*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

katrinainen: toivottavasti kaikki hyvin. hyvä se on näytillä käydä jos yhtään tuntuu siltä. jaksuja kovasti :hug:

nyt sain siivottua..ensimmäinen ässä käytetty tälle päivälle..ja toinen ässä menee saunassa sitten. kolmannen ässän taidan käyttämättä jättää vaikka varmaan toi kieltokin on jo kumottu viikkojen puolesta.
jäbäki ihmeen hissukseen ollu masussa. mut tietty ku siivonnu ja touhunnu nii ei oo tullu sillai seurattua liikkumista. nyt sitä sit kyttää koko ajan et eikö se jo aloita.. :(
se ku on mesunnu niin reippaasti joka päivä..mut jospa se tuosta iltaa kohti virkistyisi, ku iteki rauhoittuu :/
 
Heippa hei pitkästä aikaa :wave:

Tänne tulee tekstiä niin vauhdilla, ettei millään ehdi pysyä mukana :) Lukemassa yritän käydä aina kun koneen aukaisen, mutta kirjoittaa en ole jaksanut :ashamed:

Monilla alkaa jo olla viikkoja niin hyvin kasassa, että eiköhän pian jo saada lisää vauvauutisia :)

Oma vointi sen kun tuntuu paranevan loppua kohden. Tuossa taannoin supisteli enemmän ja liitoskivut olivat tosi herkässä, mutta nytpä ei ole niistäkään ollut pahemmin vaivaa. Ainoastaan pahoinvointi on tullut takaisin, yöks :x Yöt menee pyöriskellessä ja uni ei tahdo tulla enää kun kerran herää :kieh:

Tuosta alakerran siistimisestä oli ollut puhetta... Eipä sinne kyllä ole ollut näkyvyyttä aikoihin, joten vähän yritän itse ja loput siistimiset saavat hoitaa synnärillä, jottei vauva vallan eksy viidakkoon :D Tulehdusriskin vuoksi kannattaa olla varovainen ja laittaa tosiaan vaikka mies asialle, ettei itse sokkona saa vahinkoa aikaiseksi :/

katrinainen, toivottavasti kaikki on hyvin :hug: Onneksi lähdit käymään tarkistuksessa, kun oireet ovat pahentuneet!! Tsemppiä!

Hyviä vointeja kaikille loppumetreille :hug:

Wilhelmiina 35+4 :heart:
 
sexg: mä taidan vetää pohjat.. ei oo vällyt heilunut sitten plussatestin...

kuukautisg: mä itse asiassa oikein ootan niitten käynnistymistä säännölliseksi kun eivät ole ilman hormooneita ilmaantuneet eli joka kolmas kuukausi jollei oo menkkoja näkynyt niin pilleri poskeen tyyliin ollaan täällä aiemmin menty.

ehkäisyg: jaa-a en usko että käytetään jatkossakaan mitään koska on tosi minimaallinen mahdollisuus että luomusti raskautuis (kaikki mun raskaudet on hoidoilla) hoitoihin en enää mene ja jos luomusti vielä ihmeen kautta tärppää niin hyvä niin. ehkäsyä ei olla käytetty 6 vuoteen eikä yhtään luomualkuista raskautta...

sairaalakassi: en oo pakannut, katsellaan sit joskus kuukauden päästä.

katriainen: hyvä että päätit lähteä näytille. toivottavasti kaikki hyvin :hug:

kurpitsa rv33+0
 
tekstiä kyllä tulee, mutta huomaa että porukat on vkl:n vietossa kun kirjottelu jää kuitenkin sen verran "hitaalle" että kerkee mukanakin psyä :D ( ompa oudosti kirjotettu :D )
Täällä kans ollut kaksi ässää käytössä siivous ja illan päätteeksi vielä sauna :) Eipä ne mitään aikaseks ole tähän asti ainakaan saanut, ja tuskinpa saakaan :D

