*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

summer81 isyyslomasta, mies pitää sen kolme viikkoa kahdessa jaksossa ekat 2 vk ku vauva syntyy ja 1 viikon joskus heinäkuus tai joskus. Niin meillä on siinä kyllä tietty päivämäärä, koska ne 2 ekaa viikkoa pitää, mutta mies on sopinut pomon kanssa että joustavat sitten siellä että mies pitää kun sairaalasta kotiin pääsevät vaikka päivämäärä olisit ihan päin per...settä! :)

Tänne taas palas eileen ne harkkasupparit ja ah niin ihanat liitoskivut, ja niiden mukana vauva ollu taas pari päivää paljon aktiivisempi, ehkäpä se otti jotain kasvuspurttia ne viimeset pari viikkoa eikä ollut aikaa mua potkia :D
Näin viime yönä unta että tää syntyi, ja oli tyttö :) Synnytys oli niin nopea eikä yhtään kivulias, en muka kerenny edes mukaan ku toinen oli jo ulkona :D Sitten mun oma äiti muka tuli sinne ja sanoi että vauva pitää jättää sairaalaan enkä saa sitä omaks! :eek: :D

Aurinkoista päivää kaikille!

Summer81: ihan sama ei kyllä kuukautisia tippaakaan ikävä: karmeet kivut, oksentelut ja ripuloinnit joka kerta. Elän toivossa et synnytys auttais. Ja sanon tosiaan synnytys vaikka sectio onkin täällä ja tällä hetkellä todennäköisempi vaihtoehto. Kävin kans lukee noita sectio/ alatie -väittelyitä ja sanonpa vaan et keskustelun taso tai siis "oikean ratkaisun löytämisen mielekkyys" on vähän samaa kuin väittelyssä kumpi oli ensin muna vai kana, blaah. Puhuttiin just terkan kans et tärkeintä on saada vauva terveenä ulos - tulipa se sitten vaikka ruokatorvesta. Sisko on kokenut molemmat synnytykset ja ihan yhtä naiseksi/ äidiksi/ synnyttäneeksi itsensä tuntee molempien jälkeen. Itsellä ei ole vielä kokemusta kummastakaan, mutta ihan varmasti yhtä ainutlaatuista/ kipeää yms. molempiin tapoihin liittyy. Joten pää pystyssä - tulipa eteen kumpi tuli ja kuten kaikessa muussakin: ajattelemattomat kommentit kannattaa jättää niille, joita ne kiinnostaa. :hug:

Ehkäisy: kortsu linjalle taas kunnes (ja jos luoja suo) saadaan sitten vielä sisarus väännettyä parin vuoden sisällä.

Liro: automatkailu aiheuttaa kans suppareita eli en kyllä enää autoile/ istu kyydissä kuin pakolliset. Mutta ainahan sitä voi tarpeen tullen pysähdellä ja nauttia auringon paisteesta huoltsikan pihassa ;)

Tää turvotus on ihan p*****stä, mut minkäs teet. Laitoin tukisukat, jos vähän auttais. Mies on ollu nyt oikein ihana ja hieronu jalkoja iltaisin. Ehkä se pieni remppa-purkaus tuli tarpeeseen :)

Voikaa hyvin ja tmvk:lle täältä kaikki supparit, WIUHHH!

t.eeti+papsukka 36+1 :heart:

Huomenta.

Mä olen tänään saanut heräillä ihan omaan tahtiini ja aikaani.
Lapset ovat isällään ja mies lähti aamulla töihin.

Pyykkiä tuli koneeseen heitettyä, jos toi auringon paiste jatkuis ja sais oikein ulos kuivumaan.

Eilen illalla käytiin ostamassa pinnasänky (käytetty) kun toi edellinen on jo matkan varrella kärsinyt eikä ilman korjaus olis ollut käyttökelpoinen.

Leivontaa olen täs pari päivää suunnitellut, mutta viel ei ole tullut mitään valmista.

Äitiyslomalla en ole vielä alkaa "vast" 21.4 eli viikko töitä olis vielä edessä.

Jossu & Hemuli 33+4

ehkäisystä mulla alkoi ennen tätä raskautta tulemaan välivuotoja pillereistä ja lääkäri silloin sanoi, että hormonitaso ei ole riittävä. En siis uskalla alkaa minipillereiden kanssa pelaamaan. mietin kierukkaa minäkin, siis hormonikierukkaa. Eli siis kokemuksia hormonikierukasta?

Mulla oli kanssa eilen illalla pari supparia. Ei kovin vahvoja, semmoista keskikovaa menkkakipua, mutta tuli sellainen tunne, että kyllähän tässä joku päivä seuraavien 6 viikon aikana jotakin tapahtuu.

