TOUKOKUUN TOIVOTUT

Tosiaan minulla ensimmainen paikallinen neuvola viikolla 9, eli 10.10. Taalla meilla Norjassa ei missaan oteta alkuraskauden ultraa ennen 14 viikkoa ellei ole painavia oireita epailla jotain tuulimunaa/kohdun ulkopuolista raskautta tai keskenmenoa. Hiukan tuo huolettaa, mutta toistaiseksi olen pysynyt positiivisena. Masu on turvoksissa, valilla hiukan nipistelee(mutta ei mitaan tajuttomia kipuja), nannit todella arat ja lievaa vasymysta ja paljon valkovuotoa aluksi (nyt rauhoittuu). Oli selkeat menkkakivutkin, mutta eivat alkaneet kuitenkaan. Hassuahan tama on. Ei oikein vielakaan ole sisaistanyt, etta meille tulee vauva.
=)
 
Tiedoistanne =) , minä vaan jännäilen pysyykös menkat poissa, toivottavasti näin on :heart:

:wave:

Koskakohan uskaltaisin tänne siirtyä, vasta pe testauksen jälkeen vai jo ennen *,miettii* haamutesti siis 7.9.-07 kiertopv tänään 28/28 :heart: , ja menkkoja ei näy..

:wave:
 
Ilmoittaudun myös mukaan tulevien toukolaisten odottajiin. Plussasin eilen 35/30-36. Selkeä plussapallura ilmestyi Predictor testiin.
Vaikea tätä on vielä todeksi uskoa :) , että ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Alavatsakivut oli voimakkaita kiertopäivinä 27-32, mutta nyt muutamaan päivään ei ole vihlontaa tuntunu kuin muutaman kerran. Liikkuessa häpyluun tuntumasta nipistää välillä...tai jostain siltä suunnalta. Väsyttää kyllä ja valkkari on lisääntynyt. Rinnat myös aavistuksen kipeät. Muuten aika oireeton olo. Jännittää ihan hirveästi, että onko kaikki hyvin.
 
summer81: Ei mulla ole ainakaan tiettävästi ollut tuulimunaa...jotenkin vaan on outo fiilis nyt..ja et miten mulle ois voitu suoda tämmönen onni et toinen lapsi olisi tulossa ja näin nopeesti...mutta koetetaan pysyä liitoksissaan..sinne parinviikon päähän...jännittää nyt esikkoa pitää lähtee laittaa yö kuntoon...Oli muuten rentouttavaa pojan kanssa shoppailla..Tuli vähän törsättyä poikakin sai uuden lelun vaikka ennestää huopne pursuaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annastiina69:
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti.......................viides


27.4
Mollakka..........................kolmas
Elz83N............................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5

nättitähti........................toinen



3.5

HelmiPihlaja......................esikoinen
Mimosa81.........................esikoinen


4.5
paivansade73


5.5
hes
PMMP76


6.5
ToukoMuru........................esikoinen
onnellinen81
Pötkis................................neljäs


8.5
carmen...........................esikoinen


9.5
summer 81........................toinen.................Jyväskylä
Laurenzia..........................kuudes


10.5
Annaliina73.......................kolmas
autumn84.........................toinen
samary
maviks..............................toinen...................KOKS


11.5
poika04......................toinen.............Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5

Annastiina69....................neljäs.....................Jorvi
katrinainen
weiss


13.5

Lahja


14.5

singa..........................kolmas
beccy..........................toinen
tapsu85......................toinen...................Mikkelin keskussairaala


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen.......................Jorvi



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Santra
Pikkunen...................viides
toukomamitsu...........esikoinen
äippä 84 ..................kolmas


pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa
mä ootan kyllä kolmatta :D
 
Huomasin että minun laskettua aikaa listassa ei vielä olekaan, elikkäs LA 8.5 suunnilleen =)

Eilen sitten otettiin ja kerrottiin mieheni vanhemmille, että he saavat ensimmäisen lapsenlapsen ja olivat kyllä niin onnessaan että ei voi uskoa. IHANAA =) :heart: Vaikka onhan raskaus vielä tosi alussa ja ei tiedä että mitä sitä tuleman pitää, mutta ei vaan voinut pitää salassa!

