TOUKOKUUN TOIVOTUT

weiss, joo ei se vielä vauvasta johdu, mut joku vois jo luulla. Mulla meni se paha olo pois..oiskohan johtunu vkonloppuna vaan jännityksestä. Väsymys painaa ja nännit edelleen tosi kipeet. Joo ja palelee ihan törkeesti..sillai et oikein tärisen...kuuluuks sekin jotenkin tähän?
 
Voi kuinka kuulostaa tutulta Weiss ja Summer81.
Vatsaa turvottaa täällä myös aikalailla. Mulla on myös lämmöt vähän koholla ja siten paleltaa ja pahoinvointi on ihan sanoinkuvailematonta. Työkaverit alkaa jo vähän ihmetellä, miks viihdyn aina ruokailun jälkeen puoli tuntia veskissä. Nyt vielä menee läpi selitys, että mä koen stressin huomenna alkavista messuista ja muista työkiireistä vatsan kautta...

Tänään testasin sitä, että heräsin puoli tuntia aiemmin ja söin banaanin ja jatkoin unia vielä puolisen tuntia. Sit pääsin sängystä ylös ilman hirveetä pahoinvointia.

Hyvää työpäivää kaikille!
 
Huomenta!

Summer81, minua paleltaa myös. Kuuluu ilmeisesti asiaan. Töissä joutuu istumaan takki päällä, leukaperät on venyneet varmaan tuuman, kun koko ajan haukotuttaa, mikä herättää hieman ihmetystä työkavereissa. Todennäköisesti työpöydällä on pian vitamiinikuuri, tai sitten pian joku viisas ymmärtää mistä on kysymys... Ajattelin kuitenkin pitää matalaa profiilia asiasta vielä ainakin sen aikaa, että pääsee hieman "selvemmille vesille".
 
Summer81,Mimosa81,Weiss ja paivansade73, olkaa onnellisia, ku teillä on oireita!Ainaki tiedätte, et vaavilla on kaikki ok. Onko ketään muuta, jolla ei oo oireita ollenkaan?Mulla ei oo muuta, ku tietysti menkat poissa ja ehkä vähän herkempi mieli, ku aiemmin. Hirvee pelko koko ajan, et menee kesken. Mahaaki välillä nipistelee, mut se kyllä kuuluu asiaanki tässä vaiheessa. Viikkoja mulla on kai 5+0 eli aika alussa,ni kerkii kyllä tulla vaik mitä oireita myöhemminki.Silti pelottaa hulluna! Vaik tää oliki vähän ylllätys-odotus, ni silti en missään tapauksessa haluis kesken menevän. :| Edellisessä odotuksessa mulla oli kyl sama juttu, et ei ollu oireita ja pelkäsin raskauden puoliväliin asti, et kesken menee.Sitte syntyki terve vauva kuitenki.Muilla neljällä on muistaakseni ollu kunnon oireet.Nauttikaa odotuksesta. =) Kyllä ne oireet teilläki pian hävii. Mut minä hullu se vaan silti toivon edes vähän pahoinvointia!

 
Eikös jonkun opuksen mukaan pahoinvointi ja muut oireet ala pahentumaan yleensä vasta viikola 6 ja ovat pahimmillaan siitä viikolle 8 ? Eli kyllä Laurenzia varmaankin vielä ehdit nämä tuntemukset kanssamme jakamaan!
 
No kyllä mä taidan hiljalleen valua tälle palstalle. Tein eilen haamun ja tänään vahvan. Viikoista en tiedä. Omien laskujen mukaan jotain 4+5. Hiljaiseloa kunnes todetaan sikiö ja sydämenlyönnit. Kolmas siis tulossa ja la kiekon mukaan 14.5.08. Illalla paleltaa ja päivällä hikoiluttaa. Rinnat arat ja pientä kuvotusta iltasin. Ei onneks vielä kummempaa. Kuopuksesta oli kans pahaolo iltaisin eikä niinkään aamuisin. Kanssasisarille jaksamisia ja päivätän oirelistaani kun niitä TOIVOTTAVASTI lisääntyy parin viikon sisään.T :)
 
Täällä myös tuntuu turvottavan massua ja väsymyskin jo vaivaa.
Välillä vihlasee alavatsasta ja välillä paleltaa. Neuvola on viikoilla 10. Ekat ohjeet sainkin neuvolantädiltä jo puhelimitse. Alkaa pikkuhiljaa tuntua todelliselta tämä raskaus. Ensimmäistä ultraa pitäisi myös kohta varailla... =) Mukavaa!