Olo on nyt parempi. eilen olin tosi huonovointinen, kirppunen oli aktiivinen. Jos vielä tuo huono-olo iskee niin soitan sitten polille. Musta tuntuu, että olen saanut samalla kevät flunssan, joka siis varmasti myös vaikuttaa oloon.

katrinainen ja kirppunen 35+4

Täällähän on tarinaa...

Kuukautiset toivottavasti pysyisivät kauan poissa ei kaivat täällä suunnalla ei sit yhtään

Sektio/alakautta synnytys kumpikin aivan yhtä hyviä synnytystapoja ei varmasti äidistä huonompaa tee miten se lapsukainen sieltä mailmaan tulee..Ihan turhaa on arvostella kenenkään valintoja ja kaikille se ei todellakaan ole valinta..Mä oon sanonut et mä teen tän vaikka korvankautta jos elossa vaan saan syliini.

Missäs ne supistukset luuraa oon niin kovin ootellut :LOL: mut ei mitään no eipähän toi aikakaan viellä ole kunhan nyt lähiviikkoina alkas edes jotain tapahtumaan =) Mulle kanssa autoilu aiheuttaa suppareita välillä mä sanoinkin miehelle et taidan loppuajasta vaan autoilla :D

Joko kaikilla on sairaalakassit laitettuna?Mulla ei :( Mies eilen jo hoppuili et se pitäs laittaa mut en taida viellä uskaltaa ehkä sit ennen viimosta sairaalakäyntiä.

Nyt päikkäreille jos vaikka uni tulisi tuon pikku miehen vieressä toinen on sairaana :(

Täällä ei oo sairaala kassia pakattu, enkä edes oo miettinyt sen pakkaamistä vielä enkä edes tiedä mitä sinne mukaan ottais.. Ainut että kamera pitää saada mukaan! :D minkälaiseen kassiin/laukkuun/reppuun ootte niitä pakkailleet?

poika minäkin kärsin allergioista ja tiedän todella miten ikävää niiden kanssa voi olla. Nyt vaan toivotaan, että pysytään allergioiden kanssa terveenä tämä loppuraskaus.

kuukautiset en todellakaan ole kaivannut ja on varmaan järkytys kun taas alkavat. :(

ei ole täälläkään sairaalakasseja pakattu. tosin en meinannu ku kännykän kameran ja shampoot ottaa mukaan ja harjan. niillä pärjänny aina. =)
mä voisin huomenna lähteä kyl vauvan tekoon ku on pyöreet viikotkin kasassa.
tekemään veikkausvauvaa :D

ihana ku sai nukuttua pitkään. tosin yö meni pätkissä. mut huomattavasti paremmin sai herättyään unen päästä kiinni kuitenki. ja aamul vasta kymmeneltä kampesin itteni lopullisesti ylös tytön kanssa. :D

nemika+jäbä 36+6 ( 12 tuntia nii viikko vaihtuu taas ) :D

Höm.... Huomasin tuossa ilokseni, että mun maha on nyt oikeasti laskeutunut yön aikana :LOL:

Ainoat farkut, mitkä on mennyt jalkaan ihan hyvin, on tänään liian pienet, eivät mene kiinni sitten millään, ihan apposen auki jäävät. Siitä siis johtui ne eiliset julmetut kivut ja tuskainen olo kävellessä :LOL: Miten se nyt yhdessä yössä noin molskahti alas??

Hitto, ois jo tuo vessa remppa valmis, mulla menee hermot, kun joutuu kerrostalon toiseen päähän juoksemaan jatkuvasti, kun pissattaa!!!!Yölläkin kun lähdet tuonne satojen käytävien ja ovien taakse könyämään, ni ihmekös jos ei uni maistu enää :p

Nyt välipalalle :p

Heps!

Sairaalakassia en meinannu erityisesti etukäteen pakkailla,kun en ota kun noi hygieniavälineet ja äitiyskortin. Mies sitten saa kulkee kameran kanssa...ehkä jotain pähkinöitä vois ottaa synnytykseen... mut jokatapauksessa,kereen noi kassiin heittää kun aika tulee...

Seksi,melko hiljasta pitelee...ei nyt erityisemmin vissiin himota kumpaakaan :D Mutta parinviikon välein kokeillaan että mites se taas menikään. Alkaa hiukan vaan toi takaapäin tökkimään...oisin jo niiin valmis vaihtamaan asentoa ;)

Ehkäisy...jaa-a,oon miettinyt laastaria. Ennen raskautta söin pillereitä ja niit en enää haluais takasin. Kortsulla pelaaminenkaan ei houkuttele,eikä kierukka kun se pitää sit käydä vartavasten poistamassa. Kapselista kaverilla hirmu huonoja kokemukia,et ei sekään innosta...

Kuukautiset,saas nähä millaseks muodostuu,oli meinaan kierrot niin sekasin ennen raskautta...hyvinhän sitä ilmankin pärjäis..

