TOUKOKUUN TOIVOTUT

Onko täällä muita joilla ei ole minkäänlaisia oireita? Mun vähäisetkin oireet ovat nyt kadonneet ja tietenkin pelko keskenmenosta on taas suuri :( En muista oliko mulla esikoisesta tässä vaiheessa minkälaisia oireita mutta pahoinvointi mielestäni alkoi melkeen heti plussan jälkeen ja jatkui läpi koko raskauden. Nyt ei siis mitään!
 
weiss
autumn84: Ei miullakaan suuria oireita ole, lämmöt on korkialla edelleen ja välistä juimii vattaa, etovaa oloa on ollu tänään.. Pissittää kyllä koko ajan.. Tuo on kovin yksilöllistä ja esikoisesta mie muistan, että alko samantien pahat olot, kun plussasin. Monilla naisilla ei ole koko raskausaikana "oireita", joten älä vielä huolestu.. Ja jos kovin mieltä painaa, siun kannattaa ottaa yhteys neuvolaan.. Mutta kovat vattakivut ja runsas verenvuoto on merkki keskenmenosta.. Jokainen raskaus on erilainen.. Toivotaan kuitenkin parasta, kyllä tuo keskenmenon pelko on miullaki suuri ja mielessä vähän väliä, mutta koitetaan mennä päivä kerrallaan etiäpäin..
 
Hyvä, että on joku muukin, jolla ei oo oireita! Kokemuksesta tiedän, et ei välttämättä ookaan sen kummempia oireita ja silti menee hyvin loppuun asti. Mulla yks odotus ollu oireeton ja neljässä muussa odotuksessa jonkun verran oireita. Kyllä kieltämättä muakin pelottaa, et jos kuitenki menee kesken. Parempi, ettei niin kauheesti sitä vielä mieti kuitenkaan. Nautitaan nyt ajatuksesta, et pieni siellä mahassa jo köllii...toivotaan ainaki niin. Onko sulla autumn84 paljonki viikkoja? Aattelin vaa, et kyllähän niitä oireita viel ehtii tulla. Mulla 5+1. :)
 
jokohan sitä uskaltautuisi tuolta kuumeilijoista tänne puolelle...? Äsken testasin Advancella plussan... elikkäs kolmas olisi tänne suuntaan ilmeisesti tuloillaan...huh :whistle: kovasti toivottu kylläkin, mutta pukkaa hikeä pintaan.. kasassa huimat viikot, 4 ja risat :LOL:
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala



3.5

HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS


6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs


8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala


9.5
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Laurenzia..............kuudes...........PHKS


10.5
Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen


11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5

Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen
weiss.....................toinen



13.5

Lahja



14.5

singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala



15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs



16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS



17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
mouku80.................esikoinen
iitu84......................esikoinen


pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa
 
Laurenzia: Eipä mulla viikkoja ole vielä kuin 4+6, mutta lähinnä sen takia huolestuttaa kun pari päivää sitten oireita oli jo jonkin verran mutta nyt ei sitten mitään. Ei tässä muu auta kuin antaa ajan kulua ja katsoa miten käy, toivottavasti kuitenkin hyvin :) Ajattelin että parempi se on vaan nauttia nyt ja murehtia sitten jos aihetta on!

autumn84 + masukki 4+6
 
Tää listahan suurenee kivasti. Plussanneille onnea ja oireettomille Tsemppiä. Omasta navasta sen verran, että ennen heinäkuista keskenmenoa oireet katosi ja nyt taas rinnat välillä tosi kipeet, että on pakko tarttua niihin kiini heh! Kuvotusta tänään enemmän kuin eilen mutta ei mitään suurta. Väsyttää julmetusti. Olen kyllä kuullut ettei oireettomuus tarkoita aina pahaa. Se on niin yksilöllistä, joten rauha maassa kaverit =) Mulle voi listaan laittaa että kolmas, kiitti :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annastiina69:
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti.......................viides


27.4
Mollakka..........................kolmas
Elz83N............................toinen


1.5

nättitähti........................toinen



3.5

HelmiPihlaja......................esikoinen
Mimosa81.........................esikoinen