Missä vaiheessa ajattelitte kertoa työpaikalla...Millaista työtä teette? Onko stessaavaa tai fyysisesti vaarallinen masulle?
 
Heips!

En tiedä uskaltaisinko vielä varsinaisesti ilmottautua mukaan, mutta kävin jo kuitenkin lueskelemassa. Menkat piti alkaa la, mutta edelleenkin loistavat poissaolollaan. Sen jälkeen olen saanut kolme haamua. Viimeisen tänä aamuna. Toivoin jo niin kovasti vahvaa :( . No ei kyllä viime kerrallakaan näkynyt testissä ennen kuin vasta kun menkat olivat viikon myöhässä. Mikähän siinä on, ettei vielä näy...? Toisaalta en voi kyllä mennä vannomaankaan noista menkoista... Imetyksen jäljiltä ei ole ehtinyt vielä tulla kuin yhdet menkat, joten en ole varma tuosta kierrosta. Voipi olla vielä aika epäsäännöllinen. Ennen esikoista tosin oli aina se sama 28 pv. Jos tämä siis on totta, olisi laskettu aika joskus äitienpäivän tienoilla, ehkä 11.5.

Minulle tämä on siis (ehkä) toinen raskaus. Esikoinen täytti eilen 13 kk. Ei taida vielä olla muita elokuisia 2006 tässä pinossa kuin Pötkis? Ainakin muistelisin sinuun siellä törmänneeni. Jotenkin on niin epätodellinen olo. Itse uskon olevani raskaana, mutta ei kuitenkaan tunnu siltä. Mitään oireita ei ole, paitsi et vähän paleltaa. Toivottavasti la- aamuna saisin vihdoin sen plussan "oikeasti"! Sitten voisi anopille kertoa syntymäpäivälahjaksi vauvasta. Oma äitini ja siskoni sekä kaksi kaveria tietävät haamuista.

Tunteet ovat kovin ristiriitaisia tämän raskauden suhteen. Vauva olisi kyllä kovin odotettu ja toivottu. Koko vuoden on jo odotettu menkkojen alkua, et vois ruveta yrittämään. Toisaalta pelottaa ja huolestuttaa. Tottakai sitä pelkää keskenmenoa yms. mutta melkein enemmän pelottaa, että jos jatkuukin loppuun asti. Vaikka edellinen raskaus oli helppo, oli siinä omat ongelmansa: raskausdiabetes, raskaushepatoosi ja pirullinen synnytys. Ikävä kyllä todennäköisesti nuo kaikki uusivat seuraavankin kanssa. :(

No, eipäs nyt mennä asioitten edelle. Odotetaan nyt ensin sitä plussaa ja vasta sitten vauvaa! :LOL: Onnea kovasti plussanneille ja haleja niille, joilla on rankkaa. Toivottavasti pääsemme kaikki maaliin!

maviks (toiv. rv 4+5 ?)
 
PMMP76
Ilmoittaudun varovaisesti toukomammojen joukkoon. Viikko sitten perjantaina plussasin ja laskettu aika on 5.5. Vauva on todella toivottu ja välillä alkoi jo usko loppumaan. Joulukuusta asti olemme yrittäneet ja lisähaasteita on tuonut endo. Esikoinen on kyseessä , joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Ihanaa, että pääsee hehkuttamaan tänne, koska perheelle/kavereille ei vielä uskalla kertoa.

Onnea kaikille muillekin plussanneille!
 
:hug: kaikille uusille plussaajille, lisäänkö maviks sinutkin jo listaan, uskoisin kyllä että raskaana olet, eihän niitä haamuja muuten tule. Jos testaat vaikka parin kolmen päivän päästä uudestaan, silloin ois raskaushormonin määrän taas pitänyt lisääntyä.

Mahaa turvottaa ja oksu olo iskee iltaisin ja tää päänsärky... :/
Mutta tosiaan, kun on oireita niin raskauskin tuntuu todellisemmalta.
 
heipsan kaikille!!
saiskohan liittyä varovaisesti teidän seuraan?
la ei tarkkaan tiedossa...viim.kuukautiset ollu 25.7 ja testailtu on (paljonkin) ja tänään pamahti ruutuun kaksi viivaa :heart:
viidettä odotellaan,vanhin 8v ja nuorin 8kk eli melkoista vipinää on tiedossa jos vauveli on ja pysyy kyydissä :D
pientä ellotus oloa ja väsymystä ja niinku joku sano..oireet=raskausfiilis ;)
 
PMMP76
Mulla ei ole vielä ollut minkäänlaista ällötys-oloa ja toivottavasti ei tulekaan. Rinnat ovat kipeät ja mahaa turvottaa ja nippailee. Mutta hyvä, että sentään jotain oireita on. Muuten ei usko todeksi tätä onnea ;)

Mitä enemmän luen näitä odotuspalstoja, niin sitä enemmän pelkään ettei tuolla masussa olekaan kaikki kunnossa. Liika tieto lisää tuskaa? Ensi viikolla on lekuri, joten eiköhän siellä jo tule varmistus asiaan. Neuvolaa en vielä ole varannut, kai sekin pitäisi hoitaa....

