Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

oma napa: muutamana päivänä on vihlaissut molemmin puolin alamahaa silleen reilusti. Vähän kun olis menkkavihlasuja, mutta eipä menkkoja ole näkynyt hetkeen. Onkos muilla ollut vastaavia? Lisäksi kun aivastaa tai yskii niin vihlaisee/viiltää ihan mielettömän kipeästi :(
 
rupeltaja :hug:

Tikimi repäisykivuilta kuulostaa, ihan vaarattomia ovat :)

(.) olot vähän helpottaa mut oksu tulee silloin tällöin hirveän närästyksen takia! Vähän väliä nousee kurkkuun, yskittää, yökkäyttää jne..:x ällöä. Hirveän läski olo on tän turvotuksen takia, eikä muutenkaan kovin hehkeä olo. Tulis jo kunnon vauvamasu :heart: Viikon päästä ultra, ei jaksais oottaa!

panzkus 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan kuumeisesti kutsua np-ultraan. Toivottavasti jo tällä viikolla tulisi postissa aika!

Mulla on masutuubi käytössä. Tällä hetkellä se toimittaa vyön tehtävää, kun kaikki housut eivät enää mahdu kiinni. Sillä olen saanut siis pidennettyä normihousujen käyttöikää jonkin verran. Varmaan sitten myöhemmin toimii masun lämmikkeenä ja ehkä sitten vauvan syntymän jälkeen vaikka "imetysliiveinä".

Kerroin tänään töissä esimiehelle raskaudesta. Hän oli tosi iloinen puolestani ja toivotti kovasti onnea. Tuli tosi hyvä mieli :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

ruppu ja sintti 9+2
 
ONNEA hyvistä ultrakuulumisista Jonna ja Amon ja Lakka :flower: Ja oliko muitakin, en muista nimiä? Mutta onnea! :heart:

Janlind, toivotaan että viikko menee pikapikaa että pääset tarkistamaan, ja että sillon nähdään että kaikki hyvin!! Ja jos vuotoa tms tulee vielä niin voithan vain mennä sinne päivystykseen, ei ne sieltä pois aja...:hug:

Rupeltajalle paljon haleja ja voimia!! Todella kurjaa :(

LillaVe<3 itse mietin just samaa että millon laitan lapsille ulos toppavaatteet, kun on jo pakkasta mutta sitten päivällä saattaa olla vielä plussaa ja jos sataa vettä niin sitten on ihan kurasta....Villa/fleecehaalarilla + välikausiasulla vielä täälläkin toistaiseksi menty.

Mammavaatteet
, tai ekat mammahousut otin tänään käyttöön :ashamed: Periaatteessa normifarkutkin vielä menee, ainakin yhdet..Masu on kyllä tosi iso jo, vaikkei painoa ole tullut yhtään. Ei varmaan mene kauaa kun pitää ottaa lisää vaatteita käyttöön. Masutuubia en oo ikinä käyttänyt.

( . )
Mua on viime pvät supistellut, todella ilkee tunne...viimeksi alkoi viikola 22, ja nyt jo nyt. Varsinkin jos rakko täynnä tai jos just käyny pissalla. Vähän pelottavaakin, jatkuvasti mielessä ettei vaan ala vuotamaan....:'(

Tänään alkaa sarja jota oon oottanu pitkään, Rizzoli&Isles, perustuu todella hyviin Tess Gerritsenin kirjoihin....Eikun oottamaan sen alkua :popcorn:

Kristiin 14+
 
Todella harvoin päässy tänne kirjoittelemaan,koittanu lukea noita kirjoituksia mitä olen ehtinyt, tuossa neuvolan antamassa kirjassa lukeepi tuosta hiusten värjäyksestä ettei saisi värjätä hiuksia, mutta kyllä mää ainaki oon ajatellu värjätä :) miettiny noita rattaita millaset ja minkä merkkiset olisi hyvät, hankkinu jo turvakaukalon ja sitterin. :) alle 2 viikkoa ja olisi se kunnon ultra silloin, mukava kun saanu jo 2:lta ultra käynniltä kuvat viikoilta 5+2 ja 7+4, lääkäri aika olisi 4.12 ja hammaslääkäri ajanki jo onneksi varasin kun täällä on todella pitkät jonot niihin.
Jospa sitä nyt tässä kirjoittelisi ja olisi hengessä mukana enemmän, masentavat ajatukset yksin odottaa pikkuista :( Avioeroa odotellessa. Onko teillä ollu mahakipua? Minulle tullu aivan jäätävät ala selkä ja ala maha kivut :(
 
