Aikaista huomenta kaikille! Alkaa nämä yöunet olla sen verran lyhkäisiä pätkiä, että selvästi jotkut hormoonit säätelevät tätäkin tärkeää seikkaa - ollaan sitten valmiudessa, kun nyytit syntyvät! Ihan järkeenkäypiähän tällaiset maks. 5 tunnin yöunet putkeen ovat, jos kerran syöttää pitää alkuun parinkin tunnin välein
enkä minä ainakaan tunnu unenpuutteesta kärsivän. Tosin ilman päiväunia en kestäisi mitenkään - eilenkin tuli vetäistyä yli kahden tunnin kauneusunet
Mites teillä muilla:
huomaatteko, että unentarve olisi vähentynyt?
Meillä tuli tosiaan 37 viikkoa täyteen ja alkaa olemaan "uhkaavan" lähellä nuo h-hetket =) Eilen juuri nukkumaan mennessä mietittiin miehen kanssa, että ei mene montaakaan viikkoa, kun meillä on täällä kotona sellainen pieni pötkylä
Odotetaan kyllä molemmat ihan hulluna, että Nirppu syntyy: ei millään kestäisi odottaa, että saa pienen syliin...
EhkäisyG Minulla kun tosiaan on se veritulppa ollut niin kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot ovat poissuljettuja meidän kohdalta - kumiukkojen kanssa ollaan jouduttu viimeiset vuodet sähläämään. Nyt ollaan mietitty, että jos kaikki menee synnytyksessä hyvin ja Nirppu on terve vauveli niin ei taideta mitään ehkäisyä aloittaakaan - saapi toinen vauva tulla heti kun haluaa :heart: Tosin tämä nyt on tällaisen kahden noviisin ajatusleikkiä vain eli meillä kun ei ole entuudestaan minkään valtakunnan kokemusta lapsista niin helppohan se on "luulla", että toinen vauva putkeen on ihan pala kakkua niin sanotusti. Mitä te muut olette mieltä:
kauanko meinaatte pitää/piditte taukoa esikoisen ja toisen välillä, jos kaikki menee/on mennyt hienosti ensimmäisen nyytin kanssa?
"Puutarhanhoidosta" on myöskin ollut puhetta (ja nyt en tarkoita niitä pihahommia vaan Iken versiota
). Olen koittanut sokkona sohia tuolla alakerrassa, mutta kyllä lopputulos on ollut aika karmea :ashamed: Aina niin huolella trimmattu kiitoratani on ihan toispuolinen ja vino, sen lisäksi sieltä "oikeasti alhaalta" en uskalla enää edes kokeilla sheivata. Mies ei suostu kuin sellaisella hiustrimmerillä lyhentämään tuosta päältä, mutta eiä se mitään auta, kun se katastrofi lymyää alempana :/ Eilen sitten sitten Haikossa aamusuihkun jälkeen pyyhkeeseen tuli yht'äkkiä verta ja huomasin, että olin saanut revittyä jonkun pikku sheivaushaavan auki suihkussa! Sen lisäksi mies noteerasi ihan järkyttävät punaiset näppylät tuossa bikinirajassa, joita on tullut uutukaisesta terästä huolimatta. Päätin sitten eilen lopettaa strassaamisen koko hommasta ja antaa ihon rauhoittua. Eiköhän ne siellä laitoksella raivaa suurimmat esteet tieltään
(.) Tänne ei ihmeempiä kuulu, eilen iltapäivällä palasimme sieltä kylpylästä tosiaan ja saatiin hieman pihahommia tehtyä. Täksi päiväksi lupasivat huonoa säätä joten ajattelimme lähteä leffaan ja hääriä sitten lopun aikaa kotosalla. Leppoisaa eloa siis B)
Lähetyvästä synnytyksestä ei ole merkkiäkään :/ Nirppu meuhkaa entiseen tapaansa ja minun lantiokipuni ovat saaneet jo järkyttävät mittasuhteet! En tiedä kauanko kestän tätä, kun ei liikkumaan kunnolla pääse.
Vauvan liikkeistä muuten pitää vielä kysyä:
kun vauvan pää on kiinnittynyt niin pystyykö hän enää silloin liikkumaan ns. akselinsa ympäri? Meillä kun Nirppu heitti raajansa taas eilen toiselle puolelle eli siinä missä hänen selkänsä on normaalisti minun vasenta kylkeäni vasten niin eilen neiti päätti taas muljauttaa itsensä 180astetta ympäri (nukkumaan mennessä tajusin, että potkuthan tulevat taas vaihteeksi oikeaan kylkeen)
Mietin vaan, että meinaako tuo pieni mellastaa tuolla samaan tahtiin ihan viimoiseen saakka
Oikein leppoisaa lepopäivää kaikille toivottavat;
Carmen ja Nirppu 37+0