TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Singa! Mulla oli sama juttu kun menin ekan kerran ultraan luulin et olisin ollu jo 7 viikolla mut olinkin vasta 4 viikolla :eek: eikä siellä näkynyt mitn! Kaikki varmasti hyvin!
Muölla ei tänään oo ollut etovaa oloa yhtään..ostin eilen apteekista juuri noita multitabsin raskaus monivitamiineja, yhen oon päivässä syönyt.80kpl/17? :kieh:
 
En oo hetkeen käynyt kirjoittelemassa mitään. Oon kyllä lukenut teidän juttuja. Illat menee vaan niin väsymyksen kourissa, että koneellakaan ei jaksa istua. Etovaa oloa oli viime viikolla iltaisin. Heti jos syömisen väliin jää yli kaks tuntia, niin paha olo iskee. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Vatsaa juilii kerran pari päivässä. Muuten vointi on ihan hyvä. Eka neuvolakäynti on torstaina :) . rv 8+3

Singa :hug:
 
Onnea ultrassa pikkuisensa nähneille!!! :heart:

Singa,älä vielä heitä kirvestä kaivoon...toivotaan että ens kerralla ultrasssa näkyy jo elämää :hug:

Pelkään ja odotan hirmuisesti tota ultraa ens maanantaina :eek: Jos siellä ei näykkään ketään ja nyt vaan kuvittelen kaiken olevan hyvin :ashamed:
No ei voi kuin odottaa...

Täällä edelleen kohtalaisen paha olo aika ajoin ja jatkuva nälkä.... =)

Repa ja kutvonen rv 7-8
 
Mulla on jotenkin jo rauhallinen ja levollinen olo kun ollaan tehty koko päivä surutyötä ja kerrottiin esikoiselle joka on äärettömän kiinnostunut asiasta. En jaksa uskoa että asiat olisi hyvin.
PIENI TYTÖN TYLLERÖINEN, milloin sulla näkyi sitten plussa testissä? eniten ihmetyttää kun plussa näkyi aika varhaisessa vaiheessa joten sen takia en enää usko hyvin käyvän. Siis ultrassahan kyllä oli alkio, mutta ei 8 viikkoinen. No mene ja tiedä. Jokatapauksessa on ihana saada purkaa tänne tuntoja. Te ootte kyl ihania. Kaikille ihanaa pahaa oloa :LOL: eli voikaa paksusti ja mä kyllä ilmoitan jos jotain muuttuu.
 
Singa Kyllä siellä masussa voi kaikki olla hyvinkin...koita olla positiivisin melin vaikka vaikeeta varmasti on! :hug:

Huomenna mulla olisi sitten se neuvolalääkäri....ei sielläkään varmaan mitään kummempia ole....tuskin tässä vaiheessa vielä sydänääniäkään kuunnellaan. Viime raskaudessa mulla oli eka neuvolalääkäri vasta joskus 12 viikon jälkeen muistaakseni ja silloin vasta ekaa kertaa ääniä kuunneltiin. Silloin ipanakin oli niin mahdottoman vilkas että vain pienen hetken kuultiin. Samainen kaveri potki ja mylläsi aina tosi vauhdkkaasti kun ääniä kuunneltiin tai koitetiin missä asennossa siellä kellutaan. :D :heart:

Mulla on nyt pari päivää ollut oksetus suht' siedettävää *koputtaa puuta* Ja ruokahalukin on turhan iso...koko ajan tekis mieli nakertaa jotain. Varsinkin satsumia. :p :ashamed:

-Liro ja papu-

 
iltaa maha-asukki mammat :)

Enpäs olekaan aikoihin käynyt täällä pieneen hetkeen kirjoittelemassa ja nyt on kärryiltä tippunut olo :headwall:

signa: Ethän vielä menetä toivoasi!!! Täällä ainakin toivotaan parasta sun pikkuisen puolesta :hug:

teillähän on monilla kivasti jo kohta neuvola, itse kateellisena joudun odottelemaan 23.10 asti sitä virstanpylvästä ja silloin jo 11 raskausviikko :p
Joku kyseli np-ultran varauksesta... itse suosittelisin varailemaan sitä ajoissa, koska oletettavaa on, että tehylaiset menee lakkoon, joka pitää sisällään mm. sairaanhoitajat ja kätilöt ja ainakin hus:n sairaaloissa seurantaultrat tekevät siihen koulutetut kätilöt. Eli jos lakko tulee niin toki suojatyö järjestetään mutta todennäköisesta kiireettömät tutkimukset saattavat hankaloittua :/ Itse ajattelin varailla tällä vko:lla tuota aikaa.

Ammattigallup: Vaikeaa päätellä nimestä, mutta anyway olen sairaanhoitaja, erikoistunut anestesiapuolelle, tosin nyt olen kotiäitinä vajaan vuoden ikäisen pikkuneidin kanssa :heart:

omanapa: Pahoinvointi iski ja kunnolla, voin syödä ainostaan hedelmiä ja juoda piimää + mehuja, kaikki hajut ja ajatukset ruoasta yököttää, tänään kaupassa käydessä valikoin ulospäästyäni sopivaa puskaa johon yrjötä, onneksi ei tarvinnut :x lisäksi kissat näkevät nälkää aina siihenasti kunnes mies tulee kotiin heidät ruokkimaan, kuvitelkaa kissanpurkkiruoan haju :x YÖK!!! Nyt pakko lähteä nukkumaan, jotta jaksaa taas nipin napin herätä pirteän neidin kanssa uuteen päivään *unia*

sHv ja hippiäinen 7+6
 
Kiitos teille, jotka luotte pientä toivonkipinää. toi oli niin tuttua, että puska oli valmiiksi katsottuna. Mäkin tänäaamuna en voinut ladata tiskikonetta kun alkoi yrjöttämään. Kakoilin hetken ja pääti poistua takavasemmalle. Porkkana on parasta ja vishyvesi.
 
Moi! Onpas tänne tullut viestejä sitten viime sunnuntain! :)

Singa: paljon positiivista mieltä ja halauksia sinne, lääkärit yleensä esittää suorasukaisesti sen pahimman vaihtoehdon ettei sitten tule yllätyksiä, mutta sitten kaikki todennäköisesti onkin ihan hyvin. =)

Mulla paha olo on nyt sitten iskenyt oikein kunnolla ja on eilen ja tänään jatkunut ihan aamusta iltaan saakka. Pönttöä ei oo tullut onneksi halailtua vaikka tuntuu välillä ettei sekään oo kovin kaukana. Tosin en yleensäkään oksenna, oli olo sitten millainen tahansa. Mun taktiikka on että pakottaudun syömään puuroa aamulla (yöks), ja töissä syön vaan mandariineja tai jotain muuta kevyttä, kun pelkkä ajatuskin ruoasta saa palan nousemaan kurkkuun. :x Iltapäivällä kotiin tultua pakottaudun sitten syömään jotain lämmintä ruokaa ja sen jälkeen heti päikkäreille, niin paha olo ei ehdi iskeä niin voimalla. Ehkä tää tästä helpottaa..?

Mies on ollut tosi ihana ja toi tänään illalla kaupasta kaikkea kylmää, ei-makeaa syötävää, mikä vois auttaa. Mua odottaa pakkasessa erilaisia mehujäitä ja jääkaapissa greippi- ja appelsiinimehua, jaffaa, mandariineja, appelsiineja ja kiivejä. Osaa noi miehet joskus yllättää kivasti! :D

Hyviä vointeja kaikille!! :whistle: Ja jos osaatte antaa hyviä vinkkejä pahoinvoinnin torjumiseen (tai siitä selviämiseen), niin ne otetaan ilolla vastaan. ;)
 
Siilura,ei se ole liian aikainen vaihe mennä,koska olihan mullakin 6+4 menossa ja siellä se meidän pieni näkyi jo selvästi.Eli mulla oli nyt rv7 ja sulla sitten jo rv8 :D
Mahtava kokemus,vaikka maksoikin pitkän pennin,kun lääkäri teki samalla sisätutkimuksen,et kaikki hyvin,niin siltikin se kannatti ehdottomasti eli suosittelen!!!

Hemuli ja "matonen" 6+5
 
Huomenta vain kaikille! B)

Voi kun alkoi hirveästi tekemään mieli salmiakkia, kun luin tuolta toukokuun toivotuissa teidän jutusteluja salmiakin syönnistä :) Olen ollut hirveä herkkusyöppö viime viikkoina, mutta nyt on pitänyt vähentää nameja ja muita herkkuja hurjasti, kun painoa tuli parissa viikossa jo 2-3 kg. Onko muita joiden paino on noussut?

Ollaan käyty jo katselemassa vauvan tarvikkeita, mutta jotenkin vielä ei uskalla ostella mitään (kun ei ultrassakaan ole käyty vielä). Missä vaiheessa olette ostaneet esimerkiksi vaunut?

Meillä tietää varmaan jo melkein koko suku raskaudesta, kun äitilleni kerroin jo melkein heti, niin eihän se innoissaan osannut suutaan pitää kiinni =) Mutta nyt pitää toivoa, että kaikki menee hyvin ja että siellä masussa on elämää =)

Vointeja kaikille pahoinvoiville ja vähemmän pahoinvoiville!! :hug:

santrra ja masuasukki 8+3
 
Pitkästä aikaa minäkin päätin taas kirjoittaa. Ja etenkin kun on kerrottavaakin, joka varmasti helpottaa myös Singan oloa! Eli mullahan tilanne oli se, että olin kaks viikkoa sitten varhaisultrassa kun omien laskujen mukaan piti olla jo rv7 tai hiukan pidemmällä kaavalla rv6+5. No sitten ultrassa ei näkynytkään muuta kuin ruskuaispussi ja gyne sanoi vastaavan jotain rv5. Mä en sitä uskonut ja olin jo varma, että alkio kuollut, mut tänään oli sitten uusi ultra ja kaikki hyvin!!! Eli tosiaan hedelmöitys tapahtunut ainakin viikkoa myöhemmin kuin itse luulin ovuloineeni ja nyt viikkoja kasassa 7+4. Sydän sykki ja kaikki ok. Niin helpottunut olo!

Muuten raskausoireet tässä: Finnejä naamassa, kaulassa ja rinnassa, ruoanhimo (kunnon lämpimän ruoan himo) ja jatkuva nälkä, illalla väsymys ja sitten yleinene alakuloisuus. Mutta oksettavia oloja ym. mulla ei ole ja makeaa ei tee yhtään mieli, vaikka aina kaikki karkit ym. onkin maistunut paremmin kuin hyvin.

Ens viikolla mulla sitten jo neuvola, jossa opitaan lisää. Olo on nyt juuri aika onnellinen. Tsemppiä myös muille, tiedän mitä on olla epätietoisuudessa. Uskon kuitenkin, et Singa sullakin kaikki on ok!

Lilia ja katkis 7+4
 
Hei kiinnostaisi tietää, missä vaiheessa sulla näkyi testissä raskaus? Mikä kiertopäivä se oli plussa? Mä epäuskoisena tein uuden testin, koska tiedän jos alkio on kuollut, ei elimistö tietenkään valmista raskaushormooniakaan. No testi oli tummaakin tummempi plussa, mutta silti tää on ihan syvältä.
 
Huomenta B)
Täällä on harvinaisen hyvä päivä! Oon ollu jo reilut 2 tuntia pystyssä, ja edelleen on hyvä olo! Enkä oo käyny tänään ees halailemassa posliininorsua... :D
Tästä olotilasta täytyykin ottaa kaikki ilo irti! :whistle:
Iloista päivänjatkoa kaikille!
 
SINGA: mutta eikös lääkärin olisi pitänyt sanoa jos alkio olisi ollut kuollut?? mä tein siis ite testin kun menkkojen mukaan ois ollut 7 viikolla, se näytti negaa, seuraavalla viikolla menin neuvolaan ja tein testin ja se näytti plussaa :) ja sitä seuraavalla viikolla menin gynen luo, joka ei nähnyt mitn.muuta kuin lapsivesiontelon, ja sillon olinkin vasta 4viikolla.

mulla ei oo oikeestaan enään ollut huonoo oloo, selkä kipeenä, ja pissalla saa ravata, ja väsymys on aivan kauheeta.nännit tosi kipeet.
 
Mulla näkyi haalea plussa ekan kerran kp 38 ja toisen haalean tein kp39. Sen jälkeen en testejä enää tehnytkään, vaikka sekin mielessä joskus kävi. Mua siltikin ihmetyttää tuo mun tilanne, että noin paljon oli heittoa viikoissa, mutta totta se vaan on. Oma kroppa voi todellakin hämätä joka suuntaan. Mäkin olin meinaan ihan varma, että ovulaation itsessäni tunnistan jne, mutta ihan poskelleen nekin veikkaukset on sit menneet.
 
Ihania uutisia Lilia78 Jaksa vielä toivoa parasta singa Herkimmät testithän näyttää plussan jopa 8vrk ennen kuukautisten alkamispäivää.

Oma olo on aina vaan samanlainen väsyttää vaan. Nukkua voisin vaikka koko päivän, tuli tänään todistettuakin osittain, just nousin sängystä. Pikaisesti lukaisin teidän muiden kuulumiset, joten täytyy illalla palata paremmalla ajalla ja hiukan virkumpana toivon mukaan..

Mukavaa keskiviikkoa!
 
Ihan armoton tuo iltaväsymys, pikemminkin kokovartalopuudutus...
Pahaa ei ole tehnyt kertaakaan, ja aina olis nälkä, koko ajan jano.
Selkäkipu on ainakin vielä pysynyt kurissa, ekassa raskaudessa tarvitsin fysioterapiaa neljännestä raskauskuusta alkaen pahan iskiaksen vuoksi...jännittää, kunhan ei vain alkaisi!!!
Ammattigallup: olen ope, ensisijaisesti
 
Hauska juttu Ronya Royce, sun oireet on tismalleen samat kuin mulla! Tai siis ei pahaa oloa, mut koko ajan nälkä ja jano. Ja sit toi kokovartalopuudutus iltaväsymyksen suhteen kolahti kans, koska iltasin kun nukahdan esim. sohvalle, niin kun siitä heräilee, niin koko kroppa tuntuu siltä, kuin mikään käsi tai jalka ei jaksaisi yhtään liikkua. Eilen mies sanoi mulle, että sammuta se telkkari, jos kerran nukut ja mulla oli siis kaukosäädin kädessä. No mä vaan sopersin sieltä unen seasta, että en mä pysty painamaan niitä nappeja kun en mä jaksa. Päivisin mua ei kyllä väsytä mut yhdeksän jälkeen voi uni tulla jo aika makeasti.
 
Tuota puutumista esiintyy täälläkin.

Hemulille ja monitoimityökalulle myös onnittelut ihanista ultrauutisista!

Pikku hiljaa alkaa tässä heräillä uuteen harmaaseen päivään. Eilen oli ensiapukurssin ekat tunnit ja harjoittelemaan päästiin jo Anne-nukkeen elvytystä. Haukottelin onneksi vain muutaman kerran ja joku muukin samaa harrasti, etten ihan ainoa ollut :whistle: Tänään kyllä on veto vielä pois, tiskivuori odottaa keittiössä ja pyykkivuori kodinhoitohuoneessa. Pakko olis itsensä tästä liikkeellekin saada.. Huomenna taas ensiapukurssille illalla, joten aattelin huomenna pitää vähän iisimmän päivän kotitöistä, että jaksaa siellä olla skarppina sitten. Imuriakin pitäis tänään heilutella, näitä syksyn rasitteita tuo jatkuva hiekan tulo sisälle. Niin, ja kolmosen leivänmurusiakin löytyy aina sieltä täältä.

Ens tiistaina neuvola, ehkäpä sitten jotain jo tietää jatkosta. Verenpaine on meinannut olla jo välillä koholla eli voi hetimiten tulla määrän nostaminen sitten kyseeseen. Onneksi ei ole mitään oireita kuitenkaan ollut eli oma olo on hyvä, paitsi tuo väsymys, pissatus ja palelu.

 
No se tässä hämääkin, kun lekuri ei varmaksi voinut sanoa oliko se kuollut, kun oli niin pieni ettei norm. sydän pitäis vielä näkyä. Mä tein testin kp 31 ja oli haalea haamu. Kätilö soiti tänään kun oli soittoaika eikä sekän kauheesti antanu toivoa. Pakko jaksaa ensikeskiviikkoon, ellei ala vuotaa. No vauvahaaveet täytyy vuodeksi jättää, koska töihin on mentävä ensielokuussa. Muuten kuopus ehtii täyttää kolme ja mä putoon minimipäivärahalle. Ja edessä saattaa olla puolivuotta Pekingissä (mies työkomennukselle). Tää on niin tätä. Mä oon vaan niin iloinen teidän muiden puolesta, että jaksan jo senkin voimalla. Voikaatte hyvin.
 
Hei kaikille! Ja onnea kaikille odottajille :heart: Sairaslomalla olen ja tänne löysin... Raskausviikkoja kaiketi 9+5 (ei pysy mukana niissä) laskettu aika on 2.5.2008. Aivan tajutonta väsymystä ja kuvotus oloa ollut(koputtaa puuta ettei pahene) Kahdessa aikaisemmassa ollut sairaalassa tiputuksessa asti. Elikkäs kolmas lapsi kyseessä =) 16.10 olisi tarkoitus mennä yksityiselle np-ultraan(täällä päin ei tarjota ku rakenne-ultra ilmaseks). Siivooja olen ammatiltani, ainakin toistaseks(työpaikan vaihto mielessä)

Jaksamisia kaikille :hug:
 
Täällä yksi hangonkeksi tuli just ultrasta siellä se meidän rakas papu liikkui...oli kokoakin yli 2 senttiä ja sydän pampatti lääkäri sanoi et kaikki on hienosti =)

Tänään kerroin yhdelle tosi hyvälle ystävälle uutisen :) Toivottavasti ei tiedä huonoa onnea kun näin aikaseen kerroin..

Graavilohi asiasta lääkäri sanoi että ei kannata huolestua...mutta sanoi et ymmärtää kyllä huolestuneen äidin mielipahan. Aivan ihana lääkäri sama oli myös ykkösen kohdalla...Ei muuten sekään ollut tiennyt et graavilohta ei saisi syödä =) mut en kyllä koske enää raskaus aika pitkällä tikullakaan kun nyt tiedän.

Singa toivotaan sulle mitä parhaimpia uutisia ensi viikolla täällä on tosiaan ollut paljon iloisia yllätyksiä vaikka alku on näyttänyt pahalta oikein paljon rutistuksia sinulle :hug:

tmvk Tervetuloa sekalaiseen iloiseen joukkoomme.
 
tmvk Tervetuloa mukaan! =)

Mä olin tänään siellä neuvolalääkärissä. Ennen lääkärille menoa neukkatätsy otti multa vielä ne verikokeet. Alkoi jo ahdistaa kun se etsi ja etsi, eikä meinannut lainkaan löytää suonta johon pistää, sitten kun tuikkasi niin tais mennä ihan johonkin muualle eikä tippaakaan saatu ulos. No sitten otettiin toinen käsi käsittelyyn ja se piikki saatiin ihan suoneenkin asti. Onneksi en enää pode sellasta piikkikammoa mitä ennen tyttöä. Sillon pelkkä "uhkailukin" verikokeesta sai mut pyörtymään. :$

Lääkäri ei tehnyt muuta kun kyseli kaikenlaista ja teki sisätutkimuksen. Kaikki oli ihan ok...kohdunsuu hieman punoitti, mutta asialle ei kuulemma tarvi tehdä mitään kun se ei verestä lainkaan.
Tiedä sitten mitä meinaa. :/
Kohdun koko vastasi hänen mielestään ihan viikkoja.

Ensi viikolla sitten sokerirasitukseen ja lääkäri meinasi että myöhemmillä viikoilla aletaan pissasta katsomaan myös mahdollista virtsatientulehdusta...Mulla kun oli ennen tyttöä ja tytön odotuksen aikana useita tulehduksia peräkkäin.

Sitten pian pitäisi tulla kutsu nt-ultraan. Lääkäri meinasi että se ois sitten 2-3 viikon päästä.

Kauheen nopeesti tuntuu viikot menevän. Varmaan se tekee kun päivät tuon neitosen kanssa menee aika vauhdikkaissa merkeissä. Nyt kun se menee jo lujaa eteenpäin ja nousee ylös, on "taivas avoin" kaikelle pahan teolle. :kieh: :D Saa itse olla aika tarkkana.

Pahoinvointia ei tänäänkään ole ollut oikeestaan lainkaan...jotain ihan pientä oli aamulla, mutta sekin meni ohi kun söin aamupalan. Jokohan ois sen suurimman ohi päässyt tai sitten tämä on tyyntä myrkyn edellä. :LOL:

-Liro ja papu-

 

Yhteistyössä