Mitä kristitty uskovainen saa harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja uteliash
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
Alkuperäinen kirjoittaja entäs;27519507:
entä voiko jeesuksen sanomaa viedä eteenpäin raskaan rock-musiikin avulla?
voi, riparilla kuunneltiin aikoinaan erästä rock bändiä jonka nimeä en nyt muista. se oli kovaa rokkia ja uskovaisille.
 
"vieras"
Mikä ihme on vikana Red Hot Chili Peppersin musiikissa?

Tai joogassa? Joogan ei tarvitse liittyä millään lailla mihinkään buddhalaisuuteen tai mihinkään hengellisyyteen, se on ihan vain liikuntaa ja rentoutusta.
 
"Panpula"
[QUOTE="vieras";27519836]Mikä ihme on vikana Red Hot Chili Peppersin musiikissa?

Tai joogassa? Joogan ei tarvitse liittyä millään lailla mihinkään buddhalaisuuteen tai mihinkään hengellisyyteen, se on ihan vain liikuntaa ja rentoutusta.[/QUOTE]

Hyvää musaa, mutta osassa biisejä sanoitukset haittasi mua. Mut en kiellä sen kuuntelua muilta tietenkään. Itseni suhteen vain tein sellaisen päätöksen.
 
"vieras"
[QUOTE="Panpula";27519857]Hyvää musaa, mutta osassa biisejä sanoitukset haittasi mua. Mut en kiellä sen kuuntelua muilta tietenkään. Itseni suhteen vain tein sellaisen päätöksen.[/QUOTE]

Mut mikä ihme niissä sanoituksissa on vikana kun kerran rock on ihan ok? Luuletko sä niitä joksikin saatananpalvojabändiksi?
 
"miumau"
Hyviä liikuntaharrastuksia ovat hyötyliikunta, kävely, juoksu, hölkkä, pyöräily, uinti, voimistelu, vaeltaminen tai kotijumppa (eikä mitään näistä kilpailumielessä).

Vapaaehtoistyö, sienestäminen ja marjastaminen omaan tarpeeseen (ja muille annettavaksi) ovat hyviä harrastuksia.

Kirjallisuudesta hengellinen kirjallisuus.

Musiikista gospel, hengelliset laulut ja virret.

Pahimpina pidän hevimusiikkia, astrologiaa, joogaa, itämaisia tieteitä sekä eroottista kirjallisuutta ja videoita.

Psykologia ja tanssi ovat sellaisia joista en oikein osaa muodostaa mielipidettä ovatko hyväksi vai eivät. Samoin luonnontieteistä en tiedä oikein.

Kuulostaa jollekin varmaan aika radikaalilta, mutta itse on tyytyväinen näihin mitä näen soveltuvina :) ja itse ne olen valinnut.
 
"Panpula"
[QUOTE="vieras";27519896]Mut mikä ihme niissä sanoituksissa on vikana kun kerran rock on ihan ok? Luuletko sä niitä joksikin saatananpalvojabändiksi?[/QUOTE]

Mun mielestä sä nyt jankutat ihan tyhmiä. Mua alkaa se ärsyttää ja musta tuntuu etten kykene olla ystävällinen kohta. Musiikkityyli ja sanoitus on 2 aivan eri asiaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Panpula";27520043]Mun mielestä sä nyt jankutat ihan tyhmiä. Mua alkaa se ärsyttää ja musta tuntuu etten kykene olla ystävällinen kohta. Musiikkityyli ja sanoitus on 2 aivan eri asiaa.[/QUOTE]

Jankutan koska et osaa vastaa yksinkertaiseen kysymykseen? Miten voi olla niin vaikeaa kertoa mikä niissä sanoituksissa on vikana? Huumeet, naiset vaiko satanismi? Laita vaikka esimerkki sanoituksista, jos on niin vaikeaa itse muotoilla asia.
 
Esimerkki kiistattomasti saatanallisista säkeistä:

Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen
taas Jeesus-lapsi syntyy uudelleen.


Jälleensyntymä on hindulaisuutta, eikä sillä ole mitään tekemistä kristinuskon sanoman kanssa!
 
"Panpula"
[QUOTE="vieras";27520071]Jankutan koska et osaa vastaa yksinkertaiseen kysymykseen? Miten voi olla niin vaikeaa kertoa mikä niissä sanoituksissa on vikana? Huumeet, naiset vaiko satanismi? Laita vaikka esimerkki sanoituksista, jos on niin vaikeaa itse muotoilla asia.[/QUOTE]

No minähän jo vastasin, että en tykkää jos vaikka kurkun viiltelystä lauletaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Panpula";27520239]No minähän jo vastasin, että en tykkää jos vaikka kurkun viiltelystä lauletaan.[/QUOTE]

Laulaako ne kurkun viiltelystä? Ja jos yhdessä biisissä lauletaan jotain josta et pidä niin silloinko et voi kuunnella koko bändin tuotantoa ollenkaan? Mikäs siinä, jokainen elää kuten haluaa, mutta aika helvetin vähän on sitten hyvää musiikkia mitä voit kuunella. Johnny Cashkin laulaa viiltelystä, Bon Jovi laulaa suuhunotosta, Beatles laulaa huumeista jne.
 
"Panpula"
[QUOTE="vieras";27520273]Laulaako ne kurkun viiltelystä? Ja jos yhdessä biisissä lauletaan jotain josta et pidä niin silloinko et voi kuunnella koko bändin tuotantoa ollenkaan? Mikäs siinä, jokainen elää kuten haluaa, mutta aika helvetin vähän on sitten hyvää musiikkia mitä voit kuunella. Johnny Cashkin laulaa viiltelystä, Bon Jovi laulaa suuhunotosta, Beatles laulaa huumeista jne.[/QUOTE]

En mä radiosta kanavaa käännä, mut en ota kotiini levyjä joiden sanoituksista en välitä.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27520323]Miksi ihmeessä pitäs kunniottaa jokaisen mielipidettä? Jos haluaa kulkea kadulla jätesäkki päällä ninn siitä vaan, mutta saatan mä asiasta ihmetellen kysellä.[/QUOTE]

Siksi koska kun sulla on vastattu jo niin ei ole hyvien tapojen mukaista alkaa jankkaamaan asiasta. Panpulan mielipide on varmasti sulle jo tullut selväksi joten anna hänen nyt jatkaa kävelyään jätesäkki päällään.
 
"vieras"
Siksi koska kun sulla on vastattu jo niin ei ole hyvien tapojen mukaista alkaa jankkaamaan asiasta. Panpulan mielipide on varmasti sulle jo tullut selväksi joten anna hänen nyt jatkaa kävelyään jätesäkki päällään.
Joo, kyllähän mä vihdoin sain selityksen, mutta kauan siinä kesti. Miten voi olla noin yksinkertainen asia vaikeaa, kai sitä ei oikeasti sitten löydy edes mitään syytä, niin on vaikea keksiä päästä jotain, mistä he muka voisivat laulaa. "Sanoituksissa lauletaan mm. esiaviollisesta seksistä." Miten tuollaisen lauseen kirjoittaminen voi olla noin vaikeaa, jos kerran oikeasti löytyy tuollainen syy?
 
Blue
[QUOTE="vieras";27520429]Joo, kyllähän mä vihdoin sain selityksen, mutta kauan siinä kesti. Miten voi olla noin yksinkertainen asia vaikeaa, kai sitä ei oikeasti sitten löydy edes mitään syytä, niin on vaikea keksiä päästä jotain, mistä he muka voisivat laulaa. "Sanoituksissa lauletaan mm. esiaviollisesta seksistä." Miten tuollaisen lauseen kirjoittaminen voi olla noin vaikeaa, jos kerran oikeasti löytyy tuollainen syy?[/QUOTE]

Nii että kun kysyt niin pakko on vastata vaikkei välttämättä sitä syytä edes halua sanoa..?
 
Blue
[QUOTE="vieras";27520501]Miksi osallistua aiheeseen liittyvään keskusteluun, jos ei sitten haluakaan keskustella aiheesta?[/QUOTE]

Ehkä vaikka siksi että haluaa sanoa oman mielipiteensä muttei henkilököhtaisia syitä niiden takana.

Siksipä minäkään en kerro suuntaan enkä toiseen minkälaista musiikkia kuuntelen koska tiedän että joku tulisi siitä päätään rääpimään tai vaikka tekopyhäksi nimittelemaan. Mutta silti osallistuin keskusteluun.
 

Yhteistyössä