En millään jaksaisi odottaa ultraan, joka on vasta 1.11. silloin viikkoja jo 12+6... Edellisenä päivänä pitää käydä aamusta sokerirasitus. toivottavasti ei ole mitään.

Jaksamista pahoinvoiville. Täällä voidaan kanssa pahoin ja luulen että taas kerran melkein loppuun saakka. Olisi joskus ihan ihanaa nauttia raskaudesta ilman tätä pahoinvointia. Juuri tuo kun ei jaksa mitää, saa juuri ja juuri lapset ja työnsä hoidettua. Mutta täytyy tietenkin olla onnellinen että kaikki on muuten kunnossa.

Minä opiskelen lähihoitajaksi paraikaa. Olen onnellinen kun joulu tulee ja saan Kuntun näytön ohi, se on niin raskas puristus että. Vuodenvaihteenjälkeen on vain teoriaopintoja 3kk joten sen meinaan sitten jaksaa loppuun, niin jää vähemmän tähteeksi sitten äippäloman jälkeiselle ajalle.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Rva Ruusu 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

täällä pahoinvointi sen kuin jatkuu varsinkin aamuisin.. Tänään olisi se toinen neuvola ja sitä jännityksellä odotellen että näkee taas pikkuisen.
RvaRuusu minä opiskelen myös lähihoitajaksi tällä hetkellä :)
keijukaneli minulla on ollut pitkin raskautta kovia mahakipua ja välillä ne on olleen viiltäviä. Ei voi enään edes koittaa nukkua mahallaan.

Mut illemmalla lisää, kun on neuvolassa käyty.

attol- & aarre 10+6<3
 
attol, missä vaiheessa sinun opinnot ovat? Minä joudun lopettamaan oikeastaan opinnot, en pysty keskeyttämään kun opiskelen liiton rahoilla ja jos vain keskeytän, ei ole oikeutta päivärahaan... Mutta enköhän saa opiskelupaikan johonkin ryhmään kunhan opiskeluja jatkan.

RvaRuusu
 
Viime yö nukuttu huonosti ja vaihdettu asentoa vähän väliä. Lopulta heräsin tunteeseen, että jospa pikkuinen ei olekaan enää hengissä. Tämä vaihe on minusta tuskaisen pitkä, ennenkuin voi ekoja liikkeitä tuntea. Ekassakin liikkeet tunsin vasta rv.17 - 18 paikkailla. Nyt on itsellä menossa vasta rv.8+5. Np-ultran onneksi sain ajoissa eli 9.11 ja viikkoja silloin on rv.11+1. Eiköhän sieltä nyt jotain pitäisi näkyä. Tosin vielä on 3 pitkää viikkoa odotella np-ultraa.

Miehellekin olen valittanut tästä asiasta, että pelkään, että onko pieni edes hengissä. Niin mies on aina vain tokaissut, että kyllä on hengissä. Sanoin, että miten voit olla noin varma? Mies vain jatkoi, että kyllä hänestä vain siltä tuntuu. Välillä tuntuu, että mies saattaa tähän jatkuvaan vatvomiseen kyllästyä. Pitää yrittää vain pitää sitten mölyt mahassaan. Vaikkakin raskasta se on näitä ajatuksia mielessäänkin vatvoa. Enkä neuvolakaan lähde näiden ajatusten tiimoilta mitään soittelemaan, koska eihän hekään ole mitään ennustajaeukkoja, jotka näkisivät, että kaikki on hyvin. Se on nyt vain mentävä päivä kerrallaan eteenpäin ja toivottava
parasta.

