Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Jos tuolla masussa nyt oikeasti joku on...

Kirsikkabanaani/29/ Eka/ NKL

LA olisi 27.5

Lähinnä ahdistaa ja pelottaa, koska mä en uskonut että voin edes koskaan tulla raskaaksi ilman lapsettomuushoitoja :( En oikeen uskalla ees iloita raskaudesta ennen kuin saan jonkun varmuuden, että oon ihan oikeesti raskaana.
 
Moikka! Tääkin tuli poksumaan 12+0 :) Nyt alan vihdoin uskoa siihen, että vauva saadaan syliin asti :heart:

Kova päänsärky päällänsä, taitaa johtua niska-hartiaseudun jäykkyydestä ja pienoisesta stressistä. Ollaan muuttamassa tosiaan parin viikon sisään ja maalausurakka ja pakkaaminen ihan vaiheessa :( Olenkin justiinsa tästä taas lähdössä maalailemaan.

Turhiksi hankinnoiksi voisin sanoa hoitopöydän ainakin. Ei tosiaan ollut juuri käyttöä muuna kuin vaippatelineenä ja vaatelipastona. Ja sitten kaikki nauhalliset kietaisupaidat ja bodyt olivat ihan turhia, en tykännyt niitä yhtään käyttää. Tutit olivat turhia ensimmäiset kolme kuukautta, kun poika ei niitä suostunut käyttämään. Ah sitä autuutta, kun ne sitten kelpasivat (koliikkivauva) :)

Imetyksestä. Täysimetin 3 kk, jonka jälkeen mentiin kiinteillä ja imetyksellä, silloin tällöin korviketta. Poika oli syntyessään jo niin iso (4460g, 56 cm), ettei oma maito riittänyt. Taisin imettää kokonaisuudessaan 6kk, tuolloin poika päätti ruveta vaan pureskelemaan tissiä ja tuolloin päätin, että nyt loppuu. Kertaakaan ei poika tissille enää pyrkinyt, taisi olla oma tapa kertoa, että kiitos, nyt riittää :) Imetys sinänsä sujui hyvin ja koin sen ihan miellyttäväksi.

Hankinnoista
. Pinnasänky, turvakaukalo, makuupussi ja vaatteita löytyy, vaunut ja sitteri olisivat hankintalistalla. Mutta taidan hankkia sitten vasta lähempänä äitiyslomaa...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :)
 
Heippa taas. :)
Mää kävin lääkärissä/ultrassa kans tuhrun takia, kaikki oli hyvin! <3 sano et on täysin normaalia alkuraskaudessa, syytä ei selvinny.

Olosta: olot alkanu helpottaa mutta eilen iski flunssa sitten kurkkukivun kanssa.. :s

Ja jee ylihuomenna on ultra :) mahaaki turvottaa sen verran etten voi kuvitella laittavani tavallisia farkkuja enää jalkaan..

hankinnoista: Meijän tarvii hankkia vaan oikeastaan tuplat ja sitte jos sattuuki oleen tyttö niin vaatteita, pojalle löytyis kyllä neki jo. Ja sitten haluan toisenlaisen sitterin, semmosen tärinäsitterin.. :D

Fb-ryhmästä: en usko et liiityn sinne puolelle.

Laalaa88 ja pieni 11+5
 
Täälläkin poksutaan ja 13+0 jo!:)

Tänään justiinsa mietin et mihinköhän poksuihin asti meinaan vielä ratsastaa. Mulla kun on vuokrahevonen, jota pitäis pari kertaa viikossa käydä liikuttamassa. Mutta eiköhän mennä ihan sen mukaan, mikä itestä tuntuu siedettävältä.

Mulla ei oo mitään hajua siitä, et milloin toi maha meinaa pompsahtaa ni jännityksellä odotellaan nyt sitäkin. Toiveena ois saada ainakin rakenneultraan asti pidettyä matalaaprofiilia töissä.