Minäki täällä jo odottelen kovasti vauva uutisia :flower: Te jolla jo hyvin viikot kasassa niin siirtykää jo synnärille, että me loppu kuunkin odottajat joskus päästään :D
 
Meni sit taas tekstit bittiavaruuteen :headwall:

oon koko päivän ollu liikkeessä eikä ole kuin muutama suppari tullut :headwall: :headwall: Tahtoo jo mahasta eroon ja toukan syliin... Täytyy käyttää taas nukkumaan mennessä sitä yhtä ässää... Eilenkin ässän jälkeen alkoi menkkajomotukset ja heräsin yöllä jopa muutamiin suppareihin...

Sairaalakassi on pakattu viikko sitten miehen pyynnöstä.

Katrinainen toivottavasti kaikki on kunnossa.

nyt miehen viereen sohvalle

tmvk ja toukka 37+1
 
weiss
Nosto.

Katrinainen, toivottavasti siellä on kaikki hyvin.. :hug:

Täällä on pikkasen suppaillu tänään.. puskat on ajettu, myös alakerrassa käytiin kurkkaamaan ja olihan se pakko kyntää suurimpia pois, terällä en uskaltannu, mutta tuolla ladyshavella uskalsin pikkasen tehdä ajorataa.. On sitten mukavampi pikku-ukonkin tulla, ettei heti ole pimpurakarvat suussa.. hyi minua! :D

Täällä on kaiken maailman galluppeja taas ollu, sairaalakassi on puoliksi pakattuna, edelleen nuo imetysliivit on hakematta.. Mie vihaan kuukautisia ja ehkäsystä ei ole tietoakaan.. Joku kyseli hormonikierukasta, en voi omasta kokemuksesta suositella.. Vuosin melkein puolivuotta laiton jälkeen ja lopputulos oli hirviä tulehuskierre, joka alkoi aina kuukautisista, jotka ei todellakaan miulla jäänny pois. Joka kuukaus olin antibioottikuurilla, kunnes lääkäri usko ja otti kierukan pois.

Mie jo aattelin, että tmvk olis lähtenny synnyttämään, vaikka mie luulen, että katrinainen on seuraava joka palaa nyytin kanssa kertomaan kuulumisia. Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin..
Suikku: Kiitos, kun tulit herättämään ja anteeksi, etten ole käynny lukemassa.. Jos vielä kurkit, niin kävin laittamaan yv:tä.. :ashamed: Nolottaa..
 
Aikaista huomenta kaikille! Alkaa nämä yöunet olla sen verran lyhkäisiä pätkiä, että selvästi jotkut hormoonit säätelevät tätäkin tärkeää seikkaa - ollaan sitten valmiudessa, kun nyytit syntyvät! Ihan järkeenkäypiähän tällaiset maks. 5 tunnin yöunet putkeen ovat, jos kerran syöttää pitää alkuun parinkin tunnin välein :eek: enkä minä ainakaan tunnu unenpuutteesta kärsivän. Tosin ilman päiväunia en kestäisi mitenkään - eilenkin tuli vetäistyä yli kahden tunnin kauneusunet :D Mites teillä muilla: huomaatteko, että unentarve olisi vähentynyt?

Meillä tuli tosiaan 37 viikkoa täyteen ja alkaa olemaan "uhkaavan" lähellä nuo h-hetket =) Eilen juuri nukkumaan mennessä mietittiin miehen kanssa, että ei mene montaakaan viikkoa, kun meillä on täällä kotona sellainen pieni pötkylä :D Odotetaan kyllä molemmat ihan hulluna, että Nirppu syntyy: ei millään kestäisi odottaa, että saa pienen syliin...

EhkäisyG Minulla kun tosiaan on se veritulppa ollut niin kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot ovat poissuljettuja meidän kohdalta - kumiukkojen kanssa ollaan jouduttu viimeiset vuodet sähläämään. Nyt ollaan mietitty, että jos kaikki menee synnytyksessä hyvin ja Nirppu on terve vauveli niin ei taideta mitään ehkäisyä aloittaakaan - saapi toinen vauva tulla heti kun haluaa :heart: Tosin tämä nyt on tällaisen kahden noviisin ajatusleikkiä vain eli meillä kun ei ole entuudestaan minkään valtakunnan kokemusta lapsista niin helppohan se on "luulla", että toinen vauva putkeen on ihan pala kakkua niin sanotusti. Mitä te muut olette mieltä: kauanko meinaatte pitää/piditte taukoa esikoisen ja toisen välillä, jos kaikki menee/on mennyt hienosti ensimmäisen nyytin kanssa?

"Puutarhanhoidosta" on myöskin ollut puhetta (ja nyt en tarkoita niitä pihahommia vaan Iken versiota :LOL: ). Olen koittanut sokkona sohia tuolla alakerrassa, mutta kyllä lopputulos on ollut aika karmea :ashamed: Aina niin huolella trimmattu kiitoratani on ihan toispuolinen ja vino, sen lisäksi sieltä "oikeasti alhaalta" en uskalla enää edes kokeilla sheivata. Mies ei suostu kuin sellaisella hiustrimmerillä lyhentämään tuosta päältä, mutta eiä se mitään auta, kun se katastrofi lymyää alempana :/ Eilen sitten sitten Haikossa aamusuihkun jälkeen pyyhkeeseen tuli yht'äkkiä verta ja huomasin, että olin saanut revittyä jonkun pikku sheivaushaavan auki suihkussa! Sen lisäksi mies noteerasi ihan järkyttävät punaiset näppylät tuossa bikinirajassa, joita on tullut uutukaisesta terästä huolimatta. Päätin sitten eilen lopettaa strassaamisen koko hommasta ja antaa ihon rauhoittua. Eiköhän ne siellä laitoksella raivaa suurimmat esteet tieltään :LOL:

(.) Tänne ei ihmeempiä kuulu, eilen iltapäivällä palasimme sieltä kylpylästä tosiaan ja saatiin hieman pihahommia tehtyä. Täksi päiväksi lupasivat huonoa säätä joten ajattelimme lähteä leffaan ja hääriä sitten lopun aikaa kotosalla. Leppoisaa eloa siis B)
Lähetyvästä synnytyksestä ei ole merkkiäkään :/ Nirppu meuhkaa entiseen tapaansa ja minun lantiokipuni ovat saaneet jo järkyttävät mittasuhteet! En tiedä kauanko kestän tätä, kun ei liikkumaan kunnolla pääse.

Vauvan liikkeistä muuten pitää vielä kysyä: kun vauvan pää on kiinnittynyt niin pystyykö hän enää silloin liikkumaan ns. akselinsa ympäri? Meillä kun Nirppu heitti raajansa taas eilen toiselle puolelle eli siinä missä hänen selkänsä on normaalisti minun vasenta kylkeäni vasten niin eilen neiti päätti taas muljauttaa itsensä 180astetta ympäri (nukkumaan mennessä tajusin, että potkuthan tulevat taas vaihteeksi oikeaan kylkeen) :eek: Mietin vaan, että meinaako tuo pieni mellastaa tuolla samaan tahtiin ihan viimoiseen saakka :LOL:

Oikein leppoisaa lepopäivää kaikille toivottavat;

Carmen ja Nirppu 37+0
 
Carmen meillä esikoisen ja kakkosen syntymien välillä on just 1v6kk, ei käytetty mitään ehkäisyä vaan päätettiin, että toinen saa tulla heti kun niikseen tulee. Esikoinen oli todella helppo vauva.
Kakkosen ja kolmosen välille tuli 1v7kk väliä. Kakkonen tosin oli todella haastava vauva; vaikea koliikki ja siihen muut vaikeat mahavaivat joita hoidettiin eritavoin 9kk ikään saakka, kunnes sitten loppuivat. Mutta vaikka vauva oli haastava, päätimme silloinkin että seuraava saa tulla heti kun haluaa, joten ikäeroa ei tullut kovinkaan päljon tuolloinkaan.
Kolmosen (myöskin helppo vauva kuten ensimmäinen) synnyttyä päätimme pitää pientä taukoa ja kondomeilla pelattiin. Kunnes kolmonen täytti kaksi. Silloin meillä alkoi tämä neljännen yritys. Helpommin sanottu kuin tehty. Mulla alkoi kierrot heitellä miten sattuu, menkat tuli mitä ihmeellisimpiin aikoihin (pisin kierto 54vrk) eikä ovista löytynyt millään. Aikaa yritykseen kului, eikä tutkimuksista huolimatta mitään syytä kierron epäsäännöllisyyteen löytynyt.
Ikäeroa näille tulee sellaiset 4v3kk, joten ihan "nappia painamalla" ei tämä neljäs saanut alkuaan.

(.) tännekään ei mitään uutta kuulu. Ei suppailuja, ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Olo on pöhöttynyt, olen yrittänyt juoda paljon vettä laiskan suoleni toiminnan vuoksi ja agiocuria ottanut päivittäin. Mutta mitään vaan ei tule ulos. Kiva sitten siinä huuhtelussa :eek: Pitää tänään yrittää vaikka kävelylle jos jaksais. En enää keksi muuta. Tehokkaampia ulostusläkkeitä en uskalla käyttää, ne kun voivat olla haitallisiakin.
Suolihan tyhjeni täysin tuossa tiistaina, kun oksensin ja ripuloin kokopäivän, syynä vauvan hakeutuminen tuonne alas lähtökuoppiin. Mutta siis sen jälkeen ei yhtän mitään ole ulos tullut. Inhottavaa.

No joo. Huomenna stsrttaa 38.vko! Jee! Toivottavasti alkaa tapahtua pikapuoliin.

Gha 36+6
 
Toivottavasti Katrinaisella kaikki kunnossa!

Hellurei!
Meillä jännitys on kova kuinka pieni kasvaa. Viime neuvolan ultraus ei paljon apua antanut. Niillä oli testissä siellä kaksi laitetta, joilla molemmilla sitten ultraili. Ensimmäisellä sai hyvin epätasaisia tuloksia ja pa 2850g. Toisella tulokset olivat uskottavammat, mutta mittoja taidettiin vähän pienennellä ensimmäisen ultran näytettyä vähemmän... sillä sitten taisi olla pa 2980g. Itse noista uskon toiseen ja harmittaa kun mittoja vähän "pätkittiin". Luultavasti oltiin jo hiukan 3kg:n yli. ONNEKSI painoarvio on äitipolille sovittu kahden viikon päähän!!
Muuten neuvolassa kaikki hyvin. Oma paino tippunut kilon verran edellisestä, kiitos flunssalle ja sitä edeltäneelle örkkitaudille. Kiloja tullut nyt n. 3-4. Nyt on ollut muutaman päivän turvotusta, joka häippäsi hetkeksi kun loppui työharjoittelut. Kerkesinpäs saada muuten paperit käteen!!!

Vaavi liikkuu ihan mukavasti ja on onneksi pää alaspäin. Tuon neuvolareissun jälkeen näin unta synnyttäväni seuraavana päivänä ja 4025g painava lapsi tuli, pituutta hurjat 44cm (35+1). Ei ehkä kuiten vielä ollut noin iso :) Toiveet olisivat kovat saada synnyttää sitten kun luonto siihen lähtee eikä taas käynnistettynä.... En vain uskalla alkaa punnaamaan ulos kovin kookasta, joten.. no parin viikon päästä ollaan viisaampia :)

Esikoinen 1v 4kk ei enää pelkää vauvoja! Miehen siskon vauvan on kierrellyt kaukaa, mutta viimeksi kun se oli minun sylissä niin äkkiä syliin kans ja innokkaasti tutkimaan. Isi sai olla koko ajan vauvan turvana, ettei ole liian kova vauhti hommassa. Neuvolassa vielä muutama kuukausi sitten piti laittaa vauvanukkekin sylistä pois ja päästä äkkiä tilalle.. pelkäsi niitä nukkejakin. Sitä ei ole pojalle tullut mieleen hankkia nukkea, mutta ehkä olisi ollut hyvä vaikkapa joululahjaksi :)

Sairaalakassia ei ole pakattu, mutta listaa tein eilen. Videokamerakin voisi olla mukava.. onko kellään ollu mukana?
Oletteko muuten hankkineet vielä vauvakirjoja? Millaisia, mitä olette tykänneet?

Saaara ja vaavi (35+3)
 
huomenet täältäkin! on vähän rauhallisempi viikonloppu täällä :D
viime yönä saatiin jo kunnon suppareita kehiin..mut kuten arvasin..niin pari tuntia sitä kesti ja ne loppui.. :LOL: :LOL:
et ei taida tänään päästä nyytin hakuun sittenkään vaiks niin haaveilin =)
mut eipä tässä kauheita aikoja ole kuitenkaan enää..20 päivää laskettuun aikaankaan.
loppusuoraa vedellään. ja onha se onni et näin pitkään on masussa pysyny ku olis huonommin voinu käydä tuon aukeemisen kanssa.
mut salaa elättelen toiveita et pääsis jo vauvan haku reissuun.. :D

nemika+jäbä 37+0
 
Hellurei...

Vähän paremmin meni tää yö,johtui varmaan siitä että olin niin väsynyt... mutta kusella saa ahkerasti juosta kuitenkin ja kaveri painaa selkeesti enemmän tonne alas kuin ennen.

Carmen,mulla kun tää kaveri pyörähtelee kanssa vielä akselinsa ympäri silloin tällöin,niin neuvolatäti sano että voi sitä tehdä ihan loppuun asti...et kai se on mahdollista =)

Toisesta lapsesta: Meilläkin siis esikoinen tulossa ja tarkoitus on tehdä toinenkin jossain vaiheessa,mut tuskin ihan heti perään kuitenkaan. Tää on ollut kuitenkin aika haastavaa aikaa, keskenmeno ja uus raskaus,kaikki pelot että saadaanko varmasti tää vauva pitää jne. Ja kun tää kävelykin on ollut niin hankalaa alusta asti,niin kuntokin varmaan tarvis akuuttia kohotusta :D Eli suon hetken aikaa itselleni palautua ja nauttia tästä vauvasta ja sit katellaan toista jos jumala suo... joku 2-3 vuotta ois ihan kiva ikäero :heart: Mutta eihän nää hommat aina mee niinkuin ois suunnitellut...

Syöttekö paljon marjoja? Minä oon yrittänyt sen yhden annoksen per päiv vetää... henk.koht. lemppari tällähetkellä on punaherukat ihan paljaaltaan ja mansikat mannakaurapuuron kanssa :p

Mies taas koko päivän poissa,mutta onneks kaveri tulossa viihdyttämään iltapäivällä,saa vähän ohjelmaa....

