TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Huomenta.

Yöllä ku heräsin pissalle ni oli jotenki huono olo.Söin sitte pari mandariiniä ja uni katos.Olin pari tuntia netissä. Ihania kuvia Aurora laittanut. Noi elloksen pussilakanat ottaisin heti itselleni.Yöllä etsinkin niitä elloksen sivuilta enkä löytänyt.

Mulla viime raskauksissa jokainen lääkäri käsikopelolla oli sitä mieltä että kohdunsuu on auki ja arvoi lyhyemmäksi. Sitte ultrassa ku katsottiin ni ne sai pitemmän mitan ja ultrala näkivät että kohdunsuu on sieltä kohdun puolelta vielä kiinni. Sitä ennen olin koko kesän uinti ja kylpy kiellossa.

Niiksulle synttäri onnittelut :flower:

ohoh meidän 1v5kk nukkuu viimeisenä. :eek: hän yleensä ensimmäisenä heräilee.

mut aamupalaa antaa lapsille.

NN rv 23+0 ( kamalan vähän, menkkojen mukaan 24+1)
 
Sompio :LOL: Joo, suunniteltu sektio on tulossa.. Suunnittelin ihan itse terkkarin avustuksella, menen kertomaan sen niille Jorviin viikolla 8.. :LOL: Edellinen synnytys kesti omien laskujen mukaan 46h ja rapiat laskettuna siitä kun ekat lapsivedet lirahtivat- pojan syntymään. Jorvi tosin hyväksyi synnytyksen kestoksi muistaakseni 9h eli siitä lähtien kun pistivät tipalla vauhtia hommaan. Hyvin olin huumattu puolet ajasta eikä kivut pelottais nytkään vaan se jahkailu.. Ne hoitsujen ja lääkärin katseiden vaihdot tuolla jalkovälissä kun ihan tosissani yritin ponnistaa eikä mitään tapahtunut. Lopuks sovittiin että vetävät vielä viidennen kerran imukupilla ja sen jälkeen hätäsektioon. Onneks onnistui!! Ponnistin 1.40h, onneksi meni ajantaju.. Mua pelottaa aivan kamalasti että ens kerralla odottavat hetken liian kauan ja vauvalle tulee happivajaus ja muita juttuja.. Siispä kieltäydyn kokeilemasta uudelleen onko toinen synnytys nopeampi ja helpompi. Viimeks tuli toisenasteen repeämä ja muuta, mutta silti olin elämäni kunnossa jo parissa tunnissa.. Se vähän houkuttelisi, mutta en kestäisi sitä syyllisyydentuntoa jos jotain kuitenkin tapahtuisi. Voihan leikkauksessakin jotain aina sattua, mutta vauva ainakin saataisiin nopeasti ja suunnitellusti pihalle ja samalla vois pistää multa piuhat kauniille rusetille :LOL: En nimittäin aijo olla enää ikinä raskaana!!

Anu
 
Nikunaku: tilasin pussilakanat elloksen talvi luettelosta..voipi olla että tässä uudessa kuvastossa niitä ei enää ole. Harmi.

Niin ja se matto on ostettu Maskun sisustusliikkeestä alennusmyyntien aikaan.

Nyt kun asutaan omakotitalossa on tilaa laittaa vauvalle oma huone..3 ensimmäistä lastani syntyi helsingissä ja silloin asuttiin ensin kaksiossa (meitä oli neljä) ja saatiin sitten kolmio jossain vaiheessa. Vuokralla asuttiin niin ei edes viittinyt maalia seiniin laittaa. Eipä siinä kamalasti sisusteltu kämppää..
Täällä maalla melkein kaikilla on jossain vaiheessa omakotitalot..onhan se halvenpaa täältä ostaa kuin pääkaupunkiseudulta. Ja kun täältä olen lähtöisin niin helppo palata tänne.

Aurora

 
Moiks!

Kiitos vauvanhuone-kuvista Aurora! Tosi ihania, tässähän inspiroituu itsekin vaikka meidän lastenhuone on vielä täynnä romua ilman tapetteja tai edes laminaattia.. :( Saa nähdä missä elämänvaiheessa sinne voi pientä ihmistä asuttaa, alkuun ainakin meidän makkarissa tavaroineen nukkuu..

Elikkäs olkoon ideapark-tapaaminen siis siirretty niin pääsee enemmän porukkaa mukaan! =)

Eilen siis neuvolalääkärissä ja pää alaspäin meidän vauva masussani kellii, tosin lääkäri sanoi että voi vielä innostua itsensä kääntämään jos niikseen tulee. sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella mutta siihenkin lääkäri rauhoitellen totesi että vauva tuntuu olevan niin korkealla että senkin takia tuo mitta niin iso vaikkei välttämättä itse vauva isokokoinen olisikaan. Huh!
Hemppa oli laskenut sen verran edellisestä että nyt on lisärauta-kuuri päällä mutta muuten kaikki hyvin!

Nukkuminen on alkanut tuottaa vaikeuksia, mikään asento ei tunnu hyvältä, tulee ihan kummallinen ja epämiellyttävä olo kun hetken on yhdessä asennossa paikoillaan. :( Jotenkin sitä kuitenkin nukahtaa sen kaiken hyörimisen ja pyörimisen päälle ja heräilee sitten vähän väliä korjaamaan iteään parempaan asentoon... huokaus.

Kukas se poti huonoa omaa tuntoa suklaalevyn syömisestä? Meidän lähikaupassa oli meinaa irtokarkit tarjouksessa ja mä sitten niitä kiskoin eilen niin ylettömästi että tän aamun oon istunut vessassa kun maha on niin tautisen sekaisin... kiva. :$

Jasmin ja herra aarre 27+6 :heart:
 
Neuvolas ja lekuris käyty.

Alakerta onneksi tiukasti kiinni vaikka tänäänkin kiitettävästi supistellut.Onneksi ei tarvi siitä huolehtia.
Mutta toinen huolenaihe nousi pintaan..itsellä ainakin ..kun verenpaineet nousussa ja virtsassa oli valkuaista. Lekuri kyllä meinas kun ei oo aiemmin ollut raskausmyrkytystä niin ei sitä tässäkään tulis. Toivottavasti ei..
hemppa oli noussut 103->122
paineet oli nouseet 120-70->141-81
sf 24
painoarvio 850g kuulema tulis 3400g vauva uskosko? :LOL: tuliski.

Ihania vauvanhuonekuvia. Mä jaksa edes ajatella moisia heh ei riitä energiaa edes katella mitään kivoja vauvajuttua. Missä mun vauvaintoilut on??

Nara ja himppu <26>
 
Kiitän kovasti onnitteluista :heart: Vauvakin äitin synttäreiden kunniaksi intoutui potkimaan niin että maha heilui. Tätä on ollut nyt muutaman päivän ja ensin epäilin, että jotain ilmakuplia tai mahan mouruamista vaan. Mutta vauva tuo lienee.. Näkyy muksauksia päällekin päin, eikä tunnu enää vain sellaista pientä hipeltämistä, ihanaa tosin sekin :heart:

Kaunis pakkaspäivä ainakin täällä Kainuussa..
 
pianissimolle suur kiitos. VOihan se olla ettei klo 02-03 välisenä aikana yöllä ole ihan skarppina. :whistle: pisti heti ostoskoriin,pitää alkaa ihmettelee mitä muuta keksin tilata.

Nara: hyvä ku paikat oli ihan kiinni.
Raskausmyrkytyksestä.Sehän taitaa olla yleisempi esimmäisessä raskaudessa ja jos on ollut ni tulee uudestaan. Mulla tuli raskausmyrkytys neljännessä raskaudessa.:eek: neuvolassakin ihmettelivät sitä. Toivottavasti ei tulis myrkytystä! Mulla se tuli onneks ihan loppuvaiheessa rv 39 ja pääsin käynnitykseen.

nyt selaa sitä ellosta mitä muuta keksin.

 
nikunaku: niin mäkin olen lukenut että olis ensikertalaisten tauti. Toivotaan ettei tule varsinkaan näillä viikoilla. Lekuri mietti aamuvirtsanäytettä mutta jätettiin se sitten seuraavaan kontrolliin että mahdollisesti vaan tällainen yksittäinen poikkeama. Ite vaan mietti kun nuo paineetkin nousseet edellisiin verrattuna mutta let`s see.
 
Nara vai noin pieni vauva tulis? Mä olisin hiukan intona jos pitää paikkansa. Tosin oon hiukan sun perässä ja vauvan painoarvio eilen oli 860g.
Pieni siksi kun molemmat pojat painanut sen 4040g.
Pidetään peukkuja ettei mitään ongelmia sun odotuksessa! :hug:
 
mä olen huomannut saman..ärsyttävää kun ei heti kerro että loppu koko tuote. :(

Siellä on kyllä monta muutakin ihanaa pussilakanaa vauvalle..tilasin myös tämän..menee molemille. Noita tytön ihanuuksia en vielä uskalla tilata.

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=34424&productId=238414&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
 
Peite, 80x120 cm, 50% puuvilla / 50% polyesteri, vanu 100% polyesteri
Aluslakana, 90x150 cm, 100% puuvilla.
Pussilakana, 85x124 cm

Tässä äitiyspakkauksen peitteen ja lakanoiden koot..jos joku miettii mitä kokoa kantsii hankkia.
 
Heissan, eilen käivin neuvolassa ja muuten kaikki hyvin ja kohtukin kasvanut hyvin, mutta terkan mielestä vauva tuntui pieneltä. 2 viikon päästä on lääkäri, joten toivon nyt, että vauva oli vain sellaisessa asennossa, että tuntui pieneltä, eikä lääkärineuvolassa ongelmaa löytyisi. En muista edellisistä raskauksista miltä vauva tuntui näillä viikoilla. Lapsivettä tuntuu vielä ainakin olevan kovin runsaasti sikiöllä ja en yleensä samalla kertaa löydä sekä päätä että peppua. Ja kun kovin painelee, niin kohtu kovettuu... en kauheasti viitsi painellakaan.

NEUVOLA: Aikaa on varattu 30min, mutta nyt kun yksin kävin, niin ei tainut 20 minuuttiakaan mennä. Tytön kanssa ollessa aina menee vähän ylimääräistä hänen kanssaan sählätessä siinä sivussa.

REFLUKSI: Piti ihan goolettaa ja todeta, että juu kärsin refluksioireista. Monta kertaa päivässä saan nieleskellä oksuliemiä. Tosin mua närästääkin, joten ei se varmaan mikään ihme näin raskaana ollessa ole.



26+3
 
Nara: Sanoiko ne mitään sun piiiitkistä supistuksista?

Meillä ei anneta mitään syntymäpaino-arvioita ollenkaan, varsinkaan näin aikaisessa vaiheessa. Toisaalta ehkä ihan hyväkin, se kasvu on kuitenkin niin yksilöllistä että monestihan ne menee ihan metsään ne arviot.
Esikoinen oli loppuraskauteen asti aina isompi viikkoihinsa nähden, mutta sitten kuitenkin oli niin pieni syntyessään (rv 41+0 2880g) että en varmaan edes uskaltaisi luottaa vaikka joku arvio annettaiskin :)

Tuolla Elloksen nettikaupassa taitaa olla sillein, että ensin täytyy valita väri ja sitten vasta saa kokovaihtoehdot näkyviin.
 
Ompas tullut tekstiä
Aivan ihana lasten huone Auroora Meillä odottaa viellä pinnasänky ja hoitopöytä varastossa yläkerran valmistumista. Jos se ei kerkeä valmistua ajoissa niin mahtuu pinnasänky ja hoitopöytä onneksi meidänkin makkariin.
Nuovolassa menee 30min-1h ihan tarpeen mukaan.
Kävin siis lääkärissä ja sainkin sairaslomaa, tämän kuun loppuun. Mutta ihan niinkuin minun työni muka kuukaudessa yht äkkiä muutuisi helpommaksi ja kevyemmäksi. No terkka sanoi että soitan vain uudestaan kuun loppupuolella niin kyllä sitä sairaslomaa jatketaan.
Olen muuten innostunut ompelemaan pari kestovaippaa löysin tosi helpon ohjeen Suuresta käsityölehdestä.
Vauvaliimaa kaikille jotka sitä tarvitsevat!!!!

Tytti ja Papu 23+5
 
siksakkia eipä se lekuri niitä mitenkään kommentoinut suppareita siis. Paikat kun oli kiinni niin se on kai yks hailee kuinka supistelee. Hyvä niin. Enempi se kommentoi tota kun virtsassa oli sitä valkuaista ja kun ite kysyin että onko ne paineet sitten yhteydessä siihen että vois kehittyä se raskausmyrkytys. Seurataan seurataan.

pian 3 x äippä joo tän vauvan painon mukaan jäis noin pieneksi (ultralla siis katsottiin), mutta enpä menis ihan heti uskomaan synnytykseen niin pitkä aika. Vaikuttaa niin paljon kaikki muukin mm. RD että vauvan paino voi kasvaa moninkertaisesti. Toisaalta mulla on yks lapsi joka paino ton verran, että jos tää oksentelu jatkuu eikä paino nouse itsellä hirveitä niin voisin hyvinkin kuvitella että vauva jäis tällä kertaa pienemmäksi. Toivoisin että jäisikin että sais spontaanin synnytyksen ei tarvis käynnistää. Painoarviothan menee metsään ihan lopussakin toisilla jopa kilolla että juuh..
 
Neuvola-lääkärissä käyty ja kaikki oli kunnossa.
Hb 113 (viimeks 111),et nyt vaan vedän taas sen kakstabuu/pvä.. :/ paineet128/78,pissa OK,sf 24-25cm,painoa +537/vko ja vaaveli poikittain tuolla alamahalla niiku arvelinkin! :whistle: Meilläkää ei tuolla arvioida vauvan painoa eikä synt.painoa..

jasmin84 mul on ihan samanlaisia tuntemuksia kun mitä sä kirjoitit ja oon nyt n.viikon verran öisin niittenkaa tuskaillu ja vielä kiusana se että joutuu n.5 kerta herätä pissallekkin!

Siksakkia: näin just semmosen oravatuolin robbarissa kun siellä oli kans toi arvonta juttu ja ihastelin sitä että ois tosi kiva pikkusen huoneesee,mitä meillä ei kyllä valitettavasti ole pienelle,mutta musta se oli kiva,semmonen pehmonen karva tuoli lapsille =)

Niiksulle onnittelut ja onneva Poksuista siksakkia ja nikunaku !
 
anuaanua Mä vähän ihmettelinkin, että miten nyt jo tiedät sektion. Mutta eiköhän tuossa perustetta ole sektiolle.

Meilläkään ei neuvolassa anneta mitään painoarvioita.

Sain tänään ajan sinne VAS:n, mutta siinä ei mainita mitään pelkopolista tms. On muutenkin töiden kannalta tosi huono aika, että taidan maanantaina yrittää vaihtaa sitä ja kysellä samalla, että mitä siellä tapahtuu.
 
Hei kaikki! Ja onnea odotukseen teille kaikille, mä kuulun edellisiin toukokuisiin ja uteliaisuuttani tulin teitä katsomaan =) Voi ihanaa oispa itselläkin joku pieni tuolla massussa :D Meillä poika jo 9 kk.

Toivotan teille kaikille ihanaa loppuraskautta ja onnea synnytykseen.
 
Toukotytsy: Kävin tänään sen oravatuolin hakemassa, ja ihan suloinen se on. Olinkin just ajatellut että pitäis pojalle ostaa joku oma lasten nojatuoli niin nytpä ei tarvitsekaan, mielellään istui siinä kun on juuri sopiva :) Ilmeisesti heti omi sen itselleen, kun minä tarjosin siihen takamustani että testaan tuolin niin tuli heti kiskomaan äitin siitä pois :LOL:
 

Yhteistyössä