Kiva lueskella ultra- ja neuvolakuulumisia :heart:
En pahemmin muuta ole jaksanut, kun käydä täällä välillä kurkkimassa. Muuten olen lepäillyt/ nukkunut. Vie tämä tauti kaikki voimat
Kolmatta iltaa olen kuumeessa, huomenna soitan aamulla lääkäriin kun on kestäny ainakin kolme viikkoa, eikä loppua näy.
Hyödyllisiä hankintoja meillä on ollut rintareppu. Tosin esikoinen ei viihtynyt siinä alkuun, kun oli masuvaivoja. Toinen taas nukkui ainoat unensa siinä päiväsaikaan. Nukkui maksimissaan puoli tuntia kerrallaan, sängyssä/ vaunussa ei sen vertaa.
Itkuhälytin myös on ollut tosi hyvä, ei tarvitse ihan niin tiheään ikkunassa rampata.
Kuopukselle saatiin naapurista sellainen kävelytuoli, se oli niiden viikkojen pelastus, kun mies ei ollut kotona. Ihan eri tavalla viihtyi, kun laittelin ruokaa ym kotihommia.
Toinen viipotti huoneesta toiseen äidin/ sisarusten perässä tyytyväisenä
Eikä tarvinnut pelätä, että yrittää nousta pystyyn huonossa paikassa ja kaatuu suulleen tms.
Yksi neuvolan suosittelema
turhake tuli vielä mieleen: rintapumppu. Neuvolatäti ehdotteli mulle sitä avuksi esikoisen aikaan, kun maitoa tuli liiankin kanssa. Sain sitten neuvolasta lainata, mutta ei oikein pumppailut sujuneet. Maitoa ei irronnut juuri minkään vertaa pumppaamalla, meni vaan turhaa aikaa yrittäessä. Olisi voinut senkin ajan käyttää lepäämiseen, kun en pahemmin saanut ensimmäisinä kuukausina nukuttua.
Ai niin, ja konttauskypärä saatiin lainaksi, ei ole saanut olla päässä, kauhea hepuli vaan on vauvalle iskenyt.
Vaunun pyöristä, meillä oli ekoissa tuplissa sellaiset aika isot, kapeat ja kovat. Ne oli ihan HIRVEÄT paksussa nuoskalumessa. Täällä joskus kestää tovin, ennen kuin aura-autot ajelee, ja joskus kiskoin niitä 3km perässäni tuskanhiki päällä. Työntämällä ei inahtaneet mihinkään.
Tervetuloa uusille
Cherrie_ 7+6