Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Jee, mullakin tänään vihdoin 12 viikkoa täynnä!

Mulla tuo np-ultra tehtiin ensin massun päältä, mutta ilmeisesti ei saanut tarpeeksi tarkkaa kuvaa, niin sisäkautta sitten lopulta.

Rakenneultra-aika meilläkin on tammikuun alkupuolella. Mennään erikoislääkärille, koska miehellä on leikattu pienenä sydän ja haluavat jo ultralla tutkia, näkyykö pienen sydämessä mitään poikkeavaa, kun voi olla perinnöllistä. Hyvä, että tutkitaan.

Meille pitäis kanssa nuo veriseulojen tulokset tulla postissa varmaan tän viikon aikana. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Tänään ei ole tarttenut käydä halailemassa pönttöä kertaakaan. Ihanaa!

Laitoin eilen Tipelle viestin. Nyt mäkin jo uskaltaudun facebook-ryhmään mukaan. Kunhan vain Tipe ehtii homman hoitaa =)

Mukavaa viikon jatkoa!

ruppu ja sintti 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Mulla on jääny tää kaksplus vähän taka-alalle, ku töissä ei vielä tiedetä ni ei viitti täällä sen enempää hengailla :D ja uuteen kämppään pitäis tulla netti tänään viimeinkin!

Tulin nyt kuitenkin poksumaan, sillä tänään tulee täyteen 17+0 :)

Jouluruoista sen verran, että mullakin varmaan jää tuo paljon rakastamani kylmäsavulohi välistä. Lohta on kyllä tullut syötyä sekä keittona että grillattuna ja kaupan tuoretiskiltä salaatissa.

Mäkään en niin tarkka noitten suositusten mukaan ole, maksasta en välitä muutenkaan. Olikohan se Amon vai kuka kenen ajatukset täsmäs omieni kanssa eli tyhjiöpakatut kalat, pästöroimattomat tuotteet ja ja mitäs muuta oonkaan nyt vältellyt.

En välttämättä muitakaan tuotteita syö saman verran, mutta en ole ehdoton kieltolistallekaan pistänyt.

Puol väliä kohti mennään ja kovaa!

terkuin, Simppu + pötkis 17+0
 
Mulla tuli eilen TYKS:sta kirje, saatiin puhtaat paperit kans verikokeista.

Maha on vähän pinkeenä, kiva kun se on jo vähän sellainen raskausmaha, eikä vaan löllyrä. Pahoinvointia ei ole edelleenkään, ei oloja minkäänlaisia. Vihloo toisinaan jostain tuolta nivusista tai jostakin.

Viikot menee niin hurjan nopsaan, kohta siirryn jo toiselle kolmannekselle!! :)
Viikot menee nopsaan senkin puolesta et kohta tulee veronpalautukset ja sit pääsen käymään ikeasta hakemassa sellaisen vaatelipaston :) Saa pikkuset vaatteet kuriin ja järjestykseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa.Ultrassa käyty ja kaikki oikein hyvin,pikkuinen heilutteli jalkoja ja käsiä ja teki kuperkeikkoja:heart:Laskettu aika pysyi samana,niin arvelinkin.Niskaturvotus oli 1,45 ja lapsivettä oli normaalisti,muutenkin lääkärin mukaan vaikutti normaalilta raskaudelta=)Kyllä on nyt niin helpottunut olo,hymyilyttää vaan:DRautaa pitää syödä(hb116) ja happolääkettä sain närästykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiti* ja Cherrie_
Jouluvalmistelut:
Pahoinvointi:
Liikkeiden tuntemiset:
Onko iso maha jo:

Joulu on jo ovella.. Eli jouluvaloista puolet laitettu. Lasten kanssa naruista laitettu lumihiutaleita ikkunoihin, pipareita leivottu koristeeksi pöydälle kuvun alle. Myöhemmin kuun lopulla tulee kalenterit, verhot, loput valot ja härpäkkeet.

Pahoinvointia on hiukan aamulla ja rutkasti illalla varsinkin myöhään illalla. pahoinvointi jatkuu minusta ihmeen pitkään ja olenkin iltaisin aika veltto normaaliin verrattuna. Ehkä sen tarkoitus on rauhoittaa, ken tietää sen...

Liikkeitä olen kuvitellut tuntevani mutta en menisi vannomaan tuhannesta eurosta.

Maha on suhteellisen iso vaikka olen normaalipainoinen ( indeksi 22,5 ). Jokaisessa raskaudessa olen näyttänyt aina siltä kuin olisin useammalla kuulla jo raskaana. Joku geneettinen juttu kait.

sudenkorento ja haave rv 14+1
 
Heippa kaikille! En ole tänne puolen ehtinyt mitään kirjotella aikoihin. Meillä on jyllännyt vesirokko. Nyt kuopus kuitenkin alkaa olla ok, eli kuumetta ei enää ole eikä uusia näppyjä enää näytä tulleen niin arki helpottuu hiukan. Toivottavasti ei myöskään tule mitään jälkitauteja.

Olenkohan kirjottanut tänne edes np-ultrasta. No, siellä oli kaikki hyvin, turvotus 0,7 ja muutenkin vauva liikkui normaalisti ja verikokeiden tulokset normaalit. Eilen kävin neuvolassa ja sydänäänet kuului hienosti ja muutenki kaikki ok. Rakenneultra ois 12.12. Jännityksellä odotellaan saadaanko selville sukupuoli :)

Liikkeitä aloin tuntemaan n. rv 15+ ja muutamana päivänä tuntui ihan selvästi mutta nyt ei taas hetkeen ole tuntunut. Sillä jännittikin eilen mennä neuvolaan mutta onneksi sydänäänet kuului.

Jouluvalmisteluja ei sen kummemmin ole tehty kuin että yhden sellanen valotornin laitoin lattialle suorittamaan yövalon virkaa kun joutuu tuolla vessassa ramppaamaan jatkuvasti yölläki. Joskus pääsee yön niin ettei tarvi herätä ollenkaan pissalle.

Mahan koosta, tätä ei piilotella enää, ei pari viikkoakaan sitten kun oltiin juhlissa, kaikki huomasi. Oon luonnnostaan normaalipainoinen niin raskaus näkyy selvästi, ja niin on kyllä näkynyt tytöistäkin melko aikaisin.

Nyt kutsuu kauppakäynti kun kaapissa on vain valo. Jospa nyt saisin aktivoitua itseäni tännekin puolelle, enemmän tulee kirjoteltua fb:ssä. Tervetuloa uusille ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

LillaVe<3 ja pikku 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Huomenta. Täällä leijutaan vieläkin:heart:Se on aina yhtä ihana hetki,kun näkee pikkuisen ultrassa,vaikka jo minullakin neljäs raskaus,niin kyllä sitä vaan innostuu:DHuomenna pitäs lähteä vähän ostoksille isompaan kaupunkiin,joululahjoja,talvivaatetta lapsille ja jos nyt sitten uskaltaisi ostaa jo jotain tulevalle vauvalle,serkulle syntyi tyttövauva pari viikkoa sitten,jotain tyttövauvan vaatetta täytys ostaa heille:heart:

Tytön kanssa tänään puheterapiaan ja kohta vähän ulkoilemaan,vaikka tuolla onkin aika märkää:(

Seuraava neuvola 4-viikon päästä:)Eilen ei muuten tehtykään sisätutkimusta:O

petronalla ja toukosalaisuus 12+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
hyvää huomenta :wave:

Onko kenelläkään muulla ollut vielä levottomat jalat? Mulla on nyt kahtena iltana ollut nukkumaan mentäessä ja se on ollut niin helvetillistä :kieh: Oli tiistaina pahempi iltavuoron jälkeen eli samaa varmaan tänään tiedossa, mulla on joka raskaudessa ollut tuo vaiva ja en usko nytkään mikään helpottaa tilannetta, täytyy vain koittaa selvitä :attn:

Tuo np-ultra meillä tehtiin vatsan päältä, sanoi että jos ei näin näy niin sitten sisäkautta, ennen kaikki tehty sisäkautta, ei sillä en valita noin oli parempi :D

