***Toukokuun Toivotut***

Tänään aamulla testissä kaksi viivaa, LA olis 21.5. Vauva on toivottu vahinko, mutta pyörällähän pää kuitenkin on:) Eniten pelottaa kuinka ystävät suhtautuvat uutiseen, joka on toki tuore, enkä viikkoihin nyt ajatellutkaan kertoa. Mielipiteet perheen perustamiseen ovat heille kaukaisia ja jopa inhottavia, mutta toisaalta suurin osa onkin minua nuorempia, itse olen 26v, eli en tule nuortumaan ja haluan kuitenkin perheen. Omat läheiseni asuvat toisella puolella Suomea, joten paljon on suunniteltava uutta perheenjäsentä odotellessa. Mukavaa että on paikka jossa samassa tilanteissa olevia:)
 
Pikkumyylle paljon tsemppiä seuraavaan yritykseen!!

Rouva Möppiäinen täällä mennään pahoinvoinnin kanssa täysin samaa tahtia, joka toinen päivä tulee ylös asti ja mikään lämmin ei maistuisi.... Tänään en edes ehtiny syömään mitään kun pönttö jo kutsui....:x Paino on tippunut n.5kg ja silti housut kiristää....:p

marenda Joo, mulla on jo maanantaina aika äitiyspolille, koska olen 1 tyypin diabeetikko, niin tutkiminen ja hutkiminen alkaa jo ajoissa....hyvä niin, koska kaikki on niin uutta..

Täytyy kyllä myöntää, että muutaman kerran sitä eilen saatua ultrakuvaa tuli vilkastua....:heart: Nyt täytyisi sitten keskittyä niihin neuvolasta saatuihin kirjoihin ja papereihin, koska oikeasti pikkanen on matkassa mukana. Jotenkin en ennen ultraa hirveästi halunnut niitä lukea, ettei sitten pettymys olisi ollut liian suuri. Eilen tuli hirveä himo maksamakkaraan!!! Enkä muista koska olisin sitä viimeksi syönyt.... Söin sitä sitten vähäsen, koska luin, että kohtuudella sitä saisi syödä....????


Kiena 8+0 (?) (Eilisen ultan jälkeen ultraaja sanoikin, että nyt olisi 7+6, joten päivällä mentiin eteenpäin...??)
 
Pikkumyylle tsemppiä seuraavaan yritykseen. Ihanaa että jaksat olla positiivinen asiasta.

Kiena: Meillä maksamakkara on oikeaa spesiaaliherkkua ja neuvolatäti sanoi että kyllä melkein pötkön saa syödä viikossa ennen kun alkaa arvot paukkua. Kun ei siinä kuitenkaan varsinaista maksaa ole paljoa :)

Tänään on taas olo kun plussapallolla, koska tämä turvotus oikein helpottaa?! :mad: Kaikki housut puristaa ja ahdistaa, muttei nyt ihan vielä viitsisi mennä ostelemaan mammavaatteita : / Yöt on pahinta aikaa kun maha turvottaa eikö löydy kunnon asentoa missä olisi hyvä olla. Sitten vain heräilee kokoajan tai vaihtoehtoisesti näkee niin vauhdikkaita unia että varmaan unissaan juoksee sängyssä :) Mutta eiköhän tämä tästä.
Tänään olisi tarkoitus varailla aikaa varhaisultraan, mutta niin olen monena päivänä päättänyt ja sitten kuitenkin päätynyt siihen etten mene. Saas nähdä mikä on tämän päivän tulos.

Onkos teistä moni joutunut sokerirasitukseen aiempien raskauksien aikana? Kun minä kuulemma kuulun tuohon kohderyhmään ja varsinkin kun oli sokerit hieman koholla. Tuntuu aika hurjalta joutua juomaan 75g sokeria. Varsinkin kun muutenkin tuntuu tekevät vähän heikkoa mikään syöminen ja juominen.
Samoin kuulemma tuota päätä aletaan tutkimaan ihan huolella sitten kun saadaan tuo ensimmäinen kolmannes taakse päin. Kuulun kuulemma automaattisen sektion saajiin jos paljastuu tuo tihkuva suoni ja se ponnistuspäänsärkykin voi kuulemma olla syy miksi siihen päädytään. Samoin kuulemma rasitusastmani jos on mitään epäilystä että hoitotasapaino olisi epätasapainossa. Eli vissiin sektio tulossa minulle mitä tahansa teenkin :headwall:

