TOUKOKUUN TOIVOTUT

Heippa vaan täältäkin. Tuska tätä väsymyksen määrää. Onneks muillakin näyttää samaa vaivaa olevan. Mä en oo vielä ilmoitellu neuvolaan, mutta ehkä viikonpäästä vois. Mul on jo alkanu lievät pahoinvoinnit, mutta ne ajottuu pitkin päivää. Varsinkin iltaisin etoo jos ei muista syödä. Olen aloittanut kuntonyrkkeilyn ja se pitää mielen virkeä. Tokihan mä en tee kaikkia rajuimpia juttuja, mutta ainaki saan liikuntaa. Pakko mennä maate.
Ihanaa kun aurinko paistaa...Kaikille meille toukomammoille iloa arkeen ja vaihdetaan oloja täällä. =) Ai niin mulle tulee sairaalaksi Kätilöopisto/Haikaranpesä, jos kaikki menee hyvin
 
Hola! Ja terveisia Epsanjasta B) Olen naemma niin koukussa tahan palstailuun, etta lomallakin pitaa tulla lukemaan kuulumisia! Tosin pitaa kotona sitten kirjoitella enemman, koska alkaa kolikot loppumaan... Mina aion synnyttaa Jorvissa, joten jos joku ystavallinen lisaisi sen listaan.
Ja hei viisaammat: onko jarkea menna alkuraskauden ultraan rv 6+4: nakyyko silloin jo sykkeet?
 
Heipsan!
Väsyttää kyllä :/ , taidan päikkärit kohta ottaa. Oon nukkunut öisin aika levottomasti, joten siitä varmasti johtuu suurimmaksi osaksi tämä väsymys. Muuten oireita ei oo kovin paljoa. Vessassa saa juosta ehkä vähän useammin kuin yleensä, välillä mahassa jotain tuntemuksia sekä rinnat aristaa pikkuisen. Oletin kyllä, että olo olis jotenkin enemmän raskautunut plussan jälkeen :D. Soittelin neuvolaan ja terveydenhoitaja lohdutteli, että voin luottaa kotitestin tulokseen ja, että oireet voivat tulla vasta myöhemmin. Yritänkin nyt nauttia tästä oireettomuudesta, kun vielä ainakin jaksan tehdä kaikenlaista.

Carmen: Mä menen myös alkuraskauden ultraan rv 6+5, samoihin aikoihin kuin sinä. En tiedä näkyykö silloin mitään, mutta pakko saada tietää onko kaikki ok, koska neuvola-aikakin on vasta myöhemmin. Pelottaa ja jännittää ihan kamalasti. Jotenkin olisi "rennompi" olo, jos oireita olisi enemmän :whistle:
 
:wave: Liityn porukkaan.Ensimmäinen neuvola12.10,mutta näillä näkymin LA16.5.En oikein vieläkään tajua että olen siunatussa olotilassa.Kävi niin äkkiä.Kolmatta odotan.Pieni pelko että kaikki menee hyvin :ashamed: Ikää kun tulee lisää,pelko kasvaa,näköjään...Pientä etovaa oloa,ei suurempaa väsymystä,rinnat normaalia pinkeämmät :D pipoa hieman kiristää.. |O Tuleva sectio KOKS.Aurinkoista maanantai-iltaa!! :)
 
Tervetuloa Elriina...pipoo kuule kiristää täälläkin, tuntuu että kaikki mitä tänään oon tekemässä menee ihan pyllylleen. Tekis mieli vaan vetää peitto korville ja herätä huomisaamuun....
Sen sijaan lähdemme lasten kanssa metsään katsastamaan sienitilanteen, eiköhän silläkin helpota.
Ja nuo mun kultapienet (kaksi pienintä siis) paljastavat tän mun odotuksen, ainakin ne jotka ymmärtävät mitä tarkoittaa "meitin äiti oksensi taas aamulla"-juttuja hymyilevät ymmärtäväisesti :whistle:
Olen kyllä tuolle 5 veelle sanonut miljoona kertaa että ei sellaisia saa kertoa...
no, mutta kuulumisiin :wave:
 
