Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Ässämix, ed. raskaudessa oltiin mun rv 22 Kanarialla maaliskuussa, ihan hyvin meni reissu, raskaus ei tuottanut mitään ongelmia.

Tupasvilla, mullakin on alamahassa kaikenlaista kummallista tuntemusta ollut, välillä tuntuu varmasti ummetusvaiva, välillä kohdunkasvu- ja liitoskivut ja välillä myös ne mun supistukset. Toivottavasti helpottaa sulla pian!

Raskaasta työstä, kaikki raskaudethan ovat tietenkin yksilöllisiä, mutta kyllä sairaanhoitajat, perushoitajat ja lähihoitajat saati muitakin "raskaita" töitä tekevät ovat periaatteellisesti töissä aivan normaalisti raskauden ajan, jos raskaudessa ei ole mitään ongelmaa muuten. Raskaushan ei ole sairaus, kuten sanotaan, ja lähtökohtaisesti ei estä tekemästä em. hommia. En halua nyt mitenkään kenenkään mieltä pahoittaa tai aliarvioida vointeja mutta tarkoitan sanoa siis että ei ole automaatio että raskaana ollessa tällaisesta hommasta vapautettaisiin. Toki aivan eri asia on jos ilmenee esim uhkaava ennenaikainen synnytys tai tulee esim nosteluista selvästi oireita, jotka hankalia jne, voi ja täytyy saikkua hakea ja saada. Mutta siis etukäteen raskaus ei vapauta hoitotyöstä tai vastaavasta.

(.) tänään oli gyne, ja kaikki hyvin. Supistukset tuskin aiheuttavat gynen mukaan huolta kun kaksi täysiaikaista raskautta jo takana, eikä nämä edellisessäkään mitään kohdunsuulle tehneet. Joten aion olla huoleti. Mussukka näytti masussa jo kovin isolle näille viikoille :heart: Näytti täyttävän koko massun.....:heart:'

Kristiin 16+4
 
Viivimamma, halusin myös tulla tsemppaamaan, että mulla on kerran vuotanut reilumminkin verta, ja sen jälkeen noin viikon-parin välein aina pari päivää semmosta ruskeaa minivuotoa, ja ultrassa oli kaikki hienosti. Niin on varmasti sullakin!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivimamma
Huomenta naiset!

Täällä odotellaan lumisadetta alkavaksi, sitten ulos nauttimaan :)
Olo on ollut vähemmän väsy viime aikoina, ja olen tehnyt paljon kotihommia ja lisännyt treenaamisen määrää pikku hiljaa. Juoksulenkille en ole vielä ehtinyt, kävellessä liukastuminen ja nurin lentäminen pisti odottamaan parempia ilmoja. Mutta nyt on ilmestyneet kiusaksi supistukset mullakin. Niitä tulee aika paljon päivän mittaan. Eivät ole kipeitä, mutta napakka "kiristys" tuntuu. Häpyluukin on kipeytynyt uudelleen. Ei ole koko ajan kipeä, mutta tulee sellaisia särkyaaltoja kausittain. Nekään ei ole pahoja, en tarvitse särkylääkettä tms. Hieman vaan tympeää, kun alkaa näin aikaisessa vaiheessa, miettii millaiseksi ne ehtii paheta ennen toukokuuta. Huono olo jatkaa seurana edelleen, joinain päivinä iskee jo ennen puolta päivää, eikä asetu ennen nukkumaan menoa :x

Vauvauutiset kerrottiin viikonloppuna mun vanhemmille. Tai äiti kysyi hetken kumparetta katseltuaan :) Pari siskoa oli kuulemma jo kysellyt äidiltä, onko meille vauva tulossa :D
Reaktiot on olleet tähän mennessä positiivisia, saas nähdä mitä siskot ja heidän lapsensa tuumaa ensi viikonloppuna, kun nähdään isänpäiväkahvilla.

Elohiirestä, ei ole nyt ollut silmässä, mutta iltaisin saattaa nyhtää pitkin selkää ja jalkaterässä on ollut myös. Siis se ei pysy paikallaan niin kuin yleensä, vaan liikkuu. Ekalla kerralla luulin, että mulla on joku ihme ötökkä sukassa, hyi.

Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun porukka kasvaa :)

Nyt onkin jo pieni kerros lunta maassa, ihanaa! Ja lisää sataa koko ajan. Toivottavasti ei sula pois tällä kertaa...

Cherrie_ 10+4

 
Tervetuloa kaikille uusilla, tosi kiva kun on paljon porukkaa :wave:

Täällä lunta satelee, tai melko märkää tuo on, illalla varmaan musta maa taas :headwall: Tänään ajattelin lopetella tuon siivous urakan minkä eilen aloitin ja jos jää aikaa ja energiaa niin leivon korvapuusteja. Menen tänään töihin iltavuroon, niin täytyy katsoa mitä kerkeää, jos ei tänään ehdi niin huomenna sitten :)

Joulua odotetaan täälläkin jo innoissaan, naapuri on jo laittanut kynttelikön, mutta mä en taida vielä viittiä laittamaan.. ehkä parin viikon päästä :D Joululahjalistaa koittanut kartoittaa, lahjoja ei tule ostettua kuin lapsille ja kummilapsille, meillä ei ole ollut tapana ostaa aikuisilla lahjoja, yksi huolenaihe vähemmän :)

Tänään taas poksutaan tänään, nopeaa tahtia aika kuluu, kohta jo puoliväli :O Kovasti odotan että olot paranee niin paljon että voisi vaikka käydä jossain ravintolassa syömässä, ei tuo liha oikein uppoa vieläkään, vaikka olo onkin parempi =)
Toivon todella ettei minulle tulisi mitään kamalia liitoskipuja, kakkosesta oli tosi kamalat liitoskivut ja alaselkä sökönä, sitten 6 vuotta väliä ja kolmosesta ei ollut liitoskipuja/selkäkipuja, mutta mulla oli vasen polvi ihan toiminta kyvytön, nivel paukkui ja nesteytyi, autolla ajaminenkin oli lähes mahdotonta, kun joutui vaihdetta vaihtamaan :| Saas nähdä mitä tällä kertaa tulee riesaksi...

14+0 POKS!!!!!
 
Huomenia :)

Joku kyseli ikävistä kivuista nivusissa - mulla on niitä ollut nyt aina välillä varmaan parin viikon ajan.. Sellaista kurjaa vihlomista aina välillä. Muuten olo aikas hyvä - närästystä on yhä joka päivä, lääkityksellä se pysyy kuitenkin kurissa ja sen kanssa on oppinut elämään. Esikoisesta närästi vain pari viikkoa pahoinvoinnin loppumisen jälkeen, mutta tällä kertaa loppua ei näy!

Vauvauutiset kerrottiin tällä toisella kierroksella suhteellisen myöhään, mutta nyt asiasta tietää jo molempien vanhemmat ja aika moni ystävistä. Erikseen ei enää kenellekään ilmoitella, mutta kerrotaan kyllä kun tavataan. Tosin mahakin näkyy jo niin selvästi että asiasta ei voi enää erehtyä.

4 viikkoa vielä rakenneultraan - neuvola onkin taas torstaina. Pitääkin muistaa mittailla kotona verenpaineita, kun mulla on neuvolaverenpaine - oli myös esikoista odottaessa :) Kotona aina alhaiset verenpaineet, mutta korkeat neuvolassa :D

Liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän - eilen oli ensimmäinen päivä kun liikkeitä tuntui useamman kerran päivässä ja pidemmän aikaa kerrallaan :heart:

Joulua odotetaan täällä myös - kunhan vain tulisi sitä lunta! Kyllä se valkeus vaan tekee sen joulutunnelman :) Tällä kertaa esikoinenkin ymmärtää vähän enemmän joulusta kuin viime vuonna kun ikää oli vasta 4 kk. Joulukalenterikin on jo valmiiksi ostettu :) Lahjaostokset ovat vasta ajatuksen tasolla, mutta onhan tässä vielä aikaa!

Meidän asunto menee tällä viikolla myyntiin, joten nyt ollaankin sitten hieman odottavalla kannalla, milloin menee kaupaksi. Uutta ei osteta ennen kuin vanha on myyty, joten saa nähdä löydetäänkö uusi koti ennen kuin vanha menee alta : / Joulua vietetään onneksi vielä vanhan kodin rauhassa, muutto kun menee joka tapauksessa vasta ensi vuoden puolelle - kunhan ei kovin pitkälle keväälle veny! Ajatus muutosta viimeisillään raskaana tai kahden alle kaksivuotiaan kanssa ei paljon houkuta :D


 
En taas hetkeen ole kirjoitellut.

