TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

mulla kans toi hiusten rasvoittuminen on lisääntynyt, sais jokapäivä pestä, enkä jaksa :( jokatoinen on pakko. onx teillä muilla minkälaista valkovuoto? Mulla se on aika pahanhajuista..ja jokaisen pissareissun jälkeen sais käsisuihkulla pestä :/ mä en oo ikinä ollut mikään hedelmien ystävä, et ainoastaan on maistunut banaani jos sekään :$ mutta nyt oon syönyt melkein 1,5kg satsumia :D ja ne on kyllä...ja omenakin on maistunut..hyvä vaan et on alkanut maistumaan.
tyllerö&asukki 7+1
ai niin joku puhui että on vähän "mitäänsanomaton olo" mahassa, niin on mullakin..tuntuu että siellä ei
 
Heippa taas kaikille!
Singalle kovasti voimia, todella surullista :'( :hug:

Tänään oli eka neuvola ja kyllä siellä kestikin, melkein 2,5 tuntia :whistle: Luulisi että olisivat voineet tilata entisestä neuvolasta tiedot edellisestä raskaudesta ja nuo kaikki tiedot sairauksista ym. mitä nyt piti tuntitolkulla täytellä. Sydänääniä ei vielä kuulunut ja koko neuvolarakennuksessa ei kuulemma ole ultralaitetta :eek: Tuntuu kaikin puolin, että edellisellä paikkakunnalla oli kyllä moni asia odottajilla paremmin kuin täällä. Vähän harmittaa, ainahan huonompaan suuntaa putoaminen ottaa päähän. On ehtinyt tottua liian hyvään :p
Nyt pitää koittaa pitää paino kurissa (mun oma diagnoosi, eivät sentään siellä alkaneet vielä huomautella =) ) ja syödä terveellisesti, niinkun kyllä tein edellisessäkin raskaudessa. Söin oikein superterveellisesti alusta loppuun eikä paino liikaa noussutkaan. Miksei sitä samaa itsekuria voi olla aina!? Sipsit, salmiakki ja laku kiellettiin kokonaan kun edellisessä raskaudessa oli ongelmana verenpaine..ihan hyvä sekin, osaan noudattaa tollasia totaalikieltoja paremmin kun se, että pitäis itse osata syödä kohtuudella. Se kohtuullisuuden käsite on niin laaja :LOL:

Voi teitä keillä on paha olo, se on kauheeta. Mulla ei oo nyt ollut ollenkaan,mutta tää väsymys..ei meinaa jaksaa millään mitään. Ja esikko on sellanen touhutiina, että illalla kaadun reporankana petiin kun mies tulee kotiin. Jospa sekin pitäis kilot kurissa kun joutuu pysymään kaiket päivät liikeessä :D

Ultraan pitäis täälläkin alkaa aikaa varailemaan, se toinen ultra meneekin harmillisesti joulunpyhille jos siihen halutaan ylipäätään mennä. Vaikea saada aikaa juuri silloin, pitäisi sekin varata jo nyt jos haluaa. Mutta eipä muuta, voidaan paksusti!

kaisa pieni ja :heart: 8 + 3
 
ai niin tuo galluppi, mulla pituutta n. 170 ja painoa 67 kg. Tosin nyt on hiukan tippunut lisää oksentelujen takia.

Täällä kyseltiin valkovuodosta ja mulla on todella runsasta. Väriltään yleensä kirkasta tai hiukan kellertävää. Pari kertaa on tosin rusehtanutkin, mutta silloin kyseessä on ollut noita pieniä vuotoja, joista olen kärsinyt.Ovat kuulema vaarattomia olleet, mutta ikäviä silti. Mulla on himo emmental-juustoon, jota täältä norjasta onneksi saa. Tai siis ei samalla nimellä, mutta vastaavaa kyllä.
 
Todella mahtavaa, kun meillä on näin aktiivinen porukka kasassa =) Aina on iso pino luettavaa, kun "käymään" tulee!

