99% varma että se tulee bumerangina takaisin, olen aika surkea noissa virallisissa lomakkeissa.. :ashamed:

Pian 3x äipälle minäkin tunikaa ehdotan, ainakin Lindexillä ja Kapp Ahlilla on paljon malleja, jotka käyvät vallan mainiosti raskaana olevalle, eikä ole kalliitakaan. Itse ostin Lindexiltä hiljattain kivan, etniskuvioisen tunikan, jonka meinaan laittaa kummitytön 2-vuotissynttäreille ensi viikon viikonloppuna. Juhlavaatteet ovat näin raskaana ollessa vähän ongelma tosiaan, mutta kiva kun kaupat on nyt pullollaan väljiä yläosia. Niistä en kyllä tykkää normaalisti, ei-raskaana ollenkaan, mutta nyt ovat tervetulleita.

Tänään illalla menen yhden kaverini kanssa keskustaan syömään, voi olla että japanilaiseen, tai sitten nepalilaiseen. Vähän jännittää, miten jaksan kävellä niin paljon. Heh, hassua ajatella, että vaikka vaikka asun ihan Helsingin keskustan vieressä, parin kilsan päässä, niin en käy siellä pahemmin, ehkä kerran kahdessa kuussa. Itseasiassa haluaisin kauemmas keskustasta. Täytyykin laittaa Oikotielle asuntoilmoitus, kun ilmaislehden ilmoitus ei tuottanut tulosta. Raskaana olisi toisaalta kiva muuttaa, kun ei tarvitsisi kantaa mitään isoa. :whistle:

Suzyanne 28+0 POKS!
 
Suzyanne
Ai niin, pitää vielä kysyä, että olenko minä vielä 7. kuulla, vai jo 8. kuulla? Kun 7. raskauskuukausi on käsittääkseni viikot 25-28, ja minulla on nyt tasan 28, niin alkoiko minulla tänään 8. raskauskuukausi, vai vasta viikon päästä? Hih, suokaa anteeksi yksinkertaisuuteni.. :D
 
Kääk ja apua mikä kasa oli tullut tekstiä, vaikka eilen viimeksi kirjoittelin! :D

Täälläkin sitten ilmeisesti jotain keskiraskauden seesteisyyttä vietellään. Remppaa ollaan miehen kanssa tehty iltamyöhään. Silti tänään heräsin puoli tuntia ennen kuin piti ja nousin ihan vapaaehtoisesti ylös heti sängystä. Aamulla klo 9 mennessä olin tehnyt kaikki sänkyjen petaamiset jne normaalit aamutoimet, lisäksi pessyt marsun häkin ja kaikki sen tavarat ja tehnyt pullataikinan kohoomaan. :eek: Ajattelin siinä ittekseni, et mikä ihme mua vaivaa, yleensä siihen aikaan vasta käynnistyn kunnolla. :D Mut pistetään se tän keskiraskauden piikkiin. :xmas:

Jollain oli v*tutusta ilmassa. Kuulosti siltä kuin minä poika-raskauksissa. :D Tyttöjä oottaessa olen ollut melko rauhallinen mieleltäni, mut molempia poikia oottaessa oikea persuuksiin ammuttu karhu. :whistle: Tästä olen tyttöä veikannut, ja se arvaus vain vahvistuu, kun se suuri v*tutus puuttuu kokonaan. :D

synnytyksistä joku kyseli. Mä en ole kerennyt saamaan kuin esikoisen synnytyksessä ilokaasua. Epiduraalia mulle kätilöt ehdotti ja halusinkin sen. Mutta kun lääkäri tuli sitä antamaan, hän tuumasi että eihän me mitään epiduraaleita laiteta, kun sinä ponnistat ihan just. =) Muissa en ole kerennyt saamaan mitään. Matkaa synnärille ollut aina n.90km, aina sinne ollaan keretty. Viimeisimmällä kertaa just ja just, kun poika syntyi sairaalan aulaan, ulko-oven viereen.

