Toukokuun touhottajat

ONNEA tiukun mammalle :flower: :flower: :flower:

Myrtle :hug:(mulla tapana käyttää voimasanoja kun siltä tuntuu) ja Sintsulle :hug: , sulla ei ole päivät vielä "luetut", joten toivoa on :)

On Mulla oli eilen ihan peepäivä, tänään jo parempi :| (ei oo toi suu enään notkolla alaspäin)
Tänään tuli jo hätä kun ei ollut mitään "oireita"..(vähän rupesi harmittaa että tässäkö tää oli...eli ei siis mitään vauvaa), kiitos hirveän kiireen ja juoksun alamasussa vetäisi ihan kunnolla...mä niin toivon että siellä nyt joku olisi...(on meinaan ollut kiireisempaan ja ikinä ei oo tuntunu mitään)
Kävin ostaa äsken (vartavasten lähdin kauppaan) kaupasta testin huomiseksi...onhan niitä 2kpl ja toinen kyllä polttelee...ehkä teen sen tossa kuuden maissa niin olisi 3 tuntia täynnä...ainakin 2 en varmaksi muista kun tää oli taas näit hetken päähänpistoi.

Mua ei saa onnitella MISSÄÄN TAPAUKSESSA ei edes varovaisesti....sitten kun on viikon(tai kaksi) saanut kunnon plussia niin katellaan uudestaan. Mä oon jotenkin testi "vikainen" mulla noi ovistestitkin näyttelee ihan mitä huvittaa...ja mä pelkään että raskaustestitkin...vahvistuis nyt se viiva...*manailee*


:wave: Uusille ja molemmille :D

*aina jotain unohtuu*

TuplaOnnittelut Enielle!!!
 
Tässä on Fertility Friendistä otettu pätkä ovulaatiotestin postitiivisesta tuloksesta. Useimmiten ovis tapahtuu seuraavana päivänä + testistä mutta voi olla jo samana päivänä myöhemmin. Mutta aina positiivinen tulos ei tarkoitakaan että parin päivän sisään varmasti ovuloi. Tarkoittaa vaan, että on hedelmälliset päivät. Vasta lämmön nousu kertoo ovulaation tapahtuneen.

"Ovulation Prediction Kits detect a surge of LH (luteinizing hormone) in your urine. This is last hormone to peak before ovulation. In most cases, you can expect to ovulate the day following your positive OPK result. You may, however, ovulate later the same day, or the following day.

To maximize your conception chances, keep considering yourself as fertile for several days after seeing a positive OPK result. If you are also checking your temperature and cervical fluid, consider yourself fertile until you also see a sustained thermal shift and cervical fluid has dried up.

"OPKs tell you that ovulation is likely imminent (pian odotettavissa) and you are most fertile. In most cases, ovulation soon follows after a positive OPK result. A positive OPK result, however, does not indicate ovulation with certainty, nor does it pinpoint your ovulation day to within a narrow timeframe. Only your temperature sign which reflects a rise of progesterone after ovulation, will confirm and pinpoint ovulation for you.
 
Oikeastaan tuo selittää mun kiertoja ja ehkä tärppäämättömyyttäkin, koska oon ajatellut että ovis on aina n. 24-48h positiivisesta testistä niin kierron loput ovat ollet hiljaisia makkarin puolella, kun oon ajatellut että päivät meni jo :ashamed: Toisaalta sitten jos mulla oikeesti ovulaatio siirtyy pidemmälle kiertoon niin kyllä alkaa jo auttamatta olemaan liian lyhyt luteaalivaihe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Oikeastaan tuo selittää mun kiertoja ja ehkä tärppäämättömyyttäkin, koska oon ajatellut että ovis on aina n. 24-48h positiivisesta testistä niin kierron loput ovat ollet hiljaisia makkarin puolella, kun oon ajatellut että päivät meni jo :ashamed: Toisaalta sitten jos mulla oikeesti ovulaatio siirtyy pidemmälle kiertoon niin kyllä alkaa jo auttamatta olemaan liian lyhyt luteaalivaihe.
Nii-in. Hätähousu :D ;)