Onko täällä joukossa muita yli 30 ensisynnyttäjiä? Tunnen itseni vanhaksi...
 
Onko muuten tässä vaiheessa (rv5) miten suuri riski saada keskenmeno? Tietääkö joku? Olisi nimittäin niin kova himo jo lähtee hankkimaan kaikenlaisia tavaroita!! :D Että uskaltaako sitä vielä ennen kun on käynyt neuvolassa lähteä hankkimaan mitään? Kyllä siinä sitten on rahan menoo, kun ensimmäinen lapsi tulossa ja niin onnessaan ollaan tästä tulokkaasta, että tekisi mieli hankkia kaikenlaisia ihanuuksia jo nyt :D

Olen sellaisen käsityksen saanut että monella tämä toukokuun ihanuus ei ole ensimmäinen. Minkä ikäisenä saitte esikoisenne? Ja kuinka pitkään olitte olleet isän kanssa yhdessä tullessanne raskaaksi? Olisi kiva tietää muiden tilanteista =)

Täällä kanssa alavatsaa hieman turvottaa, mutta ei vielä huomaa vaatteet päällä mitään. Ja rinnatkin ovat todella herkät, muita oireita ei vielä olekaan, onneksi =) Tai no ehkä ruokahalun lisääntymisen sijasta se on vähentynyt, ei oikein tee mieli syödä mitään, EI EDES HERKKUJA!!! :eek: Ja minä kun olen niin vannoutunut karkin syöjä =)

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!! Ihanaa kun porukka vain lisääntyy!! :heart: Minä kun palloilin aikaisemmin tuolla vauvakuumeisten palstalla ja siellä tuntui ettei kukaan tule koskaan raskaaksi, mutta täällä se kirous onkin kumottu!!! :hug:
 
Sain esikoiseni 31v ja keväällä neljännen saatuani olen 39.
Miehen kanssa olimme olleet yhdessä viitisen vuotta ennenkuin aloimme haaveilemaan lapsukaisista.
Keskenmenoriskistä santrra kyseli....ainahan se mahdollisuus on, tekayn sivustolla on keskenmenoriskit eri vaiheissa. Mutta enpä tiedä kannattaako sitä alkaa tutkimaan, tieto lisää tuskaa ja nyt meidän tulisi vaan nauttia tästä hetkestä. Olen itse pyrkinyt siihen että olen tunkenut kaikki ikävät pelot perimmäiseen nurkkaan ja murehdin sitten jos aihetta ilmenee. Toki siinä helpottaa elämäntilanteeni, olen kolmen tehotytön kanssa kotona ja vilskettä ja vilinää riittää, ei ehdi välillä koko raskautta edes ajattelemaan.

ai niin, huomasin että meitä on tosiaan monta odottajaa, joilla jo liuta lapsukaisia :D
Eilen muistelimme yhden ystävättäreni kanssa sitä esikoisen odottamista; se on kyllä jotain ihan ainutlaatuista!
Mutta samalla lailla sykähdyttää nelosen odottaminenkin :heart:
 
Muistelisin lukeneeni, et km-mahdollisuus on suurimmillaan viikoilla 8-10. Mut sitte 10 viikon jälkeen on jo varmempaa ja 12viikkohan on se ns. raja. Sen jälkeen on tosi pieni mahollisuus enää mennä kesken. Ite aattelin odottaa ainaki sinne 10 viikolle ennenku kellekään tutulle hehkuttelen. Vaatteita meillä on jo ennestään niin paljo, et en taida hankkia ku ehkä yhet uudet vaatteet pienokaiselle. :heart: Mä sain ekan lapsen 19-vuotiaana.Olin tuntenu mun miehen sillon 6kk, siis ennenku tulin raskaaks. Nyt on edelleen sama mies ja tuntuu, et rakkaus vaan enenee, mitä kauemmin ollaan yhessä. =) Odotetaan kuudetta ipanaa. Ollaan molemmat tosi lapsi-rakkaita. Mut kyllä tää tulokas oli silti yllätys. Ihana saada taas vauva! Täytyy varmaan tän vauvan jälkeen tehä sterilisaatio, ku kohta meil olis muuten varmaan 10 lasta. Sen verran hedelmällisiä me taidetaan olla. :LOL: Koko ajan tänne tulee lisää uusia odottajia, hauskaa! =) Onnittelut kaikille!

Laurenzia 5+0
 
tervetuloa kaikille uusille! :flower: Meitähän on täällä jo paljon =) En yhtään tajua vieläkään että raskaana ollaan...ajattelin jo että mitä jos se testi huijas. Vaikka oireitakin on. No, tänään piti laittaa hammaslääkärissä lappuun että olen raskaana...ihan outoa. Vaikea olis vielä kenellekään kertoa, kun ei itekään tajua. Luulen että tajuan ja uskon vasta kun oon ultrassa. Pelkään niin ultraa...tosi paljon. Jäi tosiaan siitä tuulimunasta kammo.
santrra, mä kans olin vauvakuume sivuilla ennen tätä ja ajattelin kans että onnistunko koskaan. Tosi kivat sivut ne ja nää kans =) Mulla on yksi poika 4v. Oltiin sillon minä 22 ja mies 23. Oltiin jo seurusteltu 7 vuotta. On kyllä tosi ihana lukea teidän juttuja, koska on paljon samoja pelkoja ja ajatuksia. Tajuaa et kai se on normaalia pelätäkin näin paljon.

 
Miäkin täällä taas ehkä jotai uskallan kirjotella kun muuttunu vuoto taas rusehtavaksi... :$ Kamalaa tämä ikuinen epätietoisuus! Toisaalta koitan lohduttautua sillä että vauvelilla on jo nähty sydän ja että keskenmeno kuitenkin ilmeisesti yleensä alkaa yhtäkkiä eikä näin vko tolkulla tiputtelemalla.

Tohon perhetilanteeseen sen verran, että esikoisen sain kaksi päivää omien 19-vuotis päivien jälkeen. Oltiin oltu silloin exän kanssa yhdessä reilu puolitoista vuotta. Nyt siis erottu ja uusioperheessämme nyt sitten myös miehen kohta kolmevuotias poika. Yhteistä taivalta meillä takana nyt kahdeksan kuukautta! Elikkä aika uusi pari ollaan, mutta toisaalta ollaan molemmat jo yhdet erot käyty läpi ja uskomme kovasti niistä oppineemmekin jotakin... Toivossa on hyvä elää! Ja kaipa se ero olisi jo tullut tässä vaiheessa jos olisi ollut tullakseen, kun ei tämä perheen perustaminen kahden leikki-ikäisen lapsen kanssa ole ollut sekään ihan helppoa... =)

Raskausoireina täälläkin tuo ikuinen väsymys... Ja rinnat ovat ihan älyttömän kipeät! Massua turvottaa ja mahallaan nukkuminen on jo tuskallista! Kaipa se toisesta alkaa nopeammin se kohtukin painamaan, tai sitten se on tätä pääni ajattelee näin juttua... Normaalit farkut puristaa ja ahdistaa ja on pitäny siirtyä löysempiin housuihin, että olo on mukava! Välistä äklöttää ja tulee mielihaluja. Pissillä saa juosta alvariinsa ja lämpö on noussut puolella asteella. Itku tulee herkästi ja hellyyden kaipuu on aivan älytön! Luojan kiitos mies on ihana ja halailee kovasti... :heart: Selkä on myös ihan älyttömän kipeä välistä... Johtuu kait taaksepäin kallistuneesta kohdusta! Onko muilla vastaavaa "ongelmaa"??? Niin ja ummetusta myös löytyy... Tuntuu että positiivisia oireita ei juuri ole kuin miehen mielestä se, että tissit on taas ihan älyttömän kokoiset... :D
 
Mä sain ekani 19-vuotiaana ja toisen 21-vuotiaana. Esikoisen synnyttyä oltiin ex-miehen kans oltu yhdessä noin 2 vuotta. Nyt elämme siis uusioperhettä ja miehelle lapsi on ensimmäinen; yhdessä ollaan oltu reilu vuosi. Nyt olen 33 ja mies 28

Tissit on täälläkin ihan sairaan kipeet, vessassa juoksen vähän väliä, palelee ja väsyttää..muutoin olen aina raskauksissani pahoinvoinnilta välttynyt. Saa nähdä mite nyt käy :) Ei tämä olo mitenkään hehkeä ole, mutta eiköhän tämä tästä...
 
weiss
Moikka kaikille! Ihana lukia, kun niin monilla samat ajatukset ja tunnot.. Ei tätä vielä ihan tajua eikä todeksi usko.. Toivottavasti pieni pysyis matkassa loppuun asti mukana, jotenkin tuo km pelko valtaa mielen välillä, mutta toivotaan parasta. Oireet on aika mitättömät vielä, pissalla saa juosta koko ajan, vieläkin on vilu ja vahta hervottomasti turvoksissa (ukkoki nauro, että viitosetko on tulollaan, kun nuin pömpöttää :LOL: )vihlailee ja nippailee välillä ja paineen tuntu on kova.. Pahoinvointia ei vielä pahemmin, ehtiihän tuokin tulla.. Tänään mie oon ollu tosi kiukkunen ja pelottaakin, että kuinka kiukkunen akka miusta tulee, kun esikoisesta olin ku persiiseen ammuttu karhu.. No, päivä kerrallaan etiäpäin..
 
voi kun minullakin olisi edes jotain oireita muttei sitten mitään...taitaa tuulimuna vaan matkassa kulkea :ashamed: mulla pyörii kokoajan päässä et tää on tuulimuna...oon jo miettinyt et miten kerron sen muille.... :ashamed: Aika masentavaa vai mitä? Mun pitäs hyppiä onnessani. varaan varmaan 21.9 itelleni ultran. viikkoja ois jotain 6+5 sillon
 
Alkuperäinen kirjoittaja aaprotti:
"Totta se on", sanoi lääkäri, "Kyllä rouva on raskaana!" Kai nyt jo uskaltaa uskoa, eikö vaan?! Silti en millään meinannut rohjeta tulla tänne tuolta Vauvahaaveet -puolelta...

Salamatkustaja on vielä hyvin salainen, eikä hänen olemassolostaan kerrota kellekään vielä pitkään aikaan. Tänään on rv 5+0 ja la on toukokuussa. Kellä muulla on asiat yhtä onnellisesti? Olisi mukava kulkea yhdessä tätä matkaa :heart: :heart: :heart:


Ihanaa muitakin kohtalotovereita! Mulla myös laskettu aika toukokuun puolen välin aikoihin luultavasti. Viikkoja 5+0 tällä hetkellä, kaikki niin alussa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin...jännää aikaa. Meillä on yhteinen ensimmäinen neuvola aika avopuolison kanssa loppu kuusta. Siihen ekaan ultraankin on pitkä aika... Paljon sulla nyt raskausviikkoja tällä hetkellä? Onko sulla kaikki mennyt hyvin? Oletko muuten mistä päin?vastailehan. :)


 
Mulla viikkoja tällä hetkellä 5+0, eli alussa ollaan. Tää on mun ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin uutta. Mulla ollu kans tässä kokoajan lämpöö pikkasen ja vähän niinku kipee olo, rinnat arat, vatsa turvonnut... ja lisääntynyt valkovuoto. Onko muilla sama ongelma? Noitahan riittää, milloin oireet alkaa helpottamaan? Onhan sitä tietty sellanen pieni pelko mielessä vähän välii, että eihän vaan menisi kesken tai muuta tapahtuisi. Tsemppiä kaikille! :)
 
Huomenta vain kaikille! B)

Olen täytän ensikuussa 19 ja olemme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä kaksivuotta, kihlat ollaan suunniteltu ensikuulle!! :heart: =) (Poikaystäväni on 23-vuotias) Siksi kyselin ikäänne kun itse olen vielä aika nuori, että miten siihen suhtaudutaan. Mutta eipä sillä muiden mielipiteellä ole niin väliä =) Pääasia että itse ollaan onnellisia vauvan suhteen :heart:

Olen kuullut Avent Nipletteistä, joita käytetään taisaisiin tai sisäänpäin kääntyneisiin nänneihin. Onko kenelläkään teistä kokemusta tästä "laitteesta", että onko se kannattava hankinta? Ja milloin sitä kannattaisi alkaa käyttää? Kun minusta tuntuu että joudun käyttämään imetyksen apuna rintakumia, eikä se haittaa. Mutta kun "pienet"/"olemattomat" nännini häiritsevät itseäni muutenkin. :ashamed: Että jos teillä kanssasisarillani on kokemusta sen käytöstä, niin otan kaiken tiedon (hyvän että pahan) vastaan!! =)

Tsemppiiii odotukseen!!! :hug:
 

Yhteistyössä