Huomenna olisi luvass np ultra :) jännityksellä odotamme miehen kanssa. ensi viikon tiistaina neuvola.

Väsymys alkaa ottamaan koville kun seisomatyössä olen ja asiakkaille pitäisi jaksaa olla iloinen ja vääntää hymyä naamalle. Jalkojen pakotus jatkuu edelleen sillointällöin, kuten tänään taas. Töihin pitäisi kohta taas lähteä, tuntuu vaan ettei jaksa kunän väsyttää ja jalat on nin kipeät. :(

Voi kumpa huomenna saataisiin hyviä uutisia ultrassa kiin ehkä tästä taas piristyisi. :)

Mullaki. on tuntunut nivusissa ja alavatsassa välillä sellaista pienä kipistelyä, ainaiin se vähän rauhoittaa että kyllä siellä pikkuinen on ja kohtu kasvaa :)

Itsekkin odotan joulua, ihana kun se osuu ma ti ke tänä vuonna. Toivotaan vain että saisi nyt vapaaksi miehen kanssa nuo 5 päivää :)

Nyt syömään eiliset makaronilaatikon jämät ja sitten töihin!

11+3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Lumiset tervehdykset kaikille! Aika hienosti ollaan pärjäilty ja monet meistä alkaakin olla toisella kolmanneksella :)

Verenvuodoista: mulla ei ole ollut mitään vuotoja missään vaiheessa tässä raskaudessa. Ei ollut edellisessäkään, ennen kuin pari pv ennen keskenmenoa alkoi tulla pientä tuhrua. Siksi ajattelisin että jos niitä vuotoja on vähän väliä, ei ole niin vaarallista, verrattuna siihen jos yhtäkkiä alkaa tiputella. Jostain luin että verenvuodot voi johtua esim. istukan sijainnista, että olisi lähellä kohdunkaulaa ja siitä cervix sitten ärtyy helposti vuotamaan.

Kertomisesta: olen uskaltautunut kertomaan vasta kahdelle kaverille. Nyt tuntuu siltä että suurin osa saa huomata sitten omia aikojaan, jos ovat huomatakseen. Viikonloppuna kävimme vanhempieni luona eivätkä he ilmeisesti hoksanneet mitään outoa (huh!). Nyt olisi tarkoitus seuraavan neuvolan jälkeen laittaa heille np-ultrakuvasta tehty kortti, asuvat sen verran kaukana, ettei siellä kovin usein pääse käymään.

Tuntuu kyllä että mua on huijattu. 14. raskausviikko menossa ja nyt vasta oon alkanut oksennella!! Ekojen 12 viikon aikana yrjösin tasan 2 kertaa, mutta nyt olen viikon aikana keskustellut posliinibussin kanssa jo kolmesti! Pitäisi kai olla kiitollinen että yrjöttää, siitä ainakin tietää että vauvalla on varmasti kaikki hyvin. Mutta miksi tämä on alkanut vasta nyt!

Muuten olo on ollut lähes normaali. Turvotus on loppunut ja sen alta paljastui ihan mun tavallinen kroppa parin lisäkilon kera - ei mitään vauvamahaa vielä(kään)! Paino on pysynyt tosi tasaisesti 56 kilossa viimeiset kolme viikkoa. Ainoa ulkoisesti epäilyttävä asia on nämä hervottomat ryntäät, ihan kuin olisin käynyt Tallinnassa hakemassa silikonit! Mies jaksaa niitä hämmästellä joka ikinen päivä :whistle:

Tsemppejä kaikille, seurailen täältä taustalta kuulumisia!

puputyttö ja Pentu 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
12+0 Poks:heart: Perjantaina ultra 10.30, JÄNNITTÄÄ :) Toivottavasti toukka on olemassa vielä, on ollu niin pitkä tää aika kun ei oo käyny varhaisultrissa enkä oo ees dopplerilla kuunnellut. Toivotaan että siellä sydän pamppailee muulllakin kuin äipällä :)

Sairasloma selästä jatkuu vielä viikon, sitten menen töihin vaikka väkisin :)

Jaksuja kaikille :cool:
 
Heipähei pitkästä aikaa! Täällä alkaa masu kasvamaan ja alun turvotus on kadonnut. Eipä tarvii kenenkään enää katsella siihen malliin, että onpas tuo akka päässyt lihomaan :D Oloista sen verran, että hetken tosiaan tuntui jo siltä ettei tarvii käydä enää posliinia halailemassa, mutta niimpä ne pahoinvoinnit vaan paukkas takas ja yrjö lentää joskus viiskin kertaa päivässä :D Töissä on kovin tuskaista olla vaikka kaikki tästä raskaudesta tietääkin, mutten kamalasti haluais mitään erikoiskohtelua.. Ens viikolla niskaturvotus-ultra, toivottavasti siellä on kaikki kunnossa! :)

Jaksamisia kaikille näihin pimeisiin iltoihin :)

Citrus86 & vielänimetön 11+3
 
supistuksia tuntuu täälläkin päivittäin. Ne on kuitenkin kivuttomia ja edellisistä raskauksista tiedän et mun kohtu on vaan todella supistusherkkä eikä ne supistukset aiheuta mitään kohdunsuulla.

liikkeitä oon nyt bongaillut joka ilta ja oon aika varma et vauva se on joka siellä hipsuttelee :heart: olettaisin et istukka on varmaan tälläkertaa sit taas takaseinässä kun näin aikaisin tuntuu, mut sen näkee sit ylihuomenna kun vihdoin on se ultra :)

Kävin tänään lääkärineuvolassa. Ketoaineita ei ollut onneksi enää pissassa eli säästyn tippaan joutumiselta. Onneksi. Ei nyt millään olis varaa maata sairaalassa, just tuli lasku edellisestä vierailusta. Pahoinvointi vaivaa siis edelleen :( tosin oksennus lentää enää noin 3krt/vrk eli huomattava parannus aiempaan. Paino on edelleen miinuksella lähtöpainosta 2kg vaikka kumpare alavatsalla on kovasti kasvanutkin. Lääkäri otti papan kun edellisestä on 1,5v aikaa ja kuunteli sydänäänet :) Siellä se jumpsutti +160 :)

joulujutuille en oo vielä pystynyt uhraamaan ajatustakaan. Pitäisi kyllä ettei tuu kiire, mutta nyt tuntuu että kaikki energia menee vaan siihen et saa lapset jotenkin hoidettua. Ruokakaupastakin oon juoksenut äkkiä aina vaan välttämättömimmät. Glögistä oon vähän haaveillut mut en oo uskaltanut ostaa koska en halua ikinä oksentaa glögiä ettei mee mielikuvat pilalle. Liian monta ruoka-ainetta on joutunut jo oksentamisen myötä kammo-listalle. Toivotaan et jouluun mennessä helpottaa ja pääsen nauttiin jouluherkuista :)

Nuppunappi ja poikanen 12+2
 
Moikka moi taas pitkästä aikaa :)
Ekanan tuuletan: EI PAHOINVOINTIA TÄNÄÄN!!! JEI! :D
Täällä on aloitettu työt uudessa työpaikassa, nyt toka viikko menossa, ja sielläkin kerrottu raskaudesta. Mun on pakko sanoa, ihan paras työpaikka: Onniteltiin vaan kovasti, eikä yhtään haitannut,että olen jo aloittaessa raskaana, ja melkimpä heti kättelyssä ilmoitan jääväni lomalle sitten puolenvuoden päästä.

Ihanaa olla töissä, ehtikin vierähtää useampi vuosi lähes pelkästään kotona, joten vaihtelu tekee terää :) Tässä kävi vielä täydellinen alanvaihdos, ja ainakin nyt koulutus vaiheessa näyttäisi siltä, että se oma ala on nyt löytynyt :) Tästä on sitten loman jälkeen hyvä jatkaa :)


Lähtöpainosta on noustu varmasti ihan hirvittävän paljon, en ole edes puntarille uskaltaunut. Omat vaatteet ei enää mahdu, äitiyshousut on saanut jo ottaa käyttöön. Onneksi oli vielä yhdet jäljellä, ehdin nimittäin kesän aikana myydä kaikki odotus ja vauva tavarat :D Viikonloppuna pitää lähteä vähän shoppailemaan uusia kamppeita itselle :)

Mutta iltahärdelliä selvittämään.

Kakaravaara ja yllätys (joka edelleen lähes kaikille salaisuus) 13+1 :heart:
 
Moi taas, pitkästä aikaa! Ihanan paljon tullut tänne taas juttua ja uusia kirjoittajiakin vielä mukaan =)

Verenvuodoista:
Mulla vuotoja ollut np-ultran jälkeen eli nyt kolmen viikon ajan. Pientä "tuhrua" tullut silloin tällöin, välillä päiviä kun ei mitään. En tiedä mistä johtuu, lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa.. Toukalla silti kaikki hyvin, liikkuu ja sydänäänet kuuluvat. Ärsyttäväähän tää on ja välillä pistää mietityttään, että onko kaikki sittenkään hyvin. Mutta ei auta murehtia, toivottava vaan parasta:heart:

Kivuista ja muista tuntemuksista:
Mullakin ollut noita vihlaisuja, ovat aika ilkeen tuntuisia! Nivuskipua myös. Vatsa myös tuntuu sellaiselta "pinkeältä", osittain johtunnee ummetuksestakin :x Viime viikon aikana tuntunut jänniä hipaisuja, en tiedä ovatko liikkeitä vai mitä? Kovasti kyllä odottelen, että liikkeet alkais tuntua kunnolla :heart:

Kertomisesta: Me ollaan nyt kerrottu lähimmille sukulaisille ja ystäville. Minä kerroin myös tänään viimeisille läheisille työtovereille. Kaikki ovat ottaneet uutiset niin onnessaan vastaan, aina tippa linssissä itselläkin kun asian saa kakistettua ulos. Monelle tullut myös "yllätyksenä", kun ovat ajatelleet ettei me enää mitään lasta edes tehdä :D Ollaan oltu miehen kanssa 13 vuotta yhdessä, niin siinä on varmaan jo läheisten vauvahaaveet karisseet monta kertaa! :p

Tiivi-Taavi:
Mulle saa muuten päivittää synnytyssairaalaksi TAYS/VAS
, katsotaan kumpaan sitten aikanaan päädyn.

amon & piskuinen 14+4
 
Pahoinvointi: On niin pahaolo etten voi edes lukea muiden raskausjuttuja kun oksettaa. Iltaisin on erittäin huono olla. Luen kunhan tämä helpottaa. En malttaisi odottaa :)
Verenvuoto: 13 viikkoon saakkaa oli rusehtavaa ja ennen punertavaakin vuotoa jatkuvasti. Kerran tuli verta pikkuhousunsuojallinen ja pelästyin pahasti. Kävin heti yksityisellä tutkimuksissa ja kaikki oli täysin kunnossa. Ongelma olisi ollut jos vuoto olisi tullut kohdussa mutta vuoto tuli kuulemma muualta joten se on vaaratonta eikä vaadi edes seurantaa. Olin helpottunut. Vauva kasvaa täysin päiviään vastaavalla koolla, eikä niskaturvotusta tms. Vuoto ei siis aina eikä useastikkaan ole paha asia. Asia huoletti senkin takia että edellinen raskaus päättyi viikko plussatestin jälkeen. Luulin että tämäkin on menoa. Oireet eivät kuitenkaan olleet samanlaiset missään vaiheessa. Nyt 13+0
 
Ihanasti teidän kommentit vuodoista piristi mun mieltä:)

Ar-ultrassa kun kerroin vuodoista, ei lääkäri osannut oikein sanoa mitään.. Ainoa että ei tule kohdusta, eli kaiketi hyvä juttu:)

saimme pari päivää sitten ilouutisia:) muutamme isompaan asuntoon joulukuussa:) rivitalo jossa iso piha ja paljon tilaa tulevalle lapselle temmeltää ja toivottavasti toiselle ja kolmannelle... Yms.
Toivottavasti saisin ainakin toisen heti perään:) mulla ja mun siskolla 1 vuosi ikäeroa ja ollaan niin lähekkäisiä:)
Ja sit meillä on ihana mastiffin pentu myöskin tuomassa arkeen iloa <3
Tänään 11+1 ja tasan viikko np-ultraan.
Onko teillä muilla lemmikeitä ja kuinka lemmikki-vauva-arjen yhdistäminen on onnistunut? Onko ollut mustasukkaisuutta?
 
FB-ryhmä on SALAINEN.

Yv:tä -Lily-:lle, Jasmin12:lle, Pilvilinna74:lle, tai -Tipe-:lle

Kaikista helpoin kun lähetät linkkinä oman fb-sivusi niin sen löytää helpoiten.
Hyväksy kaveri pyyntö jonka jälkeen saat kutsun ryhmään.
 
Viivimamma meillä oli muksujen vauva-aikoina kaksi leonberginkoiraa. Narttu oli innoissaan vauvasta ja mukana touhotti "hoitamassa" :heart: Uros kävi vauvan kotiintullessa haistamassa ja totesi varmaan, että "ei oo syötävää, ei siis oo mulle" :D Molemmat makoili nätisti lattialla ja vauva vieressä viltin päällä. Porukka joskus kyseli, että miten me uskalletaan pitää niin isoja koiria, kun on pieni vauva, mutta mikäpä tuossa. Lenkit sujui hyvin sekä vaunujen vierellä että metsässä, jolloin vauva kantoliinassa. Koskaan ei ollut mustasukkaisuutta.

Nyt meillä on kaksi sekarotuista ja uskon, että ihan ok nytkin mennään. Eivät ole olleet paljoa tekemisissä vauvojen kanssa, mutta sittenhän tottuvat :)

Tietysti pitää muistaa myös se oma aika myös koiran kanssa, mulle ainakin teki hyvää käydä välillä ulkoiluttamassa koirat niin, että mies vauvan kanssa kotona. Ja kaikki leikkimiset ja treenaamiset tietty :)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivimamma
Kurjaa kun toisille pahoinvointi palailelee vielä suuremmillakin viikoilla, toivotaan että on ohi menevää, jaksamia paljon :heart:

Liitoskivuista eilen töissä huomasin että jotain tuntemuksia tuli lantion seudulle, ei ollut hyvä istua, mutta seisominenkin tuotti tuskaa, voi kökkö jos niitä kipuja alkaa tulla, mitenköhän sitä kykenee töissä olemaan :( Toisaaltaan mulla ei ole kuin noin 20-25h viikossa töitä eli 3-4 päivää, joten huili päiviäkin jää ja niin koeaikani päättyi eli nyt olen pysyvästi talossa työntekijänä :D

14+1
 
Huomenta!

Täällä taas poksutaan 13+0<3
pahoinvointikin on jo vähäks aikaa häipynyt, saa nähä millo takaisin tulee.
Täälläkin on päivittäin supistuksia, onneksi ne on kivuttomia.. Saa nähä kuinka voimakkaita supistukset on toukokuussa:D

Onko teillä monella ollut se sisätutkimus? Itsellä se on ensi viikolla, ois mukava tietää vähän että kauanko siinä menee, voiko vahingoittaa sikiötä?

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!:)

attol- ja toukka 13+0<3
 
Viivimamma meillä on novascotiannoutaja ja tosi hyvin on esikoisen ottanut vastaan. Sairaalassa pidettiin vauvan sängyssä harsoliinaa, jonka mies vei jo etukäteen koiran nuuskuteltavaksi. Kotiin tullessa annettiin koiran mennä rauhassa katsomaan vauvaa - hieman tuo ihmetteli että mikä se tuo on :) Parina yönä ihmetteli että miksi täällä valvotaan, mutta sen jälkeen ei enää välittänyt yöheräilyistä. Vahti vauvaa kun tuli vieraita ja he ottivat syliin - kävi vieressä varmistamassa että osaavathan varmasti :heart: Nyt kun vauva on vauhdikas taapero niin kärsivällisesti jaksaa halailua, taputteluja ja välillä karvojen repimistäkin kun ei kukaan ehdi väliin. Halutessaan pääsee alakertaan omaan rauhaan kun ei hermo kestä :) Vaunujen kanssa oppi kulkemaan nopeasti lenkillä.

Esikoista odottaessa pahoinvointi oli voimakasta heti plussasta jonnekin viikolle 14 - taisin olla sairaslomalla jo rv 6. Tällä kertaa pahoinvointia oli myös ja se alkoi ennen plussaa, mutta ei ehkä ihan niin pahana - tällä kertaa pahoinvointi helpotti joskus rv 13, mutta närästys on pitänyt olon suhteellisen kurjana myös sen jälkeen. Nyt pahaa närästystä on onneksi lähinnä iltaisin - omeprazol lääkitys pitää sen päivisin kurissa.

Huomenna neuvolaan :) Saa nähdä kuinka paljon on paino noussut - viime neuvolassa nousua oli lähtöpainosta 1kg. Esikoisesta tuli painoa 14kg ja kilot karisivat kyllä helposti synnytyksen jälkeen. Nyt toivoisin että pysyttäis n. 10kg - katsotaan miten käy...

Sisätutkimus oli mulla viimeksi kun oli lääkärineuvola - siinä meni ehkä 5 min ja ei vahingoita sikiötä. Lääkäri tarkastaa kohdunkaulan tilanteen ja tunnustelee munasarjat ym.


Tuiku & Kirppu 16+4

 
  • Tykkää
Reactions: Viivimamma
Mulle plumpsahti eilen mahakumpu! Mahtavaa! Vähemmän mahtavissa uutisissa: kokopäiväinen paha olo palasi maanantaina ja näyttäisi olevan tänäänkin seurana. Voi näätä. Neuvolakirjassa luvataan, että "15:nnellä viikolla raskausoireet vähenevät, ruumis on tottunut hormoneihin" - YEAH RIGHT. No mutta, voisi olla huonomminkin, tänään herätessä sentään Obama oli vaalivoittaja.
14+3
 
Täällä yksi tuleva isoveli (2v.) on innostunut antamaan vauvalle haleja ja pusuja :heart::heart::heart: Ja kyselee missä on luukku, josta vois kurkistaa vauvaa :heart: Kovalla innolla siis odotetaan tulevaa sisarusta, kaksi vanhinta lasta juttelee päivittäin keskenään vauvasta :) Miettivät tuleeko sisko vai veli jne.

Ulkona ollaan touhuttu oikein urakalla nyt, kun aamupäivän on ihanan energinen olo. Tänään käytiin pulkkamäessä, ei onneksi ollut yhtä märkä keli, kuin eilen. Lumilinnaakin alotettiin rakentamaan, katsotaan jos jaksaisi illasta mennä jatkamaan, kun on vanhinkin lapsi tullut koulusta.

Eilen illalla iski ihan hirveä kuvotus juuri ennen nukkumaan menoa, piti mennä varmuuden vuoksi vessaan, kun tuntui, että tulee ylös. Ilta illalta on olo pahentunut, vaikka syön kaksi iltapalaa iltaruoan jälkeen. Tuntuu, ettei se syöminen auta enää illalla ällötykseen.
Tsemppiä kaikille wc-ankan ruokkijoille, toivottavasti olot alkaisi helpottaa pian!

Onnea kaikille uuden asunnon/ työpaikan saaneille :flower: Ja tietysti myös hyviä ultra/ nla-kuulumisia saaneille :)

Cherrie_ 10+5

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Kuulostaa suloiselta, Cherrie :)) Minulla taas vanhempi lapsi (kohta 8v) ei ole vielä äkännyt mikä on meiningin nimi. Tosin sitä olen jo pitemmän aikaa hänelle hokenut, kun hän on alkanut riehumaan tai yrittää juosta päin, että vatsaani et saa koskea. Mutta eipä hän ole kysellytkään, että miksi ei saa koskea? Vaikka tavallisesti hän on hyvinkin tiedonhaluinen tapaus.

Siksi en halua hänelle vauvasta vielä mitään sanoa, ettei hän "kantele" sitä esim; vanhemmilleni. Heidän ei tarvitse tästä asiasta tietää vielä yhtään mitään pitkään aikaan. Heidän suhteen varsinkin on jonkinmoinen stressi ja huoli, että mitä he mahtavat tähän tulokkaaseen suhtautua. Koska he ovat esim; sitä mieltä, että me emme ole tarpeeksi kuria ja rajoja ekallekaan pitäneet ja hän on siksi niin menevä tapaus. Syy ei todellakaan ole tuo, vaan se, että hänellä on ADHD. Ynnä kaikkea muutakin pientä he ovat meille sanoneet liittyen ekaan lapseemme. Siksi luulen, että he eivät kyllä taatusti riemastu, kun huomaavat aikanaan, että kappas olen raskaana tai sitten pitää pukeutua kevättalvella mahdollisimman löysiin vaatteisiin ja sillä piilottaa koko kasvava vatsa :)) Toivon myös kovin ( jos tämä raskaus menee loppuun asti ) että he eivät syrji pientä. Kun tuntuu, että eka lapsemme on heille niin tärkeä ja rakas murulainen, että oksat pois.

Tupasvilla ja mutukka rv.10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Mut saa poistaa listalta. Ei tule meille toukovauvaa.

Tänään mentiin np ultraan ja kätilö ei löytänyt pikkuista. sitten jouduin miehen kanssa odottaa käytävällä yli tunti että päästiin lääkärille joka totesi että tuulimuna.

lääkkeellinen tyhjennys edessä perjantaina.
 

Yhteistyössä