heips...! väsymys on ihan mieletöntä täälläkin. Ja etova olo melki koko ajan...carmen, oon kans menossa 6+6 ja toivon et näkyy...ainakin monilla on näkyny jo. Mietin tätä väsymystä, että kuinka jaksan. Tekis mieli itkee kun väsyttää. Oon vielä päiväkodissa töissä..kotona ei jaksais mitään. Muistan tän väsymyksen ekastakin, mut yhtään huono olo ei ollu. Pelkään et tää huono olo pahenee...monestihan lukee et vkosta 6 eteenpäin vasta alkaiskin.. En tiiä miten saan mieleni rauhottumaan, kun pelkään sitä ultraa. Olis jo äkkiä ja ohi.
summer ja pienen pieni 5+3
 
Mun maha on aivan kauhean kokoinen! Luulenpa että syynä on enemmänkin mahan toimimattomuus kun tämä raskaus. Yks työkaveri vihjas viimeviikolla vatsan seudusta (olen melkoisen hoikka ja pitänyt aina tyköistuvia vaatteita), että rouva taitaa hieman kasvaa sisältäkäsin. Aika vaikea oli yrittää pokkaa pitää :)

Olo ei ole edelleenkään muuttunut miksikään, ihan kamala väsymys koko ajan. Pitäisköhän käydä hemoglobiini mittauttamassa, koska se on yleensä aina ollut mulla 120-130 välissä; raskausaikona aina alle 120. Että et Summer81 ole todellakaan yksin...itku on täälläkin herkässä ja nimenomaan siksi että kun ei jaksa mitään

Kyselin vanhemmilta lapsilta että miltä se tuntus jos saataisiin vauva (eivät tiedä vielä). Toinen sanoi, että ei kiitos ja toinen sanoin vielä pontevammin, että ei kiitos, kukaan ei kuulemma jaksa sitä huutoa kuunnella aamusta iltaan...heh..lapsiparat :D Sanoivat sen kumpikin kuitenkin hieman hymyillen, joten tiedän, että ei varmaankaan maailmanloppu ole tulossa.

Niin ja mulla on synnärinä OYS
 
Hyvää alkanutta viikkoa minunkin puolestani.

Meinasin, että en tee enää testejä vaan luotan neljään haamuun ja lisääntyviin raskausoireisiin. Väsyttää, palelee, mahaa nippailee ja eilen tuli verta nenästä. (varsinainen raskausoire tuo viimeinen :LOL: ) Edellistä odottaessa minulta vuosi verta nenästä alvariinsa, vaikka muuten ei ikinä. Ilmeisesti se liittyi matalaan hemoglobiiniin. Ikävää vaan, jos se on matala jo heti alkuunsa. Esikolta 1. neuvolassa hb yli 150 vaikka normaalisti muulloin n. 125. Silti sain syödä loppuraskaudesta kahmalo kaupalla rautaa ja jouduin vielä anemiatesteihinkin. (Ei ihan pudonnu alle 100:n, onneksi.) Katsotaan nyt miten tässä käy, jos nyt jo on alakanttiin... :|

Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja varata aikaa. Yksityisiltäkö olette varanneet niitä alkuraskauden ultria? Meillä päin ei kyllä julkisella puolella pääse ultraan ennen kuin siihen niskapoimu-ultraan.

Elriina (meniköhän nikki oikein?) Sinä siis synnytät ja KOKSissa. Saako olla utelias ja kysyä, miksi sektiolla? Itse olen kahden vaiheilla sektio/ alatiesynnytys, koska edellinen oli niin vaikea. Kätilö antoikin ymmärtää, että voisin keskustella seuraavan kohdalla sektion mahdollisuudessta. No ei tämä ehkä vielä ole kovin ajankohtaista... :LOL: Kummasti sitä vaan miettii jo kaikkea, mitä tämä uutinen tuo vielä tullessaan.

Kai se on taas lähdettävä iltatouhuihin perheen pariin.

Maviks ja pieni hiljainen (5+2 ?)
 
