Toukokuun toukat 2013 *syksy*

ReVe No mä hurahdin sellaseen "ihmeparantajaan", antaa energiahoitoja. En ole oikeastaan koskaan uskonut mihinkään tuollaiseen, mutta tuttavani "pakotti" kokeilemaan, että tämä "hoitaja" hoitaisi kystan pois ja näin selviäisin leikkaukselta, eikä vaarannettais turhaa raskautta. No palstalla kyselin onko kellään kokemuksia tälläsistä parantajista ja sainkin erilaisia vastauksia. No yksi joka vastasi on itse tälläinen "hoitaja" ja joku "näkijä".
No hänestä en oikeasti ole saanut irti mitään järkevää...kuka tahansa joka on lukenut juttuja voisi "nähdä" ja kirjoittaa samoin. Eli hän "näkee" mustan soikean möykyn kohdussani, jossa näkyy ohut valo ympärillä.
No olen kirjoittanut, että kohdussa sikiöpussi kasvaa, näkyy vain mustana möykkynä.
Samoin kuin kysyin että mites se mun kystä, niin vastaus oli että on lähtenyt pienentymään.
No sen tiesinkin kun itse siitä kirjoitin jo palstalla. Viimeksi se on ultrattu viime maanantaina ja olisin halunnut tietää onko siitä enää pienentynyt.
No en vielä ihan täysin "lynkkaa" häntä, en vain ole täysin vakuuttunut hänen kyvyistään, koska ei ole nähnyt mitää mitä en jo tietäisi ja mistä en olisi palstalla kertonut.

Mutta livenä olevan "hoitajan" kyvyistä olen yllättynyt. On hoitanut nyt kolmesti minua ja sai esim runsaan verenvuodon tyrehdettyä kokonaan pois samoin kuin on saanut kystan pienentymään. Nyt odotan ensi maanantaina kun seuraava ultra, että onko kysta hävinnyt kokonaan pois. Mutta tietty eniten odotan että kohdustani löytyisi muutakin kuin se musta möykky.
 
Joo mä synnytän siis ulkomailla, jossa naiset haluaa synnyttää luomuna... Mutta nyt onneksi on sairaalaan kuulemma tullut epiduraali, sen haluaville. Täytyy tosin katsoa että miten se käytännössä sit toimii, pitääkö varata etukäteen yms...

Mulla on kaveri joka on yrittänyt yksin tulla raskaaksi jo viimeiset 7 vuotta. Kaikenmaailman hoidot, satunnaisia leikkauksia ( löydetty vaikka minkälaista ongelmaa), keskenmenoja, ja yritys vaan jatkuu... Kauhee katsoa vierestä kun itse tuli samantien ekalla kierrolla raskaaksi kumpaakin odottaessa. Mutta täytyy sanoa, että vaikka ihan varmasti kaverilleni on tosi vaikeaa katsoa vierestä kun muut sikiää , niin sanoo vaan etteihän se siltä ole pois jos muille natsaa, ja on toki muiden puolesta onnellinen. Itse kerroin hänelle ensimmäisten joukossa, koska tiedän että salailu häneltä ja kertominen muille satuttaisi vielä enemmän. Mutta tämä on siis vain minun kokemukseni asiasta, ihmisiä on erilaisia!
 
:hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.

Tervetuloa kaikille uusille.

Täällä ollaan tänään kuumeessa! Töissä olin aamulla ja huomenna pitäisi kunnossa olla, saa nähä miten käy. Myöhemmin meen käymään lääkärissä, antibiootit kun mulla on jo. Vaikka parasetamoli on ihan turvallinen kuumelääke ei tee sitä mieli ottaa.

Syötteköte jotain vitamiinejä? Itse syön foolihappo, kalsiumia ja magnesiumia. Kun aloitin magnesiumin oton helpotti krampit!

Päivän paras uutinen on se että sain ultran varattua, se kyllä on vasta 5.10. Viikkoja on silloin 7+2 =)

Finla: Pistän sulle yv:tä myöhemmin, en halua vielä sanoa täällä missä asun.
 
Tikimi Älä KOKSia leimaa muutamien kokemuksien perusteella, vaikka Tiivi-Taavista ei varmasti oo ollut mukavaa kohtelua! Esikoisen syntymä kesti 12h + 55min ponnistusvaihe. Kaikki meni hyvin, ponnistusvaihe suht pitkä siitä syystä kun pikkuinen ei ollutkaan laskeutunut, ja pusailin sitä sitte alaspäin ensin. :) Kaikki meni hyvin, ja PAREMPAA KÄTILÖÄ EN OLISI VOINUT TOIVOA! Enkä henkilökuntaa muutenkaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tikimi
Tänään tuli ensimmäinen neuvola käytyä. Tuntihan siellä vierähti höpötellessä. Hirmu mukavalta ainakin vielä neuvolan täti vaikuttaa. Käski varata ajan np-ultraan ja sokerirasitustestiin joudun jo heti sen ultran jälkeen. Ja sit joskus myöhemmin uuestaan.

Huomenna ois varhaisultra yksityisellä (en kertonu siitä neuvolan tädille :) ). Jännittää ja pelottaakin mitä siellä näkyy. Toivottavasti tulis hyviä uutisia.

Tiiti* 7+3
 
Ei siis ollut tarkoitus säikäyttää ketään! Kolmannella kerralla siellä oltiin hyvin ystävällisiä ja asiallisia. Enkä silloin edes huomannut näitä inhokki hoitsuja. He olivat vähän vanhempaa kastia ja saattoivat olla jo eläkkeellä. En minäkään enää jaksa pelätä. Mukavampaa olisi vain jos voisin synnyttää muualla tai saisin synnyttää siellä ja pääsisi kotiin muutaman tunnin päästä. Miksikäs sitä sanottiin? Juuri jostain vauva lehdestä luin... Muistikin on hävinnyt kokonaan! Jos kaikkia menoja ei kirjoita ylös niin unohdan varmasti! Ja pitää olla vielä kännykässä hälytys että muistaa!
 
Viimeksi muokattu:
Kaikelle teille joilla pikkuinen ei jaksanut isot voima :hug:

Ja lämpimät onnittelut plussanneille.

Minua ahistaa ihan kamalasti. Mahaa turvottaa niin paljon että se todellakin NÄKYY jo vaikka kuinka yritän vetää mahaa sisään ja kulkea ryhti suorassa. Siinä se vaan pullottaa. Rinnat on turvonneet, oon oikein kunnon mamman näköinen. On jotenkin kauhian iso olo. Etova olo vaan voimistuu. Ja väsy on jatkuvaa, tosin nyt olen herännyt 23-24 aikaan ja ei nukuta yhtään, sit valvon 1-2h ja sit taas nukuttaa.
Kokoajan pitäisi napostella jotain, ettei oksettava olo voimistu enempää.
Mutta sitten ahdistaa tää epätietosuus, että onko minulla edes mukana elävä raskaus?!?!?!?!
Sikiökaikua ei ole näkynyt ja tällä palstalla on yksi ns. selvännäkijä, ihmeparantaja mikä lie, kun en oikein ole perillä hänen lahjoistaan tai kyvyistään. Mutta hänkään ei näe raskaudessani kuin mustan möykyn sisälläni. Nyt viimeksi hän näki pienen valon siinä ympärillä, mutta ei muuta. Mua niin pelottaa että kyseessä tuulimuna raskaus.
Ärsyttää kärsiä näistä voimakkaista oireista, jos kyseessä onkin vain tyhjä sikiöpussukka.
Jos on tuulimuna ja se ei itse ala vuotaan niin tekevätkö nykyään aina lääkkeellisen tyhjennyksen? Minulle on aina ennen tehty kaavinta, mutta siitä on vuosia aikaa, kun viimeksi oli keskenmeno.
Sorry, kun tungen ketjuunne.. mulla tm reilu vuosi sitten, ja havaittiin vasta np-ultrassa rv 11+5. Tippaakaan en vuotanut koko aikana. Oli jo sen verran kokoon painunut raskausmateriaali, ettei edes yritetty lääkkeillä, kun tuskin olisi mitään ulos tullut :/ Eli kaavinta oli rv 12+3.
 
Heippa kaikille!

Minä ilmoittaudun mukaan! :) Ema/ 25/ 1/ Js/ Hieman flunssainen tällä hetkellä / Laskettu aika raskauslaskurin mukaan 19.5.2013

Raskausviikolla 5 +1 ja jännittää! Ultra ja eka neuvola varattu 5.10 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus!

Hieman ollut pahoinvointia, mutta nälkä ja jano ovat isoimmat oireet tällä hetkellä. Ihana, että meitä on näinkin paljon! =)
 
Tiivi-Taavi, tais olla polikliininen synnytys :) jossakin päin suomea mahdollista..enkä nyt ihan kamalasti pelästyny koksin meininkiä, vähä vaa pistää mietityttämää et mimmosta kohtelua itte siellä sitte saa ja toivoo vaan sormet, jalat ja varpaat ristissä että saa kivoja ihmisiä ympärilleen :)
 
nyt voin lisätä pahoinvoinnin ja oksentamisen näihin ihaniin oireisiin..kerkesin jo toivoa ettei sitä tule ollenkaan. Onkos teillä kokeneemmilla tietoa kuinka kauan tätä oikein kestää?
Mulla tyttöjä odottaessa pahin on rauhottunut vasta raskauden puolivälin paikkeilla ja sit lopussa tullut takaisin lievempänä. Poikia odottaessa on rauhottunut jo ennen puoliväliä
 
Tikimi Mullakin kesti varmaan jonnekin puoleenväliin, eikä ollut aamupahoinvointia, vaan kokopäiväpahoinvointia :) En keksinyt mitään, mikä siihen olis auttanut. Töissäkin piti käydä yökkimässä vähän väliä. onneks on semmoinen työpaikka, että pystyi huomaamatta käydä.

Mulla ei edelleenkään oo mitään oireita :) Eilen vähän meinas närästää ja mua ei koskaan närästä muuten kuin raskaana, joten jospa se pitäs uskoa, että siellä on joku kyydissä, vaikka oireet puuttuukin. Vielä kolme viikkoa neuvolaan. Ei olla vielä kerrottu kenellekään, kun ois kiva käydä siellä neuvolassa varmistumassa eka asiasta. Ens lauantaina varmaan joudutaan kertomaan ekalapsen kummeille kun tulevat meille ja ei varmasti mene muu syy läpi, miksi en juo saunasiideriä :D Tää on tää suomalainen kulttuuri, jos ei juo nin heti on paksuna :) Mutta ei se mitään, viimeskin olivat ensimmäiset, jotka tiesi :)
 
Huomenta :)

Mun viivat ei vaan meinaa vahvistua...edelleen näyttää viivaa ei kontrolliviivan vahvuista muttei haamuakaan...siltä väliltä..en tiä mulla on paha aavistus :'( Kipuja tai vuotoja ei oo ollu...noh ei kait se auta kun käväistä apteekista digi hakemassa sillä kyllä nyt kp35 pitäis jo varmaan näyttöön tulla 2-3 eli jos on edelleen 1-2 ni taitaa olla selvä peli :(
 
Pilvilinna74 kannattaa hakea se digi, niin itsekin tein vaikka olin jo testannut kahdella testillä ja labrassakin oli jo muutamaan kertaan mitattu HCG joka oli noususuuntainen, niin vielä piti testata digillä, kun oli sitä vuotoa.
Nyt sit itse mietin että jaksanko odottaa maanantaihin kun olisi se ultra vai tilaisinko yksityiseltä taas kerran ultran. Eihän se maksais kuin 50 €, toisaalta jos siellä ei vieläkään näy mitään, niin heitänkö sit kirveen kaivoon kuitenkin liian aikaisin? Ei pakko siellä nyt on sikiökaikua näkyä. Mä oon kyllä ihan pihalla mun viikoistakin :D

Eilen illallla puski sit päälle itku-potku-raivaria, mutta lievänä, mutta puskee, puskee, vielä mä räjähdän.
Mies yrittää parhaansa mukaan miellyttää ja huomioida. Mua vaan niin ärsyttää, kun toi maha pullottaa niin helkutin selvästi (edelleen turvottaa ja ummettaa), tuntuu tosi lihavalta olo (maha ei meinaa toimia, ei sit millään), etova olo kokoajan....ja jos nyt kärsinkin ihan turhaa.

Mä aloitin Vi-Siblinin käytön, piimaxia oon käyttänyt jo jonkin aikaa ja nyt löysin kaapistani raskausajan monivitamiinipillereitä. Jotenkin vaan muistelin että raskauden eka kolmanneksella ei saisi käyttää vitamiini eikä rautavalmisteita? Muistaako/tietääkö joku miten se meni? Yleensä mulla niin kauheat pahoinvoinnit ja oksentelut siinä vaiheessa kun olen ekassa neuvolassa käynyt, että ei ole tullut mieleenkään popsia mitään pillereitä, kun ne ei ois sisällä pysyneet. Olenkin aikaisemmissa raskauksissa aloittanut vitamiinit ja raudan sit puolivälin paikkeilla.

Fragmin pistokset jouduin viime viikolla aloittamaan ja sen muistamisen kanssa onkin sit tekemistä. Eilen illallakin olin unohtanut pistää.
 
mamuska: Hyvin voi ja saa käyttää monivitamiinia, kunhan tosiaan se on raskaana oleville suunnattua vitamiinivalmistetta. A-vitamiinia ei saisi siis raskauden aikana otettava vitamiinivalmiste sisältää lainkaan.

pilvilinna ja muutkin testailijat.. Tein myöskin monta testiä, kaksi digiä alle viikon välein joista toinen näytti 1-2 viikkoa ja toinen näytti sitten 2-3 viikkoa. Nyt vaan varhaisultraa odotellen, tuntuu että siihen on piiitkä aika.. Joku pelko täälläkin, etteihän sitä koskaan tiedä pysyykö pieni mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Oltiin viikonloppu reissussa niin ei ehtinyt täällä käymään kuin kerran pari vilkaisemassa. Nyt luin kaikki läpi mutten todellakaan muista ihan kaikkea.

Ensinnäkin pahoittelut kaikille pienokaisen menettäneille ja toivon pikaisia plussatuulia!

Ja tervetuloa uusille!

Mä olen kotona tyttöjen kanssa. Töitä oon katsellut mutten halua 3-vuorotyötä. Olen siis lähihoitaja. Ei muutenkaan osastotyö kiinnosta kyllä. Työpaikkaa ei siis ole odottamassa, vaan kotona oon ollu esikoisen syntymästä asti lukuunottamatta kesän 2010 töitä. Esikko oli silloin mummin hoidossa.

Synnytyksistäkin olette jutelleet. Ensimmäinen synnytys oli kestoltaan n. 16h ja ponnistusvaihe 1h4min muistaakseni. Menin synnärille veren vuodon takia. Tuolloin ei mitään supistuksia vielä ollut. Siellä oetttu lapsivesinäyte oli pos. joten ei enää kotiin. paikat 1cm auki. Supistuksia sitten aloiteltiin oksitosiini-tipalla. Repesin jonkin verran, tikkejä tuli, en muista paljonko. Tyttö vietiin huonojen sokeriarvojen vuoksi seurantaan lastenosastolle. Siellä oltiin tosi töykeitä. En saanut ottaa lastani edes syliin ekan päivän aikana, vaikka olinkin pyörätuolissa ja mies vieressä. Mitään muuta perustelua ei ollut kuin että en ole siihen vielä valmis. Kerroinkin tästä sitten osaston puolella. 2vrk iässä tyttö pääsi vierihoitoon. Synnytyksessä sain epiduraalin jonka vaikutus kesti kaksi tuntia ja ehti loppua n. 4 tuntia ennen ponnistusvaihetta. Ilokaasua sain toisena kivunlievityksenä.

Toinen synnytys olikin aivan erilainen. Aamulla klo 5 alkoi supistukset. Puolen tunnin aikana makasin vielä sängyssä, niitä tuli 3. Mies oli lähdössä töihin. Sanoin että lähde vaan kyllä nää vielä loppuu. Mies lähti ja hänellä työmatkaa 45km. Onneksi sentään sairaalan suuntaan! Sairaalaan missä synnytin niin matkaa oli 120km. Soitin äidin klo 6.30 meille että nyt mennään. Supistuksia tuli jo 5 minuutin välein ja olin todella todella kipeä. Lanssin itselleni soitin klo 8 paikkeilla ja se oli pihassa heti, tulivat naapurista onneksi. Lanssi ajoi 120km alle tunnissa! Mies napattiin mukaan matkalta. Synnärillä klo 8.55 ja auki olin 8 cm. Kerkesin saamaan pudendalispuudutteen ja kohdunkaulan puudutteen. Toinen turrutti vaan toisen puolen ja toisesta ei ollut juuri mitään apua. Ilokaasu oli taas pelastava enkeli!! Sen avulla avauduin sen 2cm n. tunnissa ja 10 aikaan alkoi ponnistusvaihe ja tyttö syntyi 10.26 <3

Molemmat ihan hyviä kokemuksia, ensimmäinen jätti vähän pelkoja ja toisen odotusaikana kävinkin pelkopolilla.

Nyt on pakko lähteä neuvolaan, palaan kertomaan neuvolakuulumisia :)

-LillaVe<3 ja pikku 7+2
 
Ammi-liina: Jos kipu yltyy niin päivystyksen kautta polille ultrattavaksi, jos et vielä ole neuvolan asiakas. Kovat toispuoliset kivut antaa aihetta epäillä ku:ta.

Pilvilinna74: älä heitä vielä pyyhettä kehään, mie oon tehny kolme testiä, joista viimeisen rv5+0. Jokainen ollut haalea viiva, mut ei haamu kuitenkaan. En vihti ees enää testata just sen takia, etten ressais. Ensviikolla ultra, jossa saan selvän vastauksen (paitsi että kaikua ei välttämättä siltikään saada vielä silloin).

Tuosta, että miten lapseton ystävä suhtautuu.. Itse olen ollut kaksi kertaa siinä tilanteessa, että vuosi yritetty lasta eikä onnistu, ja pitkin vuotta satelee raskausuutisia lähipiiristä.. Se on rankkaa, ei sitä voi kieltää, mutta juuri niinkuin finla sanoi ystävänsä sanoneen, että ei se ole itseltä pois. Varsinkin kohdunulkoisen jälkeen ajattelin että on hirveän vaikea kohdata ystäväperheen uusi pienokainen, jonka laskettu aika on samassa kuussa kuin omani, mutta ei ollut. Se lapsi oli heidän ja pystyin olemaan aivan aidosti onnellinen heidän puolestaan. Stressi on pahin ehkäisy. Niin se vain meillekin taas uuden elämän toivo annettiin, kun alettiin elämään päivä kerrallaan ja suunnittelemaan tulevaisuutta ilman ajatusta siitä, että onko meillä mahdollisesti enemmän lapsia vai eletäänkö loppuelämä kolmestaan.

Oli puhetta siitä, miten aika ja rakkaus riittää edellisille lapsille. Meillä tuo 1,5v neiti on niin kova hoitaan nukkeja ja leikkimään kotista ruuanlaittoineen ja pöydän pyyhkimisineen, että voi olla ongelmana sitten, ettei vauvan kans voi leikkiä samallai. Aikaa ja rakkautta en epäile yhtään, rakkaushan vain kasvaa, mitä enempi rakkaita on ympärillä<3. Kevääksi meijän tyttö menee päiväkotiin, että saan koulua käytyä kunnolla eteenpäin ennenku vauva syntyy. Sitten pidän alustavasti vuoden tauon koulunpenkiltä. Opiskelen siis Oulun yliopistossa.. Ja mieheni on myös opiskelija, kolme vuotta kuudesta jäljellä.

Synnytyksestä sen verran, että edellinen käynnistettiin 41+4 ja synty just seuraavan päivän puolella. Tästä toivoisin, että syntyis spontaanisti, oli sen verran kovat ja tiuhat supistukset samantien ilman kipulääkkeitä ku salit oli täynnä monta monta tuntia. Epiduraalin sain ku synnytystä oli takana 9h ja oli ihan huippu! Nukuin puolituntia ja olin sen aikana auennut 4sentistä 10senttiin. Ponnistusvaihe 8min, enkä tuntenut ainuttakaan supistusta sen aikana, mikä ei mua kyllä haitannu yhtään. Näytti nätisti yli nelikilonen tulevan ihan "ajatuksen voimalla".
Huonoimmat muistot jäi episiotomian (vauvan oloa jouduttiin helpottamaan ku sydänäänet laski liikaa) tulehtumisesta. Kahden viikon päästä synnytyksestä en pystynyt kävelemään. Tikit eivät minussa sulaneetkaan vaan puskivat kukin pois pikkuhiljaa. Korjauksia ei kuitenkaan jouduttu tekemään, mut kuureja söin kunnes kaikki tikit olivat tulleet pois.

Olot:Nyt alkaa täälläki tuntua siltä että raskaana ollaan. Aivan järkyttävän kylmä kokoajan ja hirveä väsymys -ja pitäs tentteihin lukea!
Mut pahoinvointia tms ei oo ollu yhtään, kahvikin maistuu vielä.

Niin ja nyt sain sitte neuvolasta lasketuksi ajaksi 19.5, jospa tuo ei enää kovin paljoa muuttuis.

Valjakka rv 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Hei kaikki ihanat <3
Saisinko liittyä joukkoonne?
Olen 28 ja Helsingistä. Tänään viikkoja kasassa tasan 5.
Hiukka pelottaa, helmikuussa sain keskenmenon v. 9.
Mutta tästä varovasti eteenpäin:)
Mulla laskettu aika 28.5. Ja kärilöopisto.
Te olette ihanan aktiivisia täällä :)
Hali jokaiselle <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Nyt alkaa paha olo jo helpottaa, ja siitä tietenkin huolestuin, että onko pikkuisella kaikki varmasti hyvin. Eipä sitä näköjään voi olla mihinkään tyytyväinen, oireet eikä oireettomuus ole hyvästä. :-/

Perjantaiaamuna ois sitten se varhaisraskauden ultra, joka jänniittää jo kovasti. Täytyy vaan sinnitellä sinne asti ja ehkä sen jälkeen voi sitten vähän vähentää jännitystä. Viikkoja tosin on kasassa vasta vaivaiset 7+3 eli joutuu sitä vielä useemman viikon jännäämään ennen kuin on sillä varmemmalla puolella.

Synnytyksestä : itse en synnytystä halua vielä murehtia, sillä siihen on vielä niin paljon aikaa. Onhan niitä kauhutarinoita tullut jo kuultua ihan tarpeeksi entuudestaan.
 
Heippa kaikille!

Minä tein kanssa Digin ja tulos oli 3 + eli juuri niin kuin pitääkin! :) Olen tätä ennen tehnyt yhden normitestin. Nyt sitten vaan odotellaan ekaa ultraa ja neuvolakäyntiä 5.10. Mukava tosiaan nähdä, että on ihan samoilla viikoilla moni muukin menossa. esim sinä valjakka. Minulla kanssa 5 +2 ja laskettu aika raskauslaskurin mukaan myös 19.5.

Olot ihan hyvät, paitsi flunssainen. Rinnat ja maha kovin turvoksissa ja vasen korva rätisee ja menee vähän väliä lukkoon. Onko muilla ollut korvissa tuntemuksia? :) Huvittavaa, että äidilläni oli minua odottaessaan myös toisen korva lukossa.

Synnytystä en minäkään vielä paljoa mieti.. kunhan nyt ensin päästäisiin sinne raskausajan turvallisemmalle puolelle. :)
 

Yhteistyössä