TOUKOKUUN TOIVOTUT

Viime viikolla onnellisesti plussasin ja olen rv 4+4 , esikoisen la on toukokuun paikkeilla! :D Voi kun on tosi hyvä fiilis, vaikka odotusta ei tarvinnut odottaa kuin toisen yrityksen verran. Silti se aika tuntui tosi pitkälle.

Alavatsaan on koskenut viime viikon alusta ja kipu vain jatkuu, mutta se on vissiinkin ihan normaalia? Voi kun vain kaikki menisi hyvin! :heart:

Onnea kaikille!!!!!! =)
 
Täällä ilmoittaudutaan myös Touko-odottajien joukkoon! :heart:

Nyt olen omien laskujen mukaan raskausviikolla 4+6 ja plussan sain näkyviin noin viikko sitten! :D LA 6.5.2008

Esikoista odotellaan siis saapuvaksi Toukokuun alussa.


Mitähän ensimmäinen neuvolakäynti pitää sisällään? Mille viikoille se yleensä varataan?
 
Kiitos KNiinKuinKirppu kuin muutkin "viimevuotiset" onnitteluista ja uusille plussaajille onnittelut.
On tämä uusi raskaus taas niin huikeaa, tosin kyllä on luonto hienosti hoitanut sen että nämä alun ällöolot unohtuvat nopsaan. En meinaan muistanutkaan että olisin ollut näin väsynyt aikaisemmissa raskauksissa. Mutta ei pidä valittaa, mielelläni tämän olotilan pidän...
Toukomuru kyseli neuvolasta, viikoilla 7-10 taitaa olla se eka käynti. Siellä otetaan verinäyteet ja punnitaan ja...ööö täytellään muistaaksi kaikenmaailman lappuja. Ekalla nla käynnillä ei yleensä sydänääniä kuunnella, on aika epätodennäköistä meinaan että kuuluisi. Poikkeuksia myös on, mulla on kuulunut tosi aikaisessa vaiheessa ja kun oli ennestään tuttu ja kokenut nlatäti niin kuunneltiin, aikaa meni ennenkuin löysi pienet äänet ja nekin hetkeksi vain. Muuta ei nyt itsellä tule mieleen, joku voipi lisäillä...

annastiina ja pieni matkalainen 5+0
 
Hiphei!

Täällä myös yksi kuumeilija siirtynyt odottavien puolelle. Kyllä tuntuu uskomattomalta. Ei meinaisi millään uskoa plussauutisia todeksi :) Tein plussatestin viime torstaina. Netin laskurin mukaan LA olisi 4.5.2008, eli ihan alkumetreillä tässä ollaan. Oireissa löytyy ja näiden perusteella en osannut kamalan paljoa yllättyä plussatestistä. Mutta kyllä se silti laittoi kädet ja lajat tärisemään, on se vaan sen luokan uutinen!

Toivottavasti meillä kaikilla alku menee ilman ongelmia ja pienet ihmiset pysyy alkukolmanneksen mukana kuin peräpukama =)
 
Onnea kaikille onnellisille odottajille!

Kysyisin raskaushormoonimääristä joita teillä oli kun raskaus todettiin? Tarkoitan sitä veritestissä saatua lukemaa. Muistaako kukaan paljonko se oli ja missä vaiheessa raskautta?
Onnellista odotusta kaikille! :)
 
todella, todella varovasti ilmottaudun joukkoon. LA olisi 11.5 JOS kaikki menee hyvin. kauheeta kun mua pelottaa et vauveli ei alakkaa kehittymään tai et se on väärässä paikassa. :ashamed: Ei mua ykkösen kohdalla pelottanut näin paljoo. Nyt on jotenkin huono fiilis. Oon kauheesti lukenut keskenmenoista; tuulimunaraskaudesta ja kohduulkopuolisesta....mitenkähän yleisiä nää on kun mulla ei oo koskaan ollut?? toivottavasti meidän rakas pikkupapu kasvaisi ja seiska viikolla saisi kuulla ihanat pienet sydänäänet
:heart:
 
Jospä miäkin tänne raahaudun vaikka kaikki onkin niin epävarmaa vielä... :$ Miun testi oli positiivinen pari vkoa sitten labrassa vähän yllättäen... Kävin siis sattumalta kokeissa kun menkat katos juhannukselta ja kotitestit oli negoja. Vain veristä vuotoa sillon tällön tullut... No testi olikin yllättäen positiivinen! Lyhyen riemun jälkeen tuli jonkun verran vuotoa ja nyt on sitten juostu naistentautien polilla kohdun ulkoisen pelon vuoksi... No kovasti siellä kuitenkin on hormonit nousseet ja edellisellä ja sitä edellisellä oli ilmestynyt "onkalo" kohtuun. Huomenna nyt sitten taas nähdään että vieläkö on kasvua tapahtunut! Kovasti pelottaa kaikki! Toivottavasti kaikki nyt vaan menis hyvin ja Viuhti kasvais alun vaikeuksista huolimatta... Jotenkin ei vaan uskalla oikeen vielä luottaa siihen et tää menis loppuun asti. Mutta liityn nyt kuitenkin...
 