Eikun ihan oikeasti, voihan se olla että simpat ehtii delata ennen muniksen paikalle saapumista jos ovis on jollain tapaa hidasteleva.. hmm.. Täytynee muistaa jatkaa "pöllyytystä" makkarin puolella oletetun oviksen jälkeenkin :)

Ja jos mulla nytkään ei ovista tule tikkuun, niin nakkaan joka ainoan kepakon mäkeen ja alan tuijottaa kalenteria vaan. Niin ne on nuo kaksi ensimmäistäkin saatu ;)
 
No en malttanut odottaan kuuteen vaan tein sen heti kirjoituksen jälkeen...eli pissa oli joko 1 ja puoli tais sitten 2 ja puoli tuntia...enkä viisaamaksi tullut. Viiva oli todella hailu, hailumpi kuin eilen, tosin eri testit(herkkyyksiä en tiedä) ja eilinen oli aamupissasta. Ei millään malttais odottaa aamuun. Mutta aamun testiä voi sitten verrata tämänpäiväiseen kun on samat testit :/
Jos vaikka siitä jotain selviäisi :|
Haluaisin aatella että viiva kuin viiva, mutta...jotenkin vaan ei uskalla luottaa.
kakksosen raskaus mulla alkoi näin hämärästi juuri tädin aikoihin ja sen takia la siirtyi 2 viikkoa aikaisemmaksi.

*toivossa on hyvä elää*
 
Onnitteluja plussista, paitsi Helmiläiselle ;)

Mulla olis huomenna sitten se gynis, jossa toivon et katsastaa limakalvon paksuuden ja sen onko munasolua. Tietenkään en voi olla varma suostuuko sitä tekemään!
Ihan ahdistaa ajatus et joku vieras mies ronkkii haarovälissä, mut ei muutakun silmät kiinni ja puristaa kädet nyrkkiin ja ajatella että kyllä tämän kestää kun tietää et jotain selvyyttä asiaan on tulossa.
 
Serolle tsemppiä gynekäynnille! Ite olin gynellä 11/08 ja se oli tosi hätänen mutta paineli ja ultras kyllä. Mulla pitäs kohtu ja munikset olla ok, niin mahdollinen vika hormoneissa sitten. Se sano jos en kesään mennes oo raskaana, menisin uudestaan sinne mut voin täs odotella kun meillä ei ole yrittämällä yritystä ollut, tjottailua vaan.
 
:LOL: tulipas kirjoitusvirhe...eli siis kakkosen ja tän hetken esikon kanssa raskaus alkoi oudosti.


Sero Mulla oli viimeks mies, poikkeuksen siihen teki sen että se oli isohko mulk**...ensimmäinen laatuaan, muutoin on positiiviset kokemukset!Hyvähän se on päästä tsekkaamaan...mullakin on perjantaille varattu aika :LOL:
Perun sen huomenna jos toi viiva on selkeä ja värikylläinen....
 
Bassets Sulla on ihanan pikkuinen vauveli :heart:
Mulla alkoi kuukautiset vasta kun tyttö oli n.10 1/2kk.
(poikien jälkeen taisivat alkaa n.4 1/2 ja 6kk synnytyksestä )
Toivottavasti sulla alkais nopeammin tai sitten niitä ei ehtisi tullakkaan, siis tulisit heti raskaaksi ;)
Ja jos hyvin menee (ettei mene kesken tms) , niin toisella kierrosta onnisti.

Myrtle :hug: Voimia :hug: Kyllä sinä vielä vauvan saat :hug:
(ainakin kovasti niin toivon :heart: )
Tää onkin musta melkeimpä ihme, että näin nopeasti onnisti. Sen takia mä jotenkin pelkään ettei kaikki ole hyvin/ jotain sattuu :ashamed:

Hauskaa iltaa kaikille! :flower:
Ja plussatuulia! :heart: :wave:
 
Enie Kaksin verroin onnea :heart: :heart:

Mä yritän tuudittautua ajatukseen ,et hetken kestää nyt tämä meidän vauva projekti.Eikä se oikeastaan hirmuisesti haittaa.On niin ihanaa ku tulee kesä ja on paljon muuta touhuiltavaa.Voi hyvällä omalla tunnolla käydä hevosen kanssa ratsain lenkillä ku en sitte varmaan enään plussan jälkeen uskalla.Talvi kuullostaa hyvältä masunkasvatus ajalta ;)
Vaikka en tiiä kuin tämä ajattelu toimii...huomenna voi olla taas uudet mielipiteet.Kuitenki koko ajan yritetään ja toivotaan...Ja eihän tuo täti ole vielä tullut...Huomaan kuitenki aina kateellisena katselevani vauva masuja ku kuvittelin et itsellänikin olisi jo aikamoinen pallo tällähetkellä.Mut tiedän et se on odottamisen arvoista...
 


Cladoceran...............kp 37/37-42.....................yk4
sintsu78...................kp 31/30-33......................yk4
Hippuli-81.................kp 27/33-45......................yk3
nirppurotta...............kp 24/27..........................yk13
high5........................kp 24/28...........................yk2
moumou...................kp 23/29-31......................yk6
Minna77...................kp 20/26-32.....................yk8
Zuh..........................kp 19/30-33......................yk3
Petite.......................kp 17/27............DPO 5.......yk3
äityli30......................kp 17/27-31......................yk3
Hemmi.......................kp 14/28-31
Sero..........................kp 13/25-35.....................yk6
Rauna........................kp 13/30-37....................yk5
Helmiläinen...............kp 13/28..........................yk4
Myrtle........................kp 11/28-29.....................yk5
Varanikki...................kp 9/28
ikuisuus....................kp 7/28.........................yk2
Ella-83......................kp 7/32-35....................yk7
Dreaming86..............kp 7/27-29......................yk3
marrr.........................kp 7/28-30......................yk7
Ganja........................kp 4/25-32......................yk5
Bassets.....................kp /35


Taustalla

Lintsi85
Marta


Plussanneet



piprane ema.............2.5........(kp 27/20-28)
Tica...........................8.5........(kp 28/25-28)........yk1
Tiukun äiti.................12.5......(kp 49/28-49)........yk2
 
Pakko tulla tännekin täältä palstatauolta kertomaan, että sain eka kunnon ovisplussan eilen :) Mammaksin tikkuun aamulla tuli viiva, joka ei ollut tasavahva kontrollin kanssa ja iltapäivällä cb:n digi oli plussa. Ne kaksi aikaisempaa kiertoa kun olen testannut noilla mammaksin testeillä, olen saanut tuollaisen eitasavahvan viivan joka kerta, ja sitten ei seuraavana päivänä mitään. Ja aikaisemmin en ole aamulla testannut, kun niissä ei sitä suositella. Saa nähdä sitten myöhästyykö pupuilu, kun tänään vasta saan miehen kellistettyä, mutta ainakin ovisplussan sain ja siitä olen niiin iloinen!!

Palstailutauko on mennyt rauhallisissa merkeissä ja edelleen saa minut pitää tuolla taustalla. Pakko oli vaan jonnekin purkautua, kun en viitsi kavereille soittaa tälläisesta asiasta eikä tuo mieskään ihan täysin ymmärrä :) Mukavaa päivää kaikille!
 
Kiitti Minna, nyt jaksaa taas painaa puolisen vuotta! :D Syksyllä ajattelin kyllä lähteä jo selvittämään kenen vehkeissä on vika, epäilen, että mun..

Kiitokset tsempeistä myös Helmiläiselle ja Tiukun äipälle, ja jos joku muukin oli, jota en huomannut. Tänään on jo huomattavasti parempi päivä. Ja jos mä oikein huijaan itseäni, niin mähän saan tästä vaikka yk kolmosenkin, kun tossa oikeastaan kolme kuukautta meni räpeltäessä sen kystan kanssa ja muuta. Toivottavasti se on nyt edes häipynyt.

Onnea martalle ovisplussasta, mä alan kans tänään tikutteleen, veikkaan, että tossa la tai su saattais onnistaa.. Silloin kun olen viimeksi oviksen bongannut ilman apuja, niin 16pv päästä täti kurvasi kylään.
 