Olikos jollain häät nyt lauantaina... =) Oikein paljon Onnea!!! :heart:

liitoskivuista Pitääkö mun ihan tosissaan luopua mun jalkaväli-tyynystä?? Auttaako se? Voih, kun se tyyny on mulle niin rakas aina raskauksien aikana. :D

Ihania masukuvia kaikilla!!! :heart:

Unohdin jotain mitä piti kommentoida... suokaa anteeksi lahopäisyyteni. :D

stk ja minivitonen 25+1 :heart:
 
Huh vastaus saatu. Äiti otti asian tyynesti että omapahan on elämäni ja onnitteli. Meillä kun oli miehen kanssa kriisi aiemmin niin ihmiset aattelee että sovintovauva tms..no onpahan ihmisillä kauhistelun aihetta jos oma elämä on sen verta tylsää että riittää aikaa miettiä toisten elämää..

taidan tehdä ruokaa...vaikkakin närästää jo valmiiksi...
 
Jasmin84 kiitti ihanista sanoista :heart:
Juuri tulin neuvolasta ja terkkari oli ehdottomasti sitä mieltä, että jatkavat kyllä saikkua ja ei enää töihin. Kai siihen pitää tyytyä. Ja alkoi kivasti ottaa päähän, kun maksettukaan niitä luvattuja lomarahoja tässä tilissä, vaan ne tulee ensi kk, eli saan kelan niskaani niistä rahoista. Kiva.
Kelassa kävin kans ja kovin yritin kysellä, et onko kaikki ok. Niin kunnolla edes täti katsonut niitä, vaan sanoi että on on ja että postissa sitten tulee kyselyjä, jos tarvis. Eikä auttanut vaikka sanoin, että en ehdi posteilemaan asioista kun lainanlyhennys pitää ensi kk maksaa. Niin hyvä ettei kädestä pitäen ohjannut ulos :/ Meillä onneksi pieni kela, mut saapi katsoa. Ennen tädit ollut paljon kivempia..

Neuvolassa kaikki ok. Paitsi painoa tullut kivasti 1.1kg/vkossa! Tosin terkkari lohdutti, että osa tulee jo turvotuksesta ja mitenkäs voin painon nousuun vaikuttaa kun saa pahemmin kuntoilla. Nyt lakkaa herkuttelut kaikki heti! Neuvolaan kyllä kävelin (kaverin kautta, sopivasti matkalla) noin 1.5km suunta. Ja ihmeem hyvin jaksoin. Hitaasti tietysti kuljin. Hiukan on vatsa kovana ja pari supstusta tullut mutta muutne olo hyvä.

Rockmummy oikein paljon onnea naimisiin menon johdosta =) Ja eemelin äidille paljon rauhoitteluja, hyvin ne teidänkin häät menee :heart:

stk mä olen nukkunut ilman sitä tyynyä ja mulla ei kyllä liitoskivut helpota yhtään :/ Eli ei välttämättä pidä luopua =)

Mutta kaunista keskiviikkopäivää kaikille :hug:
 
Nara Eiköhän se riitä että itse tietää mitä elämässään tekee, toiset hoitakoot omansa :D

Vielä viime viikolla itkeskelin että en ole ohkasta pukua löytänyt.. Jeps, nyt meillä on niitä neljä ja muutamat fleeset päälle :LOL: Kiertelen aikani kuluksi kirppiksiä ja aina eteen tulee edellistä söpömpi ja niin halpa.. Pakko on ollut ostaa B) Miten multa tahtoo aina mennä toi homma överiksi?? Tais tulla vanupuku-kielto edellisten jatkoksi, mullahan ei ole lupaa hommata yhtään piparimuottia lisää tähän kämppään, vaikka olis kuinka houkuttelevia :LOL:
Samalla reissulla iski myös tuo SuloVilen-syndrooma taas päälle.. Ostin neljällä eurolla ihan korkkaamattomat kestovaipat.. Vaikken ole niitä aikonut edes käyttää |O Mutta niin halvat!! ImseVimsen kuori ja 4 flanellista muotosisusvaippaa.. kokoa 3-6kg, kait noista saa rahat joskus pois ja muutamalla pesukerralla ne on jo maksaneet itsensä takaisin.. ehkä..

Sokerirasitus oli eilen, tuloksia odottelen vaikka voihan se olla että kuulen ne vasta viikon päästä kun on lääkäri neuvola..

Mullakin on "mahanahka" hellänä. Luulen että johtuu siitä kun tuo vauveli tuntuu viihtyvän jossain ihme x asennossa ja punkee itseään joka suuntaan mahdottomalla voimalla.. Esikoinen sentään tajus säästää äitiään ja pyllötti melkein samoilla seuduilla koko loppuajan, ilman mitään kummempia jumppa-venytys tuokioita |O

Nyt kakkapyykille, tuulet tuovat viestiä :x

Anu
 
Moikka

Ihanan paljon tullu tekstiä,mutta mulla on nyt 2 yötä 1-2 h välein joku lapsi heräs,ni olo on aika poikki.

Nara: Hienoa ku sait kerrottua. Ja onneks vastaanotto ei ollut paha. Ajatelkoon muut mitä vaan,vaikka sitten sitä sovinto vauvaa.Itsehän tiedätte totuuden. Mä olen huomannu,että kun ihmiset on kauhistellu raskautta,ni olen sanonut,että pitihän sieltä häämatkalta tuoda tuliaisia, ni jotenki se on ollu jotenki muiden mielestä hyvä syy.

Tästä hyvin seuraavaksi onnittelut Rockymummy:lle häiden johdosta. :flower:

Pianissimo: voi raukka,se oli just sitä kamalinta mahdollista litkua mitä jouduit juomaan.Mulla on 2 raskaudessa tehty se siihen huoneenlämpöiseen veteen sekotettu drinksu,ja se on kyllä kaikkea muuta kuin juotavaa.Onneks täällä on sitä kokiksen tapaista testeissä.Aika jännä,että olisit saanu syödä kevyen aamiaisen.Eivät sitte taida mittaa paastoarvoa? Otettiinko sulta verikokeet ennen joumista? Hienoa jos arvot hyvät.

Synnytyksistä: toka synnytys joka oli syöksysynnytys ni ehdin just sairaalaan jalat ristissä,mutta tilasin heti ambulanssin ku vedet meni ja sitte 20 min siitä ni tuli eka supistus. Mulla lapset ei ole koskaan laskeutuneet ja kiinnittyneet joten silloin lapsivesien mennessä pitää mennä vaakatasossa sairaalaan.Ja sen takia sen ambulanssin tilasin,en sen takia että vauva syntyy just. Seuraavat kaks synnytystä olen päässy käynnistykseen nopeiden synnytysten takia vaikka matkaa sairaalaan on vain muutama kilometri.Mutta meillä ei ole täällä oikee lastenhoitajia( omat vanhemmat asuu Espoossa) ja mies Tampereella töissä ja paljon reissuhommissa joten en missään nimessä halua synnyttää vauvaa kotiin tai mennää sairaalaan lasten kanssa joka ei taitais onnistua mitenkään.

nyt on tekstit kadonnu jo kolme kertaa.
:eek:
lähetän tän...

nn rv 23+5
 
Neuvolalääkäri ohitte. Tulihan siellä sitten tirahdettua itkuunkin, ei multa sais näköjään yhtään kasvotusten kysellä henkisiä tuntemuksia, varsinkaan näin suruaikana. :/ Itkukynnys on matalaakin matalampi, eikä hormoonit yhtään ainakaan auta asiaa.

Kaikki oli hyvin, vanhalla rupuisella ultralaitteella vilkaistiin vauvaakin. :) kantapäät oli kohdun alareunassa, niillä kai sitten mua rakkoon tuuppii. Raivotarjonnan merkkas neuvolakorttiin.
Hemppa oli hieman taas laskenut kun oon laiminlyönyt raudan ottamista. Täytyy tsempata.. :whistle: Paino on noussut 434g/vko ja sf-mitta oli tasan keskikäyrällä. (22)

Mulle on tullut hirmu paljon naisellisempi olo tän raskauden myötä. :heart:

Niin, ja mä tykkään kans kattella noita teidän laittamia kuvia. :) Laitelkaa ihmeessä lisää kun ehditte.

4D olis sitten viikon päästä. Kutkuttelee reippaasti mutta lohduttaa se, että eihän viikko ole aika eikä mikään.

G: pystyttekö vielä nukkumaan selällään? Mulla joskus vielä parempikin nukkua selällään, kyljellään nukkuessa toisinaan kohdun kannattimet kipuilee..

hieman väsynyt kissinminttu & sen pikku pipana 25+6
 
AARGGGGHHHH!!!! Omaa napaa pakko purkaa!!!

Mulla jäi 19 eurosta kiinni, etten saa äippärahaa viimeisten 6kk tulojen mukaan! Just mun tuuriani!
Nyt Kela laskee äippärahan vuoden 2006 tulojen mukaan, koska sairasloma on alkanut loppuvuodesta 2008. Kiva kiva! Jos tulot olisi tulleet vuoden 2007 tulojen mukaan olisin saanut äippärahan 6kk tulojen mukaan, koska 2007 olin äippälomalla ja tulot pienet.
Toivottavasti muut 2008 sairaslomansa alkaneet ovat tietoisia, että äippäraha lasketaan 2006 tulojen mukaan. :attn:

Rockmummylle paljon onnea häiden johdosta!

Tää lähtee nyt takoon päätään seinään 19 euron vuoksi....

Ellen ja mutteri 29+6 (????)
 
Nara Hyvä että kerroit ja sait noin hyvän vastaanoton. Mun mummuni kysyi tästä TOISESTA kerrottuani että joko sitten on lapsiluku täynnä. Ja minä kun isosta perheestä olen haaveillut :whistle:
Tuosta päiväkodista, meilläpäin on ainakin nin huutava pula päiväkotipaikoista että työkaverille oli suoraan sanottu että ei voi jatkaa lapsi enää päväkodissa kun äiti on kotona. Se siitä subjektiivisesta oikeudesta...

Kävin eilen mammajoogassa ja kyllä tuli hyvä olo kun sai niskahartia-seutua venyteltyä :)

Kai mä tota terveydenhoitajaa yritän kestää tän ajan. Tai sitten tarvis ihan oikeasti selvitellä mahdollisuus vaihtoon. En vaan tiedä minkälaisia terkkareita uudessa piirissä on mihin muuton jälkeen kuuluttaisiin. Alkuraskaudestahan kävin yksityisellä neuvolassa mutta tulee liian hintavaksi eikä aina saanut aikaa samalle henkilölle...

stk mä oli tuosta pojasta tyyni kuin mikä mutta tästä raskaudesta räjähdysherkempi. ultran mukaan poika on tulossa mutta mulla on kyllä ollut niin tyttö olo kun raskaus on ollut aivan erilainen :heart:

Gmä nukun selälläni mutta jos olen kauan vasemmalla kyljellä tuntuu ikävä pisto/puutuminen kainalon alapuolella. Mahallakin tulee nukuttua sujuvasti :D

Synnytyksestä piti vielä kommentoida että esikoinen syntyi viikkoa ennen la. Yöllä lähti vesi kahden maissa (kas kuinka sattuikaan että mies oli illalla ollut juhlimassa kaverin 30v mutta tuli onneks hyvässä kunnossa ja ajoissa kotiin) Supistelut alkoivat vasta puolen päivän maissa ja viiden aikaan siirryttiin saliin ja kätilö sanoi, että jos ei kuudelta niin viimeistään seitsemältä on syntynyt. Muistan viimeisen ponnistuksen kun katsoin kelloa ja se oli 18.40 ja niin tuli poika maailmaan. Synnytyksen kestoksi on laitettu 3,5h että yhtä nopea ja helppo synnytys toiveissa tälläkin kertaa :heart:
 
RockMummy: Onnittelut rouvalle :D :flower: ja mukavaa Lapin reissua!

Nara: Mukavaa että vastaanotto oli positiivinen :) Olishan se vähän hassua, jos ei vauva ei olisi ilouutinen... Loppujen lopuksi se ei kuitenkaan ole kenenkään muun asia kuin teidän perheen niin ikävää jos ihmiset eivät osaa suhtautua asiallisesti :hug:
Meilläkin anoppi sai vasta pari viikkoa sitten tietää tästä vauvasta :whistle: Onneks ei laukonut tällä kertaa mitään ei niin mukavaa. Silloin kun odotin esikoista, hän syytti että minä oon painostanut miehen hankkimaan kanssani lapsen yms. :kieh: Ei kovin mukavalta tuntunut, varsinkin kun vauvaa oli toivotto jo aika kauan tuloksetta, ja ihan yhtä paljon mies kuin minäkin :/

Pianissimo: Otetiinko verikokeita samalla tavalla kuin täälläkin, eli 0h, 1h ja 2h arvot?

Noissa Kelan lappujen täyttämisessä on se hyvä puoli, että jos lähettää puutteellisesti täytetyn paperin, niin lähettävät kirjeen takaisin, jossa kysytään selvästi (tai ainakin melko selvästi, en tiedä onko Kela-kieli koskaan selvää ) se asia minkä tarvitsevat vielä tietää. Yleensä on myös lappu ja palautuskuori sitä varten.

Eemelin äiti: Onnea tulevaan hääpäivään :heart:

anuaanua: Teillä riittää sitten pukuja jos sattuu että vauva puklaa paljon ja ulkopuvutkin menee aina pesuun ;) Tai jos tulee yllätys-kaksoset :D

kissinminttu: Mä en oo reiluun kuukauteen pystynyt enää nukkumaan selällään. Enkä oikein muulloinkaan niin olemaan. Hammaslääkärissä pari viikkoa sitten meinasin pyörtyä kun jouduin olee selällään vajaa puoli tuntia.

Esikoista odottaessa pystyin olemaan ihan loppuun asti selällään ja nukkumaankin vaikka koko yön, en sit tiedä miksei tällä kertaa.

ELLEN77: VOI EI :/ :hug: Tosi harmi juttu että kävi noin, ja vielä niin pienestä jäi kiinni :|



Siksakkia & KultaPieni 27+5
 
Onnea Rockmummylle rouvautumisesta :flower:
STK jos kiukkuisuus on yksi poijan odottamisen merkkejä niin se vaan vahvistaa tätä minun poika oloa.
Ellen77 Voi harmi! :hug:
Hyvä Nara että äitisi suhtaui kuiten hyvin. Mikä siinä on että lapsiluku on niin ihmetys. Minun serkullani on 6 lasta nuorin täytti tammikuussa vuoden eikä ole ikinä käynnyt mielessä ihemetellä asiaa. Kyllä jokainen itse tietää kuinka monta lasta haluaa. Ei me miehen kanssa aijotaan tehdä/saada useampi lapsi. Aivan sama mitä muut sanoo.
Minä en voi nukkua koko yötä selläni, pakko kääntyä kyljelleen.
Toivottavasti muistin kommentoda kaikea mitä piti :|

Tytti ja Papu 24+3
 
Heipsan pitkästä aikaa! :wave:
Tekstiä on tullut ihan mahdottomaati, ja hyvä niin!! =)

Ihania masu kuvia olette jaksaneet tänne laittaa!! =) =)

