Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Yövuoroista mulle neuvolan täti sanoi että oman jaksamisen mukaan. Ei ole siis raskaus esteenä yövuorojen teolle :) Meillä ainakin yövuorot hiljaisempia, ei ole nostoja yms, joten jos jaksaa vaan valvoa niin siitä vaan :) Meillä töissä on kyllä aina ollut niin että raskaana olevien ei tarvitse öitä valvoa jos ei halua.

Kissoista Onko kellään kissoja lemmikkinä?? Onko teillä ollut nyt jotain erikoisjärjestelyjä niiden suhteen? Meillä on kolme kissaa ja pelkään toksoplasmoosia kuin ruttoa, siivoan vessan päivittäin hanskat kädessä jne. mutta kissat pääsee meillä pyörimään makkarissa vielä, sitten ei enää kun muutetaan..
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Heippa!

Omaa oloa: Hieman flunssainen olotila ja sitä myöten suunnaton väsymys. Onneksi on pidemmät vapaat töistä, niin saa rauhassa lepäillä ja parannella. Liitoskipuilua tuntunut alavatsassa ja välillä vatsaa juilii ihan kunnolla. Kovasti odottelen ensimmäisiä potkuja, että miltä ne sitten loppuviimmein tuntuvat. Jostain luin, että eka potku tuntuisi höyhenen sipaisulta tai kuin ilmakupla puhkeaisi :heart:Ai että miten jännää :)

Joulusta ja jouluruoista:
Mäkin vaihdoin jo hieman jouluisempaa verhoa keittiöön ja laittelin sisälle pari tunnelmavaloa. Nyt kun tulisi sitä lunta, niin vois laitella jo ekan jouluvalon pihamaallekin. Rakastan kyllä tätä joulun odotusta yli kaiken!

Jouluruoista ajattelin kyllä kaikkea muuta tehdä ja syödä, paitsi maksalaatikko jätetään suosiolla pois ja graavilohi myös. Tuo lohi kirpaisee eniten, koska olen ihan suunnattoman perso kylmäsavu- ja graavilohelle ollut aina. Ja nyt kun ei edes jouluna saa niitä syödä. Suunniteltiinkin jo, että täytyy laittaa tilalle uunilohta. Mutta muuten kyllä ajattelin syödä ja laittaa kaikkea ihan normaalisti.

Mites muuten nuo nostot työmaalla? Mulla on sellainen työ, että nostelen painavia laatikoita miltei päivittäin. Tosin nyt jo kyllä työkaverit ovat alkaneet nostella niitä kysymättäni mun puolesta, mikä on kyllä todella ihanaa. Mutta onko tuohon olemassa jotain sääntöä, mihin saakka uskaltaa nostella vai pitäiskö jo nyt alkaa olemaan nostelematta?

Amon & piskuinen 15+2
 
Moi ja kiitos kaikile, jotka vastaili mun yövuorokysymykseen. Aion tehdä öitä niin pitkään kun suinkin jaksan, tykkään niistä. Ja kuuden yön putkia mulla yleensä on...

Nyt on jostain syystä muutaman päivän ollut ihmeellisen väsynyt olo, vaan eipä siinä mitään, vapailla oon ja lepään siis :D

Tänään käytiin aamupäivällä miehen ja koirien kanssa piiitkä lenkki, se teki hyvää. Kohta mies ottaa lapset ja lähtevät pojan treeneihin oikein porukalla, kun miehen isäkin tulee :) Sopii mulle, jään laittamaan hyvää ruokaa.

Huomenna tulee mun äiti kylään ja aikoo kuulemma opettaa mua tekemään villasukat, kun en todellakaan osaa :ashamed: No, onpahan yhteistä ajanviettoa.

Hyvät isänpäivän jatkot kaikkien perheisiin!

KeepGoing 12+2
 
Mulla on kaks kissaa, siivoon laatikon kyllä hanskat kädessä ja käsienpesu sen jälkeen, mutta en sitä sen kummemmin ajattele. Eipä niitä kukaan oo täällä mun puolestakaan siivoamassa. Ja edelleen toinen nukkuu mun kanssa niinkuin aina ennenkin.

Oloja ei oo, joten vois luulla etten oo ees raskaana, jollei maha pömpöttäis toisinaan ja en tietäis.. :) Haaleanhaalea linea negra on napaan saakka ja ärsyttävä "panoviiva" (karvoista) tullut mahaan :D

Tänään on 12+0 :) Aika menee vaa niin äkkiä. Mulla rakenneultra 9.1. :)
 
Huomenta. Isänpäiviä vietetty ja herkkuja syöty,vaakakin näytti,että painoa olis jo muutama kilo tullut tämän raskauden aikana:ashamed:

Kohta viemään keskimmäistä päiväkotiin,vanhin odottelee koulutaksia.Enää kaksi päivää ultraan=)Voi kun kaikki olisi hyvin,kovasti koetan ajatella niin:heart:

petronella ja toukosalaisuus 11+5:heart:
 
Toivottavasti nyt saisi tämä ketju pysyä ilman huonoja uutisia :hug:

14+0 POKS! Samoin vaaka sanoi poks, painoa tullut tasan 5kg lisää, ja seuraavalle kymmenelle siirryttiin :x

Eilen saivat anoppi ja appiukko tietää raskaudesta. Vastaanotto oli aika.. no sanotaan nyt vaikka epäkorrekti. "Munat pois, nyt saa luvan olla viiminen, voi taivas teidän kanssa" jne
Olivat aidosti järkyttyneitä, ja anoppikin sanoi, ettei jaksa enää sitten yhtään lisää.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Lapsetkin saivat tietää viikonloppuna, ja he olivat todella onnellisia uudesta sisaruksesta :heart:

Malttamaton olo, menis nyt äkkiä aika, että saisi pienen käärön syliin asti :heart:

Kakaravaara 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
12+0 POKS Huomenna eka lääkärineuvola :)) mites näkyykö teillä muilla masua jo ku tuntuu että mulla ainaki pömpöttää aamusta asti? Painoakin on tullut jo semmoset 3 kiloa..
 
Viimeksi muokattu:
Viime yönä alkoi hammassärky, hampaassa juurihoito aloitettu joskus kuukausia sitten ja nyt alkoi taas oireilemaan. Menee se vapaapäivä näinkin :headwall: Onneksi tuon ajan sain niin että esikoinen pääsee koulusta ja lähtee mukaan hammaslääkärille kuopusta vahtimaan, muuten olisi ollut jo pienoinen ongelma käsillä että mihin tuon mukulan lykkään siksi aikaa. Näin oikein painajaisia tilanteesta viime yönä :LOL:

Meillä ei juurikaan isäinpäivää vietetty, koska isännän oli pakko mennä kaljoittelemaan lauantai iltana, niin ite saa kahvinsa keittää krapula-aamuina, minä en passaa vaikka olisi mikä päivä, vanhemmat lapset olivat oman isänsä luona juhlimassa.

Olot ovat melko tasaiset olleet, pahoinvointi huippuja tulee välillä, lihaa en oikein pysty vieläkään syömään, saas nähdä mitä hemoglobiini sanoo seuraavalle neuvolakäynnillä, vähän jännittää :(

Tissit ovat olleet aika herkät, onneksi kuopus ei enään usein ime tissiä, mutta tuskallinen on tuokin hetki, mutta en ole raaskinut vielä kokonaan vierottaa, reilu viikko sitten loppui yöimetys, että nyt enään vain päivällä ja ikäähän neidillä on 1v1kk :)

Vaaka näytti äsken että painoa olisi tullut 4-5kg :O Menee varmaan taas se 25kg heittämällä rikki :headwall:

14+6 :)
 
yyh, pitikin mennä sanomaan että pahoinvointi helpottais kun ei tarvi kun kerran päivässä oksentaa. Noh, se tuli takaisin, tänään aloitin yrjöämisen jo kolmelta yöllä. Heräsin ja sinnittelin sängyssä että en kyllä mene mutta sit tulikin jo kiire :ashamed: aamupalaa oon koittanu nyt syödä kolmesti ja ei vaan onnistu. Pitää lähtee hakeen ne Primperanit mitkä mulle kirjoitettiin kun toi Omeprazol on yhtä tyhjän kanssa. Kurjaa alkaa syömään reseptilääkkeitä raskausaikana kun ei oo ikinä ennen tarvinnut!

Jotan kivaa kuitenkin, pikku mölliäisen liikkeet tuntuu nyt monta kertaa päivässä :) Ihanaa pientä hipsuttelua :heart: parhaiten tuntuu iltaisin kun menee nukkumaan mutta myös siinä iltapäivällä kun teen töitä koneella niin usein alkaa hetken kuulostelun jälkeen tuntumaan sellainen kevyt töpsiminen alamasulla.

Kakaravaara, kurja vastaanotto, pelkään että meillä tulee olemaan tismalleen samanlainen. Siksi ajattelin koittaa säästää ainakin joulun yli. En halua pilata joulua sillä että mulle mökötetään tän takia että oon raskaana -taas. Iteppä oon aina lapseni hoitanu enkä oo koskaan ollu keltään mitään vailla joten ei pitäis olla mitään nokankoputusta ainakaan sen puoleen sillä mitä mä teen.

Nuppunappi 13+5
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Onnea punktioon Mi&Ma!

Jouluruokaa ajattelin syödä aikas lailla kaikkea. Niin olen aiemmillakin kerroilla tehty, meillä ei maksalaatikko tai graavilohi ole joulupöydässä. Kalana meillä on lämminsavulohta. Nami. Tulisikin jo joulu ja pääsisi herkuttelemaan. Kalenteri odottaa jo seinällä, että saisi ekan luukun avata. Vielä en ole verhoja vaihtanut, enkä jouluvaloja laittanut. Parin viikon päästä kun isommat ovat taas isällään ja nuorin menee mummilleen yöksi niin saa rauhassa laittaa. Samalla pesen vähän ikkunoita ja seiniä sekä sälekaihtimen.

Näin viimein unta! Meille oli syntynyt tyttövauva! Siinä oli vain se hassujuttu, että tyttö oli noin 1 vuotiaan kokoinen :LOL: Toivottavasti ei oikeasti sellainen putkahda!

Tiivi-Taavi & masu vaavi 14+4
 
Niin joo ja ihan pääsi unohtumaan

kissoista Meillä on aina ollut kissoja, tällähetkellä on yks ja sillä on pentuja. Siivoan kissan laatikot päivittäin, en käytä hanskoja mutta pesen kyllä kädet aina. Nyt oli jokseenkin ällöttävää kun äitikissa oli hommannut itselleen jostain matoja (hyi yök!!) ja sit niitä matopaskoja siivotessa teki mieli hävittää koko kissat. Mutta en mä vois kun toi kissa on niin tärkee noille lapsille kuitenkin (enkä varmaan itekään osais olla ilman kissaa kun meillä on aina sellainen ollut). Neuvolasta tietää että meillä on lemmikkinä kissa mutta koskaan ei oo sitä toksoplasma testiä ees ehdottanu. Mietin ton matoepisodin yhteydessä että pitäisköhän asiaa kysyä kuitenkin vielä neuvolasta?

Niin ja sitäkin vielä jäin salaa miettimään että olisipa hieno äitienpäivälahja saada tää vauva silloin! Tajusin sen nimittäin vasta eilen että jos tää pikkuinen syntyis paria päivää ennen laskettua aikaa niin sehän olis sit just äitienpäivänä. Olis ehkä paras lahja ikinä. Esikoinen tosin syntyi 41+1, toinen 39+5 ja kolmas tuli 39 tasan. Et saa nähdä
 
Pöh, mä en enää tiedä mitkä viikot mulla menee, kun sitä laskettua aikaa muutettiin. Ja vaikka siellä sairaalassa laittoivat todennäköisen lasketun ajan ja mitä viikkoa vastaa, niin silti merkkas tietoihin alkuperäiset viikot. Eli menisinköhän mä nyt 13+6.

Meillä on elukoita, myös kissa. Mä yritän muistaa ne hanskat kädessä pitää, ainakin yleensä. Jouluruuat ei oo mun juttu, riisipuuro tuskin kovin vaarallista on =D

Itse hoitoalalla ja jonkin verran teen öitä ja ihan vapaaehtoisesti. Siinä ei ole kuin se valvominen, muuten pääsee työn puolesta helpolla.

Kauhean aikaisin te jotkut tunnette liikkeet :) Mä en tunne vieläkään, vaikka neljäs lapsi jo tulossa. Yleensä alkavat tuntumaan vasta muistaakseni joskus viikon 18 tienoilla.

Paha olo on alkanut helpottamaan, väsymys ei niinkään. Mulla taisi ekan kerran missään raskaudessa olla liitoskipuja yksi yö. Juili julmasti vasempaan nivuseen tai munasarjan kohdalle tai johonkin, kesti jonkin aikaa, kuin puukolla vääntelis =( Onneks ei oo sen jälkeen tuntunut.

Joulua en ole edes alkanut vielä ajattelemaan, kai se sieltä tulee tänäkin vuonna ihan ajattelematta ja etukäteen pahemmin valmistelematta =D

Ensi viikolla on toinen neuvola, se mihin pitää mieskin raahata mukaan.
 
Kakaravaaralle:hug: mekin ollaan saatu jo yksi ei niin mukava kommentti uudesta raskaudesta,miehelle oli sanonut työkaveri(mies),että montako oikein aiotte tehdä:headwall:Ja minua jotenkin loukkaa se,että anoppi ei kommentoinut mitään,oli vaan hiljaa,kun sai kuulla:|Ei onnitteluja,kauhisteluja,ei mitään:OKäyn hierojalla,jolla myös 4 lasta ja hän oli aidosti iloinen,kun hänelle kerroin ja käski olla välittämättä muiden kommenteista:D

Voimia pahoinvoinnista kärsiville:hug:

Minullakin ollut eilen ja tänään varmaankin noita liitoskipuja,inhottavaa pistelyä: /
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Tänään oli neuvolakäynti. Kuunneltiin sydänääniä ja siellähän se sydän sykki kovasti. Välillä karkas, mut löyty vihdoin sit kuitenkin. :heart: Harmi vaan, kun mies ei päässy neuvolaan mukaan ja kuullu niitä.

Minä tässä oon miettiny, et tunsinkohan mä viime viikolla ensimmäiset liikkeet. Kahtena päivänä peräkkäin tuntu sellanen hassu muljaus. Se tuntu vaan sen yhen kerran kumpanakin päivänä. En mä mitään muuta oo tuntenu. Kateellisena oon kyllä niille, jotka jo liikkeitä tuntee. Mäkin haluun. :) No eikai se auta kun vaan odotella.

Se ois muuten kuus viikkoa jouluaattoon.

Tiiti* 15+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_ ja attol-
Tänään poksutaan 14+0! :)

Viimeviikon perjantain oli np ultra ja kaikki siellä hyvin! turvotus oli vaan 0.8 ja päästä peppuun 6,5 cm ja syke 160 :> Ja muutenkin ihan kympin kaveri kuulemma. Mieskin oli mukana ja todella iloinen nähdessään papusen ekaa kertaa. Rakenneultra onkin jo 4.1 ja neuvola parin viikon päästä.

Paha olo on lähtenyt jo pois mutta tilalle on tullut huimaus :/ verensokerit varmaan heittelee..

Uusi LA 20.5 ja synnärinä PKKS

Hyvää viikonalkua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Iltoja :)

Kahtena iltana on herkuteltu kakkua ja olo on sen mukainen :x Ei kestä paljoa herkuttelua. Huomisaamun isänpäivän vietto piti siis siirtää jo tälle illalle, lapset ei enää jaksaneet odottaa lahjojensa kanssa, kun isi kotiutui :)

Vauvauutisia kerrottiin eilen mun sisaruksille, tai oikeammin selkäni takana käytiin kova elekieli/ merkitseviä silmäyksiä -"keskustelu" ja sitten äiti huikkasi, että täällä käy kädet kovasti, huomasitko syvän hiljaisuuden :D Kummityttö oli kuulemma bongannut jo syyslomalla vauvamasun. Vaikka eihän se kohtu vieläkään ole mulla esillä, tuntuu pitkällään ollessa tuossa vähän häpyluun yläpuolella, mutta on "upoksissa", kun on taakse kallistunut. Sen verran alavatsa kuitenkin pullottaa, ettei tahdo mistään housuista yltää vetoketjukaan enää kiinni. Tähän asti olen jättänyt napin auki ja pitänyt vyötä. Ja pitkää paitaa, ettei näy, että housut on osittain auki. Tällä viikolla täytyy penkoa mammahousut vaatehuoneesta.

Tympeistä kommenteista
vauvauutisiin, edellisessä raskaudessa mun pari miespuolista kaveria eivät oikein ymmärtäneet "suurta" lapsilukua, toinen kysyi oliko vahinko ja toinen murjaisi vitsiä vauvantekokoneesta tms tyhmää, en ihan muista mitä se oli. Heille en aio kertoa nyt ollenkaan, kuulkoot muilta kavereilta sitten kun kuulee.

Lihan syömisestä, mulla on joka raskaudessa ollut kauhea lihan himo. Muuten tykkään paljon kasvisruoistakin, mutta raskausaikana haaveilen kanasta, pihveistä jne. Yksi päivä teki mieli karjalanpaistia, onneksi kohta on itsenäisyyspäivä! Nams.

Amon, nostoista en osaa sanoa muuta, kuin että "riuhtaisemalla" ei saa nostaa maasta, vaan jalat tekee työn. Muuten voi saada pahaakin vahinkoa aikaan. Lähipiirissä on tosiaan yksi varomattomasta nostosta aiheutunut keskenmeno :( Mulla on punttitangossa muutaman kymmentä kiloa painoa, mutta nostoasento on ehkä vähän tukevampi, kuin laatikoita nostellessa...? Ainakin, jos isoista laatikoista puhutaan.

Meidän aiempi toukokuinenhan syntyi vähän ennen äitienpäivää, kotiuduttiin äitienpäivää edeltävänä perjantaina uuden nyytin kanssa :heart:

Väsymys on ollut nyt taas jotain ihan kamalaa, muutaman päivän kun on hyörinyt ja pyörinyt kauheilla kierroksilla. Ja nukkuminen on ollut huonoa, herään tosi monta kertaa yössä, en tiedä miksi. Parina iltana olen mennyt jo yhdeksältä nukkumaan, mutta ei auta. Voisi melkein istuilleen nukkua... mikä muuten onnistuu multa, sen verran monta leffan loppua on tullut missattua heräten siihen, kun pää viimein retkahtaa taakse :LOL:

Cherrie_ 11+3

 
Jouluruoat mulle maistuu kaikki! Hei te ketä aiotte jättää graavilohen syömättä niin huomioikaa, että jos se ei ole tyhjiöpakattu vaan itse tuoreesta kalasta tehty niin saahabn sitä syödä!!! Toki ei sitä tarvitse itse tehdä, että jos kaupan kalatiskistä ostaa niin ok :D Kunhan on tuoretta eikä ole kauppaan tullessa ollut siinä vakuumispakkauksessa. Kertovat kyllä kun kysyy, että onko vaiko ei. Maksalaatikko ei kuulu meillä joulupöytään, mutta sitäkin saa kohtuudella syödä raskaanakin.

Oliko Kristiin (en muista tarkasti nyt nimimerkkiä) käyttänyt Nasolin nensäsuihketta raskaana? Itse olen nimenomaan välttänyt kun ne ovat "kiellettyjä" ja onkin todella vaikea löytää tukkoisuuteen suihkeista apua. Ne valmisteet jotka ovat sallittuja valitettavasti häviävät tehossa. Toisaalta jos lääkkeestä saatu hyöty potilaalle on suurempi kuin aiheutuva haitta sikiölle niin on perusteltua käyttää myös näitä kiellettyjä valmisteita. HUOM! ei todellakaan koske siis kaikkia lääkevalmisteita! Tässä vaan nyt sitten on vaikea arvioinnin paikka itsellä ja olen jättänyt käyttämättä. Viime viikolla lääkäri sanoi, ettei ennen rv 15 suosittelisi mitään lääkkeitä kuin oikein todellisessa hädässä :O

Sellainen outo raskausvaiva mulla on myös, että palelee ihan tolkuttomasti ja lähes koko ajan. Onko muilla? Ei mulla viimeksi ollut. Ihan kuin muistelisin, että olisi mieluummin ollut hikinen fiilis :LOL:

Jännä kun tulee noita ei niin korrekteja kommentteja uutisiin ja vieläpä noita, ettei mm. lähisuku sano yhtään mitään. Juurikin näin mullekin kävi, että 2 viikkoa tiedosta tultiin sitten kyseleen ja "ai niin no joo onnea sitten vaan". Kuitenkin näin tätä henkilöä lähes joka päivä tuon kahden viikon aikana...kakaravaaraa lainatakseni toisesta korvasta sisään jne.
 
Kakaravaara saanut kyllä melkoisia kommentteja :stick: ja muutama muukin. En jaksa tajuta miten ketään voi haitata, jos joku haluaa lapsia, vaikka ennestäänkin on.

Onnea hyviä uutisia saaneille! :flower:

Jouluruoista vältän minäkin graavilohta vaikka ois kuin tuoretta, ja maksalaatikko ei kuulu meidänkään pöytään. Silliä yms en oo yleensäkään syönyt. Eniten jouluruoista mua harmittaa, ettei viiniä voi juoda :LOL:

Kaana, ei ole Nasolin (ksylometatsoliini) kielletty, vaan nimenomaan sallittu. Ote Pharmaca Fennican Lääkkeet raskauden ja imetyksen aikana:

Suositus
Rajalliseen tietoon perustuen ksylometatsoliinin käyttö raskauden alkuvaiheessa ei lisää epämuodostumariskiä.
Paikallisesti annosteltaessa ksylometatsoliinia ei imeydy merkittäviä määriä systeemiseen verenkiertoon. Ksylometatsoliinivalmisteita voi käyttää raskauden aikana suositeltuina annoksina.

Siksipä olen käyttänyt elintenkehitysvaiheen jälkeen eli rv 12-> ihan huoletta (= ei epämuodostumariskiä).

Miten meni Mi&Ma:n punktio?

Kristiin 17+4
 
Kristiin Kiitos selvennyksestä! Tuota opusta ei ole kaiketi kaikkien mahdollista lueskella... Maallikon näkemys Nasolinista on tietysti sen pakkauksessa oleva lappunen, jossa todetaan: "Raskaus ja imetys
Valmistetta ei pidä käyttää raskauden aikana. Hoidosta imetyksen aikana tulee keskustella lääkärin kanssa. Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen lääkkeen käyttöä." Lisäksi vielä kun apteekista apuja kyselin niin kaikkiin ns. tehokkaisiin nenäsumutteisiin tuli kieltävä suositus. Olen vuosia käyttänyt reseptillä olevaa Nasonex sumutetta ja siihen lääkäri sanoi just tuon hyöty/haitta suhteen ja ettei saisi käyttää kuitenkaan eka kolmanneksen aikana. :confused: taidanpa kuitenkin kääntyä tuon Nasolinin puoleen. Suuret kiitokset sulle :wave:

Sellaista olen aikonut teiltä kysyä, että osaako joku sanoa syytä kun nykyään ei saisi Inkivääriäkään syödä?! Pari vuotta sitten sitä suositeltiin mm raskauspahoinvointiin. Sitten toinen, uusimmassa/toiseks uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua ravinnosta odotusaikana ja siellä maininta "pateet ja leikkeleet" vältettävien listalla. Leikkeleet?!?

Tarkennan vielä, että kunhan vain tiedonhalusta kysyn, en siksi, että neuroottisena olisin kaikenlaista välttämässä :LOL: Kuten jo sanoinkin niin oikein hyvällä omalla tunnolla syön tietyt graavilohetkin yms. Oikeastaan ainoa mitä jätän syömättä on nuo vakuumipakatut kalat sekä ei pastöroidut tuotteet. Valion auraakin syön sellaisenaan, vaikka joku välttää sitäkin homeen vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Hei kaikille <3

Tämä päivä alkoi ihanasti, ultra oli aamulla ja kätilö sanoi, että kaikki hyvin:) nyt vaan odotetaan seulojen tuloksia.
Tänään 12+1 --> ultra 11+6 ja laskettu aika 27.5 :):)
Vauveli eka siellä veteli hirsiä, mutta pienten ravistelujen jälkeen alkoi heiluminen ja näytti kun hän olisi tanssinut siellä.

Ultrassa epäilivät vuotojen johtuvan, että istukka ollut edessä mutta nyt siirtynyt takaseinään? Mitäköhän tuokin tarkoittaa?? Ja, että minun hyvä muistaa, että vauva ei vuoda, minä vuodan ja ei kannata ihmetellä jos vielä parin viikon aikana tulee verta.

Ihan parasta tiistaita kaikille <3
Minun ihan maailman paras tiistai ainakin <3
 
Graavilohen jätän minäkin väliin, vaikka isäni tekee sen itse. Jouluherkkuani on kalkkuna ruisleivän päällä aattoillan iltapalana, mutta saa nähdä kun nyt en pysty syömään ruisleipää ilman järkyttävää närästystä :headwall: Pannassa on myös suklaa - ei tarvii siis joulusuklaalla herkutella, noh se on ehkä ihan hyvä vaan :)

Nasolinia käytin myös minä edellisessä raskaudessa ihan lääkärin luvalla kun mulla oli sitkeä poskiontelontulehdus eli voi hyvin käyttää :)

Viivimamma: istukkahan siirtyy kohdun kasvaessa. Alussa se peittää todella ison osan kohdusta ja kun kohtu kasvaa niin paikkakin muuttuu. Mulla oli esikoista odottaessa osittain etinen istukka eli peitti osaksi kohdunsuun, mutta nousi sitten kohdun kasvaessa pois kohdunsuulta.

Eilen luin kirjaa mahallani sängyllä mikä ei tuntunut pahalta, mutta ilmeisesti vauvaa asento häiritsi kun tuli heti potkuja masuun, että käänny nyt toisin päin :heart:

Nyt on sitten meidän asunto myynnissä - sunnuntaina ensimmäinen näyttö. Saa nähdä meneekö kuinka nopeasti kaupaksi :/ Toivon kyllä suht pikaisia kauppoja, että ehdittäis löytää uusi asunto ja hoitaa muutto pois alta ennen synnytystä...

Lauantaina on enää kaksi viikkoa puoliväliin - hui miten nopeaan viikot kuluvatkaan! Rakenneultraa pitää odottaa vielä 3 viikkoa - sitten nähdään taas pikkuinen ja toivottavasti selviää myös sukupuoli!

Tuiku & Kirppu 17+3
 
Nyt on huippuhyviä uutisia!!! Meille tarjottiin asuntoa!

Muuttomatkaa about 300m ja nyt päästään rivariin, ihanaa, oma piha ja kaikkee :xmas: Se tosin vapautuu jo 16.11. eli perjantaina, mutta ei ihan sillon olla viel muuttamassa :D Oon niin onnellinen nyt! Saatiin just niinku toivottiin: 5h, k, sauna, oma piha, jee :D Tyhmää vaan se, että tässä nykyisessä on irtisanomisaika kuukausi, joten vähän menee päällekäin, vaikka miten yrittäis... No, ei haittaa, ennemmin pitää ruveta funtsimaan jo pakkaamista ja sellasta!

KeepGoing 12+4
 

Yhteistyössä