TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Voi Singa! :hug: Mutta edelleenkin on se toivonkipinä olemassa, jos kerran runsasta, hyytymäistä vuotoa ei ole ollut? Mutta voimia toi sun tilanne vaatii joka tapauksessa! Kirjoitelehan kuulumisiasi kuitenkin jossain välissä, meni tilanne mihin suuntaan hyvänsä!
 
weiss Mun mielestä noi kuulostaa ihan liitoskivuilta. Tuosta tytöstä mulla alkoi liitoskivut tosi aikasessa vaiheessa. Tästä toisesta ei ainakaan velä ole tullut.

Annastiina69 Sä mietiskelin noita viikkoja ja laskettuja aikoja, niin mulla ne menee myös tosi oudosti. Eli neuvolan mukaan mulla menisi tänän viikko 9+1 ja laskettuaika olisi 6.5, kun taas ultran ja ultraavan lääkärin mukaan mulla ois tänään 9+2 ja laskettuaika 7.5 :eek: Mutta noilla ultran tiedoilla me nyt edetään ainakin nt-ultraan saakka. Eikä se nyt muutenkaan mulla sitten päivästä tai parista kiinni ole. =)

samary Paljon onnea kahdesta palleroisesta :flower: :heart:

paivansade73 Mulla ja miehellä on kanssa ihan eri ajtukset noiden nimien suhteen. Tytönkin nimeä pähkäiltiin viime hetkiin saakka kun ei meinattu päästä etunimestä yhteisymmärrykseen. :LOL: Lopulta stten päätettiin nimi joka miellytti molempia niin eikö meidän kaveri ollut päättänyt antaa saman nimen omalle tytölleen. No pikku tytöt ovat nyt sitten kaimoja. :heart:

Carmen Etenet asian kanssa ihan oman vointisi mukaan. Mutta koska sun pahoinvointi kuulostaa aika rajulta niin tuskin sairasloma ainakaan pahaa tekisi. =)

PieniTytönTylleröinen kyselit minkä kokosia ollaan, niin mä olen 168cm pitkä ja painoa on jotakuinkin 68kg...edellisestä raskaudesta kannan mukanani vielä n.5 kiloa. :ashamed: Edellisessä raskaudessa painoa kertyi joku vajaa 20kg ja nyt oon sitä mieltä että kauheesti ei tarvisi tästä nykyisestä nousta.

Mulla on tullut nyt tosi kova himo noiden mandariinien lisäksi salmiakkiin ja varsinkin turkkareihin ja niihin sellasiin dracula salmiakkehin... :p Aika epäterveellinen himo sinänsä että toivottavasti menis pian ohi.

-Liro ja papu-

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liro:
Carmen Etenet asian kanssa ihan oman vointisi mukaan. Mutta koska sun pahoinvointi kuulostaa aika rajulta niin tuskin sairasloma ainakaan pahaa tekisi. =)
Suostuin nyt jäämään kotiin täksi ja huomiseksi päiväksi; saan sillä toivottavasti kerättyä voimia ensi viikkoon, joka näyttää aikas karmealta työviikolta :( Lääkri ainakin lupaili, että lepo yleensä auttaa. Minulla tosin vaivana on ollut ehkä enemmänkin tuo oksenteleu kuin pahoinvointi - ts. käsikädessä ne nyt tietysti kulkee, mutta mielestäni pahoinvointiin tottuu ja sen kanssa vaan oppii elämään, jos pakko on, mutta mikä eniten harmittaa ja vie voimia on tuo oksentaminen. Aina saa pelätä mihin sillä kertaa laattaa :ashamed:

PieniTytönTylleröinen kyseli strategisista mitoista: minulla vartta on siunaantunut peräti 180cm ja painoa karvan alle 80kg. Haikeudella muistelen aikoja, jolloin painoin alle 60kg, mutta kaikkine painokomplikaatioineen elämä ei tosiaankaan ollut herkkua. Sanonkin nykyään, että mielummin terve pää ja muutama ekstrakilo kuin elämää "ruokaongelmaisena" ikilaihduttajana :LOL:

[/i]Carmen ja Nirppu (rv 9+2)
 
Voi Singa, Mä en yhtään muistanut että sulla oli jo kokemuskopassa noin monta keskenmenoa. Toivottavasti jaksat pitää kuitenkin toivoa yllä, että jonain päivänä oman pikkuisen saatte. Oltais kyllä sulle jo onnistunut, nautinnollinen raskaus suotu!

Carmen: suotittelen kyllä sairasloman vastaanottamista! Vaikka oksentelu ei suoranaisesti haittaa vauvaa, se tekee sitä kyllä välilisesti. Siis jos sulla esim. suolatasapaino tai proteiinit hurvahtaa kallellensa oksentelun takia, voi se tässä vaiheessa hidastaa sikiön kasvua ja kehitymistä. Mulla ainakin on olo helpottanut --- miten ollakkaan tässä välissä piti käydä taas laatoittamassa kylppäriä ihan olan takaa--- Niin siis, että noin ylipäätään mulla tää sairasloma on kyllä helpottanu tosi kovasti oloa, kun saa mennä nukkumaan silloin kun ei pysy silmät auki, ja muutenkin saa huilia oman rytmin mukaan. Vaikkakaan tuota oksentelua se ei ookkaan vähentänyt, mutta mulla se nyt on muutenki ollu tosi paljon vähäisempää kuin sulla.
 
Ai niin, kokogallup. Pituutta on 171,5 cm ja painoa 68. Muutaman kilon lisää suunnittelin ennen raskautta tiputtavani, mutta tämä tuli niin äkkiä, että en sitten ehtinytkään ku pari. No toivotaan, ettei raskausdiabetes tms. yllätä.

Yks työkaveri on neonatologi, eli vastasyntyneiden lastenlääkäri, ja se sanoi, että yks pahimmista, mitä äiti voi lapselleen tehä (jos siis ei lasketa huumeita, alkoholia, tupakkaa tms) on lihoa (tai laihduttaa) todella paljon raskauden aikana. Se vaikuttaa vauvan kehityvään aineenvaihduntaan, ja vaikuttaa tosi voimakkaasti kehittymiseen sikiöaikana mutta myös geenien ekspressoitumisen kautta aikuisiän aineenvaihduntaan ja siten esim. diabeteksen kehittymiseen. KÄÄK, eli oikeesti on kai pakko koittaa pitää painonnousu kurissa. Itestäni tiedän, että se nousee tosi helposti, etenkin jos ei pysty harrastamaan liikuntaa kunnolla... Eli kai tässä on pakko olla koko ajan varpaillaan!
 
singalle voima :hug:

samary Tuplaonnittelut!

Kokoja kyseltiin, mulla pituutta 162cm ja painoa on reilusti, jääköön nyt sanomatta..

Omaa vointia: ei muutoksia. Ei siis mitään ihmeempiä raskausoireita, ei edes kuvotusta. Väsynyt oon ja aineenvaihdunta toimii vilkkaasti. Janottaa myös paljon.

Mutta tulen paremmalla aikaa lukemaan paremmin teidän kuulumisia, nyt täytyy mennä kuopukselle sapuskaa antamaan!

Mukavaa torstaita kaikille!
 
Hemuli: Joo, mulla on ollut joku 40pv kierto siitä, ehkä ton LA:n myöhäisyys. Me ollaan miehen kanssa yritetty miettiä tota synnytyssairaalaa, mutta ei olla oikein osattu päättää kun ei ole mitään kokemuksia edes kavereiden kautta. Itse olen syntynyt nk:lla, mutta en ihme kyllä muista miten siellä palvelu pelas ;). Eli sinun kavereilla on kätilöopistosta hyviä kokemuksia?

Me ollaan kerrottu vauvelista aika monelle läheiselle, vaikka vähän onkin epäilyttänyt kuinka fiksua se on. Mut mä olen järkeillyt näin, että jos se kesken menee, niin näkyis naamasta muutenkin ja kävis sitä kautta ilmi. En osaa pitää sellaista pokerinaamaa kavereille tai perheelle. Töissä ei kyllä kukaan tiedä. Mut ei saa ajatella negasti, täytyy nyt vaan olla onnellinen, että kaikki on hyvin

Lilia: just kaulassa mullakin noi näpyt on ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin pientä ongelmaa alkoi tulla jo heinäkuussa kun lopetin pilsut. Mutta nyt sitten plussan tultua näpyistä on tullut kraatereita :( Täytyy varmaan näyttää niitä jossain. Vaikka pieni hintahan tämä on raskauden iloista ;)
 
Hei!
ONNEA KAKSINVERROIN SAMARY!

Olen muuten laittanut merkille, että ihmiset on alkanut tarkkailemaan meikäläisen vatsanseutua
Mulle maistuu myös satsumat ja vihreät omenat :p :whistle: Tai sit musta vaan tuntuu siltä... :D Olen ihmeesti saanut pidäteltyä vauvatietoa, vain yksi ystävä tietää, lisäksi lenkkikaverini. Ja äiti tietty =)
Mulla on jääny oikeestaan ekasta raskaudesta sellaset 3 kg ja nyt taidan olla ihan samoissa lukemissa ku kakkosta lähdin odottamaan. Silti painoa on tullu 10 vuodessa 10 kg lisää... B) eli selllaset 162 cm ja 61 kg.
Alotin kavetin kanssa keväällä oikean kuntorupeaman: lenkkeilimme sauvoilla ja kesällä jo juosten 5x vko reilu tunti kerrallaan. Mut sit loppukesästä kaverin selkärangasta tehtiin joku löydäös ja meille tuli melkein 3kk paussi! Nyt vasta viikko sitten aloimme uudelleen lenkkeillä ja käydä jumpassa. On kunto hiukan rapissu tosta kesästä... :whistle:
Mulla on sellanen "mitäänsanomaton olo" :| Ei niinku tunnu yhtään et odottais. Jospa kaikki ei ookkaan ok :/ . No jos maanantaina kuuluis vaikka sydänäänet jo, niin se auttais asiaa taas positiiviseen suuntaan =)
Moi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
Hei!
ONNEA KAKSINVERROIN SAMARY!

Olen muuten laittanut merkille, että ihmiset on alkanut tarkkailemaan meikäläisen vatsanseutua
Mulle maistuu myös satsumat ja vihreät omenat :p :whistle: Tai sit musta vaan tuntuu siltä... :D Olen ihmeesti saanut pidäteltyä vauvatietoa, vain yksi ystävä tietää, lisäksi lenkkikaverini. Ja äiti tietty =)
Mulla on jääny oikeestaan ekasta raskaudesta sellaset 3 kg ja nyt taidan olla ihan samoissa lukemissa ku kakkosta lähdin odottamaan. Silti painoa on tullu 10 vuodessa 10 kg lisää... B) eli selllaset 162 cm ja 61 kg.
Alotin kavetin kanssa keväällä oikean kuntorupeaman: lenkkeilimme sauvoilla ja kesällä jo juosten 5x vko reilu tunti kerrallaan. Mut sit loppukesästä kaverin selkärangasta tehtiin joku löydäös ja meille tuli melkein 3kk paussi! Nyt vasta viikko sitten aloimme uudelleen lenkkeillä ja käydä jumpassa. On kunto hiukan rapissu tosta kesästä... :whistle:
Mulla on sellanen "mitäänsanomaton olo" :| Ei niinku tunnu yhtään et odottais. Jospa kaikki ei ookkaan ok :/ . No jos maanantaina kuuluis vaikka sydänäänet jo, niin se auttais asiaa taas positiiviseen suuntaan =)
Moi!
oho 3. ja 4. lause vaihtoi paikkaa

:D
Eli siis: ehkä musta vaan tuntuu, et ihmiset tarkkailee vatsanseutua
eikä siis: et mä vaan luulen , et mulla maistuu satsumat ja vihreät omenat :D
Siis saitteks mitään tolkkua?!?!?!?!?! :headwall:
 
Voi Singa :hug:

Mina kavin ultrassa maanantaina, pikku :heart: sykkii ja se oli kylla paras synttari lahja minulle! (mieheni toteama). Viikkoja paalle 6 mutta ei ehka niin paljoin kuin laskurit antaa. Kavin ultrassa ennen toihin menoa ja arvatkaas oliko toiden teosta tulla mitaan! Eilen eka kertaa oksat meinas tulla toissa, onneksi paasin ajoissa vessaan, muutenkin oli etova olo koko aamun toissa. Muuten oireet on vasymys, selka ja maha kivut ja etova olo tasaiseen tahtiin.

koko gallup; 157cm ja nyt 65kg joten pulskanlainen olen, yritan olla herkuttelematta liikaa kun verenpainetta normaalisti hoidetaan laakkeilla, nyt laakkeet pannassa. Onneksi ei mitaan paasarky oireita.
Eilen tuli viestia etta np ultran yhteydessa otetaan ohutneula biopsia istukasta jos raskausviikkoja riittavasti.

Meilla myos nimi kiistelya, mulla ei mitaan mielessa, mutta en myoskaan ole taipuvainen miehen nimi esityksille.

nyt pakkaamaan, kohta taytyy lahtea lentokentalle ja Suomeen :D .

LC
 
Heips!

Käyn tällä palstalla melkein kyllä päivittäin mutta en ole ehtinyt kirjoitella.

Singalle pahoittelut. Epäreilua. :hug:

Omasta olotilasta: Pahoinvointi jatkuu vaan. Olen opiskelija, joten pahoinvoinnin takia ei ole mitään kovin tärkeää tarvinnut jättää väliin. Huomenna olisi pari tenttiä mutta taas kun äsken tuli pönttöä halailtua -ei näytä hyvältä. Luentosalista on paha mennä välillä oksentamaan. Ja neuvolassakin sanoivat, että jaksa nyt opiskella ahkerasti.. Tavoitteena olisi saada kandin tutkinto tänä vuonna ulos mutta saas nähdä miten käy.

Hehkutin sitä B6-vitamiinia pari viikkoa sitten pahoinvointiin (ja toimihan se viikoilla 5-9) mutta ilmeisesti ei enää.

Strategiset mittani ovat 170 senttiä ja 52 kiloa. Näin siis neuvolassa viime viikolla. Mies ihmettelee, miksi masuni ei jo kasva. :/ Neuvolassa täti kyllä sanoi, että näkyy kokoisellani varmaankin 12 viikon jälkeen. Mietin vaan, näkyykö kenelläkään muulla jo?

Mukavaa torstain jatkoa kaikille toukokuisille. :)
 
Kuulumisia täältäkin. Oireita tällähetkellä rasvoittuvat hiukset ja herkentynyt hajuaisti :x Lievää etovaa oloa, jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi usein jotain pientä.
Eka neuvola-aika ja ultra on nyt varattu, loppukuusta on.
Ultraa varsinkin odotan jännityksellä, menisi vain viikot yhtä nopeasti kun aina ennenkin. Ei mene kyllä päivääkään ettei pikkuinen olisi mielessä :heart:
Onneksi nämä muut kullanmurut pitävät odotellessa äidin kiireisenä. Kyllä tulee aina mahaa suojeltua kun joku lapsista hyppää syliin. Meillä kun ei ole tarkoitus ennenkuin joulun seutuun heille asiasta kertoa. Eipähän tule heille liian pitkä aika odotettavaksi.
 
Mimi76 Meillä myös tarkoitus kertoa lapsille vasta jouluna tai sen jälkeen. Syliin ei muut juuri tule kuin tuo pienin, mutta tahtoo aina vaipan vaihdon yhteydessä potkia eli sitä pitää varoa..

Mullakin muuten hiukset rasvoittuu nyt tosi helposti. Aiemmin pikemmin ollut kuivat hiukset ongelmana, ei enää.
 
Ei kyllä pitäisi olla montaa tuntia palstan ääreltä pois, tekstiä ehtii kertyä mahottomasti :D
Ensiksi Samarylle onnittelut tuplista :hug:

Ja singa, olen niin pahoillani!!!!!!!!!!!

Carmen lepääminen helpottaa loistavasti pahaa oloa, ainakin minulla.

Mimi76 mainitsi rasvoittuvat hiukset, :headwall: täällä sitä "vaivaa" myös.

mitäs vielä...ai niin, pituus 154 ja kiloja 60, pikkaisen jäänyt tuosta kolmannesta vararavintoa :whistle: Olin kanssa aikonut päästä sinne n 56 kg ennen raskautta, mutta eipä ehtinyt.

Soitin tänään Jorviin ja tilasin ajan np-ultraan. 6.11 sain ajan. Kyselin samalla miten mahd. lakko vaikuttaa tutkimuksiin, sen osasi sanoa että vaikuttaa tietty, muttei tiedä vielä miten.

Väsyttää, mutta muuten ihan ok olo, etoo vain jos ehtii ruokailujen väliin tulla liian pitkä aika tai jos en saa nukkua tarpeeksi. Kuopus onkin nyt ollut muutamana aamuna erittäin ärsyttävä, pissahätä yllättää siinä klo 5-6 aamulla ja sitten ei enää tulekaan uni silmään :headwall: Nyt täytyy ensi yönä tehdä niin, että nostaa potalle silloin kun menee itse nukkumaan, joskos auttaisi.

ok, voikaa paksusti ;)

 
Onnittelut samarinille tuplaraskaudesta! =) Ja singalle paljon haleja ja jaksamista, josko kuitenkin kaikki on hyvin? :hug:

Itsellä kokopäiväkuvotus on jo tuttu olo tila. Ruoka onneksi pysyy mahassa vaikka pahaa tekeekin. Jääkaappikylmät mandariinit on tosiaan mahtavia ja omalla ruokalistalla ykkösenä! Ja mehujäät samaten. :p Onneksi on kohta viikonloppu niin saa ottaa rennommin, niin ehkä olokin helpottuu.

Hyviä vointeja kaikille! Ja niille joita paha olo vaivaa: tsemppiä, eiköhän olo tästä pikkuhiljaa parane ainakin jossain vaiheessa. :x ;)

Tupuna ja masuasukki 7+2
 
PieniTytönTylleröinen: kokokyselystä, olen tällainen aika pieni "hippiäinen", 165 cm ja painoa yleensä 55 kg:n tienoilla (ei omisteta vaakaa), tosin luulen että viime keväästä alkaen on painoa kertynyt joitain kiloja ja voi olla yli 60 kg:n tällä hetkellä.

Pienikokoisuudessa on se puoli että kun vatsa pömpöttää niin se meinaa näkyä aika helposti. Olenkin vaihtanut töissä löysempiin vaatteisiin ihan mukavuuden mutta myös tuon masuturvotuksen takia.

Joku teistä (huonomuistisuus näköjään iski) tuolla aikaisemmissa viesteissä sanoi että on tunne että vatsan seutua tarkkaillaan, niin kiitos samoin, täällä olen ollut huomaavinani samanlaista. Aikomus on kertoa sukulaisille vasta kun 3 raskauskuukautta on kasassa ja töissä vasta sitten kun on pakko, siis noin 6 kk:n tienoilla. Ihan sen takia että vielä ollaan niin alkumetreillä ja haluan nauttia tästä ilman ulkomaailman paineita. :)
 
Hei vaan! Liityn minäkin mukaan.

Esikoista odotamme, laskettu aika on 3.5.2008.
Tähän mennessä koettuna varhaisultra ja ensimmäinen neuvola, sekä muutaman viikon mojova oksetus, joka ilmeisesti nyt kuitenkin jo väistymässä. Toivottavasti. Lähipiiri on asiasta tietoinen ja kivasti hengessä mukana. Lapsiperheitä / odottajia ei tuttavapiiriin valitettavasti kuulu, mutta jospa täällä pääsisi juttelemaan kaikesta asiaan liittyvästä. Saa laitella sähköpostiakin!
 
Singa :hug:

Koko gallup; olen 167cm, 60kg. Tekisi niin mieli kertoa tuolle nappulalle (3-v.) tulevasta siskosta tai veljestä, mutta päätettiin ettei kerrota, ennenkuin alkaa näkymään päälle päin.

Minulle maistuu vanilja-vaahterasiirappi-yogurttijuoma...tarttis saada sitä melkein päivittäin. Erityinen himo on myös Subway:n Delite salaattisämppäriin...makeisia ei tee onneksi mieli! Popsin "Folic Acid" tabletteja vaihtelevalla menestyksellä.

Parempaa vointia teille, jotka voitte pahoin!! :wave:

RR 8+0
 
Tuosta lapsille kertomisesta...meidän ei oo tarvinnut kertoa pojalla taitaa ola korvat auki nukkuissakin..kerto meille yksi päivä että hänele tulee pikkuveli :D

Olo on kyllä aika karsee ollut tänäänkin..hyvä kun en työkaverin päälle oksentele :ashamed:

ainiin ja olen 162 cm ja painan 58 - 60

poika04&papu8+4
 

Yhteistyössä