No se siitä paremmasta päivästä... Mikähän hemmetti mulla nyt taas on, edelleen tuhruvuotoa, eikä nyt enää kyllä pitäis olla! Johtuukohan teroista. Lisäks mulla on edelleen menkkanippailuja, ja nyt sitten huimaa ja on huono olo. Raskaana tuskin olen, sen verran runsasta oli vuoto, ja tissit on kyllä niin olemattomat ja lämmöt alhaalla. Syönytkin olen kunnon aamupalan, eikä toimistokaan ole kamalan kuuma kun ikkuna on auki. Pläh, mä mietin varmaan ihan liikaa kaikkia ruumiintoimintojani. Mitenhän tän vouhottamisen sais lakkaamaan..
 
Myrtle mulla oli viikko edellisten menkkojen jälkeen menkkakipuja. Siis itse kuukautisten aikaan koski vain ekana päivänä ja vikana tiputtelupäivänä alkoi kivut taas kestäen sen viikon. Ei niin kovia kuin menkkojen aikaan eli en tarvinnu lääkkeitä, mutta ihan saman tyyppinen kipu. Naisen kroppa on niin outo! Ja todella hermoja raastavaa, kun ei tiedä, onko jotain vialla vai ei. :hug:
 
Onnea Marta ovisplussasta, ja kiva kun tulit kertoilemaan kuulumisia! :)
pidetään peukkuja,et nyt rennommasta kierrosta tärppää!

Mua vaivaa hillitön paleleminen, alkoi eilen, en voinu olla pihallakaan vaikka olin suunnitellu kitkeväni ekaa kertaa kukkapenkit. Pakko oli mennä vällyjen alle lämmittelemään. Ja täällä töissä oon kanssa ihan jäässä, tosin ulkona vain 4astetta,että voi olla ihan muuta ku sitä mitä kovasti toivois... :D
 
Menkat nyt viidettä päivää myöhässä... en uskalla testata, ku en kestä jos se onki negatiivinen, haluan elätellä toivoani. Oireita kyllä siihen suuntaan on, koska kohtua pakottaa välillä kovastikin, mutta noh... heti kun hetkeen ei pakota niin sitten ajattelen kuvitelleeni kaiken ja sitten kun taas koskee niin olen niin raskaana, niin raskaana... Repäisykipujakin on äkkinäisten liikeiden jälkeen ja välillä yskiessä... En vaan uskalla testata ja testitkin jo ostin... Jos ens viikolla.

Täällä näyttää olevan plussanneita eli onnea enie ja tiukun äiti! Perässä tullaan toiv. pian =)
 
Enie_ Vau, kaksoset. :heart: :heart: Onnea!

Myrtle ja Sintsu78 Täällä ihan samoja fiiliksiä... Hajottaa. Paitsi, että Myrtle, ja kyllä myös Sintsu, kyllä hienosti tsemppaa itseään. Niin mäki niin kuvittelin, että kesällä on jo vatsaa. Miten mä niin naiivisti ajattelinkin, että heti onnistaa. No siksi kai kun esikko tuli eka yrittämällä pillereitten lopetuksen jälkeen. En tiiä miten itseäni tsemppaisin, paitsi nauttimalla tietenkin siitä jo olemassa olevasta lapsesta ja keväästä ja ja. Ja minäkin sitä ajattelin, ettei ole masu tiellä marjastuksessa jne. . kuten Sintsu ratsastusta. Mutta koska se plussa tulee..... Meilläkin mies niin paljon poissa, niinkuin Minnallakin, että en tiiä sitten.
Mutta sitten ajattelen, että mehän yriteään vaikka 10 vuotta, että saadaan toinen vauva. Ja sitten kun se plussa tulee, niin on unohtanut kokonaan tämän odotuksen odotukseen. Niinhän se on. ja kun on vauva, on unohtanut kokonaan sen raskauden viimesen viikon pituuden.

Ja mites se helmiläisen testi sano tänä aamuna?
 

Yhteistyössä