Sadettaja* ja möykky 7+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
anteeksi pelkkä omanapa :ashamed:

siellä se oli, kohdussa pieni, sykkivällä sydämellä :heart: sydämen sykkeenkin kuulin, voi luoja mikä itku pääsi onnesta :'(

koko vastasi täysin viikkoja, 6+3 ja kokoa pienellä oli hurjat 5,7mm :)



kuvassa oleva pallo on ruskuaispussi, näyttää kyllä ihan päältä :D

tiuhti ja Pikku T :heart: 6+3

ja kiitos epi sekä lily-rose :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ihan epistä, että toiset saa noita ultrakuvia jo nyt :) Meillä saa vasta sitten varsinaisilta ultrakerroilta..

Ja toki miehelle sanoin, että sen mukaan tekee töitä, että päästään sinne 4D-ultraan :D Se kun ei oo mitenkään halpa reissu. Mutta mä haluan ja mähän sen saan.
 
Marenda: Minä se olin :D Kiva et joku tietää mistä on kyse vaikken kyllä soisi kenenkään saavaan tuota prkl tuskallista kohtausta. Miten ne pääty sit leikkaamaan sen sappirakon? Mulle ei oo ees puhuttu tuosta muutenku et ohi meni.. mulla oli siis kerran vaan tuo kohtaus, ehkä ne ei vielä kerran jälkeen tee mtn. Ja näin oon lukenu et kohtaus uusis helposti raskaana olles, mut en sit tiiä semmosilla jolla on jo jtn operoitu vaivan takia.

Mulla siis oli viime raskaudes kerran melkee viikon sappikohtaus, en tienny alkuun mikä mua vaivas mut luulin kuolevani kun se oli nii kivuliasta.
Kävin monta kertaa päivystykses mut ne ei ottanu mua tosissaan. Sit lopulta yhtenä yönä ensiavus vasta ottivat tulehdusarvot ja pääsin tutkimuksiin. Siinä hetkes ku viimein mut otettii sairaalaan nii ne kohtaukset oli loppunu mut ultras löydettiin sapesta jtn jäämiä. Sit samalla ne kohtaukset oli saanu kohtua jotenki lyhentymään mut ei onneks pieni tullu ulos ennen aikoja..

Nyt sit mulla on välillä tullu lyhyitä kiputiloja tuoho ylävatsaan nii pelkään aivan hulluna et se kohtaus kohta tulee :( Onneks lääkäri on ens viikolla nii saan keskustella et mitä tehdä tuon asian kans.

Tulipa pitkä juttu tuosta mut enpä muuta kerkeä kirjotteleenkaan.

Princessa ja pikkuinen 8+0
 
Iltoja!

Paljon on täällä kirjoiteltu. Vaikka kuinka yritän pysyä perässä ja lukea tasaisin väliajoin, en vaan pysy perässä. Mutta ihan hyvä vaan, jatkakaa vaan samaan malliin :D

Mie soitin maanantaina neuvolaan. Ihan kivalta kuulosti täti, mukavan nuoren oloinen (oletin nimen perusteella, että vastassa on vähän vanhempi nainen, parempi näin päin). Hän määritteli Lasketuksi ajaksi 21.5. Itse tiedän kyllä, että pidemmällä ollaan, mutta laitetaan nyt ennen kuin tarkempaa laskettua sitten ultrassa määritellään, niin tuo, eli tiuhti, jos päivittäisit miulle lasketuksi ajaksi 21.5. ja muuttaisit myös työnimen Mytyksi. Kiitos!
Eka neuvolakin on vasta 13.10, silloin rv 8+3 (omien laskujen mukaan 9+1), että pitkä aika vielä odotella.
Ihana kuulla muiden ultra- ja neuvolakuulumisia. Onnea kaikille, jotka saaneet hyviä uutisia. Onneksi ei vielä hyvin moni ole saanut huonoja uutisia tässä pinossa, toivottavasti niitä ei tulekaan...