Yöks... Miä näköjään alotan sit iltapahoinvoinneilla... Edellisestä oli aamuisin, mutta tämä vintiö painottaa näköjään iltaan! Voi jee! Nyt tuntuu ekaa kertaa et juu oon miä oikeesti raskaana kun on käyny nojailee taas vessanpönttöön... :/

Miua väsyttää kans ja sitä mies ei oikeen aina tajua. Siitä sitten tulee aina sanomista ku miä vaan makaan kotona sängyssä kone sylissä, mut kun ei jaksa muuta!!! Tämäkin täti vielä ryhmäperhepäiväkodissa töissä... Ollaan vielä vuororyhmis niin menee noi työajatkin ihan miten sattuu! Kiva tänäänkin kun tehny eka kymmenen tuntisen työpäivän ja päässy vasta kuudelta kotiin ja sit pitäs ehtii ipanoidenkin kans jotai tehdä ja aamulla pitäs olla jo ennen viittä takas töissä... Miten miä jaksan??? Ois vielä ruokavuoro eli pitää vääntää kaikki ruuat ipanoille, eli seisoo koko päivä! Miulla käy toi seisominen vielä ihan älyttömästi selkään! Pitää kait vaan kaivella tuolia takapuolen alle. Voi olla et uni maistuu taas illalla!

Mut miä alan pötköttelee ku juilii nyt sit massua kun oksens urakalla... :( Niin ja neuvola tilattu kahden vkon päähän. Sillon vkoja jo sit se 9+2... Että menee nopeesti toi aika!
 
ja anteeksi että tänne tunkeudun :ashamed: mutta tuossa pinoone lukiessa huomasin että joku kaipaili tietoa uä:stä niin esim. riihimäellä (ja kantahämeessä ) pääsee vko:lla 12-13 np uä:hän ja vko:lla 20 rakenne uä:hän ja ajat varataan itse ei neuvolan kautta....

ekalla neuvola käynnillä selviää viimeistään kuinka monta uä:tä kunta järjestää ja kuinka paljon niistä joutuu maksamaan meillä se on pöli maksu 22 egee



pikkueppu ja masuasukki rv20

niin ja onnea paljon kaikille +++ :flower: ja tarrasukkia pienille matkaan
 
Muakin hermostuttaa kaikki ihan erilailla, ku ennen raskautta. Lapsi-raukat kärsii siitä eniten. Eiköhän se oo vaan alkuraskauden juttu, ainaki muistelisin niin edellisistä odotuksista. Iltasin on mullakin ihan lievää kuvotusta ja myös sillon jos ei oo pitkään aikaan syöny mitään. Mut ihme, et aamulla on ihan normaali olo. Maha on ihan hullun iso jo. Pelkäsin äsken saunassa, et huomaako meiän tyttö jotain, ku on aika tarkka. Ei onneks ainakaa sanonu mitään.En haluis vielä niille kertoa, ku on näin alussa. Jos vaik menee keskenkin, ni eivät pety sitte niin kovasti. Oon miettiny kans sitä alkuraskauden ultraa, mut saa nyt nähä mitä teen. Ehkä ootan sinne neuvolaan, jos kuuluis sydänäänet sitte. Mulla on aina kuulunu jo joskus 9 viikolla ne. Mulla on synnytys-paikkana PHKS. :D Laurenzia5+4
 
Eka raskaus, viikkoja nyt 7 +0 :) voikun tästä nyt jotakin tulisi :) sittenhän sen ajan kanssa näkee mutta aika sais mennä tän alun ainakin nopeesti... B) onneksi ei oo muita oireita paljoa vielä kun tuo väsymys, joka toki sekin on ihan sairaalloista jo |O tai onneksi ja onneks, kyllä nää oireet kestää kun tietää mistä kiikastaa... mutta itkuherkkyys sekin vielä. Joka asiasta pitää itku vääntää ja kun on vielä kouluakin niin törkeesti. Kivaa odotusaikaa :heart:
 
Annaliina73 me sit ollaan yhtäaikaa oyssissa ainaski lasketunajan mukaan =)

