Mitä kristitty uskovainen saa harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja uteliash
  • Ensimmäinen viesti
"nuuh"
Kielillä puhumista, raamatulla päähän-hippaa, palava pensas (pikkutuhma leikki, sopii avioliittoleiriläisille), silitä vekkihameesi oikein-iltakurssit, teenkeittoa bussissa koulutus (vaativa) ja opi akustinen rämpyttäminen-suora tie taivaaseen-tuokiot.
Kaikki olen käynyt, suosittelen.
 
öööh?
[QUOTE="nuuh";27531418]Kielillä puhumista, raamatulla päähän-hippaa, palava pensas (pikkutuhma leikki, sopii avioliittoleiriläisille), silitä vekkihameesi oikein-iltakurssit, teenkeittoa bussissa koulutus (vaativa) ja opi akustinen rämpyttäminen-suora tie taivaaseen-tuokiot.
Kaikki olen käynyt, suosittelen.[/QUOTE]

ööööh?
 
vierailija
Eilen illalla nukkumaan mennessä, vastaani tuli kuva, jossa oli kuvia puhelimen näytöltä. Näytöllä oli viestejä vanhalta mieheltä pienelle tytölle, mm dikpikkejä. Tuo mieslähettäjä oli kuvan mukaan maksetut viulut yhtyeen jäsen. Pikaisella googlettamisella, tuo on hengellinen yhtye. Mikä juttu? What kase?
 
vierailija
Jos saa itse päättää mihin uskoo ja uskoo "omalla tavallaan" niin mitä tekemistä sillä enää on kristinuskon kanssa?
 
vierailija
Hyviä liikuntaharrastuksia ovat hyötyliikunta, kävely, juoksu, hölkkä, pyöräily, uinti, voimistelu, vaeltaminen tai kotijumppa (eikä mitään näistä kilpailumielessä).

Vapaaehtoistyö, sienestäminen ja marjastaminen omaan tarpeeseen (ja muille annettavaksi) ovat hyviä harrastuksia.

Kirjallisuudesta hengellinen kirjallisuus.

Musiikista gospel, hengelliset laulut ja virret.

Pahimpina pidän hevimusiikkia, astrologiaa, joogaa, itämaisia tieteitä sekä eroottista kirjallisuutta ja videoita.

Psykologia ja tanssi ovat sellaisia joista en oikein osaa muodostaa mielipidettä ovatko hyväksi vai eivät. Samoin luonnontieteistä en tiedä oikein.

Kuulostaa jollekin varmaan aika radikaalilta, mutta itse on tyytyväinen näihin mitä näen soveltuvina ja itse ne olen valinnut.
Aikoinaan liikuin Kansanlähetyksen nuorissa aikuisissa. Silloin oli muodissa aerobic, ja tietenkään ne "vahvauskoiset" eivät voineet sitä harrastaa, kun siinä oli taustana maallista musiikkia. Koettivat keskenään perustaa aerobic-ryhmän, jossa musiikkina oli hengellinen musiikki, mutta se ryhmä kuihtui nopeammin kuin syntyikään.
Joku "syvästi uskovainen" tulkitsee myös, että Raamatussa kielletään kilpaurheilu. Muistan, kun lukioaikainen kaverini mietti uskoon tultuaan, voiko hän jatkaa yleisurheiluharrastustaan.
 

Yhteistyössä