***Toukokuun Toivotut***

Voimahaleja kaikille jotka niitä kokevat tarvitsevansa :hug: , epätietoisuudessa oleville ja erityisesti menetyksen kokeneille.

Täällä on ollut niin ihania viestejä ultrakuulumisista ja neuvolakäynneistä:) Mä en ole varannut ultraa, mutta neuvolan sain jo parin viikon päähän eli päivään 6+2. Katsoin, että esikoisestakin olin käynyt jo 6+0. Tässä kaupungissa näköjään saa neuvola-ajan monia muita paikkakuntia aikaisemmin.

Kauhea väsymys koko ajan. Eilenkin nukahdin kotiin päästyäni sohvalle pojan viereen. Poika katseli Puuha Peteä. Heräsin siihen, kun DVD loppui ja poika tuijotti mua hymyillen. :)

Meille tulee lapsille ikäeroa melkein neljä vuotta, poika on siis syntynyt heinäkuun alussa 2008. Vähän jännittää miten tuo sitten ottaa pienen vastaan. Menin kyllä kysymään, että mitä mieltä hän olisi jos meillä olisi vauva joskus. Hän sanoi, että "tykkäisin". Antaisitko leikkiä sun leluilla? "Joo antaisin. *hetken hiljaisuus* Mutta en leikkisi sen kanssa pikku legoilla. Vasta sitten kun se osaa kävellä ja puhua". Ja voi sitä haaveilevaa katsetta! Sanoin sitten vain, että toivotaan, että meille tulisi vauva. Poika vastasi "Joo". Selkeästi tuo on haaveillut pikkusiskosta tai -veljestä. Joku päivä (ennen siis tuota meidän keskustelua) sanoi, "tänne auton takapenkille mahtuisi vielä toinen pieni".

mimilii 4+4
 
Menin kyllä kysymään, että mitä mieltä hän olisi jos meillä olisi vauva joskus. Hän sanoi, että "tykkäisin". Antaisitko leikkiä sun leluilla? "Joo antaisin. *hetken hiljaisuus* Mutta en leikkisi sen kanssa pikku legoilla. Vasta sitten kun se osaa kävellä ja puhua". Ja voi sitä haaveilevaa katsetta! Sanoin sitten vain, että toivotaan, että meille tulisi vauva. Poika vastasi "Joo". Selkeästi tuo on haaveillut pikkusiskosta tai -veljestä. Joku päivä (ennen siis tuota meidän keskustelua) sanoi, "tänne auton takapenkille mahtuisi vielä toinen pieni".

mimilii 4+4
Herttainen poika,ihana:heart:
 
Sadettaja*: Äitiyspakkauksesta Kun meidän poika vuonna 2008 syntyi heinäkuun alussa, saimme vielä vuoden 2007 äitiyspakkauksen. Jotkut heinäkuiset ilmeisesti saivat jo uudet. Ainakin tuolloin toppapuku oli sen verran reilua kokoa, että seuraavan talven meni hyvin. Vastasyntyneelle se olisi ollut ihan liian iso.
 
Ihana vapaapäivä! Töissä on taas tullu mietittyä tulevalle lapsoselle jo nimiehdotuksia:) Kenellekään paitsi lapsen isälle en ole kertonut, reaktiot vois olla aika tyrmääviä:/ Kaveripiirimme on tiivis ja perustuu viikonloppuhauskanpitoon ja huolettomuuten, itse yksinkertaisesti vain väsyin siihen elämäntyyliin ja mietin, haluanko jatkaa tätä nuoruutta tällä tavalla kolmikymppiseksi asti. En. Varmasti helppoa 20-vuotiaan arvostella ja päivitellä valintaani, mutta todellakin, se ainutkertainen elämä on osa minua ja osa tulevaa elämääni. Olen yhden raskauden keskeytyksen tehnyt ja en halua tehdä sitä uudestaan..

Elämäntilanteeni on sikäli vakaa, että olen vakituisessa työsuhteessa, terve ja minulla ei ole ennestään huollettavia. Mutta tulevan lapsen isän kanssa emme asu samassa osoitteessa emmekä itse asiassa ole edes parisuhteessa. Suhteemme on erittäin vaikeasti selitettävä. Kerrottuani uutisen hänelle, hänen reaktionsa oli totaalinen onnen puuska ja sanat että totta kai pidät ja hieno juttu! Hassua, mutta kai tällainen yhteishuoltajuus on mahdollinen, tietysti välimme varmasti syventyvät odotuksen aikana. Vastuun kannamme yhdessä:)

tiuhti_ Voisitko lisätä vielä että kyseessä on ensimmäinen tulokas ja sairaalaksi TYKS, kiitos:)

Onnea muillekin plussanneille! :)
 
Li
Heippa vaan...

Tiuhti_ oonko mäkin nyt sekaisin laskuissa vai häh kun mullakin LA 13.5. (äitienpäivä muuten) mut mä oon kuvitellu tänään olevan 6+4 mut miten Dulcella enemmän viikkoja häh?...

Ihan kaamee flunssa nousi vuorokaudessa ja oon nyt sit siitäkin syystä tukossa ja hidas :D ku sais päivällä jonku lääkärin kii et tietäis et saanko mä vetää mitään nuhalääkkeitä ja varmuuden vuoksi muutenki ku viikon päästä ois matkaan lähtö edessä ni mitkään aina matkoilla olevan antihistamiinit eikä ripulilääkkeet käy.

Ääh ei jaksa ajatella, pää täynnä räkää... mut hyvinä puolina onneks se että mies on sittenkin ollut lähipäivinä aivan ihana ja kulta vaikka tilanne on mikä on eikä vieläkään olla päästy yhteisymmärrykseen. mutta antaa ajan kulua niin katsoo sitten miten käy.

jaksamisia kaikille muillekin ja kynttilöitä iltoihin! :)

Li ja Riäpäle (ehkä 6+4) :)
 
Hei kaikille! Löysinpäs tällaisen porukan, hienoa. Tunnen vaan itseni kovin vanhaksi kun mukaanne heittäydyn :wave: . Olen 35v ja viikko sitten sain tietää odottavani perheeseemme kuudetta lasta. Esikoiseni on 13v ja kuopus täyttää pian 2v. Hänelle soittelin juuri neuvola-aikaa ja varasin itselleni samalla. Sain ajan 3.vko päähän. Tuntuipa hurjalta sanoa ääneen terveydenhoitajalle olevansa raskaana. Mieheni vain tietää asiasta.. Ekaluokkalaisemme kysyi lauantaina että miksi äiti juo alkoholitonta siideriä?? Saa nähdä aavistiko vanhemmat lapset jotain..
Paha olo velloo 24/7 kuten aiemmissakin raskauksissa. Ja voisin elää happamilla omenoilla.. Ja nukkua voisin aina. Muttei auta, lapset ja koti vaatii oman aikansa..


Elna ja vielä työnimetön 6+3. Sairaala OYS ja kuudes lapsi.
 
Toissapäivänä vielä varmistettu raskaus ja testissä luki kyllä selvästi raskaana2-3 viikkoa!:heart::D Nyt ei jääny miehellekkään epäselväks että taas me lisäännytään. :D
Mun alkujärkytyksen jälkeen ollaan tosi innoissaan vauvelista! :D
Eilenkin höpisin siitä kaikkea ja miestä hymyilyttää onnelisen typerästi aina kun jotain pikkusesta mainitsen, ihanaa! :heart:

Synnytys pelottaa, pelottaa ja vielä kerran pelottaa. Vaikak mulla on ollu suht helpot synnytykset ja ilman kivunlievityksiä niistä olen "suoriutunut" niin viimeks ponnistusvaihe sai mut niin paniikkiin, että siitä ei meinannut tulla mitään.
Miestä kanssa jännittää jo nyt tuo synnytys, koska se loppu siinä synnytyksessä oli melkosta settiä!
Hui, no jospa mä jotenkin taas siitä selviytyisin... Eikä mua siis muu huolleta, ainoastaan se ponnistusvaihe mikä on mun mielestä kamalinta koko synnytyksessä.

Ihania ultrakuulumisia Onnea niistä! :hug:
Pikkumyylle tsemppiä ja onnea seuraavaan kiertoon.:hug:

iina_ Onpas kiva juttu, että mies otti uutisen noin hienosti vastaan. :)

Äitiyspakkauksesta Me ei varmaan oteta, vaikka se niin ihana onkin saada! Meillä jäi aika paljon vaatteita käyttämättä tän kuopuksen pakkauksesta, joten jos niille vaikka nyt tulis käyttöä. Vielä asiaa kuiteskin harkitaan.

Neuvolaa en ole vielä varannut. Huomenna voisin sinne soittaa. Muistaakseni viimeks neuvola oli joskus rv7 ja risat. Np-ultra ja rakenneultra on ainoat mitä ultria täällä saa.
Tosin viimeks pääsin ylimääräiseen ultraan se verenvuodon takia.

Mielitekoja ei ole vielä tullut. Kauhea nälkä ois jatkuvasti ja tekis mieli koko ajan syödä jotain, mutta silti ei tee mitään mieli.
Vielä ei ole kuin hetkittäistä pahoinvointia, mutta viikon päästä varmaan saankin sitten taas pönttöä halailla.

Tässä raskaudessa ei ole vielä vuotanut verta nenästä, mikä on kahdessa viimesimmässä raskaudessa ollut varma merkki raskaudesta. Mulla kun ei koskaan muuten ole nenäverenvuotoa.

Palelee, nälättää, väsyttää ja pissittää jatkuvasti.
Niin ja turvotusta on jo nyt!!|O Olin jo niin tyytyväinen kroppaani edellisen synnytyksen jälkeen ja olin saanut jo littanan mahani takaisin, niin eikö se nyt taas pömpötä! Ja jo tässä vaiheessa... Siis turvotustahan se on, mutta edellis kerralla se alkoi joskus rv 6-7. Rv9 maha oli jo niin "valtava" että ulkopuolisetkin tajus mun odottavan vaikken mitään sanonu. (Tosin silloin vielä odotin kaksosia)
Kai se maha vaan heti erottuu jos on muuten suht hoikka.

Kävin papa-kokeessa kp 11 ja silloin terveydenhoitaja ei meinannut saada otettua näytettä koska mun kohtu oli niin paljon taaksepäin kallistunut.
Taaksepäin kallistunut kohtuhan tarkoittaa sitä, että maha ei näy niin selvästi jos on raskaana.
Saas nähä pysyykö tää tälläkertaa paremmin sit piilossa. Aiemmin mulle ei ole kukaan sanonu, että kohtu ois taaksepäin kallistunut. :whistle:

Vitamiineista Mulla on käytössä multivitan raskaus ja imetys tabletit.

Nyt katkes taas ajatus mitä piti kirjottaa, vauva heräs päikkäreiltä. :)

Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!:wave:
 
Hei nyt kyllä mulla on tullut virhe edelliseen kirjotukseen.. Eli siis viikkoja nyt 6+.. Pahoitteluni! Aivot taas "pehmenee" raskaana ollessa ;). Laittaisitko Tiuhti_ mulle vielä listaan synnytyssairaalan, joka on Kätilöopisto.
 
Lääkärillä käyty ja varmistui ettei ketään ole enää kyydissä. Ei voinut sulkea kokonaan pois kohdunulkoisenkaan mahdollisuutta, mutta mitään näkyvää ei enää ollut, vain paksuuntunut limakalvo, sanoi että todennäköisesti on ollut ihan kohdunsisäinen raskaus mutta on vain vuotanut jo suurimman osan ulos.

Pakenen takavasemmalle nuolemaan haavojani ja toivotan ihanaa odotusta jokaiselle. Pienille sydänkuvioisia tarrasukkia ja äideille hyvää mieltä ja sylin täydeltä onnea ja rakkautta tuoreiden tulokkaiden odotukseen :heart:
 
Li
Dulce86 : no minä jo ehdin ihmetellä että oonko mä tän räkäni kanssa oikeesti näin hoopo että oon unohtanu yhen viikon välistä ja olisin oikeesti pitemmällä :) kun kaikki muutkin jutut on tänään menny ihan hassusti. töissä sekoilen ja heittelen teepusseja roskiin ja paperikääreitä kuppiin ja oon siis oikee kaikkien hajamielisten professoreiden isoäiti.

noh, ei muutaku työhommat loppuun ja vielä sateeseen koirien kanssa lenkille jonka jälkeen pääseekin sitten kotiin siivoamaan ja pesemään vaihteeks pyykkiä. huoh. ehkä kerkee miehellekin sanoa sitten vaikka että "Hei!" ennen kuin onkin jo aika hänen lähteä töihin yöks... välillä on kyllä tosi tympeetä kun arkipäivisin ollaan enimmäkseen eri aikaan hereillä.

T: Li ja Riäpäle 6+4
 
Heipä hei vaan kaikille =)

Voih, Toukkistelija paljon voimahaleja ja hirmusti onnea uuteen yritykseen jos sellaiseen päädyt :heart:

Mimilii Ihana tuo teidän pikkumies :)

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Helimarja Itselleni tehtiin suunniteltu sektio esikoisesta v.2005 juuri perätilan vuoksi, ja ainakaan minulla ei seuraavaa seurattu mitenkään tarkemmin tästä syystä raskautta. Loppuraskaudessa jouduin käymään viikottain ultrassa kun tyttö ei enää kasvanut hyvin, ja siinä seurattiin jonkin verran kohdun käyttäytymistä kun oli se aikaisempi sektio. Missään vaiheessa ei kuitenkaan tullut puheeksi etten saisi synnyttää alateitse, niinkuin esim. Jenkeissä joissain ohjelmissa näkee että kerran sektiolla synnyttänyt ei saa synnyttää alateitse.

Itse aion mahdollisuuksien mukaan synnyttää alateitse jos se vaan on mahdollista, vaikka pelkäänkin vielä kolmannessa ihan pirun paljon ja tiedän että pelkopolilla käydään nyttenkin niinkuin molemmissa aikaisemmissa, mutta on se toipuminen vaan niin paljon nopeampaa ja kivuttomampaa, plus että hormonit tulee sitte heti kunnolla mukaan kun vauva on syntynyt...

Vielä hiukan omaa napaa :ashamed:
Kävin tänään labrassa viemässä virtsanäytteet ja samalla ottivat pikahcg:n joka oli n. 58 000 =) Eli ei ainakaan ole kehitys pysähtynyt masussa vaikka on ollut oireettomiakin päiviä, tänään en kyllä ole pystynyt syömään mitään :p Nyt ei ole pelättävää enää kuin että kasvaako Tiitu oikeassa paikassa :heart: Ja vielä plussana, ei ollut tulehdusta ainakaan rakossa :D

NanaMama + Tiitu 7+0
 
mymosa
Tilasin sitten kotidopplerin, saa nähä milloin tulee ja milloin alkaa jotain kuulumaan.. muutakin kuin oma syke :D

Tuo on raskauskeijulta tuollanen halppis ja perus angelsounds.. toivottavasti on asiansa ajava kapine.
 
Ihania ultrauutisia tosiaan :heart: Tiuhti :heart:

Ja anteeksi omanapailua, mutta kun olen onnesta soikeena! Meidän Onni-Ilonan sydän sykki hurjasti ja pituutta oli 5mm. Vastaa viikkoja 7+2, joten viikko vähemmän onkin neuvolan arviosta. Voi että... kylläpä on helpottunut ja rauhallinen olo :heart:

Hih. Mies meinasi pökrätä :D se ei kestä mitään tommosta! Ei vissiin tule sitten synnytykseenkään mukaan...

LA on nyt sitten 7.5.2012
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Moikka! Ilmoittautuisin vielä mukaan, jos vaan sopii. Hailean plussan testasin tiistaina, mutta nyt rämähti digiin "raskaana 2-3" että kyllä tämä kai pitää jo uskoa :) (En muuten tajunnutkaan, miten kamalan kalliita nuo digit ovat! Herranjesta, melkein 14 euroa! Olin ensin ajatellut tehdä vielä yhden viikon päästä ja koettaa saada sen "3+", mutta olkoon. Pistetään mieluummin vaikka varhaisultraan ne rahat.)
Laskettu aika on omien laskelmien mukaan 29.5. mutta tiedä sitten mitä sanovat neuvolassa, kun on niin lyhyt kierto, että normilukemat eivät sovi. Eipä sillä muuten niin väliä olisi, mutta kun osuu juuri kuun vaihteeseen niin en tiedä kuulunko tänne vai kesäkuisiin. Tulinpa nyt sitten kuitenkin tänne :).
Toinen lapsi tulossa ja sairaalana Kätilöopisto. Ikä 27.Ihana päästä taas toukokuisiin, olin mukana toukokuisissa -09 :).
 
Viimeksi muokattu:
mymosa: mulla oli viime raskaudessa käytössä tuo AngelSounds viikolta 14 ja hyvin pelitti :). Pitääkin kaivaa se jostain naftaliinista, on ollut tässä välillä 3 muuttoa, että onneksi on aikaa etsiä...
 
mymosa
Naureskelin tuossa miehelle, että ei päästä juhlimaan kaikkien lasten synttäreitä kerralla. Kun tää menee huhtikuun puolelle ja kaksi ekaa on toukokuussa, peräkkäisinä päivinä :D Vaikka niin yritettiin tähdätä, että kaikki kolme ois syntynyt samoihin aikoihin, heh ;)
 
Uskaltaisikohan tänne kurkistaa....?

-Missie, 28v, LA 27.5.2012, K-SKS

Tuolla alkupäässä oli joku ihanainen laittanut linkin, jossa ennusteltiin lapsen sukupuolta kiinalaisten tapaan. Hauskaa oli tuokin testata :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuplarattaista sen verran, että meillä esikon jo kakkosen välillä reilu 1,5v. ja ilman tuplia ei kyllä pärjättäisi. Mennään käytännössä joka paikkaan rattailla, koska autoa ei ole. Joten ei tulisi mieleen käydä "pikaisesti" kaupassa, kun uhmis äkkäilee vierellä...:D Tosin nyt on alkanut armoton koulutus, koska paikka on keväällä luovutettava pienemmälle. Enkä tiedä saako noihin easywalkerin duohin seisomalautaakaan? Välillä hieman toivoton olo, kun kysyn tytöltä -Jaksatko kävellä? -En. -Tuletko istumaan? -EN! ööö, mitäs sitten ajattelit asialle tehdä?:confused:

Synnytystä itse ainakin odotan kovasti! Esikoisen kanssa meni paremmin, kuin hyvin ja jaksoin jopa naureskella ponnistusvaiheessa. Ainut oli, että supistelut kestivät monta päivää, enkä saanut nukuttua. Kakkosen kanssa mentiinkin sitten jo niin vauhdilla ponnistamaan, ettei keretty paljon kipulievityksiä miettiä. Haaveena onkin tällä kertaa suunnitellusti luomu synnytys.:)

Onko muilla pelkoja lapsen terveydestä? Itseäni on alkanut mietityttämään, että mitäs jos kaikki ei menekkään, kuin elokuvissa. Kun olen nyt kaksi normaalia raskautta kokenut ja terveet lapset saanut, niin mietin paljon enemmän vieläkö se onni kantaa? Kaikenlaiset kohtukuolemat, synnytyksessä kuolemiset, kehitysvammat, ym, pyörii mielessä. Eihän nämä tietenkään mitään yleisiä asioita ole, mutta ei mahdottomiakaan.: /

Tuntuu että hirmu moni käynyt jo ultrassa. Onnea niille jotka pienen ihmeen nähneet! Itse yritän vielä tuskailla vajaan viikon...
 