Voi kun odotan että saisin jo pitää nyyttiä sylissä ja halia sitä!! En malta odottaa sitten millään!! =)

Synnytys tapahtuu KUOPION YLIOPISTOLLISESSA SAIRAALASSA, eli saatetaan olla siellä poika04:n kanssa samoihin aikoihin vauvoja pukkaamassa =)
 
Huomenta!!!

Olipas jännää todeta kun listaamme katsoin, että meitä odottajia, joilla on jo lapsi on hirmupaljon :hug: Hyvä tilanne esikoisen odottajille kun saa muilta "hyviä neuvoja ja kokemuksia jakoon" sekä sitten meille useampi lapsisille on ihanaa saada vertaistukea tulevan matkan varrella =)

annastiina69: Huomasin, että synnärinäsi on Jorvi. Oletko synnyttänyt aikaisemminkin siellä? Itse synnytin esikon vajaa vuosi sitten siellä ja olin kyllä todella tyytyväinen toimintaan ja hoitoon siellä.

Moni teistä on jo varannut aikaa ultraan. Itse vielä yritän maltaa kun tämä vasta niin alussa. Esikoisesta kävin ultrassa verenvuodon vuoski jo rv:lla 6(jolloin näkyi vain ruskuaispussi), vko:n päästä eli rv:lla 7 oli kontrolli uä ja silloin näkyi myös :heart: -syke. Eli summer81 kyllä silloin se syke voi jo hyvin näkyä :)

GALLUP: Miten miehenne reagoi raskausuutiseen???
Oma mieheni tuli aamulla töistä ja odotin häntä tyttö ja "tikku" kädessä silmät pyöreenä (olin hetkeä aikasemmin tehnyt testin). Mies kysyi mikä tuo on ja kun ymmärsi, että se on raskaustesti kera kahdella viivalla niin alkoi nauramaan hullunlailla (järkyttynytkö :LOL: ), rutisti ja suukotti muo ja tyttöä sekä kehaisi vielä lopuksi kuinka hänellä on "supersiittiöitä" (kun ekasta yrityksestä tärppäsi), siitä sitten seuraavaksi tietokoneelle tilavampaa autoa katsomaan ;) muistaapa aina myös puhutella muo monikossa... *ihana ukkokulta*

Nyt siivoomaan kun typy nukkuu...
 
sisarHENTOvalkoinen, toivon tosiaan että näkyy jo sydämen syke sillon... oisin ottanu sen ajan seuraavalle vkolle, mut ei sinne saanu aikaa. Mieshän oli ihan innoissaan..hetken tuijotti testiä ja halas sitten. Omat tunteet heittelee ihan miten sattuu...varmaan hormoonit sekottaa pään...itkettää ja pelottaa jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisarHENTOvalkoinen:
Huomenta!!

annastiina69: Huomasin, että synnärinäsi on Jorvi. Oletko synnyttänyt aikaisemminkin siellä? Itse synnytin esikon vajaa vuosi sitten siellä ja olin kyllä todella tyytyväinen toimintaan ja hoitoon siellä.

Juu, kaksi edellistä Jorvissa ja esikoinen Kätilöopistolla.
Jorvista pidän minäkin, henkilökunta oli aivan ihanaa. Ei kättärissäkään mitään vikaa ollut, jouduin vaan sinne osastolle jo kuukautta ennen synnytystä ja muutenkin oli jotenkin sekavaa se aika siellä...

