Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Eipäs ole pitkään aikaan tullu kirjoteltua, lukemassa kylläkin joka päivä oon käyny, :hug: huonoja uutisia saaneille ja suurensuuret onnittelut hyvistä kuulumisista :). Parisuhde on semmosessa kriisissä että siihen meneeki sitten oikeastaan kaikki energiat töitten lisäksi..plaaaaaaaaaaaaah. Alan olla aika kyllästyny jatkuvaan tappeluun, joten kohta rupee riittämään ja joku kunnon miettimistauko ehkä paikallaan:mad:. Onneksi olotila on muuten kohentunut, iltasin välillä pukkaa huonoa oloa mutta se on merkki siitä että täytyy painua nukkumaan ja tissithän ne välillä ilmoittaa mukana kulkemisesta kipeytymällä niin pirusti ja vaatetta täytyy pitää päällä niin sisällä kun ulkona ennen nukuttiin toppi päällä nykysi pitkähihasta ja villatakkia :D.
Sitten ihaniin uutisiin: np-ultra käyty ja masussa oli kaikki erittäin hyvällä mallilla :) :heart: :heart:. pikkunen oli muutamaa päivää isompi viikkoihin nähden mutta LA pidettiin samassa. Nyt odotellaan rakenneultraan ensvuoden alussa :) ja seuraava neuvola ois tämän kuun lopussa.
Jatketaanhan masun kasvattelua :heart:(vaikka onhan tuota tuossa jo valamiinaki)mut ehkä se tuo vauvamasuki jossain vaiheessa näkys tuosta :).
 
Heips!!
Taustalla taas lueskellut. Pitänyt monta lertaa kirjoittaa, mutta aina vain jäänyt.. Saamaton olo jos ei muuta. Hyvä, että työt jaksaa hoitaa ( ps. ei kerrota, mut laiskotellut olen sielläkin :ashamed: ) Välillä on jo ihan hyvinkin energinen olo, mut sit on taas näitä päiviä, kun ei saa mitään irti...

JA taas sohvalle löhöilee...

ReVe Myyrä 12+6
 
Heissuli!
Ilmoittautuisin mukaan ryhmään:

LA. 5.5. Mi&Ma 26 / 1 / Tays / tyttöolo

Täällä viikkoja 14+ rapiat päälle. Nt-ultrassa käyty sekä kaksi kertaa neuvolassa. Ultran ja verikokeen perusteella riskiluvuksi saatu 1:120, joten lapsivesipunktioon mennään ensi viikolla...Eli tiedän, mitä käyt läpi Pilvilinna74. Pidetään peukkuja, sillä nuo ovat vain todennäköisyyksiä. Seula ei paljon kysele vaan se on armoton todennäköisyyksien summa. Suuremmat todennäköisyydet on saada terve lapsi :heart: Piinaviikot kohta edessä, mutta positiivisilla mielillä on mentävä, koska murehtiminen ja stressaaminen ei ole itselle eikä vauvalle hyväksi.

Voimahali kaikille odottajille!
 
Heipsan!

Joka ilta käyn lukemassa, mutta en vaan saa aikaiseksi kirjoitaa.

Pahoittelut Eleonoora86:lle :hug:

Täällä väsymys ei meinaa helpottaa ollenkaan, mitään ei jaksa tehdä. Töissäkin vaan haukottelen :ashamed: onneksi on ymmärtävät työkaverit! Nyt on tullut riesaksi myös kipeet rinnat..jotenkin tukala olo koko ajan, voi kyllä johtua tästä flunssastakin joka ei meinaa helpottaa ollenkaan.

Himona on tällä hetkellä mandariinit, niitä voisin syödä vaikka koko ajan :p onneksi ei kovin lihottavia ole!

Ensimmäiset liikkeetkin tunsin jo tällä viikolla :heart:

tigrumamma 12+3
 
Pilvilinnalle tsemppiä :hug: Vaikeita asioita, tuskaisaa varmasti odottaa. :( Mutta mitä oon lueskellut noita sikiöseulonnoista kärähtäneiden ketjuja, useinkin jopa "huonommilla" riskiluvuilla on tullut täysin normaalit kromosomit.

Eleonoora :hug:

Flunssaa oli jollakin? Mullakin oli kuukauden flunssa syyskuussa, pari viikkoa terve, ja TAAS nenä aivan tukossa pari viikkoa, nyt ehkä 5 pvää taas oireeton. Kahdessa ekassakin raskaudessa eka kolmannes on mennyt flunssassa, syynä juurikin ne turpoavat limakalvot...:headwall: NASOLIN on ollut mun paras ystävä :heart:

Kristiin ja masu 17+0
*poks* (enää pari viikkoa rakenneultraan, jei!):eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Ultrassa myös käyty. Meidän kystinen muodostelma diagnoosi osoittautui onneksi vääräksi. Meidän vauvalla siis kaikki hyvin ja 3 viikon painajainen on ohi. Voi luojalle kiitos tätä autuutta ja helpotusta! :heart: Meillä vauva näytti olevan 12+2 neuvolan rv:n 11+4 sijaan ja koska la heitti 5 pv niin täällä la silloin siirretään.

Risella: sun la pysyy neuvolan la:na jos sitä ei siellä siirretty. Se näkyy myös siellä äitiyskortissa todennäköisenä la:na jos se siirretään. Mutta sulla mennään neuvolan la:n mukaan. =)

Mulla säilyi kans toi Protaphane ja haetaan vaan oikeaa hoitovastetta. Polille taas 4 vk päästä ja rakenneultra onki sitte 17.1.13. Silmänpohjakuvaukseenki tuli taas kutsu vaikka ne kuvattiin viime vuonnaki odotusaikana sen 2 kertaa. No kuvatkoon nyt jos haluavat.

Mutta ihana päivä ja toivotaan hyviä tuulia kaikille! :heart:

-Tipe ja Saimi 12+2-
 
Pikaset morot! O/

PILVILINNALLE voimia tulosten odotteluun. Minäkin olen vuonna 2009 kärähtänyt seulassa, joskin turvotuksen vuoksi ja silloin sain lohtua tuolta "toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinnijäänneitä"-ketjussa. Siellä tosi moni tarina päättyy oikeasti hyvin, isollakin riskiluvulla! Omani oli 1/5 mutta sille raskaudelle ei tullut onnellista loppua.

SOKERIRASITUKSEEN varasin ajan... Jotenkin ärsyttää se mutta vauvan parastahan siinä ajatellaan. Mulla tosiaan painoa tulee raskauksissa paljon mutta kahdessa aikasemmassa ei ainakaan ikinä ole ollut ongelmia sokereiden kanssa. Jospa ei nytkään!

SYDÄNÄÄNET: Mulla on istukka just tuossa etuseinässä korkealla niin ettei meinaa sydänääniä saada kuulumaan millään! Eilen kävin ultrassa jossa eka katottiin maailman suloisinta vauvelia joka ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan ja sitten koitettiin kuunnella sykettä mutta ei vaan saa kuuluviin kuin sen istukan viuhunan. Varoitteli että tätä se tulee olemaan niin kauan kun istukka ei siirry...Nooh, samahan se kuuluuko vai ei kunhan lapsonen siellä hyvinvoi :)

Nyt töihin!

Bindi ja Tara 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Ihanaa perjantai aamua kaikille :heart:

Tänään aion ottaa päivän lunkisti, en tee ennen töihin lähtöä yhtään mitään mikä ei ole pakko :D Kuopus on nyt nukkunut kaksi yötä hyvin ensin 21-05/05.30-07.00 ja tänään heräsi vasta kuuden jälkeen, olo on kuin uudesti syntyneellä :LOL: Tosiaan kuopus on nyt 1v1kk ja nyt vasta syntymänsä jälkeen on nukkunut kokonaisia öitä, tähän asti heräillyt sata kertaa, onneksi jaksoin tuon viikon unikoulu episodin, helppoa ei ollut, mutta nyt se palkittiin :heart:

Omat olot on välillä tosi hyvät ja sit kun syö jotain mitä ei pitäisi, niin tulee toosi huono olo esim. olen kaksi kertaa lähiaikoina syönyt valkosipulivoipatonkia ja kummallakin kertaa tullut todella huono olo, pitäisköhän jo uskoa ettei sitä pidä syödä :ashamed:
Miehen sisko kävi eilen meillä ja oli ihan ihmeissään kun mun maha näkyy jo niin selvästi, minkähän jättimaha olen sitten loppussa, sitä innolla odottamaan :D

14+3
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille ja tarkempia tuloksia odotteleville tsemppiä piinaviikkoihin :heart:

Poksun nyt jo huomiselle valmiiksi eli POKS 17 + (tänään 16+6) :D

Eilen kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin - sydänäänet kuuluivat hienosti, tosin vauva karkasi koko ajan anturin alta ja ääniä saatiin metsästää aina uudelleen :) Painoa on tullut nyt lähtöpainoon kolmisen kiloa eli samoissa mennään kuin esikoista odottaessa. Mulla painonnousu tasoittui raskauden loppuvaiheessa ja välillä se jopa laski. Hemoglobiini oli ok, pissa puhdas ja verenpainekin oli hyvä. Seuraava neuvola onkin sitten vasta rv 23 ja silloin saa sitten kaikki KELA-paprut mukaan.

Supistuksia tuli eilen ensimmäistä kertaa! Varmaan 20 min supisteli illalla nukkumaan mennessä - kivuttomia olivat, mutta vatsa kovettui ihan selvästi. Esikoisesta harkkasupparit alkoi vasta joskus 30+ viikoilla!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuiku & Kirppu 16+6
 
Huomenta.

Ulkona oltiin jo lasten kanssa,ihanan kuiva keli,- 8 pakkasta=)
Viikonloppu kuluu isänpäivillä,herkkuja kahtena päivänä:p

Odottavan aika on niin pitkä,odotan kovasti ensi keskiviikko iltaa,np ultra silloin:D

Tilasin vauvalehden,9kk tarjous:)

Hienoa Tipe,että kaikki kuitenkin hyvin pienellä:heart:

Pilvilinnalle jaksamista vaikeaan tilanteeseen:hug:

Tervetuloa uudet:kiss:

petronella ja toukosalaisuus 11+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Halaus kaikille halausta tarvitseville <3

Emme ole edelleenkään kertonut raskaudesta kenellekään. Viime yönä näin unta, että kerroin raskaudesta naapurille (en ole koskaan ennen edes puhunut hänen kanssaan) :D Varmaan parin viikon sisällä kerromme lähipiirille, alkaa kyllä sen verran tämä "salaisuus" kuumottamaan!

Äitiyspakkaus ajateltiin ottaa, koska esikoisesta on kyse. Onhan se mukava muisto ja mitään tarvikkeitakaan meillä ei vielä ole joten tulee varmasti tarpeeseen.

Pahoinvointia ei onneksi enää ole ja ruoka alkaa maittaa edelliseen malliin, mutta alavatsaa on alkanut viime aikoina nippailla enemmän kuin aikaisemmin. Tosin eilen ja tänään kun nippailua ei ole ollut, olen ollut kuin tulisilla hiilillä että "missä vika". Liikeitä odottelen jo kovasti mutta saas nähdä miten näin ensikertalaisena ne liikkeet erotan tavallisista mahan lorinoista. Teillä joilla liikkeet jo tuntuu, missä kohti ja mihin vuorokaudenaikaan tunnette ne parhaimmin?

Rakastan joulua ja jouluruokaa, mutta olen alkanut miettiä että mitä kaloja tässä uskaltaa syödä. Silakkarullat himoittaisi, mutta voikohan niitä syödä? Miten te muut aiotte jouluruokien kanssa menetellä?

PikkuinenTiikeri 13+1
 
Moikka kaikille!
Tosi harvoin tulee kirjoiteltua....tiistaina kävin siinä kontrolliultrassa, kun pari viikkoa sitten nt ultrassa oli se suurentunut virtsarakko. Nyt oli kuitenkin kaikki hyvin ja kivi vierähti sydämeltä.
Väsymystä on täälläkin ihan järkysti....

Raskaudesta en ole kertonut kenelläkään. no kohta alkavat kyselemään kun alkaa näkyä. Ruoka ei oikein maistu....
äitiyspakkauksen otan vaikka onkin jo kahdeksas lapsi, kiva saada tällekin uutta.

Miia ja rv 14+0. On muuten ihan poikaolo.....
 
Mä ainakin aion syödä ihan kaikkia jouluruokia. Sillejä ja silakoitahan saa syödä, kunhan ei joka päivä niitä vedä, joten hyvin voi jouluna niistä nauttia. Mun mielestä. (Mun äiti tekee aina tusinaa eri silli- ja silakkavaihtoehtoa, en todellakaan aio jättää niitä maistelematta.) Aion myös syödä äidin itse graavaamaa lohta. Eikun niin, no maksalaatikon jätän väliin, se kun kuuluu meillä myös muiden laatikoiden kanssa joulupöytään. Ai että, tulee kauhea nälkä kun ajattelen lanttulaatikkoa, rosollia ja kaikkia muita herkkuja, kuola valuu ihan Homer Simpsonina.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing ja mamsen
Jouluruokaa syön kaikkea muuta kuten ennenkin paitsi graavilohta. Sen jätin viime raskaudessakin jouluna väliin. Vaikka kai sitäkin voisi syödä kun isäni sen itse tekee, mutta varmuuden vuoksi saa jäädä väliin. Viimeksi mies hankki mulle heti graavilohta kun kotiuduttiin synnäriltä :D Maksalaatikko ei meillä kuulu joulupöytään enkä siitä tykkää kyllä muutenkaan.

Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa - esikoisen pakkauksestakin on jäänyt paljon käyttämättä kun vaatteet ovat olleet liian isoja tai leveitä meidän sirolle neitoselle. Esim. talvihaalari oli aivan liian iso elokuussa syntyneelle ja tänä talvena se on jo turhan nafti. Josko se olisi sopiva sitten tälle kevätvauvalle ekana talvena...

Liikkeet tuntuu tuolla alavatsalla - kohtu on vielä sen verran pieni että vauva löytyy vielä aikas alhaalta, joten siellä ne liikkeetkin tuntuu. Iltaisin tuntuu eniten kun rauhoittuu paikalleen tv:n tai kirjan ääreen. Mutta nyt on kyllä alkanut tuntua päivisinkin töissä istuessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuinenTiikeri
Nyt tuntuu, että aika onkin mennyt nopeesti, kun aloin miettii että 12 viikkoo nyt täynnä. Se tietää sitä, että kauaa ei tarvi odotella ekojen liikkeiden bongaustakaan, kun olen ne edellisistäkin aikasin tuntenu =)

Kohtahan on jo joulu ja joulusta ei oo enää pitkä matka esim. äitiysloman alkuun, eiks niin :D

Ja töistäkin sain hyviä uutisia, pyysin ja sain siirron ehkä aavistuksen "turvallisempiin" työtehtäviin. Se tapahtuu joulukuun 3. päivä, eli ihan kohta.

Onko muille muuten sanottu neuvolassa, että yövuoroja ei suositella raskaana oleville? Mulle näin sanottiin, mutta meinaan niitä kyllä tehdä niin pitkään kun pystyn.

29.11. on lääkärineuvola, keskustellaan lääkeasioista. Mulla kun on ennen raskautta ollut vti-estolääkitys ja nyt se on tietty tauolla. Nevolatäti sanoi, että sitä voisi mahdollisesti alkaa syömään taas rv 16 eteenpäin, mutta enpä tiedä. Toisaalta mulla ne tulehduksetkin nousee samantien ylös munuaisiin, että siinä mielessä lääkitys on hyvä...

Niin joo ja 10.1. on rakenneultra ja me ootellaan sitä jo kovasti! Meinattiin nyt ensimmäistä kertaa kysyä sukupuolta, jännää:xmas:
 
Ekassa ultrassa käyty. Pikkusella kaikki hyvin :heart: Siellä se ponkas kohdun seinämistä vauhtia. Laskettu aika muuttui 24.5.12 Eli kolme päivää eteenpäin.Tänään siis tasan 12 viikkoa :heart: Sikiöseulat otettiin pitkän pohdinnan jälkeen ja tulokset oli hyvät :)

Aurinkoista viikonloppua toverit!!

MariArvo ja pikku-c 12+0 POKS! :heart:
 
KeepGoing mulla on nyt joulukuun puoleen väliin asti pelkkiä yötöitä, 7 yötä töitä ja perään 7 vapaata. Puhuin asiasta aiemmin neuvolantädille, mutta hän ei kommentoinut asiaa mitenkään. Että kaipa nuo ovat ihan sallittuja :D ensimmäinen yö takana, heräsin ekan kerran jo puoli yhdeltä mutta päätin etten varmasti nouse vielä ylös kun unta oli takana vasta 4,5h.

Neuvolalääkäriä en ole vielä edes tavannut, käytiin siinä varhaisraskauden ultrassa niin neuvolantäti sanoi että se korvaa yhden normaalin neuvolalääkärin vastaanoton.

Jouluruoat kummittelee kovasti mielessä, olis niiiiin kiva paistaa jo nyt pieni kinkku ja herkutella. Graavilohta en syö muutenkaan eikä maksalaatikko kuulu meidän joulupöydään niin selviän helpolla :D Onneksi lanttu-ja porkkanalootat ovat sallittuja sekä se kinkku..nams..*slurps*

Vauvelista tietää minun 2 parasta ystävää, joista toinen on serkkuni sekä osa työkavereista. Miehen sekä minun vanhemmille laitetaan jouluksi kortti, jossa Papunen kertoo saapumisestaan ultrakuvan kera. He eivät siis vielä tiedä asiasta mitään :) Onneksi ei ole enää pitkä aika jouluun..

-Tikimi ja Papunen 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Huomenta!

Oli tarkoitus tulla eilen poksumaan, mutta olin niin poikki, että simahdin kuopusta nukuttaessa ennen yhdeksää :D Touhuttiin eilinen päivä ulkona, kun oli niin upea ilma, aurinko paistoi ja muutama aste pakkasta. Neljä kertaa mentiin pihalle, käytiin vaan välillä syömässä sisällä. Samalla pyöritin pyykkirumbaa pesutuvalla, kun meidän oma kone otti ja hajosi. Ihanalla ajoituksella, joku viikko sitten meni myös auto lunastukseen :mad: Rahan menoa riittää...

Käytiin menneellä viikolla kuopuksen kanssa jumpassa ja meidän ope kysyi, onko meille tulossa vauva :D Saatiin paljon onnitteluja :) Masu on ihan mahdottoman kokoinen viikkoihin nähden, varsinkin illasta. Ekassa raskaudessa en varmaan näyttänyt tältä edes puolivälissä...

Meilläkin pidetään isänpäiväjuhlia kahtena päivänä. Mies on töissä sunnuntaina, joten oma isänpäiväaamu on tiistaina. Ollaan suunniteltu lasten kanssa herkkukakkua. Saa nähdä milloin päästään anoppilaan isänpäivävierailulle (n.120km), kun ei ole autoa... Mun vanhemmille sitten sunnuntaina.

Liikkeiden tuntemisesta
, aiemmissa raskauksissa olen huomannut ekat liikkeet illalla sängyssä. Olikohan edellinen raskaus, kun mulla oli istukka etuseinämässä, ja silloin ne liikkeet tuntui "selän" puolella. Nyt olen iltaisin kuulostellut, joko tuntuisi ensimmäisiä hipaisuja, mutta ei vielä.

Liitoskivuista, eilen iski joku ihme polte häpyluun kohdalle vasemmalle puolelle, ei kärsinyt sillä kyljellä nukkua ollenkaan. Kaikki aiemmatkin kivut on olleet vähän toispuoleisia, vasemmalle särkee enemmän. Outoa.

Tsemppiä Lakka87:lle parisuhdekiemuroitten kanssa :hug: Välillä voi tosiaan miettimistauko/ välimatkan ottaminen tehdä hyvää suhteelle. Meillä on riidat vähentyneet huomattavasti, kun ollaan puolet vuodesta eri osotteissa :LOL: Toki välillä jostain tulee erimielisyyksiä, mutta ne on yleensä saman viikon aikana sovittu.

Mi&Ma:lle voimia piinaviikkoihin ja tuloksien odotteluun. Toivottavasti tulee hyviä sellaisia :)

Ihanaa, että -Tipe- ja miiak75 saitte hyviä uutisia ultrassa :heart:

Täytynee suuntailla pikku hiljaa ovesta lumileikkeihin vielä, kun siihen on mahdollisuus. Huomiselle on luvattu vesisadetta...

Cherrie_ 11+1

 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa. Ulkona oltiin aamusta jo,kohta ruokaa ja sitten vanhimman kanssa tallille,sieltä sitten minun vanhemmille isänpäiville:heart:

Eilen illalla tuli kamala huimauskohtaus,oli yölläkin kun nousi vessaan ja tänä aamuna: /
Epäilen niskoja tai sitten on jotain tekemistä verenpaineen kanssa...

Aamuyöllä olin hereillä,kun pienin lapsista hiippaili,en sitten heti saanut unta ja olin kyljellään sängyssä,niin tunsin alamahalla tosi alhaalla selvän töytäisyn,oon vähän ymmällään,viikkoja vasta vähän,että voisko oikeesti olla vauvan liikkeitä:whistle:

Jouluruuista: taidan jättää väliin maksalaatikon ja graavilohen ja lanttulaatiikkoa maha ei kestä.Täytyy vähän kuulostella miten rosollin kanssa käy,jos oikein pistää närästämään,niin jättää senkin sitten.Kinkun syöntiä odotan innolla ja joulutortut:p

petronella ja toukosalaisuus 11+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Alotin eilen tekemään pikkuisen joulua, laittelin jouluvaloja. Oih tuli niin ihanan tunnellmallista ja joulufiilistä :)

Nyt ei olekkaan sitten olossa kehumista, pyörryttää ja huimaa :O On ihan uutta minulle, muissa raskauksissa ei tällaista ole ollut. Mistä tällainen mahtaa johtua? Tietäisiköhän joku?
Pelottava olotila kun mihinkää ei uskalla lähteä, sohvalta kun nousee niin tähtiä vaan näkyy.

tigrumamma 12+5
 

Yhteistyössä