Jaiks... mä varasin tänään ajan neuvolaan, 14.9. Mennään käymään! Jotenkin ei todellakaan pysty uskomaan, että se olen minä, joka on plussannut!!!

Elz83N Mä tunnen monia, joiden plussa on ollut tosi myöhäinen, joten toivotaan, että sulla on sama juttu!

Pitäiskö koota pinoa laskareiden mukaan?
 
poika04..minuukin pelottaa sillointällöin, enemmän kuin noita kolmea odottaessani. Kaikenmaailman tietoa on matkanvarrelta tullut mukaan ja eikös se niin ole että tieto lisää tuskaa...
Mulla oli ennen kuopusta yksi alkuraskauden km. Oli se hirveää kun oli jo ehtinyt uudesta alusta iloita :(
Mutta nyt vaan täytyy uskoa ja luottaa siihen että kaikki menee ok, murehtia sitten vasta jos tarvetta ilmenee.

 
moi!Muakin pelottaa....yks tuulimuna ollut ennen esikoista ja se jätti kammon. Mutta eiköhän se meillä kaikilla helpota, kun viikkoja tulee enemmän. Nythän tätä ei voi edes vielä uskoa todeksi..mimosa81, toi pino on hyvä idea! jos joku vois...mä oon huono tekeen sitä :whistle:
 
Niin siis minulla olisi nyt vasta vkoilla 5 suurin piirtein menossa... Mutta selviää nyt kunhan vauva kasvaisi normaalisti ja saataisiin ultralla varmuus raskauden kestosta... On siis vielä niin alussa ettei näkynyt viime keskiviikkona vielä sikiötä ultrasta! Mutta todennäköisesti tuonne toukokuun ensimmäiselle vkolle se laskettu aika menee jos vaan viuhti on muistanut tarrasukat tassuihin laittaa! Ja siis tämä minulle toinen biologinen lapsi, mutta uusioperheeseemme kuuluu myös mieheni poika eli periaatteessa tämä olisi perheemme kolmas lapsi... =)
 
Itse kanssa vähän pelkään, että jos tämä raskaus meneekin kesken kun alavatsakipuja on ollut toista viikkoa. Ehkä tämä pelko johtuu juuri näistä lukemistani keskenmenoista, tuulimunista sunmuista. Mutta onneksi monet ovat lohduttaneet että alkuraskaudessa on kipuja :D

LA on suunnilleen 8.5.2008

Onnea plussan saaneille!!! :heart: :flower:
 
Täältä sitä taas tullaan. Ei varmaan pitäisi vielä kirjoittaa kun itse on aika sekaisilla fiiliksillä. Raskaus ei ollut suunniteltu eikä pitäisi olla edes mahdollinen. Totta kai se tästä iloksi muuttuu, ihan jo ajattelen välillä sitä pientä myttyä :heart: Meillä siis tilanne tämä: minä 25v ja mies täyttää 30. Meillä on jo kolme lasta, vanhin 4v4kk, keskimmäinen 3v ja nuorin 1v. Olimme miehen kanssa puhuneet asiat siihen malliin että eiköhän riitä jo, ellei sitten joskus vielä iltatähti. Mutta tämä sinnikäs sissi nyt ilmeisesti haluaa välttämättä maailmaan!

Tämän vauvan myötä tulee eteen taas muutto isompaan asuntoon ja auton vaihto jos koko perhe meinaa mahtua samaan. Toivottavasti kenellekkään ei nyt tule paha mieli kirjoitukseni takia, totta kai minä haluan vielä tämän lapsen, olen vaan niin kovasti vielä järkyttynyt, eilen vasta testasin vaikka kk:t oli jo 6pv myöhässä, en vaan todellakaan uskonut sen olevan mahdollista.

Pahoittelen vielä sekavaa tekstiä, pakko vaan saada jotenkin purettua tätä oloa! Ai niin la olisi 6.5.
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti.......................viides


27.4

Mollakka..........................kolmas
Elz83N............................toinen


1.5

nättitähti........................toinen



3.5

HelmiPihlaja......................esikoinen
Mimosa81.........................esikoinen


4.5
paivansade73


5.5
hes
PMMP76



8.5

carmen...........................esikoinen



6.5

ToukoMuru........................esikoinen
onnellinen81
Pötkis................................neljäs



9.5

summer 81
Laurenzia..........................kuudes


10.5
Annaliina73.......................kolmas
autumn84.........................toinen
samary


11.5
poika04...........................toinen



12.5

Annastiina69....................neljäs.............Jorvi
katrinainen
weiss


13.5
Lahja


14.5
singa


lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Santra
Pikkunen..............viides
toukomamitsu
äippä 84 .............kolmas


pikaisesti tehty pino =)
kertokaa jos korjailtavaa
 
Onnea kaikille toivotaan että ollaan kasassa viellä koko jengi sitten toukokuussakin.

kauheen pitkältä tuntuu aika kun kokoajan pelottaa jos papunen onkin tuulimuna..olisipa jo 21.9 sillon meinasin ultrassa käydä. Näin kaameeta untakin et se nainen ultraa mua ja sanoo et olen pahoillani rouva mutta täällä ei ole vauvaa :ashamed: :ashamed:
mutta nytten kahville ja juttelemaan esikoisen hoitopäivästä..On se niin ihana pikku poika :heart:
 
Onnea kaikille toivotaan että ollaan kasassa viellä koko jengi sitten toukokuussakin.

kauheen pitkältä tuntuu aika kun kokoajan pelottaa jos papunen onkin tuulimuna..olisipa jo 21.9 sillon meinasin ultrassa käydä. Näin kaameeta untakin et se nainen ultraa mua ja sanoo et olen pahoillani rouva mutta täällä ei ole vauvaa :ashamed: :ashamed:
mutta nytten kahville ja juttelemaan esikoisen hoitopäivästä..On se niin ihana pikku poika :heart:
 
Jees! Tänään näkyi ultrassa meidän viuhti ekan kerran! :heart: Näkyi pieni läpätyskin joten kaikki ok. Ja vkoja pitäisi nyt sitten olla 6+2 ja laskettu aika menisi myös siis tuonne huhtikuun 27 päivään... =) Helpottunut olo! Nyt vaan toivotaan et se on muistanu pistää ne tarrasukat tassuihin ja pitää kovasti kiinni vaikka mamman massussa oiskin vähän vauhdikasta välistä... :p Toivottavasti muillakin kaikki hyvin!
 
Hieno juttu Elz83N !
On kyllä varmasti ihana hetki nähdä ensimmäisen kerran pikkusensa!

Onkohan kaikilla jonkinasteinen pelko takaraivossa siitä, mitä seuraavat 8 viikkoa tullessaan tuo ? Itellä on ainakin samanlaisia fiiliksiä, kuin Poika04 ja Summer81 kirjotitte. Mä en oo todellakaan yleensä mikään perusnegatiivinen henkilö, päinvastoin, mut jotenkin en osaa nyt vielä lähteä täysillä mukaan ajatukseen, että tästä toukasta se toivottu esikoinen saadaan. Niinku sanoitte, tieto lisää tuskaa, ja kun tietää liikaa, tietää myös, mikä voi mennä pieleen ja aiheuttaa mitäkin.
Onneksi se neuvola on kuitenkin jo melko pian, jos sen jälkeen vois vähä rennommin ajatella tota nyyttiä.

Ootteko te muut jo sisäistäneet raskautenne? siis esim. kesästä puhuttaessa, muistatteko, että tuleva kesä on toivottavasti hieman viimekesästä poikkeava ? Ite suunnittelin viikonloppuna anopin ja appiukon 50v lahjaa; ulkomaanreissua heinäkuuksi, ja vasta pitkän ajan päästä muistin, että jotkin asiat saattavat olla toisin. :D
 
Hei, ilmoittautuisin joukkoonne. Eilen plussasin ja laskettu aika olisi kai 12.5. Hiukan epauskoisena taalla ollaan ja kovasti toivotaan etta pysyy mukana eika mene kesken tai ole tuulimuna.
Asun ulkomailla ja meilla on netti hetkellisesti liittymavaihdon takia pois kaytosta, joten kirjoittelen varmasti alkuun harvakseltaan ja ilman suomalaisia kirjaimia.

Mitaan varsinaisia superoireita ei viela ole. Masun nipistelya ja hetkellisia huonojaoloja. Finneja on tullut ja rinnat ovat arat. Tasta sitten vaan eteenpain.
 
Pelko matkaa mukana täälläkin... :ashamed: Ensimmäinen raskauteni tosiaankin osoittautui tuulimunaksi ja siitä on jäänyt kauheat pelot! En oikeastaan pelkää niinkään keskenmenoa, mutta jostain syystä tuo tuulimuna vaivaa jatkuvasti. Ehkä juuri siksi, kun on kerran sen kamaluuden kokenut :/

Olen nyt varannut ajan alkuraskauden ultraan 17.9. Siellä sitten tarkistetaan, että pikkuinen on todella olemassa ja vieläpä oikeassa paikassa. Neuvolaankin soitin, mutta ne ikävät eivät olisi edes aikaa vielä varanneet, kunnes sitten luovuttivat kun asiaa tarpeeksi jankkasin :p Neuvola tosin on vasta 12.10. eli laskujeni mukaan rv10. Onko se teillä muillakin noin myöhään?

Joku kyseli raskauden sisäistämisestä... Minä ainakaan en taida olla ihan 100%:sesti asiaa tajunnut, sillä välillä pitää oikein muistuttaa itseään asiasta! Ja varmaan olisi helpompi muistaa se, jos olisi jotain kunnon oireita: nyt pikkuisten nippailujen ja ajoittaisten pahoinvointien lisäksi ei ole ilmennyt muuta kuin kauheaa ketutusta ja lyhytpinnaisuutta. Tuntuu, että mikään ei oikein mene putkeen vaan kaikki takkuaa. Plääh..

Viitsisikö joku ihanainen päivittää minutkin listaan: meidän Nirpun olisi tarkoitus syntyä 8.5. :heart:
Nyt pitää painua pakkaammaan; lähdemme reiluksi viikoksi Epsanjan aurinkoon nautiskelemaan! Toivottavasti vain jaksan nauttia lomastakin, etten vain laske päiviä tuohon ultraan B)

Kertokaahan kokemuksia, jos joku käy ultraamassa!
 
Elz83N, ihanaa että kaikki oli hyvin.
Ja Carmen kyseli neuvola-ajasta, mulla on 2.10, eli silloin on 8+2 ja lääkäriajankin tuuppasivat, 25.10. Reipasta toimintaa täällä ja aivan supermukava vuosien varrella tutuksi tullut nlatäti.
Niin ja ihanaa ja rentouttavaa lomaa carmenille :wave:

Tein pikaisesti tuon pinon ja lisään sinne tietoja sitä mukaa kuin silmään sattuu, tai sitten lainaatte tekstiä ja lisäilette itse jos en huomaa.

Väsymys muistuttaa päivisin raskaudesta, mutta tehisten kanssa touhuillessa pääsee välillä kokonaan unohtumaankin, ei ole vielä isoa mahaakaan...tosin tuntuu että nyt jo farkkujen napit pitää olla auki, sen verta on turvotusta.
Alkuraskauden ultran ajattelin jättää väliin, muistakaan en ole käynyt. Mulla on kuulunut sydänäänet aina niin varhaisessa vaiheessa että se on riittänyt mulle. Eriasia on jos nyt ei kuuluisi, saattaa olla että ultraan ois mentävä. Ja sitten 12-13 viikolla täällä on niskapoimu ultra, että silloin viimeistään pienen näemme.
ok, meillä ihana rauha talossa, suihkun kautta soffalle torkkumaan.
Voikaa hyvin ja kuulumisiin

annastiina ja pieni matkalainen 5+2

katrinaiselle
onnittelut plussasta!
 
Ja musta valu taas verta... :'( mä en varmaan uskalla ikuna iloita tästä raskaudesta... se pieni hetki kun kaikki näyttää taas paremmalta loppuu aina yhtä lyhyeen! mä toivon todella ettei teille kellekään muulle osu tällästä helvettiä kohdalle! jatkuvasti pelko päällänsä et millon vuotaa verta niin et se menee sit oikeesti kesken! paska paska paska!!! anteeks et vuodatan mut kun tuntuu ettei tätä omaa pahaa oloonsa pysty missään purkamaan! mies koittaa miua laittaa vielä lapsia nukuttamaan vaikka ite tiedän et pitäis nyt vaan levätä ja ottaa iisisti... tiedän kyllä et sekin väsähtää nopeesti jos joutuu noista kahdesta koko ajan vastaamaan, mut en miä jaksa kun oon muutenkin jo kipee ja sairaslomalla! se ei osaa pelätä edes samalla tavalla kun sen mielestä jos se menee kesken ni se on vaan merkki siitä että se ei oo tarpeeks vahva! mut kun itellä taas on jatkuvasti sellanen olo et miun kroppa on se joka ei oo tarpeeks vahva! :'(
 

Yhteistyössä