Tupasvilla ja mutukka rv.8+5
 
Tulin vain poksumaan tänään, mulla on jostain syystä ollut ihan kamalat päänsäryt, ei tee mieli tuijottaa tietokoneen näyttöä ollenkaan...

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug: Toivottavasti huonoja uutisia ei enään tule :)

Manta81 rv 12+0 POKS!!
 
Täälläkin yksi joka malttamattomana odottelee ultraa joka on ensi viikon perjantaina!! Pahoinvointi täälläkin ehkä hieman helpannu mutta kyllä tosiaan saa säännöllisesti syödä tai se yllättää :) Meillä olis kans aikomuksena pitää tää pikkukakkonen salaisuutena niin kauan kun pystyy tällä kertaa :) Mun äiti ja muutama ystävä kyllä tietää jo :) Mulla myös lähihoitaja opinnot vielä vähän kesken ja jatkan sitä tammikuussa ja saas sitte nähä saako sen loppuun asti kun 12vko koulua ja 6vko työssäoppimista olisi jäljellä :) Koska teillä muilla jotka odottavat toista on alkanut näkymään vatsaa? mulla hirvee turvotus ainakin kokoajan maha pönöttää pitkin päivää, aivan kamalaa :D niinku olis jo pitkälläkin raskaana :D

Emily rv.8+4
 
Tupasvilla: meillä just sama homma että mä kokoajan pelkään että pikkunen ei elä ja sitä sitten hoen miehelleni joka aina sanoo että "kyllä se sielä elää" mutta itseä vain kamalasti pelottaa että mitä jos.. vaikee olla ajattelematta :/
 
Hei vaan kaikille!
Nytt on ensimmäinen neuvola takana ja toinen neukkukortti kädessä :heart:
Ihanat voimakkaat sydänäänet saatiin kuulla ja nytt ei tarvitse sitä miettiä et onko siellä joku, taatusti on 160-170 nopeeta jyskytystä kuulu tasaiseen tahtiin :) Kyllä oli ihanaa!

Hb mulla oli joku 140 eli ei tarvitse nytt syödä muita vitamiineja kuin kalkkia + d. Painosta oli taas vähän sanomista (niinkuin aina..) :ashamed: pitää sitä sokeria jättää nytt vähemmälle ja syödä enemmän hedelmiä.

Tänään olisi kans tarkoitus soittaa ja varata Np ultra aika, toivottavasti sais tohon marraskuun alkuun.

Olot on täällä jääny melkeen kokonaan pois, paitsi väsymys.

Ajattelin tällä viikolla kertoa omille vanhemilleni uutisen, nytt kun on sydänäänet jo kuultu niin uskaltaa:heart:

mamsen + toinen pikkuinen rv 8+5
 
Hei kaikki!

En ole uskaltanut aiemmin liittyä keskusteluun, mutta nyt ekan neuvolan jälkeen tulisin mukaan :)

Eli tänään oli neuvola ja kuulin sydänäänet, viikkoja 9+1. Ultra olisi sitten 7.11.

Listaan voisi lisätä dublo83/29v/5./la 27.5./SatKs
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Moikka. Samanlaisia ajatuksia,kun tupasvillalla ja emilyllä,oireita kyllä on,mutta silti pelottaa,jos onkin jotain vialla,ei auta,että ajattelen olevani raskaana,kunnes toisin todistetaan.
Ultra-aikaa edelleen odotellaan....

petronella ja toukosalaisuus 8+6:heart:
 
Minut voi poista ketjusta, meille ei tule toukokuun vauvaa. Sunnuntai iltana alkoi tulla hyytymiä ja tummempaa verta. Verta oli tullut jo muutaman päivän aiemmin, mutta ihan kirkasta punaista ja soitinkin Jorviin josta käskettiin seurailla tilannetta. Eilen aamulla vatsaa kramppasi supistusten omaisesti ja jo siitä tiesin että keskenmenee. Tunne oli melko kauhea kun tunnet jotain valuvan vessapönttöön, en halunnut edes katsoa mitä siellä on kun näki sen valuvan sinne. Kävin lääkärissä joka laittoi lähetteen Jorviin, tänään kävin siellä ultrassa ja kaikki raskausmateriaali on poistunut kohdusta, kaavintaa ei tarvitse tehdä. Uudelle raskaudelle ei ole estettä, ehkäisyä ei siis tarvitse käyttää.

Kaikille toukokuisille onnea odotukseen.

Nyt siirryn takaisin kuumeilijoihin ja toivon että olen mukana ehkä elokuisissa. Eikös melko helposti raskaudu uudelleen kun on paikat auki:whistle:
 
Voi ei. Taas monta toukokuun odottajaa on menttänyt pienokaisensa. :'(

Mulla onkin jo huomenna aika neuvolaan, kun siellä sokerirasitustestissä jäin kiinni. No ei pahasti ollu sokerit pielessä, kun vain yksi arvo oli just raja-arvo, niin sen takia sitten tehdään diagnoosi raskausajan diabetes. Mä luultavasti selviän koko hommasta pelkällä ruokavaliolla. Toivottavasti sit raskauden jälkeen tuo vaiva poistuu.

Oli ihana eilen käydä pitkästä aikaa tanssimassa. En oo moneen viikkoon jaksanu.
Ultrasta on nyt viikko ja oon huomannu pohtivani taas, et onkohan kaikki hyvin. Mut kyllä ainakin pitäis olla. Tuo dopleri on käyny mielessä, mut en oo aatellu sitä kuitenkaan hommata. Luotan siihen, että kaikki on hyvin ja luonto hoitaa tehtävänsä.

Tiiti* 12+4
 
Iltoja toukokuiset!

Voi tätä vetämätöntä väsymys-oloa. Luulin, että menisi flunssan myötä ohi, mutta ei. Iltaisin ei ole virtaa yhtään mihinkään ja tämä iltaa kohti paheneva ällötys... :x Eipä ole aiempien raskauksien alut olleet tällaisia. Nyt on alkanut tehdä pahaa takahampaiden pesukin, varsinkin viisurin takaa peseminen pistää yökkimään. Täällä ei muuten poisteta viisureita, ellei ne ala oireilemaan. Mulla sattui hammastarkastus ihan alkuraskauteen, varasin joskus viime keväänä ajan. Onpa sekin hoidettu pois...
Hatunnosto kaikille, jotka käy töissä/ opiskelee ja voi huonosti!

Minä kaivoin maanantaiaamuksi toppatakit lapsille, eikä ole ollut yhtään liikaa. Housut on kevyemmät vuorilliset. Tänään varsinkin oli ihan hirveän kylmä tuuli, toivoin, että mullakin olisi ollut toppavaatteet!

Mulla ei mene enää illasta farkut kiinni. Ulkohousut piti myös vaihtaa väljempiin. Masua ei saa oikein mihinkään piiloon illasta, kun on niin kauhea turvotus.

Tsemppiä keijukanelille yksin odottamiseen! Yksi mun kaveri sai myös lapsen yksin, mies lähti lätkimään ihan alkumetreillä...

Voimia rupeltaja ja kukkanen2011 :hug:

Cherrie_ 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Eipä menneet haalimani alebodyt hukkaan; ultrassa löytyi terve yksilö :heart:
Kamalan nopeasti ultra oli ohi, olisiko kymmenessä minuutissa lääkäri valmis, höh! Olen lukenut muiden juttuja, joissa pikkuiset on tehny kuperkeikkoja, haukotellut, vilkutellu ja ties mitä, mutta meillä lääkäri toimi niin nopeasti että hyvä kun kerran näin pienen kokonaisuudessa. Ihanaa se silti oli! Nyt voikin miehen kanssa puhua asioiden oikeilla nimillä eikä enää jossitella. Ja mahakuviakin voi ruveta ottamaan! Ja kyllä varmaan sukulaisille ja läheisille täytyy pikkuhiljaa ilmoittaa... Hassua se vaan on, kun en oikein vieläkään täysin ymmärrä että meille syntyy vauva!

Jotkut mainitsivat opiskeluistaan, itse opiskelen yliopistolla. Paljon olisi vielä tekemistä, mutta yritän puristaa loppuopinnot (ml. gradu) ensi kevään aikana kasaan niin saa kesällä keskityttyä rauhassa vauvaan. Paljon stressiä tiedossa.

Tsemppiä kaikille odottajille!

Mammselli 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Minäkin odotan yksin, vaikka mies... tai siis isä.. nyt on periaatteessa kuvioissa.. Yksinpä täällä saa ihmetellä huonoja oloja yms mut ajattelin pärjätä niinko moni muukin nainen.

Ps yp voi lisätä ne mun puuttuvat tiedot etusivulle, laitoin ne joku viesti sitten.. Tai siis pari sivua sitten.
 
Kukkaselle ja rupeltajalle voimia! :|

Keijukanelille lämpimiä ajatuksia yksin odottamiseen!

Mulla on opiskelut onneksi jo opiskeltu, mutta pari ystävääni viimeistelivät yo-opintonsa ja tekivät gradunsa lasta odottaessaan. Joten mahdollista se kyllä on, mutta ei varmasti ihan helppoa kaikkien olojen kanssa. Vaikka eipä se gradun vääntäminen ollut mulle helppoa ihan normaalissa olotilassakaan :D

Meille tuli eilen kutsu perhevalmennukseen. Kaikki kolme neuvolalla pidettävää tapaamista ovat vuodenvaihteen jälkeen perjantaiaamupäivisin. Mitenkohän ne siellä ovat ajatelleet työssä käyvien ihmisten pääsevän paikalle? Mä kovasti haluaisin mennä, mutta jos joudun tapaamisia varten ottamaan palkatonta, tulee aika kallis perhevalmennus. Ja mieskin joutuu tekemään aikamoisia järjestelyjä, että pääsee paikalle... Kysyin kyllä esimieheltä, pitääkö kaikki neuvolat ja muut hoitaa omalla ajalla, vai voiko joihinkin käyttää työaikaa. Ja täytyy varmaan neuvolasta vielä kysyä, ovatko nuo tosiaan ainoat valmennusajat, joita meille tarjotaan.

Tehtiin äsken koiran kanssa 13 km:n kävelylenkki. Vielä jaksaa ihan hyvin. Vähän helpommin ehkä hengästyttää, mutta muuten ei tunnu pahalta. Toki mulla oli eväät mukana, ettei paha olo yllätä matkalla =)

Mukavaa viikon jatkoa!

ruppu ja sintti 9+3
 
Keijukaneli, tsemppiä yksinodotukseen, sä pärjäät kyllä! Mä jäin yksin kun odotin kolmatta murua viimeisilläni. Lasten isällä oli pahasti ongelmia silloin päihteiden kanssa. Mua pelotti ihan hirveesti et kuinka mä selviän kun keskimmäinenkin oli silloin vaan 1v6kk . Mut kummasti sitä selviää. Kamalinta kaikessa oli ehkä se aika kun oli siellä lapsivuodeosastolla jotenkin niin yksin. Kaikkien muiden miehet kävi kattomassa vauvojaan ja oleili siellä perheinä ja mä olin yksin vauvan kanssa. Mut siitä pääsi yli. Nytkin odotan "virallisesti" yksin, eli asun lasten kanssa eri osoitteessa kuin tuleva isä mutta hän on silti mukana odotuksessa vaikkei yhteen olla muuttamassakaan. Kuviota on vähän hankala selittää..
 
Nyt jo osaa nauttia kunnolla raskaudesta, kun toinen neuvola jo takana. Siellä se pikkuinen liikku kovasti että oli hankala terveydenhoitajan kuviakaan ottaa mut lopulta onnisti :D
Joulukuussa olisi rakenneulteaan aika ja marraskuussa 3. neuvolakäynti, mahtavaa.
ON; paha olo jatkuu, itsellä tekee kans pahaa tuo hampaiden pesu, ihan oksennus monesti tulee..
Baby oli jo reilu 3cm pitkä :D


rv 10+6<3
 

Yhteistyössä