Nyt on myös varattu sokerirasitus perjantaille klo 8.30 eli 12 tuntia syömättä ja imelyyskidutus, jonka jälkeen tuun sit töihin sokerihumalassa tokkuroimaan. Noh mitä nopeemmin se on ohi, sitä parempi.

Onnea muille poksujille, alkaa kriittisimmät viikot oleen kohta takanapäin!
 
Täällä kans poksutaan, nyt jo viikkoja 10+0 :eek:) Kyllä aika menee nopeaa!

Hankinnoista; meidän pitää oikeastaan kaikki hommata pienokaiselle, kun on ensimmäinen. Haaveena ovat Emmaljungan Mondial Duo Compi -vaunut, jotenkin tuntuu että ne on hyvät ja tilavat.;) itse en vielä oikeen osaa luetella mitään turhia hankintoja kun ensimmäinen..

Äitiyspakkauksen otan, vielä kun ei ole mitään pienelle valmiina niin äp helpottaa siinä asiassa. Enään malta odottaa että pääsisi hypisteleen niitä pieniä vaatteita ja kaikkea muuta kivaa;)

Tiistaina ois jälleen neuvola, toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Viimeksi kun oli ultra niin hän oli pienempi viikkoihin verrattuna, toivon mukaan hän olisi nyt kasvanut hyvin:)

(.) Aamut on mennyt aivan sumussa ja ruokaa ei oo mennyt alas. Tänään jo hieman parempi olo kuin eilen ja sen kunniaksi ostin itselle suklaata ja nyt kuuntelen joululauluja;) Pitää koittaa ottaa nyt ilo irti kun on pahoinvointi jo vähän hellittäny:p

attol- ja pikkuinen 10+0:heart:
 
Joo turvotusta löytyy,äsken ei mennyt paremmat housut kiinni,jätin laittamatta napit,vedin vaan vetoketjun:D
Saa nähdä joko kohta joku sukulaisista arvaa vai onko jo arvannut,jotenkin on vaikea pitää pokkaa,kun on niin suuri salaisuus sydämellä:heart:
 
Heips taas :)

Turhista hinkinnoista Meillä ei oikeastaan ollut turhia hankintoja, olen luonteeltani sellainen (mies myöskin), ettemme tykkää ylimääräisestä "krääsästä" ja mietimme hyvin tarkkaan mitä hankitaan, turhake taisi olla anopin ostama vaipparoskis pinniksen kylkeen. Kuka ihme haluaa säilöä makuuhuoneessa haisevia vaippoja???

(.) Siis turvottaa.... Olen seuraillut tuota painoa, aivan hirveetä. Kesällä vielä kun poltin tupakkaa painoin 42 kg. Nyt tupakinpolton lopettaneena ja alkuraskauden aikana paino on noussut 50kg., AIVAN HIRVEETÄ!!! No joo, osittain tottakai johtuu tupakoimattomuudesta, ja siittä mässäilystä, mut silti... Nyt eilen otinkin itseäni niskasta kiinni ja käytiin koko perheen kanssa kunnon metsä lenkillä!

Tuntuu, et kaikkille tulee lapsillensa pienet ikä erot. meille tulee 6,5v eli aika roimasti. Mutta nyt vasta tajusin, ettei toiselle koskaan löydy parempaa aikaa...

Ensi viikolla olisi vasta ensimmäinen neuvola ja verikokeet, tällöin on jo viikkoja reilu 10..

ReVe & myyrä 9+5
 
Sain tänään dopplerini postissa ja sain sydänäänet kuuluviin, joskin tovin niitä sai hakea :heart:

Paino on vielä pysytellyt samassa, kaurapuurolla kun on elelty :) tyttöraskauksissa on tässä vaiheessa ollut jo jokunen ylimääräinen kilo tullut... Ja se mikä on hassua tyttöraskauksissa olen voinut vielä paljon huonommin ja silti painoa tullut :D

