Moi,
Tervetulloo jälleen uusille ja iso halaus kaikille sitä tarvitseville:hug:
Mä olin jo varma, että joudun poistumaan tästä ketjusta, takana nimittäin hyvin vaiherikas vuorokausi..
Eilen mulla oli siis np-ultra, jossa kaikki oli mallillaan, sikiö vastasi viikkoja, liikkui, sydän sykki ja riskiluvut olivat normaalit:heart:. Mähän olin tietty ihan onneni kukkoilla tuolta päästyäni - nyt saisin huokaista helpotuksesta ja viikonloppuna kertoisin ensimmäisille asiasta.
Noh, yöllä alkoi sitten verinen vuoto ja sitä tuli paljon, enemmän kuin normi menkoissa. Ennen tätä veristä vuotoa tuli lakanalle lammikko kirkasta nestettä, voiko olla lapsivettä vai mitä ihmettä se oikein oli? Tähän eivät osanneet neuvolatäti eikä lääkärikään vastata. Yö meni valvoessa, itkiessä ja vessassa rampatessa, odottelin myös kipuja saapuvaksi ja olin sitä mieltä että tää oli nyt sitten tässä. Mietein myös että melkoista karman lakia, että ottaa ja menee kesken heti np-ultran jälkeen, jossa kaikki todettu olevan hyvin.
Aamua kohden verenvuoto alkoi tyrehtymään, eikä kipua kuulunut, soittelin kuitenkin neuvolaan, josta suosittelivat käväisemään päivystyksessä. Päivystyksessä istuskelin pari tuntia alahuuli väpättäen - olin ihan varma, että kyseessä on keskenmeno. Pääsin onneksi ultraan, jossa moninaisten vaiheiden jälkeen paljastui, että sikiöllä kaikki hyvin, lapsivedet paikoillaan ja sydän sykkii normisti. Voi sitä helpotuksen määrää!! :heart:
Sekä neuvolatäti että päivystyksen lääkäri olivat sitä mieltä, että kenties kohdunsuu ärsyyntynyt eilisestä ultrauksesta. Tai sitten jostain syystä istukan reunaan tullut pieni repeämä, joka sitten vuosi. Mutta kirkas neste - mitä hemmettiä se oli?
Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
Viikonlopun otan nyt levon kannalta ja toivon niin paljon, että tuo asukki pysyy nyt mukana, eikö tule ulos.. Eilinen yö oli kyllä kamala, voi kauhistus!
Amon & piskuinen 12+0 (poks)