Joulusta jouluvaloja virittelin viikonloppuna ja ne on kyllä ihania, verhot pitäisi hakea kaupasta ja jotain muitakin joulukoristeita. Joululaatikoita ajattelin tehdä kuukauden vaihteessa valmiiksi pakkaseen, kun mulla on neljä vapaapäivää putkeen :xmas:

Vauvanvaatteita olen joitakin ostanut mm. Lindexin alehyllystä, kun oli -50% ja -70% oli ihan pakko ostaa, unisex väritystä tietysti :heart:

ON olo on kohentunut huomattavasti, tosin välillä tulee sellaisia yökötys kohtauksia, mutta ne onneksi menee ohi nopeasti, kivennäisvedestä olen nyt pystynyt muuten luopumaan, mutta töissä on aina pullo vieressä valmiina jos tulee tunne että on joku iso kupla mahassa.
Kasvukipuja tuntuu toisinaan, ei mitenkään pahoja kuitenkaan nekään. Väsymys kovasti painaa, luulen että se johtuu alhaisesta hemoglopiinista.
Seuraava neuvola olisi ensi viikon tiistaina ja rakenneultra on 21.12, siihen on niin pitkä aika vielä :( :)

15+2
 
Huomenta! Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Mi&Ma:lle onnittelut terveestä tyttösestä :heart:

Mulla np-ultra tehtiin tällä kertaa mahan päältä - esikoisesta ultrattiin sekä mahan päältä että alakautta. Käytäntönä ilmeisesti että jos saadaan hyvä näkyvyys mahan päältä niin silloin se riittää, mutta jos ei näy niin ultrataan myös alakautta.

Kotia meillä laitetaan joulukuosiin vasta joskus joulukuun puolella - jouluvalotkin laitan ulos aina vasta joulukuun alussa - jouluverhot yms. vähän myöhemmin. Varsinaiset joulukoristeet + kuusi laitetaan jouluviikolla.

Vauvanvaatteita en ole juuri ostellut - odotan ainakin rakenneultran ohi josko saataisiin tietää sukupuoli kun meillä on tytön vaatteita enemmän kuin tarpeeksi, mutta pojalle ei sitten paljon mitään olekaan :D Unisex vaatteita ei ihan hirveästi ole kun olen pukenut tuota neitiä kyllä niin tyttömäisiin vaatteisiin. Tosin sekä tytölle että pojalle pitää ostaa muutamia ihan pieniä 50cm ja 56cm vaatteita kun olen niitä jonkun verran ehtinyt myydä pois. Esikoiselle tosin 50cm vaatteet olivat ensimmäiset viikon liian isoja :D

Närästys jatkuu yhä, mutta ei ole enää päivittäin ihan niin pahaa. Jotkut illat on pahempia, mutta lievemmän närästyksen iltojakin onneksi on. Lääkitys pitää sen nyt onneksi aika hyvin kurissa, kunhan katsoo vähän mitä suuhunsa pistää...

Täälläkin maha näkyy jo ihan selvästi, vaikkei mikään kovin iso olekaan paitsi mun omasta mielestä :D Oletan ettei mahasta kovin iso tule tälläkään kertaa kun esikoisestakin oli sellainen pieni ja siro masu. Missään vaiheessa maha ei ollut tiellä - nyt voi olla tilanne tosin toinen kun pitää esikoista nostella yms.

Liitoskipuja on nyt ollut melkein päivittäin, mutta ovat onneksi melko lieviä ainakin toistaiseksi. Epämukavia, mutta ei niinkään kovin kivuliaita.

Lauantaina onkin sitten enää kaksi viikkoa puoliväliin!

Tuiku & Kirppu 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mi&Ma
Lonkkaan sattuu maatessa ja nouseminen vaikeaa.
Lievä närästys jo alkanut mutta tiedän että pian se ei ole enää lievää...
Levottomat jalat vaivaavat aika-ajoin.
Pahaolo vain jatkuu paitsi ei juuri nyt.
Isojen annosten syöminen saa elimistön lähes shokkiin joten välttelen ahmimista.
Mahalaukku niin herkkä että kylmä juoma oksettaa tyhjään mahaan juotuna.
Rinnat ovat taas niin eri näköiset ja luomia alkaa tulla.
Paino noussut 2,5 kiloa, lähinnä turvotusta.
Ikenet herkistyvät.
Sellaisia selkeästi raskauteen liittyviä vaivoja jo tullut. Tiedän että jotkut onnekkaat säästyvät näiltäkin.