(.) Ensimmäinen neuvola-lääkäri takana. Viimeksi vaihtui neuvolan täti ja taas vaihtui. Tosin nyt on sellainen ihana nuori nainen. Pissa puhdas. Hemppa laskenut 114, joten rautaa aletaan siis syömään. Syke 160, joten sen perusteella edelleen neitoa luulisin tulevaksi. Painoa tullut +725g per viikko ja viimeksikin oli tullut +700g viikolle!! :eek: Eli aika tukevassa kunnossa aletaan olemaan. Paino vaan alkaa rasittaa jalkoja ja selkää. Töissä ollaan oltu nyt muutama viikko, ja hammasta purren. On ihana päästä pois kotoa, mutta tuo jaloillaan olo on aika raskasta. Kun töistä pois pääsee, niin tuntuu ettei kärsi olla seisaallaan ollenkaan. Lääkäri tarjosi saikkua, mutta jos nyt pystyisi olemaan tämän muutaman viikon töissä. Sf-mitta oli 24-26cm, kun lääkäri ei saanut mitattua kunnolla, koska vauva oli mahan oikeassa laidassa kokonaan. Kohdunsuu oli kuulemma todella korkealla ja tiukasti kiinni. Hyvä niin. Pituuttakin oli n.2-3cm, eli ihan hyvästi!

Meillä muuten alkaa siksakkia mammaloma samaan aikaan, tai melkein. Oma varhennettu lomani alkaa 6.3. :D

Suokaa anteeksi nyt tuli niin omaa napaa... :ashamed:
Yritän tämän illan aikana saada luettua tämän kuukauden pinon, ja muiden kuulumiset tarkemmin. Äsken vain lukaisin silleen "karkeasti".

Jos yrittäsin myöskin tuota kuvaa masusta laittaa. Kuvassa rv 27+0 kunnon lyllerö...


Välillä sitä vaan havahtuu, että miten paljon noita viikkoja jo on... Synnytyskin lähestyy huimaa vauhtia! :D

nasu ja nipsu 27+6
 
Suzyanne
Stk hih joo näistä mun mielialoistani päätellenkin poikaa pukkaa ihan selvästi, sen verran ärhäkkä olo on harva se päivä. Mieskin olisi helposti samaa mieltä, kun joku siltä kysyisi. :whistle: Olen kyllä selkeästi nyt raskauden aikana ollut ärtyisämpi kuin normaalisti. :ashamed:

Nara hyvä kun äitisi suhtautui asiallisesti, ja onnittelikin vauvasta! Kyllä se lapsiluku minusta on ihan jokaisen oma asia. Itselläni oli vuosikausia ihan päinvastainen tilanne, mutta ihmisten taivastelu tuntui siinäkin pahalta. Olin nimittäin melkein 10 vuotta naimisissa eksäni kanssa, eikä meillä siis ollut lapsia. Harva se päivä tuli taivasteluja kun ei vieläkään ole jälkikasvua, eivätpä vaan tulleet ajatelleeksi ettei se ehkä ole oma valintamme. :ashamed: Itse olen oppinut, että oli jollain monta lasta, tai ei yhtään, jokainen saa vapaasti elää niinkuin elää.

Kissinminttu En ole koskaan nukkunut selälläni, vaan aina kyljelläni. Mutta selällään on kyllä tosi vaikea olla jo, esim. kirjaa sängyssä lukiessa. Olenkin yrittänyt tässä oikein urakalla keksiä toista lukuasentoa..

Ette ikinä usko mitä tänään tapahtui!! Siis uskomatonta! Olin menossa metroaseman R-kioskilta hakemaan H&M vauvanvaatepakettia, ja oikaisin laiturialueen läpi, koska ulkokautta olisi tullut tuplamatka kioskille. Takaisin tullessani lipun tarkastaja pysäytti minut, ja sakotti, arvatkaa uskoiko kun sanoin etten ole metroon menossa, oikaisin vaan siitä kioskille.. :whistle: No, ihan omaa tyhmyyttäni, eihän laiturialueella saisi olla ilman lippua, noin on täällä ollut jo jonkin aikaa, oiskohan syksystä asti tms., siksi että hörhöt ei hengailisi laiturialueella. Mutta tulipahan kalliit vauvanvaatteet, 62 e+ 80 e. Laitan nyt tähän vielä kuvankin noista kallisarvoisista vaatteista.. :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3577698.jpg
 
anuaanua Hih, onneksi meillä on täällä niin surkeet kirpparit ettei niistä ikinä mitää ihanuuksia löydy eikä mitää muutakaan... eikä vauvoille oo muutenkaan tässä kylässä hirveesti tarjontaa, joten sitä välttyy "heräteostoksilta". Mutta parempi enemmän kuin liian vähän, eikös vain! :D

Ellen77 Kyllä varmasti ottaa päähän! Koitahan kestää!

Kissinminttu ei pysty eikä kykene kovin kauan selällään nukkumaan, mutta sohvalla kyllä jonkun aikaa aina selältäni makoilen, kummaa. Tosin mulle kyllä kaikki asennot on alkanut tuottaa vaikeuksia, mikään ei tunnu hyvältä. :|

Suzyanne James Blunt on yksi munkin suosikeista mutta en oo kyllä menossa kuuntelee. Jotenkin kaikki ihmismassat tällä hetkellä ahdistaa. Mutta mukavaa keikkaa! :flower:

Nyt täytyy hetkeksi oikasta kun tuo koiralenkki väsytti niin yllättävän paljon. Jospa saisi noita kirjaston kirjojakin vähän luettua, yhden kerran jo soitin lisää laina-aikaa :ashamed:

:wave:
 
Leikin täällä parempaa äitiä ja sämpylät kohoamassa.

suzyanne: voi ei....ihan uskomattomia noi tarja tarkastajat! :eek: mä olen kerran saanu sakot ku stockkan edessä juoksin kamalalla kiireellä ratikkaan ja ehdin just ja just taka osasta sisään (laivalle oltiiin menossa ja oli oikeesti tosi kiire ei voinu seuraavaa odottaa) ni ku päsin sinne sisään,että menen etuosaan ostamaan lipun ni sisällä oli tarkastaja eikä se uskonu,että just tulin sisään ja menossa ostaa lippua. Olis pitäny etuovesta tulla jne.
Mutta aivan ihania noi vauvan vaatteet.Mäkin haluun.

Mä olen eilen ja tänään miettinyt vauvaa paljon. Vielä vähän aikaa sitten mietin kovasti onko vauva tyttö vai oisko poika ku oli niin poika olo. Mutta nyt olen miettinyt millainen tyyppi sieltä tulee. Jos on tyttö, ni onko hän yhtä hassuttelija ja prinsessa ku 2 edellistä. Meidän 1 v on tyttö on kyllä niin samanalainen persoona ku 4 v isosisko.Vai onko se sittenkin opittua käytöstä.

Mä tänään kauhistelin teidän muiden suuria viikkoja,kohta paukkuu 30 viikkoa ja sittenhän on jo kohta synnytys edessä.

Mut nyt tuli mies kotiin.Kerranki ajoissa.Pitää käydä hakee pari juttua kaupasta.

 
Onnea RockMummylle ! :flower: ja Onnea Eemelinäiti tuleviin häihin! :flower:

(.) Tänää joutu oikeen ottaa Dopplerin kaapista ja kuuntelemaan onko masussa enään ketään kun on ollut poitsukka nyt paripäivää aika hissunkissun.. asento vaihtunut vissiin! :)
Selällään nukun joskus kun ei pysty enää kylellään olemaan, tuntuu kun toi sivukankku puutuis ja alkaa omakeho painamaan tai jotenkii semmoselta! :D ei se selällää olokaa kyl hyvält tunnu,mut jotenkii pakko nukkua..

T:toukotytsy+masukki 27+3
 

Yhteistyössä