Repa ja kutvis 35+5
 
Carmen Minusta tuntuu enemmänkin että unen tarve vaan lisääntyy :D ja yöllä on niin vaikea nousta vessaan :D ..voi tiety johtua siitä että ku on sisällä vaan niin väsyttää koko ajan.. Mä oon ihan kateellinen sun viikoille :D

Vauvakirjoista itse en ajatellut sitä ostaa, koska tiedän että sellasen yleensä saadaan ristiäis lahjaksi :)

(.) Ei mitään erikoista täälläkään :wave: :D Tänään sitten vietän lähes koko päivän jäähallilla, kun meijän seuralla on kevät näytös ( olen valmentanut pikku tyttöjä taitoluistelussa, paitsi tämän kevään ollut jäältä pois :| ja tarkotuksena varmaankin jatkaa ensi syksystä taas :) ) ja illalla omat vanhempani tulevat kylään katsomaan mitä kaikkea ollaan vauvalle hommailtu :)
 
Heippa! Lueskelen päivittäin, kirjoittelen harvemmin...ehkä siks, kun muuten oon niin sosiaalisesti yliaktiivinen yksilö, et jossakin touhussa on kiva olla taka-alalla?

Jes, mulla alko eilen mammaloma! OIkeesti alkas vasta perjantaina, mut työnantajan kanssa katottiin vuorot niin, ettei tarvii enää mennä. Nyt pääsen mm. pesemään ikkunoita, tekemään opparia, pyykkäämään vauvanvaatteet...huoh.

Nemikalle onnea ekasta täysiaikaisesta vauvasta! Kyllähän tuo synnytys on jo alkanut tavallaan jännittämään / tms. Lähinnä sitäkin mietin, ettei alkas yöllä syntyä, olis esikolle inhottavaa nousta kesken unien. Meidän iso poika rupes eilen nukkumaan juniori sängyssä, eikä edes tippunut ekana yönä! Nyt ovat isänsä kanssa uimassa, saa mamma huokasta yhtenä aamuna viikossa. Joo, huhtikuisten pinoa tulee luettua, siellä näitä vauvoja putkahtelee nyt yhtenään! Voi miten jänskää on niitä vaklata =)

Neuvolassakin kävin: hb 127, sf 30, painoa n. 200g / vko (ohhoh! miten vähän) eli yhteensä sen 17 - 18 kg noussu B) , vauvan syke jotain 135, rr 117 / 74. Eli eipä just yhtään mitään ihmeellistä.

Noita puutarhurinhommia ei ole tod. tullut tehtyä, mulle tuli heti aivan kauheet ihoreaktiot, kun joku aika sitten sähläsin!!! Jotenkin maha ja rullaantuneet alkkarit nähtävästi aiheutti sen, etten aio mitään leikellä ennen elokuuta...Kesällä ei saa uida(synnytyksen jälkeen) joten tarvetta sheivailuun tuskin on. Ja ei näitä selluliittejä ihan mielellään kuitenkaan esittele rantsussakaan. Ja siis seksielämä on täysin dead, ei mitään intressejä. Tuskin mitään ilottelua pariin kuukauteen synnytyksen jälkeen on muutenkaan luvassa. Joten rehottakoon!

Dinah, Jenni joutu hätäsektiioon noin kuukaus sitten... Kohta vauva jo pääsee kotiinkin.

Painoarvioita kyselee moni, ei mullakaan oo mitään hajua minkä kokonen vaavi mahtaa nyt olla. Lääkärineuvolakin on vasta rv 37 paremmalla puolella, taispa olla jopa rv 38!

Nyt aamupalaa nassuun, mukavaa sateista, tuulista, sisäilmantäyteistä sunnutaita kaikille!

Sinuhe ja ukkeli 33 + 6
 
ehkäisy ei meillä ole ollut käytössä mitään ehkäisyä esikon syntymän jälkeen, eli yks kaks tärppäs. enkä varmaan ala mitään käyttämäänkään, kierukasta en oikein innostu, että jokin esine olisi tuolla sisässä kokoajan :$
sairaalakassista en ole miettinytkään koko asiaa, eli ei oo pakattunu sit lähempänä h-hetkeä.
unista joku kyseli, yöllä sen kerran tai kaks ainakin joutuu heräämään, riippuu siitä meneekö kuinka myöhään unille meno ;)

Täällä satanut lunta yön aikana ja maa aivan valkoisena :eek: :/ en tykkää ollenkaan...keväänhän piti olla jo paremmalla puolella!

Omaan oloon ei kummempia tuntemuksia..odottelen vain sitä äippäpolikäyntiä, tietää missä mennään :)

Neuvolasta sai ottaa ilmasex vauvalehden, jossa oli juttua pienistä vaaveista, ja keskosista oli kirjoitettu näin: jos alle 2500g painaa on keskonen tai jos syntyy ennen vk 37 on keskonen, oli kiva saada ilmasex luettavaa.

tyllerö 34+4
 
hei!
Kotiuduin juuri sairaalassa vietetyn yon jalkeen. verenpaineet ihan sekaisin. paasin kotiin, kun en enaa oksenna ja migreeni meni ohi, mutta pitaa olla valmiudessa palata takaisin pienistakin oireista. Jos mitaan ei ilmaannu niin jatketaan tarkkailua kahden paivan valein. Ja mietitaan mahdollista kaynnistysta ja jatkoja myohemmin. Nyt olo melko hyva.

Palaan kirjoittelemaan myohemmin, nyt taytyy asettua lepaamaan. Mitaan erityista ei saa enaa tehda. Toivottavasti ei mene paljoa yli, jos tilanne jatkuu tallasiena.

katrinainen ja kirppunen, jolla kaikki hyvin 35+5

Outoa muuten, etta leukosyytit oli +3 enka saanut mitaan laakitysta. kavikohan tuossa joku virhe. taytynee soitella huomenna ja kysya.
 
katrinainen: kiva että vielä kuitenki kotiin pääsit! :hug: vaikka hyvillä viikoilla oletkin jos pitää käynnistämään ruveta :)

(.) täällä tuntuu melkein niinku ei raskaana oliskaa.. pissahätää ja vauvan liikkeitä lukuunottamatta ei niin minkään näköisiä oireita oo.. pitää välillä ihan vilkaista alaspäin et vieläkö se masu on paikallaan.. :D
yöunista: mulla ne vaan pitenee ja pitenee.. tuntuu et vois nukkua vaikka kuin paljon.. viimeyönä alkuyöstä suppaili jonku verran ja 8aikaa aamulla kävin pissalla mut muuten kyllä nukuin taas ku tukki ja 11 tuntia.. eli kyllä unenlahjoja piisaa.. ;) ihan niinki paljon et itellä välissä oikeen hirvittää et miten sit ku vauva syntyy..*ootan muuten sitä ku kuuta nousevaa.. niinhän me kaikki.. :LOL: *

anuliina 34+5
 
katrinainen: kiva ettei tarvinu kauempaa sairaalassa olla :hug: ja jos käynnistys tulee ajankohtaiseksi niin viikot sulla hyvät jo ettei tarvi sitä pelätä.
kysäse tuota leukosyyttihommaa, jos kuitenki kolmella plussalla on.

ite huomannu että pärjää pienillä unilla täysin nähtävästi. välillä armoton väsy kyl päällä..
mut päiväunia en saa nukuttua lapsilta enkä oikein osaa muutenkaan nukkua päivisin.
pelottaa kauheesti toi sairaalaan lähtö. ku meidän tytölle on nii kova paikka olla yökin erossa musta.et itkun kanssa tulee lähdettyä jos ei yöllä pääse sen unien aikaan lähtemään.
ja jouduttiin tekemään tytön takia nyt iso päätös että mies ei tule synnytykseen näillä näkymin, koska tyttö pelkää tuota sanaa sairaalakin jo niin paljon ja tulee olemaan kova paikka äitin synnytykseen lähtö. niin halusin et mies on sit tytön kanssa. ja päätin pärjätä reissun sitten itekseni. tai sit tosi rakas kaverini tulee mukaan. olin ite myös sen synnytyksessä mukana. mut tytön vuoksi on pakko olla tuijottamatta nyt omaan napaan.
olipas sekava sepustus varmaan.

nemika+jäbä 37+0


 
katrinainen: Voi kun kiva, et pääsit vielä kotiin vointisi sen salliessa :hug: Nyt vaan tarkkana ja hakeudut herkästi sairaalaan jos vointi muuttuu!!!

carmen: Meillä esikko ns. "helppo vauva" ollut syntymästään saakka. Alkuperäinen suunnitelma oli, ettei pikku2 suunnitella yritettäväksi 3-5vuoteen :/ mutta lähes heti synnytyksen jälkeen pamahtikin krooninen vauvakuume ihan ylikierroksilla käyntiin :kieh: Tytön ollessa 1/2v aloin pehmittelemään miestä asian suhteen ja kun typy oli 8kk annoimme pikkukakkoselle mahdollisuuden saada alkunsa ja tärppi tuli heti ekasta annetusta mahdollisuudesta, joka olikin "järkytys" kun esikkoa yritimme n. vuoden ajan alulle, joten kuvittelimme tässäkin kestävän kauan... ikäeroa lapsille tulee nyt 1v6kk =) ja kyllä pelottaa jaksaminen ja pärjääminen kun ikäero on noinkin pieni vaikka toinen lapsi onkin toivottu ja odotettu. Mutta anyway näyttäisi siltä, että muutkin ovat pärjänneet ;) kuten gha ja saaara :)

ähh, nyt mies huutelee syömään keittiössä :wave: mukavaa sunnuntaita
 
weiss
Katrinainen, ihanaa kuulla, jotta kaikki hyvin ja pääsit vielä kotiin. Etpä taia olla miun ja pojan kanssa täällä kärvistelemässä toukokuun lopussa.. vaikka tiiä, kun poikakin taas on hiljentynny, että olis jo synnyttämässä..
Sinuhe; mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa. :)

Täällä on varmaan lapset tämän jälkeen tehty ja ikäeroa tulee tuo 6 vuotta. Enkä tiiä jaksaisiko kuitenkaan tätä raskausaikaa. Mutta never say never.. ;)

Eikö joku valitellut huonoa oloa?
Miulla on niiin huono olo ollut jo muutaman päivän, eikä ole kyllä vattatautia. Väsyttää ihan julmetusti, että täällä ei ainakaan vähemmillä unilla pärjäis, tai mie nukun n.4tuntia yössä.. Supistuksia on nyt taas ihan koko ajan, mutta ei niitä oikeita!!! Ei tarvihe ku nousta sohvalta tai istua hetken tai käppästä vaikka vessaan, niin johan kivistää.. Mutta toivossa on hyvä elää, että jospa nämä nyt pikkuhiljaa tekisi taas tehtäväänsä.. Muuttuneet ehkä hieman enemmän menkkamaisemmiksi jomotus kipuiluksi myös supistuksen aikana. Mutta olispahan se mukava yllätys, jos pääsis ennen laskettua synnyttämään.

No, se taas omasta ( . ).. Mukavaa sunnuntaita kaikille. Ja niin sai täälläkin herätä valkoiseen maisemaan, plääh.. :wave:

weiss ja pikkunen 35+5 :heart:
 
weiss:täällä oli kans tuota huonoa oloa vähän aikaa sit. tosi ällötys olo. mikä onneks ny helpottanu taas.

tääl kans supistellu tänään iha hyvin. ja uskon et on töitä tekeviä suppareita. on sen verran napakan puoleisia kyllä nyt. tuli käytyä kaupas ostamassa kaikkea ihan turhaa...70 euroa humahti eikä ruokaa ollu siitä yhtään..pelkkiä herkkuja.. :whistle:
ulkonaki taasen ihan kökkö keli. rakeita vettä räntää lunta...jne. ja tuuleksii aikast kovasti.

mässypäivää viettävä nemika+jäbä 37+0 :p
 

Yhteistyössä