11+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe- ja janlind
Turhin hankinta meillä oli pinnasänky. Alkuun vauva nukkui kehdossa ja meijän vieressä, mutta oliki sitte sitäsorttia että nousi jo alle 6kk ikäsenä tukea vasten. Kun sitte pinnis hommattiin 4-5kk ikäisenä, ei siihen alettu ollenkaan. Kauhea paniikkikohtaus ku ei päässy ite pois kaltereitten takaa ja kokoajan veti ittensä seisomaan. Tyttö nukkui sitten 8kk saakka joko meijän vieressä tai patjalla lattialla, sen jälkeen vanhanmallisen pinnasängyn toinen laita laskettiin alas ja narulla toisesta laidasta kiinni nii neiti pääsi ite sieltä pois ku avas vaan "portin". 8kk lähtien on sitte nukkunu isojen tyttöjen sängyssä (levitettävä puusohva) omassa huoneessa ja hyvin on menny. Nyt ei pinnistä edes hankita. Pääsee siskonpetiin isosiskon kanssa toukovauva nukkumaan kun on sen aika. Alkuun äiskän kainalossa ts. tissillä ja vaikka äippäpakkauksessa, saa nähä..
Toinen turha hankinta: hoitopöytä. Sen myinki pois samantien kun tämän totesin. Lepposasti vaihtuu vaipat ja muut hommat sängyllä vaikka harson päällä. Saa paremmin kontaktiaki lapseen.

Imetin esikoista 4kk. Vauva löi itse hanskat tiskiin.

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Eipä siellä kummosempia, kaikki samat vanhat käytiin läpi. Mut vau! Mää kerranki pääsin sinne ekaan neuvolaan asti ja sain uuden äitiyskortin! Paino näillä alkuviikoilla tipahti eka parikiloa ja nyt ruvennu pikkuhiljaa saavuttaan lähtöpainoa. Viimeksi oli tullu tähän mennessä 2kg lisää. Sillon kyllä tuliki syötyä ihan kokoajan ku muuten lensi laatta.

Niin ja neuvolan kone anto päivää myöhemmän la:n mitä terkkari aikasemmin oli kattonu kiekosta. Mennään nyt sen koneen viikoilla sitten, mut muutetaan vasta np-ultrassa jos tarvii.

Valjakka jolla jo kiire luennolle
rv 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Apua kylläpäs täällä on aktiivista porukkaa ettei perässä pysy! :D mullakin tuntuu että ultraan on viel ikuisuus kun se on 2.11 :/ kokoajan ajattelee et onkohan kaikki nyt hyvin siellä, muilla samoja ajatuksia/pelkoja?
 
Kiva lueskella ultra- ja neuvolakuulumisia :heart:
En pahemmin muuta ole jaksanut, kun käydä täällä välillä kurkkimassa. Muuten olen lepäillyt/ nukkunut. Vie tämä tauti kaikki voimat :( Kolmatta iltaa olen kuumeessa, huomenna soitan aamulla lääkäriin kun on kestäny ainakin kolme viikkoa, eikä loppua näy.

Hyödyllisiä hankintoja meillä on ollut rintareppu. Tosin esikoinen ei viihtynyt siinä alkuun, kun oli masuvaivoja. Toinen taas nukkui ainoat unensa siinä päiväsaikaan. Nukkui maksimissaan puoli tuntia kerrallaan, sängyssä/ vaunussa ei sen vertaa.
Itkuhälytin myös on ollut tosi hyvä, ei tarvitse ihan niin tiheään ikkunassa rampata.
Kuopukselle saatiin naapurista sellainen kävelytuoli, se oli niiden viikkojen pelastus, kun mies ei ollut kotona. Ihan eri tavalla viihtyi, kun laittelin ruokaa ym kotihommia.
Toinen viipotti huoneesta toiseen äidin/ sisarusten perässä tyytyväisenä :) Eikä tarvinnut pelätä, että yrittää nousta pystyyn huonossa paikassa ja kaatuu suulleen tms.