JonMa: Kyllähän tuo pikkuisen terveys huolestuttaa ja jotenkin ärsyttää jopa kun molemmat anopit olisi jo ihan intona ostelemassa kaikkea, vaikka itse haluaa jotenkin pitkittää sitä mahdollisimman pitkälle ettei sitten ole kaappi täynnä tavaroita jos jotain sattuukin eikä nyyttiä kotiin saadakkaan toukokuussa.

Tänään tuli sairaalasta kutsu ensimmäiseen ultraääneen. Ihan hyvä etten ehtinyt varata sitä varhaisulraa, koska tähänkään ei ole kun 24 päivää enää (laskin ihan itse :D). Pääsin aika aikaisin kun neuvolatäti varoitteli että voi mennä hyvinkin viikoille 13 tai 14 mutta nyt olisi sitten 11+3. Toivotaan vaan että kaikki menee siihen asti hyvin ja että kuvista paljastuu vahva pikkuinen ihan oikeassa paikassa. Jotenkin nuo kalenterissa olevat vauvaan liityvät lääkäri- ja labra-ajat saa asian tuntumaan kokoajan vaan todellisemmalta. On jotenki parempi fiilis asian suhteen.

Nyt pitää varmaan kaivautua peiton alle että jaksaa vielä huomenna työpäivän ja sitten pääsee lepäilemään viikonlopuksi :)

Sadettaja* ja mytty 7+6 :heart:
 
Huomenta :heart:

Toukkistelija, olen kovin pahoillani menetyksestänne :hug: suuren suuri voimahali! :kiss:

iina_, miksei tuollainen voisi toimia? minustahan on vaan hieno asia jos pystytte yhteishuoltamaan tulevaa lastanne ja homma toimii :) lapsella on silloin molemmat vanhemmat, ja mikäs olisikaan sen parempaa?

Elna, onnea :) teillä on suuri perhe :heart: IHANAA! viikoista laskeskelin että sinulla laskettu aika olisi suunnilleen 14.5, laitan sinut sinne, ok?

Dulce86, lisätään =)

Li, täälläkin mentiin ihan sekaisin viikoissa :D mulla siis tänään 6+5 ja eilen 6+4 ja LA on äitienpäivänä :heart: vähänkö olin onnesta soikeana kun sattui vielä tuollaiselle päivälle LA! =) muistaakseni heinixiä saa käyttää allergiaan (varmista lääkäriltä) ja flunssalääkkeistä ei kai oikein mitään muuta kuin panadolia ja nenäsuihketta :)

mimilii taitaa poika tosissaan odottaa uutta tulokasta myös perheeseen :heart: IHANA!

eskalle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: ihanaa!!!! laitan sinulle LAksi nyt sen 7.5 =)

Missie, tervetuloa :) lisäilen sinua listaan! :heart:

SeInka tervetuloa myös sinulle :heart:

Sadettaja, mut eikö np-ultra tule tehdä kumminkin ennen rv13 jotta tulos olisi totuudenmukainen? näin mä oon käsittäny.. nythän siis sait ajan ennen sitä mutta kun neuvolatäti sulle sanonut että saattaa mennä rv13-14 :O täälläkin saatiin jo eilen ajat np-ultraan :) mulla sinne noin 5 viikkoa aikaa vielä!

äitiyspakkauksesta, aijotaan ottaa :) pitäskin käydä jo vähä kurkkimassa miltä se näyttää!

:attn: onko muille tullut ihoon jo muutoksia?
täällä aamulla herättyäni huomasin 3 uutta ISOA tulokasta naamassa, ja on muuten kipeitä kans.. yksi onnekas on jopa nenän päässä :ashamed:

paljon tulee uusia ihan vuorokauden sisällä :heart: meillä onkin nyt iso porukka kasassa ja toivottavasti kaikki jatketaan nyt toukokuuhun saakka :heart: nyt päivitteleen listaa =) ja kohtahan saakin tehdä jo uuden pinkan kun lokakuu alkaa!

ja ihanaa, siellä huhuillaan jo kesäkuisia :heart: niin se aika vaan menee!!!! =)

tiuhti ja Pikku T :heart: 6+5
 
Viimeksi muokattu:
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa/kolmas/K-SKS/21v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.

27.4

Jazzi/ensimmäinen

30.4

mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.

2.5

epipremnum ja Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto ja Onni/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5

Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

7.5

Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

8.5

Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5

NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose/?

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/Kät,KOS

13.5

tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/21v.

14.5

Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas
Elna/kuudes/OYS/35v.

15.5

salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5

Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.

19.5

marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5

Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5

Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/ensimmäinen/TYKS/26v.

23.5

Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5

Suppis/ensimmäinen/23v.

25.5

neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.

26.5

mamaliina/?

27.5

mimilii/toinen/28v.
Missie/K-SKS/28v.

28.5

Villany/toinen/21v.

29.5

TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/Kät, KOS/27v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
tiuhti_: Joo en tiedä mihin viikkoon mennessä se pitää tehdä, mutta tosiaan neuvolassa sanoivat että jos sairaalassa on nyt ruuhkaa (kuten kuulemma näin syksyllä tuppaa olemaan) niin sitten aika voi venyä niinkin pitkälle. Mutta tiedä näistä, onneksi saatiin kuitenkin jo vähän aikaisemmin. TJ 23 ultraan :D

Tänään aamulla oli kyllä taas harvinaisen paha olo ja yökkäysrefleksi herkässä. Hyvä että sai hampaat pestyä ja vitamiinit otettua. Ihmettelen (koputtaa puuta) etten ole kuitenkaan vielä kertaakaan oksentanut, mutta olen kyllä aina ollut todella hyvä kestämään kuvottavaa oloa ilman että laatta lentää. Ja mieskin vaan sanoo että olisit onnellinen kun ei tarvitse pää pöntössä roikkua :) Väsymys on jotain ihan jäätävää. Eilen nukuin taas "pienet" päikkärit kun nukahdin joskus viiden aikaan sohvalle ja seitsemän jälkeen sitten pikkuhiljaa sain itseäni hereille. Tämä tietenkin heijasti taas siihen etten saanut illalla unta ja aamulla joutui heräämään 5.15 vain noin 5h yöunet takana. Nyt voisi nukahtaa vaikka istualteen. Mutta pakko olisi kestää tuonne kolmeen töissä. Ja jos sitä sitten menisi taas päiväunille :D

Onnea muuten muutamalle uudelle äipälle jotka mahtuu vielä toukokuuhun :) Ja pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Sadettaja* ja möykky 8 (poks :D)
 
:attn: onko muille tullut ihoon jo muutoksia?
täällä aamulla herättyäni huomasin 3 uutta ISOA tulokasta naamassa, ja on muuten kipeitä kans.. yksi onnekas on jopa nenän päässä :ashamed:
Mulla kasvot rasvottuu ihan yököttävän nopeaa ja normaalisti ei ollenkaan ja on kuivahko iho:xFinnejä pukkaa leukaan ja selkään:headwall:Ja hiukset on vrk:n kuluttua pesusta kuin olis margariinilla vedetyt,yöh!Näin voimakkaasti en ole aiemmissa raskauksissa oirehtinut millään osa-alueella:OTuntuu pahoinvointi jylläävän kovempana kuin koskaan ja nää iho-oireet.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä