TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Kelan papereista Vuoden 2007 verotietojen mukaan tulee automaattisesti, ellei itse hae viimeisen 6 kk:n mukaan. Mäkin sain kelasta eilen sen verran tietää, että työnantaja ilmoittaa. Mutta en kanssa käsittänyt, että milloin, koska mulla on peruspalkka joka kuukausi sama, mutta lisät vaihtelee. Ja että ne ilmoitettaisiin tästä 6 kk aikaisemmin, eikä LA, niinkuin joku täällä kirjoitti. Kelasta en saanut mihinkään vastausta. Aion tänään ennen töihin menoa poiketa palkanlaskijan luona kysymässä, jos hän osaisi sanoa.

Muuta ei nyt ehdi. En ole pariin päivään päässyt, kun palsta on jumittanut. Tekstin määrästä päätellen muut ovat kyllä päässeet :headwall:
 
Ihana vaavin huone Auroralla ! Ois niin ihana itsekin laittaa tulokkaalle omaa huonetta, mutta toistaiseksi pikkupoitsu majoittuu meidän kanssa samaan huoneeseen, minne oon kylläkin tehnyt hänelle omaa pikku"nurkkausta" ! =)

Mä oon ostanu kaikki vaatteet vauvalle Lindexiltä.. ne on vaan niin ihania, varsinkin ruskeanväriset! :)

Mä en oo huomannu minkäälaisia liitoskipua tms. ainut jos kävelee liian nopeasti niin alkaa sattua mahaa mut helpottaa kun pysähtyy ja jatkaa matkaa hitaammin!

Synnytys on alkanu vähän pelottaa tai mietityttämään enemmänkin.. Menkkakivut on ollu aina ihan hirveitä, niistäkin teen jo kuolemaa! Ei oo mikää hyvä kipukynnys mulla.. :D
niin välillä kyllä mielessä käväsee et mitenhän se synnytys menee, haluan kyllä epiduraalin ainakin ja toivon että etenis suht nopeasti.. olis nopeesti kivutkin ohi! :whistle: No sittenpähän sen tietää kun on sen kerran kokenut..

(muoks.) Piti vielä laittaa tää masukuva kun kasvaa niin kauheaa vauhtia!
Rv 27+1 tässä



T:tytsy+masukki 27+2
 
Pitkästä aikaa palstalla taas. Piti oikein salasana "pyytää" kun en tunnuksia muista kun harvoin tulee kirjoiteltua :snotty:

Kela-rahoista: esikoisesta vuonna -05 hain 6kk tulojen mukaan ja toimitin tuon aiemmin mainitun lomakkeen (y17?) kelaan n. kuukausi ennen laskettua aikaa. Työsuhde päättyi 30.6. ja la oli 21.8. En tiedä minkälainen läytäntö on nykyään.

Eilen olin neuvolassa ja mä en kyllä mitenkään tule juttuun sen neuvolatädin kanssa. On n.50v oleva ja oli asiat niin tai näin niin aina ne on väärinpäin. Alussa oli ihmeellistä kun painoa tuli vähän ja nyt kun tuossa on tultu sairasteltua ja vähän herkuteltua niin nyt on sit painoa jo liikaa. 5kg on tähän mennessä tullut ja normaalipainoinen olen. Esikoisen kanssa se oli jo samanlaista vääntöä.
Imetyksestäkin jäi traumat kun maitoa ei kertakaikkiaan tullut riittävästi ja sanoin korviketta antaneeni niin voi, kun se sai mulle aikaan huonon fiiliksen :'(
Joka neuvolakäynnillä kysyi että ethän ole korviketta antanut. Mä kun heikkona sille valehtelin kun pääsin helpommalla kuin kertomalla totuuden. Nyt odottelen että saataisin talonrakennus käyntiin ja päästäisiin pois tuosta kaavoihinsa kangistuneesta neuvolantädistä :whistle:

Niin täällä siis edelleen seitsämättä viikkoa podetaan jonkun sortin nuhaa, toinen antibioottikuuri menossa. Viime viikon olin sairaslomalla ja tuli sentään esikoisen pienet vaatteet kaivettua esiin.

Onkos siitä muuten joku "sääntö" milloin esikoinen pitää ottaa päiväkodista pois? On niin murheissaan kun kerroin että jää kotiin äidin kanssa. Syksyksi ajattelin hakea paikkaa avoimen päiväkodin ryhmästä.

Supistelua on havaittavissa pienenkin ponnistelun jälkeen. Ihan jos kaupassa kävelee nopeammin niin heti on kiristystä vatsalla. Äitiysjoogaa ajattelin kokeilla, jos ryhmässä on vielä tilaa, muuten jäänyt tuo liikunta niin minimille :ashamed:

huh, tulipa tekstiä.. jospa välillä tekisi töitäkin vaikka voisi sitä mielummin ulkoilla tuolla ihanassa auringon paisteessa. Äippäloman alkuun onkin heti pääsiäinen ja siitä alkaa mun kesän odotus. Jouluna meillä ei pahemmin koristeita ole mutta pääsiäisenä tiput ja noidat ja värikkäät kynttilät saavat vallan :LOL:

artunäiti ja tonk 26+5 (esikoinen antoi tuon nimen) :heart:
 
Jospa minäkin välillä kirjottaisin kuulumisia, enkä vain lukisi teidän juttuja =)
Täällä vointi ihan ok, huomenna taas neuvola, missä kamalinta se vaaka!! :/ Supisteluja ei nyt viikolla ole pahemmin ollut, mutta sunnuntain kirpparikierros sai aikaan aika heikon olon :( Alko pyörryttää ja iski oikein tuskahien päälle. Hyllykirpparit sain kierrettyä, mut maha oli ihan kova koko ajan ja oli sen jälkeen kyl ihana päästä kotiin sohvalle. Sit su-ma yö menikin aika huonosti nukkuessa. Eli mtn vaativampaa liikuntaa ei näemmä vaan pysty harrastaa :(

Kirppariin olin tosi pettynyt, kun katsellut teidän ihania ostoksia. Ei löytynyt vauvalle mtn!! Kaikki oli joko pinkkiä tai sinistä, ei mtn välimuotoja, mitkä menisi molemmille, tytöille ja pojille! Hain ihan innoissaan niitä retrojuttuja yms, mutta tosiaan ei mtn. Hintoja kyllä kanssa nauroin! Esim vauvan kevyt vanupuvut oli 3-20?, vaikka saattoi olla ihan sama puku. Pakkauksen vanhasta toppapuvusta pyydettiin 10?. :LOL:
Meille ei ole tainnut koskaan soveltua ne ihan pienet vauvanvaatteet, kun molemmat pojat olleet sen 4040g ja toinen 53 ja ytoinen 54cm pitkä. Nyt sain kaverilta pieniä, mitkä annoin eteenpäin lainaan alle 3kg pikkuneidille.

Tuli sitten ristiäiset eteen parin viikon päähän. Ja kummina pitäisi olla, paniikki vaatteiden suhteen. Hameeseen mahdun, mutta joku paita on mentävä ostamaan. Tylsää ostaa, kun tule sitä sitten muuten käytettyä :/

Mä meen huomenna KELAan keskustelee kaikista noista rahoista. Äippärahat muuten ok, mut ärsyttää toi veroprosentti, kun mulla se kiitos asuntolainan on normisti 11, niin nyt sit pienemmistä tuloista pitää maksaa se väh 20%. Tosi naurettavaa.
Sairaspäiväraha on sit asia erikseen.. Siitä saa ehkä edes niin paljoa, että saisi lyhennyksen maksuun.. No miehellä onneksi riittää töitä =)

Synnytyksistä ootte puhuneet, niin mulla on molemmista kestänyt sellaset 15-20h. Alkanu myös selkäsäryllä ja siitä levinnyt. Kalvot on molemmissa pitänyt puhkaista ja siitä on virallinen synnytys lähtenyt käyntiin.

Liitoskivut on täällä myös tosi inhat :x Lisäksi lonkat särkee ja nyt vauva jo niin ylhäällä, että tuntuu tosi häijyltä rintalastan alla. Ei löydä enää hyvää asentoa :/ Nukkuminen on ihan tuurista kiinni, onnistuuko vaiko ei.. Päivisin en unta saa mitenkään ja tuntuu että yöunet jää aina max 6h..

Olipa oikein valivali tarinaa taas. :ashamed:

äippä ja masukki 25+6
 
artunäiti: Eikö teillä olis mahdollista vaihtaa terkkaria? Kuulostaa todella ikävältä tuollainen :/ Neuvolan pitäis kuitenkin olla paikka josta tuntee saavansa apua ja tukea sekä hyviä neuvoja, eikä pelkkää arvostelua ja pahaa mieltä :hug:

pian 3x äippä: Hienoa että supistukset vähän rauhoittuneet! Toivottavasti pysyvät poissa toukokuulle saakka :hug:
Ja onnittelut kummiksi pääsystä! Tuo juhla-vaate juttu on kyllä vähän harmi, jos ei satu olemaan sellainen mille olisi käyttöä vielä myöhemminkin. Ei kellään kaverilla sattuis olemaan sopivaa äitiyspaitaa lainaan, jonka voisi juhliin laittaa niin ei tarviis ostaa?


Mä kävin tänään hammaslääkärissä, klo 10 jo oli aika ja VIELÄKIN on puolet naamasta puutunu |O Siis oikeesti miten se vaikutus voi kestää näin kauan :headwall: Yksi lohjennut hammas paikattiin, kesti onneks vain 10-15min. niin ei ehtiny tulla huono olo.
Ja sanoin että meinasin viimeks pyörtyä niin jätti sen tuolin sillein vähän ylemmäs, yleensähän ne laskee sen niin alas että pää on vielä vähän alempana kuin selkä.

Kelan paperit kävin palauttamassa tänään. Heh, oon ihan ylpee itsestäni että sain ne päivässä täytettyä :D :saint: Yleensä mä taistelen niiden kanssa viikkotolkulla :whistle: Ja kaikki kohdat oli jopa ihan oikein, ainoastaan yksi ruutu oli jäänyt rastimatta! Verotoimistossakin kävin eilen, mulle tulee prosentiksi ainakin 21! Huh, tuntuu se aika suurelta niin pieniin tuloihin :/

Päätin kuitenkin ottaa pakkauksen, mies oli ehdottomasti sitä mieltä että turhaan sen rahana ottaa kun rahaa tulee muutenkin, mutta pakkauksen voi saada vain vauvasta :) Kelan sivuilta katselin kuvia ja näyttää ihan kivoilta ne vaatteet, varsinkin ne raidalliset ja oranssit kun tykkään väreistä. Mutta jotenkin tuntui että niitä vaatteita oli vähän? Kestovaipoille meillä tuskin tulee käyttöä olemaan, tai eihän sitä vielä tiedä jos vaikka innostuu kokeilemaan.

Kelan täti muutes sanoi että täällä ei ole nyt ruuhkaa noissa äitiyspäivärahojen käsittelyissä, niin ei pitäis mennä kauan kun saa päätöksen. Eli varmaan sitä pakkaustakin voi jo muutaman viikon päästä odotella :)

Tässä uusin masukuva, vauva on noussu ylemmäs ja masusta on tullu tollanen pallo. En vaan enää muista mikä päivä tuo kuva on otettu ja kamerassa aikapäivitys oli väärässä niin näyttää et olis kuvattu kesäkuussa :xmas:





Siksakkia & KultaPieni 27+4
 
Ei esikoista tarvitse ottaa päiväkodista pois vaikka äiti on kotona. Meillä lapsi jatkaa normaalisti paitsi tietty viettää kesäloman. Tyttö tarvitsee todellakin päiväkotia ja minä välillä omaa rauhaa. Molemmat voidaan paremmin niin. Ei mulla ole voimavaroja siihen mitä päiväkoti antaa varsinkin kun olen kotihoidossa pitänyt pitkään noita kahta poikaakin eikä se tehnyt hyvää heille. Toisella kielellisenkehityksen viivettä jne..päiväkoti edes auttaa kaikessa sellaisessa kun siellä saa olla vaikka kahdenpaikalla jos on erityistarpeita.
Ainahan päiväkodissa voi jatkaa osapäiväisesti tai muuta toimintaa..jos haluaa
 
Siksakilla ja toukotytsyllä ihanat masut! :D

Liitoskivuista kärsiville :hug: mulla auttaa se kun ei pidä tyynyä jalkojen välissä yöllä ja tuo tukivyö tietty. :) Tai sit ne on vasta tuloillaan... :whistle:

mua ei synnytys pelota, jänskättää ehkä enemmän. :D Saa nähä - ehtiihän tässä vielä panikoimaan. :p Oon mä sitä vähän miettiny et mitä haluisin kokeilla...

Mammajoogaan oon menossa ens viikolla. :D Saa nähä miten pärjään ku on niin tönkkö olo...

eipä muuta. en muista että mitä piti kommentoida. :D Te kirjotatte niin kamalasti. :D



ISO! :D
Mut ihan käyrillä kuitenkin. Sf oli perjantaina 24.


EM ja Dodoliina 27+0 :heart:
 
Moikka

Ihania masuja. Mullakaan ei ole yhtään masukuvaa otettuna.Pitäisköhän ottaa ensimmäiset.

Mulla on joku huono äiti syndrooma menossa,ollut jo vähän pitempään.Olen surkea leipoo ja nyt olen leiponu vaikka mitä. Uusia ruokiakin olen tehnyt,viimeksi eilen. Ihan kiva olo on tullut ku olen leikkinyt kodinhengetärtä. :D Onks tää yt sit sitä seesteistä keskiraskautta.

Pe saan kelan paperit ja sitte saakin tuskailla niiden kanssa. Mä saan sen saman äippäraha päätöksen minkä olen saanut ku jäin 04 syntyneestä tytöstä kotiin. Laskettuaika on ollu aina se 3 v sisällä seuraavasta joten päätös on tehty sen mukaan. Ja älkää yt vaan kukaan pelotelko,että en voi enää saada sitä. Olen sen 04 jälkeen tarkistanu ja 2 kertaa sen jälkeen saanut niin,ja nyt taas La ennen ku nuorin täyttää 3 v.
Ihan kiva kannustin,ettei välissä tartte menä töihin. :whistle:

Tänään oli kyllä ihana aurinkoinen ilma.Eikä tuntunu ollenkaan kylmältä vaikka ulos lähtiessä oli -8 sitte se laskikin ku aurinko paisto siihen -5 asteeseen.

Mun maha ei ole onneksi värissy/tärissy niin usein. Pelottaa kyllä pe vaa'alle meno.En ole ollenkaan karsinut syömisiä tai vähentäny herkutteluja. :ashamed:

Mies on matkalla kotiin Hesasta ja kohta pistän leipomiset uuniin. No nyt heräs päiväunilta pikkunen.

NN rv 23+4
 
Suzyanne
Voi kun ihania masuja teillä!

Pian 3x äippä täällä ihan sama juttu, että paljon ei voi kävellä tai pyöriä kaupoilla, kun jo alkaa väsyttää/heikottaa/koskea johonkin/ jotain vastaavaa. Tänään huomasin, että kauppakassiakaan ei voi kantaa, pientäkään, koska alkaa heti koskea mahaan ikävästi. Minulla on aika tarkka se 2 h kun voin olla liikenteessä, sen jälkeen on pakko päästä lepäämään.

artunäiti minäkin terkkarin vaihtoa ehdottaisin, ei kyllä kovin miellyttävältä kuulosta.. :/ Tuo painonnoususi on sitäpaitsi aivan normaalia, itselläni on tullut enemmän, ja ihan nätisti keskikäyrillä kuulemma painonnousuni menee. Itseänikin oma terkkari vähän häiritsee, kun vähättelee synnytyspelkoani, eikä anna lähetettä pelkopolille tms.Itselleni pelkoni ovat hyvinkin todellisia. Toivottavasti saisit terkan vaihdettua!

nikunaku tuo varmaankin on juuri sitä seesteistä keskiraskautta :D , koska itselläni on jo jonkin aikaa ollut myös jonkinlainen kodinhegetärkausi päällä. Olen tässä viime päivinä kokeillut mm. keittokirjoista kaikkia kivoja reseptejä.. B)

Minulla on jotenkin huono omatunto siitä kun en jaksa/pysty harrastamaan minkäänlaista liikuntaa, tuntuu että jospa vain heittäydyn, ja oikeasti pystyisinkin. Kävellä en ainakaan jaksa, sen olen kokeillut. Uiminen voisi olla sellainen mitä jaksaisi, tai sen tietää kun kokeilee. Jotenkin vaan näin saikulla tuntuu, että jotain muutakin pitäisi tehdä kun vain maata kotona ja syödä.. :D
 
Ihania massuja! :heart:

Koiran kanssa tehtiin vaihteeksi lenkki ihan ihmisten ilmoilla kun täällä oli yleisellä palstalla eilen susista juttua niin aloin yöllä panikoimaan että kun tuolla metsässä liikun niin joudun suden ruoaksi koiruuden kanssa! Mulla on niin vilkas mielikuvitus että näin sieluni silmin ennen nukahtamistani kuinka sellanen satapäinen lauma syöksyy meidän avuttomien kimppuun tuolla synkässä metsässä. :'( Voi olla ihan naurettava ajatus mutta nyt en saa sitä enää pois päästäni joten tänään ei metsälenkille menty! :eek:

Minäkin poistun tästä leipomaan jotakin niin mies yllättyy iloisesti kun töistä pääsee :)

Voikaa hyvin!

Jasmin ja aarre 28+3 :heart:
 
Stk: Hui, hurjan nopeita synnyksiä sulla! Toisaalta, on myös nopasti sit ohikin, mutta.. Mulla oli esikkolta tuplaten sun ekan kesto. Ja mä jännäilin, että jos puolittuu aika, niin kuinka "kerkee" ja saako sit mtn kivunlievitystä?? mä haluan se epiduraalin, niinkuin viimeksikin. Mut jos sulla ja nikunakullakin on ollut nuin nopeita, ja jo ekasta, niin kylläh'n sitä sit luulis kerkiivän.. Kuin te ootte osanneet sit tarpeeks ajoissa lähteä? ei varmaan kauheasti kivunlievitystä kerkii saada minkään moista?

Niinkuin Jasmin84 sanoikin, mäkään en missän tapauksessa halua mitään kivunsiirtomenetelmiä, kuten niitä aquarakkuloita! Sama kai se olis sit paukasta jalalla seinään, niin et on varpaat kipeenä, kuin et kihelmöi jossain muualla.. Mut ehkä jolla kulla täytyy niistäkin olla positiivisia kokemuksia, kun ne kerran on yksi kivunlievitys menetelmistä, ja käsittääkseni ei ihan uusinta uutta.
Hei, tääl on toinen joka jo oven välistä huutaa epiduraalia:) Eikä nolostella sitä yhtään, jookos? ;) Miksi nuita kivunlievitysmenetelmiä sitten on, jos niitä ei sais käyttää. Ei se minusta tee huonnompaa äitiä tai synnyttäjää, jos tarvitsen kivunlievitystä. Ei kenestäkään! En tiedä kumpaako tässä kannustan enemmän, sinua vai itseäni, kun kieltämättä kans se kipu hirvittää, edelleen.. Mut kyl me selvitään :hug:

Mantelinkukka, varmasti vuoto säikäytti! ja ne supparit siinä rinnalla.. toivottavasti olo, vuoto, ja supparit ovat hellittäneet :hug:

Sompio kiitos tiedosta! kävin nyt siellä kelalla, pomolta, ja palkoista kyselemässä, ja nyt pitäis hoitua.. Meinas vaan kuulemma olla jo hilkulla että kerkiinkö ajoissa ne laittaan.. Tää hirmuinen huoli pikkuisesta, kaikkine kipuineen on kyllä vienyt ajatukset ja voimat ihan toisaalle kuin työmaalle.. Ja nyt sit siittä kauheen paska fiilis. Olishan mun pitänyt ne saada ajoissa toimitettua.. Josko ne nyt sit alkais selviimään, niiden pitäis nyt tosiaan olla hoitumassa, toivon todella, että kerkii.. Enhän mä nyt ihan huvikseni tätä viime tippaan jättänyt.. :'(

Naralla kans hurja kokemus! suorastaa järkky. Onneksi olet saanut sit kunnon droppia kun vauski on saatu ulos. Mutta uskomatonta tosiaan, ettei sua oo sit samantien nukutettu, jos kerran puudutus ei toiminut!
Vaikka mua se kipu synnyttämisessä kauhistuttaakin, enemmän pelottais sektio. Just se jälki kipu ja kaikki komplikaatio riskit.. ja ettei voi nostella vauvaa normisti yms yms...

ääh.. en jaksakkaan loppuun asti lukea, anteeksi, kiinostaisi kyllä, mutta nyt ei voimia.. josko sitten illemmalla lisää tai sitten huomenissa. Hyviä vointeja kaikille:)

Miimaamuu + masukki 27+0
 

mun masuni. :heart:


Tällaisen uudinverhon tein pinnikseen. :) Aluksi mun logiikka ei todellakaan riittänyt verhon pujotukseen, mutta sitten koin ahaa-elämyksen. :D

:eek: musta on kamala lukea noita synnytysjuttuja. Telkkarissa kaikki näyttää niin helpolta. :whistle: Mä toivon kyllä ennemmin alatiesynnytystä kuin sektiota.. Oikeestaan samojen syiden takia kuin Miimaamuu jo mainitsikin.. :x

Huomenna neuvolalääkäri. Sitä odotellessa. Paino on ainakin meidän kotivaa'an mukaan pysynyt aisoissa. Sokerirasituksesta ei oo ollut pienintäkään puhetta neuvolassa, että tiedä sitten tuleeko sellaista vai ei.

kissinminttu & pipana 25+5
 
pian 3xäippä Jos löytäisit jonkun kivan tunikan juhlapaidaksi. Mun mielestä pikkaisen voi antaa anteeksi juhlavaatteissa raskausaikana.

Kelan paperit Kävin tänään palkanlaskijan juttusilla ja se ilmoittaa suoraan kelaan. Mun pitää vaan toimittaa raskaustodistus työnantajalle. Eiköhän ne asiat tästä ala selviämään :) En vain saanut kelasta vastausta, että käsitteleekö ne kuitenkin äitiyspakkauksen tässä vai käsitteleekö ne kaikki asiat kerralla. Siis kun myöhemmin menee se tulot 6 kk, niin kai ne nyt äitiyspakkauksen mulle toimittaa aikaisemmin!

Siksakkia Mä kävin kanssa viime viikolla hammaslääkärissä ja puudutus kesti kanssa monta tuntia :eek: Kaksi paikkaa piti laittaa, mutta onneksi laittoivat molemmat samalla käynnillä.

(.) Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli muuten hyvin, mutta valkovuoto haiskahti vanhalle kalalle. Tiesin kyllä sen itsekin, koska välillä lehahtaa omaankin nenään. Ja mies on sen kyllä kertonut :ashamed: Mitään labratestiä ei tarvittu, vaan määräsi lääkekuurin. Hyvä niin :)
Selkä vaan vaivaa taas enemmän ja en meinannut päästä tutkimuksen jälkeen ylös. Mutta en pyytänyt saikkua, kun kuitenkin pystyy töissä olemaan.
 
Suzyanne
Tässä minunkin kumpuni.



Kissinmintulla Hieno verho! Olisi kiva osata ommella, mutta minä en osaa sitten tippaakaan. Mutta onneksi miehen äiti osaa, vauvan koppaankin oli tehnyt söpöt vaaleankeltaiset pitsireunukset. Täytyykin laittaa kopasta kuva, kunhan haemme sen meille.

Synnytyksestä vielä, että olen päättänyt etten liikaa mieti sitä, otan vaan tilanteen kerrallaan. Joskus mielen hallinta pettää, ja sitten alkaa hirvittää. Mutta oikeastaan kipuakaan ei voi pelätä ennenkuin sen kokee. Ja luulen että sen kuitenkin kestää, koska niin monet miljardit naiset ovat kestäneet. :D Silti aina välillä näen painajaisia synnytyksestä. Mutta mikään kipu ei haittaa, kun palkinto on kuitenkin se mikä on. :heart: :heart: :heart:

Ohos, olenpa ollut tänään taas aktiivinen rustailija täällä, ja olin eilenkin, heh, hyvin huomaa miten nyt saikulla ollessa pääasiassa aikani kulutan.. :ashamed:

Suzyanne 27+6

*muoks* pitääkin laittaa vielä sivusta otettu masukuva, kun masu näyttää siinä isommalta. :D

 
Artunäiti Kurjaa kun siulla on tolla terkka kyllä minä vaihtaisin. Miten se sun painon noususta noin valitti. Minulla on noussut paino koko raskauden aikana viime nuovola käyntiin mennessä 5 kiloa.
Liitoskipuja myös täällä. Onneksi sain sitä sairaslomaa ei millään pystyisi olla työissä koko päivää jalkojen päällä.
Aivan ihania masukuvia ja aivan ihania utimet olet ommellut Kissanminttu
Miimaamuu ja Jasmin Täällä on kanssa yksi joka aikoo jo laitokselle tullessa tila epiduraalin. Minä en aijo itseäni kiusata kun tiedän ettei tuo kipukynnys ole kovin korkea.
(.) Sain Kelan äitysraha päätöksen nyt sitten pakkausta odottetaan :heart: Sain myös tänään viety vakuutus paperit vakuutus yhtiöön.
Onko teillä muilla välillä sellainen tunne että teidän raskaus on julkista omaisuutta. Ventovieraat tulee kaupassa kysymään että milloin laskettu aika on ja taputtelemaan mahaa. Välillä ärsyttää niin paljon että tekisi mieli löydä. :ashamed: Menisikö raskaushormoonien piikkiin jos tulisi pahoinpitely syyte?
Anoppi kanssa nostaa *itutus käyrää tänään. Sillä kun on kamala stressi ensimmäisen lapsenlapsensa sukunimestä kun emme ole avomiehen kanssa naimisisa. Myös siitä että milloinkohan se nyt syntyy kun LA on 31.5 ja juuri silloin miehen vanhemmilla on kesäloma alkanut. Voiko ne lähteä mökille silloin 300 km päähän. ARGH!!! Minä ilmotin anopille että senkun menevät voihan olla ettei lapsi synny vasta kuin käynnistämällä ja menee 2 yli. Ja ilmoitin myös jo tässä vaiheessa että laitokselle on turha tulla ennen kuin kutsutaan. Minä kun en jaksa sitä hössötystä ja sössötystä kun se on jo tässä vaiheessa toisessa potenssissa. Tosin tein kyllä saman ilmoituksen omille vanhemmillenikin hekään kun eivät malta mieltään.
Anteeksi tämä avautuminen mutta kun tuo mies ei aina ymmärrä.

Tytti ja Papu 24+2
 
Tytti Mua ei ventovieraat juurikaan jututa raskaudesta. Omasta mielestä vatsa on jo iso, mutta ei se selkeästi vauvamaha ole. Ei välttämättä vielä tiedä, että olenko lihonut vai raskaana. Mahakuvat on vieläkin ottamatta :ashamed:
 
Tytti83: Mullekaan ei oo vielä kukaan vieras kommentoinut raskautta. Töissä toisinaan tuntuvat katsovan mahaa, mutta varmaan luulevat vain, että olen lihonut :LOL: Toivottavasti kukaan vieras ei tule taputtelemaan vatsaa, voisi tuntua oudolta?!

Mulla on synnytyksestä aikalailla samanlaiset ajatukset, kuin Suzyannella. Luotan siihen, että olen hyvissä käsissä ja tilanne menee omalla painollaan. Toivottavasti hyvin kuitenkin.. Luin eilen kirjan "Syntyy uusi ihminen" ja siinä oli synnytyskuvia, meinasi vähän kalpeaksi vetää.. ei omaan synnytykseen enää niin kauaa ole! Hirveästi en halua synnytystä vielä ajatella, ehkä se kertoo siitä, että synnytys vähän pelottaa!

Mulla on maha kamalan kipeä ja arantuntoinen. Pelottaa ja itkuakin pitänyt tihrustaa, että onkohan tämä kuitenkaan normaalia. Töissä piti seisoa koko päivä, kun ei saattanut istua. Mammafarkkujen vyötärö osui mahaan ja tuntui pahalta. Nyt on sitten joka paikka aivan hajalla, kun piti seisoa päivä. Soitan kuitenkin varalta huomenna neuvolaan, että voiko ne auttaa mua ja onko tämä normaalia kohdun kasvamisesta johtuvaa kipua. En tiiä olisko aihetta jopa sairaslomaan :|

Ihania vauvamasu-kuvia olitte laitelleet! :heart:
 
Kiva kuulla muiden synnytys kokemuksia ja ajatuksia. Ei ole näiden pohtimisiensa kanssa yksin, :flower: kaikille niitä jakaneille. Helpottaa kummasti tämän oman pohdinnan, ja jännityksen keskellä. Tytti83, heh, jes meit on muitakin ;) Ja myös se mitäs kyselin, oli mielenkiintoista kuulla, et kuin useamman synnyttäneil on edenneet ne seuraavat synnytykset. Tais useimmilla olla et aina vaan lyhemmäksi käy. Toivokaamme että se on hyvä merkki. Jos se sit vaan on nopeammin ohi :) Sopii mulle. kunhan ei kaikki paikat sit repeis??? kun tai jos tulee rytinällä? onko teille käynyt näin?

Juu tytti83, mulle kans kävi kaupassa nuin, yks vanha tuttu kylläkin, kävi niin onnellisen näköisenä suorastaan kiinni mun mahaani, ja jatkoi vaan sitä silittelyä, kyseli kuulumisia samalla.. mulkaisin ehkä sit tuimasti, kun tajus päästää irti :$ . Kyllä mä ylpeä olen massustani, ja itsekkin kovin innoissani siitä, mutta, josko vaikka vois kysyä, että saanko kokeilla??? Olis kovin mukavaa ;) Pikkasen repesin kun luin tuon sun pahoinpitelysyyte hommelin :LOL: Vois silittelijän ilme olla näkemisen arvoinen :LOL:
Tuollainen käytös on varmasti ikävää isovanhempien taholta! Aika harvassa ne odottavat äidit on, jotka itse saa valita minä päivänä se vauva syntyy.. Ei varmasti helpota sun mietteitä tuollainen kysely.. :headwall:

Äx3 Tuota tunikaa minäkin meinasin tarjota, itse löysin mustan simppelin tunikan, jossa oli silkkinen ruusuke (hakaneulakiinnikkeellä) rinnassa, v-aukko kaulus, ja rypytys rinnan alla.. Vaikea selittää. Mutta koin sen helpoksi ratkaisuksi eräässä juhlassa, kun neuleella tai liinalla tms saa juhlavuutta, ja se ruusu teki sitä myös. mut sen ruusun saa sit poiskin, jolloin näyttää arkiseen käyttöön sopivammalta. Ja menee näin odotusaikana, kuin sen jälkeenkin..

Mulla kans ollut tuota että menee ihan tyystin välillä ohi mitä joku nenän edessä puhuu.. Välillä joutuu soittaan takaisinkin jollekulle kysyäkseen, mites me se asia sovittiinkaan.. Ja kyllä muuten nolottaa sit.. :ashamed:
Tuon Kelan tätsyn luonakin, voi että kun jouduin moneen kertaan kysymään, mites se meni ja mitäs sä sanoitkaan, mitäs mun pitikään tähän kohtaan laittaa... Huh, että sitäkin löytyy muidenkin "raskaus oireista" :LOL:

On kyllä unet öisin niiiiiiin vähissä, ettei ole ihmekkään, ettei ihan pysy jutuissa mukana.. Ravaan parin tunnin välein vessassa, herään pienempiinkin raksahduksiin vessa käyntien välissä, sit saatan nähdä unia, ja en saakkaan sit enää unta.. Vaihdan asentoa ½h välein kun missään ei ole hyvä olla ... :( :'( Sitä tänään ukko kullalle melkein itkinkin että milloinhan mä saisin nukuttua koko yön kunnolla? Varmaan sit kun muksu on jo 5v tai jotain :LOL:

On niin ihanaa kun tuo pikkuinen möyryää tuolla masussa :heart: Välillä tuntuu niin selvästi tuossa kyljessä, että se oli jalka, polvi,tms. ja se näkyy niin uloskin päin.. =)

Ah, kun minäkin odotan kevättä. Ja sitä kevään tuoksua, ja että asfaltti alkaa näkyä, puihin ilmestyy ekat lehtien silmut, nurmikkoa alkaa näkyä... Ja kohta me päästään työntelemään nyyttejämme vaunuissa, tuolla :heart:

Niiksu täällä on myös toisinaan tuota mahan arkuutta (kin) Siis jos meinaat, että se mahan iho on sillain kosketus arka? jopa mahan silittäminen tuntuu ikävältä?

Onkohan mulle kertynyt nyt ihan kaikki vaivat :LOL: ekassa raskaudessa pääsin niin helpolla, niin nyt voi sit ihan kaikennälöiset vaivat tulla ja olla vai.. :$ No olen mä selvinnyt karmealta ja pitkä kestoiselta oksentamiselta, ja totaali vuodelevosta pitkäkestoisesti.. ja RD.stä.. kai niittä on muitakin.. :LOL: (kannattaakohan mainita "ääneen" joku raskausvaivakeskus näkee, että nuitahan ei olekkaan muistettu tuonne osoitteeseen laittaaa :LOL: ) voimia kaikille vaivojen kanssa painiville:)

Yellow täälläkin pidetään kovasti peukkuja, että asuntoasiat sujuisi parhain päin !

Sompio Hyvä että tuli hyviä uutisia neuvolasta:) Onneksi sait kuurin, niin saa tulehduksen? pois ennen vauskin syntymää :)

Ihania kuveja olitte laittaneet!

Josko tämä romaani olisi tässä tältä erää :wave:

Miimaamuu+masukki 27+0
 
Heippa kaikille! Tää mamma on nyt rouva ja häät onnellisesti takana, oli kyl loistopippalot! :)

Olette kerinneet paljon kirjoitella, luin kaiken mutta unohdin mitä mun piti kommentoida.. :ashamed:

Mulle iski hiivatulehduksen pari päivää ennen häitä ja häitä edeltävänä iltana otin Canestenin, mutta tuntuu ettei vaiva ole vieläkään kokonaan lähtenyt.. hyvästi ihana hääyö.. snif..heh.

Ihania masukuvia olette laittaneet, siitä ne vaan kasvaa hurjasti. Itsellä oli vähän hassu olo kylpylässä kun maha pömpötti bikinien välistä, keräsi kyllä paljon katseita..heh. Yksi pikkutyttö kysyikin suihkuhuoneessa, että "tuleeko sulle vauva?" Sit kun kerroin että joo, niin se alkoi selittää että "mun opettajallekin tulee mutta sillä on paljon pienempi maha kun sulla.. ". hehheee..

Yritän nyt päästä useammin lukemaan tätä palstaa, tosin huomenna lähden Lappiin ja tuun takas vasta sunnuntaina. Hyviä vointeja kaikille ja onnea ja tsemppiä Eemelin äidille tulevaan hääpäivään! :heart:
 
RockMummy: Kiitoksia kovasti. Kiva kuulla, että teidän häät meni hienosti =) Odottelinkin tietoa hääpäivän sujumisesta. Mua tää joku valvottaa, heräsin jo 4:n aikaan enkä saanut unta. Hyvää matkaa =)

kaupoissa Kiertely ei liioin sovi mulle. Verenpaineet putoo ja tuskanhiki tulee pintaan.
kissinminttulla ihana pinnasänky laitettuna :heart:
masun silittelijöitä ei kauheesti ole tullut vastaan. Muutama tuttu ihminen on koittanut. Monet sanoo, että millä ihmeellä sä tuonne mahaan saat kaksi vauvaa piilotettua.

Jos yrittäis mennä nukkumaan hetkeksi.

K&S 26 :heart:
 
Kauheesti taas juttua =)

Miimaamuu mull ainakin ne aqua-rakkulat autto selkäsärkäyyn. Ei sattunut laitto eikä niiden olemassaolo. Mulle kun epiduraalista jäi niin p*ska maku esikoisen syntyessä -00. Toimi kyllä, mutta lisää en saanut kun poika muutenkin hidasteli ulostuloa- joten hyöty oli sit mitä oli. Ja lisäksi se tippaneula, kun tuee käteen laitettiin huonosti, mulla oli ranne kipeenä pitkälle syksyyn vaikka poika syntyi kesäkk. Laittoi se niin pitkälle tuohon taitekohtaan, et jäi kammo. Nyt saa sit katsoo.
Niin ja mulla ei ainakaan ole lyhentynyt synnytyksen pituus esikoisesta. Ihan yhtä pitkä ja kumpuinen tie oli nuoremmasta :/

Mullakaan ei ole ollut mahaantaputtelijoita, tosin mun ihmistenilmoilla liikkuminen on niin minimissä kun vaan voi olla.
Nyt alkaa seinät jo kaatua niin paljon päälle, et pohdin josko sittenkin menis ensi viikon jälkeen töihin. Olisi edes jotain tekemistä. Mutta kun työmatka on suuntaansa 38km, ja seisomatyötä/liikkumista paljon, niin pelkään ettei onnistu :/

Toi tunika juttu vois olla kiva..Yritän jotain katsella vielä jos keksisin. Se hame onneks nousee kivasti niin ylös ettei haittaa ja sit olis yks jakku mikä mahtuu päälle mut ei kiinni, eli saattais riittää ihan ns aluspaitakin.. Thänks vinkeistä =)

Mutta jospa alkaisi valmistautumaan kelassa asiointiin ja neuvolaan. Tuun sit kertoo kuin hulluna oon lihonnu, paniikki jo valmiiks :x

äippä ja masukki 26 POKS
 

Yhteistyössä