Miulla edelleen hyvin oireeton raskaus. Sinänsä ei haittaa ollenkaan, eipähän tarvii olla sairaslomalla. Oireita on onneksi edes jotain: rinnat turvonneet ja arat, iltapäivisin iskee armoton väsymys, yöt nukun hyvin erilaista unta kuin aikaisemmin (alkuyö menee todella sikeässä unessa, ja aamuyöstä alkaa levottomuus. Ennen olen aina nukkunut sikeimmät unet aamusta, että nyt on ihan päinvastoin. Nukkumaankin pitää mennä jo ennen kymmentä), aamuisin on kuvotusta kunnes saan ruokaa napaan ja ruokahalu on mieletön! Ja kaikki ruoka menee, niin suolainen kuin makeakin. Tässä raskaudessa saan varmaan tuskastellakin eri tavalla tulevia kiloja, kuin edellisessä, jos tätä menoa jatkuu. :stick:

Useampi sivu aikaisemmin oli puhetta synnytyksestä. Mie odotan myös innolla synnytystä. Miusta esikoisen synnytys ja syntymä oli niin hieno kokemus, että todellakin odotan, että pääsen kokemaan sen uudelleen! Esikoinen syntyikin aika helposti, n. 4tuntia säännöllisten supistusten alusta ja poika oli 22min ponnistuksen jälkeen onnellisesti sylissä. Napanuora oli kerran kiertyny kaulan ympärille, että hätä ja kiirehän siinä lopussa meinasi tulla, kun sydänäänet laski jokaisella supistuksella, mutta onneksi saatiin poika nopeasti ulos, niin mitään ongelmia ei pojalle siitä sitten kuitenkaan tullu. Toki kun on nopea synnytys alla, niin nytkin hieman jännittää kuinka nopeasti täältä tullaan, ja kun matka synnärillekin on pidempi, niin pelottaa ettei matkalle vaan synny... Ehkä täytyy lähempänä synnytystä opettaa miehelle kätilöntyön alkeet, jos tuleekin tilanne, että joutuu kopparina olemaan! :LOL:

Sokerirasituksesta: Mie joudun luultavasti taas kahdestikin käymään tuossa. Molemmat vanhemmat sairastaa II. tyypin diapetestä, eli sukurasitetta löytyy, ja siksi joudun tuohon rasitukseen heti viikolla 12 ja myöhemmin, olikohan viikolla 26. Mietin kyllä vähän, jos tuosta ensimmäisestä kieltäytyisin, ei ollu edellisessäkään raskaudessa mitään häikkää sokereista, niin tuntuu vähän turhalta nytkin mennä jo noin aikaisin... Katotaan mitä se terkka sanoo...

iina_ : Myös täällä jännitetään mitä kaverit sanoo tulevasta perheenlisäyksestä. Jo esikoiseen on suhtauduttu tosi nuivasti, joten osaan jo odottaa aika innotonta vastaanottoa (esikoisen aikaan miun raskausuutinen oli kaveripiirissä lähinnä helkutin hyvä juoru, vaikka ihan haluttu ja suunniteltu olikin :kieh: ). Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta arvostella tälläisessa asiassa kuin perheen perustaminen. Se kun on niin henkilökohtainen ja arka asia jokaiselle.

Nyt keskityn Housen mustaan huumoriin, ja nautin taas muutaman palasen leipää: nythän sitä pittää syyä kahen eestä, eikös?! ;)

Dsarial ja Mytty 5+2 (- 6+0)
 
Sadettaja* mä jouduin viime raskaudessa sokerirasitukseen, ja oon menossa sinne ens kuussa taas :D
Ihan omatoimisesti varasin sen tällä kertaa ennen ekaa neuvolaa, tiedän kuitenki sinne joutuvani. Viime raskaudes vkol 24? taisin käyä ja paastoarvot oli koholla(5,4) ja joka kuukaus joutu käyä ottaa sen paastoarvon. Toivotaan et nyt ei olis nois häikkää... Kun tosiaan edellises tasan kerran oli vaan se paastoarvo koholla, ja noinkin vähän. Mä jouduin/joudun ihan painon + sukurasituksen takia siihen. Ihan järkyttävää se glukoosineste ja se määrä! Sit sanotaan et "älä sit oksenna" :D Helpommin sanottu ku tehty! Nyt pelottaa kun on vielä tota pahoinvointia, niin aika varmana tulee ylös...Kaikenlaista sitä joutuuki mut onhan se hyvä tarkistaa ne ja ettei tuu mitään jättiläisvauvaa :D Mun esikko paino onneks "vaan" 3,8kg eli ei ollu mitenkään ylisuuri :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja halit niitä tarvitseville! :) :heart:
Mä oon ollu yllättävän rauhallinen tästä tokasta, en ajattele mitään keskenmenoja yms joka voi tietenkin johtua siitäkin et niitä oireita on ja paljon! :D Ja uskon et se pysyy siel jos niin on tarkotettu :)

Iina_ onnea plussasta! :) Oot oikein hyvänikäinen tekee lapsia ja viis muiden mielipiteistä! Tärkeintä et ite oot tyytyväinen tähän ajoitukseen ja elämääs :) Mäki oon 26v ja toka tulossa, ekan kohalla monet kaverit aluks ihmetteli miten oon muka valmis, mut nyt ne on alkanu kaikki puskee omia muksuja heti perässä ;)
 
Anteeksi, taas niin kiire ja riitasa meininki täällä suunnalla että en kerkeä millään lukea tekstejänne !

Taidan huomenna pitää jonkun kaksplussan lukupäivän :D
Oli vaan pakko tulla tänne toivottaa ihanaa syysiltaa halien kera kaikille :hug: :kiss:
 
Jospa minäki uskaltautuisin mukaan.
Tulin yk1 raskaaksi mitä on edelleen vaikea uskoa koska esikoista tehtiin 2vuotta.
Esikoinen on nyt 9kk ja kauhea vauvakuume on ollu melkein laitokselta asti päällä :)

sokerirasitukseen täälläki joudutaan, viimeksi oli tuon ekan tunnin arvon kans ongelmia rasituksessa, mutta ei kyllä kertaakaan kotona mitattuna ollu mitään ongelmia.
Muutenki vähä pelottaa tää raskaus koska ensimmäisen kanssa ei oikeastaan mitään muuta ollutkaan ku ongelmia, mutta jos palkkio on terve lapsi niin kyllä kestän mitä vaan.

TaCa..29.5/toinen..NKL...31v

TaCa ja tyyppi 4+1
 
Tervetuloa TaCa! :wave:

Täällä on todella ristiriitaiset tunteet synnytystä kohtaan. Toisaalta innokkaana odottaa, mutta pelottaa aivan mahdottomasti, jos tulee yhtä vaikea kuin esikosta. No, onneksi vielä on aikaista alkaa murehtimaan. Ja sitten siinä tilanteessa mennään vaikka väkisin, synnytystä kun ei voi suunnitella eikä ennakoida. Mulle on vissiin tullu lehmän hermot tämän raskauden myötä, kun tuntuu etten nyt oikein osaa hermoilla mistään. :LOL:

Tankkailen nyt sitä aamupalaan niin paljon kun voin, lounas jää varmasti väliin. Eilen illalla oli taas ihan hyvä olo, mutta nyt alkaa vellominen pikku hiljaa nostaa taas päätään. Sokerirasitus tulee varmasti vastaan taas, meillä tehdään se kaikille odottajille :$ Enemmän kuin se litku mulla inhottaa se piikittely.

Olen tässä miettinyt tätä ikäeroa ja tullut siihen tulokseen, että hyviä puolia löytyy ja niitä huonojakin, yllättävää! :LOL: Eniten ehkä mietityttää oma jaksaminen ison mahan ja vuosikkaan kanssa. Hyvänä puolena on se, että kaikki tavarat ovat jo valmiina siitä ei tule stressiä raskausaikana. Suuria ajatuksia yön pimeinä tunteina :D

Ihanaa syyskuun torstaita kaikille!


Möppis ja Arhippa 6+
 
Huomenta,
koskas te muut ootte varailleet ekaa neuvola-aikaa?mulla nyt 5+1 enkä oo vielä ainakaan soittanu ettei sitte tarvis kovin montaa viikkoa ootella jos pitkälle antavat ekan ajan.
Meillä tulee nyt tälle ja keskimmäiselle sitten ikäeroksi 2v 5kk,vanhin täyttää jo ens kesäkuussa 10v.
Mulla ei juuri muita oireita vielä oo kun nyt muutaman päivän ollu aivan tajuton väsymys,tuntuu että töissäkin välillä meinaa istualteen nukahtaa, toivottavasti menee pian ohi.toisena on kauhea palelu kokoajan.
 
Huomenta|O

Meillä ikäeroksi tulee noin 1v9kk,tämän tulokkaan ja kuopuksen kanssa.Yleisin meidän ikäero on 1v8kk ja pienin 1v2kk ja suurin 2v10kk:D
Joten kokemuksen rintaäänellä,kyllä siitä pienestäkin ikäerosta selviää!

Synnytys ei vielä pyöri ajatuksissa.Neuvolasta saan lähetteen pelkopolille,sillä edellinen synnytys oli traumaattinen ja oikeastaan koko odotuskin!

Synnytykseen liittyen,mulla on toive itselleni.Etten olisi niin kärsimätön ja malttamaton loppuviikoilla,että muistaisin vauvan tulevan kun hänen aikansa on!
Vaikka tiedostan että varmasti loppuraskaus raskasta aikaa!

Huono olo senkun jyllää,ei näy loppua.Syömällä saan oikeastaan pahemmaksi oloni.Mutten voi olla syömättäkään...

Ja paha maku suussa,ihan kamala!Onko muilla?Sekin tekee pahaa oloa kun suussa maistuu kakka:x

Tervetuloa uudet,onnea:heart:

Neuvolaan soitin kun viikko plussasta ja kävinkin jo,kun tää la ollut epäselvä.Mutta kovin aikaisessa,turhan aikaisessa olin.

Kuinka moni on jo miettinyt äitiyspakkausta/rahan ottamista?

Lily-rose ja salaisuus rv 7+ kai
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mahtuiskohan joukkoon mukaan?
Positiivisen raskaustestin tein syyskuun alussa ja silloin oli vielä epäselvää kuinka pitkällä raskaus on. Esikoiseni on tällä hetkellä 8 kk ja kunnollisia menkkoja ei imetyksen jälkeen kuulunut.. Ja sitten pärähti tikkuun sana raskaana! Alkuun olin shokissa, mutta nyt odotan pikkuista jo innolla. Lapsille tulee ikäeroa suunnilleen 1 v 4kk. Kävin kättärillä varhaisultrassa ja siellä selvisi, että LA on 12.5.

Dulce + samusirkka 7+5
 
Huomenia :wave:

marenda ja Kiena, mulla on eka lääkärineuvola jo samassa yhteydessä np-ultran kanssa :) ja siitä se sit alkaakin.. kaikki ultrat suorittaa lääkäri :) onko teillä niin? ja ensi viikolla otetaan vitamiinikokeet, jotta nähdään että saan kaikkia vitamiineja tarpeeksi jos tuo suoli ei kaikkia imeytä..

DsariaL muutetaan =) enkä usko että oireettomuss kertoo mistään pahasta! kaikilla ei vaan ole oireita :) tokihan se on pakko omalta kohdalta myöntää että olishan sitä vähän huolissaan, mutta mä uskon kyllä että kaikki on paremmin kuin hyvin! :kiss:

Princessa, voi kun kuulostaa ikävältä tuo sappijuttu :( ihmettelen kyllä kovasti miksei sitä ole hoidettu raskauden jälkeen? nyt toivotaan kovasti ettei sellaista enää koskaan tule!!! on se vaan ikävä vaiva! mä pidän sulle erityispeukkuja täällä pystyssä =) ja jos kipuja tulee ennen ensiviikon lääkäriä, mene päivystykseen suoraan ja vaadi että tekevät jotain asialle!

Sadettaja*, täällä toinen jolla turvottaa ja housut ei mee kiinni :D ja kaikista pahin on se, kuinka tätä oikein piilottaa enää??? :D varasitko ultran?

