Toukokuun touhottajat

Hemmi: Mä oon käsittänyt että lämmöt voi nousta hetkellisesti muutenkin, mutta jos pysyy esim. viikonkin koholla niin ovis tod.näk. on tapahtunut. Ja jos on PCO niin ilmeisesti sillon lämmöt heittelee eikä kierron vaiheista voi oikein päätellä mitään..
Mut mä en oo mikään asiantuntija näissä :)

Onnea nirppurotalle!

Täällä alkaa tänään 10pv lugesteron kuuri. Saas nähdä miten kroppa siihen reagoi :)
 
Hemmi PCO on "polycystic ovarians" tai jotain sellaista, jokatapauksessa monirakkulaiset munasarjat.

Ja vielä tosta lämpöjen seurailusta, niin siinä on nimenomaan tarkoitus seurata ruumiin peruslämmön vaihteluja, ja se voidaan luotettavasti havaita vain esim. aamulla pitkien unien jälkeen ennen kuin on edes noussut sängystä. Lämpö mitataan suusta, peräaukosta tai vaginasta, ei kainalosta, sillä silloin mittaustulos on epävarma.

Ovulaation jälkeen lämpö nousee 0,2-0,5 astetta peruslämpöön verrattuna ja laskee takaisin kuukautisten alkuun. Esimerkiksi mulla alkukierron lämmöt ovat noin 36,1-36,5 ja loppukierron 36,6-36,9.

täällä menossa kp 40 ja dpo 3. hohhoijaa...

Onnea Nirppurotalle :flower: täältäkin!
 
Täällähän oli iloisia uutisia =)
Onnea paljon :flower: nirppurotta ja tarrasukkia pienelle :heart:
Petite Eikös tuokin ole raskausoire? Pidetään peukkuja d =) b Tule sitten kertomaan.

Meille saapui täti vierailulle viikonloppuna ja nyt siis kp 2. Ensi kuun ekalle viikolle olen laskeskellut seuraavan oviksen ja sitte me tehdään vauva.Sillon ei ole muita menoja tai mitään juhlia... ellei kierto veny ja ovis oliski viikonloppuna ni saa unohtaa koko jutun ku mennään kaveriporukalla mökille.Siellä ei oikein kehtaa kavereille sanoo et -sori me häivytään vauvantekopuuhiin :LOL: Mut mä olen päättänyt et tällä kertaa onnistutaan :D
Toisaalta on sitte hiukan haikee olo ku voi olla että meidän perhe on koossa neljännen lapsen myötä...vaikka eihän sitä koskaan teidä.
 
Järkyttävän paljon onnea Nirppurotta!!

Ja saman tien omaa napaa. Eilen tuli ovistestiin kaksi lähes tasavahvaa viivaa, sellaiset samanlaiset kuin olikos Minna77:lla just. Tänä aamuna ei onnistunut miehen kellistäminen, tai olis onnistunut, jos olisin vain ottanut, mutta lopputuloksesta ei olis ollut mitään takeita, joetn en viitsinyt painostaa. Illalla sitten uutta yritystä kehiin. Musta tuntuu, että sitä alkoi nyt jännittämään ja pelottamaan, kun hommasta on tullut paljon konkreettisempaa noiden ovistestien myötä. Kiva tietää ja nähdä ihan omin silmin kuitenkin edes se, että kroppa ainakin jotenkin toimii.
 
Mullakin tuntus lämmöt vaihtelevan vaikka välillä taas on nätissä linjassa. "Hyvässä" kierrossa aamulämpö on ollut 36.3-36.5 luokkaa ennen ovista ja sit oviksen jälkeen 36.6-36.9

Toiseen paikkaan kierjotinkin että lämpökäyrän mukaan mulla ois ovis jo ollut mutta sit taas alkoi tulemaan matalia lämpöjä. Mulla on v.2002 todettu pco mutta v. 2008 gyne kirjoitti papereihin, että EI ole pco:ta. Tilanne uä:ssä oli normaali. Mut kyllähän sitä miettii jos hormonaalisella tasolla joka kierrossa "kaikki ei ole kohdallaan" mut se siitä.
 
Niin,en mä tota lämpöjen mittailua ihan hirmu tosissaan ota,siis ihan vaan mittailen kainalosta ja ihan mihin aikaan päivästä vaan,mutta kyl se jotain osviittaa antaa ku pikkasen koholla verrattuna alku kiertoon.Jokainen tyylillään :D
 
Moi ja anteeks kun tunkeilen...käyn välillä vieläkin vilkuileen vanhaa pinoani ja jännään jos ehtis "tuttuja" vielä tammikuun vauvoihin =) Paljon parjatusta rfsu-testistä vielä muistuttelen, että testasin itse plussan sillä herkällä uudella rfsu-testillä jo dpo 9 ja selkeesti sen näytti vaikkakaan ei tietysti huippuvahva tuossa vaiheessa. Ovulaationhan testasin ja nyt viikot varmistuneet varhaisultrassa. Joten ei muuta kuin kokeilemaan jos kärsimättömiä löytyy ;)

Paljon plussatuulia!!!

T. Sohvi77 (rv7+0) :heart:
 
Petite Citymarketista ostin itse. Sellanen violetti-valkonen paketti, "kynätesti", 1kpl/pkt. Hintaa n. 5e. Ei muuta kuin ostoksille ja tsemppiä!

Muutes, sain myös ko.testillä negakierrossa puhtaita negoja (eivätkä testiajan jälkeen muuttuneet) joten mulla ainakin hyviä kokemuksia testistä.
 
Negaa näytti David-ovistesti. Harmi vaan ettei mulla ole siihen käyttöohjeita, niin en tiedä pitääkö aamupissiä vai iltapäiväpissiä liuskaan :kieh:

Hetelmälliset päivät kyllä jonkun linkin mukaan olis vasta 20.-23. muistaakseni.. et jospa se tikku sit lähempänä näyttäisi jotain..
 
Varanikki, se on päiväpissasta tarkotettu. Ja Mammaksin sivuilla on ohjeet http://www.mammaksi.fi/info_pages.php?pages_id=15 Tosta en löytänytkään kellonaikaa mutta itse luin sillon testien mukana tulleista ohjeista että testattava klo 10-20 välillä.
 
Onnea nirppurotta! Ja kaikille muillekin tsemppiä!

Mulla on nyt ihan jatkuvasti suru puserossa. Viime viikolla oli mumman hautajaiset ja tänään lääkäri soitti, että papassa oli jotain luokan 2 juttuja eli pitää seurata tilannetta. Gynelle siis vaan aikaa varaamaan, kun on niin pitkä kiertokin ollut. Eihän se kai mitään sen kummempaa ole, tuli vaan vähän yllätyksenä jotenkin ja alkoi ahistaan... Ilmeisesti ei ole vieläkään ollut ovista tässä kuussa, kun lämmöt ei ole nousseet. Hankin ne ovistikutkin niin voi vähän testailla, kun hermot menee muuten arpoessa.

Miten muuten hoidatte gynekologikäynnit? Terveyskeskuksen kautta vai yksityisellä, kumpi kannattaa???
 
Riippuu asiasta. Itse noissa papa-hommissa oon kanssa saanu lähetteen sairaalaan gynelle ja ihan asiallisesti on hoidettu. Lapsentekohommiin liittyen taas menisin suoraan yksityiselle, pääsee nopeemmin vastaanotolle.
 
Mä käyn yksityisellä Felicitas-klinikalla, olen ollu tähän asti tosi tyytyväinen mutta viimeksi naisgyne oli kyl ala-arvoinen..tai siis hänen kommenttinsa lähinnä. Huolella teki ite tutkimuksen ultrineen päivineen kyllä.
 


Cladoceran...............kp 41/37-42........DPO 4.............yk4
Hippuli-81.................kp 31/33-45......................yk3
high5........................kp 28/28...........................yk2
moumou...................kp 27/29-31......................yk6
Minna77...................kp 24/26-32.....................yk8
Zuh..........................kp 23/30-33......................yk3
Petite.......................kp 21/27............DPO 9.......yk3
äityli30......................kp 21/27-31......................yk3
Hemmi.......................kp 18/28-31
Sero..........................kp 17/25-35.....................yk6
Rauna........................kp 17/30-37....................yk5
Helmiläinen...............kp 17/28..........................yk4
Myrtle........................kp 15/28-29.....................yk5
Varanikki...................kp 11/28
ikuisuus....................kp 11/28.........................yk2
Ella-83......................kp 11/32-35....................yk7
Dreaming86..............kp 11/27-29......................yk3
marrr.........................kp 11/28-30......................yk7
Ganja........................kp 8/25-32......................yk5
sintsu78...................kp 3/30-33......................yk5
Bassets.....................kp /35


Taustalla

Lintsi85
Marta


Plussanneet



piprane ema.............2.5........(kp 27/20-28)
Tica...........................8.5........(kp 28/25-28)........yk1
Tiukun äiti.................12.5......(kp 49/28-49)........yk2
nirppurotta................17.5......(kp 27/27)............yk13
 
sintsu78 :hug: :hug:

Myrtle Saatko laitettua kuvaa? Oliko se eilinen testi ensimmäinen mahd. positiivinen? Kuulemma o-testi saattaa olla positiivinen jopa kaksi päivää, olen kuullut.

Petite Jännää.... peukkuja!!!

Mä nyt jännään tuleeko menkat nyt la:na... Tekis niin mieli alkaa testaan jo pe:na, mutta yritän hillitä itseäni. Muuten, jos en nyt tule raskaaksi taidan jäädä tasutajoukkoihin seuraavan kahden kuukauden ajaksi. Seuraava ovis luultavimmin ajoittuu juuri silloin kun avomies on poissa ja heinäkuun oviksen aikoihin mä aloitan mä kesälomailun miestä ennen ja tulen Suomeen. Tulee siis kaksi tahdonvastaista yritystaukoa :'(
 
Moikka! Kiitos onnitteluista :heart: Täällä ollaan ihan ymmyrkäisinä vieläkin, vaikkakin alkoi kyllä pelottamaan, kun mainitsitte täällä noista rfsu:n testeistä....sellaisella nimittäin testasin ite.Oireet kyllä kovasti puoltais raskautta. Hassua, että eilen heti testin jälkeen rinnat paisui ihan silmissä ja tuli aroiksi, vaikka pari päivää aiemmin päinvastoin menkkoja enteilevä turvotus ja kipuilu hävis. No tänään ostin apteekin oman testin ja ajattelin huomenaamulla testata, näkyykö viivaa ja minkämoista.

Täällä siis notkun vielä, kunnes oon ihan varma :saint:

Tsemppiä vielä kaikille jännäilijöille ja :hug: uuteen yritykseen lähteneille.
 
Nirppurotta: ;ahtavaa. Tosi hyvä juttu teille! Onneksi olkoon.

Minä en jaksa noita lämpötiloja mitata, kun ei se sitten kuitenkaan pysy niin järjestelmällisenä. Tuo pikku poika vie sen verran huomiota, etten oikeen jaksa. Kovasti tunnutsteln vatsan fiiliksiä. Joko mulla on maailman suurimmat ilmavaivat, ovulaatio tai jotain muuta..

Kiitos MInna jo etukäteen näistä monesta kuukaudesta ennen teidän taukoa. Toivotaan, että plussa kuitenkin tulee, niin saat lomailla hyvillä mielin Suomessa ennen miehesi tuloa. Ja muutamalle muulle pitkämatkalaiselle toivon kyllä kovatsi plussaa. Ja itselleni kanssa tietty.


 
Huomenta,

ihan varovasti kuiskaan,että sain kunnon punaisen haamun tänään herkkään testiin. Herkkyys 20, One stepin 10-liuskoilla ei näy mitään. Eli odotellaan tässä, oireet on kyl nytten niin vahvat ja erilaiset että uskoisin että tää oli nyt menoa :D dpo 10 tänään :wave:
 

Yhteistyössä