Tämä päivä on siis mennyt lepäillessä ja olo on ollut kyllä huomattavasti parempi! Pahaolo meinasi iskeä, kun lounaan jälkeen otin parin tunnin päikkärit, mutta sekin väistyi kun söin välipalaksi kasan hedelmiä ja melkein perään päivällisen. Mulla muuten on ihan järkyttävän tarkka hajuaisti nykyään: haistan jääkaapin "hajun" makuuhuoneseen, jos mies käy kaapilla. Äsken jäi maito juomatta, kun selvästi maistoin siinä "jääkaapin maun" :LOL:

Olo on täälläkin vetämätön, mutta enpä tiedä onko tuo mikään raskausoire: aikamoinen vetelys ja sohvaperuna olen muutenkin ;) Uutena oireena on mekkamaiset nippailut massussa, jotka ovat kuitenkin aika lieviä ja kestävät vain pienen hetken kerrallaan.

Tein tänään päätöksen, että jos neuvolassa ensi perjantaina (rv 10+2) ei kuulu sydänäänet dopplerilla niin käyn tarkitsmassa pikkuisen voinnin yksityisellä ultrassa. Np- ultra kun on Jorvissa vasta 29.10. ja sinne asti en jaksa kyllä millään odottaa :ashamed: Huoli Nirpun hyvinvoinnista on suuri ja varmasti asiaan vaikuttaa tuo aikaisempi epäonnistunut raskaus.. Aikanaan mietin täälläkin niitä vapaaehtoisia seuloja mm.lapsivesipunktiota ja istukkabiopsiaa, mutta mies ei niistä innostunut. Väitti, että sekoilen liikaa ja ettei moisia pitäisi ajatella. Kaikki menee kuulemma hyvin. Me olemme aika erilaisia ihmisiä: mies on tuollainen huoleton optimisti ja minä taas pikkuisen pessimismiinkin taipuva stressaaja (vaikka itse kyllä kutsun itseäni realistiksi :LOL: ). En oikein tiedä mitä asian suhteen tekisi; yksin ainakin olisi tosi tylsä lähteä kromosomitutkimuksia tekemään eikä se mielestäni olisi oikeinkaan. Yhdessähän tässä vauvaa odotetaan.

Onkohan mulla ollut liikaa aikaa ajatella tätä raskauta tänään? B)
 
Ihailen aktiivisuuttanne... =) Mulla on usein niin huono olo etten jaksa edes kirjottaa,mutta tänään taas yllättävän hyvä päivä :heart:

Singa:Olen niin pahoillani... :hug:Voimia kovasti sinne :heart:

Kaikille ketkä on saaneet iloisia ultrauutisia,onnitteluni :heart:
Ja eritoten Samary tuplaonnittelut =)

pienitytöntylleröinen:Mulla kanssa välillä pistää nimenomaan vasemmallepuolelle,harvemmin oikealle mut joskus sinnekkin...

Kilokyselyyn vastaus:161cm pituutta ja painoo en oo aikoihin punninnu mutta yleensä ollut 53-55,nyt oon niin turvoksisa että voipi olla enemmänkin :D

Eilen tuli taas oksennettua mut tänään siis hyväpäivä...eli olo vaihtelee...nälkä ois koko ajan. Vatsatuntemuksia on ollut eilen ja tänään aika paljonkin,mitä lie tapahtuu...

ihanaa,maanantai lähestyy ja pääsee vihdoin sinne ultraan :p
 
Diiba Daaba :D

Morot kaikille masuille :wave:

Hyvinkin huonovointinen on ollu meikäläisellä tämä kasiviikko..huoh. Joka päivä/yö kellolleen oksennan samaan aikaan MUTTA tänään sain superhyvän idiksen; tein jauhelihakeittoa johon lisäsin extra paljon juureksia ja maustoin sen lihaliemikuutiolla ja AVOT paha olo on pysynyt pois JO viimeiset 8 tuntia! Söin sitä lounaaksi, välipalaksi, ja nyt illalla :D Mutta on niin ihanan ravitsevaa ja se pelkkä liemikin maistuu niiiin hyvälle :p SUOSITTELEN!