Multa puuttu listasta näköjään tieto et esikoista odotetaan

Mulla oireina nännien suuri koko ja niiden kipeys. Väsynyt olen kans ollut eilen pistin nukkuun puol yheksältä :ashamed:

samary ja RV 5+3
 
Huomenia, josko sitä uskaltautuisi joukkoon mukaan. Eli kolmatta odotellaan, LA ois näillä näkymin 5.5 ja sairaala on KOKS.
Oireet on ollu aika lieviä ainakin toistaseks, ehkä olen normaalia kiukkuisempi ja itkuisempi, iltaisin palelee aika lailla ja karsee NÄLKÄ kaiken aikaa |O .
Ensimmäinen neuvola on 26.9 ja keuhkopolille odottelen aikaa, et saadaan astmalääkitys kohdilleen. Tuo astma tässä vähän stressaa, sitä ei aiemmissa raskauksissa ollut.
Mutta eiköhän tämä tästä :)
Aurinkoisia syyspäiviä ja tsemppiä kaikille =)
 
Huomenta kaikille! Varovaisesti ilmoittaudun mukaan... Sain eilen kaksi kertaa plussan ja sitten vielä tänäaamuna. Pidin eka tulosta haamuna mut jotkut kommentoivat että olis ihan selvä plussa. Epäuskoinen olo, kun ei ole ollut juuri mitään oireita. Menkat alkoi viimeksi 6.8, mutta kierrot on ollu epäsäännölliset. Ovistikkujen mukaan ovis oli vasta joskus kp 20, eli hyvin alussa kai mennään. Tänään yritän ottaa yhteyttä neuvolaan.

Oli helpottavaa lukea että muutkin on painiskelleet saman epävarmuuden kourissa, ehkä tää tästä...

Niin ja esikoinen olis sitten toivottavasti tulossa.
 
tuolta maalismasuista tulin kurkkimaan.. mukavasti on jo toukokuun pinoki alkanu kasvamaan =) ja muutama tuttu nimi kevätvauvaa haaveilijoista on myös joukossa =)

moi summer81 :wave: ihanaa, et oot päässy säkin jo plussaamaan.. ja näinkin pian =) jos kaikki hyvin menee loppuun asti niin meijän pienille tulis n. 2kk ikäeroo :D

mulla huomenna siis 14 viikkoo täynnä ja ultrassa (rv 9) näytti pikkukaveri hyvinvoivalta =) ja rv10 kuului jo neuvolalääkärissä ekan kerran sydänäänetkin :)
toinen neuvola tulevana maanantaina.. jänskättää...

että semmosta :p

äiskä äiskä ja taavi 13+6 :heart:
 
tein tänään varmistustestin, kun edellinen oli niiiiin haalea ja sain samanlaisen tuloksen. Ihan hyvä kuitenkin kun edellinen testi oli herkkyydeltään 10 ja se millä äsken tein oli 25. esikoisenkin kohdalla meni pitkään ennen kuin sain kunnollista viivaa...
 
Päiviä... Miä sit alotin näköjään tuon pahoinvoinnin... Mielenkiintosta olla töissä kun koko ajan saa pelätä et pitääkö lähtee vessaan oksentaa vai ei! :/ Massu tuntuu kasvavan älyttömän nopeesti! Piti käydä ostaa jo ekat äitiyshousut, kun ei mahdu kunnolla enää mitkään normaalit housut jalkaan! Ihan hyvin et mennään vasta vkoilla 7+3! Toivottavasti on vaan turvotusta vielä eikä pelkkää vauvamassua! Ahdistavaa... Miten tää ees pysyy piilossa vkolle 12 jos tätä vauhtia kasvaa??? Nyt sit pelottaa vielä enempi et miten pää kestää jos meneekin vielä kesken! Tosin suurimman pelonhan pitäis kait olla jo takana kun se syke on nähty, eli tuulimunan vaara on pois suljettu... Ja nyt onneks ei oo taas pariin päivään vertakaan näkynyt! Oli vähän tiukkaa aamulla herätä varttia vaille viiteen töihin! Väsymys on älytön! Aioin alkaa päikkäreille ennen ku haen ipanat hoidosta... Pakko vaan taas päästä purkaa jonnekin oloja... :)
 
On kauheasti aikaa ajatella tata raskautumista, kun makoilee vaan aurinkotuolissa.. Aika oireettomasti on nama ensimmaiset viikot menneet ja tuntuu tosi tuskatuttavalta: haluu kunnon raskausoireet B) Tahan mennessa en ole muuta jatkuvasta tarkkailusta huolimatta huomannut kuin, etta ajoittain on kuvottava olo ja pari kertaa on hajut saaneet yokkaamaan, ruoan suhteen tunnun olevan poikkeuksellisen kranttu, nannit ovat sika-arat ja massu hirvittavan turvoksissa - ihan kuin 5.kuulla mentaisiin :LOL: Mutta niinkuin joku aiemmin jo totesikin niin johtuu melko varmasti vatsan toimimattomuudesta kuin mistaan muusta.

Alkuraskauden ultran ajankohta mietityttaa edelleen :/ Miekkoselle en viitsi enaa aiheesta jankuttaa, kun alkaa selvasti hermot menemaan meikalaisen sekoiluun ;) , mutta omassa paassa aihe pyorii jatkuvasti. Luin neuvolasta saadusta kirjasesta, etta sykkeen voi nahda, kun alkio on 25 paivaa vanha. Ja jos lasken omasta oviksestani niin ensi ma 17.9. sikio on paremminkin 35 paivaa vanha - vaikka siis viikkoja silloin vasta 6+4 (lyhyt kierto ja aikanen ovis). Tunnen vaan itseni ja tiedan sekoavani ihan totaalisesti, jos syketta ei naykaan :ashamed: (vaikkei se valttamatta sita pahinta merkitsisikaan). Ajattelin soitella perjantaina Suomeen palattuamme laakariasemalle ja kysya hoitajalta, etta onko ajankohta ok vai siirtaisinko sen loppuviikkoon. Ei vaan millaan malttaisi :p

Todella mahtavaa, kun meita toukovauvoja odottavia on nain sankka joukko! :heart:

Carmen ja Nirppu rv5+5
 
PMMP76
Hyvää tiistaita kaikille! Joku tuossa aiemmin pohti, että kuinka aikaisin kannattaa mennä ultraan katsastamaan että kaikki on kunnossa. Kävin itse tänä aamuna, viikkoja tasan 6+0 ja hienosti sydän pompotti!! Voi sitä riemua, kun itse näki omin silmin että vauveli on oikeassa paikassa ja sydän sykkii. Vietin jo pari unetonta yötä miettien, että onkohan kaikki ok, mutta kyllä nyt helpotti. Esikoista odotan, joten kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä.

Hyvää viikonjatkoa ja masujen kasvatusta kaikille!
 
Hei vaan!

Täällä on nyt väsymys iskenyt päälle.. Vois nukkua koko ajan. Ja paleltaa myös. Lisäksi oon tosi herkkä, äskenkin itkin kun luin surullista tarinaa pikkukeskosesta :'( Eli merkkejä on kyllä ilmassa. Taidan siis jättää sen testin tekemättä, koska on hailakka viivakin plussa. Ens viikolla ajattelin soitella neuvolaan, hieman kyllä jännittää miten siellä suhtaudutaan tähän raskauteen. Tai lähinnä se, kuinka tarkasti mua sitten seurataan.

Milloin aiotte kertoa raskausuutisesta?Me varmaan melko pitkään pidetään uutinen vain omassa tiedossa, ettei sitten tule pettymyksiä pojille, jos kesken menee. Nuorin ei kyllä vielä asiaa edes ymmärrä, vielä sen verran pieni on.

Niin, laskettu aika oli yhden laskurin mukaan 14.5, oman kierron laskujeni mukaan 17.5. Varmaan sitten ultrassa näkee, mikä tulee olemaan, vaikka eihän muutaman päivän takia laskettua aikaa siirretä. On tulossa siis itselleni syntymäpäivälahja, hieman etukäteen :)

Hyviä vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä