Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Minäkin haluan liittyä tähän ketjuun :cool: Raskaustesti on näyttänyt tällä viikolla plussaa. <3 Jos vielä entisten lisäksi saisimme lapsen niin haluaisin että se syntyisi nimenomaan toukokuussa <3 Itsekin toukokuun lapsi. Ennestään meillä siis kolme lasta taloudessa. 7-, 4. ja 1-vuotiaat. Synnyttämään menisin Espoon Jorviin. Espoossa asutaan siis. Laskettu aika on kuukautisten perusteella 22.5.

Voi miten paljon huonoja uutisia satelee :hug:
Lähteekö muilla hiuksia? Mulla ei loppurasaudesta tällämenolla ole ollenkaan hiuksia päässä.. Viimeksi oli ihan sama juttu. Toisilla tietääkseni lähtee hiukset imettäessä, mulla vissiin hormoonit hyrrää nurin päin.

Meillä edellinen on tyttö ja toisen sukupuoli saa olla kumpi vain. Suurin toive olisi saada lapsi syliin asti.

Heippa kaikille :heart:

Liittyisin mukaan jos vaan sopii?? :saint:

Eli tässä ois päivittäjälle tiedot: Pilvilinna74 / 37v / 5. / K-HKS Laskettuaika laskurin mukaan 23.5.2013.

Olen siis 37v perheenäippä ja meillä 4 lasta ennestään :) Nuorin täytti juuri vuoden eli ei kovin suurta ikäeroa tule.

Tein positiivisen testin viime keskiviikkona ja perjantaina varmistelin digillä ja näyttöön tuli "raskaana 1-2" Mulla siis viimeiset kuukautiset 15.8 ja kierto noin 29-31 päivää...mulla on ollut vasta kolmet kuukautiset kun imetän nuorimmaista vielä ja kaikissa kierroissa ollut eri pituus...viimeisin nyt 29 päivää.

Tässä kuva siis testistä jonka tein nyt perjantaina:

DPO:t tuossa siis 15 koska tikutin oviksen 29.8 keskivikkona ja laskin perjantain DPO yhdeksi =)

Sanokaas mielipiteenne onko teidän mielestä viivat tarpeeksi vahvat noille päiville?? Mulla yksi 12 viikon keskenmeno jokunen vuosi sitten joten oon vähän epäilevä raskauden suhteen...pelottaa koko ajan vaan tulevaisuus :|

Pilvilinna ja nyytti 4+2

Viimeksi muokattu:
Moikka :wave: Minäkin voisin liittyä mukaan jos sopii :)

Tietoja päivittäjälle Nöhvi/33v/2./HYS/LA 22.5.2013

Mitähän sitä kertoilisi itsestään... öö, no tuo esikko täytti kesällä 2v joten liki kolmen vuoden ikäero olisi nyt tulossa. Niin ja tyttö on :heart: Yritystä kesti reilun vuoden ja oltiin jo maanantaina Väestöliitossa ensikäynnillä, melkoinen ajoitus plussata :D

Pilvilinna74: musta tuo näyttää vahvalta plussalta :) Aika samat luvut mulla kuin sulla ja jotain tuommoista tuli tänään, eli dpo 16.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

• Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Aijaa.com - 10909166 tuossa näkyy mun testit, alin on tämänpäiväinen, tosin ei aamun ekasta pissasta vaan päivällä tein ja kuvattu n. 1min päästä testaamisesta nyt jos menkkojen mukaan mennään niin olis 3+6, noi ylemmät on tehty 3+5 ja 3+3. Mulla on saattanut olla ovis aiemminkin mut en tiiä.

Silti musta toi Pilvilinnankin plussa näyttää tosi vahvalta :) Toivotaan että nyytti pysyy kyytissä toukokuulle asti!

Jospa minäkin uskaltautuisin ilmoittautua mukaan :)
Kahden vuoden yrittämisen ja monen pettymyksen jälkeen vihdoinkin onnisti. Varmaankin sillä on näppinsä tässä asiassa että mentiin n. kuukausi sitten naimisiin ja ennen papin aamenta ei saanu mukamas onnistua..
Alustavasti laskeskelin että la olisi 20.5.
elikkäs

Tikimi/30/1./KOKS/LA 20.5.2013

Voimahali kaikille menettäneille :hug: sekä onnea plussanneille :flower: Paljon tarrasukkia meille kaikille. :heart:

Meillä ennestään siis yksi tyttö joka ensi viikon perjantaina täyttää 2vuotta. Ikäeroa tuli 2v 8kk. Meillä ei ole väliä kumpi tulee kunhan tulee hyvin voivana syliin asti :heart: Oireet on kyllä paljon voimakkaammat kuin esikoisesta. Joten poika olo hiukan olisi, mutta niin mulla oli tuosta esikoisestakin poika olo :D Emmekä halua tästäkään tietää etukäteen kumpi on, se sitten selviää ajallaan :)

(.) Eilen eikä tänäänkään kauheasti tissit ole aristaneet ja ajattelin jo että nyt mennään alaspäin kun ei mitään kipuja tms. Mutta tän illan olen ollut tosi kipeä ja huonovointinen. Koko ajan olo että kohta oksennan, mitään ei ole ulos tullut mutta yökittää vähän väliä. Mikään syöminen/juominen ei helpota oloa. Selkä särkee ja tuntuu ettei sitä saa mitenkään lepuutettua. Vatsallaan ei pysty olen ja selällään ollessani ahdistaa ja oksettaa... Vessassa saa juosta koko ajan...

Nyt on pakko mennä nukkumaan, kun tiedän et tulee huonosti nukuttu yö. Itellä vaikee löytää oikea asento ja mein neiti on nyt sit nuhassa et hänkin nukkuu huonosti ja tulee yöllä viereen tuhisemaan :heart:

janlind & Tiltu 7+2:heart:

Tiuku Tuikkunen mä muistan pohtineeni samoja asioita silloin kun ootin toista lasta, et miten osaa rakastaa kahta lasta yhtä paljon ja tasapuolisesti. Teenkö väärin esikoista kohtaan kun se joutuu kohta jakamaan mun huomion. Nyt mulla on kolme pikkuista ja se on ihan parasta kun saa seurata niiden yhteisiä touhuja :) Ja rakkautta riittää varmasti jokaiselle lapselle :heart:

En oo tietenkään vielä kertonut noille mun pikkuisille mut uskon että ne on innoissaan uudesta pikkusisaruksesta. Esikoinen (5v) onkin kysellyt jo monesti että koska minä saan uuden sellaisen ihan pienen veljen, sellaisen vauvan :) Hän niin kovasti tykkää hoitaa vauvoja. No, toivottavasti toukokuussa ja kun on ollut sukupuolitoiveista puhetta niin minulla ei oikein ole toivetta kumpikin on yhtä tervetullut, kolme poikaa on ennestään ja jotenkin tuntuu että tämä neljäskin on poika. Nimikin olis jo pojalle valmiina, tytön nimiä on paljon hankalampi miettiä!

Hirmuisesti onnea plussanneille ja tervetuloa joukkoon!! :flower:

Pahat olot jatkuu yhä, mikä yllätys... :LOL: Huomenna on neuvolalääkäri, joka päättää tuosta pahoinvoinnista, en kyllä ole työkuntoinen. Tämä on minulle oksennuskammoiselle niin rankkaa aikaa kun jatkuva paha olo, syödä täytyy silläkin uhalla että pihalle tulee, jotenkin olen niin kyvytön tekemään yhtään mitään, kun on pahaolo. :'(

Seuraavalle neuvolakäynnille täytyy etsiä se lappu edellisestä synnytyksestä, missä on synnytyksen kulku, kun tuli neuvolassa puhetta, kun minulla laitettiin sellaisia puudutuksia mitä en pyytänyt ja ilokaasunaamiokin vain tungettiin väkisin naamalle ja siinä oli niin paljon kaikkea muutakin epäkohtaa, että ne täytyisi käydä läpi, seuraava synnytys pelottaa aika paljon :|

Manta81, rv 7+2

selasin ketjun kokonaan läpi, aikas paljon luettavaa..

Pahoittelut kaikille menettäneille :hug:

minen oikein tahdo vielä uskoa tätä raskautta..oloja ei ole kauheasti, välillä nippailee alavatsasta ja närästää (minua ei ikinä närästä muutoin), mutta muuten on ainakin vielä ollut ihan jees olo..koskahan todellisuus iskee kunnolla? :)

Manta81 täällä synnytys mietityttää ja pelottaa ekan synnytyksen perusteella, joka oli pitkä, rankka ja erittäin kivulias. Esikoista odottaessa en sitä ostanut pelätä, nyt on ihan toinen ääni kellossa... :( no onneksi tässä on (toivon mukaan) monta kk h-hetkeen, jospa se siitä laantuisi.

Muuten olo jatkuu samana, pahaolo aaltoilee, mutta enemmänkin huimaa ja heikottaa. Olisikohan tyttö tulossa kun ihan erilainen kun esikoista odottaessa... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Finla mulla tämä kolmas synnytys oli siinä mielessä rankka, kesto oli vain 9h eli on laskettu vesien menosta, 8,5h kesti avautuminen 4cm asti ja puoli tuntia siitä niin oli paikat täysin auki, epiduraalia en ehtinyt saada, mutta kätilö laittoi vielä viime metreillä sen pudendaalipuuduteksen ja se oli todella kivulias piikki se, ponnistusvaihe kesti vähän reilu 1min, tyttö syntyi kahdella ponnistuksella (50cm/3775g). Tuo puudutus siis ei todellakaan ehtinyt vaikuttaa milläänlailla ja kätilö ei ehtinyt laittaa kuin toiselle puolelle ja multa ei kysytty mitään, hän vain ilmoitti että nyt pistää. :mad:

Ilmoittaudunpa minäkin... 21.5 olisi laskettu aika kuukautisten mukaan. Olen ensi viikolla 27- vuotias, meillä on 1 v 5 kk ikäinen poika jo. Toisesta yrityskierrosta tärppäsi tämä pikkukakkonen, toivotaan että pysyy mukana. Hämeenlinnassa asutaan. Varhaisultrassa kävin ekassakin raskaudessa ja haluan nytkin käydä. Jotenkin se vaan helpottaa omaa oloa kun näkee sen pienen sydämen sykkivän.

Oireita ei kummoisia, alavatsanippailuja, useasti pitää syödä.

Voimia pienokaisen tässä vaiheessa menettäneille! :'(

• Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Ilmottaudun mukaan nyt minäkin, ensimmäistä kertaa mukana millään foorumilla :)

Olen siis 30 vuotias avioliitossa eläjä ja kotona on kaksi tyttöä 7/2008 ja 9/2010 ja nyt reilu viikko sitten plussan tehneenä en meinaa pysyä nahoissani, oon niin innoissani tästä kolmannesta tulokaasta!:D LA viimeisten kuukautisten perusteella olisi 19/5 ja synnytyspaikka Helsingin Kätilöopisto. Lasten välissä mulla on ollut kaksi keskenmenoa, toinen keskeytynyt keskenmeno joka selvisi vk 12 ultrassa, toinen varhaisempi sponttaani. Osannotot ja halaukset kaikille surullisten menetysten kanssa kamppaileville! :hug:

Pikkukakkosen odotuksen alussa kävin varhaisessa ultrassa ja se oli silloin mulle tärkeä juttu, olin todella stressaantunut ja pelkäsin uutta keskenmenoa. Varhaisen ultran jälkeen kävin muutaman kerran myös neuvolassa pyytämässä ylimääräistä sydänäänten kuuntelua : / . Sain kyllä joka kerta tosi loistavaa palvelua :)

Alkuraskauden oireita on tällä kertaa ollut tosi vähän. Alavatsan epämääräistä kipuilua, ajoittaista pahoinvoinnin tunnetta, tosi lievää mun mielestä. Niin ja palelua! Nukun mm. kahden peiton alla ja yksi ilta katoin telkkaria pipo päässä :LOL:

Mukana menossa ja muiden kirjoituksia mielenkiinnolla lukien, miimimiimi

Tiuku Tuikkunen kyllä ainakin täällä meillä päin käydään ihan yhtä useasti neuvolassa kaikkien lapsien kohdalla :) Ainoa minkä täällä voi skipata on se eka neuvolalääkäri käynti jos on käynyt esim yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Koska sehän tehdään sisäkautta ja samalla on tehty tutkimus...mutta tässäkin voi siis olla poikkeuksia eri paikkakunnilla :)

Oireista sen verran että mulla on kans aamupahoinvoinnit jo alkaneet vaikka viikkoja hurjat 4 ja rapiat ;) Lisäksi on yövalvomiset ja iltapalelut sekä alavatsan nippailut...vähän niinkuin ois kestokuukautiset päällä ;) Nälkä on koko ajan mut oikein mitään ei tee mieli...jano on myös eli muutama litra uppoaa kivennäisvettä päivässä...ainakin :p

Mitään varsinaisia himoja ei oo tullut...jos ei lasketa keltaista jaffaa mitä vois juoda ison pullon kerralla jos vaan jois...saas nähdä mitä vielä eteen tulee...mulla on kaikissa aijemmissa neljässä raskaudessa aina jäänyt joku pois mikä ei sit myöskään oo tullut koskaan enää takaisin, eli poissa kuvioista on tupakka, kahvi, coca-cola ja munakas...noihin en oo koskenut enää raskauksien jälkeen :p

Ensi viikolla vissiin pakko vielä digillä varmistella tota hormoonin nousemista...ajattelin loppu viikosta testailla. Varhaisultran varmaankin varailen sinne jonnekkin viikoille 8 ja neuvolaan en oo vielä soitellut...jos sitten ensi viikolla kun saa digiin ne lukemat 2-3 niin sitten soittelis :heart:

Pilvilinna74 ja Nyytti 4+3 :heart:

• Tykkää
Reactions: Jasmin12
Onko muilla ollu edellisissä raskauksissa vaivana pissatulehdusta?
Mulla oli viimeks kaks peräkkäistä antibioottikuuria jo heti alkuraskaudesta ja perään raskauden loppuun asti kestävä estolääkitys.

Aattelin soittaa neuvolaan vasta 6+3 olevan ultran jälkeen, mutta muistinki tuon VTI-vaivan ja päätinki soittaa heti huomenna. Voipi olla että tulee jotain ylimäärästä heti alkuun.. Koko kesän ollu väliin tulehusta väliin ei, riippunu vähän siitä onko jaksanu juua appelsiini/puolukka tms mehua ja yleensäki juoda paljon. Kuureja en oo jaksanu hakea ku soittamalla pelkästään ei onnistu.
Yksi niistä "oireista", jotka anto epäilystä raskaanaolosta oliki pissatulehusoireiden katoaminen. Oireettomana ku ollu raskausaikana tuo vaiva..

Olot: vähän väsymystä, hieman närästystä ja hirveetä turvotusta. Oottelen niitä tytön raskausajan järkkyjä oksenteluaamuja ja -iltoja, tai sitten meille tulee poika :D.

Valjakka 4+4

muokkasin viikot, ja lasketuksi ajaksi laskuri antaa 22.5

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave: Tosin aika tuore olen itsekin täällä :D

Alkuraskauden oireista: mulla on ollut palelua, aaltoilevasti etomista (ei siis jatkuvasti) ja epämääräisiä nippailuja masussa. Miten sitä kuvitteli että ottaisi alkuraskauden jotenkin rauhallisemmin tälleen toisella kertaa. Juu ei :O Kaikki mahanippailut herättää kysymyksen että apua onhan kaikki kunnossa. Vaikka ihan tasan tarkkaan tiedostan että ne kuuluvat asiaan. Ja vaikka ihan hyvin muistan että esikoisestakin ensimmäiset viikot olit ties mitä tuntemuksia. Ihan hyvä että työviikko on taas aluillaan, ei ehdi liikaa miettimään :D

Olen testannut noin tuhat kertaa.... pc:n puikkomalli antoi jo yhtä vahvan viivan kuin kontrolli, liuskamallikin lähelle mutta ei ihan. Apteekin testiin tuli suhteessa paljon haileempi viiva silloin kun viimeksi sillä testasin. Joo hivenen överiksi menee, mutta kun vuoden tuijotti negoja niin otan nyt ilon irti :D Sitten kun digi sanoo 3+ niin voinen lopettaa testailun ;)

Nöhvi ja vielä nimeton 4+4

Viimeksi muokattu:
Nöhvi Mä oon kans niin samoilla linjoilla ton testaamisen suhteen ;) Mulle on huomenna varmaan tulossa niitä erittäin herkkiä eli kympin sofi testejä...sit ei muuta kun testaamaan..Pregchek tai miten nyt ikinä kirjoitetaankaan ni puikko malli anto keskiviikkona haalean plussan...sillon kun kuukautisten ois pitänyt todennäköisesti alkaa ja perjantaina toi samaisen firman liuska antoi jo aikas vahvan viivan :) eli toivotaan nyt että kaikki menis hyvin :heart:

Pilvilinna74: jes, löytyi toinenkin testien suurkuluttaja :D Mä kaavailin ensi viikolle digiä. Ja haluaisin kyllä saada räiskyvän punaisen viivan siihen pc:n liskaankin. Puikkomalli on nyt nähty ;) Ja apteekin testin viivan hailakkuuskin jäi kaihertamaan, tosin siitä olen lukenut ettei kaikilla välttämättä näytäkkään kovin räiskyvää viivaa. Mutta aivan mahtavaa nähdä sen viivan piirtyvän testiin, siihen ei voi kyllästyä :D Toivotaan todellakin että kaikki menee hyvin :heart:

Tervetuloa uudet! Ja isot onnittelut plussasta!

Olipa taas mukava kun juttua tullut lisää...saitte hymyn huulille :)
Täällä meillä ei edelleenkään pahoinvointia sen kummemmin ja se kyllä vähä epäilyttää! Muutenkin oon miestäkin varoitellut ettei kaikille vielä huutele kun jotenkin semmonen olo että kestääkö tää vai ei. Maha kyllä on jo puoli pallo...sen perusteella vois olla jo pidemmälläkin. Muistan kun ekaakin odotin ja tultiin Turkin reissulta niin lentokentällä kysyivät että oletko raskaana...no minähän siihen ylpeänä että kyllä olen! No kuinka pitkällä? Vastasin että 5viikkoa :D Ja miten te sen huomasitte! No vielä varmistivat että viisi viikkoa vai viisi kuukautta?? :LOL:

Uskomatonta että sen voi niinkin pahasti sekoittaa tai että näytin siltä jo! Mutta joo, on siis turvotusta havaittavissa. Ei varmaan sen vuoksi kohta pysy salassa koko homma ku maha edellä joka kadunkulmasta.
Noi selkäkivut kun pystyis unohtamaan tai häivyttämään niin tämä olisi oikeenkin helppoa!

Sitten oli puhetta niistä "ihme" ajatuksista. Kyllä on itselläkin ollut kaikenlaisia ajatuksia.....esikoinen oli todella toivottu ja pitkään yritetty, joten sille on kyllä antanut sen rakkauden niin 101 prosenttisesti kuin mahdollista. Samoin tuntuu että se on esim.sukulaisillekin ollut yksi tosi tärkeistä lasten lapsista, aina saa kyllä kaiken huomion. No saapas nähdä kun kakkonen tulee (joka oli siis ylläri) ja jopa aluksi mietin että helpompi ois jos menis kesken, tietenkin sitte hirveet itsesyytökset ku noin ajattelee. Mutta onhan se oma lapsi aina oma lapsi, oli niitä kuinka monta tahansa. Ja ainahan sitä omaansa rakastaa eikä ikinä pois antais!

Yhteistyössä