Kiena onnea hyvistä ultrakuulumisista :kiss: mulla oli neuvola ennen ultraa ja kyllä aika kyynisenä sinne menin koska ajattein että jos onkin ihan turha keikka, mutta onneksi ei :) nyt nautitaan!

iina_, tervetuloa odottajien joukkoon :) ONNEA :flower: ja minusta on kovin outoa että ystäväsi suhtautuvat asiaan oudosti.. miksi ihmeessä? eiköhän se ole jokaisen oma asia ja minusta vielä iloinen sellainen? :)

marenda, mä kävin eilen hiplaamassa kans vauvanvaatteita mutta onneksi en vielä ostanut, sain pidettyä itseni kurissa :D sinulle kans laitan erityistsempit ettei sappikohtaus enää iskisi!!!!!!

NanaMama, itsellä ainakin oireet vaihtelee päivittäin, varsinki tissi/nännikipu.. ja mahakipujakaan ei oo päivittäin, enemmän ne vielä keskittyy iltaan! :) älä ole huolissasi!

Toukkistelija kuinka siellä voidaan? :)

pahe, onnea myös sinne hyvistä ultrakuulumisista :heart: oli se vaan hieno tunne jota ei edes sanoin voi kuvailla!

ON, huh huh, nytkö alkaa väsymys pirteyden sijaan? illalla menin ajoissa nukkumaan ja heräsin vasta puoli 9 maissa :D HURJAA! kuitenki viimiset 3 viikkoa heränny siinä 5.30 aikaan :ashamed: tai sitten stressi laukesi ultran jälkeen.. pahaolokin jatkuu, ja mitään rasvasta tai makeaa ei tee yhtään mieli :x hedelmät ja vihannekset siis kunniaan!!! edes leivän päälle en voi ajatella laittavani voita.. ja normaalisti sitä on ainaki 2cm kerros :ashamed: mulla tuli jo jopa laputkotiin np-ultrasta :O aika nopeaan siis, se olis 27.10 sitten.. aika hilkulle menee minusta kun silloin olen jo 12+4 viikkoa ja sehän pitää tehdä 10-13 viikon välillä jotta seulat olis okei..
 
Heippa!
Ihania uutisia paljon täällä, kiva lukea neuvoloista ja ultrista. :) Onnea toivotan vielä kaikille ja paljon voimahaleja epävarmuuden kanssa painiville. Ja erityinen voimahali niille, jotka ovat menetyksen kokeneet. :/ Mutta uskon, että tälläisen ryhmän tuki ja kannustus on tärkeä ja auttaa paljonkin. :)
Itsellä tosiaan viikot ihan hukassa, kun ne menkat olleet epäsäännölliset edellisen raskauden jälkeen, mutta epäilen nyt viikkoja olevan kasassa 4-5, en paljoa enempää vielä uskalla toivoa (kuitenkin viikkoja kasassa jo reilusti enemmän ja heinäkuussa olleet menkat valemenkat. :D). Mutta epäilen, että hedelmöitys on tapahtunut 1.-5.9, koska ekan plussa (vaikkakin vielä tosi haalea) pamahti testiin 17.9. Noh, tänään tai huomenna soittelen neuvolaan ja sanon että ihan hukassa päivät. :D
Meille esikoisen ja uuden tulokkaan ikäeroksi tulee noin 1v9kk. Tästä ollaan paljon puhuttu ja pohdittu, hyviä ja huonoja juttuja. Mutta tosi tärkeäksi koen sen, että pieni ikäero tulee, niin on sitten seuraa toisilleen. Vaikka uskon että raskasta tulee..
Muuten ei oireita kauheasti ole, parina päivänä sattunut mahaan ja olen pelännyt jo keskenmenoa ja kohdunulkoistakin raskautta. Mutta mtn vuotoja ei ole (ainakaan vielä) ollut. Toivotaan että pysyykin poissa! Mutta sellanen pieni etova olo, ei okseta mut vähän ällöttää. Ja ihossa näkyy, kasvot täynnä finnejä ja mitä ihmeellisempiä nyppyjä kun tavallisesti ei ole mitään! No ehtiihän niitä oireita vielä tulemaan.
Tuleva synnytys jännittää aika paljon, kun esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia.. Mutta meillä on suvussa ollut tädilläni ja serkullanikin niin että esikoinen perätilassa ja muut ihan normaalisti pää alaspäin ja synnytetty alateitse. Toivottavasti mullakin tälläi. :) Tietääkö muuten joku, että seurataanko nyt erilailla tätä raskautta kun edellisestä tehtiin se sektio?
Pohdin tuota äitiyspakkausta/rahaa jo ennen raskautta, mutta kyllä taidetaan pakkaukseen päätyä, kun esikoisen pakkauksesta olen niin paljon laittanut eteenpäin vaatetta..
Ja muuten piti vielä kysyä vinkkejä ja mielipiteitä: jos nyt kaikki hyvin menee, ikäeroksi tulee se 1v9kk, niin kannattaako hankkia tuplarattaat vai miten?? :)
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa/kolmas/K-SKS/21v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.