4.5
paivansade73


5.5
hes
PMMP76


6.5
ToukoMuru........................esikoinen
onnellinen81
Pötkis................................neljäs


8.5
carmen...........................esikoinen


9.5
summer 81
Laurenzia..........................kuudes


10.5
Annaliina73.......................kolmas
autumn84.........................toinen
samary


11.5
poika04...........................toinen



12.5

Annastiina69....................neljäs.............Jorvi
katrinainen
weiss


13.5

Lahja


14.5

singa.........................kolmas


lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Santra
Pikkunen...................viides
toukomamitsu............esikoinen
äippä 84 ..................kolmas


pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annastiina69:
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti.......................viides


27.4
Mollakka..........................kolmas
Elz83N............................toinen


1.5

nättitähti........................toinen



3.5

HelmiPihlaja......................esikoinen
Mimosa81.........................esikoinen


4.5
paivansade73


5.5
hes
PMMP76


6.5
ToukoMuru........................esikoinen
onnellinen81
Pötkis................................neljäs


8.5
carmen...........................esikoinen


9.5
summer 81
Laurenzia..........................kuudes


10.5
Annaliina73.......................kolmas
autumn84.........................toinen
samary


11.5
poika04...........................toinen



12.5

Annastiina69....................neljäs.............Jorvi
katrinainen
weiss


13.5

Lahja


14.5

singa.........................kolmas


lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Santra
Pikkunen...................viides
toukomamitsu
äippä 84 ..................kolmas


pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa

Ilmoittelen myöhemmin tarkan lasketun ajan, mutta lapsi on ensimmäinen.
 
iltaa ja hyvää viikonloppua kaikille...enää kaksiviikkoa ultraan..Näkyyköhän ne sydän äänet jos on viikkoja jotain 6+4 tai 5..Musta tuntuu et mä oon höpetymässä tän tuulimuna-asiani kanssa, mies ainakin jo alkaa pitää ihan outona tapauksena. En kuulema oo koskaan ollut tämmönen vauhko =) Yleensä olenkin aika positiivinen ihminen mutta oisko tää nyt sitä äidinvaistoa :(

jaahan nytten taidan lähtee lukemaan jotain hyödyllistä naisten hömppää niin saa vähän ajatuksia muuallekkin. =)

Kivaa viikonloppua kaikille ja pitäkää huoli pikku kyytilaisistä ja itsetänne :heart:
 
poika04 hyvää ja rauhallista viikonloppua sinnekin ja kaikille muillekin. Noista sydänäänten näkymisestä en ihan satavarma ole, mutta muistelisin lukeneeni jostain että viikosta 7 eteenpäin. Korjatkoon se joka tietää paremmin.

muoks.
googletin tuota sykeultraa ja on tietty mahdollista että voisi näkyä jo viikolla 6+, mutta varmempi ajankohta vasta 7+ ->
 
weiss
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!! Miten muilla olot? Miulla on tänään ollu taas enempi niitä menkkamaisia kipuiluja, varsinkin jos touhuaa enemmän, paineen tunne on aika jatkuvaa ja välillä nippailee keskeltä vattaa.. semmonen epämukava olo koko ajan, tänään oli aamulla oikeastaan eka kertaa oksennus kurkussa, mutta onneksi sinne jäi.. miten teitillä muilla??? Mie jänskään tätä raskautta ihan kuin olisi ensimmäinen, kun tuosta esikosta on jo 6 vuotta!!!
 
Täälläkin alkaa jo vähitellen jotain oireita tulemaan, vaikka varmistusta odotukselle edelleen odottelen. Huomenna aamulla pitäisi taas testata. Jännittää... Vatsasta ei näillä makkaroilla niin huomaa mahdollista turvotusta, mutta väsyttää ja palelee. Ärsyyntymistäkin on ollut ilmassa. Joku tuosta ärsytyksestä mainitsikin; itselläni auttoi jossain määrin edellistä odottaessa b- vitamiini. Sitä kävin tänään jo apteekista hamstraamassa... :LOL: Kuten myös kalkit, d- vitamiinit ja magnesiumia suonenvetoihin. Höpsöhän olen, kun en vielä ole edes varma... :LOL:

Meille tämä on siis toinen kullanmuru. Itse olin 27, kun esikko vuosi sitten syntyi ja isäntä silloin 32. Yhdessä olemme asuneet käytännössä koko seurusteluajan eli nyt 4,5 v.

Mitä olette mieltä: meillä oli elo -06 pinossa alun listassa mainittu myös se, missä sairaalassa synnyttää. Minusta ainakin olisi hauska tietää onko täällä muita samaan sairaalaan tulossa. Itsellä synnytyssairaala on Koks, Kotkassa.

No tulen huomenna kertomaan kuinka kävi. Toivo elää, mutta entä jos en saa plussaa vielä huomennakaan... :(

Öitä!
 
Pahan olon saan pidettyä taka-alalla syömällä parin tunnin välein, ei makeaa joka kohottaa nopeasti sokerit ja laskee kanssa, mutta vihanneksilla ja ruisleivällä. Olen väsynyt ja alavatsaa turvottaa ja nippailee.
Hirmuisesti odotan sitä, että saa tuntea vauvan liikkeet, se on NIIN ihanaa.
Nyt on mentävä pesulle ja nukkumaan, kauniita unia kaikille.


Maviks
...peukutan plussaa....
ja oman sairaalani tuonne listaan olen jo laittanutkin.
 
Tulen varovaisesti kurkkaamaan..... :wave:
Millaisia oireita raskaus aiheutti teissä ennen plussaa ja plussan jälkeen?
Minulla lämmöt edelleen koholla koko ajan 36,6-37,1ja väsynyt olen,mutta taidan aina olla vähän väsynyt, kun herään aina jo noin 5.30, paitsi joskus vkloppuisin =)
Rinnat vähän arat,iltaisin en ole pystynyt syömään iltapalaa, juonut olen paljon(kaakaota) =) , Minulla täysin luonnonkiharat hiukset(aina ennen olleet kuivat, vaikka mitä hoitoaineita niihin laittanut), Nyt miehen tytär kysyi eilen olenko laittanut öljyhoitoa, kun ovat paljon kauniimmat :ashamed: , saman mies huomannut.

Eli tänään 28/28
ja eilen "haamuplussa"..Testaa en ennenkuin perjantaina, jos täti on edelleen eksyksissä. =)
Minut löytää yli 35v pinosta ja kevätvauvahaaveilijoista =)

Heippa ja kiitos vastauksista jos viitsitte vastata, tulen lukemaan =)
Terveisin onnellinen pikkumyy :heart: :wave:
 
Miullakin toivo elää... Pientä vaaleenpunasta vuotoa vaan ollu parina päivänä esim. kun käy kakalla... Ehkä tää vielä tästä! *koittaa pitää positiivista ajattelua yllä* Miun sairaala ois Mikkelin keskussairaala... Jossa siis jo juostu naistentautien polilla! On muuten ollu tosi ihania lääkäreitä siellä... Mut me lähetään viemään ipanat mummolle hoitoon ja mennään muuttamaan toinen mummo... Jonka jälkeen tsadaam me otetaan ihan oma vkl ja mennään ihan kahdestaan mökille yöksi!!! Aah mitä luksusta... Miulle vois kyllä laittaa tuonne sulkuihin et kolmas, kun toi miehen ipanakin on vähän niin ku miun oma jo kun ei se äitinsä juuri mukana menossa ole... En oikeen koe olevani yhden lapsen äiti enää!

Ja tervetuloa vaan kaikille uusille... Tarrasukkia toivotan teille kaikille!!!! :) :)
 
Sanokaa mulle mistä on kyse. Apteekin testillä taas aamulla koitin testata: vaaditun 10 min. kuluessa testi näytti taas vaan ihan tosi vaaleaa viivaa. Tunnin päästä viiva oli muuttunut ihan selväksi. Paketissa kuitenkin sanotaan, ettei tulosta saa lukea yli 10 min. jälkeen. En tiedä mitä ajatella. Esikolta sain plussan ihan ok jo tässä vaiheessa. Tulee vaan mieleen, että eihän tuo vaan enteilisi kohdunulkoista tai tuulimunaraskautta. :'( Kuitenkin menkat on jo viikon myöhässä ja neljä testiä on jo tehty samoin tuloksin. Mitä mieltä olette?

maviks (rv 5+0) la, jos sellaista on olisi 10.5.
 
Hei kaikille, tein haalean plussan ja tulin kanssa kurkistamaan. Tänään ollut sellainen krapula olo, ettei kyllä voi erehtyä. Onneksi mies toi aamupalan sänkyyn :) Viikkoja olisi kasassa vissiin 4+3, ja LA 14.5. Toinen siis tulossa.

Minäkin synnytän mikkelissä, se on ihana paikka!!! Esikoinen syntyi sektiolla siellä, ja se henkilökunta oli aivan ihanaa,oikein odotan, että tapaisin taas heitä. Aina oli aikaa opastaa epävarmaa tuoretta äitiä =)

Hassua, kun esikoisen alkuraskaus oli täysin oireeton ja nyt olen jo viikon oireillut ihan selvästi, ja selvin oire oli se, että miulla oli hyvin voimakas tunne, että nyt on tärpänny!

Onnea kaikille teille, jotka tälle puolelle selvisitte!!!
 
weiss
Huomenia! maviks; Kyllähän sie raskaana oot, jos monta haamua.. Mie sain kolme haamua ja kaikki eri testeillä, neljäs oli sitten vasta vahvempi.. Tuo hormoonin eritys on kait niin yksilöllista. Ei nuo haamut erikseen kerro tuulimuna tai kohdunulkoisesta raskaudesta. Käy maanantaina terkkarissa, niin saat ainakin varmuuden. Mie mietin kanssa välistä, että mahtaako kaikki olla hyvin ja ensimmäinen ultra tehään vasta viikolla 12! Pitkä on aika ootella. Mie en tuosta synnäripaikasta vielä tiiä, kun saattaa olla muutto eessä, ukon työn takia. Mutta ilmottelen tuosta sitten.. Onko muilla vielä "menkkakipuiluja"? Miulla aaltomaisesti vaihtelee ja olot hieman on alkanu pelottaa..
 
Maviks: Ei se haalea plussa ole huonon merkki välttämättä. luki paketissakin ettei viivojen tarvitse olla yhtä vahvoja..mullakin oli paljon haalempi viiva.

täällä ei uutta yritän pusutellä positiivisena ja haaveilla pienitä sydänäänistä jotka saa mut taasen itkemään...toivottavasti kahden viikon päästä jotain kuuluisi..Iskä on ainakin ihan varma et hänellä on toukokuussa kaksi poikaa :D
Kyllä tyttökin on yhtä toivottu mut iskä on iskä
 
Kurkistelen tänne aivan varovasti vielä, tänä aamuna testasin + ja pää on aivan pyörällä :saint: epätodellinen ja vähän järkyttynytkin olen :whistle: kauhea vauvakuume vaivaa kroonisesti, joten ihana ja maailman hienoin asia tämä kuitenkin on...

Esikoista yritettiin melkein vuosi ja nyt pärähti ensimmäisesti annetusta mahdollisuudesta plussa raskaustestiin :heart: Aivan alussa siis vasta olen, joten nyt vaan toivottava, että pikkanen pysyy matkassa. Olen kuumeillut tuolla vauvakuumeen puolella ja jos nyt uskaltautuisi tännekin puolelle =) Oireina on palelu,lämpöily jo vko:n ajan yli 37`c, mahan nippailu ja menkkatunne kaiken kaikkiaan, rinnat myös arat...

ONNEA TEILLE KAIKILLE MUILLEKIN TOUKOMASUILLE!!!!

Ikää mulla pian 25v. ja miehellä 29v. Yhdessä ollaan oltu reilu 7v. Esikoistyttö on kohta 10kk:tta ja toisen LA on 17.5.2008 ja synnärinä Jorvi (jos kaikki sujuu onnellisesti loppuun asti).

Mun mielestä on hyvä idea, kuten maviks ehdotti, että lisätään tuo synnytyssairaala listaan. Ja kun aloitetaan uusi pino esim. toukokuun toivotut lokakuussa niin tuo lista voisi olla 1.sivulla, jota meistä joku aina päivittäisi?????

Elz83N: itsellänikin oli juuri tuota vaal.pun. vuotoa esikkoa odottaessani alkuviikkoina. Kaikki sujui ihan normaalisti loppuun asti. Ja muistathan sen, että alkuraskauden vuodot on todella yleisiä :hug:

maviks: Kyllä sä raskaana olet, viivan vahvuudella ei väliä näin alussa, varsinkin kun kaikilla hcg nousee yksilöllisiesti (tiettyjen rajojen sisällä tietenkin):heart: kohdunulkoisessa mun käsittääkseni hcg:n määrä on normaalia korkeampi, joten haamu silloin epätod.

Tämä perhe lähtee nyt korkeasaareen ja sitten syömään... juhlistetaan siis plussaa :LOL:
 
KUOPION YLIOPISTOLLINEN SAIRAALA siellä siis synnytän jos kaikki menee hyvin...mitähän sitä keksisi että tää kauhee jännitys laukeisi..oon jo miettinyt et pitäskö terveyskeskuksessa käydä jollain syyllä ensi viikolla jos vaikka vilkaisisivat:snotty: hävettää tunnustaa..Meillä on ihana neuvolan täti joka aina auttaa..muttei sieltä kyllä välttämättä viellä mitään näkyisi..sunnuntaina tulee 5 vkoa täyteen
 
Hei vaan kaikki tulevien toukolasten äidit! Eikö meitä olekin onnestanut, toukokuu on ihan aika saada pikkuinen käärö. Ei liian kylmä eikä liian kuuma ja isilläkin on kesälomat pian isyysloman jälkeen.

Minulla on jo yksi ihan tyttönen, joka syntyi 2005 marraskuussa. Ehkäisyä ei ole käytetty sen jälkeen kun häntä alettiin yrittämään ja siitä tulee nyt 3v! Kylläpä aika rientää. Ensiksi imetys ehkäisi niin tehokkasti että vasta lopettamisen jälkeen tuli menkat (imetin reilusti yli 1v). Sitten tulinkin heti raskaaksi, mutta se meni kesken nyt kesäkuun lopussa. Yhdet menkat ehti olla ja taas ollaan raskaana. Kuinkahan kroppa kestää tämän hormoonien pyörityksen. Muutosta on ollut moneen suuntaa puolen vuoden sisällä.

Nyt on viikkoja kasassa 4+4 ovulaation mukaan laskettuna (oireet olivat selkeät joten parin päivän heitolla osaan sanoa). Ovulaatio oli vasta n. kp20. Ja laskettu päivä menee 14.5. Ensimmäisen raskaustestin tein viikko sitten ja siihen tuli vaaleanpunainen viiva. Tänään sitten tein varmennus testin ja tosi tumma viiva tuli.

Maviksille ehdottaisin testimerkin vaihtamista, mikäli ei ole varaastossa lisää apteekin omia. Mulla on hyviä kokemuksi Clear blue -merkkisestä testistä. Kaverikin sai sillä selkeä viivan, kun apteekin omaan ei vielä tullut mitään.

Pikkumyy Ennen plussaamista mulla on ollut aina lämmöt korkealla. Ensimmäisessä raskaudessa myös rinnat arat. Nyt on kiinnittymisesta asti nippaillut mahassa.

Toivotan kaikki vielä tervetulleiksi tuonne Yahoo!groupin Toukotuhisijat2008. Esikoisen ryhmä on meillä vielä kasassa ja siellä tulee keskusteltua (kunhan opitaan tuntemaan) syvällisempiä juttuja kuin näillä avoimilla palstoilla. Siitä huolimatta että omilla nimillä kirjoitellaan. Suosittelen kovasti. Ihania ystäviä on tullut sitä kautta.

http://groups.yahoo.com/group/toukotuhisijat2008/
 
poika04, jännitetään yhdessä. Mulla ultra varattu 20.9 yksityiselle ja oon ihan paniikissa. Onko sulla ollu tuulimuna et siitä ois jääny kammo? Mulla on ja siks oonkin niin paniikissa. Vaikka niinhän ne sanoo, et ihme jos tulee samalle toisen kerran. Meijän pitäs nyt vaan saada pelko pois ja koittaa nauttia. tiedän et mulla se onnistuu vasta ultran jälkeen. Oon miettiny kans et toivottovasti sillon näkyy se sydämen pampatus jo. Mullasillon pitäs olla 6+6 kai.. En ole ikinä käyny noin alussa ultrassa. Oisin nytkin ottanu vasta siitä seuraavalle viikolle, mut ei niillä ollu aikoja.
 

Yhteistyössä