TOUKOKUUN TOIVOTUT

heissuli hei

Tänne ei kauheesti uutta kuuluu. Perjantaina mene labraan antamaan hiv+hepaatiitti plus muut kokeet..siitä se lähtee sitten 21.9 ois ultra sillon viikkoja 6+5...Vähän on etonut mut ei paljoo
me ei kerrota raskaudesta ennen 12 viikkoa varmaankaan jos niin pitkään maha pysyy piilossa...pömpöttää jo nyt :D
 
heissuli hei

Tänne ei kauheesti uutta kuuluu. Perjantaina mene labraan antamaan hiv+hepaatiitti plus muut kokeet..siitä se lähtee sitten 21.9 ois ultra sillon viikkoja 6+5...Vähän on etonut mut ei paljoo
me ei kerrota raskaudesta ennen 12 viikkoa varmaankaan jos niin pitkään maha pysyy piilossa...pömpöttää jo nyt :D
 
onnea kaikille uusille ja tervetuloa!! äiskä äiskä, kiva kuulla susta! Jäit niin mieleen ku sillon kesällä yhessä jännättiin ja naapureitakin ollaan. Hienoo et kaikki hyvin sulla ja vauvalla masussa :heart:
 
Heipä hei taas, berry: me (tai siis minä, heh) ollaan kerrottu jo mun äidille ja parille kaverille. Oon vaan sellainen luonteeltani etten saa pidettyä mitään oikein salassa. Toisaalta en koe että vaikka mitä tulis eteen niin ettenkö voisi siitä puhua...
 
Moi mouku80! Mä luulen, että tämä meidän uutinen tulee suurena yllätyksenä kaikille, joten sen takia en aio vielä asiasta huudella, ennenkuin ollaan paremmilla viikoilla. Onneksi täällä voi kertoa kaikesta ja jakaa ilouutista. Kuopuksen kohdalla tosin kerroin sisarelleni jo ihan alkuvaiheessa, muut sai sitten kuulla vko 13 ultran jälkeen, kun tuleville isoveljille oli kerrottu.

Sain muuten tänään 'vanhalta' koulukaverilta tekstiviestin, oli syntynyt pieni tyttö 5 viikkoa ennen laskettua aikaa! En tiennyt, että heille vauva oli tulossa, olin niin iloinen ja liikuttunut, että taas tippa linssissä. Ensimmäinen lapsi siis syntyi heille :heart:
 
Hei taas, berry: ymmärrän kyllä että jotkut haluaa olla varovaisempia, saa nähdä miten itellekin käy, miltä sit tuntuu jos meneekin kesken.

Apua mikä olo, oikein en kunnolla usko olevani raskaana kun ei ole oireitakaan. Kai se nyt kuitenkin on totta kun kolmeen testiin on jo vaaleanpunainen viiva tullut eikä menkkoja oo tullu!? Mulla on niitä herkkiä (herkkyys 10) testejä, joten kai tää on vielä tosi alussa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Hei taas, berry: ymmärrän kyllä että jotkut haluaa olla varovaisempia, saa nähdä miten itellekin käy, miltä sit tuntuu jos meneekin kesken.

Apua mikä olo, oikein en kunnolla usko olevani raskaana kun ei ole oireitakaan. Kai se nyt kuitenkin on totta kun kolmeen testiin on jo vaaleanpunainen viiva tullut eikä menkkoja oo tullu!? Mulla on niitä herkkiä (herkkyys 10) testejä, joten kai tää on vielä tosi alussa...
Onko sulla millainen kierto? Meidän kuopukselta nimittäin sain vain haamuviivoja ja sitten laskettu aika siirtyikin 9 päivää myöhemmäksi. Eli ovulaatio oli tapahtunut myöhään.
 
Berry76: Mulla on ollut epäsäännöllinen kierto pillereiden lopettamisen (toukokuussa) jälkeen. On vaihdellut välillä 23-40. Viimeiset menkat alkoi 6.8 ja oviksen tikutin 24.8. On vaan jotenkin ihan epätodellinen olo että olenko nyt todella raskaana ja pelkään jos seuraava testi olisikin nega.
 
mouku, ihan selvä plussahan tuo on :heart: Kyllä ne oireetkin tulee, ei mullakaan vielä suurempia ole. Varmaan viikon kuluttua alkaa se öllötysolo, mikä ollut kaikissa raskauksissa.

Mulla muuten ovis aikalailla samaan aikaan kuin sulla ( ainakin itse bongasin silloin ), viimeiset menkat alkoi 8.8.
 
Minakin nyt sitten ilmottaudun mukaan tähän porukkaan. Tein testin vasta eilen, ja uskottava se on: raskaana ollaan. Kaksi ihan selvää ja kirkasta viivaa tuli testitikkuun :) Olo on vielä vähän hämmentynyt, mutta onnellinen toki.

Meidän perheessä on jo isoveli ja -sisko, 7 ja 5v. Nyt sitten olisi kuopus tulossaan.

La on luultavasti 13.5. miten teillä muilla? Oireita ei ole vielä minkäänlaisia, mitä nyt rinnat on tosi raskaan tuntoiset.
 
Heh... tasan ei käy onnenlahjat... :D Siis tarkotan, että varmaan moni meistä, joilla oireita on niin, että ei enää jaksa listata, vois jakaa oireensa mieluusti jonkun kanssa :D

Itellä vissiin joku alkukantainen ilmentymä mineraaliepätasapainosta, ku kaikki suolanen ja rasvanen (esim. sipsejä tekee mieli ihan tajuttomasti) houkuttaa, vaikka mitään muuta ei pysty syömään.

En tiedä, koska opiskelijat huomaa, että opella on nyt jotaki pahasti vinossa. Muutamalla on itelläänkin jo lapsia, AMK-opiskelijoita kun ovat, ja ovat jo muutamaan kertaan kattelleet vähän tietävästi, kun oon yrittäny peitellä yökötystä.

Ei muuten kannata laittaa poolopaitaa päälle, jos muutenkin on vähän heikko olo... Tänän tuli testattua tuokin :LOL:
 
Soitin tänään neuvolaan! :D Sain ajan vasta 10 rv.. Olisin ottanut mielellään aikaisemmin, koska ensimmäinen lapsi kuitenkin on. Mietittiin sitten, jos kävis alkuraskauden ultrassa yksityisellä, mutta sekin ajatus hylättiin, kun hinnat selvis.. :whistle: Ei nimittäin rahassa kylvetä.

Kävin apteekista hakemassa vähän vitamiineja. :) Olipas kiva sanoa farmaseutille, että raskaana olen..

Mitenkä muut, käytättekö te jotain lisäravinteita tai oletteko muuten muuttaneet ruokavaliota?? Neuvolassa sanoivat että D-vitamiinia pitää napsia ja välttää täytyy petokaloja, korvasieniä, maksaa ja pastöroimattomia maitotuotteita.
 
mouku80: En vielä neuvolaan ole soittanut, jos ens viikolla sitten. Viimeksi kyllä sain ajan jo rv8+6, mutta keskimmäisellä kävin vasta rv10. Riippuu tieten siitä neuvolan tädistä, miten ajan antaa.

Tervetuloa uusille ja onnea plussista :heart:
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen


6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs


8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala


9.5
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Laurenzia..............kuudes...........PHKS


10.5
Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen


11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen..............toinen.....Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen


13.5
Lahja
dedefilus .............kolmas


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs



16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS



17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
mouku80.................esikoinen
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah

pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa

Nostin pinon taas, jos joku ei vaikka ois vielä huomannut. Lokakuun pino yritetään saada ekalle sivulle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Mitenkä muut, käytättekö te jotain lisäravinteita tai oletteko muuten muuttaneet ruokavaliota?? Neuvolassa sanoivat että D-vitamiinia pitää napsia ja välttää täytyy petokaloja, korvasieniä, maksaa ja pastöroimattomia maitotuotteita.
Pippa Mä kävin myös just ostamassa vähän lisää vitamiineja
:D Foolihappoa oon syönyt jo siitä asti, kun Päämiehestä alettiin tosissaan toivoa, ja nyt syön lisäksi multivitamiinia ja maitohappobakteeritabletteja/ tehojuomaa.

Vitamiinit lähinnä siksi, että kun ei pysty syömään, niin sais pieni tarvitsemansa kuitenkin. Foolihappo hermoston kehittymisen turvaamiseksi.

Maitohapobakteerit vähentää vauvan allergia ja atopiaalttiutta, ja kun tuo ukko on vähän turhan herkkä koivulle ja muille siitepölyille ja ite oon allerginen eläimille, napsin niitä mielelläni, jos on mahdollisuus helpottaa vauvelin elämää ja säästää hänet ilman allergioita!

Berry Me pidetään matalaa profiilia varmaan vielä kuukauden verran. jos sitte viikolla 12 tai siinä tietämillä julkistais salaisuuden läheisille. Töissä ajattelin pitää asian salassa niin kauan kuin mahdollista.
Pelkään aika paljo töistä tulevia kommentteja. Oon varmaan liian kiltti ja tunnollinen, mutta vähän kauhistuttaa ajatella, että jään pois töistä 4 kk ennen kuin projekti loppuu :ashamed:

VINKKI Jos on muita, jotka ei pysty aamuisin syömään, kokeile tätä! Mä herään aamulla 15 min aiemmin kuin pitäisi ja käyn juomassa Gefilus-tehojuoma (tms. juotava jogurtti) ja menen takaisin sänkyyn vielä vartiksi. Sitte pääsee ylös sängystä, kun oikeesti täytyy ja pystyy syömään aamupalaakin. Mulla toimii äly hyvin! (tai siis muita keinoja ei ole, millä pystyisin aamulla syömään)
 
Mimosa81: Mulla kans tuon meidän nuorimman kanssa oli sellainen tilanne, että töissä oli projekti menossa, kun tulin raskaaksi. Onneksi silloinen vastaava on mun ystävä, joten hyvin otti uutisen vastaan. Jouduin jäämään sairaslomalle jo rv24 supistelun takia. Onneksi en kokenut sitten enää syyllisyyttä, lapsen ja äidin vointihan se tärkein kuitenkin on.
 
Niin Berry
Varmaan myöhemmin, kun itekkin paremmin tulevan pienen olemassaolon tajuaa, ei enää välitä töistä niinkään. Nyt vaan tuntuu pahalta, kun tietää "pettävänsä" muut häipymällä. Täällä maalla ei välttämättä ole ihan helppo löytää sijaista pariksi kuukaudeksi! Mutta oikees oot, kyllä varmasti syyllisyyden tunne hälvenee ajan mittaan.
 
Huomenta! Pippa: minäkin kävin eilen ostamassa multivitan raskausvitamiinipurkin. Muuta en ajatellut ottaa, kun syön mielestäni aika terveellisesti ja monipuolisesti kuitenkin. Tietääkö joku että olisiko syytä ottaa vielä jotain muuta?

Mimosa: älä niistä töistä murehdi, raskaus on kuitenkin paljon isompi juttu ja luonnollinen osa elämää (ja se pitäisi työnantajankin ymmärtää)
 

Yhteistyössä