Kyselit miehen suhtautumisesta

:D
supersiittiöistä kuulin minäkin mainittavan. Onnellinenhan tuo on :heart:
 
Meillä mies on ns. järjenääni (ainakin niin se luulee) ottaa aika rauhallisesti..On innoissaa tulevata pienokaisesta ja koittaa kestää mun paapatusta ja pelkoja..Meilläkin muuten oli mainintaa hänen supersiittiöistä toimiivat kuulema mainiosti :D
 
weiss
Sunnuntaita kaikille! Mie oon jo aiemmin maininnu, että toista tässä ootellaan, mutta on tainnu mennä ohi... Jotenkin kovin vaikialta tuntuu päästä teitin keskusteluihin mukaan.. En ole kovin aktiivisesti mukana viel ollu, kun tuo keväthaaveilijoiden puoli on haikia jättää, niin monella siellä jännät paikat.. Toivottavasti pääsen pian jorinoihin mukaan :) .. Onko muilla minkälaisia oloja nyt, kun itellä vaihtelee kovasti.. Pelästyin viime yönä, että kesken menisi, kun alko pistään oikialta puolelta aika kovastikin, pissillä käynti kuitenkin helpotti.. Tänään on ollu suht "oireeton" päivä, väliin nippailee ja aamusella ei meinannu aamupalat maistua, ei tee mitään mieli.. Olisi mukava kuulla teiän muitten tuntemuksia.. Ja nuista "SUPERsiittiöistä".. taitaa kosketella tuota miehistä egoa aika paljon.. Meillä tuo ukko ite kanto testeja kotia ja "pakotti" testaamaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja weiss:
Sunnuntaita kaikille! Mie oon jo aiemmin maininnu, että toista tässä ootellaan, mutta on tainnu mennä ohi... ..

Anteeksi weiss ja muutkin jos en aina huomaa kaikkia tietoja /pikaisesti päivitä tuota pinoa. Muistutelkaa aina välillä jos jokin menee ohi silmien....

Oloista weiss kysee myöskin...selkä on ollut muutamana päivänä kipeä.
Huono-olo talttuu syömisellä, tosin hyvin leipälinjalla menen, mikään kunnon ruoka ei oikein tunnu uppoavan. Ei kyllä edes ole kauhea nälkäkään ollut. Piimää ostin muutama päivä sitten kaappiin viisi litraa, se meinaan on ollut aikaisemmissa raskauksissa mun "ihmelääke" No, nyt ei ollutkaan

:x :x


jatkanpa höpinöitä kun tuo kuopus nukahti...
Mieliala sinkoilee sinnetänne, välillä itkettää ja seuraavassa hetkessä naurattaa. Ja ärsytyskynnys on aikasten matala, tosin oon niin väsynyt pitkin päivää, etten jaksa ärhennellä.
Ja sitäkin olen alkanut miettiä, että pitäiskös kuitenkin käydä siellä ultrassa 7viikon-> aikoihin...mulla kyllä on neuvolassa sydänäänet kaikista kuuluneet viimeistään jo viikolla 9+. Malttaisi vaan odotella sinne saakka.

voikaa hyvin ja kuulumisiin

:wave:
 
Meillä tää raskaus oli vähän yllättävä, kun olin ihan muun asian takia käynyt sitten varmuudeksi testissä labrassa ja tulos olikin sitten positiivinen... No soitin miehelle töihin et ei juma istu alas! Se oli vaan et mikä nyt... No sanoin et se olikin sitten positiivinen niin toinen oli vaan että no sehän kiva... Meille siis eka yhteinen mutta toinen lapsi kummallekin muuten. Käytiin yhdessä syömässä kun pääsi ruokkikselle ja pusut sain... Tosin niitä meillä viljellään paljon muutenkin! Mutta iltapäivällä kun tuli töistä niin toi mukanaan sitten kymmenen pitkävartista punaista ruusua miulle! Vähän olin otettu, kun exä ei tuonut edes silloin ruusuja kun tyttö syntyi! Mut tuo onkin tuollanen yli-ihana! :) :heart:

Tuohon ultrajuttuun piti kommentoida, että miulla siis näkyi jo vkolla 6+2 syke ultrassa! Taidan olla siis edelleen ainut joka sikiön on jo nähnyt? :) Tosin myös ainut jolla on ollut vuotoa... :/ Nyt tosin kaksi päivää taas ollut ilman...
 
Minäkin liityn iloiseen joukkoon! Plussasin pe kp 30/28-30 ja vielä kerran tänään. Perjantaisen testin piti olla ihan vaan varmistus nega, kun menkkoja odottelin ja olin juhlimaan lähdössä. Piti siis saada varmuus, että saa juoda. Noh, kuivin suin jouduin sitten olemaan.. :)

Olen siis 87 synt. oululainen ja odotan esikoistani (tyttöä, oon ihan varma ). Laskurin mukaan la on 16.5.2008. Kohta pitäis vissiin soitella neuvolaan.. :D Täytyy kyllä sanoa, että on ihanaa liittyä tänne odotuspuolelle tuolta haaveilijoista.

Ainiin, meilläkin mies puhui jotain supersiittiöistä, kun plussasin.. :LOL:
 
onpas tämä nyt ihmeellistä kun pitää koko ajan roikkua täällä :p Raskaudesta kun ei vielä uskalla koko "maailmalle huudella" siis sukulaisille ja tutuille niin onneksi on tämä pino, jossa voi fiilistellä. *Ihanaa, että olette*

Muo vähän ahdistaa kun on vielä 3vkoa töitä ja en halua raskaudesta kertoa siellä ja pikkuhiljaa taitaa ne tutut pahoinvoinnit iskeä :/ (olen siis reilun kk:den työrupeamalla leikkurissa kun mies halusi olla koti-isänä hetken typyn kanssa, eli siis vanhempainlomalla + bonusisyysvapailla)... täytyy toivoa, ettei pahaolo iskisi ennen kun jään taas kotiin lapsen kanssa...

Nyt oireina "vaan" mahan nippailu, poskien punoitus ja kuumotus, palelu, jano, rintojen arkuus... onpa tää ihanaa, siis ihan oikeesti (tietää olevansa raskaana) ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!
 
Uusi uskaltautuu joukkoonne! Tänä aamuna hailakka viiva, johon vielä hieman vaikea uskoa ja aion loppuviikosta vielä testata uudelleen. Vaikka edellisessä raskaudessa noita haamuviivoja tulikin useita ja olin siis raskaana, tosin laskettu aika siirtyi hieman myöhemmäksi.

Ikää 31, miehellä kohta 36, poikia kolme 01/97, 02/00 ja 01/06. Tämä raskaus hieman yllättäen, sillä tarkoituksena oli pudottaa painoa ennen mahdollista raskautta. Viimeisimmässä raskaudessa raskausmyrkytys, joten olen ns. riskisynnyttäjä, koska taustalla tuo ylipaino+verenpainetauti. Toki mahdollista, että tämä mahdollinen raskaus sujuu normaalisti.

Hieman vielä on siis semmoinen epäuskoinen olo, mutta toivottavasti loppuviikosta sitten tulee vahva plussa ja meille on varmuudella neljäs lapsi tulossa!
 
Mulla on jo pieni pahoinvointi alkanu, mut se onneks ajottuu iltaan ja yöhön, jos herään.

Esikoinen oli meillä pillerivauva, joten tämä on ensimmäinen "yritetty" raskaus ja jotenkin tuntuu, että siitä kyllä osaa ottaa kaiken irti :) Ensimmäiseen raskauteen ja sen tuomiin muutoksiin piti sopeutua enemmän. Nyt olen kyllä niin onnellinen, oma pieni pojankoltiainen pyörii jaloissa ja kakkonen tulossa, melkein itku tulee, kun on niin ihanaa...

Lähinnä mua pelottaa yks mun "kaveri". He ovat yrittäneet aika pitkään sitä ykköstäkin, ja on ihan avoimesti sanonut olevansa katkera siitä että saatiin tuo poikakin. Mitähän hän tuumaa, kun saa kuulla pikkukakkosesta.
 
Heips! Josko joku päivittelisi nuita mun tietoja... eli kolmosta ootellaan, omien laskujen mukaan nyt 4+6 eli la. 14.5. ja synnytyssairaala SatKs...
Santrra: Me oltiin ukon kanssa vuosi yhessä ennenkuin aloin esikkoa odotteleen, olin 18.v kun tyttö syntyi, tästä reilu vuosi niin syntyi kakkonen ja nyt tätä kolmosta odotellaan ja täytän siis loppuvuodesta 23...

Voi kun nuo olot tuntuu niin samanlaisilta kuin teilläkin..Väsyttää, janottaa, viluttaa, jomottaa... kahessa aiemmassa raskaudessa ei ole ollut mtn.. ihmeellistä :/
 
Onko kenelläkään muulla ruokahaluttomuutta? Itselläni on varsinkin näin aamupäivisin ei maistu yhtään mikään, vaikka kova nälkä on. Tuntuu pahalle syödä väkisin :( Mutta onneksi sitten illemmasta ruoka maistuu edes jonkin verran. Pahoinvoinnista tämä ei kuitenkaan johdu, koska sellaista ei vielä ole ollut. Muuten menee tosi hyvin, ei vieläkään pahemmin oireita, no ehkä väsyttää tavallista enemmän ja alavatsasta nippailee välillä tosi kovasti. Mutta onnellisia ollaan siitäkin huolimatta!! :heart: :D

Tervetuloa mukaan pippa ja äippä 84, taidettiin muuten oleilla samalla palstalla kun raskaus oli vielä vain toivomus!! Onneksi olkoon ja kiva kun jatkoitte kirouksen rikkomista :D
 
Hei vaan kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!
Mun synnäriksi tullee TYKS, ellei sitten muuteta pysyvästi tänne Etelä-Pohjanmaalle, jossa minä työskentelen tällä hetkellä ennen vauvelin putkahtamista :)

Onko tää normaalia: Mulla on nyt viikon verran ollu aina iltaisin lämmöt n. 37,5 ja tosi kuumeinen olo ????? :snotty:
Päivisin ei oo mitään kuumeoireita, paitsi nyt flunssa. Onneks on perjantaina se neuvola. Kyllähän lämmöt vähän kuuluukin tässä vaiheessa olla koholla, mutta noin paljon ???
 
Hyvää alkanutta viikkoa mammat!

Voi tätä väsymyksen määrää! Voisi taas nukkkua kellon ympäri helposti. Ihanaa, kun viikonloppuna saa edes hieman hengähtää ja levätä. Nyt kun vielä voi itselleen suoda pienet päiväunet, niin kyllä tuntuu luksukselta :) Tässä vaiheessa se vielä onnistuu, mutta sitten kun on pieni käärö omine aikatauluineen, niin sitten sen mukaan. Minulla on "aikasemmasta elämästä" kaksi lasta, mutta ovat jo niinkin isoja, että kuopus täyttää vuoden vaihteen jälkeen 12 v. Tässä siis tietoja ahkeralle listan päivittäjällemme :)

Minun synnytyssairaala on joko Kätilöopisto tai Naisten klinikka. Onko kenelläkään kokemuksia noiden edellisten lisäksi? Tuosta kättäristä jo jotain olikin, mutta Naisten klinikkaa en ole täältä bongannut vielä...Varailin myös ensimmäistä neuvolaa, joka ajoittuu 10 viikolle. Olisin kyllä mennyt jo aikaisemminkin, mutta eka käynnillä vain kuulema otetaan verenpaine ja otetaan tiedot ylös.

Ihanaa kun maanantainakin jaksaa hymyillä =)
 

Yhteistyössä