Rinnat vaan turpoo ja turpoo.. :LOL:

Eipä mulla muuta, pakko oli vaan hehkuttaa tota keittoidistä ;)

Adjöös! Jonsku83 rv 7+3
 
Hööh... Miä yrjöön nyt sit vielä vatsataudin kourissa... :$ Olo on ihan hirvee! Ja kaiken kruunas taas äsken pieni vaaleanpunainen vuoto vessapaperiin!!! :'( Tää helvetti ei lopu koskaan tuolta osin! Tahtois jo päästä iloitsemaan ihan oikeesti tästä raskaudesta! Vielä reilu vko siihen maagiseen 12 vkoon! Mut osaanks miä sittenkään olla stressaamatta tuota vuotelua? :headwall: Ens vkolla ois lääkärineuvola ja sit pitäs löytyä niiden sydänääntenkin... Pitäsköhän soittaa neuvolaan aamulla jos se tahtois kokeilla et löytyiskö ne jo huomenna...

Elz ja Viuhti 10+4
 
Jonsku83: täytyy oikein kommentoida tota lihakeittoa. Mäkin nimittäin tein sitä eilen ja lappasin reippaasti normaalia enemmän vihanneksia joukkoon. Keitto on hyvää, ja jotenkin ei äklötä yhtään samalla tavalla kuin lähes kaikki muu ruoka tällä hetkellä. Mikähän juju tossa lihakeitossa on? Osaispa jotenkin soveltaa muihinkin lämpimiin ruokiin niin sais ne maistumaan paremmin... Tosin en taida keksiä mitään kovin järkevää yhdistävää tekijää keitolle, mandariineille ja mehujäätelölle. :LOL:

Elz83N: tsemppiä vatsataudin kanssa! Toivottavasti olo helpottuu pian!
 
Usein toivottelen huomenien sijaan "moonikset", mutta enpä taida tällä palstalla uskaltaa :) Olkoon se meille kirosana!

Voi singa: Pahoittelut ja jaksamista!

Onko kenelläkään mielialan vaihteluja? Itse saatan pahoittaa mieleni ihan pienistä asioista ja itku on aika herkässä. Jotenkin alkaa miettimään (varsinkin miehen) sanomisia suurennuslasin kanssa ja etsii niistä merkityksiä. Ihan hölmöä, varsinkin kun toinen ei varmasti haluaisi loukata tai pahoittaa mieltä, niin sitten pitää oikein tiikulla kaivaa :/

Naama on hirveän näköinen! Ihan kun murrkuikäisenä, muutenkin tuntuu, että on rasvainen olo. Vaikka käytän apteekin Hydrolania, jonka pitäisi olla "vähärasvainen", niin silti pukkaa eppuja otsikkoon. Tosin nyt pitäisi olla ilman raskauuta juoksujen aika, joten se ilmeisesti on syynä. Pillereiden aikaan ei ollut mitään ongelmia. Nooh, eiköhän nämä kestä, vaikka kiusallisia onkin. Valkkaria lirittelee täälläkin, pikkupöksyjä saisi kai vaihtaa jokaisen vessakäynnin yhteydessä..

Arvatkaas mitä? Tänään on perjantai ja ansaittu viikonvaihde on edessä =) Nauttikaa siskot!
 
Huomenta täältäkin!

En nyt sairaslomalla (pahoinvointi) ole tullut juuri miettineeksi hiuksien rasvoittumista, mutta nyt kun olen muiden juttuja lukenut, niin tajusin saman vaivan olevan meikäläiselläkin. On näitä päivittäin saanut pestä muutenkin, mutta hiuspohja tuntuu nyt vielä rasvaisemmalta. Kasvoissa iho ei ole juurikaan muuttunut.