Onnekas olen silti että saan olla odottavin mielin ja iloita että vauva voi hyvin :) !

sudenkorento ja pikkumuru rv 14+2
 
Pokspoks 13+0! :)

Justiinsa kotiuduin neuvolasta, painoa tullut jopa huimat 57g lisää :D
Sydänääniä yritettiin kuunnella, kuuluivat ihan pienen hetken ajan ja sitten hävisivät, pääsen uudelleen viikon päästä neuvolantädin luo ja yritetään kuunnella niitä sitte paremmalla onnella. Kaikki kunnossa muuten, verenpaine on onneksi vähän laskenut. Hemppari oli menny myös alaspäin, kohta varmaankin saan rautakuurin..
 
Täällä kaikki hyvin, eilen unohdin poksua 14+0.
Paha olo lähtenyt pois, mutta tilalle toi lievän närästyksen. Ruokaa ei tee enään hirveästi mieli. Tupakointi on loppunut jo silloin kun testiin tuli plussa!
joko monelle on ilmestynyt linea negra? Itsellä aivan haalea, näkyy kun kunnolla hoksaa kattoo.
Näkyykö teillä jo mahat? Minkä mittaisia sikiönne ovat olleet viikolla 14+?:)

pikkuinen 14+1<3
 
Heippa taas!

Neuvolassa taas käyty ja kaikki kunnossa. Paino taas tippunut, mutta eipä tuo mikään ihme ole. Sydänäänet kuuluivat hyvin :heart: Kunnon jumpsutus! Kaikki kunnossa ja neuvolassa haluttiin antaa influenssarokote joten käsikipua on odoteltavissa. Seuraava neuvola on hieman ennen rakenneultraa elikkäs 14 joulukuuta. Tylsää kun on niin pitkä väli. Äiti on tämän viikon ollut apuna tuon polven takia ja tulee vielä huomenna ja lupasi tehdä lihamureketta ja muussia :p Nami!

Tiivi-Taavi & masu vauva 15+0 POKS :heart:
 
Täällä tuli tänään postissa veriseulan tulokset ja normaalit oli onneksi..

Mites te jotka ootte tuol Facen puolella kans niin onko siellä keskustelu jotenkin paljon vilkaampaa kuin täällä vai samaa luokkaa? Mietiskelen vaan vielä et liittyiskö sinnekin vai olisko vaan täällä...

Ässämix ja pikkuapina 13+3
 
Se on taas jo perjantai!
Olotilassa tullut muutos. Väsyttää!!! Vaikka esikoinen on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä ja itselle tulee yössä nukuttua 9-10 tuntia niin silti väsyttää. Mahtaakohan olla raudan puutetta? Viime raskaudessa hb vaan nousi eikä ollut mitään ongelmia sen suhteen. Neuvola ois 1,5vkon päästä, kai sinne asti odottelen. Koitan lisätä rautapitoisia ruokia jos auttaisi. Toinen mihin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota o n veden juominen... huoh... miten se on niin vaikeaa?! En tykkää juoda jääkaappikylmää vettä, joten kannukaan ei auta. Lasia pidän pöydällä, että muistuis paremmin, mut ei.

Mutta tänään vaihtuu taas viikot!
Jonna ja pikkunen 16+0
 
Poksun taas jo valmiiksi huomiselle eli 18 + (tänään 17+6) :)

Linea Negraa ei ole eikä varmaan tule kun ei esikoisestakaan ollut.

Rinnat tuntuvat nyt kipuilevan enemmän kuin esikoista odottaessa ja toivon sen tarkoittavan hyvää imetyksen kannalta. Esikoisen kanssa imetys ei onnistunut lainkaan - tyttö ei oppinut kunnolla imemään ja mulla maito ei noussut kunnolla. Kolmisen viikkoa taisteltiin imetyksen onnistumisen puolesta, sain lääkityksenkin että maito nousisi, mutta ei. Sitten tuli rintatulehdus ja vähäinenkin maidon tulo loppui kuin seinään. Elän nyt toivossa että tällä kertaa imetys onnistuisi, vaikka en ole kovin luottavainen...

Meillä on ollut myös melkoista hulinaa tämä viikko - kämppä siis myynnissä ja sunnuntaina ensiesittely, mutta jo ke ja to oli meillä yksityisnäytöt, joiden järjestäminen vaati hieman logistisia muutoksia :) Sunnuntaiksi saa sitten taas puunata kämpän esittelykuntoon - puuh!

Ensi viikon lauantaina juhlitaan myös meikäläisen kolmikymppisiä ja niitäkin pitäis alkaa puuhaamaan. Teen osan tarjottavista jo tänä viikonloppuna pakastimeen valmiiksi. Sitten pitäis ehtiä käymään huomenna kampaajalla + ostoksilla. Ja tänään tulee veljentyttö yökylään! No ei käy aika pitkäksi :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuiku & Kirppu 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.Väsyttää,vaikka sain nukuttua koko yön n. 21.30-6.15.
Eilen anoppi yllätti ja kysyi mun laskettua aikaa,muutenkin juteltiin jotain raskaudesta=)Oliskohan vaan tarvinnut aikaa sulatella asiaa...Hän siis ei sanonut aiemmin yhtään mitään,kun hälle kerrottiin raskaudesta.
Serkku laittoi eilen ihania kuvia heidän pikku prinsessasta,joka syntyi pari viikkoa sitten:heart:
Tänään täytys jaksaa lähteä kiertelemään kauppoja.

Mikähän tuohon linea negraan vaikuttaa,että miksi se joillekin tulee,mutta kaikille ei tule
?Kun kaikista se minulle tullut,vielä ei näy,kun ehkä aavistus vaaleaa.

Viime yönä näin unta,että synnytin poikavauvan:D

petronella ja toukosalaisuus 12+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Kävin äsken toisen kerran tällä viikolla juoksemassa :) Ehtikin tulla 7 viikon tauko...! Täytyy myöntää, että nivuset on aivan mielettömän kipeät.

Jouluvalmisteluja ollaan tehty viime päivinä, korttiaskartelua aloiteltu ja tein karjalanpiirakoita itsenäisyyspäiväksi/ jouluksi pakastimeen. Joulukoristeita aletaan laittamaan vasta joulukuussa, mutta jotain talvijuttuja (lumiukkoaskarteluja jne) meinasin laittaa lähipäivinä.

Viime yönä oli epämiellyttävä herätys. Olin kääntynyt yöllä vatsalleni nukkumaan ja en päässytkään kääntymään siitä enää mihinkään. Vatsalihakset ilmeisesti jatkoi uinailua, pieninkin liikahtamisen yritys sai aikaan kauheat repäisykivut koko alavatsaan. Mietin hetken, herätänkö miehen auttamaan, mutta epäilin, että lopputuloksena voisi olla vielä suuremmat kivut. Meni varmaan 5 minuuttia, että sain ähellettyä itseni siitä kyljelleen, enempi vähempi hammasta purren. Tukivyötä olen kaipaillut käyttöön jo muutaman viikon, mutta se on vielä liian löysä :( Mammahousuja menee tänään kasa pyykkiin, ah ihanuutta, kun ei enää housut purista.

Vielä n. 4 viikkoa seuraavaan, eli toiseen, neuvolaan. Ikuisuudelta tuntuu, olisi kiva kuulla pienen sydänäänet ekaa kertaa.

Mulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa linea negraa.

Toipumisia Tiivi-Taaville polven kanssa!

Onnea kaikille, jotka ovat saaneet veriseulasta hyvät tulokset :)
Ja hyvää viikonloppua kaikille toukokuisille!

Cherrie_ 12+0 *poksis*

 

Yhteistyössä