Yö oli taas aivan perästä... :kieh: Koko ajan piti käydä vessassa ja kaikki asennot ahdistaa...tuntu että selkäkin hajoo siihen yhteen ja ainoaan kylkiasentoon,missä just ja just kärsii muuten nukkua. Olin hereillä vaikka kuinka kauan viiden jälkeen,kun karkas uni lopullisesti. Pakko oli sit seitsemän jälkeen yrittää vielä nukkua,kun muuten olis ollut ihan hajoilla koko päivän...ja nyt sit on jotenkin koko rytmi ihan päin peetä...

Repa ja kutvonen rv 35+4

katrinainen: juu voisin ihan hyvin lähteä illalla kyl ku sais lapset nukkumaan ensin. ei tarvis sit itkun kanssa niitä jättää. erossa ollu noista riiviöistä niin vähän et eniten pelottaa se. ja varsinki tytön ikävä. se ku suree ja itkee jo nyt laitos aikaa. olis helpompi livahtaa yötä vasten ku ne nukkuu.. :ashamed:
mut luulenpa etten lähe tänään enkä huomennakaan!! :LOL: :LOL:
nyt ku sitä odottaa nii ei varmaan lähtöä tule. viime yönä heräsin nii järkkyihi suppareihi taas joista ei aamulla ollu tietoakaan.. :LOL: :LOL:

mut nyt ruuan laittoon!!!

nemika+jäbä (21 päivää laskettuun aikaan, en mitenkään laske ja odota... :D )

kuukautisia ei ole ikävä, vaikka ei ne kyllä mun elämää ole viime vuosina enää haitanneet. Ennen esikoisen syntymää oli kyllä enemmän kun tuskaa.

Ehkäisystä
Mä ajattelin testata sitä ehkäisypistosta. Pillereitä en halua enkä kierukkaakaan joten minipilleri/progesteroniosastolle mennään ehkäsyssä ja niistä mukavimmalta kuulostaa pistos.

Sairaalakassi on pakattu ja vois vaikka kohta ottaa sen tuosta ovenpielestä ja synnyttää. *vieno toive yläkertaan*

Mutta mulla ei ole edelleenkään mitään vaivoja tai mitään synnytykseen viittavaa. Muutama harkkasuppari ja ehkä yks napakampi per päivä. Ihme tavalla katosivat kaikki kivut ja säryt tuossa muutama viikko sitten. Nyt voisin lähteä vaikka jumppaan tai tanssitunnille B)

Oliko jotain puhetta isyyslomasta?
Meillä mies jää välittömästi isyyslomalle kun mulla tulee lähtö. Firmassa ollaan hyvin joustavia loman aloituksen suhteen, lakihan ainoastaan edellyttää että jokin päivä pitää olla merkitty, mutta työpaikkakohtaisesti sen saa sopia, koska sen sitten pitää. Eli vaikka mulla tulis lähtö telakalle huomenna, mies soittaa maanantaina töihin ja ilmoittaa jääneen isyyslomalle. Näin meillä.
Mies pitää loman yhtämittaisena, käy sitten kuukauden töissä, on kuukauden kesälomalla ja sitten jääkin vanhempainvapaalle kun minä palaan töihin. Käytännössä meillä se tarkoittaa, että siirryn tänne työhuoneen puolelle koneeni ääreen miehen hoitaessa lapsia tuossa oven takana ;) ja mun työ kun on sellaista että voin sen jaksottaa vaikka kolmeen osaan, eli parin kolem tunnin jaksoja itselleni sopivaan aikaan, niin käytännössä olemme molemmat lasten kanssa päivät, mies saa vanhempainrahaa ja minä normaalia palkkaa, eikä työmatka yms. kuluja lainkaan. Odotan innolla töihinpaluuta :whistle:

Ehkäisy varmaan kondomilinjalla mennään sen verran aikaa kun on tarpeen. Jos sitten päädymme tulokseen että lapsiluku on täynnä, niin katsotaan sitten. Nykyisellään haaveissa on viisi lasta.

Kuukautiset noup. Ei ole ikävä ei.

Seksi no ei kauheesti nykyisellään innosta, onneksi muitakin konsteja on perinteisen tavan lisäksi. Toisaalta, tänään aion kellistää miehen, josko se saisi tapahtumiin vauhtia :LOL:

Päiviä täältäkin!!!!

Takana täälläkin aika totaalisen paska yö!!

Kukautisista: Ei todellakaan ole ikävä, ei sitten yhtään!!!!!Mulla on viel noita menkkakipuja ollu aika paljon:

Ehkäsystä: Kortsu ei houkuttele kyl sit yhtään, mä inhoon niitä kapistuksia, mut kait pakko aluksi ainakin tovi käyttää. Sitten oon päättäny siirtyä takas tohon ehkäsylaastariin. Mulle ei nuo yhdistelmä pillerit passanu ja söin parivuotta minipillereitä, mut ne on kyl niin epäkäyännölliset et ei mitään rajaa!!!!Mut toi ehkäsylaastari on kyl sopinu mulle ku nakutettu, paino pysy kurissa ja ei mitn oireita!!

Sairaalakassi: En oo vielä pakannu, ku pitäs löytää joku kiva kassi mihin pakkailisin kaikki. Toiletti laukku on jo valmiina. :LOL:

Mitähän sitä vielä...pitänee palata myöhemmin paremmilla aivoilla paikanpäälle...

liinu83 ja möykky 34+6

seksistä: Nyt se alkaa taas palautumaan mieleen, että mitä se olikaan :p eilen viimeksi yli kuukauden tauoan jälkeen =) eilen käytössä kaikki S:t ja ei yhtään supparia tullut, ihme! Ja täällä se olen ollut minä joka pihtaan, mies on sorttia *aina valmiina kuin partiopoika*

ja tästä päästäänkin sopivasti pehko aiheeseen taas: Eilen sohin höylän kanssa saunareissulla ja vilkasin miehen alakertaa *jösses* :eek: oli tainnut ukkokulta luopua jo intiimielämän ajatuksesta kun sielläkin oli sellaset pöhinäpensaat et huh, lupasi hoitaa asian ja hoisikin ja palkinto odotti kun typy meni nukkumaan ;)

ehkäisy:: Esikoisen jälkeen oltiin kondomilla kun lähisuunnitelmissa oli pikku2, nyt kun tämä ihana pikku2 syntyy niin tälle mammalle laitetaan hormonikierukka, jottei vauvakuume pääse taas sekoittamaan päätä täysin. Eli 5v olisi tarkoitus ehkäistä, jonka jälkeen pikku3 *jos luoja suo*

kuukautiset: Yök!!! Onneksi horm.kierukalla on edullisia vaikutuksia niihin. Vuoto niukkenee ja kipuilut vähenee :) Esikon jälkeen ei onneksi tullut kuin kolmet kuukautiset kunnes alkoi uusi raskaus, itselläni ainakin imetys piti menkat poissa :)

naukuri: Juu samaa mieltä tuon synnytystavan suhteen, kyllä se sectiokin on synnytys eikä VAAN LEIKKAUS :headwall: ja synnytystavan valinta on jokaisen oma asia ja oikeus, itse en lähtisi ikinä arvostelemaan moista :/ vaikka omalla kohdallani jos vaan valita saan niin suosin alatiesyn. ja kartan viimiseen asti sectiota. Mutta kaikki me ollaan erilaisia ja PÄÄASIA, että laps syntyy tavalla tai toisella turvallisesti ja terveenä!!!

sairaalakassi: Pakattuna =)

tmvk
: Hui, tulehan kertoilemaan miten suppailusi etenevät =) täällä oon jo ihan täpinöissäni :whistle:

mietin just että pitäisiköhän soittaa sinne polille. Hävettää vaan jos on turha hälytys. Mulla edeleen pää kipeä ja omitunen olo. Silmät ovat ihan oudot. punoittavat ja ovat turvoksissa. Niin ja paino noussut nyt toissa päivästä 2 kiloa taas. Viimeiseen kuukauteen siis tullut kymmenen kiloa. Ei kai tällainen painonnousu ilman mässäilyjä ole oikeasti hyvä asia eikä normaalia?

sori, että valitan teille koko ajan omista oloistani. Tuntuu vaan niin oudolta. Ja pikkuinen myllää onneksi masussa.

weiss
Katrinainen: Nyt hopi hopi, soittamaan ja käymään siellä polilla!!! Mikään ei ole turha käynti ja siun oireet ei kuulosta hyvältä! Etkä tosiaan valita turhista! :hug: matkalle mukaan!

tmvk: Mie pidän tiukkaan omista suppareista kiinni!! Rytinää peliin, niin saahaan pian yksi vauva toukokuisiin lisää! :heart:

Ihana auringon paiste! Nyt ulos repimään ihka oikeita puskia ja puskan alusia..

weiss ja pikkunen 35+4 :heart:

katrinainen Enpä hoksannut sanoa, että kun mulle määrättiin lepoa, niin jouduin sairaalassa makaamaan pimeässä huoneessa 12 tuntia. Kätilö kävi hyvin varovasti katsomassa aika ajoin, mutta en saanut nousta kuin vessaan. Eli lepo ei raskausmyrkytyksessä tarkoita samaa lepoa kuin äkkiseltään voisi kuvitella :/
Toivottavasti kaikki sinulla ok :hug:

Yhteistyössä