Yksi neuvolan suosittelema turhake tuli vielä mieleen: rintapumppu. Neuvolatäti ehdotteli mulle sitä avuksi esikoisen aikaan, kun maitoa tuli liiankin kanssa. Sain sitten neuvolasta lainata, mutta ei oikein pumppailut sujuneet. Maitoa ei irronnut juuri minkään vertaa pumppaamalla, meni vaan turhaa aikaa yrittäessä. Olisi voinut senkin ajan käyttää lepäämiseen, kun en pahemmin saanut ensimmäisinä kuukausina nukuttua.
Ai niin, ja konttauskypärä saatiin lainaksi, ei ole saanut olla päässä, kauhea hepuli vaan on vauvalle iskenyt.

Vaunun pyöristä, meillä oli ekoissa tuplissa sellaiset aika isot, kapeat ja kovat. Ne oli ihan HIRVEÄT paksussa nuoskalumessa. Täällä joskus kestää tovin, ennen kuin aura-autot ajelee, ja joskus kiskoin niitä 3km perässäni tuskanhiki päällä. Työntämällä ei inahtaneet mihinkään.

Tervetuloa uusille :)

Cherrie_ 7+6
 
Heipsan.

Jospa sitä jaksais muutaman sanan tännekin puolelle kirjoittaa.

Aika hirveät olot on ollut. Viikonloppuna kävin kylässä lapsuuden kodissa tuon esikoisen kans. Isä tarjosi kyydin edes takas. Autossa sitten pidättelin oksennusta koko ihanat 500kilsaa ja risat. Siis yhteen suuntaan. No menomatkan esikoinen 9kk, nukkui aika lailla mutta palatessa itkeskeli ja itellä koko ajan oksennus kurkussa. Voi järki!
Samoin nyt ollu kotona alkuviikko pelkkää oksentelua. Jos ruoka ei tule heti kun siltä tuntuu niin taas ollaan vessassa. Mies raukka yrittää parhaansa mukaan palvella. Tekee tuoresalaatteja ja hedelmäsalaatteja. Ne ehkä nyt parhaiten maistuu. Säälittää tuo esikoinen kun raukka haluais leikkiä äitin kans ja itestä oo mihinkään. Päivät menny lähinnä sängyn pohjalla.

Hankinnoista nyt ja ennen: Esikoiselle hankin tavaraa pikku hiljaa niin ei sitte tuntunu niin lompakossa. Ihan liikaa tuli ostettua vaatteita! Varsinki niitä pieniä. Ei millään kerenny kaikkia pitämään. Ne kuitenki sotkee niin vähän. Mitään sittereitä ym. ei ostettu valmiiksi ja hyvä niin kun ei olla tarvittukaan. Kärryt oli Herkulekset ja ne toimi loistavasti. Menee siis tällä kakkosellakin hyvin. Suurin piirtein kaikki on kakkoselle valmiina siis ekalta mutta täytyy sitten katsoo tuota sukupuoli asiaa jos toinen onkin poika nii varmaan jotain pojalle sopivia vaatteita sitten. Tytölle on mekkoja kymmenittäin. Meillä minun äiti tykkää hommata noita vaatteita ni sillä varmaan on sitten pojallekin jotain.

Tuplia oon katellu jo jonku verran ja yhdet tuli torissa vastaankin. Olin jo menossa hakemaan kun myyjä ilmoitti että on saanutkin toisen ostajan joka tarjonnut enemmän. Että se rehellisistä kansalaisista. ;) No ei- eihän kaikki samallain toimi.

Tietenkin esikoinen siirtyy sitten lastensänkyyn ennen uutta vauvaa. 1v ja 4kk tulee ikäeroa. Varmaan osaa jo sitten tulla itse pois sängystä jne. Pääsee muutenkin omaan huoneeseen totuttelemaan jo tuossa vuoden vaihteen jälkeen. Nyt jo ollu hankala vähä ku jos illalla miehen kanssa katsotaan jotain ohjelmaa makkarissa ni aina saa miettiä ettei esikoinen herää siihen. Vaikkei herkkäuninen olekaan.