27.4

Jazzi/ensimmäinen

30.4

mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

2.5

epipremnum ja Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto ja Onni/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5

Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

8.5

Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5

NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Toukkistelija
Dulce86 ja samusirkka/toinen

13.5

tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/21v.

14.5

Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas

15.5

salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5

Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.

19.5

marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5

Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5

Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/26v.

23.5

Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5

Suppis/ensimmäinen/23v.

25.5

neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.

27.5

mimilii/toinen/28v.

28.5

Villany/toinen/21v.

29.5

TaCa/toinen/NKL/31v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Tiuhti_ : En saanut aikaiseksi varattua ultraa vielä eilenkään, mutta nyt päätin että tänään varaan. Näin nimittäin eilen kaverini ultrakuvat ja olin jo ihan innoissani että minäkin haluan :) Ja tosiaan kun keksisi millä tätä turvotusta piilottaa kun ihmiset varmaan kuvittelee minun olevan jo paljon pitemmälläkin raskaana :D

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa mutta ihan sen takia että tämä on kuitenkin meidän ensimmäinen niin tavaraa ei vielä valmiiksi kotoa löydy. Tosin epäilen että anopit kyllä hoitaa tuon tavaroiden ostelun ihan keskenään, kun molempia saanut jo toppuutella etteivät ihan vielä kauppaan pyyhkäise. Kuitenkin vielä monta viikkoa ennen kun ollaan turvallisella puolella. Jaetaanko ensi tuokokuussa vielä tämän vuoden äitiyspakkauksia? Kun siinä olisi kiva ainakin tuo toppapuku ja peitto. Onko tuo toppapuku muuten ihan turha vai mahtuuko päälle sitten ensimmäisenä talvena vielä?

Nyt täytyisi varmaan taas keskittyä työn tekoon vaikkei kyllä voisi yhtään vähempää kiinnostaa. Tai siis lähinnä väsyttää niin paljon ettei jaksaisi keskittyä. Mutta illalla sitten taas lueskelemaan ja kirjoittamaan vähän enemmän.

Sadettaja* ja möykky 7+6 (jee jee huomenna poksahtaa :heart:)
 
Ja muuten piti vielä kysyä vinkkejä ja mielipiteitä: jos nyt kaikki hyvin menee, ikäeroksi tulee se 1v9kk, niin kannattaako hankkia tuplarattaat vai miten?? :)
No se vähän riippuu=)Meillä viimeksi ikäeroa 1v8kk ja mulla oli tuplat kun ystävältä sain.Ensimmäiset kuukaudet ne oli tosi hyvät liikuttaessa,mutta kun alkoi 2v ikäpyykki häälyä,ei viihtynyt enää istumassa rattaissa.Joten seisomalaudalla sitten.Mutta tosiaan riippuu niin lapsesta.Jos on kova menemään,eikä osaa pitää kiinni rattaista kävellessä/jaksa kävellä pidempiä matkoja,niin tuplat on hyvät,vaikka seisomalautakin sitten ajaa saman asian.Ja välillä on menty niin että vauva kantoliinassa/repussa ja isompi rattaissa.
Joten ilmankin tuplia kyllä pärjää,vaan helppoahan se liikkuminen on niiden kanssa:DHiukan nyt rönsyili tää mun ajatus,kun oksu taas vaivaa...
 

Yhteistyössä