Mä myös ihmettelen Finlan synnytystä. Kamalaa tuollainen!
Mulle kun on riittänyt nuo normaalit synnytykset siihen, että tätä vitosta en synnytä, vaan haluan pelkosetkion. En suostu edes harkitsemaan muuta.
Kaksi ensimmäistä synnystystä on menneet hyvin eka 9h+25min ponnistus, repesin tosin niin, että tunnin mua ommeltiin kasaan.
Tokasta 4h+10min ponnistus, kaksi tikkiä
.
Kolmas sitten olikin niin ihana synnytys, että sairaalaan tulin täysin auki, kalvot puhki ja kohdunsuu supistui 6cm. Tämän lisäksi vielä vauva oli virhetarjonnassa, ja ilman puudutuksia kestin järkyttävää kipua monta tuntia, ennen kuin kätilä tajusi pyytää lääkärin paikalle. Siitä menikin sitten 10min, ja oltiin leikkaussalissa. Sydänäänten laskuja ja virhetarjonta syynä. Vauvan syntymästä kerrottiin vasta 10min syntymän jälkeen, ensin piti saada poika hengittämään.
Ja kyllä, tuosta jäi kammo.
Nelonen meni tuohon verrattuna helposti, mutta kaksi vuorokautta kärsin supistuksista, jotka eivät saaneet mitään aikaan, estivät vain vessassakäynnin, istumisen ja nukkumisen. Oli valtava helpotus, kun lopulta pääsin saliin ja sain spinaalin. Siitä alkoi taivas!
Oman jännityksensä tuossa synnytyksessä toi oudosti käyttäytyvä sektioarpi, minkä eräs lääkäri epäili johtuvan siitä, että kohtu on sen kohdalta paperinohut.
Nyt haluan sektion, sillä pelkään ajatusta siitä järkyttävästä kivusta, ja pelosta, onko vauvalla kaikki hyvin. Lisäksi haluan tietää missä kunnossa kohtuni on, ja tuo on ainoa keino oikeastaan saada se tietää.
Toivottavasti ei enää tulisi tähän ketjuun huonoja uutisia, surullista lukea niitä, voimia surun kohdanneille
:hug:
Arvatkaa mitä hajua mä muuten rakastan raskausaikana! Sairaaloiden steriiliä tuoksua, se on jotain niiiiiin ihanaa
Oireita ei kamalasti ole, muuta kuin ruokahalun katoaminen. Tänään olen syönyt jopa puolikkaan banaanin, muuta ei ole mennyt alas. Muutenkin pitää olla kevyitä ja rakkaita ruokia, että voi syödä. Ei kyllä huono sinänsä painon kannalta, kunhan saa syötyä riittävästi.
Turvotusta kyllä on vatsan seudulla, raivostuttavaa.
Jos sitä lähtis tästä kasvissosekeiton tekoon, ja yrittäis syödä edes vähän.
Kakaravaara ja Yllätys 5+3