Pahoinvointi alkoi rv 6+0 etomisella ja muuttui pian ympärivuorokautiseksi oksenteluksi. Nyt oksentelu on onneksi jäänyt, eikä toivottavasti tule enää takaisin. Ehdin jo vähän juhlia, että pääsen pian takaisin töihin, mutta ei tämä huonovointisuus olekaan kokonaan ohi. Paha olo tulee vielä helposti, aamuyö meni juuri valvoessa sen vuoksi. Jospa viikon päästä oltaisiin jo työkunnossa. Alkaa kaivata jo ihmisten ilmoille tämän makaamisen jälkeen.

Kokoa tuolla kyseltiin. En käynyt vaa'alla ennen raskautta ja neuvolaan ehtiessäni (rv 7+5) olin jo huonovointinen, joten paino oli varmaan tippunut kilon tai kaksi alkuperäisestä lukemasta. Neuvolan vaaka näytti 59,5 kg ja pituutta on noin 175 cm.

Hyvää viikonloppua!

(Rv 9+6)
 
Huomenta täältäkin!
Mä kuvittelin, että nyt kun viikkoja on jo 9+, alkais pahoinvointi helpottaa, kun niin varhaisesta vaiheesta siitä kans aloin kärsiä, mutta mitä vielä... Tää viikko on kyllä ollut pahin pahoinvointi- ja väsymysviikko raskauden aikana. Mutta toivotaan, kuten T-74, että ensi viikolla alkais helpottaa.
Tänään pitäis pistää lakanapyykkiä pyörimään ja tuulettaa petivaatteita ja vähän mattojakin. Saas nähdä, miten tää olotila siihen suhtautuu! Nyt on olo ku kuivalle maalle nostetulla lahnalla: mitään ei huvittais tehdä, mutta kai jotenkin täytyy sätkiä eteenpäin :) Onneks tulee viikonloppu!
Mua toki kammottaa jo valmiiksi ens viikko töissä, kun tämän viikon kertyneet hommat siellä odottaa ryöppynä työpöydällä!

Muoks: Tylleröinen: Mäkin nään poikavauvaunia :) Tosin mä kyllä salaa toivoisin tyttöä, mutta eipä tuolla väliä :D

t. Mimosa ja Omppu 9+5
 
Huomenta siskot! :flower: Täällä aamu on alkunut hyvin lepposissa merkeissä eikä pahaolokaan ole yhtään niin voimakas kuin töihinlähtöaamuina.. Tähän voisi tottua B) Vaikka tottakai tässä jännäillään, että pysyykö puurot sisällä, mutta noin yleisesti olo on parempi. On muuten jännä juttu, mutta minulla kaikkein pahin pahoinvointi on iltaisin! Se alkaa siinä neljän-viiden aikoihin ja jatkuu ihan kokoaikaisena kammottavana kuvotuksena kunnes yleensä ysin maissa luovutan ja menen nukkumaan. Ootteko muut huomanneet, että ei ne aamut välttämättä pahimpia olekaan?

Edessä siis rento päivä: koitan joitain kotihommia saada tehtyä ja pari työjuttuakin pitää sähköpostilla hoitaa, muuten ajattelin köllötellä vaan sohvalla. Vaikka ehkä sitä voisi kävelemään lähteä jossain vaiheessa, kun näyttää aurinkokin paistavan!

Mukavaa päivää kaikille =) :flower:
 
tulin vain ilmoittamaan, etta aloin vuotamaan kirkasta verta eilen illalla ja olen melkoisen varma, etta kesken menee/meni. Pian ultraan. Kavin illalla paivystyksessa ja sain ajan. Mahdollisen keskenmenoni takia toivottelen kaikille onnea ja hyvaa jatkoa. Ja paljon tarroja pikkuiselle matkaan.
 
8+3, lahden nyt sinne ultraan. laakari ei eilen ollut kovin toiveikas, mutta mies on tassa viela yrittanyt piristaa, kun mulla on noita vuotoja ollut aiemminkin. Itse kylla luulen, etta huonosti asiat on. Vuodin niin paljon eilen, etta tuskin se hyvinkaan paattyi. :(
 
Voi Katrinainen!
Muistathan kuitenkin, että mullakin viime viikolla oli vuodosta huolimatta kaikki masussa kunnossa, samoin kuin monella muullakin tässä porukassa, eli peli ei ole menetetty! Tsemppiä ultraan, tulethan kertomaan mitä siellä näkyi!
 
Tervehdys kanssasisaret=)

Voih.. pahoitteluni, singa :ashamed:

näin eilen pitkästä aikaa muuton jälkeen hyvää ystävääni ja yllätys oli melkoinen kun kaiken maailman höpötysten jälkeen selvisi, että hänellä on laskettu aika 3 päivää ennen minua.. =) heillä esikoinen tuloillaan ja yritystä takana reilu vuoden päivät.. naureskeltiin, että hyvin jos käy, niin ollaan synnärillä samaan aikaan!

Mitäköhän telepatiaa tämä palsta aiheuttaa?! meilläkin nimittäin syötiin eilen jauhelihakeittoa :LOL: ja hyvvää oli...

Ja tuo koko asia; minä 165cm ja 66kg.. eli tyypillinen suomalainen pökkelö :whistle:
Tarkoitus oli muutama kilo vielä karistaa, mutta jääköön... kevyempi olen onneksi jo nyt, mitä silloin kun esikkoa aloin odottamaan..

Hitsi kun menis nyt pari viikkoa äkkiä, niin pääsisi vauvauutisia toitottamaan..tosin, kyllähän se aika juosten kulkeekin, kun miettii millä viikoilla tänne olen minäki alkanu kirjottelemaan..

Minkälaisissa asunnoissa elelette? Kunhan mietin, että tuleeko monellekkin muutto eteen lähiaikoina?


Äippä ja nytty 8+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Hitsi kun menis nyt pari viikkoa äkkiä, niin pääsisi vauvauutisia toitottamaan..tosin, kyllähän se aika juosten kulkeekin, kun miettii millä viikoilla tänne olen minäki alkanu kirjottelemaan..

Minkälaisissa asunnoissa elelette? Kunhan mietin, että tuleeko monellekkin muutto eteen lähiaikoina?
Täällä on yhtä malttamaton mieli tuon kertomisen suhteen kuin sinulla Äippä84 B) Tosin me olemme miehen kanssa tehneet päätöksen, että emme kerro esim. puhelimessa kauempana asuville ystävillemme tai sukulaisille vaan sitä mukaa saavat tietää vaavista kun näemme heitä. Nythän Nirpusta tietää omat vanhempani ja muutama tyttökaverini, mutta ei muut. Miehen vanhemmille kerrotaan, kun mennään käymään (pitäisi mennä ensi viikolla kummipojan synttäreille, mutta haluaisin siirtää menoa siihen saakka, että np-ultrassa olisi käyty ja nähty pikkuinen kunnossa).

Me ostimme isomman asunnon keväällä joten pikkuisella on oma huonekin jo odottamassa =) Rivitalon pääty-kolmiossa asumme, neliöitä n.80m2 yhdessä tasossa.

Carmen ja Nirppu (rv 9+2)
 
Eihän huomaa, ketkä meistä palstailijoista on kotona sairaslomalla???

Äippä84 mäkin haaveilen omasta omakotitalosta! Olis piha, jossa voi tehdä mitä milloinkin. Kerrostalossa noi pihalla tekemiset on ihan ku akvaariossa olisit: joku kurkkii koko ajan verhojen takaa!

Meillä on auttamattomasti muutto edessä. Ainakin toiseen asuntoon, mutta mahdollisesti myös toiseen kaupunkiin. Kun siis mä teen töitä tuolla Etelä-Pohjanmaalla, ja mies on täällä meidän kodissa Turussa, ja nyt on mietintämyssyn alla, että missä sitä haluttais seuraavat pari vuotta asustella. Täällä on opiskelukaverit, joista tosin on alkanut kato käymään työpaikkojen perässä, mut Pohjanmaalla on sukulaiset ja nuoruusiän kavereita. On muuten todella vaikea päätös!
Tällähetkellä kerrostalokaksiossamme neliöitä on n. 60. Tänne kyllä vauva sänkyineen mahtuisi, mutta kaappitilaa on niin vähän, että muut tarvikkeet ei sitten mahtuisikaan. Muuttoa siis odotellessa!
 
Mimosa81 Juu, mitäs meillä sairaslomalaisilla muuta tekemistä olisi kuin notkua täällä B) Ulos kyllä pitäisi lähteä, kun aurinko niin nätisti paistaa...

Ihanan paljon tilaa teillä Äippä84! Se tässä pk-seudulla asumisessa kismittää, kun sillä rahalla millä täältä saa rivari-kolmion saisi ison omakotitalon muualta :kieh: Mekin mieluusti asuisimme "maalla", mutta minkäs teet kun työt ovat keskittyneet tänne Helsingin suunnalle. Mietimme vuosi sitten muuttoa takaisin kotiseudulle, mutta päätimme ainakin toistaiseksi jäädä tänne, kun työn mielekkyys ja haastavuus on ainakin minun alallani ihan eri luokkaa täällä kuin muualla Suomessa - ja onhan noissa palkoissakin tosi huimat erot :/ Aika usein kyllä mietin, että hiiteen koko ura ja että kyllä sitä pienemmälläkin palkalla toimeen tulisi! Ja olisihan se paljon parempi kasvattaa lapset jossain muualla kuin täällä...
 
Katrinainen: Tsemppiä ja peukkuja ultraan mukaan! Me täällä laitetaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja toivotaan sydämmestä, että kaikki olisi hyvin!!

Mekin asustellaan kaksiossa melkein Helsingin keskustassa, mutta minä haaveilisin sieltä pois. Ökymummot vahtaa silmä kovana, joten ei siinä pihassa voi mitään tehdä. Lähinnä pari- tai rivitaloa ollaan ajateltu. Meillä sama ongelma tuon kaappitilan kanssa. Ei raaskisi luopua mistään ja uutta tavaraa ei mahdu mihinkään. Ja olisi se kesällä kiva, jos saisi vauvelin ulos omalle pihalle nukkumaan..

Me ollaan äippä 84:n kanssa melkein samaa kokoa :) Eli 165 cm + 67 kg

Mimosa81: Joutavat jotain tekevät :)

paivansade73 9+5
 
Heissulivei!!

Tuplasti onnittelut Samarylle, voih kaksoset, ihanaa!! =) Mieheni oli nähnyt viimeyönä unta, että meille tuli neloset! Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, jospa se kuitenkaan ei ollut enneuni :D Yksikin on jo ihan hyvä luku! ;) Itse en kyllä ole vielä nähnyt minkäänlaisia vauvaunia.

Puhetta oli näppylöistä, mulla on selkä alkanut kukkimaan aika mukavasti. Johtuuko lienee hormooneista vai herkuista? :ashamed:

liro mainitsi salmiakin himosta, täällä olisi yksi kohtalotoveri. Ja varsinkin turkinpippurit on minunkin mieleen ja toiset on salmiakki aakkoset. Onneksi niitä saa pienissä pusseissa, että ei tule liikaa ahmittua, kai? Toivottavasti.

On kyllä tosi mukava kun täällä käy kirjottelemassa paljon porukkaa!! Hyvä me!! B)
 

Yhteistyössä