Nyt se tytön tyllerö heräsi ja ähisee ja puhkuu tuossa siihen malliin että on postia mulle kohta vaipassa. Siispä hommiin vaan. Tähän mennessä oon pystyny vaipat vaihtamaan ilman oksentamista. :)

Jasmin12 ja sääski 10+6
 
Nopsasti tulin kertomaan että me ollaan tänään käyty ultrassa ja siellä köllötteli pieni ihmisen alku :) Kaikki siis hyvin. LA siirtyi huhtikuulle, 27.4.2013 on siis uus LA ja sen saa päivittää listaan. Olo on helpottunut ja nyt voi alkaa nauttia raskaudesta.

Turhista hanknnoista: Hoitopyötä, on ollut oikeestaan vaan vaatetiden säilytyksessä, harvemmin siinä on vaippoja vaihdeltu. Oli jotenkin niin korkeakin mulle vaikken edes ole mitenkään kamalan lyhyt. Appivanhemmat sen sillon aikoinaan osti meille. Tässä kodissa se ei edes mahdu mihinkään, on nyt varastossa. Ihan pienessä koossa olevat paidat = mun mielestä tosi turhia käyttää vauvalla kun selkä paljaana sit aina. Ei nyt muuta tuu mieleen näin äkkiseltään... No ehkä tuttipullojen sterilointilaite ja varsinki ku oon imettäny molempia sinne vuoden ikään.

Omassa olossa ei erityistä, helpottunut siis ainakin kun sai hyviä uutisia ultrasta. Väsymystä, mutta se nyt voi johtua siitäkin että tulee mentyä liian myöhään nukkumaan. Ja siitäkin että yöllä joutuu nousta useamman kerran ylös eikä uni aina tule heti, varsinkaan jos aamuyöstä herää. Nyt kuitenkin otan suunnaksi sängyn niin ei huomenna väsytä ihan niin paljon kun tänään, meinaan ei tullut viime yönä nukuttua kun jännitti aamuinen ultra.

-LillaVe<3 ja pikku 12+4
 
Huomenta.Eilen tuli saunassa huono olo ja oli pitkään sen jälkeenkin kun tulin sieltä pois,täytyy varmaan jättää saunomiset hetkeksi.
Mulla on ollut nyt varmaan 4-viikkoa flunssa,alkaa kyllästyttää:(

Meillä kaikille lapsille on tullut ikäeroksi n.3-vuotta ja itse ollaan haluttu/toivottu isommat ikäerot,kun 1-2v:)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Voi,kun viikot mensi äkkiä ja itsekin pääsis kurkistamaan masuun;)

petronella ja toukosalaisuus 8+1:heart:
 
rupeltajalle :hug: Toivotaan parasta!

Tervetuloa uusille :wave:

Kiva että täälläkin ihmiset jaksaa vielä kirjoitella. Moni vaan tuntuu siirtyneen fb:n puolelle. Pidetään silti tämä ketju aktiivisena!

Kaksosia ei ole minun eikä miehen suvussa ollenkaan, enkä niitä ole koskaan osannut edes pelätä.

Masukuvia en ole saanut ikinä otettua. On nytkin jäänyt.

Imetys on meillä kaikkien kanssa sujunut ongelmitta alussa. Noin 3kk kohdalla on pitänyt antaa lisämaitoa kun meidän ahmateille ei ole minun maito riittänyt.

Finnejä on myös täällä. Yläselässä, hartioilla, niskassa ja naamassa ja yksi kun lähtee niin kymmenen tulee. Alan näyttää teinipojalta :'(

Meillä tulee nuorimman ja vauvan ikäeroksi neljä vuotta.

Turhia hankintoja meillä oli rintareppu. Meillä toimi kantoliina niin hyvin ettei reppua kukaan tykännyt käyttää. Muuta turhaa ei tullut hankittua.

Paljon käytettyjä hankitoja on ollut sitteri, vaunut, pinnasänky, autonistuin ja itkuhälytin.

Issias on vaivannut täälläkin jonkin verran.

Minulla on tänään neuvolalääkäri! Jännittää jos lääkäri onkin joku ilkimys.

Niin ja pitihän minun myös poksua! 11+0 :heart: POKS!
 
Hei vaan!
Tännekin löysin tieni...Meillä ollaan nelosen odotuksen alkutaipaleella, la 29.5. Tänään siis rv 8+1.Olen 41v äiti ja synnytyspaikka tulee olemaan TAYS, kuten kolmella edelliselläkin kerralla. Lapset 4 v, 2v ja 10kk.

Eka neuvola oli tällä viikolla, aika veriseuloihin ja ultraan varattuna.Viimekertaiseen synnytykseen liittyneen 5litran verensiirron vuoksi tulee muutamat ylimääräiset verikokeet ja kahteen kertaan sokerirasitus, koska ikää yli 35, viime synnytyksestä alle vuosi, monisynnyttäjä ja aikaisemmin yli 4 kg vauvoja.Mutta hyvähän se on, että tutkitaan.

Ihanaa odotusta kaikille kevätmasun kasvattajille!
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Heips taas..

Joo, onhan tämä ketju hieman hiljentynyt, suurin osa taitaa olla siellä fb:ssä kirjoittelemassa..

Havahduin eilen kun aiemmin oli hieman sekavat aatokset tulevasta pienokaisesta yms. niin, nyt oikeastaa odottaa vain, että olisi jo kevät :)
Ainoana mörkönä on vielä, että mitäs jos vatsassa ei olekkaan kaikki enää kunnossa :( Sitä kun pitää vielä oottaa. Yksityiselle meinasin mennä alkuraskauden ultraan, mutta ilmeisesti saamattomuuttani, en ole aikaa varannut, ja toisekseen, töissä ollut sen verran kiirettä, etten tiedä kerkeisinkä missään välissä luippaseenkaan...
tälläisiä aatoksia taas tällä kertaa :)

ReVe & myyrä 9+6
 
Huonosti nukuttu yö takana ja heti se väsymys kostautuu pahoinvointina. Voi itku :( Olen tässä mietiskellyt että haenko vielä sairaslomaa, viimeinen päivä on 24.10, kun mulla tuo pahoinvointi tosiaan tuntuu pahenevan väsymyksen myötä ja iltaisin on pahoinvointia enemmän ja työ mitä teen on pelkkää iltaa ja siis kassalla olen. Taidan kuitenkin varata neuvolalääkärille ajan varmuuden vuoksi.

11+6
 
Mä huomasin tällä viikolla ettei yövuorot sovi enää ollenkaan mulle vaikka tähän asti tehny niitä tosi paljon, jotenkin ihan kauheen huono olo koko ajan,pitää olla koko ajan karkkia taskus ja niitä napostella nii vähä helpottaa, ihan pelottaa kun ens viikolla ja sitä seuraavalla tiedossa molemmissa 3 yön putket.. tulee kyl lihottua tällä tahdilla melkoisesti.. :) Saiskohan lääkäriltä jonku todistuksen ettei tarvis tehdä öitä et sais vaihdettua ne päivävuoroihin koska niitä on tiedossa aika paljon vielä tälle vuodelle...

Näin yks yö unta että mun serkkuki oli raskaana, pitääpä vähän tiedustella asiaa... Ja sit toisena yönä näin unta että imetin ekaa kertaa elämässäni mun pientä vauvaa..:heart: joka oli tyttö!!! vaikka mulla siis ihan poika olo on koko ajan ollu... No eipä sillä väliä kumpi sieltä tulee..

Haluaisin niiiiiin jo mennä kans kierteleen lastentavarakirppiksille kattoon onks siel hyväkuntosia ihania vaatteita mut odotan kyl viel muutaman viikon et olis se np-ultra takana ja sit jos kaikki hyvin nii lähden shoppaileen...
Tekis mieli lähtee ostaan kans jo joululahjoja kaikille mut ehkä en vielä sitäkää, on siinä oma tunnelmansa kuitenki ku kaikkia joulutavaroita hyllyt täynnä ja joulumusiikki soi että sitä odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä